Строителят на магистрала "Люлин" може да бъде "глобен" за нанесени щети

Пътната агенция забързва разширяването на околовръстното шосе заради евентуални задръствания

Строителят на магистрала "Люлин" може да бъде "глобен" за нанесени щети

© Georgi Kozhouharov



Първата изцяло завършена магистрала в България "Люлин", дълга 19 км, беше официално пусната за движение в недела, но отстраняването на щетите, нанесени при изграждането й, продължава. До 25 май строителят - турската фирма "Мапа Ченгиз", трябва да възстанови пораженията. Заради тях община Перник заплашваше да блокира пускането на магистралата. Основното искане беше да се ремонтира пътят между Перник и близкото село Голямо Бучино.


"Ако срокът не бъде спазен, ремонтът ще бъде направен от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) за сметка на гаранцията за изпълнение, дадена от турската компания", каза кметът на Перник Росица Янакиева. Гаранцията се дава в началото на договора и по принцип се освобождава след приключването му.


Премиерът Бойко Борисов каза, че поръчал на регионалния министър Росен Плевнелиев проблемът да бъде решен до 28 май. "Така, както идвах на 15 дни да проверявам тази магистрала, така ще проверявам, докато не си оправят инфраструктурата", каза Борисов и призова живеещите в околните села да "се зарадват на магистралата, защото ще продължим, докато не им се решат проблемите".




Тепърва започва и разрешаването на проблема с евентуалните задръствания при качването и слизането от магистралата в района на кв. "Люлин". Причината е, че тя се влива в двулентовото околовръстно шосе.


"Проблемът ще се реши с разширяване на Околовръстното от магистралата до бул. "Европа". Техническият проект вече е предаден, в момента тече отчуждаването, а строителството може да започне до края на годината", обясни зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. Кметът на столицата Йорданка Фандъкова добави, че е разговаряла с министър Плевнелиев да се осигурят пари от държавния бюджет и за отчуждаването, и за строителството, но не е ясно каква е нужната сума.


От АПИ искат да включат разширението на Околовръстното към проекта за път София - Калотина, който се финансира от еврофондовете. Апликационната форма за него обаче закъснявала и затова работата по Околовръстното ще започне по-рано с държавни пари.

Ключови думи към статията:

Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Решили са цяла България да се пресели в София, а ще ядем картофи от Белгия, Франция, Египет, Германия и плодове и зеленчуци от Турция, Македония и откъде ли не. Само че трябва да има с какво да се плащат. Добре е, че в празничните дни няма да има селско преселение, защото няма да има кой да прави ракийка, агънца, свинска сланинка. То вече започва да се чувства. Може ли линейка през зимата да стигне до село в планината за 20 минути.Хората естествено ще се изселват там където има.Още по-лошо е, че и от по-малките градове ще се преселват в по-големите. Ето съобщават че в един областен град безплатно правят прегледи примерно за рак на дебелото черво. В моя 20000 град никога не са правили какъвто и да е безплатен преглед. Да не говорим че няма ортопед, а мен ме боли коляното.Магистралата няма да реши проблема, защото е далеч от моя град.
    Защо вместо да дават пари за глупости не съберат пари за 5-6 медицински хеликоптери базирани в цялата страна. Тогава ще повярвам че действително управляващите се интересуват от оцеляването на хората. Как е възможно преди 100 години в болницата на Трън да лаботи световно известния доктор откриб лактобацилус булгарикус?

  2. 2 Профил на Дони Тръмп
    Дони Тръмп
    Рейтинг: 60 Неутрално

    еми така е като турска компания прави нещо така става за това за напред тия магистрали да се правият от германци или французи

  3. 3 Профил на se_nau
    se_nau
    Рейтинг: 583 Весело


    До коментар [#1] от "stoicho2":
    д-р Ливайн за коляното

  4. 4 Профил на rimohit
    rimohit
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Единствената щета която се вижда е светофар на магистралата :О и знак 80км/ч.

  5. 5 Профил на Мустафанка
    Мустафанка
    Рейтинг: 1316 Гневно

    Не "може" а "редно е" да бъде глобен. И не "глобен", а глобен!
    Тая анадолска фирма ни я натресе тройната коалиция. Просто БСП и НДСВ си направиха оглушки, само и само да не им се разпадне престъпната тройна далавера и позволиха ДПС да фалшифицира конкурса и да набута турската фирма.

    След всичките нарушения, неспазени срокове и недоговорено оскъпяване от страна на турската фирма, трябва да бъде съдена и повече да не се допускат никакви турски фирми до конкурсите, защото винаги ги печелят с фалшификации и покровителстото на противоконституционната партия, а накрая ремонтите ни излизат златни, защото мързеливите и некадърни турски работници си почиват и се почесват по време на всички знайни и незнайни талибански празници, а в останалото време не могат да свършат работа и за пет стотинки, поради мързел и азиатска немарливост.

    Равни права за всички: това е най-крещящата неправда, защото онеправдава най-даровитите хора. Ницше.
  6. 6 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 845 Весело

    До коментар [#5] от "Мустафанка": Слънце ненагледно, тази тирада би ли я повторила по адрес на Южната дъга на Околовръстното и "Главболгарстой инженеринг" ?

    и най-умният си е малко прост....
  7. 7 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Плевнелиев е брутален - няма такова бачкане и интелект! За целият период на преход от 20години са построени 160км магистрали! Росен и ГЕРБ за 2 години вече строи 250км магистрали! БЕЗ КОМЕНТАР!

    Дирк Анер:
    Проектът "Люлин" който беше олицетворение на проблемите и провала, се превърна в символ на амбиция и успех!

    2011 АМ "Люлин" - ГОТОВА! първата цяла АМ в Б-я 20 км!
    2012 АМ "Тракия" - ГОТОВА - 120км!
    2013 АМ "Марица" - ГОТОВА - 70км!
    2014 АМ "София-Калотина" - ГОТОВА - 75км!
    2015 АМ "Струма" - ГОТОВА - 135км!
    2016 АМ "Хемус"
    2017 АМ "Черно-Море"

    Това са десетки хиляди работни места.

    ЗВЯР! Няма такава амбиция, хъс, желание, интелект, умения, качества, знания, опит, успех и т.н. Не случайно е успял в Германия с такова трудолюбие е впечатлил и немците!

    Борисов посочи, че в хеликоптера на път от Видин за София е попитал Дирк Анер(немец, директор на регионална политика в ЕС) какво е направила Германия, за да тръгне нагоре и Анер отговорил "първо магистралите".

  8. 8 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Дирк Анер - немец, директор на регионална политика в ЕС - "първо магистралите"

    Дирк Анер:
    Проектът "Люлин" който беше олицетворение на проблемите и провала, се превърна в символ на амбиция и успех!

    Борисов посочи, че в хеликоптера на път от Видин за София е попитал Дирк Анер(немец, директор на регионална политика в ЕС) какво е направила Германия, за да тръгне нагоре и Анер отговорил "първо магистралите".

    Знам че комунистите мислят със стомасите си и Станишев и Костов магистрали не ядат, нито пък спортни зали, но ГЕРМАНЦИТЕ очевидно ядат. Тъй като те са мотора на ЕС който спасява целия ЕС от фалит 4-тата по големина икономика в света и щом те са започнали първо с магистралите значи това е верният път. Сори на комунистите и костовистите!

    Дирк Анер, генерален директор на ГД "Регионална политика" в Европейската комисия:
    - Погледнете тази магистрала, тя е истински експресен път. Много добре помня, когато този проект започваше. Помня многобройните проблеми, трудности и закъснения. И трябва да призная, че имаше моменти, когато бях истински отчаян и се опасявах, че днешният ден няма да дойде. Но вие казахте, че искате тази магистрала и така проектът, който беше олицетворение на проблемите и провала, се превърна в символ на амбиция и успех. И сега само мога да ви поздравя, че направихте магистралата факт. И мога да кажа, че вече съм оптимист за всички подобни проекти, които предстоят да се реализират в България. Това може да направи страната богата, което България заслужава.

  9. 9 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1104 Весело

    До коментар [#1] от "stoicho2":

    Стойчо, разбирам ти проблема но се съгласи, че една магистрала решава проблема на 1 милион. И да я характеризираш като "пари за глупости" е елементарно.

  10. 10 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 845 Весело

    До коментар [#7] от "merkel": Г-жо Меркел, с подобни изцепки губите и Бремен. Вече сте 3, след социалдемократите и зелените.

    а за магистралите, съжалявам ама ще пропуснали тази част от СОБСТВЕНАТА СИ ИСТОРИЯ: аутобаните са свързали цяла Германия през 30-те години на ХХ век. Строени са под лозунга "Трудът ще ни направи свободни".

    и най-умният си е малко прост....
  11. 11 Профил на jankova
    jankova
    Рейтинг: 381 Неутрално

    прекрасно е да се строят магистрали. Но Бойко да не си приписва "заслугите" само на себе си. Тая чудовищна тройна коалиция преодоля десет годишна съпротивана започването и. То не бяха протести на собственици на няколко вилички, то протестираха еколози, то жителите на банкя не я искаха. Накрая Станишев успя , продсигурено беше финансирането, започна се строежа и една трета беше построена. Но "даброжелателите" проглушиха ЕС , парите бяха временно блокирани. Това забави изграждането. След безброй проверки финансирането беше разблокирано . Заслуга на ББ е ,че я оскъпи да невероятните 9 милиона на киломентър. Но пък сега ще проглуши ушите на целокупния народ с личната си заслуга. добре ,че се отказа да я открива на по 400 метра. А кръстовището при Даскалово е най глупавота от всички ,които сеа строени до сега . Защото има 4 конфликтни точки на кръговото включване в различните ленти. Но въпреки всичко- да ни е честита. И ББ да се изразява правилна. Строи отсечки от магистрали и да не си ги приписва цялите.

  12. 12 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    "Така, както идвах на 15 дни да проверявам тази магистрала, така ще проверявам, докато не си оправят инфраструктурата"

    на тоя няма ли кой да му обясни , че 3 месеца не са равни на 15 дни ???

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  13. 13 Профил на mi6osp
    mi6osp
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    Предстои дъждовен период. А основният проблем на тази магистрала са свлачищата. Ако дъждовете са достатъчни, ще проличи основният недостатък на строежа на тази магистрала- недостатъчните укрепителни мерки в райони те на свлачищата.
    Тръгнат ли свлачищата, глобите няма да помогнат.
    А кога ще тръгнат, е само въпрос на време. И на дъждове.
    И тогава първо един специалист по информатика ще опере пешкира.
    Премиерът ще търси виновни.

    Защото когато правиш магистрала на космически цени и я затрупа свлачище при първият сериозен дъждовен период, веднага проличава.....
    Професионализма, де, професионализма!
    И липсата му.

    Когато някой е глупав,то е за дълго!
  14. 14 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1104 Весело

    До коментар [#11] от "jankova":

    Всичко което пишеш е така. Само че е редно с фактологията да допълним, че тази магистрала НИКОГА нямаше да е факт, ако БСП беше на власт. Факт е, че от януари 2007г. до юли 2009г. бяха построени 30% от същата. Ако се строеше с подобен темп сега щяхме да сме на никъде и от ЕС отдавна да са ни накарали да връщаме 120-те милиона евро, които ни дадоха.

    Но как да е. Важното е че все пак се свърши. След година всичко ще е забравено и само удоволствието от новия път ще си остане.

  15. 15 Профил на NWO
    NWO
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#5] от "Мустафанка":
    не забравяй, Кой подписа анексите уж глобявайки ги - от грубо 150 на грубо 190 млн. след негово Тиквено величество...

    http://www.blitz.bg/news/article/118884
  16. 16 Профил на svobodata
    svobodata
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#7] от "merkel":

    Евала за коментара, има и нормални хора в тая държава !

  17. 17 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    До коментар [#16] от "svobodata":

    Нормални? Айде бе...
    Да ти имам чувството за хумор.

    Ecrasez l’infâme
  18. 18 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 1127 Весело

    Имайки впредвид физическата структура на пернишката кметица и мъжкарския характер на примиера нищо чудно че дойде и си обра крушите набързо с хеликоптера , преди да го е погнала с винкела

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  19. 19 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Боли ви нали? Много ви боли мързеливи комуняги нека ви боли. а изказванията на двамата германци дирекорът на регионалната политика в ЕК Дирк Анер и Карстен Расмусен - зам.-ръководител отдел "България" ГД "Регионална политика" ЕК трябва да ви бъдат напомняни всеки ден за да се помни колко сте били некадърни и некомпетентни и как сте отчайвали ЕК!!!

    Карстен Расмусен - зам.-ръководител отдел "България" ГД "Регионална политика" ЕК:
    - През 2008 година този проект ни изпълваше с отчаяние, защото беше доникъде. Всичко, което можеше да се обърка, се беше объркало. Сега тази магистрала е завършена навреме и при този проект нито едно евро няма да бъде загубено за България. Всички виждаме, че пътят е построен, че нещата са вече в завършен вид и всичко изглежда отлично. Tочно това се надяваме и сме убедени, че ще се постигне и при останалите проекти в България - да се използва тази инерция и да се преодолеят слабите постижения от последните години!

    Дирк Анер, генерален директор на ГД "Регионална политика" в Европейската комисия:
    - Погледнете тази магистрала, тя е истински експресен път. Много добре помня, когато този проект започваше. Помня многобройните проблеми, трудности и закъснения. И трябва да призная, че имаше моменти, когато бях истински отчаян и се опасявах, че днешният ден няма да дойде. Но вие казахте, че искате тази магистрала и така проектът, който беше олицетворение на проблемите и провала, се превърна в символ на амбиция и успех. И сега само мога да ви поздравя, че направихте магистралата факт. И мога да кажа, че вече съм оптимист за всички подобни проекти, които предстоят да се реализират в България. Това може да направи страната богата, което България заслужава

    Борисов посочи, че в хеликоптера на път от Видин за София е попитал Дирк Анер(немец, директор на регионална политика в ЕС) какво е направила Германия, за да тръгне нагоре и Анер отговорил "първо магистралите".

  20. 20 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#19] от "merkel":

    Боли ме гербавия, боли ме и то много. А ей сега като се изсипе целия трафик в Люлин и люлинчани ще ги заболи. Ама много даже, щото за тия 100 милиона допълнително дето бб им изсипа на турците можеха поне отсечката до отбивката за Калотина да оправят. Ама нейсе, бий се в гърдите, завършихте едни 19 километра за половин мандат - давай!

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  21. 21 Профил на Краси
    Краси
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Защо ли имам усещането, че тези които най- много хвалеха ББ преди една година, сега най- много го плюят.
    Нито тогава беше толкова велик, нито сега е толкова черен.
    Магистралите са голям успех за Плевнелиев, по начина по който работи имаме голям шанс, скоро да имаме нормална инфраструктура.

    Да почистим България от агентурата на руската империя!!!
  22. 22 Профил на kiselo_mliako
    kiselo_mliako
    Рейтинг: 688 Разстроено

    До коментар [#21] от "Краси":

    И без това останах без зъби....сега и магистрали ли трябва да ям?????
    А за Б.Б още не съм започнала да го плюя, но вече ми иде да започна и аз...не виждам как на мен лично магистралата ще ми вдигне пенсията ??

    Не е страшно да си прилеп-нещата обичайно са с главата надолу.Страшно е да си прилеп с разтройство!
  23. 23 Профил на Минувач
    Минувач
    Рейтинг: 617 Весело

    Честито! Между Люлин и Перник вече има Golfstream!

  24. 24 Профил на Mit Ko Nan
    Mit Ko Nan
    Рейтинг: 385 Неутрално

    боико и плевенлиев одобриха идеиния план, направиха въздействие на околната среда, проектираха, очуждиха имотите и сключиха договора за строителство.
    строеж е една малка част на една магистрала.

    боико и плевенлиев могат с хемус и черно море да се похвалкят ако стамнат някога

    Аз Съм
  25. 25 Профил на newmind
    newmind
    Рейтинг: 531 Неутрално

    За строителите разбрахме, ама нека разберем и за държавните институции като МРРБ начело с Плевнелиев що за проекти за магистрали са приели и изпълняват? Нека потърсим отговорност и от държавните органи като МРРБ и лично от Плевнелиев?

    ТЪМНАТА МАГИСТРАЛА

    Каква е тая магистрала с акт 16, която ще светне след ТРИ месеца?

    Как е възможно Магистрала да получава акт 16 без да има проект в част Електро /Осветление/

    Дори и за най-дребния ремонт като усвояване и остъкляване на балкон се изисква Проект и в част "Електро"? Що за надзорници е имала таза магистрала,които са допуснали такова безобразие?
    Виждате ли цяла магистрала се приема с претенции за спазване на евростандарти, без елементарно осветление през ноща?Сега разбирате ли от къде се спестило също,не само от асфалт ми и от осветление. допълнително ще се изгражда след три месеца!!!!!
    По-безопасно ще бъде да се направи работно време на магистралата до 20:00 часа, защото след този час магистралата се превръща в път от селски тип
    Как е възможно отново се питам магистрала без осветление в 2011 година? Що за проект се е изпълнявал ? И как се е подписал акт 16 от 30-40 експерти със затворени очи?

  26. 26 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    До коментар [#23] от "Минувач":

    не golf-way

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  27. 27 Профил на sasho1914
    sasho1914
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#25] от "newmind":

    Освен в Холандия, магистралите не са напълно осветени никъде. Иначе за пътните възли е редно да са осветени, факт. Въпреки че в Германия примерно нямам спомен дори те да са осветени. Там поне табелите светят хахаха

  28. 28 Профил на Rumeli
    Rumeli
    Рейтинг: 426 Неутрално


    Ааа не така комитаджии.
    Най напред ще построите вий нещо и след това ще кажите - ето на ний строим по добре от Турците.
    Ама как ша стани тая рабта, след като и дупките не моите да зкърпвате……

  29. 29 Профил на the_sceptic
    the_sceptic
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Комунетата да не се правят на по-тъпи и непомнещи, отколкото са. Магистрала Люлин с Мапа Дженгиз ни я натресе Сергей Демир Доган, под натиска на коалиционния си авер Ахмед Дмитриевич Станишев. Два месеца преди изборите, които го отнесоха в клоаката на историята, съсела ходи на магистрала Люлин, за да открие 5те километра до село Мало Бучино.

    Герберите наследиха полуготова магистрала, отвратително изпълнена от турчолята, плюс договор, обвързващ България.

    Както и с белене и изобщо руския енергиен "шлем", комунягите ни набутаха в капана и сега имат наглостта отстрани да ехидничат.

    Няма по-нагло животно от комуниста!

  30. 30 Профил на neandartalec
    neandartalec
    Рейтинг: 60 Неутрално

    До коментар [#2] от "повелителя на пуйките 2":

    "за това за напред тия магистрали да се правият от германци или французи"

    А от къде пари-едва събрахте пати за 19 км за турска фирма?
    И сега им правите въртели за да не им платите.
    Германците и Французите за грошове не работят.

  31. 31 Профил на neandartalec
    neandartalec
    Рейтинг: 60 Неутрално

    До коментар [#29] от "the_sceptic":

    " Два месеца преди изборите, които го отнесоха в клоаката на историята,"

    Сега на изборите ще видиш какво е клоака и кой е в нея !
    Българина видя Европа вече , не е толкова прост.

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  33. 33 Профил на neandartalec
    neandartalec
    Рейтинг: 60 Неутрално

    До коментар [#5] от "Мустафанка":

    "а накрая ремонтите ни излизат златни, защото мързеливите и некадърни турски работници "

    Интересни защо германците ги предпочитат пред българските???
    Колко ли българи работят в Мерцедес,Сиеменс,Бош,БМВ ???

  34. 34 Профил на chekanitsa
    chekanitsa
    Рейтинг: 426 Весело

    Еййй пак недоволни бе А в крайна сметка не е ли по-добре с магистрала, отколкото без?

  35. 35 Профил на neandartalec
    neandartalec
    Рейтинг: 60 Неутрално

    До коментар [#7] от "merkel":

    И вчера ти казах че пишеш лъжи-още не можа да посочиш оригиналите на цитатите си !!!
    Просто това са измислици и лъжи от агитката на ГЕРБ!!!

  36. 36 Профил на sasho1914
    sasho1914
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#33] от "neandartalec":

    В БМВ специално ти гарантирам, че в развойната дейност има много много повече българи, отколкото турци. В завода са турците, тях не ги бива много да мислят.

  37. 37 Профил на antropos
    antropos
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#1] от "stoicho2":Едното/магистралите/ не пречи на другото, ама де акъл, де!

    Sic transit..
  38. 38 Профил на antropos
    antropos
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#25] от "newmind":Стига глупости!Аман от комплексари, за които е най-важно да мрънкат, а не да видят позитивното!

    Sic transit..
  39. 39 Профил на ikar
    ikar
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар "merkel":


    и къде са тези десетки хиляди работни места?

    в събота-СОРОС-иада,в неделя-ПРОКОПИ-ада
  40. 40 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#39] от "ikar":
    До коментар [#35] от "neandartalec":

    Момчета, Меркел загули Баден - Вюртенберг след 58 години управление на ХДС поради съмнения за корупция при строежа на ускорената ж.п.магистрала до Будапеща и идеята за разрушаване на Централната ж.п.гара на Щутгарт. В Бремен е на 3-та позиция, на 8 % след Зелените и едва на 3 % пред Лявата партия. А за Бранденбург-Долна Померания и Берлин няма да пиша, че е СТРАШНО. та сега е дошла малко при Б.Б и Ц.Ц. да успокои нерви и събере сили за борбЪ със световния комунизЪмЪ. АКО ТАЗИ ЗНАЕ НЕМСКИ ДЕ. ако ли е - е от класата на Искра Фидосиева и Цецка Цачева! Горда Партийка!

    и най-умният си е малко прост....
  41. 41 Профил на cvtomov
    cvtomov
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#14] от "Варненски":

    Финансирането на "Люлин" беше деблокирано на 12 май 2009 година - 2 месеца преди идването на Борисов на власт. Оттам насетне са решавани само инженерни и технически проблеми, чието решаване изобщо не зависи от това кой е на власт. Единственото, което изискваше политическо решение и вътрешно финансиране - да се изгради паралелно в тези 2 години връзката с булевард "Европа" така, че да не стават задръствания на входа/изхода на София - не беше направено.
    Останалото е пошъл политически пиар. Абсолютно прав сте, обаче, че това ще отмине, а магистралата остава.

  42. 42 Профил на criptonit
    criptonit
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#29] от "the_sceptic":

    Браво!
    Има хора ,който виждат как се случват нещата.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK