Все още не е ясна причината за преобръщането на автобуса. От КАТ твърдят, че автобусът се е движел с висока скорост....
..................
Това не е ли причина?
Високата скорост а ла Фетел или Алонсо не е причина?
Беше ясно, че магистралите се ползват от комплексарите за да си вдигнат самочувствието натискайки педала,
но и нивото на някои автобусни шофьори е потресаващо ниско.
Клиентите винаги би трябвало най-напред да огледат шофьора, преди да се качат в автобуса
и да си зададат въпроса:
"Това ли е моят убиец?".
сега ще ги стегнат автобусните лиини, ще почнат да ги проверяват за тахографи и превишена скорост. но тези 8 души няма кой да ги върне. всички знаят как се движат автобусите, но докато не избият десетина човека никой нищо не прави.
Трагедия,каквато и да е причината ,загиват невинни хора.
Загиват заради безотговорността или на шофьора или на фирмата която не е прегледал изправноста на автобуса.
Нали трябва да имат ограничител на скороста на 90 км.Пак само шофьора ще е виновен. Собствениците , контролните органи , тези от министерството на транспорта който пишат разсписание София -Бургас за 4-5 часа , те никога не са виновни.В България пътищата никога не се причина за катастрофа. Никога КАТ няма да затвори път защото е негоден за пътуване .Никога кмет или държавен служител няма да влезе в затвора ,затова че пътищата са ни като след бомбадировки.
Бог да прости мъртвите и да даде сили на близките им .Не са виновни горките че са се родили в България.
До коментар [#2] от "Black Dragon":
Второто и третото съчетани!
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Още преди години снимах как междуградските автобуси си слагат антирадари и карат с над 120-130км по пътищата ( http://ivomirchev.com/2008/05/mezhdugradskite-avtobusi-s-antiradari/ ). Тогава всичко се изчерпи с репортаж по NTV. Те продължиха да ги използват и да се движат така. Виждаме го всички, които пътуваме по магистралите и пътищата в България. И докато не се случи подобна трагедия никой в КАТ и останалите институции не си мърда пръста.
До коментар [#5] от "lout66":
Шофьорът трябва да кара със съобразена с условията скорост. Това значи, че ако пътищата са лоши, той трябва да намали скоростта.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Много жестока катастрофа. 8 загинали на място или на път за болницата, 2-ма в кома, 16 са хоспитализирани. Тоест, от 31 пътника, само 5 са в добро състояние.
Много страшно ! И дано не е от немарливост, безотговорност или самонадеяност на шофьора, но е много вероятно при нашего брата...
Имам само един блян за българина - да схване огромното значение на самодисциплината !
" Бъдете промяната, която искате да видите в света" М.Ганди
Не трябваше ли автобусите да карат с 90км.! А не с близо 140км.Всяка кола би трябвало да има тахометър , и ДАЙ много лесно може да ги проверява и глоби.
Мисълта ми беше че ако разсписанието не е сбъркано като време, нямаше да премахнат ограничителя на скороста.Ако имаше ограничител , шофьора нямаше как да превиши скороста .Предишният министър на транспорта се беше задълбал в разсписанията на автобусите и влаковете , но изглежда собствениците на автобусни компании имат голямо лоби ,и нищо не се промени.Няма как да стигнеш София - Бургас за 5 часа , без да нарушаваш правилата за движение.
Бяхме на екскурзия в Италия и си спомям за въведената ограничителна скорост за автобуси и ТИР по автомагистралите,мисля,че беше 80 или 90км/ч.Как не се намери един,който да направи нарушение.Но разположените камери и най-важното високите глоби озаптяват неразумните,а при нас кой как свари натиска педала на газта до ламарината.Нощно време,празна магистрала,направо условия като на самолетна писта,ами то примерно 130-140км/ч,какво са ?
Няколко пъти съм се возил в автобус и всеки път ми е правело впечатление изключения скоростомер. А е имало места, където със сигурност сме карали с над 100 километра в час. Така че този транспорт го избягвам.
Да не говорим, че на магистралата, като ти се налага да изпреварваш автобус със 130 километра в час, то той със сигурност не кара с 90.
Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
Често пътувам с автобус/да не споменавам фирмата/ до Бургас.
И винаги със страх. Културата на шофьорите е на кота 0, а да не кажа колко пъти съм ставал свидетел на висока скорост и на разговори по мобилния телефон. Някой път съм правел забележка на шофьора, защото с едната ръка държи волана, с другата телефона. И най-страшното е, че разговорите се водят със собственика на фирмата, който би трябвало поне той да спазва правилата.
[quote#15:"4u4ur"]Колкото повече се анатемосват катастрофите -толкова повече стават. [/quote]
Това е понеже решението не е в анатемосването, а в изпълнението на разните там разпоредби и правилнци за безопасност на движението, от общите, та до конкретните.
Ако имаше кой да накара фирмите да ходят на прегледи и да се ръсят за свестни шофьори, ако на шофьорите им праскаха глоби и взимаха талони и т.н. надоле по веригата сигур друго щеше да е.
Ама билетите щеха да са малко по-скъпи, а у нас обичаме евтинкото. Въпросът е кое струва повече - тия неколко човека или "спестяванията", които реализираме като заобикаляме нашите си закони.
Никаква надежда за този народ, който има навика да пие и да вози собственото си семейство в колата, без колани, та какво остава да мисли за другите по пътя.
«Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
Хайде да не наричаме това нещо около Пловдив, магистрала... това деформирано нещо, отдавна е загубило качествата си на магистрала.... там превозни средства с повече от 60-70км/ч не трябва да се движат...
За това, че пътищата са ни такива са виновни както и изброените от теб така и всеки един от нас, които ги избираме, включително и този който кара.....така че айде да не говорим глупости като е ло пътят ще кара със скорост, отговаряща на състоянието му, а дали може да се направи нещо за подобряването им е друг въпрос! Всъщност примерът е доста показателен за това, че и при идеален път човеката глупост надделява....Така че айде стига с тея политици....те са отражение на това какви са българите в мнозинството си!
Отишло едно джудже при Веско Маринов за автограф и му казало: „Г-н Маринов, пораснах с вашите песни“.
И аз като много хора писали над мен съм стигала от някъде около Бургас до София за малко над 4 часа, доколкото си спомням. Даже си спомням, че заспах, защото беше през нощта, и като се събудих и видях колко е часа и че сме вече в София, бях много очудена. Но тогава бях по-млада и глупава и въобще не се замислих, че освен очудена, е трябвало и да съм бясна.
Защо им е да карат с такава скорост? Явно така им пишат разписанията, ама що за лудост е това? Много сбъркана държава сме ние
Явно до морето само с влак трябва да се ходи. Мои приятели все така правят и доскоро им се чудех, но явно има причина.
Извинявай, но това че има хора, които карат със скорост над твоята или с 20 км/ч повече от позволенето ни прави комплексари ли? Примерно на мен не ми се пътуват 6ч. зад някой, който кара със 70 км/ч, защото го е страх, че след 300 метра има завой.
Вие все едно сте били на мястото по време на катастрофата. Може да е имало таралеж и да му е спукал гумата, да се е опитал да го избегне или какво ли още не. За вас всички са комплексари и трябва да гният под ножа, защото катастрофирал.
Висока скорост според ЗАКОНА не е превишаване на позволената, а несъобразената скорост, може и 30 км/ч да е висока скорост...
Когато един смешник забавлява народа, това е комедия.
Когато същият този смешни води народа - трагедия.
Тези ограничители не са само знаци, както си мислиш, а устройства, които не позволяват на МПС да вдигне повече от 90 (АДР са ограничени на 85). Не си мисли, че западните шофьори са много по-цивилизовани (иди в Холандия, къдто ограничителите не са задължителни и ще видиш, за какво иде реч). Истинските виновници обаче са тези, които решават, да манипулират ограничителя, а това не са шофьорите, а техните шефове. А ДАИ автобуси не пипат. Има много гнили неща по цялата верига, дано поне сега нещо се промени. Нека ви кажа и още нещо: в България почти никой не изпълнява критериите за превоз на опасни товари (АДР), но ДАИ си затварят очите на пътя срещу 50 лева (а в много случаи се оказват и неподготвени и не знаят, какво да проверяват) и явно трябва някоя цистерна да подпали или изтрови няколко човека, за да се въведе ред. Жалко, но истина.
Справка в Търговския регистър, цитирана от Капитал, показва, че фирмата "Бургас тур 90" ЕООД, е собственост на 21-годишния турския гражданин Бурак Саглам. Дружеството е било учредено през миналата година с уставен капитал от 10 лева.
Без коментар!!!!!
Може да е имало таралеж. Но ние коментираме това, което виждаме, което ако не е довело до тази катастрофа, е съвсем възможно да доведе до такава.
И в Калифорния хората карат с по-висока от формално позволената скорост, но карат с около 10 мили по-бързо, и не си влизат един на друг в лентите, а не с 50 км отгоре, без никаква мярка и здрав разум.
Ами, да ви кажа тогава защо е станала тази трагедия:
Защото почти никой в България не може да шофира. На животните по пътищата не мога да им кажа "шофьори". Това ти става ясно като чакаш за ляв завой на кръстовище и отляво и от дясно ти се наредят коли, които тръгват преди ти да си тръгнал...
Основен белег на посткомунистическите държави е чувството за безнаказаност, свободия, съчетано с безмерно нахалство и стремеж да прецакаш ближния и да спечелиш макар и дребно и безсмислено предимство пред него.
Жалко за хората! Горко на близките!
So wenig eine Hyäne vom Aase läßt, so wenig ein Marxist vom Vaterlandsverrat!
Абсолютно подкрепям. Но в Калифорния когато пуснеш мигач за престрояване в 95% от случаите този зад теб в желаната лента намаля и те пуска да минеш. И маркировката не е пожелателна, а задължителна.
Е та аз съм виждал как шофьорите се сменят нощно време в движение, без да спират автобуса. От тогава нищо не ме учудва, вкл. и, ако шофьорите са играли карти примерно....
и аз точно това се чудих... пътувам съм го това разстояние 5 години вече по над 15 пъти в годината и основно с автобус. За първи път ги чувам тия... Факт е че никой не вози бургас софия за 4 часа, за толкова пъти досега най-бързото е било 5ч и 30... Но това няма никакво значение - днао ранените и хората в кома се орпавят - сега май това е най-важно...
-
До коментар [#37] от "Пловдивски":
Не си прав,срязана е била задна гума на автобуса.Шофьорът е бил здрав и с отрицателна алкохолна проба.
Няма смисъл да коментираме,голяма е трагедията...
Лека им пръст на починалите-да не си на мястото на близките... и дано ранените и тези в кома бързо се възсановят
До коментар [#32] от "kgermano
Не, не е така.Фирмата, за която пиша по-горе пътува за 5 часа. Последния път си купих билет отиване и връщане и каква беше изненадата ми когато в Бургас шофьорите ми казаха да седна не на резервираното място , на друго, защото моето било заето. Отказах. Стана голяма разправия. Познавам собственика на фирмата и много пъти съм му казвал за културата на шофьорите му, но отговорът е един и същ-няма по-качествени.Има, но заплатите, които им дава не са привлекателни за качествените.
До коментар [#1] от "СДС" :Жалко за загиналите!Но не винаги високата скорост може да е причина за една транспортна катастрофа,макар и тя да е констатирана в случая.Наказателно-правно значение има само онази или онези непосредствени причмини,които са в ПРЯКА причинна връзка с настъпилия резултат.В причинно-следствената връзка се намесват и много други причини,които са съпътстващи,но не са преки и непосредствни.В конкретния случай причина може да е внезапен отказ на кормилната уредба или нейното блокиране,спукване на предна лява или дясна гума,когато и при скорост от 80 клм. в час е възможно преобръщане на превозното средство.Изброеините възможни причини не изключват наказателната отговорност на виновното или виновните лица.Например,отговорните за техническото състояние на МПС при отказ на кормилната уредба,износени гуми при спукване на гумата.Но ако спуканата гума е съвсем нова?Тогава ще се касае до фабричен дефект и е възможно изключване наказателната отговорност на водача или лицата,ангажирани с техническата подръжка на превозното средство,тъй-като ще е налице "случайно събитие",което те нито са могли,нито са били длъжни да предвидят и евентуално предотвратят.Всичко това между другото.
Сега даяджиите са видяли тахофграфа и на него пишело 100 км/ч.
Според мен някой го е засякъл, след като всичко е станало на разклона за Хисар. Там дясната лента е на кръпки и за да не друса много всички карат в лявата или в аварийната лента.
Лоша инфраструктура, слаби гуми - едната е била пукната, стара техника - автобуса е на 20 години - и ето трагедията е готова.
Mercedes-Benz Citaro http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Citaro
модел междуградски
Автобусът е един от най-безопасните видове в света на транспорта, благодарение в немалка степен на Mercedes-Benz иновации. Практически нито един друг производител не е поел отговорност за безопасността на своите автобуси като Mercedes-Benz има. Много от превозното средство подобрения, които сега са стандартни с произход от Mercedes-Benz автомобили, например, ABS антиблокираща спирачна система или на електронната стабилизираща програма ESP ®.
Аз се двоумях да пътувам с този автобус или да се кача на нощния влак, но още рано през деня се отказах и реших, че и утре е ден... Май е било добро решение.
С автобус на същата фирма закъсахме на изхода на София на "Църна маца" (още неизлезли така да се каже) през февруари. Автобусът тръгна в 16 часа следобед от Централна атогара и до никъде не стигна. Едно момиче, което беше пътувало от Бургас същия ден със същото возило каза, че едвам са издрапали да стигнат София с много спирания, ремонтирания на автобуса и почивки. Тя си взела двупосочен билет и нямаше как да се отърве...
Така де, хората мръзнаха 2 часа в чакане да им пратят друг автобус, а аз се върнах да си взема парите обратно, щото това, дето исках да гледам в Бургас щях да го изпусна така или иначе...
С българските извозвачи пътуването ви може да се превърне в епопея, може и в трагедия...
Разбира се. Между бързата лента и другите има 4 жълти линии, и за пресичането на всяка от тях се плаща солидна сума. И там се случва хора да карат пияни, но е много тежко нарушение, и като цяло по-малко ме е страх да пътувам по пътищата им, въпреки високите скорости. Просто хората (повечето) НЕ са луди. И може да са "прости", ама не са простаци, а това както излиза е важно за сигурността по пътищата.
И този ден в Бг започна с трагедия, поднасям съболезнования на близките .Но ме глождят два въпроса – за медиите лешояди и за застраховането на местата в автобусите.Медиите получиха новина и я експлоатират , но водещите по БТВ с такава настойчивост съобщаваха и разпитваха за кървави подробности, че се усъмних в психичното им здраве. Всеки път закупувайки билет за автобус ми го продават с ясно обозначено място, но качвайки се откривам ,че местата не се спазват от персонала!!! Небрежно ми казват да седна където искам и ако настоявам за мястото си става горещ спор в който уви! не ме подкрепят другите пътници.Местата зад шофьора винаги са запазени ,въпреки,че са продадени, в автобуса настава лек хаос сред пътниците и чуството е,че си прецакан за пореден път. Дали това,че е тактика на фирмите – ако не си на указаното си място, няма да получиш застраховка и кога в Бг мнозинството ще се научи да си отстоява правата.И тази вечна чалга надута до края и пушенето на шофьорите, и превишаването на скороста...Жалко,че и този транспорт се опорочи ,а става все по скъп.
"Висока скорост според ЗАКОНА не е превишаване на позволената, а несъобразената скорост, може и 30 км/ч да е висока скорост... "
Инсинуативно бъркате, господине. И превишената, и несъобразената скорост са недопустими според Закона.
Грешката Ви е очевидно комплексарска, така че тезата на колегата получава нагледно доказателство.
Само да вметна, че според мен надали в случая е виновна скоростта. По-скоро шофьора или автобуса. 130-тия км е малко след Пловдив в посока Бургас. Там магистралата е права и без неравности.
Язък за загиналите.. язък, че нямаме, а вероятно няма и да имаме нормални държавни железници..
[quote#30:"Roulette"]Вие все едно сте били на мястото по време на катастрофата. Може да е имало таралеж и да му е спукал гумата, да се е опитал да го избегне или какво ли още не. За вас всички са комплексари и трябва да гният под ножа, защото катастрофирал. [/quote]
По повод дали спукана предна гума е причина... не знам, но в Европа въведоха закон с който задължиха на всички автобуси и товарни камиони предните гуми да са RUNFLAT и така решиха проблема и намалиха драстично катастрофите заради спукана предна гума. Докато тука сме на регенерати и на дебелите собственици не им се дават пари за гуми!
Съболезнования на близките на загиналите ни сънародници, стискам палци за бързото оздравяване на пострадалите.
На любимия ни КАТ пожелавам да извърши една масирана проверка на автофирмите, защото онова, което става там, е извън всякакви норми!
И дано такива нещастия вече не се случват!
Ти не беше ли някъде из Германия? Дано казаното от теб е шега, защото на мен всеки път като си дойда в България ми се драйфа и ми става жално за родителите ми.
Точно тия съм ги виждал многократно да карат рейсовете като болиди от Ф1...неколкократно са карали срещу мен толкова опасно като камикадзета при неправилно изпреварване, че писах дори оплакване. Чудя се по какви критерии наемат и дали изобщо контролират шоферите си...
Тази нощ и в Полша загинаха в автобус 8 човека. Не сме само ние абонирани за нещастията.
Тука му е реда да поискаме от нашите тиквеници да се затегне контрола по скоростта, говоренето по телефона и въобще гонка до дупка на шофьори и собственици. Обаче гонка не за подкупи, а за подобряване на сигурността. Отделен въпрос е кога ще бъдат задължени големите фирми да купят от новите автобуси(след 2007ма прозиводство), които имат колани на седалките за пътниците???
Днес сме впечатлени от мащаба на трагедията, обсъждаме най-различни и все верни обстоятелства, но този разговор трябва да продължи и утре, и вдругиден, и другата седмица и месец! Защото жертвите на пътя са ежедневие, а причините за тях са все същите тези, за които днес говорим възмутено...
Състоянието на пътищата е възмутително. Поведението на много от водачите също. Автобуси, камиони, автомобили - всеки допринася за вакханалията по пътищата. Пътища, които не приличат на пътища. Магистрали - убийци. Ченгета - уж ги има и ги псуваме - нищо. Държавна автомобилна инспекция - какво кура му инспектира тя?????? Водачи - комплексари; водачи/водачки с телефони в ръката; с коли-таралясници, но със селски манталитет; мотори, каруци, колоездачи без дори светлоотразители.
Бога ми - снощи пътувах по същата магистрала и, ако щете вярвайте, подминах бус без никакви светлини - без фарове, без габарити, без нищо, който си переше с осемдесет и направо не знам каква държава сме, какви хора, каква власт - нещо като нищо на света!
Ами не знам ти дали караш в Калифорния, но т.н. 'жълти ленти' не са 4, а са две и са просто за да дефинират ясно, че е непрекъсната линия и не се преминава. Но аз съм влизал в карпуул-а извън прекъснатата линия пред погледа на патрул и не съм глобяван до момента. Понякога се налага да го направиш, особено в час пик, когато от влизането в магистралата до престрояването до карпуул-а имаш доста път. Особеността на Калифорния е, че полицията е много толерантна когато разберат защо аджеба правиш това нещо. Това трудно можеш да го получиш в друг щат, в Уискансън са ме спирали за 4 мили над ограничението
Всеки шофьор е ставал свидетел на изключително арогантно поведение на други участници в движението и то, не само мутри в G-300 или Кайен. Става въпрос за обиновенни хора с неадекватно и рисковано шофиране при което отърваването е ставало на косъм. Аз мисля че на такива хора, книжката трябва да се взима до живо,т както е в Германия например. И ако някой комплексар с поведението си на пътя ме докара до инфарктна ситуация, дори да не последва сблъсъ,к да мога да го съдя до ,,дупка" на базата на няколко свидетели и евентуално запис от камера. Няколко такива идивида вкарани в затвора за дълго ще бъдат много добър пример за всички останали.
АКО ПРЕОТСТЪПВАНЕТО БЕШЕ ЗАБРАНЕНО СЕГА ЩЯХМЕ ДА ЗНАЕМ КОЙ Е ВИНОВЕН .
СЕГА ЩЕ РЕШАВАТ 10 г. КОЙ Е ОТГОВОРЕН..????
И НАКРАЯ НЯМА ВИНОВЕН ...!!!!!!!!!!!!!!!
Компетентните органи са тези, които са овластени по закон да установят причините за катастрофата. Според мен, версията за заспиване на водача по време на шофиране има немалко основания в конкретния случай. Отново се поставя въпроса за начина и качеството на извършвания контрол, непосредствено преди осъществяване на пътуването.
За съжаление жертвите вече са 10!БОГ ДА ГИ ПРОСТИ!
Според официално обявеното от първоначалното разследване на ДАИ-автобусът се е движел с позволената от закона скорост.Това е установено след отваряне на тахографа на автобуса.Първоначалната най-вероятна причина е пръснала се по време на движение задна лява гума.След обед ще има и по точна информация!
"Ентуртранс" ми е достатъчно! Само като им чуя името и побелявам, преди няколко години имах нещастието да пътувам с техен автобус от Свищов за Бургас, шофьорът беше толкова глупав, че тръгна по-рано от часа, който сам беше обявил и ме остави като глупак на гарата във Велико Търново - а в автобуса бяхме не повече от 6-7 човека. Няма да ви казвам какви разправии бяха, докато се намерим по пътищата... Най-мизерната фирма, собственост на турци - скапани автобуси, мизерно обслужване. По темата - жестока катастрофа, но не е ли поредната? Не знам какво трябва да се случи, за да се набие в главата на българите, че трябва да се кара бавно и културно, стига състезания, стига простотия и малоумие по пътищата! Бъдете нормални хора, моля ви!
нещо много хора карали в калифорния си дават мнението за нашите магистрали.
ето моето:
доста често карам с около 140км/ч на тракия просто на толкова пускам круз-а. Когато се движа така не ме изпреварват особено често. Никога не ме е изпреварвал автобус!
Не знам от къде ви е мнението за безотговорното шофиране на автобусите но техния проблем е излизане в лява лента с 90км/ч а не каране с превишена скорост...
До 68
Абсолютно си прав. Жалко за загиналите и техните семейства, но при тези условия е учудващо, че рядко стават тези инциденти отколкото обратното.
Всеки знае:
1. Стари автобуси;
2. Фиктивни прегледи;
3. Абсурден график- 4 часа София - Бургас само си помисли какви скорости изисква това;
4. Лоши пътища, между другото точно там асфалта е на вълни и според мен високата скорост и пътя са попречили на водача да овладее рейса.
5. Никаква култура при карането;
6. Корумпирани контролни органи;
7. И накрая всички Ние, които участваме в този абсурд, с подкупите, с говоренето по телефона, с високата скорост и т.н. Най- лошото е че дори след голяма трагедия не можем да си вземем поуките. Загинаха деца в Лим и какво се промени от тогава- почти нищо. Единствено нощните преходи, което е малко при нашата култура и начин на живот. И то при държава с безброй лицензионни режими.
Някой по-нагоре пише, че за първите места не се продават билети. Да, тъка е. Видинска фирма, когато поискам място на първите седалки, винаги са ми отказвали, въпреки че до крайната точка често пъти няма пътници на тези седалки. Виждала съм кампанийност при маркирането на багажа, т.е. когато шофьорите разберат, че има проверки.
Използвайте БДЖ, време е да се усетите в сигурността му.
Трагедия и поклон пред паметта на загиналите. Не пожелавам никому.
Боже, пази България и Българите.
Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
Ясно е, че няма как да вкарват шофьорите за по 10-15г. в затвора - едно че няма правосъдие, друго че не са те главните виновници. Но нещо практично и ефикасно, което може да се прави е - при подобен инцидент да се закрива транспортната фирма и да собствениците да се забранява в бъдеще да правят нови подобни фирми. Защото тяхната амбиция и натиск в/у шофьорите води до тия последствия. Като стане инцидент естествено те не са виновни.
Беше въпрос на време, да се случи нещо такова. При редовно каране със 120 на обикновени пътища и 160 на магистрала.
Тук му беше мястото за една дискусия за видовете транспорт, но отдавна съм се отказал да я разисквам с българи. Те се водят от запалянковския принцип "аз съм от тия" и защитават избора си с пяна на устата, га че ли компанията за превоз е тяхна собственост.
Загиналита са предпочели автобусен превоз. Тяхно право, те плащат.
[quote#30:"Roulette"]Може да е имало таралеж и да му е спукал гумата, да се е опитал да го избегне или какво ли още не. [/quote]
Гумите? Рядко пътувам с автобус. За 15 години може би два или три пъти, но последно беше през зимата преди около 2 години до София. Реших, че е по-добре да не карам 1 000 км. в сняг за един ден и е по-разумно с автобус. Грешка. Във Велико Търново имаше по-дълга почивка. Там е немалък наклон и когато се опитахме да тръгнем автобусът си боксуваше и не можеше да тръгне. Казах на шофьора след 5 мин. безуспешни опити да потеглим, че ще убедя пътниците да бутаме автобуса да излезе мъничко напред. Отказа, но като се увери, че няма да тръгне се съгласи. Аз обясних положението на 20-ната пътника и слязохме да бутаме. Аз се оказах до задната гума и по навик пипнах грайферите на гумата и не усетих такива. С ужас погледнах тогава с очите си и видях изтирити гуми и то летни.
Питах шофьора как успява да кара така в такъв сняг. Вдигна рамене и каза, че това им дават. Не вярвам много да се е променило оттогава.
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
Искам да повдигна и още един въпрос - само в България има магистрали без осветление. Що за простотия е това? Ами нека си напишат - първокласен път, а не да слагат знак за магистрала и единствените светлини да са на бензиностанциите.
Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
[quote#92:"kodjauzun"]При редовно каране със 120 на обикновени пътища и 160 на магистрала.
Тук му беше мястото за една дискусия за [/quote]
Да, има автобуси, които когато бързам не ги изпреварвам, а си карам след тях защото скоростта им ме устройва. А това значи, че е много висока и е там някъде - около 130, 140 км/час поне.
А с по-малката ми кола, когато въобще не мога да задържа тяхната скорост.
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
Виждам много коментари. Бих искал и аз да добавя нещо. Каквото и да е то, хората няма да се върнат. На всички близки на загиналите - моите съболезнования, на пострадалите - максимално бързо възстановяване. Колкото до проблема с "Ентуртранс". Тази фирна винаги е имала проблеми с автобусите си. Препълнен автобус от Бургас за София през зимата, на изхода на Бургас едва не се обърна. Причина: хмм може би неясна, но реално беше замръзнал вентил на спирачки. Блокираха на колелета и не се обърнахме, за да попаднем в подобен форум беше само щастастие. От "Ентуртранс" не ни възстановиха цената на билетите. Следващ пример - Бургас - Плевен, на прохода Шипка - аварирал автобус на същата фирма. Извозвахме пътниците с частните си автомобили. Нали не си правите илюзии, че някой е бил обещетен. Трети пример - по линията Истанбул - Бургас, автобуса без спирачки, аварира на Пода (местност на входа на Бургас). За какво говорим. Може ли въобще да се допуска такъв превозвач. Всяко второ мое пътуване с тази фирма е свързано с проблем. Сега ще се назначат комисии и нищо няма да се реши. Кой е дал лиценза на тази фирма - нека го покажат. Кой е подписал, кой е контролирал. Нека тези отговорни хора първо бъдат жестоко наказани, След това да тъсим и фирмите. След такава катастрофа в нормалните страни обикновено пада министърска глава и всички след него. Не трябва да се заблуждаваме, че евентуално дело срещу фирмата и/или водача ще доведе до решаване на проблемите.
Няколко призива да пътуваме с БДЖ ме навяват за спомен за мръсни купета, неотоплявани вагони,експрес в който не се затваряше прозореца в купето и не ни преместиха,поради липса на места( виж тук местат се спазват), а за тоалетните не ми се говори. Ценовата разлика с автобусния превоз е пренебрежимо малка , а условията много по лоши.И тук стават катастрофи ,и тук персонала прибира пари без да издава билети , прекрати се съобщаването по радиоредба на коя гара си , а да не говорим за престоите - изведнъж без да ти обяснават защо висвате за час в полето. Ще ги предпочета като станат като швейцарските железници, който е пътувал знае.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
СДС
Рейтинг: 1305 НеутралноВсе още не е ясна причината за преобръщането на автобуса. От КАТ твърдят, че автобусът се е движел с висока скорост....
nemo malus felix, minime corruptor...................
Това не е ли причина?
Високата скорост а ла Фетел или Алонсо не е причина?
Беше ясно, че магистралите се ползват от комплексарите за да си вдигнат самочувствието натискайки педала,
но и нивото на някои автобусни шофьори е потресаващо ниско.
Клиентите винаги би трябвало най-напред да огледат шофьора, преди да се качат в автобуса
и да си зададат въпроса:
"Това ли е моят убиец?".
Black Dragon
Рейтинг: 521 ВеселоВъзможни са няколко теории:
https://www.facebook.com/Mlekarite1. Терористичен акт
2. Заспал шофьор
3 Много голяма скорост
Според мен 99% е третото!
Lazar Petrov
Рейтинг: 521 Неутралносега ще ги стегнат автобусните лиини, ще почнат да ги проверяват за тахографи и превишена скорост. но тези 8 души няма кой да ги върне. всички знаят как се движат автобусите, но докато не избият десетина човека никой нищо не прави.
nicoleta
Рейтинг: 1291 РазстроеноТрагедия,каквато и да е причината ,загиват невинни хора.
Загиват заради безотговорността или на шофьора или на фирмата която не е прегледал изправноста на автобуса.
lout66
Рейтинг: 753 ГневноНали трябва да имат ограничител на скороста на 90 км.Пак само шофьора ще е виновен. Собствениците , контролните органи , тези от министерството на транспорта който пишат разсписание София -Бургас за 4-5 часа , те никога не са виновни.В България пътищата никога не се причина за катастрофа. Никога КАТ няма да затвори път защото е негоден за пътуване .Никога кмет или държавен служител няма да влезе в затвора ,затова че пътищата са ни като след бомбадировки.
Бог да прости мъртвите и да даде сили на близките им .Не са виновни горките че са се родили в България.
Храбър
Рейтинг: 2624 НеутралноДо коментар [#2] от "Black Dragon":
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Второто и третото съчетани!
Иво Мирчев
Рейтинг: 521 ГневноОще преди години снимах как междуградските автобуси си слагат антирадари и карат с над 120-130км по пътищата ( http://ivomirchev.com/2008/05/mezhdugradskite-avto busi-s-antiradari/ ). Тогава всичко се изчерпи с репортаж по NTV. Те продължиха да ги използват и да се движат така. Виждаме го всички, които пътуваме по магистралите и пътищата в България. И докато не се случи подобна трагедия никой в КАТ и останалите институции не си мърда пръста.
http://www.ivomirchev.comХрабър
Рейтинг: 2624 НеутралноДо коментар [#5] от "lout66":
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Шофьорът трябва да кара със съобразена с условията скорост. Това значи, че ако пътищата са лоши, той трябва да намали скоростта.
Читател
Рейтинг: 1350 НеутралноМного жестока катастрофа. 8 загинали на място или на път за болницата, 2-ма в кома, 16 са хоспитализирани. Тоест, от 31 пътника, само 5 са в добро състояние.
0551 .
Наскоро имаше пак катастрофа с автобус в Турция - http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=387
чобанмахала
Рейтинг: 675 НеутралноДо коментар [#2] от "Black Dragon":Второто плюс третото.
Варна
Рейтинг: 880 РазстроеноМного страшно ! И дано не е от немарливост, безотговорност или самонадеяност на шофьора, но е много вероятно при нашего брата...
" Бъдете промяната, която искате да видите в света" М.ГандиИмам само един блян за българина - да схване огромното значение на самодисциплината !
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
alex22
Рейтинг: 213 ГневноНе трябваше ли автобусите да карат с 90км.! А не с близо 140км.Всяка кола би трябвало да има тахометър , и ДАЙ много лесно може да ги проверява и глоби.
xflood
Рейтинг: 997 НеутралноДо коментар [#3] от "toshiro":
Fail with honour then succeed by fraudВ България за съжаление много често се реагира постфактум..
Дива селянка9
Рейтинг: НеутралноКолкото повече се анатемосват катастрофите -толкова повече стават.
Лека им пръст на жертвите.
Явно ,че българските шофьори са луди за връзване.
Жельо Панайотов
Рейтинг: 719 РазстроеноПочивайте в мир...
Eff U Gretalout66
Рейтинг: 753 НеутралноДо коментар [#8] от "Храбър":
Мисълта ми беше че ако разсписанието не е сбъркано като време, нямаше да премахнат ограничителя на скороста.Ако имаше ограничител , шофьора нямаше как да превиши скороста .Предишният министър на транспорта се беше задълбал в разсписанията на автобусите и влаковете , но изглежда собствениците на автобусни компании имат голямо лоби ,и нищо не се промени.Няма как да стигнеш София - Бургас за 5 часа , без да нарушаваш правилата за движение.
****
Този коментар беше изтрит в 08:58 на 15/06/2011 от неговия автор.
majka
Рейтинг: 367 РазстроеноНевероятна трагедия...
Сред загиналите има и деца...
miho45
Рейтинг: 595 НеутралноДо коментар [#13] от "alex22":
Бяхме на екскурзия в Италия и си спомям за въведената ограничителна скорост за автобуси и ТИР по автомагистралите,мисля,че беше 80 или 90км/ч.Как не се намери един,който да направи нарушение.Но разположените камери и най-важното високите глоби озаптяват неразумните,а при нас кой как свари натиска педала на газта до ламарината.Нощно време,празна магистрала,направо условия като на самолетна писта,ами то примерно 130-140км/ч,какво са ?
epoc
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#7] от "Mirchev":
Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....Няколко пъти съм се возил в автобус и всеки път ми е правело впечатление изключения скоростомер. А е имало места, където със сигурност сме карали с над 100 километра в час. Така че този транспорт го избягвам.
Да не говорим, че на магистралата, като ти се налага да изпреварваш автобус със 130 километра в час, то той със сигурност не кара с 90.
viki_vb
Рейтинг: 367 НеутралноЧесто пътувам с автобус/да не споменавам фирмата/ до Бургас.
И винаги със страх. Културата на шофьорите е на кота 0, а да не кажа колко пъти съм ставал свидетел на висока скорост и на разговори по мобилния телефон. Някой път съм правел забележка на шофьора, защото с едната ръка държи волана, с другата телефона. И най-страшното е, че разговорите се водят със собственика на фирмата, който би трябвало поне той да спазва правилата.
jubal harshaw
Рейтинг: 1291 Любопитно[quote#15:"4u4ur"]Колкото повече се анатемосват катастрофите -толкова повече стават. [/quote]
http://jubalharshaw.wordpress.comТова е понеже решението не е в анатемосването, а в изпълнението на разните там разпоредби и правилнци за безопасност на движението, от общите, та до конкретните.
Ако имаше кой да накара фирмите да ходят на прегледи и да се ръсят за свестни шофьори, ако на шофьорите им праскаха глоби и взимаха талони и т.н. надоле по веригата сигур друго щеше да е.
Ама билетите щеха да са малко по-скъпи, а у нас обичаме евтинкото. Въпросът е кое струва повече - тия неколко човека или "спестяванията", които реализираме като заобикаляме нашите си закони.
За Андрешковците отговора е ясен - врата у поле.
Dehumanizer
Рейтинг: 1291 НеутралноНикаква надежда за този народ, който има навика да пие и да вози собственото си семейство в колата, без колани, та какво остава да мисли за другите по пътя.
«Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»Стоян Стоянов
Рейтинг: 418 НеутралноХайде да не наричаме това нещо около Пловдив, магистрала... това деформирано нещо, отдавна е загубило качествата си на магистрала.... там превозни средства с повече от 60-70км/ч не трябва да се движат...
Stavrogin
Рейтинг: 726 НеутралноДо коментар [#5] от "lout66":
Отишло едно джудже при Веско Маринов за автограф и му казало: „Г-н Маринов, пораснах с вашите песни“.За това, че пътищата са ни такива са виновни както и изброените от теб така и всеки един от нас, които ги избираме, включително и този който кара.....така че айде да не говорим глупости като е ло пътят ще кара със скорост, отговаряща на състоянието му, а дали може да се направи нещо за подобряването им е друг въпрос! Всъщност примерът е доста показателен за това, че и при идеален път човеката глупост надделява....Така че айде стига с тея политици....те са отражение на това какви са българите в мнозинството си!
VaKY
Рейтинг: 699 НеутралноБог да прости мъртвите, милост за живите
Pro bono publicum with a bit more gustothe_sceptic
Рейтинг: 726 НеутралноВсе вината навън я търсите...
Шофьорите на автобуси карат идиотски, хем много бързо, хем изпреварват сякаш са с лека кола.
Malena
Рейтинг: 1086 РазстроеноМир на праха на хората!
И аз като много хора писали над мен съм стигала от някъде около Бургас до София за малко над 4 часа, доколкото си спомням. Даже си спомням, че заспах, защото беше през нощта, и като се събудих и видях колко е часа и че сме вече в София, бях много очудена. Но тогава бях по-млада и глупава и въобще не се замислих, че освен очудена, е трябвало и да съм бясна.
Защо им е да карат с такава скорост? Явно така им пишат разписанията, ама що за лудост е това? Много сбъркана държава сме ние
Явно до морето само с влак трябва да се ходи. Мои приятели все така правят и доскоро им се чудех, но явно има причина.
Чичкото
Рейтинг: 521 НеутралноДо коментар [#1] от "СДС":
Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.Извинявай, но това че има хора, които карат със скорост над твоята или с 20 км/ч повече от позволенето ни прави комплексари ли? Примерно на мен не ми се пътуват 6ч. зад някой, който кара със 70 км/ч, защото го е страх, че след 300 метра има завой.
Вие все едно сте били на мястото по време на катастрофата. Може да е имало таралеж и да му е спукал гумата, да се е опитал да го избегне или какво ли още не. За вас всички са комплексари и трябва да гният под ножа, защото катастрофирал.
Висока скорост според ЗАКОНА не е превишаване на позволената, а несъобразената скорост, може и 30 км/ч да е висока скорост...
bobtap
Рейтинг: 213 НеутралноУжасна катастрофа, рейса изглежда покъртително. Бог да прости жертвите, да даде упование на близките им, както и на ранените!
Krasimir Germanov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#17] от "lout66":
Няма нито една фирма, която да превозва от Бургас до София за 4-5 часа. Всички са 6 часа. А тази фирма вози с най-старите автобуси.
schleimer
Рейтинг: 880 НеутралноДо коментар [#20] от "miho45":
Тези ограничители не са само знаци, както си мислиш, а устройства, които не позволяват на МПС да вдигне повече от 90 (АДР са ограничени на 85). Не си мисли, че западните шофьори са много по-цивилизовани (иди в Холандия, къдто ограничителите не са задължителни и ще видиш, за какво иде реч). Истинските виновници обаче са тези, които решават, да манипулират ограничителя, а това не са шофьорите, а техните шефове. А ДАИ автобуси не пипат. Има много гнили неща по цялата верига, дано поне сега нещо се промени. Нека ви кажа и още нещо: в България почти никой не изпълнява критериите за превоз на опасни товари (АДР), но ДАИ си затварят очите на пътя срещу 50 лева (а в много случаи се оказват и неподготвени и не знаят, какво да проверяват) и явно трябва някоя цистерна да подпали или изтрови няколко човека, за да се въведе ред. Жалко, но истина.
Съболезнования към близките на загиналите.
valkiry
Рейтинг: 433 НеутралноНАЙ-НЕЛЕПАТА СМЪРТ.БОГ ДА ГИ ПРОСТИ
нервна
Рейтинг: 829 РазстроеноСправка в Търговския регистър, цитирана от Капитал, показва, че фирмата "Бургас тур 90" ЕООД, е собственост на 21-годишния турския гражданин Бурак Саглам. Дружеството е било учредено през миналата година с уставен капитал от 10 лева.
Без коментар!!!!!
Malena
Рейтинг: 1086 НеутралноДо коментар [#30] от "Roulette":
Може да е имало таралеж. Но ние коментираме това, което виждаме, което ако не е довело до тази катастрофа, е съвсем възможно да доведе до такава.
И в Калифорния хората карат с по-висока от формално позволената скорост, но карат с около 10 мили по-бързо, и не си влизат един на друг в лентите, а не с 50 км отгоре, без никаква мярка и здрав разум.
Тъпата майна
Рейтинг: 1291 НеутралноАми, да ви кажа тогава защо е станала тази трагедия:
Това мнение е дело на една тъпа майнаЗащото почти никой в България не може да шофира. На животните по пътищата не мога да им кажа "шофьори". Това ти става ясно като чакаш за ляв завой на кръстовище и отляво и от дясно ти се наредят коли, които тръгват преди ти да си тръгнал...
1000
Рейтинг: 470 РазстроеноОсновен белег на посткомунистическите държави е чувството за безнаказаност, свободия, съчетано с безмерно нахалство и стремеж да прецакаш ближния и да спечелиш макар и дребно и безсмислено предимство пред него.
So wenig eine Hyäne vom Aase läßt, so wenig ein Marxist vom Vaterlandsverrat!Жалко за хората! Горко на близките!
Тъпата майна
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#36] от "Malena":
Това мнение е дело на една тъпа майнаАбсолютно подкрепям. Но в Калифорния когато пуснеш мигач за престрояване в 95% от случаите този зад теб в желаната лента намаля и те пуска да минеш. И маркировката не е пожелателна, а задължителна.
Хи-хи
Рейтинг: 1416 НеутралноЕ та аз съм виждал как шофьорите се сменят нощно време в движение, без да спират автобуса. От тогава нищо не ме учудва, вкл. и, ако шофьорите са играли карти примерно....
Жельо Панайотов
Рейтинг: 719 НеутралноДо коментар [#35] от "нервна":
Eff U Gretaи аз точно това се чудих... пътувам съм го това разстояние 5 години вече по над 15 пъти в годината и основно с автобус. За първи път ги чувам тия... Факт е че никой не вози бургас софия за 4 часа, за толкова пъти досега най-бързото е било 5ч и 30... Но това няма никакво значение - днао ранените и хората в кома се орпавят - сега май това е най-важно...
Анна Тодорова
Рейтинг: 726 Неутрално-
bravyДо коментар [#37] от "Пловдивски":
Не си прав,срязана е била задна гума на автобуса.Шофьорът е бил здрав и с отрицателна алкохолна проба.
Няма смисъл да коментираме,голяма е трагедията...
Лека им пръст на починалите-да не си на мястото на близките... и дано ранените и тези в кома бързо се възсановят
Запознат с материята
Рейтинг: 411 НеутралноКаквото и да си говорим, с влак е най-безопасно да се пътува. За 20 год - няколко загинали ! А с автобуси - всяка година - няколко по няколко !
Тъпата майна
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#42] от "Анна Тодорова":
Това мнение е дело на една тъпа майнаАко това за гумата е вярно, си връщам обвиненията към шофьора. Но не и към добитъка на пътя, т.е. тези 90%, с които се кара вскеи ден.
martin pavlov
Рейтинг: 492 НеутралноДо коментар [#30] от "Roulette":
Как таралеж ще ти спука гумата? Браво, добре ме развесели..
viki_vb
Рейтинг: 367 НеутралноДо коментар [#32] от "kgermano
Не, не е така.Фирмата, за която пиша по-горе пътува за 5 часа. Последния път си купих билет отиване и връщане и каква беше изненадата ми когато в Бургас шофьорите ми казаха да седна не на резервираното място , на друго, защото моето било заето. Отказах. Стана голяма разправия. Познавам собственика на фирмата и много пъти съм му казвал за културата на шофьорите му, но отговорът е един и същ-няма по-качествени.Има, но заплатите, които им дава не са привлекателни за качествените.
Васил Дакев
Рейтинг: 624 НеутралноДо коментар [#1] от "СДС" :Жалко за загиналите!Но не винаги високата скорост може да е причина за една транспортна катастрофа,макар и тя да е констатирана в случая.Наказателно-правно значение има само онази или онези непосредствени причмини,които са в ПРЯКА причинна връзка с настъпилия резултат.В причинно-следствената връзка се намесват и много други причини,които са съпътстващи,но не са преки и непосредствни.В конкретния случай причина може да е внезапен отказ на кормилната уредба или нейното блокиране,спукване на предна лява или дясна гума,когато и при скорост от 80 клм. в час е възможно преобръщане на превозното средство.Изброеините възможни причини не изключват наказателната отговорност на виновното или виновните лица.Например,отговорните за техническото състояние на МПС при отказ на кормилната уредба,износени гуми при спукване на гумата.Но ако спуканата гума е съвсем нова?Тогава ще се касае до фабричен дефект и е възможно изключване наказателната отговорност на водача или лицата,ангажирани с техническата подръжка на превозното средство,тъй-като ще е налице "случайно събитие",което те нито са могли,нито са били длъжни да предвидят и евентуално предотвратят.Всичко това между другото.
Десен
Рейтинг: 1291 НеутралноСега даяджиите са видяли тахофграфа и на него пишело 100 км/ч.
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.Според мен някой го е засякъл, след като всичко е станало на разклона за Хисар. Там дясната лента е на кръпки и за да не друса много всички карат в лявата или в аварийната лента.
Лоша инфраструктура, слаби гуми - едната е била пукната, стара техника - автобуса е на 20 години - и ето трагедията е готова.
да защитим животните
Рейтинг: 524 НеутралноMercedes-Benz Citaro
dom/mpc/mpc_unitedkingdom_website/en/home_mpc/bus/ home/new_buses/models/touring_coaches/tourismo/des ignstudio.html
Да защитим животнитe !http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Citaro
модел междуградски
Автобусът е един от най-безопасните видове в света на транспорта, благодарение в немалка степен на Mercedes-Benz иновации. Практически нито един друг производител не е поел отговорност за безопасността на своите автобуси като Mercedes-Benz има. Много от превозното средство подобрения, които сега са стандартни с произход от Mercedes-Benz автомобили, например, ABS антиблокираща спирачна система или на електронната стабилизираща програма ESP ®.
Отговорността е един сериозен въпрос. Ето защо Mercedes-Benz преследва визията на безаварийна на шофиране. Mercedes-Benz цялостната концепция за безопасност допринася значително за постигането на тази цел. Чрез системно прилагане на философията за безопасност, това понятие обхваща всички етапи на безопасността на превозните средства: от работа за безопасност, безопасност в опасни ситуации и защита в случай на произшествие за минимизиране на последствията от аварията.
http://www2.mercedes-benz.co.uk/content/unitedking
Златна
Рейтинг: 213 РазстроеноАз се двоумях да пътувам с този автобус или да се кача на нощния влак, но още рано през деня се отказах и реших, че и утре е ден... Май е било добро решение.
С автобус на същата фирма закъсахме на изхода на София на "Църна маца" (още неизлезли така да се каже) през февруари. Автобусът тръгна в 16 часа следобед от Централна атогара и до никъде не стигна. Едно момиче, което беше пътувало от Бургас същия ден със същото возило каза, че едвам са издрапали да стигнат София с много спирания, ремонтирания на автобуса и почивки. Тя си взела двупосочен билет и нямаше как да се отърве...
Така де, хората мръзнаха 2 часа в чакане да им пратят друг автобус, а аз се върнах да си взема парите обратно, щото това, дето исках да гледам в Бургас щях да го изпусна така или иначе...
С българските извозвачи пътуването ви може да се превърне в епопея, може и в трагедия...
Malena
Рейтинг: 1086 НеутралноДо коментар [#39] от "Пловдивски":
Разбира се. Между бързата лента и другите има 4 жълти линии, и за пресичането на всяка от тях се плаща солидна сума. И там се случва хора да карат пияни, но е много тежко нарушение, и като цяло по-малко ме е страх да пътувам по пътищата им, въпреки високите скорости. Просто хората (повечето) НЕ са луди. И може да са "прости", ама не са простаци, а това както излиза е важно за сигурността по пътищата.
miho45
Рейтинг: 595 НеутралноДо коментар [#33] от "schleimer":
Може би си прав, трябва да има кардинални промени.Бог да ги прости!
KOBOLD
Рейтинг: 1086 НеутралноДо коментар [#44] от "Пловдивски":
When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.недей така... ще се засегат хората...
attitude
Рейтинг: 572 НеутралноИ този ден в Бг започна с трагедия, поднасям съболезнования на близките .Но ме глождят два въпроса – за медиите лешояди и за застраховането на местата в автобусите.Медиите получиха новина и я експлоатират , но водещите по БТВ с такава настойчивост съобщаваха и разпитваха за кървави подробности, че се усъмних в психичното им здраве. Всеки път закупувайки билет за автобус ми го продават с ясно обозначено място, но качвайки се откривам ,че местата не се спазват от персонала!!! Небрежно ми казват да седна където искам и ако настоявам за мястото си става горещ спор в който уви! не ме подкрепят другите пътници.Местата зад шофьора винаги са запазени ,въпреки,че са продадени, в автобуса настава лек хаос сред пътниците и чуството е,че си прецакан за пореден път. Дали това,че е тактика на фирмите – ако не си на указаното си място, няма да получиш застраховка и кога в Бг мнозинството ще се научи да си отстоява правата.И тази вечна чалга надута до края и пушенето на шофьорите, и превишаването на скороста...Жалко,че и този транспорт се опорочи ,а става все по скъп.
Марко
Рейтинг: 521 НеутралноДо коментар [#30] от "Roulette":
Не съм магаре;-)"Висока скорост според ЗАКОНА не е превишаване на позволената, а несъобразената скорост, може и 30 км/ч да е висока скорост... "
Инсинуативно бъркате, господине. И превишената, и несъобразената скорост са недопустими според Закона.
Грешката Ви е очевидно комплексарска, така че тезата на колегата получава нагледно доказателство.
P.S.
Рейтинг: 418 НеутралноЛошо.. много лошо.. 8 живота
Само да вметна, че според мен надали в случая е виновна скоростта. По-скоро шофьора или автобуса. 130-тия км е малко след Пловдив в посока Бургас. Там магистралата е права и без неравности.
Язък за загиналите.. язък, че нямаме, а вероятно няма и да имаме нормални държавни железници..
kruh
Рейтинг: 367 Неутрално[quote#30:"Roulette"]Вие все едно сте били на мястото по време на катастрофата. Може да е имало таралеж и да му е спукал гумата, да се е опитал да го избегне или какво ли още не. За вас всички са комплексари и трябва да гният под ножа, защото катастрофирал. [/quote]
По повод дали спукана предна гума е причина... не знам, но в Европа въведоха закон с който задължиха на всички автобуси и товарни камиони предните гуми да са RUNFLAT и така решиха проблема и намалиха драстично катастрофите заради спукана предна гума. Докато тука сме на регенерати и на дебелите собственици не им се дават пари за гуми!
Анна Тодорова
Рейтинг: 726 НеутралноДо коментар [#57] от "kruh":
bravyспукана ЗАДНА ГУМАААА
Марко
Рейтинг: 521 НеутралноСъболезнования на близките на загиналите ни сънародници, стискам палци за бързото оздравяване на пострадалите.
Не съм магаре;-)На любимия ни КАТ пожелавам да извърши една масирана проверка на автофирмите, защото онова, което става там, е извън всякакви норми!
И дано такива нещастия вече не се случват!
Marin Aganderov
Рейтинг: 1291 РазстроеноДо коментар [#25] от "сссттт":
Fortuna favet fortibusНе около Пловдив, а около Пазарджик много моля!
Тъпата майна
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#51] от "Malena":
Това мнение е дело на една тъпа майнаКоя е тази "бързата лента"? Какви са тия български патенти? Да не става въпрос за карпуул лентата?
До коментар [#53] от "KOBOLD":
Ти не беше ли някъде из Германия? Дано казаното от теб е шега, защото на мен всеки път като си дойда в България ми се драйфа и ми става жално за родителите ми.
Воден дух
Рейтинг: 479 НеутралноОще двама души са починали
Няма ли най-сетне да публикувате имената на починалите хора, стига ни дръжте на тръни
Donix
Рейтинг: 521 НеутралноТочно тия съм ги виждал многократно да карат рейсовете като болиди от Ф1...неколкократно са карали срещу мен толкова опасно като камикадзета при неправилно изпреварване, че писах дори оплакване. Чудя се по какви критерии наемат и дали изобщо контролират шоферите си...
Боян Р.да защитим животните
Рейтинг: 524 ЛюбопитноШофьорът е бил 43-годишен мъж от Бургас, а автобусът е обслужвал линия на фирма "Бургас Тур - 90". 6871
Да защитим животнитe !http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=388
Няма лиценз за превоз !?
ВАЛИДНИ ВЪТРЕШНИ ЛИЦЕНЗИ ЗА ПРЕВОЗ НА ПЪТНИЦИ към дата 11.05.2011 г. /934 бр.
http://www.rta.government.bg/listlic/ip.html
malart
Рейтинг: 619 НеутралноТази нощ и в Полша загинаха в автобус 8 човека. Не сме само ние абонирани за нещастията.
malart.blog.bgТука му е реда да поискаме от нашите тиквеници да се затегне контрола по скоростта, говоренето по телефона и въобще гонка до дупка на шофьори и собственици. Обаче гонка не за подкупи, а за подобряване на сигурността. Отделен въпрос е кога ще бъдат задължени големите фирми да купят от новите автобуси(след 2007ма прозиводство), които имат колани на седалките за пътниците???
Inna
Рейтинг: 418 НеутралноКоригирайте и броя на жертвите - вече са 9. Бог да ги прости и да бди над нас - живите!
InnaMalena
Рейтинг: 1086 НеутралноДо коментар [#61] от "Пловдивски":
Да, същата, нарекох я "бързата лента" за да не пиша дълъг превод.
Митев
Рейтинг: 633 НеутралноДнес сме впечатлени от мащаба на трагедията, обсъждаме най-различни и все верни обстоятелства, но този разговор трябва да продължи и утре, и вдругиден, и другата седмица и месец! Защото жертвите на пътя са ежедневие, а причините за тях са все същите тези, за които днес говорим възмутено...
Състоянието на пътищата е възмутително. Поведението на много от водачите също. Автобуси, камиони, автомобили - всеки допринася за вакханалията по пътищата. Пътища, които не приличат на пътища. Магистрали - убийци. Ченгета - уж ги има и ги псуваме - нищо. Държавна автомобилна инспекция - какво кура му инспектира тя?????? Водачи - комплексари; водачи/водачки с телефони в ръката; с коли-таралясници, но със селски манталитет; мотори, каруци, колоездачи без дори светлоотразители.
Бога ми - снощи пътувах по същата магистрала и, ако щете вярвайте, подминах бус без никакви светлини - без фарове, без габарити, без нищо, който си переше с осемдесет и направо не знам каква държава сме, какви хора, каква власт - нещо като нищо на света!
Тъпата майна
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#67] от "Malena":
Това мнение е дело на една тъпа майнаАми не знам ти дали караш в Калифорния, но т.н. 'жълти ленти' не са 4, а са две и са просто за да дефинират ясно, че е непрекъсната линия и не се преминава. Но аз съм влизал в карпуул-а извън прекъснатата линия пред погледа на патрул и не съм глобяван до момента. Понякога се налага да го направиш, особено в час пик, когато от влизането в магистралата до престрояването до карпуул-а имаш доста път. Особеността на Калифорния е, че полицията е много толерантна когато разберат защо аджеба правиш това нещо. Това трудно можеш да го получиш в друг щат, в Уискансън са ме спирали за 4 мили над ограничението
Димитър Димитров
Рейтинг: 580 НеутралноВсеки шофьор е ставал свидетел на изключително арогантно поведение на други участници в движението и то, не само мутри в G-300 или Кайен. Става въпрос за обиновенни хора с неадекватно и рисковано шофиране при което отърваването е ставало на косъм. Аз мисля че на такива хора, книжката трябва да се взима до живо,т както е в Германия например. И ако някой комплексар с поведението си на пътя ме докара до инфарктна ситуация, дори да не последва сблъсъ,к да мога да го съдя до ,,дупка" на базата на няколко свидетели и евентуално запис от камера. Няколко такива идивида вкарани в затвора за дълго ще бъдат много добър пример за всички останали.
СВОБОДЕН
Рейтинг: 499 НеутралноАКО ПРЕОТСТЪПВАНЕТО БЕШЕ ЗАБРАНЕНО СЕГА ЩЯХМЕ ДА ЗНАЕМ КОЙ Е ВИНОВЕН .
СВОБОДЕНСЕГА ЩЕ РЕШАВАТ 10 г. КОЙ Е ОТГОВОРЕН..????
И НАКРАЯ НЯМА ВИНОВЕН ...!!!!!!!!!!!!!!!
Sioux
Рейтинг: 726 ГневноКак може автобус, произведен през 1989 г., да се движи изобщо в ЕС!?
Анна Тодорова
Рейтинг: 726 НеутралноДо коментар [#64] от "ШЕВРОН 7":
bravyhttp://www.focus-news.net/?id=n1535341
тук пише,че имат лиценз,проверка по твоят списък показва,че лиценза е на Ентуртранс
KL
Рейтинг: 683 НеутралноКомпетентните органи са тези, които са овластени по закон да установят причините за катастрофата. Според мен, версията за заспиване на водача по време на шофиране има немалко основания в конкретния случай. Отново се поставя въпроса за начина и качеството на извършвания контрол, непосредствено преди осъществяване на пътуването.
Станимир Вълков
Рейтинг: 221 НеутралноЗа съжаление жертвите вече са 10!БОГ ДА ГИ ПРОСТИ!
sokaСпоред официално обявеното от първоначалното разследване на ДАИ-автобусът се е движел с позволената от закона скорост.Това е установено след отваряне на тахографа на автобуса.Първоначалната най-вероятна причина е пръснала се по време на движение задна лява гума.След обед ще има и по точна информация!
rents
Рейтинг: 470 Неутрално"Ентуртранс" ми е достатъчно! Само като им чуя името и побелявам, преди няколко години имах нещастието да пътувам с техен автобус от Свищов за Бургас, шофьорът беше толкова глупав, че тръгна по-рано от часа, който сам беше обявил и ме остави като глупак на гарата във Велико Търново - а в автобуса бяхме не повече от 6-7 човека. Няма да ви казвам какви разправии бяха, докато се намерим по пътищата... Най-мизерната фирма, собственост на турци - скапани автобуси, мизерно обслужване. По темата - жестока катастрофа, но не е ли поредната? Не знам какво трябва да се случи, за да се набие в главата на българите, че трябва да се кара бавно и културно, стига състезания, стига простотия и малоумие по пътищата! Бъдете нормални хора, моля ви!
Читател
Рейтинг: 1350 НеутралноДо коментар [#72] от "Sioux":
Има и по-стари. В градския транспорт на столицата.
Genata
Рейтинг: 521 Неутралнонещо много хора карали в калифорния си дават мнението за нашите магистрали.
ето моето:
доста често карам с около 140км/ч на тракия просто на толкова пускам круз-а. Когато се движа така не ме изпреварват особено често. Никога не ме е изпреварвал автобус!
Не знам от къде ви е мнението за безотговорното шофиране на автобусите но техния проблем е излизане в лява лента с 90км/ч а не каране с превишена скорост...
stoiank
Рейтинг: 1223 РазстроеноДо 68
Абсолютно си прав. Жалко за загиналите и техните семейства, но при тези условия е учудващо, че рядко стават тези инциденти отколкото обратното.
Всеки знае:
1. Стари автобуси;
2. Фиктивни прегледи;
3. Абсурден график- 4 часа София - Бургас само си помисли какви скорости изисква това;
4. Лоши пътища, между другото точно там асфалта е на вълни и според мен високата скорост и пътя са попречили на водача да овладее рейса.
5. Никаква култура при карането;
6. Корумпирани контролни органи;
7. И накрая всички Ние, които участваме в този абсурд, с подкупите, с говоренето по телефона, с високата скорост и т.н. Най- лошото е че дори след голяма трагедия не можем да си вземем поуките. Загинаха деца в Лим и какво се промени от тогава- почти нищо. Единствено нощните преходи, което е малко при нашата култура и начин на живот. И то при държава с безброй лицензионни режими.
ahasver
Рейтинг: 960 НеутралноТова е лошо на магистралите,че пак гинат хора, ама по много. По селските пътища по един-двама.
viki_vb
Рейтинг: 367 НеутралноНякой по-нагоре пише, че за първите места не се продават билети. Да, тъка е. Видинска фирма, когато поискам място на първите седалки, винаги са ми отказвали, въпреки че до крайната точка често пъти няма пътници на тези седалки. Виждала съм кампанийност при маркирането на багажа, т.е. когато шофьорите разберат, че има проверки.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Десен
Рейтинг: 1291 НеутралноНа тел 032/932280 и 032/932281 можете да получите повече информация за състоянието на пътниците и имената им.
Мир на праха на загиналите.
Tuco
Рейтинг: 418 ЛюбопитноИзползвайте БДЖ, време е да се усетите в сигурността му.
Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The RatТрагедия и поклон пред паметта на загиналите. Не пожелавам никому.
Боже, пази България и Българите.
etty1
Рейтинг: 1851 РазстроеноБог да прости жертвите и да даде изцеление на ранените! Моля ви, карайте със съобразена скорост, трезви и адекватни, това може да се случи на всеки!
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. BoorstinTuco
Рейтинг: 418 ЛюбопитноДо коментар [#79] от "stoiank":
Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The RatМного ми хареса обстойният ти анализ.
Чардо
Рейтинг: 1291 Неутралножалко
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24Реконструктор
Рейтинг: 675 НеутралноЛека им пръст на загиналите.
И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный райФеновете на затягането на режима да не забравят, че живеят в свободна демокрация, където се спазват правата на човека.
Станишко
Рейтинг: 418 НеутралноМда, мир на праха на горките хора.
Явно вече корупцията и посредствеността ни избиват физически в най-директния смисъл.
epoc
Рейтинг: 1291 Неутрално[quote#30:"Roulette"]Може да е имало таралеж и да му е спукал гумата[/quote]
Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....????????
Ти в ред ли си? Таралеж и лека кола го мачка и остава само мокро петно на асфалта.
c0ng0
Рейтинг: 367 НеутралноЯсно е, че няма как да вкарват шофьорите за по 10-15г. в затвора - едно че няма правосъдие, друго че не са те главните виновници. Но нещо практично и ефикасно, което може да се прави е - при подобен инцидент да се закрива транспортната фирма и да собствениците да се забранява в бъдеще да правят нови подобни фирми. Защото тяхната амбиция и натиск в/у шофьорите води до тия последствия. Като стане инцидент естествено те не са виновни.
kodjauzun
Рейтинг: 418 НеутралноБеше въпрос на време, да се случи нещо такова. При редовно каране със 120 на обикновени пътища и 160 на магистрала.
Тук му беше мястото за една дискусия за видовете транспорт, но отдавна съм се отказал да я разисквам с българи. Те се водят от запалянковския принцип "аз съм от тия" и защитават избора си с пяна на устата, га че ли компанията за превоз е тяхна собственост.
Загиналита са предпочели автобусен превоз. Тяхно право, те плащат.
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1291 Неутрално[quote#30:"Roulette"]Може да е имало таралеж и да му е спукал гумата, да се е опитал да го избегне или какво ли още не. [/quote]
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoГумите? Рядко пътувам с автобус. За 15 години може би два или три пъти, но последно беше през зимата преди около 2 години до София. Реших, че е по-добре да не карам 1 000 км. в сняг за един ден и е по-разумно с автобус. Грешка. Във Велико Търново имаше по-дълга почивка. Там е немалък наклон и когато се опитахме да тръгнем автобусът си боксуваше и не можеше да тръгне. Казах на шофьора след 5 мин. безуспешни опити да потеглим, че ще убедя пътниците да бутаме автобуса да излезе мъничко напред. Отказа, но като се увери, че няма да тръгне се съгласи. Аз обясних положението на 20-ната пътника и слязохме да бутаме. Аз се оказах до задната гума и по навик пипнах грайферите на гумата и не усетих такива. С ужас погледнах тогава с очите си и видях изтирити гуми и то летни.
Питах шофьора как успява да кара така в такъв сняг. Вдигна рамене и каза, че това им дават. Не вярвам много да се е променило оттогава.
epoc
Рейтинг: 1291 НеутралноИскам да повдигна и още един въпрос - само в България има магистрали без осветление. Що за простотия е това? Ами нека си напишат - първокласен път, а не да слагат знак за магистрала и единствените светлини да са на бензиностанциите.
Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1291 Неутрално[quote#92:"kodjauzun"]При редовно каране със 120 на обикновени пътища и 160 на магистрала.
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoТук му беше мястото за една дискусия за [/quote]
Да, има автобуси, които когато бързам не ги изпреварвам, а си карам след тях защото скоростта им ме устройва. А това значи, че е много висока и е там някъде - около 130, 140 км/час поне.
А с по-малката ми кола, когато въобще не мога да задържа тяхната скорост.
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1291 Неутрално[quote#88:"Реконструктор"] еновете на затягането на режима да не забравят, че живеят в свободна демокрация, [/quote]
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoПак обърка демокрация и анархия.
tempo_sd
Рейтинг: НеутралноВиждам много коментари. Бих искал и аз да добавя нещо. Каквото и да е то, хората няма да се върнат. На всички близки на загиналите - моите съболезнования, на пострадалите - максимално бързо възстановяване. Колкото до проблема с "Ентуртранс". Тази фирна винаги е имала проблеми с автобусите си. Препълнен автобус от Бургас за София през зимата, на изхода на Бургас едва не се обърна. Причина: хмм може би неясна, но реално беше замръзнал вентил на спирачки. Блокираха на колелета и не се обърнахме, за да попаднем в подобен форум беше само щастастие. От "Ентуртранс" не ни възстановиха цената на билетите. Следващ пример - Бургас - Плевен, на прохода Шипка - аварирал автобус на същата фирма. Извозвахме пътниците с частните си автомобили. Нали не си правите илюзии, че някой е бил обещетен. Трети пример - по линията Истанбул - Бургас, автобуса без спирачки, аварира на Пода (местност на входа на Бургас). За какво говорим. Може ли въобще да се допуска такъв превозвач. Всяко второ мое пътуване с тази фирма е свързано с проблем. Сега ще се назначат комисии и нищо няма да се реши. Кой е дал лиценза на тази фирма - нека го покажат. Кой е подписал, кой е контролирал. Нека тези отговорни хора първо бъдат жестоко наказани, След това да тъсим и фирмите. След такава катастрофа в нормалните страни обикновено пада министърска глава и всички след него. Не трябва да се заблуждаваме, че евентуално дело срещу фирмата и/или водача ще доведе до решаване на проблемите.
attitude
Рейтинг: 572 НеутралноНяколко призива да пътуваме с БДЖ ме навяват за спомен за мръсни купета, неотоплявани вагони,експрес в който не се затваряше прозореца в купето и не ни преместиха,поради липса на места( виж тук местат се спазват), а за тоалетните не ми се говори. Ценовата разлика с автобусния превоз е пренебрежимо малка , а условията много по лоши.И тук стават катастрофи ,и тук персонала прибира пари без да издава билети , прекрати се съобщаването по радиоредба на коя гара си , а да не говорим за престоите - изведнъж без да ти обяснават защо висвате за час в полето. Ще ги предпочета като станат като швейцарските железници, който е пътувал знае.
wildwife
Рейтинг: 624 РазстроеноТрагедия ...
"Вече видяно"Снимката с този турски номер и надпис ?!?!?!?!
****
Този коментар беше изтрит в 11:26 на 15/06/2011 от неговия автор.