Софийският завод за боклук се превръща в мираж

Няма осигурено финансиране от Брюксел, както и алтернатива на Суходол

Първата копка на системата за боклука беше направена преди две години от тогавашния кмет Бойко Борисов и министъра по еврофондовете от кабинета "Станишев" Меглена Плугчиева, въпреки че още не бяха избрани строители и нямаше финансиране

© Георги Кожухаров

Първата копка на системата за боклука беше направена преди две години от тогавашния кмет Бойко Борисов и министъра по еврофондовете от кабинета "Станишев" Меглена Плугчиева, въпреки че още не бяха избрани строители и нямаше финансиране




Заформя се и скандал с една от поръчките

София скоро няма да има завод за преработка на отпадъците, а сметището в Суходол е на изчерпване. Новият кмет и следващото правителство могат да се окажат заплашени от поредната боклучена криза. Към основната причина за забавянето на строителството на завода, депото за отпадъци към него и инсталацията за компостиране - липсата на решение от Европейската комисия за финансирането на системата, се появи се и нов проблем: с обществените поръчки за строежа на отделните елементи.


Според зам.-кмета по екологията Мария Бояджийска комплексът може да е готов най-рано в края на 2013 г., въпреки че изграждането му едва ли ще започне до началото на 2012 г., а ще отнеме поне две години и половина. Единственият начин сметището в Суходол да не се запълни преди него, е да се намалят отпадъците чрез отделяне на подлежащата на рециклиране смет - нещо, което вече се прави, но частично.




По предварителни данни на общината депото в Суходол ще се запълни в края на 2012 г., а по последните прогнози заводът ще е готов най-рано през 2014 г. От обясненията, давани от "Московска" 33, става ясно, че освен на добрата работа по сепарирането общината разчита и на кризата, която е намалила изхвърляните от граждани и фирми отпадъци с една трета.


"Суходол" няма да се запълни до построяването на завода. В момента подготвяме процедура за изграждане на допълнителни мощности към инсталацията за сепариране, така че всички постъпващи отпадъци да се обработват и така да се намалят количествата", твърди Бояджийска. От Брюксел са поискали информация за алтернативни депа край града, както и отговор може ли бъдещото сметище към завода да се използва за битови отпадъци. От общината няколко пъти обясниха, че това не може да стане.


София поиска от Европейската комисия да отпусне около 256 млн. лв. за завода, който общо ще струва 359 млн. лв. Миналата година Брюксел обяви, че разделя проекта на две части и ще финансира първата - инсталацията за компостиране и на депото за отпадъци към завода. ЕК обаче не хареса избраната технология за преработка на отпадъците, защото е скъпа, и поиска допълнителни анализи как могат да се намалят разходите.


"Очакваме новата апликационна форма за първата част от проекта да бъде изпратена от София до края на април и тогава ще можем да говорим каква сума ще бъде отпусната за нея", каза пред "Дневник" Тон ван Лийроп, говорител на еврокомисаря по регионалното развитие Йоханес Хан.


"Документите са готови, а исканото финансиране е около 50 млн. евро и включва предпроектните проучвания и разходите за инфраструктура до площадките", обясни Бояджийска. По думите на Лийроп комисията ще решава дали да отпусне пари за завода, след като получи анализ от Европейската инвестиционна банка. Той пък ще е готов най-рано през втората половина на годината.


В същото време преди няколко седмици министърът на околната среда Нона Караджова каза, че строителството на инсталациите може да започне през 2012 г. Това е поредното отлагане на първата копка, която по последните изчисления на общината трябваше да бъде направена до края на тази година. "Не предвиждаме вариант, в който комисията да не финансира изграждането на завода. Няма друг вариант за осигуряването на средствата", каза преди време зам.-кметът Бояджийска.


Изграждането на системата за оползотворяване на отпадъците се бави и заради тромавите процедури по избор на строители на елементите от нея. Досега е приключила поръчката само за завода. Избран беше консорциум между българската "Станилов" и германската "Хайлит", който спечели с цена от 209 млн. лв. Договор обаче ще бъде подписан, когато ЕК одобри финансирането.


Година и половина след началото на процедурата за инсталацията за компостиране тя беше прекратена и ще бъде обявена наново в края на май. Мотивите са, че единственият допуснат до отваряне на цените кандидат - "Егерсман и Ко", предложи близо 57 млн. лв., което надвишава прогнозната стойност от 40 млн. лв.


Проблеми има и при поръчката за строител на депо към завода, в която като основен критерий беше посочена най-ниската цена. Година след обявяването й миналата седмица беше избран изпълнител, но решението е обжалвано. Причината е, че фирмата "Строително предприемачески холдинг", предложила най-ниска оферта (22 млн. лв.), е декласирана.


За победител е избрано обединение между "Геотехмин" и италианската "Униеко", чиято цена е с около 3 млн. лв. по-висока. Българската компания е собственост на Цоло Вутов, а в нея работеше Румен Миланов, преди да стане съветник на премиера Бойко Борисов и да оглави Центъра за противодействие с корупцията (БОРКОР).


"Строително предприемачески холдинг" е изхвърлен от процедурата, тъй като комисията не е приела обосновката му за формиране на цените. Обжалването на решението от фирмата допълнително ще забави приключването на поръчката, ако не се стигне и до окончателното й спиране. "Фирмата има право да обжалва решението. Да изчакаме решението на компетентните органи по въпроса", коментира зам.-кметът Бояджийска.


"Тъй като предложената от нас цена беше с 30.98% по-ниска от средната на останалите участници, трябваше да я обосновем, както изисква законът. Предоставихме разяснение по всяка от около 3200-те позиции", обясни Стоян Минков, директор "Корпоративно развитие" в холдинга. Той добави, че оценката на цените е правена не от членовете на комисията, а от допълнително привлечени експерти, които са определяли предложенията като добри, нереални или реални, като дори имало становище, че са "под препоръчителния минимум".


"Сравнението е правено на базата на справочник, който събира цените в строителството, но изрично на първата му страница е написано, че те са само примерни. В сектора няма нормативно определени минимални или препоръчителни цени", каза Минков и добави: "Никой не е взел предвид това, че предлагаме по-ниска оферта за изграждането и оборудването на пречиствателна станция към депото, тъй като имаме опит в такива проекти и доставчиците ни предлагат ексклузивни цени."


Според него експертите са се произнесли не по всички, а по произволно избрани позиции от офертата. "Това говори за тенденциозност с цел прокарване на определена линия", смята представителят на декласираната фирма и добави: "Основният критерий за избор е ниската цена, а в същото време експертите, наети от общината, смятат, че най-добри са цените на фирмата с най-висока оферта."



Заформя се и скандал с една от поръчките

Коментари (144)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    qbn24558812
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2867 Любопитно

    "...беше завършен пътят към бъдещата площадка на завода..." - ЩЕ построим ЗАВОД щом ИМА път! ЩЕ има и боклук, много боклук...

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  4. 4 Профил на Сава Мутафов
    Сава Мутафов
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Завода за боклук пропадна в дупките по пътищата и бездомните кучета го яли...

    Нещо ново?

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  6. 6 Профил на dhk13
    dhk13
    Рейтинг: 1128 Весело

    Напредваме! Преди беше Фата Моргана, сега е мираж...

    "Никога не съм се отнасял сериозно към себе си, винаги съм се отнасял сериозно към мненията си!" Честъртън
  7. 7 Профил на basi mamata
    basi mamata
    Рейтинг: 381 Весело

    Ааааа не е вярно... Боко каза,че завод ще има ,верно не е казал кога но ще има...
    "Ние сме ГЕРБ - с теб сме по-силни"

  8. 8 Профил на Meister Eckhart
    Meister Eckhart
    Рейтинг: 892 Весело


    Еми малко ли са ви магистралите,околовръстноо,
    южната дъга,магистралите, магистралите, околовръстното,
    южната дъга,околовръстното??
    То сега остава и завод,еми...малко..недейте тка!

    the devil is in the data
  9. 9 Профил на Окото
    Окото
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Този завод е поредното доказателство как Брюкселската бюрократична машина, съчетана с тоталната липса на административен капацитет в България може да направи едно елементарно нещо по-сложно от ЦЕРН. Ако тоя завод се строеше в Сингапур, Тайван, Корея или друга прозволно взета бърза икономика извън ЕС, нямаше и да разберем кога е започнат и кога е завършен.

    Значи нещата стават все по-трудни, а не по лесни.

    Част от диаметъра на кръга "Капитал"
  10. 10 Профил на Кецалкоатъл
    Кецалкоатъл
    Рейтинг: 754 Неутрално

    ...Около 100 хил. тона балирани отпадъци все още стоят на склад край София и чакат да бъдат разселени на няколко депа в страната...

    Не знам дали ГЕРБ ще променят историята на страната, но са на път да променят географията й

    "Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)
  11. 11 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1148 Любопитно

    А някой проследи ли какво стана с машините за опаковане на боклука за които се изхарчиха милиони... и кой пое отговорността???

  12. 12 Профил на qbn24558812
    qbn24558812
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    До коментар [#7] от "basi mamata":

    Как да не е, я виж

    Въпреки че до момента няма нито терен, нито пари за строежа на завод за преработка на боклука, кметът Бойко Борисов обеща през септември-октомври догодина да има не една, а две инсталации за отпадъците на София.
    2006-та

    http://www.segabg.com/online/article.asp?issueid=2370&sectionid=2&id=0000203

  13. 13 Профил на Dwight Schrute
    Dwight Schrute
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Спомням си рапона беше кмет и правителството по онова време му подливаше вода за завода. А сега какъв му е проблема - държи и правителството и общинския съвет?!....много ясно, руските интереси са далеч по-важни...

  14. 14 Профил на basi mamata
    basi mamata
    Рейтинг: 381 Весело

    Офца,
    Във всеки квартал по един завод...обеща...

  15. 15 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3024 Неутрално

    Какво е обещал досега Боко Тиквата, та да го е изпълнил докрай?! Или до средата?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  16. 16 Профил на qbn24558812
    qbn24558812
    Рейтинг: 1066 Весело

    До коментар [#14] от "basi mamata":

    Е да де, ама догодина

  17. 17 Профил на dhk13
    dhk13
    Рейтинг: 1128 Весело

    До коментар [#13] от "vat69":

    Понеже съм старомоден, не ми е приятно българският министър-председател да бъде наричан "рапона" (дори като цитат и с основание )!
    За останалото си прав, за съжаление...

    "Никога не съм се отнасял сериозно към себе си, винаги съм се отнасял сериозно към мненията си!" Честъртън
  18. 18 Профил на concept
    concept
    Рейтинг: 701 Весело

    Добро утро!

    Нещо, което ББ е обещал да не би да се е превърнало в реалност???

    това е риторичен въпрос ....

  19. 19 Профил на Dwight Schrute
    Dwight Schrute
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#17] от "dhk13":

    абе и на мен не ми е приятно, че ми избрахте за министър председател мутра с прякор "рапона", която все още е и член на БКП...ама пита ли ме някой....

  20. 20 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 799 Неутрално

    "Новият кмет и следващото правителство могат да се окажат заплашени от поредната боклучена криза".
    От умишлено създадената криза, с цел натрупване на недсметни богатства от определени хора, в т.ч. ръководителите на Столична община от Софиянски вкл. и сегашните се оказват заплашени българските граждани. От масово обедняване и плащане сметките и софрите на измислилите и сътворилите тази перфектна схема, на която и италианската, японската, американската и всички мафии по света ще завидят.
    Да живее и Филип де Грейв и неговия завод " at second hand", за отпадъцир с произход Малайзия!Още чака опакован решението на Европейските чиновници.Ама те не са чак такива балъци за каквито ги мислят нашенци!

    apoloniy
  21. 21 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1341 Весело

    Ма, Боко! Ти тия бали от времето като беше кмет, още ли ги държиш на склад? В тях скоро ще се завъдят непознати на науката форми на живот. Тц, тц, тц... Мърлява работа.

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  22. 22 Профил на jass
    jass
    Рейтинг: 381 Гневно

    Брюксел не хареса избраната технология - чрез изгаряне, не защото е скъпа, а защото е тотално отречена от Европа. Има толкова интелигентни решения и начини за преработка и оползотворяване, но нали вече хонорарите са раздадени, не можете да кривнете в правилната посока, алчни ненаяли се...

  23. 23
    ****

    Този коментар беше изтрит в 20:49 на 19/04/2011 от неговия автор.

  24. 24 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Мислете за депото за ядрени отпадъци от АЕЦ-овете!!!

    За обикновен битов боклук не може да се намери място вече колко години??? И пари също.

    Умножете по 100 и дори с нули отдясно и си представете цената на депото за ядрени отпадъци, както и нулевата възможност да му се намери място на територията на България.

    И ядрените отпадъци ли ще "разселваме" из страната?

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  25. 25 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1642 Неутрално

    Поредният прецедент, с който се набиваме в очите на Брюксел за общински и бюрократични неуредици.

    На следващия кмет, който и да е той, освен бездомни кучета, ще му остане и този въпрос, както и дупките по улиците, и по-добрата чистота и осветеност в града (ако искаме в минимални рамки да се вписваме в понятието "европейска столица" ) . Метрото е хубаво, че се строи, така както и магистралите, ала околния пейзаж? Гражданите плащат данъци държавата в лицето на общината да им облекчава живота, а не да го прави по-труден.

  26. 26
    ****

    Този коментар беше изтрит в 20:55 на 19/04/2011 от неговия автор.

  27. 27 Профил на dhk13
    dhk13
    Рейтинг: 1128 Весело

    До коментар [#19] от "vat69":

    "че ми избрахте"?! Бъркаш ме с някого! За БКП (БСП), ДПС, НДСВ и ГЕРБ (по реда на пристигането!) не съм гласувал НИКОГА!
    Или си избрахме, като български граждани, или "ми избрахте", ако се разграничаваш от конкретните хора, защото те са го избрали.
    P.S. Не е заяждане, уточнение е.

    "Никога не съм се отнасял сериозно към себе си, винаги съм се отнасял сериозно към мненията си!" Честъртън
  28. 28
    ****

    Този коментар беше изтрит в 20:56 на 19/04/2011 от неговия автор.

  29. 29 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#24] от "Музар":

    А че колко му е? Балират ги и тях и започват да ги разхождат из България. Мен вече нищо не ме учудва при това правителство.

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  30. 30 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1125 Весело

    Много интересни коментари. Принципно е добре да си критичен, но понякога границата с откровеното мрънкане е тънка. В София се строят толкова много неща от гл.т. на инфраструктурата, че и градове в развити държави могат да завидят на темпа.
    Сега обаче излязло, че някакъв завод нямало да стане на време о рев...
    И к'во от това? Да не би някой софиянец (стар или нов) да е усетил по нещо това, че балите с боклуците ви стигнаха до другия край на страната?! Едва ли. Нито такса смет е увеличена много, нито на някой му е замирисало от балкона повече от нормалното!
    По-полека с рева !

  31. 31 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1218 Неутрално

    Във Варна как можаха да го направят за 2 години?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  32. 32 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 1341 Разстроено

    Софийският завод за боклук се превръща в мираж
    ================
    Завода да.... боклука не...

    В София има много боклук....имам чувството че целия боклук от България се изсипал там....

    الرجل الكبير
  33. 33 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 799 Весело

    До коментар [#29] от "Dehumanizer":

    И всички ще светим и няма да има нужда Боко Т. да ни взема допълнително пари за осветяване на магистралите!
    И няма да има нужда от ГМО. Компирите дето ще ги засади боко ще са по-големи от софийските бали с боклук.Ще има и за износ и за спирт и за космоса дори( за ядрено гориво за ракетите ще остане, даже след като захраним АЕЦ с тях ).

    apoloniy
  34. 34 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1642 Неутрално

    До коментар [#30] от "Варненски":

    Можеш ли да дадеш примери с инфраструктурните проекти?

    Не е въпрос за мрънкане, а за стъпките, с които гоним западните си съседи, тези от ЕС. А статията само подсказва потенциална криза с боклука, която този път може да е по-сериозна от предишните и това ще се отрази на облика на града, без значение от вида и броя на строежите.

  35. 35 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#9] от "Okoto":

    нямате и минимална представа колко много сте прав!!!!!
    Просто не е възможно да Ви сложа поне сто плюса!

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  36. 36 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 973 Неутрално
  37. 37 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1295 Любопитно

    До коментар [#24] от "Музар":

    "...Мислете за депото за ядрени отпадъци от АЕЦ-овете!!!

    И ядрените отпадъци ли ще "разселваме" из страната?..."

    Категорично не. Всичко ще стане тихо и потайно, без много приказки. Ще ги изсипват някъде, където им падне. А може и да се сетят да ги търгуват за скрап. На кой му пука кой после ще се разправя? Комишъните не включват такива грижи, нъл тъй?
    А рашаните, според техните закони, трябва да ни ги изсипят след 2-3 години, май... Внасянето на чужди нови количества категорично се забранява от 2010 г.
    Та, да му мислят дебелите глави...

  38. 38 Профил на keko2
    keko2
    Рейтинг: 510 Весело

    ""София скоро няма да има завод за преработка на отпадъците, а сметището в Суходол е на изчерпване. Новият кмет и следващото правителство могат да се окажат заплашени от поредната боклучена криза.""


    Ееее тогава Боки нема да е на власт... в опозиция с "боклука" е неговата сила .... народа пак ша го заобича за "боклука" и ша го доведе пак до кокалната власт....

  39. 39 Профил на jass
    jass
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#24] от "Музар":

    Депо за ядрени отпадъци е планирано до едно село, близо до Козлодуй - забравих му името. Ако не се лъжа мина даже общественото обсъждане на ДОВОС.

  40. 40 Профил на Dreadlord
    Dreadlord
    Рейтинг: 701 Весело

    Смешници.

    Who is General Failure and why is he reading my disk?
  41. 41 Профил на keko2
    keko2
    Рейтинг: 510 Весело

    До коментар [#17] от "dhk13":
    Е добре де, ТИКВАТА ..... по точно е и ще ти хареса сигурно

  42. 42 Профил на Yankee
    Yankee
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Леле тия колко са некадърни и крадливи не е истина! Но присмехулния булгаристански завистлив маймуняк с право си заслужава такива сайбии!

  43. 43 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Каквото одобри Европ.комисия да ги вземат тия пари и останалото да се финансира от общината и от държавен бюджет
    200 млн.лв ли са проблемът - разсрочени за 10 години това са по 20 млн.лв - нищо за огромния столичен бюджет от 1.3 млрд.лв, а и повече ще става.

  44. 44 Профил на rayo
    rayo
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#13] от "vat69":

    А сега какъв му е проблема - държи и правителството и общинския съвет?!....много ясно, руските интереси са далеч по-важни...
    --------------------------

    А аз все повече се съмнявам, че явно българите не сме добри управленци и протакаме всеки голям проект във времето до втръсване. Погледни АМ "Хемус", "Тракия", софийското метро, АЕЦ Белене, приватизацията, сега завода за отпадъци в София... Нерешителни, туткави, уж мерим 10 пъти, пък чергата все къса и ни напред, ни назад. Аз не знам да има страна, в която боклуците на една столица да се разкарват с години из цялата й страна и това да се търпи от населението й.

    un buen dia empieza con un solo rayo
  45. 45 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1927 Неутрално

    Хм излиза, че бай Бойко е излъгал, че строителството започва и е направил фалшива първа копка!?!?!?

  46. 46 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 557 Любопитно

    То светлото бъдеще на поколения българи се превърна в мираж те ще ми говорят за софийският завод за боклук ...

  47. 47
    ****

    Този коментар беше изтрит в 09:21 на 20/04/2011 от неговия автор.

  48. 48 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1341 Гневно

    МНОГОКРАТНО повтарям , че до тази ситуация ни докара проф. Янчулев , заедно с неговия съветник проф. Чернодрински !

    През 1993 / 94 год , фирма СИТА - Франция , която чисти Париж , Марсилия , Бордо , Прага , Будапеща и още и още -=- водеше преговори със софийския кмет проф. Янчулев , като от Общината искаше САМО : Т Е Р Е Н , с път до него , с ел.ток , ВиК и щеше да построи ЗА СВОЯ СМЕТКА още тогава ЗАВОД за ПРЕРАБОТКА на боклука !

    А Янчулев подписа договор с фирмите на Вълка -=- Жоро Илиев , които никога до тогава не се бяха занимавали с чистене ? !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  49. 49 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#9] от "Okoto": Съгласен!Преценявам поведението на Брюксел и в контекса на други негови решения,засягащи новоприетите държави от бившия източен блок.Непрекъснати обструкции,критики,мораториуми,наказателни процедури,спиране на субсидии,договорени,особено в селското стопанство далеч по неизгодни условия от тези в старите членки,критики към съдебна система,сигурност,корупция.Вчера изтече информация,че спират и подкрепата във финансово отношение за строителството на Дунав мост 2.Намерили някакви пречки и тук.А нямат достойнството да признаят,че този мост на тях вече не им е нужен.Стотици милиони връщат и стари членки,но за тях много не се шуми.Всичко минава тихомълком.А ние плащаме дисциплинирано годишния си членски внос,ругаеме Русия,шикалкавиме в отношенията си с тази страна и сме дисциплинирани и даже инициативни по някой път в изграждането на кордона около великия славянски народ.

  50. 50 Профил на 100gaydi
    100gaydi
    Рейтинг: 221 Неутрално

    На София й трябва нов кмет.

    Ясно е, че Фандъкова освен от добри намерения да реши въпроса с детските градини с нищо друго не може да се похвали. А и няма волята да се опъне на шефа.

    Плевнелиев - кмет!

  51. 51 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#44] от "rayo":

    С решенията за боклука на колко столици си добре запознат?

  52. 52 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    Боко печели два пъти избори с този завод. Явно го пази и за третите. Дали шепата останал му неграмотен матрял ще се върже не е ясно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  53. 53
    ****

    Този коментар беше изтрит в 09:21 на 20/04/2011 от неговия автор.

  54. 54 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 541 Неутрално

    То така ще стане и с магистралите!

    Инфантилните народи се изтребват сами!
  55. 55 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 701 Весело

    Другари от герб , имам предложение за намаляване на извозваните към Суходол отпадъци: Общината престава да плаща на фирмите за чистота. Чистенето ще става чрез възраждане на незаслужено пренебрегнатите съботници /путински да речем, ленинските са демодирани/. Ще се правят всяка събота надвечер да речем, под надслов "Да изчистим София за половин час"," Чистота за за 20 мин, " Бързо чисто и на две на три." и пр.
    По този начин ще се намалят силно разходите на общината за чистене/ те са поне 200 милиона на година/, а и населението ще се приучи на хигиена. Боклукът се струпва на куп пред блоковете, всеки домсъвет ще плаща символична такса на 20-тина роми, които ще си вземат каквото искат от ТГБО и после ще разделят боклука, ако изобщо е останал на познатите съставки -хартия, пластмаси и пр. Така ще се намали и безработицата , тъй като според новият закон за етажна собственост, домсъветите ще са оод-та , а ромите наети на работа. От друга страна ще се намали и междуетническото напрежение, поради близките контакти роми - нероми. С тези икономисани 200 милиона на година , за 10 г. можем да построим 5-6 завода за разделяне на отпадъци /уж безплатно.../ , в ЕС страни , от което ще спечелим пари, с които пък ще си платим на Рос Атом борча за АЕЦ "Белене". От къде идва печалбата ли? Много просто -от износът на ток за нуждите от енергия на заводите за разделяне на отпадъци , които ние така далновидно сме построили в ЕС-то. Забравих да спомена , че в първото стъпало от разделянето на отпадъците във гореспоменатите заводи ще се ангажират и български роми по -договор, което пък ще помогне да се увеличи креещият неромски елемент в татковината...

    Какво ще кажете, а ?

  56. 56 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    До коментар [#53] от "Ванко 1":

    Всъщност, всекидневно ми бърка в джоба, на мен и на всички нормални българи, които САМИ си изкарват парите, и не чакат някоя недоклатен олигофрен да им обещае нещо. Всекидневно ни бърка, защото забави страната прекалено много, уби бизнеса, сега иска да убие и финансите на нормалните хора с АЕЦа. Завода за боклук е част от крадливата схема на боклуците - дребен факт стана ясен днес - че 150 000лв подкуп от Титан за Фидосова са истина. Всъщност, никой от управляващата герберастка шайка няма интерес да има завод за боклук - така си размотават едни камиони, балират едни глупости, возят ги из страната и точат огромни средства от всички нас. Да, бръкна ми в джоба и то много. С крадливите си гнусни рубладжийски ръчички.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  57. 57 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1264 Неутрално

    Чардо, нали се сещаш че от тогава е минало толкова много време че да е Янчулев виновен че сега няма завод няма как да стане

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  58. 58 Профил на makca
    makca
    Рейтинг: 480 Разстроено

    Дежа ву ..............................................

    София=мъдрост(превод от древногръцки) "Тъй града се казва ( ирония жестока) гдето глупостта е най-евтината стока" Проф. Иван ШиШманов преди 110
  59. 59
    ****

    Този коментар беше изтрит в 09:21 на 20/04/2011 от неговия автор.

  60. 60 Профил на Косьо
    Косьо
    Рейтинг: 929 Любопитно

    Е тука... поне ...Бойко Борисов има 100% Вина! Няма мърдане, според обещанията му вече да е построен!

  61. 61 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    До коментар [#59] от "Ванко 1":

    Нещо си се объркал. Нещата, които бълва позитано са рязката промяна от "пожарникар" към "далновиден политик", веднага след извращението Белене. Напрактика Боко и любовника му Доган не крият нито връзката помежду си, нито общия си произход. Разбира се, основния и общ враг си остава - СК е причината за всичко лошо, това си го знаем. Просто комунистите се обозначиха съвсем ясно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  62. 62 Профил на rayo
    rayo
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#51] от "kaka_ginka":

    Не е нужно да познавам в детайли рециклирането на отпадъците им, важното е че болшинството столици в ЕС си имат заводи за преработката му, а не го разнасят непреработен из страната си. Първо там системата за разделно събиране на отпадъците работи безупречно и това намалява съществено обема му. А после хората не се изхвърлят с разходи по 300 милиона, а постигат същото с много по-малки. Например в Талин заводът им сега се строи и струва само 16 милиона евро с всичките му необходими линии за рециклиране на ценни метали и прочие. Една минимална част от боклука е за изгаряне, и това е било одобрено от ЕС.

    un buen dia empieza con un solo rayo
  63. 63 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    До коментар [#62] от "rayo":

    В момента, един километър пробег на камионите струва 13 лв. Това е златна кокошка. Как очакваш завод за боклука да има..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  64. 64 Профил на rayo
    rayo
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#63] от "Тони!":

    Като прибавим и фактора обем, увеличаващ количеството на камионите, Силистра съвсем не ме учудва като желана дестинация

    un buen dia empieza con un solo rayo
  65. 65 Профил на raylight
    raylight
    Рейтинг: 953 Неутрално

    Всичко, което Бойко Борисов докосне, излиза златно

    Истината е висша ценност
  66. 66 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1372 Весело

    До коментар [#48] от "Чардо":

    Да и взе, че ги направи милионери. После дойде Бойко, резна им концесията и вълкан пусна всичко на разпродажба - плащаш едно вземаш две. Цялата ни работа такава - рушветчийска.
    Между другото имам един познат който в годините на правителството на Царо, после и на станишката много добре вървеше от обществени поръчки под протекцията на Доган... а сега от две години е изнесъл всичко извън България, че тук не вървяло.
    Ама много социално слаби фирми са се накичили на държавна субсидия. Те нашите бизнесмени като циганите направо - резнат им парите става война в катуна... иначе докато има помощи, тоест обществени поръчки си въртят гюбеци.

    Жената е покана за щастие
  67. 67 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    Егати държавата дето не може да построи със собствени средства завод за боклук на столицата си.... Хахахахаха... Къде са зелените да спретнат един протест пред боковия кабинет в МС. Ама той сигурно ще играе мачле некъде или ще сее картофи, говедото... 100 млн за спортна зала....

  68. 68
    ****

    Този коментар беше изтрит в 09:20 на 20/04/2011 от неговия автор.

  69. 69 Профил на kirsner
    kirsner
    Рейтинг: 861 Неутрално

    #9, съгласен съм с тезата за многото бюрокрация в ЕС (Брюксел) , но след като искаме пари от тях и с тяхни пари финансираме този проект, няма какво да се тюхкаме. Спомням си как преди време Рапона, който тогава бе кмет на София, непрекъснато обвиняваше предишното правителство какви големи безхаберници били и как той щял да намери финансиране и да построи завода за няколко месеца, ако бил, разбира се, премиер. Е, Рапона стана следващия премиер и скоро ще направи 2 години, откакто е на този пост, ама завод за боклука все още няма. Няма да има и след две години.

  70. 70 Профил на sion1972
    sion1972
    Рейтинг: 672 Весело

    Нещо се бъркате вие...Боко Рапоня каза че завода е готов 2010г..Щом той го е казал значи го има..Ама е невидим за просто око..Технологии , какво да се прави

    Заедно Ипон и Ин ще ни управляват во веки веков! Амин!
  71. 71 Профил на raylight
    raylight
    Рейтинг: 953 Неутрално

    До коментар [#70] от "sion1972":

    Най - хубавите неща са невидими за окото

    Истината е висша ценност
  72. 72 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 958 Неутрално

    До коментар [#2] от "lehchevo": При вас се кара както по соцвреме: “Гражданки и граждани на град Лехчево, изхвърляйте боклука извън селото!“.

    heruvim
  73. 73 Профил на heineken
    heineken
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#31] от "Пешката":

    Във Варна как можаха да го направят за 2 години?

    ___________________________________

    Има разлика м/у ТИМ и СИК, макар и много малка.

  74. 74 Профил на heineken
    heineken
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#70] от "sion1972":

    Гарантирано от ГЕРБ!

  75. 75 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#71] от "raylight":

    Екзюпери...

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  76. 76 Профил на kibrito
    kibrito
    Рейтинг: 457 Неутрално

    Това се нарича приемственост.
    Станишев остави на Бойко един гьол на Белене
    Бойко ще остави на следващия премиер гьол, вместо завод

    И те така...
    докато България се првърне в едно огромно блато с цигански катуни по бреговете...

  77. 77 Профил на Безименен
    Безименен
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    шшшш, тихо, това не е коректно да се разправя.... нека да си помечтаем за магистрали, за манипулации на избори, за несебърски съветници....................... гарантирано от герб

    Времето е наркотик, много от него убива.
  78. 78 Профил на ple6o
    ple6o
    Рейтинг: 8 Любопитно

    "Българската компания е собственост на Цоло Вутов, а в нея работеше Румен Миланов, преди да стане съветник на премиера Бойко Борисов и да оглави Центъра за противодействие с корупцията (БОРКОР)."

    Значи всичко е ясно....

  79. 79 Профил на muiiio
    muiiio
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Отказах се да прочета цялата статия. Картинката е ясна - "някой" няма да изкяри достатъчно от тоя проект.

    i have a 6th sense of humor
  80. 80 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Не е честно да се лае само за "софийските отпадъци"...Проблема си го има,но ако се позамислим,преди двайсетина години не беше чак толкова зле! Ако боклука се разпраща спрямо предишното местожителство/скоро нали се броихме.../,нещата няма да изглеждат толкова трагично...Гуру не е виновен,той просто наследи проблема...Айде сега скачайте на минуса.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  81. 81 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Една фата моргана, бих казал аз, на хоризонта на безбрежното Софийско поле, от което, знайно е, "по-големо нема".

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  82. 82 Профил на Banksy
    Banksy
    Рейтинг: 434 Неутрално
  83. 84 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    До коментар [#81] от "master_yoda":

    То и от Искъро по дълбоко нема,що не го посетиш...

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  84. 85 Профил на aussie
    aussie
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Поредното доказателство колко сме некадърни като политици и икономисти. Един завод за боклук вече 10 години не можем да си построим, и както някой по-горе вече каза ако беше в която и да е малко по-бърза икономика никой нямаше и да разбере кога е започнат и кога е завършен. Абе, балканска работа - все някой друг да ни я свърши!

  85. 86 Профил на sion1972
    sion1972
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#83] от "vlad76":

    Нормално е да изпревари Лондон.Там транспорта отдавна е уреден и хората не могат да направят кой знае какъв скок..Докато тук един нов автобус ни вдига коефициента над 100% Забележи обаче - в новината пише че това било проект и щяло да се реализира 2013 година..Колкото завода за отпадъци стана 201 Сигурно и той е спечелил някоя награда на ниво проект..А сега ще обере всички във де що има категории като първият завод за боклук по стелт технология - невидим и за вражеските радари и за хората изобщо

    Заедно Ипон и Ин ще ни управляват во веки веков! Амин!
  86. 87 Профил на gwendolin
    gwendolin
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Вижте ги на снимката, двама идиота, представители на 2 бандитски партии - по-точно на БСП и клонингите й! Цяла България в боклук ще заринат, но завод за рециклиране на отпадъците няма да нправят!
    Просто и от боклука те печелят!

  87. 88 Профил на Opsss
    Opsss
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Важното, че изгони вълка . Финансирането от Брюксел не е задължително. Да ги почва прокуратурата още от сега, че доста материал се събира.

  88. 89 Профил на Naschenec
    Naschenec
    Рейтинг: 434 Весело

    Има ли изобщо НЕЩО , до което се е " докоснал" Боко Тъпаков Картофов , което да НЕ се е превърнало В МИРАЖ ?

    Ненавиждам цензурата , мразя цензурите !
  89. 90 Профил на treasury
    treasury
    Рейтинг: 61 Неутрално

    Kaто любител цветар си кпувам сп.Градина.В един от поредните бр се описва как да си оползотворяваме битовите отпадъци.Имало специални малки контейнерчета а и от наши работещи в евространи съм чувала за такива неща.Верно било смрад по къщите но не се усещало при достатъчна отдалеченост от спалните.Проблема при нас е че сме с етажна собственост.Докато чакаме Биг завода и за облекчение на Суходолциможе да се приложе първо при тея с къщите и басейните в Бояна, Драгалевци,Симеоново и по селата,пробно.

  90. 91 Профил на Naschenec
    Naschenec
    Рейтинг: 434 Весело

    До коментар [#59] от "Ванко 1":
    Глупако ,
    Осъзнай най-после, че няма как да вменим във вина, например, на комунистическия атеизъм, интернационализъм или марксическите учения " РОЖДЕННАТА ДАТА " на АНДРЕШКО и БАЙ ГАНЬО !

    Колкото и да им се иска на политиканстващите малоумници!
    И в случая твърдението ти е доказателство ,че има една НЕДОСТЪПНА за българина мозъчна функция - МИСЛЕНЕТО !


    Ненавиждам цензурата , мразя цензурите !
  91. 92 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Изграждането на завод за отпадъци струва много пари, експлоатацията му също. Самият завод става източник на боклук под формата на вредни за здравето газове и пепел, подобно на Кремиковци. Навсякъде около София, релефът е силно нагънат, пълно е с дерета и оврази. Много по- рационално е да се огледаме наоколо и потърсим ново място за депониране на буклуците; един рационален начин за рекултивиране на терените.

  92. 93 Профил на BSRD
    BSRD
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Да, и дано самия Борисов да се превърне в мираж за своите избиратели тиквеници след няколко месеца.
    А ето хората какво прават без да приказват много-много:
    http://www.manager.bg/news/zavod-za-prerabotka-na-tvardi-bitovi-otpadatsi-otvori-vav-varna

  93. 94 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#48] от "Чардо":

    Айде, Хан Аспарух ти виновен, че преди 1300 години основал България на това място. От Янчулев досега колко кмета и мандата се смениха?

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  94. 95 Профил на ebter
    ebter
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    За политиците от последните двадесетина години КОЕ НЕ Е МИРАЖ!!!??? ДОРИ И ТОВА, ЧЕ ИМА ДЪРЖАВА НАРЕЧЕНА БЪЛГАРИЯ!??? ВСИЧКО Е МИРАЖ-ТОВА Е ИСТИНАТА! Мираж е и това, ЧЕ ЩЕ СЕ ОПРАВИМ СКОРО!!!

  95. 96 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#57] от "stg":

    Твойта позиция е много яловА !
    Така според тебе излиза , че И нацистите не са виновни , и комунистите нямат вина и така нататък !
    Няма срок на давност !
    Защото въпроса можеше да бъде решен още 1994 година и тО БЕЗ ДА ПЛАЩАМЕ !
    А защо Янчулев подписа с Жоро Илиев не е далеко от мисълта , след като поиска от французите 50 % от печалбата и те се съгласиха !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  96. 97 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1488 Разстроено

    Стана тя каквато стана... Повелителят на Картофите си направи снимка (горе) на копка. "Управлява" София бая години, сега се упражнява и с България.
    Безхаберие на квадрат, административна немо6т, оплитане с (не)ясни интереси - толкоз могат от Селяндури за Азиатско "развитие" на БГ.
    Не очаквам обаче матрЯлът да се усети, хем че идат избори...

    Бизнесът с боклука си е сериозен, на разни хора и за Бугати им остана от "джобните пари". От неуредицата има много хора които 6те спечелят много пари, а един Пожарникар и неговата команда все 6те търсят оправдание за това че космосът е крив.

    Истината е по-проста и по-тъжна: те толкоз "могат"! Каквото и да разправят... Пореднии загубени години за БГ...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  97. 98 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#94] от "epoc":

    На мен Янчулев не ми е виновен !
    Повече от 7 години вече не живея в София и пред моите врати няма боклук !
    А по твойта логика излиза , че и турците нямат никаква вина към нас или към арменците ,или към . . .
    Но и на тебе ще задам същия въпрос : колко ли се е нагушил Янчулев от Жоро Илиев , след като поиска от французите 50 % от печалбата и те се съгласиха ? !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  98. 99 Профил на Филип Дечев
    Филип Дечев
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Костов
    Царя
    Станишев
    Герб

    4 правителства за 12 години не можаха да построят един завод!!!!!!!!!!!!! Браво!!!!!!!

    http://nabaco.bg.
  99. 100 Профил на принцът
    принцът
    Рейтинг: 541 Весело

    Проблема е, че такова нещо не е правено до сега в България, а ниския 'капацитет' на боклучавата администрация не е способен да направи нищо - за това 100 пъти го връщат техния проект.
    Сигурно са го копирали от архива на някоя немска община отпреди 40 години - по-нови не е имало архивирани... за това и не го харесват в ЕС този проект.

    Жалко, че заради шепа боклуци страдат милиони.
    Моля съкратете с 80% администрацията и давайте 2/3ти от същите пари на останалите 20% и може и да добиете капацитет и ефективност...

    Светът не е толкова прост, колкото ни се иска.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK