От центъра на София до Перник за 60 минути

Така изглеждаше краят на магистрала "Люлин" вчера около 17.40 часа

© Георги Кожухаров

Така изглеждаше краят на магистрала "Люлин" вчера около 17.40 часа



От Перник до София или обратно по новата магистрала "Люлин" се стига за около 10-15 минути. Естествено времето зависи от скоростта и натовареността на движението, но километрите не са много - 19, а пътят - широк и с позволена скорост до 130 км в час. Общо от центъра на София до центъра на Перник отнема около 60 минути при натоварено движение, но не в час пик.


Малко по-малко от десетина минути отнема и слизането от магистралата и влизането в жк "Люлин" по една кратка, но тясна улица с името "Филиповско шосе". Поне толкова трябваха на екипа на "Дневник" вчера около 17.40 ч. Отидохме до магистралата, за да видим дали наистина се образуват задръствания, както очакваха от Столичната община и от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Повод за опасенията им беше естествената "тапа", която се образува в края на скоростния път, при вливането му в тясното Околовръстно шосе.


Десетина минути отнемаше излизането от магистралата и влизането в ж.к. "Люлин" по ул. "Филиповско шосе"

© Георги Кожухаров

Десетина минути отнемаше излизането от магистралата и влизането в ж.к. "Люлин" по ул. "Филиповско шосе"




Около 17.40 ч. вчера колоната от коли в края на магистралата не беше много голяма, а по-скоро традиционната за натоварено софийско кръстовище. Образуваше се не толкова от колите, идващи по "Люлин", а от тези, които се опитваха да влязат в едноименния квартал или да продължат по Околовръстното шосе от кръговото кръстовище за Банкя. За да направят това обаче, те се качват за няколкостотин метра на магистралата и така се образува колона. Желаещите да продължат по Околовръстното шосе към бул. "Европа" минаваха по-бързо, тъй като за тях движението е регулирано със светофар. Освен това и колите по този маршрут поне вчера следобед бяха по-малко.


Повечето шофьори предпочитаха от магистралата да направят десен завой по тясната ул. "Филиповско шосе", откъдето е най-прекият път да се стигне до бул. "Царица Йоана", а от там до центъра на София. Задръстване имаше и в посока магистралата. Въпросната улица не е много дълга, но цялата беше задръстена от коли, тъй като и влизането по нея, и излизането (на ул. "Добринова скала") става през нерегулирани кръстовища, а самият път е без предимство.


Повечето коли завиваха по тясната ул. "Филиповско шосе", за да влязат в ж.к. "Люлин"

© Георги Кожухаров

Повечето коли завиваха по тясната ул. "Филиповско шосе", за да влязат в ж.к. "Люлин"


Още в неделя, при откриването на магистрала "Люлин", зам.-кметът по транспорта на София Любомир Христов каза, че общината ще разшири ул. "Филиповско шосе", за да реши проблема със задръстванията. Ремонтът щял да е факт до края на годината, но приоритетно било разширението на Околовръстното шосе между магистралата и бул. "Европа", по което ще минава и целият транзитен трафик от и за Югозападна България и Гърция. Ремонтът на Околовръстното ще се прави от агенция "Пътна инфраструктура" с пари от държавния бюджет, обясни и кметът Йорданка Фандъкова.


Би трябвало целият транзитен трафик от тирове вече да минава по магистрала "Люлин", а от там по Околовръстното шосе

© Георги Кожухаров

Би трябвало целият транзитен трафик от тирове вече да минава по магистрала "Люлин", а от там по Околовръстното шосе


Другият вариант за облекчаване на трафика на кръстовището с ул. "Филиповско шосе" е дострояването на още един път за влизане в жк "Люлин". Част от него е направена от пътната агенция като отклонение от кръговото движение на Околовръстното при Банкя. От него е построена малка част, която свършва в полето. Още миналата седмица от АПИ казаха, че очакват общината да дострои своята част от връзката.


Иначе в понеделник след 17 часа от центъра на София (кръстовището на бул. "Раковски" и ул. "Гурко) да магистрала "Люлин" се стигаше за около 40 минути по традиционно натоварения бул. "Сливница". Обратният път отне приблизително същото време, но маршрутът беше през жк "Люлин". Пътищата там бяха по-натоварени в обратната посока.

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    Да оправят тази тапа, после да режат ленти. Почти 5 години строеж и неизвестно колко мислене преди това, толкова ли никой не се сети, че отсечка, която се минава за 10 минути е безсмислена, ако се качваш на нея половин - един час.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  2. 2 Профил на mastikata
    mastikata
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Като изключим хипотезта че ще махнат "тапата" на "Филиповско шосе" в най-скоро време - не отнемаше ли и преди 60 мин за да стигнеш от София до Перник в описания интервал от време?

    Граждани бият ПРАСЕТА брат!
  3. 3 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    С едно изречение:

    Центъра - кв. "Люлин": 40 минути
    кв. "Люлин" - околовръстно: 10 минути
    околовръстно - Перник: 10 минути

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  4. 4 Профил на royal_sperm
    royal_sperm
    Рейтинг: 457 Неутрално

    кой пък иска да ходи в перник? луди хора!

    In real life it is always the anvil that breaks the hammer...” ― George Orwell
  5. 5 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2828 Весело

    Най после!
    София - предградие на Перник!!!

  6. 6 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    До коментар [#2] от "mastikata":

    Въпросът ти е основателен. Световният опит показва, че задръстванията са колкото въпрос на инфраструктура, толкова и на психология. Като се направи нова магистрала за някъде, поредната порция жители се премества да живее покрай магистралата, заради евтината земя примерно. В кратки срокове задръстването отново става факт. Процесът на изнасяне престава, когато задръстването стане нетърпимо дълго. Но ако на запад времето се цени, тук в Ориента под "нетърпимо дълго" се разбира 2-3 часа. Отделно че на автоталибанина не му пука, да залепи потен гръб о седалката и цяло лято да мирише на колегите си на таксиметров шофьор

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  7. 7 Профил на Иво Мирчев
    Иво Мирчев
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Това е ОК, но задръстването на бул."Цар Борис III" и Околовръстен път си е същото и промяна няма никаква. А уж очакванията бяха различни.
    И е време в АПИ да не се моткат, а да свържат Люлин с Бояна.

    http://www.ivomirchev.com
  8. 8 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1356 Неутрално

    Бългериън риалити...

    Нищо ново под Слънцето, според мен.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  9. 9 Профил на Гуано
    Гуано
    Рейтинг: 688 Любопитно

    19 км? И колко време им трябваше да ги построят? И на каква цена? И с какво качество?

    Аз имах някак си чувството, че прокарват 1900 км през Хималаите, но явно съм се объркал нещо.

    У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни
  10. 10 Профил на Donix
    Donix
    Рейтинг: 531 Гневно

    До пускането на магистралата всеки делничен ден след 17ч. ставаха големи опашки на бул. Европа при къстовището с околовръстното. В петък опашките загрубяваха. И не са само колите, ами и всички тирове за и от западна Европа минават оттам... Истински брутално обаче ставаше лятотото като се активираше и трафикът с транзитни турци. Тогава има опасност опашката да стигне до Калотина. Та се питам сега, когато на това селско кръстовище с 2 ленти, което играеше ролята на изход на милионен град и изход на целия международен трафик на запад, като му забичиха тази магистрала без никаква идея за цивилизовано свързване, какво чудо ще стане... Толкова ли беше сложно на БСП или на Бойко като хвърлиха маса пари за този строеж да го направят като хората: магистралата да е построена до самото околовръстно и да се влива в него с детелина?!! Защото в момента ще стане като с така наречената "Южна дъга", където се радваш на широкия път, докато не се натресеш на тапата и не чакаш редовно по половин час в задръстването. Колкото и голяма отсечка да се направи, нейната пропускливост се определя от най-тясното й място!!!

    Боян Р.
  11. 11 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1235 Разстроено

    Мила родна картинка: коли трета ръка, липса на маркировка, неокосена трева, пясък покрай пътя... Only in Bulgaria... тая държава май никога няма да се оправи

    Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия Нинова
  12. 12 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    50% от работата е свършена.
    Остава другите 50% - Европа - Люлин така че трафика на тировете да не минава през Княжево и владая.
    После затварят там нагоре всичко и правят същата 4 лентова магистрала през Черния кос до Драгичево/Рударци и детелината.
    Това е начина.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  13. 13 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    До коментар [#7] от "Mirchev":

    в град като София с над 1000 автомобила на 1000 жители (това май е световен рекорд) ще има да правим мостове, естакади, тунели, рингове и пр. и пак ще има задръствания. По-лесният и евтин вариант е, да свалим автоталибаните от колите и да ги качим на тролея и метрото. Поне 10 пъти по-широка синя зона, приходите от която отиват за обществен транспорт

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  14. 14 Профил на Попа от Симитли
    Попа от Симитли
    Рейтинг: 531 Весело

    магистралата перник - софия: ускорител на елементарни частици

    ... sorry, I'm fucked up inside!
  15. 15 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Приоритетно трябва да бъде и изграждането на околовръстния път от кръговото на Люлин до пътен възел Бояна....

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  16. 16 Профил на snafuracer
    snafuracer
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Същото с околовръстното на път за Младост, например. Три ленти, газ до 90 км/ч, и тапата - безценна - 40 мин да минеш 800 метра ... Работят за разширение, да видим кога.

  17. 17 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#13] от "cinik":

    Наличието на работещ и бърз градски транспорт не означава, че трябва да се лишаваме от хубави пътища. Нещата трябва да се развиват паралелно.

    До коментар [#15] от "NPaine":

    За съжаление за този участък никой не говори. Две ленти, без маркировка, на места без мантинела, с много дупки. Дано започне ремонт там веднага след като октрият частта от Симеоново до изхода за "тракия".

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  18. 18 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#17] от "Сашо":

    За съжалениео от Младост до Тракия няма никакъв проект или план кога ще стане - ОП ще свършва реално след Хюндай, от там нататък селския път до Тракия.

    Иначе за часта която споменах имаше някакви слухове че се проектирало и мислело, ама то това са си празни приказки обикновено.

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  19. 19 Профил на suburban
    suburban
    Рейтинг: 479 Весело

    До коментар [#14] от "stonerboner":

    и се казва "Голфстрийм" :Р

    Май аз ще продължа да си минавам по стария път (работа в Люлин нямам), дано поне камионите от/за Гърция да минават по магистралата.
    Поздрави от Перник

  20. 20 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Основателен и изключително критичен въпрос към управляващата България и София партия ГЕРБ - досега защо СПАХА и не разшириха ПОНЕ ЕДНА от улиците, които се включват в магистралата? Разширението сега ще е много по-трудно и ще обезсмисля готовата магистрала, както беше обезсмислена магистрала Струма когато изграждаха пътния възел при Перник и движението минаваше за няколко месеца през Радомир, вместо по готовата магистрала. Еврофондовете се опропастяват от хора, които строят някаква остсечка, но към нея водят малки улички. Ако тази магистрала беше обикновен път с едно платно и две ленти за движение, тя щеше да има същия ефект както и сега.
    И още да питам - магистрала Струма още ли е с ограничение от 90 км/ч и защо е така?

  21. 21 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 688 Весело

    Добявам, че откриването на магистралата ще е нищо в сравнение с фанфарите, които ни очакват скоро от залата на 4ти километър.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  22. 22 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2638 Неутрално

    До коментар [#20] от "b_d_s":

    Не само, че има 90, а и седят полицаи все по-често. Нали направиха ограда, именно за да има статут на магистрала и да увеличат скороста. Поне на равния и прав участък, който е почти половината да е 130 км/ч.


    На Е79 има един много неприятен участък, на Дупница естествено. Заради едно свлачище, вече два месеца е затворено едното платно, точно преди тунела, има разбира се ограничение 30 км/ч. и никой нищо не прави.

    Любовта ще спаси света!!!
  23. 23 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Каква Царица Йоана? Нали тоя булевард свърша в прословутия тунел в Люлин, който и без пернишките коли е задръстен!

    Въобще идеята на магистрала Люлин не трябва да е да осигурява път на перничани до центъра на София. Идеята на тая магистрала е да се свърже със Струма и от там по околвръстното към Хемус или Тракия. Да се заобикаля София от тировете и колите. А не да ги навираме в центъра.

    За перничани просто трябва да се направи един паркинг до метрото. Билетчето и на влакчето към центъра.

  24. 24 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#23] от "niakoi_si":

    Сега живея на 15-20 км от голям град в Европа. Транспортът е така направен че има влакче на всеки 20 минути... до центъра пък се стига точно за 18 минути. Не усещаш че живееш в тамшния еквивалент на Перник.

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  25. 25 Профил на pgounev
    pgounev
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Днес по същото време нямаше никакво задръстване...тъй че явно зависи от деня...

  26. 26 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    До коментар [#24] от "NPaine":

    Надявам се да изместят Централна автогара до новата метростанция на Цариградско шосе. Сега рейсът вози 1,5 часа от Пловдив до входа на София и после отпорва 1 час по светофарите. Ако има мач или заря, може и 2 часа да откине...

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK