ДСБ: Мораториумът върху цените на горивата не може да свърши никаква работа

ДСБ: Мораториумът върху цените на горивата не може да свърши никаква работа

© Красимир Юскеселиев



Мораториумът върху цените на горивата не може да свърши никаква работа и ние няма как да го считаме за полезна стъпка", каза лидерът на ДСБ Иван Костов на пресконференция днес.


Според него "Лукойл" реализира монополни печалби. "Лукойл" признаха, че продават горивото, съобразявайки се с вносните цени. Те признаха, че налагат монополни цени и извличат монополни печалби, защото разходите им със сигурност са много по-ниски", заяви още Костов.


Десните призоваха Комисията за защита на конкуренцията да провери дали руската антимонополна комисия е глобила "Лукойл". "Вярна ли е информацията, излязла в български медии, че "Лукойл" е глобен от руската комисия за защита на конкуренцията с 225 млн. щатски долара, защото е продавала на монополни цени, защото, ако тази информация е вярна, българската КЗК просто трябва да приложи същата мярка", смята съпредседателят на "Синята коалиция".




ДСБ очакват отговори от министъра на финансите Симеон Дянков на въпроси, отправени в петък от тях в парламента - "колко са данъчните складове за горива в страната, кои са собствениците на тези складове, както и какъв е техният капацитет и каква е моментната им наличност".


ДСБ са получили сигнали от дистрибутори и търговци на горива, които съобщили, че "поради изключително завишени изисквания те не могат да лицензират свои данъчни складове". Това означава, че почти цялото количество горива вероятно се държат в данъчни складове на една малка група от фирми - да видим кои са те, каза депутатът от "Синята коалиция" Иван Иванов.

Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Не само, че няма да свърши никаква работа ами ще ни набута по-дълбоко в блатото. Никой не желае да каже при какви условия е наложен този мораториум, а безплатен обяд няма. Това си беше чисто популистка мярка на Борисов с нулев ефект.

  2. 2 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1231 Любопитно

    Да не би Костов да иска да каже, че хората на ДС не са джентълмени и не могат да сключат "джентълменсто споразумени"....

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  3. 3 Профил на Белият Негър
    Белият Негър
    Рейтинг: 768 Весело

    Браво Велики Ръководителю!!!!

    Ти съвсем изперка!

    Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.
  4. 4 Профил на Orda
    Orda
    Рейтинг: 62 Неутрално

    Що ? На Лукойл ще им свърши чудесна работа, сега поне петилетка ще се оправдават с този мораториум. То и затова Б.Б. услужливо им го предложи.

    Orda
  5. 5 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Е, то тази мярка си беше само и единствено популизъм в най-върховна форма.. Герб искаха да подведат хората, че уж ги е грижа за тях и успяха...Никой човек с ум в главата не им е повярвал..това си беше само мярка за мат'ряла.. Лошото е, че и ДСБ са били част от тоз матр'ял щом сега чак са прозряли очевадната истина..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  8. 8 Профил на radoslavivanov
    radoslavivanov
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Държавата, която служи на данъкоплатците за да защити техният интерес, не този на Лукойл, Петрол, Шел, ОМВ или някой друг, може да направи следното.Инвестира 10-20 милиона лева от парите на данъкоплатците в 10-на акцизни складове на по-големите КПП-та.В тези акцизни складове всеки който внесе гориво за вътрешния пазар, плаща още на границата АКЦИЗ, ДДС и добавя 5% биоетанол.Таксите за ползване на акцизните складове да бъдат сведени до разходите за обслужването и поддръжката им.Така държавата от една страна ще има 100% контрол и ще си прибира парите още на границата, а от друга ще бъде конкурент на големите играчи по отношение на акцизните складове.Въпрос на време ще бъде цените на горивата да паднат до приемливите нива от около 2 лева за 1 литър.

  9. 9 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1081 Неутрално

    Складовете са на съпругата на Иван Костов.

  10. 10 Профил на pavtaf
    pavtaf
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Малко забавена реакция от страна на Костов. Напоследък повечето му реакции са такива- със закъснение от около седмица.
    Това не му пречи да е точен, но трябва доста по- активно да действа.
    А и трябваше да сезират КЗК още преди месеци.

  11. 11 Профил на ner0n
    ner0n
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Точен както винаги Костов е единственият човек, който може да ни измъкне от тая кал, в която сме нагазили като патоци в лайна. Колкото по- скоро го разбере гласоподавателят, толкова по-добре.

  12. 12 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1257 Гневно
  13. 13 Профил на Адски дива селянка
    Адски дива селянка
    Рейтинг: 171 Неутрално

    Според него "Лукойл" реализира монополни печалби. "Лукойл" признаха, че продават горивото, съобразявайки се с вносните цени
    ======================================
    Чудя се защо "Шел" напр. не си спретне една рафинерийка до "Лукойл" и да започне конкуренция,а го кара само на франчайзинг?
    Ето вече и опозицията в Либия продава нефт на всеки желаещ

  14. 14 Профил на БГА Балкан
    БГА Балкан
    Рейтинг: 610 Любопитно

    Кой идиот продаде държавния монопол (Нефтохим) на руснаците? Да не е същия наглец който дава сега акъл?

    О, Музо, възпей оня гибелен гняв на Ахил ..........
  15. 15 Профил на Адски дива селянка
    Адски дива селянка
    Рейтинг: 171 Неутрално

    До коментар [#14] от "БГА Балкан":

    Да,беее... Кой ли беше...

  16. 16 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2418 Неутрално

    До коментар [#14] от "БГА Балкан":


    До коментар [#15] от "u5s6v8p5":

    Той същия мошеник раздаде горските стопанства,които няма как да не печелят,на свои фирми,а скоро се изказваше,че много гора се сечала!Да се намира на приказки! Те и под 1% му вярват,я!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  17. 17 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3740 Неутрално

    Вече лъснаха две основни разлики м/у ГЕРБ и СК. Относно белене и относно лукойл. И двете свързани с руски интереси.

    Любовта ще спаси света!!!
  18. 18
    ****

    Този коментар беше изтрит в 16:45 на 04/04/2011 от неговия автор.

  19. 19 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2418 Неутрално

    До коментар [#17] от "a.nice":

    Да бе,лъснаха!

    Лъсна,че Лукойл е в България,благодарение на Иван Костов!
    Лъсна и ,че плащаме непроизведен ток от американците в Мариците,пак заради Иван Костов,който ги довлече!

    Въобще,където и да бръкнеш,все далавера на Иван Костов!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  20. 20 Профил на ром
    ром
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Мой приятел се върна снощи от Германия:
    Цени на дизела:
    Германия-1,39 евра
    Австрия-1,40
    Унгария-1,65
    Сърбия-1,30 евра

    Защо унгария не търси мораториуми,като и те са много зле?
    Тази златна акция ,да не ни излезе много златна?!

  21. 21 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 823 Неутрално

    "Според него "Лукойл" реализира монополни печалби. "Лукойл" признаха, че продават горивото, съобразявайки се с вносните цени. Те признаха, че налагат монополни цени и извличат монополни печалби, защото разходите им със сигурност са много по-ниски", заяви още Костов."
    -----------------------
    Ей това е бедата като си предавал политикономия по време на социализма и не си се доограмотил като е паднал соца - ходиш да се излагаш с глупости по вестниците.
    Ако Лукойл определя цената на база цената на вноса, значи цената се определя под влиянието на конкуренцията, не на монополното положение.
    Цената може да се е определяла на база производствени разходи при социализма, в който Костов явно още живее, поне като мислене. При капитализма, единственият такъв случай, за който се сещам, са някои държавни поръчки във военната промишленост.

  22. 22 Профил на georgi nikolov
    georgi nikolov
    Рейтинг: 686 Неутрално

    Знаех си аз. КостоФФ е Финовен, КостоФФ. И след 50г. когато поредният месия, най-вероятно внукът на др.Цар, синът на Калина, Хасан го изберем да ни управлява пак костовото наследство ще е спирачката за да сме на последно място в Европа.

  23. 23 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2418 Неутрално

    До коментар [#22] от "kastor":

    Не се пъни да правиш от черното бяло!Костов сътвори толкова беди,че едно поколение още трябва да мине,че да се позабравят!
    И нищо чудно! Иван Костов си е комунист по душа!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  24. 24 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 664 Неутрално

    До коментар [#20] от "ром":

    Единственото нещо което може да се направи е държавата да сложи по-голям данък на компаниите/Лукойл/ и съответно по-малък акциз на горивата!..Ама нали знаете, че ние /България/ сме официално офшорка с 10% данък на печалбата..а пък с акцизи и цени като на Запад.... И това ни е "гордостта".. Държавата облагодетелства корпорациите! А не е виновен който взима..., а който му го дава...Така че държавата е единственият виновник за високите цени! Престанете да обвинявате куцо и сакато..фирми, монополи...За да могат да правят всички тези игрички значи държавата им го позволява!

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  25. 25 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 798 Весело

    Да не забравяме, че до миналта година Лукойл работеше на пазарен принцип, а сега изведнъж стана монополист! Да не забравяме също така, че през 2000та година примерно Лукойл също е работил на чисто пазарани, немонополни и справедливи цени! С идването на 2011 година внезапно Лукойл стана монополист, а управляващите са супер виновни, че няма конкуренция!
    Това дами и господа се нарича гьонсуратлък и добре известен измерител на българското политическо пространство от бивши, вмирисани политически трупове!

  26. 26 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5154 Неутрално

    До коментар [#25] от "nqma zna4ka koi":

    Точно така. Преди да дойде ББ, Лукойл се страхуваше от антимонополната комисия. Сега вече няма кой да им пречи, нали ББ е пръв приятел със Златев. А и няма какво да се лъжем - държавата има интерес от скъпи горива - така се пълни най-лесно бюджета от акциз и ДДС.

    Gunter glieben glauchen globen
  27. 27 Профил на ...
    ...
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Ако Иван Костов е жив още 100 години, още 100 години ще мрънкате и ще се оплаквате!!! Може и да е правил грешки, може и да е въртял далавери, но ако не беше той, щяхме да видим ЕС през крив макарон! От 2001 г. вече са минали 10 години - кой ще ми каже с какво ще ги запомни тези 10 години? С магистралите и детските градини?

  28. 28 Профил на kotrag
    kotrag
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Прави се внушение, че единствената причина за високите цени на горивата е Лукойл. Доколкото последната компания има значително влияние на пазара на горива в България, това може да е както истина, така и неистина.

    Странно защо настрани (някак си) остават останалите "играчи" по веригата на пласмент. Междувпрочем те съвсем не са много и контролират (заедно с Лукойл) около 80% от целия пазар.

    Финансовите отчети на същите със сигурност ще изненадат публиката. Интересно би било да се проследят печалбите преди облагане на същите, както и стойността на репатрираните печалби към компаниите-майки.
    И докато Лукойл оперират скъпоструващата и капитално-интензивна мощност в Бургас, останалите участници на пазара на горива тихичко (и май ...май съгласувано) са се нагласили на ценообразуването на "пазарния лидер" и при с минимални инвестиции, реализират годишни печалби в рамките на десетки милиони.
    Ситуация, която "добре" устройва всички заинтересувани

  29. 29 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5154 Неутрално

    До коментар [#14] от "БГА Балкан":

    Тая плоча вече се изтърка. Дайте нещо друго.

    Gunter glieben glauchen globen
  30. 30 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    До коментар [#21] от "kaka_ginka":

    изпуснаш няколко важни факт - Костов казва, че цените се определят на база на вноса. В това няма лошо - чисто пазарен принцип, и Трайков каза същото. Но, с няколко забележки - това би било пазарен принцип, ако вноса беше свободен. Факта обаче е, че вноса към ден днешен е силно затруднен, което го прави или скъп или бавен или труден, което пак означава скъп. Следователно, от ограничаването на вноса печели Лукойл.
    Втория факт, който пропускаш е, че навсякъде по света, включително и в България пазарните принципи не важат при монополи и господстващи положения, каквито имаме тук. Няма лошо в монопола на Лукойл, лошото е, когато се злоупотребява с него. И монополистите се подчиняват на специални текстове, които дават много права на държавата над монополиста.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  31. 31 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    До коментар [#25] от "nqma zna4ka koi":

    Да не забравяме, че съвсем наскоро един олигофрени, дето случайно са на власт промениха условията на внос, затрудниха го до максимална степен и дадоха възможноста на Златев да си прави каквото иска.
    Това скъпи се нарича да си кон с капаци.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  32. 32 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#30] от "Тони!":

    Как се затруднява вносът? (Освен, че вече не може да се избегне плащането на мита и акцизи?)

  33. 33 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#30] от "Тони!":

    А, и последния път като смятах, цената на бензина на едро на Лукойл беше 5 стотинки над цената на бензина на нюйоркската борса. Тези 5 ст. я покрият транспортните разходи, я не.

    Та дали износът е затруднен или не, явно няма много значение и приказките за монополни цени са пълни глупости и чист популизъм.

  34. 34 Профил на pavtaf
    pavtaf
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#33] от "kaka_ginka":

    Само дето Лукойл не купуват от Ню Йоркската борса, а от компанията майка, която го дава значително по- евтино (и по - некачествено).
    Колкото до вноса, опитайте се да си направите фирма и да внасяте и ще видите. Ако сте права ще станете милионерка за нула време, ако не ще фалирате безславно. И в двата случая няма много какво да губите.

  35. 35 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#34] от "pavtaf":

    Да, де, но ако фирмата майка спокойно може да си продава петрола на борсите на борсова цена, защо ще го продава в България на по-ниска цена?

  36. 36 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#34] от "pavtaf":

    А, и да уточним

    1. Аз говоря за бензина, не за нефта
    2. Ако съм права, това значи, че вносът на бензин е неизгоден заради ниските цени на Лукойл и би бил неизгоден дори да няма никакво изискване за складове.

    50 лв / тон ми се вижда ниско за да покрие транспорт и да остави печалба.

    Виж, ако не се платят 700 лв от акциз и над 200 от ДДС, може и да се стане милионер. Ма държавата взела та въвела митнически складове и няма как да стане. Как да не протестира човек

  37. 37 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 757 Неутрално

    бензинът не е по-евтин и другаде в европа, така че не губим много, като не внасяме. дали ще ни отиват доларите в руски ръце, или в арабски, или в австрийски, не е ли все тая?
    и не очаквайте от лукойл да продава на нас бензин по-евтино от международните борсови цени. да не са луди? комунизмът и вечната дружба свършиха, сега е свободен пазар.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK