Какво пише в Допълнение 12, публикувано във Фейсбук

Какво пише в Допълнение 12, публикувано във Фейсбук

© Дневник



"Допълнение №12"  е документът, чието подписване вчера даде началото на поредния скандал около строежа на АЕЦ "Белене". В късния следобед природозащитникът Петко Ковачев съобщи на страницата си в социалната мрежа "Фейсбук", а по-късно и в блога си, че се е сдобил с документа и го публикува


Ковачев не дава информация откъде има анекса, който официално не е оповестен. Автентичността на публикуваното не може да бъде потвърдена, но според източници на "Дневник" става дума за предварително подготвения за преговорите текст, който в крайна сметка е бил подписан. На пресконференцията на шефа на НЕК Красимир Първанов по-рано днес юрист от компанията прочете текст от споразумението, който съвпада с точка 2.1 от публикувания документ


ДОПЪЛНЕНИЕ № 12




КЪМ СПОРАЗУМЕНИЕТО ОТ 29 НОЕМВРИ 2006 ГОДИНА


МЕЖДУ НАЦИОНАЛНА ЕЛЕКТРИЧЕСКА КОМПАНИЯ ЕАД


И  АТОМСТРОЙЕКСПОРТ АД


Настоящото Допълнение ("Допълнението/Addendum") се подписа в София на 31 март 2011 г. от и между:


(1) НАЦИОНАЛНА ЕЛЕКТРИЧЕСКА КОМПАНИЯ ЕАД (оттук нататък наричана "Възложител") с адрес на управление ул. Триадица 8, 1040 София, България, компания, надлежно учредена и осъществяваща дейността си съгласно законодателството на България, представлявана в настоящия документ от г-н Красимир Първанов, изпълнителен директор, действащ в това си качество на основание на Устава, от една страна и


(2) АТОМСТРОЙЕКСПОРТ АД (оттук нататък наричан "Изпълнител") с адрес на управление ул Malaya Ordynka 35, Entr 3, 115184, Москва, Русия, компания, надлежно учредена и осъществяваща дейността си съгласно законодателството на Руската федерация, представлявана в настоящия документ от г-н Геннадий Тепкян, в качеството му на вицепрезидент - ръководител Управление за изграждане на АЕЦ в България, от друга страна,


наричани оттук нататък поотделно "Страна" и заедно "Страните", за следното.


КАТО СЕ ИМА ПРЕДВИД, че:


(A) Страните са подписали Споразумението от 29 ноември 2006 г (оттук нататък наричано "Споразумението/Agreement"), както се изменя и допълва от Допълнения (Addendums) 1 до 11 към него;


(B) Страните са подписали Договорно споразумение (Contract Agreement) от 18 януари 2008 г . като някои от документите, които са част от Договора за ИДС (EPC Contract), все още не са окончателно договорени;


(C) е необходимо допълнително време за окончателно договаряне на всички документи, формиращи договора за ИДС.


В РЕЗУЛТАТ НА КОЕТО и с намерението да бъдат правно обвързани с настоящото, страните се договарят, както следва:


1 Предмет на Допълнението


1.1 Съгласно клауза XLIV, подточка 263 и клауза XXIX подточка 179 от Споразумението Страните се договарят да удължат действието на Споразумението до 30 юни 2011 г


1.2 От датата на подписване на настоящото Допълнение Страните се задължават да действат добросъвестно и да полагат максимални усилия за постигане на окончателна договореност по всички документи, формиращи договора за ИДС, и всички тези документи трябва да бъдат парафирани от надлежно упълномощени представители на Страните до 1 юни 2011 г


2. Други положения


2.1. Настоящото допълнение влиза в сила от датата на подписване


2.2. По отношение на останалите условия, които не са указани в настоящото, условията на Споразумението от 26 ноември 2006г. и допълненията към него остават валидни


2.3. Настоящото допълнение се подписва в два оригинални екземпляра на английски език, по един оригинален екземпляр за всяка от Страните.


ЗА И ОТ ИМЕТО НА


НАЦИОНАЛНА ЕЛЕКТРИЧЕСКА КОМПАНИЯ ЕАД - КРАСИМИР ПЪРВАНОВ (Изпълнителен директор)


АТОМСТРОЙЕКСПОРТ АД - ГЕННАДИЙ ТЕПКЯН (Вицепрезидент)


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (77)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 610 Неутрално

    Да ни е честито трето освобождение..тоя път сме освободенени от Европейско иго......
    Благодарим ти Боко, благодарим Росатом! Да Здравствует!

  2. 2 Профил на puhen
    puhen
    Рейтинг: 472 Неутрално
  3. 3 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1438 Весело

    "Аз съм рубладжийче и силна
    матушка ме е родила;
    с рубли, дарове обилни
    мойта матушка ме е дарила.

    Аз съм рубладжийче. Обичам
    наште планини да изсека,
    рубладжия да се наричам –
    първа радост е за мене.

    Аз съм рубладжийче некадърно,
    в край поробен аз живея,
    всичко руско и масковско
    любя, тача и милея.

    Аз съм рубладжийче и расна
    в дни продажни, в гладно време,
    син на матушка прекрасна,
    син на руснашко племе."

    Подписано:

    Гоце и Команда рубладжии - Боце, Станишко, Р.Овч, К.Първанов, Румен Петков и т.н.

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  4. 4 Профил на Галчо Залъгалчо
    Галчо Залъгалчо
    Рейтинг: 145 Неутрално

    Стига глупости. Действителността е различна от това, което се представя на медийте и което те тръбят.
    Както се видя Красимир Първанов не е уволнен и не е решил сам да вкара през "задния двор" строежа на АЕЦ Белене.

    Качеството на журналистиката в България граничи с това на викача в селото, който разглася ехото на мълвите. Разгорелия се "скандал" само го доказва това.

  5. 5 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Забравен е Сокола, той също е рубладжия. Иначе защо ще му разрешават да нарушава многократно закона и да парадира с това? Заради електората впрегнат в подкрепа на руските интереси тук!

  6. 6 Профил на Weingro
    Weingro
    Рейтинг: 822 Гневно

    "Георги Димитров посочи, че дружбата на българския народ със Съветския Съюз е така необходима за него, "както слънцето и въздухът за всяко живо същество". Тая нерушима дружба и приятелство със Съветския Съюз и страните с народна демокрация стана основа на външната политика на НР България, гаранция за нашето икономическо и културно развитие и национална независимост.
    Опирайки се на марксистко-ленинската революционна теория Георги Димитров на V конгрес на БКП в историческия политически отчет на ЦК на Партията даде задълбочена марксистко-ленинска характеристика на народната демокрация в България. "Режимът на народната демокрация - каза той в този доклад - изпълнява функциите на диктатурата на пролетариата". Той подчерта, че народнодемократическата държава може успешно да се развива само в сътрудничество и дружба със Съветския Съюз и може да принадлежи само към единния, демократичен антиимпериалистически лагер, възглавяван от СССР"

    Ура, товарищи!

  7. 7 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1385 Неутрално

    Добре, вече имаме и прословутия Анекс 12.
    Ясно е, че Дянков с благословията на Борисов движи преговорите и че Първанов не е проявил инициатива.
    Освен това, с удивление установявам, че т. 1.2 не изглежда толкова страшна. Наистина звучи като че ли е предрешено да се строи Белене, но в същност има вратички.
    Цената и сигурността. Какво правим, ако цената не ни устройва?
    Какво правим, ако междувременно излезе заключението на SHBC и то НЕ Е полобжително?
    Какво става, ако междувременно се формират общоевропейски изисквания за сигурност и се приеме всеобхватен регламент и процедури за преглед на сигурността на всички АЕЦ в ЕС?
    Амиии... подписваме анекс 13 въпреки т. 1.2
    И накрая какви са нашите усилия, които добросъвестно трябва да положим? Може би да представим анализа на SHBC и новите си изисквания за безопасност?
    А от руска страна? Какви са тези усилия дето ще положат до 1 юни? Освен да отстранят Трайков от преговорите
    Имаше някакви 30 т. по сигурността, на които трябвало да отговорят. Ще отговорят ли? А ако отговора не ни харесва, въпреки надлежно и добросъвестно са положени усилия? Какво следва?
    Изобщо как е възможно такъв документ да предрешава и обвързва едно бъдещо изпълнение на АЕЦ?
    Как този документ ще издържи в един международен съд?

  8. 8 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1385 Неутрално

    Мисля си, че този документ изобщо не е обвързващ, по смисъла, който си мислим ние и по смисъла, който ни внушаваха вчера и днес, в т.ч. и Трайков.
    Мисля си, че изявата на Трайков е била непредвидена, както и излизането на яве на текста на Анекса.
    Искали са ние да си мислим, че Белене тръгва! Защо?
    Още колко измами и машинации ни очакват тепърва?

  9. 9 Профил на mailer_deamon
    mailer_deamon
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Всъщност, това което виждам е три ангажимента, поети с т. 1.2 от това допълнително споразумение:

    1. Задължение за страните да действат добросъвестно;
    2. Задължение за страните да полагат максимални усилия за постигане на окончателна договореност по всички документи, формиращи договора за ИДС, но не и задължение такъв договор за ИДС да бъде задължително подписан;
    3. Задължение всички документи, към чието подписване ще са насочени усилията по т. 2, ако въобще бъдат подписани, то това да бъде извършено от надлежно упълномощени представители на страните. (т.е. ако се подписва договор за ИДС това да стане с мандат на съвета на директорите на НЕК)

    Всъщност, според мен, съществената уговорка в това допълнително споразумение е т.1.1, с която се удължава действието на споразумението от 29 ноември 2006 с три месеца.

    Така го тълкувам и поне аз и въпреки (признавам си) склонността си да го направя, не мога да видя нищо скандално, освен обичайни общи приказки, характерни за всеки договор. Това ме навежда на извода, че скандалът всъщност е другаде и се прикрива чрез този псевдо-скандал за подписаното допълнително споразумение. Предстои да разберем...

    "Невежеството е сила!" - Джордж Оруел
  10. 10 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#8] от "Дамян":
    Да не забравяме, че не са ни известни изобщо съдържанието на:
    1. Споразумение от 29 ноември 2006 г.
    2. Допълнения (Addendums) 1 до 11
    3. Договорно споразумение от 18 януари 2008 г.
    Мисля, че едва след като са налице и тези писмени документи и то с автентичен текст, можем да сглобим цялата картинка. Сори, не вярвам на политици, а на писменото съдържание, което е фиксирано върху автентичните споразумения и допълнения.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  11. 11 Профил на ngrudev
    ngrudev
    Рейтинг: 464 Неутрално
  12. 12 Профил на kman
    kman
    Рейтинг: 475 Неутрално

    "...и всички тези документи трябва да бъдат парафирани от надлежно упълномощени представители на Страните до 1 юни 2011 г."

    На мен това ми звучи доста обвързващо.

  13. 13 Профил на Mai Tai
    Mai Tai
    Рейтинг: 1438 Любопитно

    Важната точка е 2.2.
    "2.2. По отношение на останалите условия, които не са указани в настоящото, условията на Споразумението от 26 ноември 2006г. и допълненията към него остават валидни"

    Интересно какво има в Споразумението от 26.11.06, което се потвърждава с новото Допълнение?!

  14. 14 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4215 Неутрално

    "..Костов отбеляза, че енергийната сигурност на страната е отговорност на премиера и никой министър-председател не може да избяга от нея и да се скрие с никакви бушони..."
    "..премиерът трябва да отговори на много въпроси, сред които и за това как правителството ще се съобрази с новите изисквания за ядрена безопасност, които още не са известни и които Европейският съюз ще приеме до края на годината. По думите му Еврокомисията ще ги изготви и ще бъдат задължителни за всяка страна от ЕС и който не се съобрази с тях, брутално ще наруши правилата на енергийна сигурност в Европа.."
    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2011/04/06/1071401_kostov_premierut_i_prezidentut_se_nadbiagvat_koi_shte/

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  15. 15 Профил на NWO
    NWO
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#10] от "dqdomart":
    Здравей, радвам се пак да те видя - ето Ви и коментара на юриста - другото е вятър и мгла...
    надявам се, че не само аз помня, че този договор е най-секретният в цялата държава в последните 10 години....
    сигурно и споразумението за американските бази е по-достъпно...

    http://www.blitz.bg/news/article/118884
  16. 16 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3037 Неутрално

    До коментар [#14] от "Храбър":

    Абе,стига с тоя Костов!

    Докога ще ръчкаме кокалите на политическият труп???

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  17. 17 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1445 Неутрално

    До коментар [#16] от "lz2":

    докато е единствения политик който може да върже 3 логически издържани изречения които не са тотално измислени...

    К** за руслямският халифат и емира ал Джуджани!
  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  19. 19 Профил на Окото
    Окото
    Рейтинг: 1480 Неутрално

    До коментар [#17] от "lol":

    Да. Точно.

    Част от диаметъра на кръга "Капитал"
  20. 20 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#15] от "NWO":
    Здравей. Лошото е, че не разполагаме изобщо със автентичното съдържание на упоменатите писмени двустранни споразумения и допълнения, а те са първопричината за възникване на необходимостта от подписаното вчера допълнение № 12.
    Налице са волеизявления на "обясненията на ръководството на НЕК", според които "... шефът на компанията Красимир Първанов, показвайки писмо от "Атомстройекспорт", в което руската държавна компания заплашва НЕК с международен арбитраж и 680 млн. евро неустойки. "Ако не бяхме подписали ново споразумение, отиваме на арбитраж.
    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2011/04/06/1071274_nek_atomstroieksport_ni_zaplashi_s_arbitraj_i_blizo_1/
    Т.е. някъде в съдържанието на тези документи е възможно да съществува клауза, която изрично указва, че при наличие на неизпълнение изправната страна може да потърси правата си пред съответния арбитраж и на нея й се дължат неустойки, които се формират на определена база.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  21. 21 Профил на renegat
    renegat
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    ИДЕЯТА Е ЦЕНАТА НА ЦЕНТРАЛАТА ДА БЪДЕ ПЛАТЕНА ОТ РУСНАЦИТЕ 100%, ЗА ДА МОГАТ ДА СЕ ЛИЦЕНЗИРАТ В ЕВРОПА,ТЪЙ КАТО ТЕ НЯМАТ ДОСТЪП ДО ТОЗИ ПАЗАР. ДОСТА НАИВНО, НО ИСКАТ ДА ОПИТАТ...

    ПОСЛЕДВАЛИТЕ СПОРАЗУМЕНИЯ КОГАТО БОРИСОВ НЯМА ДА Е УПРАВЛЯВАЩ ЩЕ СЕ ТЪРСЯТ ПО-НАТАМ чРЕЗ НАТИСК ОТ СТРАНА НА ЦЕНАТА НА ГАЗА И ДОСТАВКИТЕ

    ОТКЪДЕТО И ДА ПОГЛЕДНЕМ РУСНАЦИТЕ СИ ПРАВЯТ КАКВОТО СИ ИСКАТ, А НИЕ ПЛАщАМЕ ДО ДЕВЕТО КОЛЯНО

    ДАЛИ Е ПРАВИЛНО ИЛИ НЕ, НО СТРАНАТА СЕ ОБВЪРЗВА МНОГО ТЯСНО С РУСИЯ С ЕНЕРГОСЕКТОРА, А ОТ ТАМ И С ЦЕНИТЕ НА ЦЕЛИЯ БЪЛГАРСКИ ПРОИЗВОДСТВЕН ПРОДУКТ ЗА ДЪЛГИ ДЕСЕТИЛЕТИЯл

    ТОВА ЦЕЛИ И РУСИЯ ЗА ДА ИМА НЯКЪКВО НЕПРЯКО НО ОСЕЗАЕМО ВЛИЯНИЕ ВЪВ ФОРМИРАНЕТО НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ ЦЕНОВИ ПАЗАРИ И ИНДЕКСИ ПО КОСВЕН ПЪТ, С ВЪЗМОЖНОСТИТЕ НА ЦЕНИТЕ НА ЕНЕРГОРЕСУРСИТЕ.

    БЪЛГАРИЯ ПРОСТО НЯМА ДА ИМА ДУМАТА, А НЕЙНАТА РОЛЯ ЩЕ Е САМО НА ИЗПЪЛНИТЕЛ.

    В ЕДИН МОМЕНТ С ИКОНОМИчЕСКИ ЛОСТОВЕ И КОРЕКЦИИ НА ВНОСНИТЕ МИТА РУСИЯ МОЖЕ ДА НАПРАВИ ТАКА чЕ ИЗНОСА НА ЦЕЛЯ БЪЛГАРСКИ ПРОДУКТ ДА БЪДЕ НАСОчЕН САМО КЪМ НЕЯ, ЗАЩОТО НЯМА ДА Е ИЗГОДЕН КЪМ ДРУГИ СТРАНИ ПОРАДИ ЦЕНИТЕ И КОНКУРЕНЦИЯТА. КАКТО И ПОРАДИ ВЕчНИТЕ ЗАДЪЛЖЕНИЯ ОчЕРТАВАЙКИ СЕ НА МИЛИАРДИ ЕВРО.



  22. 22 Профил на renegat
    renegat
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    МЕчТАТА НА ПРАВЕшКИЯ КЛАН И ПАТРОНА ИМ ВЕЛИКИЯТ ТОДОР ЖИВКОВ ЗА 16 РЕПУБЛИКА Е НА ПЪТ ДА СЕ СБЪДНЕ

  23. 23 Профил на NWO
    NWO
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#20] от "dqdomart":
    благодаря за коментара, явно Големият Шлем са ни го скроили по руска мярка....

    http://www.blitz.bg/news/article/118884
  24. 24 Профил на Rhapsody of Fire
    Rhapsody of Fire
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#10] от "dqdomart":

    Всъщност трябва да се види оригиналния английски текст и там как е записано "парафирани"- initialized или нещо друго.

    Путинофилите и Тръмпанарите възприемат: Учтивия- за лицемер; Възпитания-за слабак;Толерантния-за гей; Културния-за лигльо; Разумния-за будала; Образования-за соросоид.
  25. 25 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    Политическата отговорност за този невероятен гаф и пълно фиаско на външната политика, на енергийната независимост е само и единствено на премиера Борисов.
    Не може да се наречеш премиер и да подгъзручваш на руски мафиотски интереси.
    Не може да се наречеш тартор на 7.5 млн българи и да се оставяш една писарушка да те води за носа.
    Ние Белене не искаме! Поне не и на тая цена, не и по тия условия, не и по тази технология и 100% не и от Русия.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  26. 26 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#15] от "NWO":
    И още- текста, публикуван в статията наглед е кратък, но в него постоянно се декларира, че той няма самостойно значение, а е юридически подчинен на Споразумение от 29 ноември 2006 г. За това считам, че не е възможно този текст да се третира като отделен писмен документ , който създава изцяло нова правна рамка за уреждане на взаимоотношенията между страните, а по- скоро като анекс- неразделна част от Споразумение от 29 ноември 2006 г., който съществува в правното пространство единствено, за да се установи писмено съществуването на т. 1. 2. Както е посочено в т.2.2, останалите условия са неизменени и остават такива, каквито са описани в Споразумение от 29 ноември 2006 г. А с Т.1.1 се установява единствено факта на писмено спазване на определени срокове от 2те страни- т.е. добросъвестността на 2те страни и спазването на сроковете, за които са се задължили по- рано писмено.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  27. 27 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#24] от "Rhapsody of Fire":
    Да, необходим е официален превод от английски език от заклет преводач.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  28. 28 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#23] от "NWO":
    Пост № 26 е продължение на пост № 20

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  29. 29 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3422 Неутрално

    Не изглежда фатално споразумението или променящо съществено нещата. Много ми прилича на умрелият Б.Александропулис. Договор има, ама се нарушават евроспоразумения и няма договор. Ако и за АЕЦ-а излязат такива няма да платим нищичко на руснаците и ще го духат и за последната част от шлемчето гоцево.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  30. 30 Профил на nicoleta
    nicoleta
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#29] от "Руслан 21":

    От твойте уста в божите уши!!!!++++

  31. 31 Профил на Rhapsody of Fire
    Rhapsody of Fire
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#27] от "dqdomart":

    Да погледнем т. 1.2 в този БГ вариант:
    "1.2 От датата на подписване на настоящото Допълнение Страните се задължават да действат добросъвестно и да полагат максимални усилия за постигане на окончателна договореност по всички документи, формиращи договора за ИДС, и всички тези документи трябва да бъдат парафирани от надлежно упълномощени представители на Страните до 1 юни 2011 г"

    Какви са насрещните воли на страните? .. да положат МАКСИМАЛНИ усилия за постигане на ОКОНЧАТЕЛНА договореност, по ВСИЧКИ документи ФОРМИРАЩИ ДОГОВОРА ЗА ИДС, и ВСИЧКИ тези документи да бъдат ПАРАФИРАНИ от НАДЛЕЖНО УПЪЛНОМОЩЕНИ ПРЕДСТАВИТЕЛИ.

    Насоката и духът на този текст е да бъде постигната ОКОНЧАТЕЛНА договореност, която да бъде ПОДПИСАНА, защото ако е само ПАРАФИРАНА означава, че всяка страна има текст ОДОБРЕН от другата страна, от който тя не може да се отметне, но не вярвам това да е целта на текста.

    Без английският текст всъщност нищо не можем да тълкуваме сериозно.

    Путинофилите и Тръмпанарите възприемат: Учтивия- за лицемер; Възпитания-за слабак;Толерантния-за гей; Културния-за лигльо; Разумния-за будала; Образования-за соросоид.
  32. 32 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4215 Неутрално

    До коментар [#25] от "Десен":
    Не си прав. Това фиаско бе подготвено от тройната коалиция и Гоце-първанов.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  33. 33 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3422 Весело

    До коментар [#30] от "nicoleta":

    То хубаво, ама аз не съм специалист по право Ники.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  34. 34 Профил на jack_frances
    jack_frances
    Рейтинг: 406 Неутрално

    Не знам кое е скандалното, освен поредното объркване в министерски съвет. Хайде да я строят, че на въглища и дърва икономиката не може да се крепи... И стига упражнения от псевдоспециалисти, кое е по-лошо да имаме или нямаме АЕЦ Белене. Все забравяме че без Козлудуй до сега можеше и да ни няма като икономика и това, което сега работи... А от цунами по Дунава не се плаша. Не ми сравнявайте и Япония с България... не е коректно, а и доста смешно звучи...

    jack frances
  35. 35 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#31] от "Rhapsody of Fire":
    Именно за това не мога изобщо да тълкувам т.1.2. - нали точно поради съществуването на този текст е създаден целия документ, наречен Допълнение № 12....И аз разбирам т1.2. в смисъла, в който го разбирате Вие. Но това не означава, че ако е използван само 1 синоним или пълен член на дума в този текст, това не би променило начина ,по който трябва да се тълкува текста.Проблема е, че не сме наясно дали това е автентичния текст и официалния превод.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  36. 36 Профил на Мафи
    Мафи
    Рейтинг: 405 Неутрално

    Ей ко рече ББ днес:
    "Не искам да заблуждавам повече нито българската общественост нито руската страна и в случая в подписаното, а то е точно една страница, в която половината са кои подписват и кои парафират, сме казали, че след два месеца вече най-накрая от 2006 г. започналата сага вече трябва да има отговор или да, или не. "
    Или да, или не, ...ма аз не виждам изобщо "или" в Допълнение 12. Виждам обаче "и всички тези документи /формиращи договора за ИДС/ трябва да бъдат парафирани от надлежно упълномощени представители на Страните до 1 юни 2011 г.", което не мога да преценя в каква степен, но определено ми звучи обвързващо.
    пп: Някой определено послъгва, ...Тиквокио, ...я си барни носа!

    Yeah, ..the same one,..but no ban, no fun. Confucius..almost
  37. 37 Профил на Мафи
    Мафи
    Рейтинг: 405 Неутрално

    " а то е точно една страница, в която половината са кои подписват и кои парафират"
    ...
    А Рапона че, чел ...и прочел цялата тая половинка от страничката, ...и после много се уморил , ...и си казал "Стига съм я мислил, егати и държавата, дето й станах премиер!"... и отишъл да поритка топка.

    Yeah, ..the same one,..but no ban, no fun. Confucius..almost
  38. 38 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#31] от "Rhapsody of Fire":
    Според проф. д-р Д. Машев "След като се постигне съгласие по един проект първата фаза би могла да бъде парафиране -подписване на части или на целия проект за международния договор, което означава само, че това, което е парафирано не може повече да се изменя. Това в никакъв случай не означава влизането му в сила, т.е. докато не се подпише самия международен договор. Парафирането означава само задължителна сила за неизменяемост. При парафирането няма правила за задължителен език. Един договор може да е написан на няколко езика.Подписването е задължителен елемент от влизането в сила на съответния договор. На първо място се поставя подписа на представителя на съответната страна, в която ще остане дадения екземпляр."


    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  39. 39 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#38] от "dqdomart":
    Според аписа- от теорията на международното право речник
    "Парафиране
    Предварително подписване на международен договор от упълномощени представители на страните, с което се изразява съгласие с текста. То не е задължително изискване при сключване на договорите. След него се извършва валидно подписване на парафирания договор.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  40. 40 Профил на Георги Георгиев
    Георги Георгиев
    Рейтинг: 600 Неутрално

    Колеги! Дневник води хората в заблуждение! Огледайте се при поставянето на оценка на коментариите. Например: Как е възможно при нула коментарии като сложиш +, резултатът да е 2 от 4?????. ИЗМАМА!

  41. 41 Профил на latch0
    latch0
    Рейтинг: 120 Неутрално

    До коментар [#39] от "dqdomart":
    Определението на понятието "международни договори" се възприема в тълкувателно решение № 7 от 2 юли 1992 г. по к.д. № 6/92 г. (ДВ, бр. 56 от 1992 г.). Според това решение "Международните договори по своя характер представляват двустранни и многостранни международни споразумения, сключени между държави с участие на Република България и регулирани от международното право."
    Тук е достатъчно да се отбележи, че този договор не се обхваща от определението. Както беше посочено, те не са "сключени между държави" и не са "регулирани от международното право".

  42. 42 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 863 Неутрално

    До коментар [#12] от "kman":

    След "постигане на окончателна договореност по всички документи".

    Без да съм юрист, хич не ми се вижда толкова обвързващо. Въпрос на тълкуване и на това, чий адвокат е по-убедителен в съда, ако се стигне до съд.

  43. 43 Профил на Stoyan Tonev Dimitrov
    Stoyan Tonev Dimitrov
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Ето ви една петицийка и да дойдете на протеста. Само с приказки не става.
    http://citizenspeak.eu/node/20

    ВИС, СИК, ТИМ, ГЕРБ
  44. 44 Профил на Stoyan Tonev Dimitrov
    Stoyan Tonev Dimitrov
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#40] от "georgi1957":

    Прочети малко за javascript. Просто през това време и други са цъкали + или -, но резултатите не се обновяват автоматично при тебе. Иначе би било голям зор за сървъра им а и html още няма push( и в повечето браузъри не се подържа). Та като цъкнеш ти +/- страницата взема актуалната оценка на коментара която се е променяла междувременно от зареждането на страницата до твоето цъкане.

    ВИС, СИК, ТИМ, ГЕРБ
  45. 45 Профил на latch0
    latch0
    Рейтинг: 120 Неутрално

    До коментар [#38] от "dqdomart":
    Съгласие за обвързване с договор, изразено чрез подписване - парафирането на текста означава подписване на договора, ако е установено, че участващите в преговорите са се договорили за това.

  46. 46 Профил на Meчо Пух
    Meчо Пух
    Рейтинг: 825 Неутрално

    До коментар [#40] от "georgi1957":

    Жоре, няма измама, просто става ъпдейт, повярвяй на уеб технологията...

    Колкото повече, толкова повече!
  47. 47 Профил на latch0
    latch0
    Рейтинг: 120 Неутрално

    До коментар [#41] от "latch0":
    Това е търговска сделка с международен елемент (International Trade Law) от категорията на договорите, които не са "сключени между държави" и не са "регулирани от международното право". Такъв тип договори са частноправни сделки по своя характер. Той обвързва само страните по договора и тяхната действителност и правно действие се преценяват според избраното приложимо право. По това право се преценява законосъобразността на договора. Предикатът на правосъдния силогизъм при тази преценка е в законови норми на правото, към които се подвежда частноправният договор. Компетентността за такава преценка е предоставена на арбитраж.


  48. 48 Профил на noshorn
    noshorn
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Добре е, че можем да видим текста, станал повод за толкова много медийни публикации днес. Страшният член 1.2 не обвързва България с нищо. Цитирам от статията:

    "1.2 От датата на подписване на настоящото Допълнение Страните се задължават да действат добросъвестно и да полагат максимални усилия за постигане на окончателна договореност по всички документи, формиращи договора за ИДС, и всички тези документи трябва да бъдат парафирани от надлежно упълномощени представители на Страните до 1 юни 2011 г"

    Задължаването е "да действат добросъвестно" и "да полагат максимални усилия" като целта е "постигане на окончателна договореност по всички документи". Всеки дори и полуграмотен юрист би обяснил на незнаещите, че този текст не задължава България с нищо. На прост език може да "действаш добросъвестно" и да "полагаш максимални усилия", но всичко това да не е достатъчно за подписване на окончателен договор.

  49. 49 Профил на Титка Николова Пацирева
    Титка Николова Пацирева
    Рейтинг: 469 Неутрално

    До коментар [#20] от "dqdomart": Тези 680 милиона станаха 980 тази вечер. Ако наддаването продължи, ще станат 5 милиарда! Как може да се вярва на подобни анонси? Такива като Красимир Първанов лъжейки вечерта, не си спомнят какво са излъгали на обед. Впрочем, претенциите на руснаците са едно, а евентуалното решение на международния арбитраж - съвсем друго!

  50. 50 Профил на Титка Николова Пацирева
    Титка Николова Пацирева
    Рейтинг: 469 Неутрално

    До коментар [#21] от "renegat": Няма значение каква част ще платят руснаците, ще ни го изкарат през носа с цената на тока от АЕЦ-а - инвестицията и лихвите по нея ще се изплащат от продажбата на тока. НЕК ще бъде задължен да го изкупува и ще го продава на нас, българските граждани. Защото цената ще бъде твърде висока и няма как тази електроенергия да се изнася.

  51. 51 Профил на fribble
    fribble
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Следва предложение да подпишем, България да стане република..., т. е. част от Русия. Този път може да успеем.

  52. 52 Профил на NWO
    NWO
    Рейтинг: 808 Разстроено

    dqdomart
    мила благодаря отново за поясненията, явно без повече информация всички ще седим и ще чакаме някаква развръзка разчитайки на "правителството".... и си мисля, че и тя ще бъде доста мъглява в духа на цялата сделка... лошо...

    http://www.blitz.bg/news/article/118884
  53. 53 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1445 Весело

    ДОПЪЛНЕНИЕ № 12, а

    КЪМ СПОРАЗУМЕНИЕТО ОТ 29 НОЕМВРИ 2006 ГОДИНА

    Страните се задължават да действат добросъвестно и да полагат максимални усилия за задоволяване на националните и икономически интереси на Русия, която се явява в качестото си на освободителка ( оттук акционер и скрит управител) на компания "България", надлежно учредена и осъществяваща дейността си съгласно предназначението си , като признателна подстанция, депо и склад на суровини ( по нататък "Избиратели- електорат" имащи за цел и смисъл на съществуване да
    обичат и задоволяват Москва,
    с постоянен адрес на управление: Балкани ,София

    nemo malus felix, minime corruptor.
  54. 54 Профил на OMUNVINGE
    OMUNVINGE
    Рейтинг: 467 Неутрално


    Въпрос от България:
    Колко ще струва все пак?
    Отговор от Русия:
    Еми между 6.5 млрд. и 12 млрд.!

    "Страните се задължават да действат добросъвестно и да полагат максимални усилия за постигане на окончателна договореност по всички документи, формиращи договора за ИДС"

    Оп може да не го подпишем

  55. 55 Профил на OMUNVINGE
    OMUNVINGE
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Абе ако това наистина е текста то той е пълен с вратички и има един милион условности, които могат да се вземат в предвид, в който и да е арбитражен съд .

  56. 56 Профил на ГЕОРГИ ХРИСТОЗОВ
    ГЕОРГИ ХРИСТОЗОВ
    Рейтинг: 8 Весело

    Буря в чаша вода. Както и министъра на Здравеопазването и Трайчо имат пропуски в първоначалното образование. Те не могат да правят отделни аритметични действия.
    Фтасахме я
    Това очилато момче каза , че най страшно било , че 12 Допълнение било за два месеца па Мораториума /егати думата/ бил за три. Ама допълнение от 06.04.2011 до 30.06.2011 е три месеца без пет дни. И мораториума е за три месеца. Мисля, че почитания от бабите и ромите Министър председател трябва да види, кой още от министрите му е зле с АРИТМЕТИКАТА и да изгони всички неграмотници..

  57. 57 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 863 Неутрално

    Руснаците като са видели българските новини от вчера, колко ли са се чудили какво толкова изгодно споразумение са подписали и колко ли са го проучвали да разберат какво са ни пробутали без да разберат.

  58. 58 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 863 Неутрално

    До коментар [#56] от "ГЕОРГИ ХРИСТОЗОВ":

    Несправедливо го обвиняваш Трайчо, че не знае да смята.

    Клауза 1.2 слага срок до 1 юни за парафиране, което си е два месеца отвсякъде.

  59. 59 Профил на bati vi
    bati vi
    Рейтинг: 1650 Неутрално

    "АТОМСТРОЙЕКСПОРТ АД (оттук нататък наричан "Изпълнител" с адрес на управление ул Malaya Ordynka 35, Entr 3, 115184, Москва, Русия.."

    Странна работа !
    Следя руските новини, ама от кога в Русия са минали на латиница? Че нещо ми се губи!

    Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....
  60. 60 Профил на Лилия Костова
    Лилия Костова
    Рейтинг: 693 Неутрално

    До коментар [#43] от "merankol":

    Всъщност с подписването на този документ точно това няма как да стане. Защото страните са се съгласили на отсрочка от 3 месеца (до 30.06.2011), но всички документи по изпълнение трябва да се подпишат до 01.06.2011.
    Ей, тия руснаци бре! Все подмолни номера въртят! Мошеници! На дребно!

    Та, за два месеца няма как народът да реши... Трайчо е адекватен, а онова леке, дето спечели изборите 2009 и не спира да се тупа по гърдите с този факт, се изложи дори повече, отколкото очаквах. Макар и след повече време, отколкото очаквах.

    Просто сегашният цирк с Белене беше прекрачване на червената линия, от която нататък колкото по-скоро се разкара от политическия хоризонт: толкова по-добре. Обаче... кой ще дойде? Ей този въпрос ме вълнува с пълна сила.

    Щото ако е едно Гоце... И аз ще се предам и ще се загледам към терминалите...

    Бойко Борисов е тъп като г.з. Освен това е малоумен магистраладжия и има титла Негово Тиквочество.
  61. 61 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4215 Неутрално

    До коментар [#7] от "Дамян":
    Подписаното може да придобива значително по-различен смисъл когато се съчетае с другите, вече подписани документи.
    Само публикуването на цялата документация би отговорило кой и как е обвързал България с този проект.
    Реакцията на Тр. Трайков и Н. Младенов говори, че те предумишлено не са били запознати (за разлика от Борисов и Дянков).

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  62. 62 Профил на F.O. Fairfax
    F.O. Fairfax
    Рейтинг: 637 Неутрално

    До коментар [#59] от "batkoti":
    И аз много се смях Понеже автентичният текст е на английски, това вероятно е превод, направен от някой чиновник в НЕК или в министерството. Чиновникът може и да е знаел английски, но очевидно и идея е нямал каква азбука ползват руснаците
    Всъщност както казаха и други по-горе, важни са английският оригинал и остананалите договори и анекси, това е нищо незначещ превод при това без контекст.

    - What are they saying, Fairfax? - I've no idea - it's all in French.
  63. 63 Профил на katzo
    katzo
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#4] от "Галчо Залъгалчо":

    мене ми прилича на качеството на английските таблоиди

  64. 64 Профил на Лилия Костова
    Лилия Костова
    Рейтинг: 693 Неутрално

    Ето една подписка, която иска световно спиране на развитието на ядрената енергия.

    Мораториум върху строежа на нови атомни централи. План за извеждане от експлоатация на действащите атомни централи. Развитие на ВЕИ и енергийна ефективност.

    Това е възможно! Трябва само да го поискаме!

    http://www.shutdownnukes.eu/

    Бойко Борисов е тъп като г.з. Освен това е малоумен магистраладжия и има титла Негово Тиквочество.
  65. 65 Профил на symmpro
    symmpro
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Как ли са получили авторите този анекс още преди неговото
    "официално" появяване ?

    Елементарно - някой от тези , които са го писали / подготвяли/
    го е изпратил на когото трябва , по всяка вероятност срещу заплащане . На запад редакциите плащат луди пари за подобна информация и някой наш цървул - предател се е полакомил за 50-60 лева .

  66. 66 Профил на epuk
    epuk
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#9] от "mailer_deamon":

    малко със закъснение, но погледна ли в правния речник какво означава "максимални усилия", на английски предполагам е "full effort". щото не е нито reasonable, нито best.

    You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you cannot fool all of the people all of the time.
  67. 67 Профил на shemet
    shemet
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Браво на Петко Ковачев. Браво и на Дневник, че го публикува навреме, т.к. блогът на Ковачев вече не е достъпен.Много ми се иска да знам какво пише в останалите 11 споразумения, та да се види точно с какво сме се съгласили, чрез К. Първанов и Дянков.
    Петко пази си гърба! Това не са просто мутрите, от които знам че си отървавал хора. Това са архитектите на тяхното съществуване.

    shemet
  68. 68 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 820 Неутрално

    и аз не виждам нещо чак толкова страшно, нищо окончателно не е подписано.
    а и все пак контрагентът от българска страна е НЕК, не българската държава. НЕК нека да си прави каквото си иска, стига да не търси пари за него от данъкоплатците. ама държавно било... те и електроразпределенията бяха държавни, ама вече не са.
    по-добре да стане и НЕК частно, че докато е държавно все Боце и Гоце има да го източват. като е частно, да му мисли инвеститора какво подписва и какви рискове поема.

  69. 69 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1385 Неутрално

    Благодаря на dqdomart и Храбър, които ме накараха да си корегирам представите Така е, не знаем какво пише в основовния документ от 2006-та и останалите анекси.
    Това означава, че Трайков все пак е прав в реакциите си, ако е запознат с основния докумет, а от друга страна означава, че Боко отново ни будалка.
    Така или иначе след 2 мес. ще знаем, освен ако въпреки къчовете, руснаците не се навият на ново удължаване.
    Имам чувството, че ни плашат, така както винаги са ни плашили и смъсълът на това плашене е да дава аргументи на петата им колона у нас.

  70. 70 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 3944 Неутрално

    Едно съм разбрал на тоя свят -дай един и същи документ на двама юриста и им гледай сеира-ще ти дадат напълно противоречиви тълкувания!

    Другаде е заровено кучето-Борисов работи за АЕЦ Беляне,бавно,с въртележки,съветвайки се за всяко нещо с"модератора"В.Златев,стъпка по стъпка тикат руския проект напред!

    Въпреки предизборните си намерения да защитава националния интерес,т.е.ако има риск и ако проектът не е изгоден за България,да не се строи!

    Да се строи САМО ако има европейски инвеститор!

    Европейски инвеститор означава едно-пазар за беленския ток,инак защо да инвестира!

    Такъв няма!Ще субсидираме комшиите,ще носим риска,ще се заробим с руски заем,ще плащаме скъп ток!

    Борисов предаде избирателите си!

  71. 71 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1509 Любопитно

    До коментар [#3] от "NPaine": Аз съм рубладжийче Подписано:
    Гоце и Команда рубладжии - Боце, Станишко, Р.Овч, К.Първанов, Румен Петков и т.н.

    Забележи друго...

    Гуце, Р.Овч., Р.Петк., СерГей - всичките те бяха достатъчно умни да не подпи6ат ОКОНЧАТЕЛНО, а да протакат...
    Подхлъзнаха Боце, който е хем достатъчно тъп да бъде подхлъзнат да го направи, хем достатъчно страхлив да не може да се изрепчи на Москква и ортака си Златния, хем достатъчно самонадеян да си вЕрва че прави не6то смислено.

    Главният Павиан вади горе6тите картофи с които комунягите не искаха да си опарят пръстите. Той нали е експерт по компирите; а се оказа че и към конвертируемите рубли не е безразличен...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  72. 72 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1385 Неутрално

    До коментар [#70] от "faeton": с това не съм съгласен
    "Борисов работи за АЕЦ Беляне,бавно,с въртележки,съветвайки се за всяко нещо с"модератора"В.Златев,стъпка по стъпка тикат руския проект напред!"
    Бързат, бързат! Бавят ги непредвидени външни обстоятелства. Ако не беше ядрената катастрофа, най-вероятно вчера щяхме да имаме старт на строителстовот на Белене.

  73. 73 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1385 Неутрално

    До коментар [#71] от "B52": Протакането не е от умност
    Те пък попаднаха в друго непредвидено обстоятелство - икономическата криза. Тя им разбърка схемичките. Не посмяха да харчат резерва за Белене преди изборите. Предпочетоха (вероятно с руско съгласие) да насочат резервите за спечелване на изборите A и RWE се оттеглиха главно заради кризата.

  74. 74 Профил на gibi
    gibi
    Рейтинг: 748 Неутрално

    Този път тъпите ни медии оказаха много лоша услуга на нашите рубладжии, тъй като възбудиха духовете против АЕЦ "Белене"! Ако е верен горният текст на ДОПЪЛНЕНИЕ № 12
    КЪМ СПОРАЗУМЕНИЕТО ОТ 29 НОЕМВРИ 2006 ГОДИНА, това не е нещо повече от споразумение да се удължат преговорите за подписване на окончателното споразумение до 30 юни 2011 г! От това не следва обаче, че споразумението от 29 Ноември 2006 действително трябва да бъде постигнато и подписано в този срок. Само страните декларират, че ще положат максимални усилия това да стане. Но след възбуждането на скандалът по този начин и евентуалната реакция на "будното ни гражданско общество" имаме всички надежди това да не стане! Предателство е, че не е направен опит да се протака повече и евентуално да спасим неустойките от около 2 милиада! Но задната мисъл на "хитреците" от ГЕРБ е така да се извъртят нещата, че тази загуба да ни се вижда, като спасение и да не им пострада рейтингът за изборите! Не изглежда хич мъжествено едно такова поведение, а и крие много рискове и опасности! Достойното беше да се каже твърдо НЕ! По български, а не "ньет"!

  75. 75 Профил на Хесапов
    Хесапов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Самия документ не е смущаващ, скандалното е че тази история показва как работи правителството!
    1. Министър Трайков уволнява някакъв си чиновник, защото не изпълнил каквото му е било казано. Питам, при преговори не се ли пишат мандати за правомощията за преговарящите и по тези мандати те определят поведението си?!
    2. ББ възстановява уволнение подчинен на министър Трайков. Защо министър-председателя се занимава с подчинените на министъра?
    3. Оказва се, че отговорник зо преговорите е министър Дянков, който пък е в Америка по това време. Ако Трайков е знаел, че Дянков е шефа, защо изобщо участва в случката? Ако пък не е знаел кой е отговорника за преговорите, егати правителството!
    4. Защо изобщо, тези преговори се водеха без предварително запознаване на обществото с проблема?
    5. Защо министър Трайков си трае, а не си поддаде оставката по причина обидното отношение към него от страна на огнебореца и поради обърканата система на водене на държавните дела от правителството?
    6. ИЗВОД: Българското правителство е изключително некадърно в това, което прави!

    Хесапов - герой на нашето време
  76. 76 Профил на kokorbashiyata
    kokorbashiyata
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Цялото говорене на правителството и защитниците на АЕЦ Белене са празни приказки. Това, което искаме е да се публикува:

    - Споразумението от 29 ноември 2006 г., както се изменя и допълва от Допълнения (Addendums) 1 до 11 към него;

    - Договорно споразумение (Contract Agreement) от 18 януари 2008 г., Договора за ИДС (EPC Contract);

    Другото, което искаме е експертен анализ за цената, очакваните ползи, вреди и икономическа обоснованост на проекта. Както и за нивото на сигурност и техническата обосновка.

    Надявам се медиите и в частност Дневник да изискват настоятелно отговори на зададените въпроси.

  77. 77 Профил на mailer_deamon
    mailer_deamon
    Рейтинг: 519 Неутрално

    До коментар [#66] от "epuk":

    В кой правен речник да погледна? Защо търсим английския вариант на текста - съществува ли такъв и кой от преводите на текста е приложим в случай на смислово разминаване? Поне на мен не ми е известно. Опитвам се да тълкувам това, което е публикувано, а не предполагаемия му превод.

    Всъщност, кое е приложимото право също не знаем. Но ако е българското, не виждам причини задължението за полагане на "максимални усилия" за постигане на окончателна договореност да се приравнява на задължение за сключване на окончателен договор за ИДС. Поетото задължение би могло да бъде нарушено при отказ на българската страна да участва в преговорите, примерно, но не и при отказ да сключи договор при условия, които счита за неизгодни.

    И отново повтарям - не пиша това, в защита на Трайков, Борисов, Дянков или който и да е. През ... ми е за тях. Просто ненавиждам медийните истерии и се опитвам доколкото мога професионално да анализирам публикуван документ, а не министерски и депутатски изказвания или предположения за съдържание на даден документ.

    "Невежеството е сила!" - Джордж Оруел




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK