
© Анелия Николова
Народното събрание одобри отпускането на поредния заем за холдинг "Български държавни железници" (БДЖ), като за целта прие специален закон от две страници. Според него кредитът ще е до 140 млн. лв., ще бъде отпуснат от Българската банка за развитие и ще е държавно гарантиран. Парите ще се използват за погасяване на просрочени кредити, а малка част от тях ще отидат за ремонт на локомотиви и вагони.
Заемът е за шест месеца с лихва 5.15%. Парите ще се харчат след разрешение на министъра на финансите Симеон Дянков. Кредитът ще бъде върнат, когато БДЖ получи 460 млн. лв. от държавата, които тя пък ще вземе назаем от Световната банка. Държавата ще прехвърли постъпленията от заема на холдинга, като увеличи капитала му. Първите средства по по-големия кредит трябва да бъдат отпуснати в средата на годината.
При окончателното гласуване на закона в пленарна зала почти липсваха дебати. Спорно се оказа заглавието на документа, в което е записано, че заемът е за оздравяване на БДЖ. Според депутата Петър Мутафчиев с парите няма да се оздравява дружеството, а ще бъдат платени дължими кредити, чието погасяване е спряло от миналата година.
Полемика предизвика и един от двата параграфа в преходните и заключителни разпоредби. Според първоначалния вариант на текста той трябваше да направи промяна в Закона за обществените поръчки, с която отпускането на заеми от Държавната банка за развитие при одобрена от Европейската комисия помощ да става без обявяване на обществена поръчка. По предложение на финансовата комисия в парламента текстът беше променен, като изключение от ЗОП беше направено само за приетия днес закон.
Депутатът от БСП Любен Корнезов настояваше текстът да отпадне, тъй като създава прецедент. "Така с всеки следващ закон може да казваме, че някои друг закон няма да важи", обясни той. Корнезов се закани да сезира Конституционния съд заради спорния параграф.
_dan_
Рейтинг: 573 ВеселоКредитът ще бъде върнат, когато БДЖ получи 460 млн. лв. от държавата, които тя пък ще вземе назаем от Световната банка, която пък ще вземе заем от МВФ, а МВФ ще вземе заем от БДЖ! Ето така се въртят парите.
Боно Нончев
Рейтинг: 652 ГневноКакъв заем бе, това са си наляти пари!
Помнете ми думите, никога няма да бъдат върнати. Ще бъдат я източени като дизел, я изхарчени за заплати на раздутия административен щат. Накрая пак ще продадем БДЖ за 1 лев, само че до тогава ще ни струва още 460 млн лева, или половината магистрала Хемус ...
nikola karaivanski
Рейтинг: 823 НеутралноЗАЕМ ЛЕСНО СЕ ВЗИМА ,НО ТРУДНО СЕ ВРА6ТА
Крез
Рейтинг: 761 ГневноБе що само 140 сега и след месеци още 460 милиона ?
Направо да им дадат 4-5 милярда/ квото е останало в резерва /
и да закриват държавата да не ни мъчат повече .Категорично заявявам ,че ще навлизам все по навътре в сивия сектор.
Омръзна ми данъците ми да потъват в каци без дъно и да се лапат от търтеи.Ми и аз искам няколко милиона държавно гарантиран
заем още повече ,че фирмата ми е изряден платец до момента
и към бюджета и към банките,ба...х тия двойни стандарти в
таз кочина!
juventino
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#4] от "Крез":
И още не си фалирал!?
epoc
Рейтинг: 1366 РазстроеноЕдинствения възможен коментар според мен е:
Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....Какво по дяволите става пак!?!?!?
Rage Against
Рейтинг: 1040 Неутралноот единия джоб, в другия... заем от тук, заем от там...
РЕФОРМИ !БДЖ трябва да се преструктурира и да заработи в пазарна среда. иначе само наливаме едни пари там, които отиват в джобовете на разни посредници и измамници.
Плам
Рейтинг: 388 НеутралноДо коментар [#2] от "pi314_":
Не ще бъдат източени, те официално ще си отидат в нищото: "Парите ще се използват за погасяване на просрочени кредити, а малка част от тях ще отидат за ремонт на локомотиви и вагони."
Т.е. даваме ги за едни стари кредити и лихвите им, които са били за едни още по-стари кредити (и техните лихви разбира се), плащаме някакви лихви на някакви кредитори.
enterfornone
Рейтинг: 807 НеутралноТочно, ама точно така се декапитализираха банките през 1996-та - държавните банки наливаха пари в предприятия, които активно се източваха и после фалираха, завличайки всички пари.
alkash1o
Рейтинг: 225 ГневноИ тези милиони ще потънат в " пясъчната дюня" на нечии джобове !
Проектът "Бойко": http://valentinfortunov.com/wordpress/?p=360И като разправям, че България СЕ ОГЛАВЯВА ОТ ЛЪЖЦИ , КОНТРАБАНДИСТИ,КРАДЦИ и МАФИОТИ , не ми вярвате !...
Но си е истина !!
ppopov_67
Рейтинг: 670 НеутралноПоредната "инжекция" за един от последните динозаври на комунизма.
С което тънката разлика между ГЕРБ и БСП все повече изтъня.
Няма как, щом кукловодите са едни и същи.
Orda
Рейтинг: 62 НеутралноАйде още 140 млн. от парите на данъкоплатците отидаха в черната дупка БДЖ.
Orda****
Този коментар беше изтрит в 11:39 на 13/04/2011 от неговия автор.
Танас
Рейтинг: 1366 ГневноКредитът ще бъде върнат, когато БДЖ получи 460 млн. лв. от държавата, които тя пък ще вземе назаем от Световната банка.
В най - скоро време държавата ще се разпадне на съставните и части с такова управление.
Цацарoff - Оставка ! >:-)==========================================
Значи ние ще вземем заем от СБ за да го дадем на БДЖ та да си имат що да крадат защото тоя аванс от 140 млн. няма да стигнат и до изборите или това е новият начин за купуване на гласове ?
anzug
Рейтинг: 551 НеутралноДа се закрие барабар с цялата шибана държава!
drakar65
Рейтинг: 1366 НеутралноНищо ново. Избори идат. Преди избори един и същ сценарий. Нали трябва да има и хляб за електората, не само зрелища. Те бяха готови вчера и днес да се избият за датата на изборите, ама за този закон: "При окончателното гласуване на закона в пленарна зала почти липсваха дебати."
“Сега е моментът да превъртим Рубикон-а” - Гай Юлий Ц... Аз-"Картаген трябва да бъде разрушен"!Тепърва ще се харчат пари за щяло и нещяло. Субсидиране на губещи предприятия, което си е направо узаконено ограбване на данъкоплатците, продължаващо вече години наред. И това става с участието на Дянков! Пазарна икономика?!
Интересно кой е вносителя на закона и след изборите колко ли ще бъде резерва на държавата?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1444 НеутралноБраво бе, нали имаше обещания, че БДЖ ще се реформира, то не бяха скоростни влакове, не бяха печеливши стратегии, а накрая пак същото..
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКkasabira
Рейтинг: 388 РазстроеноДо коментар [#11] от "ppopov_67":
"Въобще не ми пука какво са писали за мен, стига да не е истина."Преди ГЕРБ бунището България беше занемарено, ама все нещо се зеленееше. Като се хванаха обаче, изпод всяко ,” европейско” действие , изкачаше по някой гаден боклук , а между тях мърдаха тлъсти розови червеи - като във високите етажи на държавното управление.Само тиня и мръсотия !... И където да бръкнеш - здравата мирише. Боклукът се е вселил в живота ни ! Това си е ... Всеки четири години си въобразяваме, че го ринем, ама той много устойчив се оказа - расте като бурените ! Те бурените, в болшинството си са зелени, та поне галят окото , а тези , които сами качваме на гърба си и ни яхат дори без седло , са мръсни, смърдящи и гадни , но електоратът цвили като онождана кобила от удоволствие ... Що ли за мазохизъм носим в душите си ?
Танас
Рейтинг: 1366 ГневноЕС отпуска 140 млн. евро за депортираните тунизийски имигранти
Цацарoff - Оставка ! >:-)===========================================
Парламентът одобри заем от 140 млн. лв. за БДЖ
===========================================
Пък после ми кажете, че не сме си емигранти в собствената страна !!!
ДОКОГА ?
Крез
Рейтинг: 761 НеутралноДо коментар [#5] от "juventino":
Последните 2 години се движа на ръба на фалита.Добре ,че имаше някакъв резерв от преди ,ма и той свърши вече.
Десен
Рейтинг: 1366 НеутралноНяма никакъв смисъл от БДЖ ако НКЖИ няма да може да се ползва и от други оператори.
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.Все едно летище София да се ползва само от БГА Балкан и всички да му плащаме на него само за това че да не се гътне във фалит.
Да мрат в кофите там след като не могат да оперират на печалба.
ban
Рейтинг: 696 НеутралноЗащо мрънкате, и защо си мислите, че и държавата няма да закрият. Просто е останало тук, там нещо за оглозгване, все още!!! Като бях ученик, се чудех, как такава силна държава е паднала под турско робство и е била 5 века под робство!!! Е сега не се очудвам, ако има как нашите управници и под робство ще ни сложат, само и само нещо да има за тях!!!
ban
Рейтинг: 696 ВеселоО, десен, да мрът, всички да мрът!!!
popovski31
Рейтинг: 1332 НеутралноДо коментар [#2] от "pi314_":
Много си прав!Сещам се и за едно друго нещо продадено за 1 лев,което в последствие фалира и фалирало струва 316 млн!!!А в БДЖ скрап да искаш.Съкращения му е майката.Стига държавни(наши,на данъкоплатците) субсидии.В развития свят железниците се конкурират със самолетите,а нашите са още с автобусите.Ако ми се наложи да избирам,няма да избера влака.
juventino
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#20] от "Крез":
Почвай и ти като другите "бизнесмени" - не плащай данъци, осигуровки, заплати...И си купи нек'во Бентли например, за да е пълна картинката...
ban
Рейтинг: 696 НеутралноАма, вие сега остава да кажете, че другите железници не се субсидират. А някой да е пътувал с ТЖВ, да му е известна цената на билета, че е колкото самолетния!!!
Borislav
Рейтинг: 652 Неутрално"... когато БДЖ получи 460 млн. лв. от държавата ...Държавата ще прехвърли постъпленията от заема на холдинга, като увеличи капитала му."
Виждам, подготвя се увеличение на капитала на БДЖ със заем, който ще изплащат данъкоплатците.
Това ми напомня времето когато работех като началник отдел във Финансите на авиокомпания Балкан. Когато фалираха банките при Жан Виденов, всичките ни заеми за десетки милиони долари бяха платени от държавата (считай данъкоплатците), а Балкан предостави на държавата същото това "увеличение на нейния капитал в дружеството."
Това го казвам за всички тези, които плачеха по "мощната" авиокомпания - колко си била добре, как лошия израелски инвеститор бил виновен за нейния неуспех, и т.н. Не слушайте ксенофобска и лява пропаганда. Държавните компании (и авиокомпании) си ги разсипвахме и източвахме ние, а най-лесно е на крадците да оплюят един инвеститор отвън и да му препишат собствените си грехове. Аз на това станах свидетел, но медиите тогава насадиха голяма заблуда.
vloti
Рейтинг: 620 ГневноПРИВАТИЗАЦИЯ!
ban
Рейтинг: 696 НеутралноСпоко, и приватизация, ще има, след Кремиковци, май метала само в БДЖ остана!!!
Николай Узунов
Рейтинг: 551 Гневновреме е държавата да спре да налива нашите пари в тая бездънна яма БДЖ.приватизация е единствения изход и то сега, а не когато прогнилото корито се напълни с още повече дългове и потъне съвсем
plh
Рейтинг: 442 НеутралноМного капиталово стана това БДЖ!
plhЩо не го листват на борсата да му се види реалната стойност?!
А и от там ще потекат още средства за инвестиции.
Но това в нормална държава.
При нас - нов заем за увеличаване на капитала. С капитала плащаме стария заем. Но ще вземем и по-нов заем, с който да облужим новия. Нали е за сметка на данъкоплатеца. Какво му плащат депутатите?
И така докато построим сияйния комунизъм, когато няма да има пари.
Крез
Рейтинг: 761 ВеселоДо коментар [#25] от "juventino":
Като се замисля май си прав ,за кво ручаме жабетата вече 20г
,я да взема му отпусна края пък квот стане.
tucker case
Рейтинг: 986 Веселотребва даго прекръстят на ржд... щот ногу ръждясало...
Now what's a few miles between the beauty and the beast...