Шефът на транспортната комисия: Не бива след всеки инцидент да правим законодателни промени

Шефът на транспортната комисия: Не бива след всеки инцидент да правим законодателни промени


Законодателството за автобусите от обществения превоз е много добро и не бива след всеки инцидент да говорим за промени в него." Това заяви председателят на парламентарната транспортна комисия Иван Вълков на въпрос дали са необходими законодателни изменения, за да се ограничат катастрофи подобни на тази на магистрала "Тракия".


Тази нощ 8 души загинаха, а 16 бяха ранени, след като автобус по линия Бургас - София се преобърна и се запали на магистрала "Тракия". Транспортният министър Ивайло Московски коментира, че автобусът е бил годен да превозва пътници, но е бил стар – на 23 години, и те ще обмислят включително и законодателни промени, "за да спре това безумие по пътищата". Причините за инцидента все още не са изяснени.


Вълков коментира, че казаното от министъра да се въведе законодателно ограничаване на възрастта на автобусите е "просто идея", която може да бъде обсъдена. Посочи обаче, че възрастта на автобуса не е критерий за неговата изправност. По думите му от техническа гледна точка 15-годишен автобус може да е по-неизправен от автобус на 20 години.




Според Вълков действащите закони са достатъчно добри, хармонизирани са с европейските норми, но трябва да се подобри контролът над автобусите. "Какво законодателство може да спре например 10 000 души, които шофират след употребата на алкохол", попита Вълков.


Той се обяви за това годишните технически прегледи да се извършват по-строго и да се спазват правилата за движение по пътищата.


"С последните промени в законодателството, което беше хармонизирано с европейското, особено по отношение на директивата, която се отнася за различните периоди на почивки, на движение на автобусите – както в случая е имало двама шофьори, те отговарят на изискванията, каза още Вълков и допълни: "Никой не може да каже какви са причините, тъй като сега се извършват проверки."


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на permanent
    permanent
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Абе не може някой да ми каже, че пътуването с 20 г. автобус и пътуването с 1 годишен е на една цена. Това едно. Второ - точно в европейското законодателство е предвидено да се ползват автомобили с евро 4 и 5 стандарт. Автобус на 20 г. с евро 4 или 5 има ли?
    Напълно прозрачни са всички лобисти. Просто и ясно е като бял ден. Не са проблем катастрофите - имало е и ще има. Проблема е, че не личи, че "законодателството е хармонизирано".

  2. 2 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 736 Неутрално

    Байно, не законодателни промени искаме, а спазване на закона! Схвана ли, или от мисли за далаверки мозъчето дава заето?

    malart.blog.bg
  3. 3 Профил на dreamer
    dreamer
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Просто ни трябва европейското законодателство по отношение на транспорта. Всички ще сме на печалба, само някои чиновници ще останат на сухо. Ама то и затова не се въвежда, заради чиновническата армия която се храни с рушветите а властта разчита на нея като дойдат избори.

    Отделете време навреме.
  4. 4 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 808 Гневно

    Лобито е желязно.
    Повече от половината авто фирми гравитират около "обръча от фирми" на ДПС. Публична тайна е това, мамка му!
    Точно след тази катастрофа трябва да има железни промени, затягане на правилата, масови технически прегледи и прочие. Не може в мирно време да загиват хора, като на война!!!!

    Цензуриран от "Икономедиа"
  5. 5 Профил на drakar65
    drakar65
    Рейтинг: 1341 Гневно

    Абе Иване, абе Вълков, въобще не ме интересуват дали проблема е законодателен или на изпълнителната власт! Поне сега, вие от ГЕРБ разполагате и с двете!
    Вземете вече да си вършите работата за която сте избрани!
    Стига безсмислени и малоумни приказки!
    Явно има проблем. Вярно, че не е от сега, ама спрете вече с далаверите и свършете нещо!

    "...каза още Вълков и допълни: "Никой не може да каже какви са причините, тъй като сега се извършват проверки".
    Проверки, комисии, след като се произнесат компетентните органи...
    Колко още трагедии трябва да станат, за да почнете да си вършите работата!?
    Разберете, че вече безсмислените ви приказки не вървят!

    “Сега е моментът да превъртим Рубикон-а” - Гай Юлий Ц... Аз-"Картаген трябва да бъде разрушен"!
  6. 6 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 541 Гневно

    "Какво законодателство може да спре например 10 000 души, които шофират след употребата на алкохол", попита Вълков."
    АМИ ТАКОВА ПРАВОРАЗДАВАНЕ, КАТО НА случая ставийски...... Я СЕ ПОРОВИ В СВЕТОВНАТА ПРАКТИКА ПРИ ПОДОБНИ КАЗУСИ И ЩЕ ТИ СВЕТНЕ КРУШКАТА!!!!!!!

  7. 7 Профил на suburban
    suburban
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Именно - не "законови" промени като прах в очите, а СПАЗВАНЕ закона.

  8. 8 Профил на system1
    system1
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Иване,

    "Тази нощ 8 души загинаха, а 16 бяха ранени, след като автобус по линия Бургас - София се преобърна и се запали на магистрала "Тракия" "

    Това ли ти е "всеки инцидент" ?

    Ти добре ли си ?!?!?

    Очевидно не осъзнаваш въобще какво е станало...!

  9. 9 Профил на Пламен Василев
    Пламен Василев
    Рейтинг: 594 Гневно

    Смешник,когато трябва да уредите някой ваш човек ли ще ги направите ! Заслужаваш съдбата на роднините на загиналите !!!

    Талантът боде бездарниците в очите !!!
  10. 10 Профил на potresena
    potresena
    Рейтинг: 541 Гневно

    "Не бива след всеки инцидент да правим законодателни промени".

    Явно на плоските мозъци от парламента трябва да им се случи същото, за да разберат, че така не може. Геноцидът по пътищата, който продължава 20 г. е страшен. Докато техническите прегледи се правят проформа, КАТ те пуска срещу 5 лева и транспортните средства са на 15-20 г., нищо няма да се промени!

  11. 11 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#1] от "permanent":
    До коментар [#2] от "malart
    До коментар [#3] от "dreamer'':
    До коментар [#4] от "1951":
    До коментар [#5] от "drakar65":
    До коментар [#6] от "Коки":
    До коментар [#7] от "Aldo'':
    До коментар [#8] от "system1":
    До коментар [#9] от "Пламен Василев":
    До коментар [#10] от "potresena":
    ========================================
    Бог да пази България от Българите !!!

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  12. 12 Профил на tykker
    tykker
    Рейтинг: 434 Гневно

    Министър Московски се е изказал неподготвен.
    Първо е трябвало да "консултира" такава "просто идея" с действителния министър на транспорта - Миролюб Столарски, собственик на "Карат-С" и личен приятел на Бойко Борисов още от времето му като кмет на София. Интересно той какво ще каже за идеята..

  13. 13 Профил на soregashi
    soregashi
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    Според мен също трябва да има промени в контрола, а не в законите. За момента те са ОК, но никой не следи дали се спазват и затова никой не ги спазва. Което пък убива хора. Това не е точно проблем на законодателната, а на изпълнителната власт.

  14. 14 Профил на Don Octavio del Flores
    Don Octavio del Flores
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Аз пък съм на мнение, че след всеки инцидент, в който загинат толкова души, следва да се изследват причините и да се вземат мерки. След всеки един, докато не спрат да се случват такива нелепи неща.

  15. 15 Профил на Don Octavio del Flores
    Don Octavio del Flores
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Подразбира се - и административни мерки (превенция и контрол за спазване на съществуващите норми), и нормативни мерки - въвеждане на по-строги правила от законов и подзаконов характер.

  16. 16 Профил на aussie
    aussie
    Рейтинг: 642 Неутрално

    Аз затова рейс не ползвам

  17. 17 Профил на Gavril Hlutev
    Gavril Hlutev
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Тоз трябва да се повози да видим как ще говори пендел мръсен.

  18. 18 Профил на renegat
    renegat
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    СТАРИ АВТОБУСИ НЕ СЕ КАРАТ НОЩЕМ С НАД 100 КМ. А ИЗИСКВАТ ЕЖЕДНЕВЕН КОНТРОЛ, А НЕ ДВА ПЪТИ В ГОДИНАТА ПРЕЗ ПРЪСТИ.

    КОГАТО ИМА МИСЪЛ ВЛОЖЕНА В ЗАКОНИТЕ, А НЕ СЕ ПРАВЯТ ОТ ПОЛИРАНИ МОЗЪЦИ И ПЪЛНИ СТОМАСИ МЕЖДУ ДВЕ УРИГВАНИЯ И РЕЗУЛТАТИТЕ ЩЕ СА ДРУГИ

    НЕ МОЖЕ шОФЬОРА ДА КАРА ТРОШЛЯК И ДА НАДУВА ГАЗТА,ИЛИ АЛО ГО ПРАВИ, МЯСТОТО МУ НЕ Е СРЕД ТАЗИ ПРОФЕСИЯ, ЗАЩОТО СЪОБРАЗИТЕЛНОСТА Е ПЪРВОСТЕПЕНО ИЗИСКВАНЕ, А ПОСЛЕ ВСИЧКО ДРУГО

    ПСИХОПАТИЧНОТО ПОВТОРЕНИЕ НА КАТАСТРОФИ СЪС СТАРИ АВТОБУСИ СА ХАРАКТЕРНИ ЗА НАЦИИ НА РЪБА НА ОЦЕЛЯВАНЕТО.

    КАКТО И СЪС СТАРИ ГЕМИИ ПО ОХРИДСКОТО ЕЗЕРО ИЛИ МИНАЛАТА ГОДИНА С ИЗПОМАЧКАНИТЕ БАБИ ПО НАНАДОЛНИЩЕТО НА МАНАСТИРА

    ТЕЗИ ВОДАЧИ НЯМАТ МИСЛОВНИ РЕФЛЕКСИ И НЕ СИ ЗНАЯТ ПРОФЕСИЯТА, А ДРУГИТЕ ПРЕСТЪПНИЦИ СА ТЕХНИТЕ РАБОТОДАТЕЛИ И КОНТРОЛЬОРИ.

  19. 19 Профил на renegat
    renegat
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    ВЪЛКОВ,

    ЗАКОНИТЕ СЕПРОМЕНЯТ СПОРЕД НУЖДИТЕ, АКО ТРЯБВА И ВСЯКА СЕДМИЦА, А НЕ КОГАТО СМЕ НА КЕФ.

  20. 20 Профил на renegat
    renegat
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Каква ще да е тази скорост, която е накарала автобус да се обърне по таван и да се влачи десетки метри и да не може да спре докато не изпомачка всичко живо вътре в късна доба на прав участък.

    ОТГОВОРЪТ Е ЕДИН - НЕСЪОБРАЗЕНА, нито превишена, нито бърза, нито бавна, а НЕСЪОБРАЗЕНА СКОРОСТ.

    Несъобразена с куп обстоятелства.

  21. 21 Профил на renegat
    renegat
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Депутати като Вълков, нямат място в Парламента - те са вредни!

  22. 22 Профил на solen
    solen
    Рейтинг: 482 Гневно

    ......"Той се обяви за това годишните технически прегледи да се извършват по-строго и да се спазват правилата за движение по пътищата"...
    ====================

    Хубаво - "обявил се"...

    Ама да се "обяви" може странично лице

    А той две години близо е начело на парламентарната комисия - и какъв контрол въведе, какви правила, какви предложения ?!?!

    http://www.kompasbg.com/index.php?option=com_content&task=view&id=7932&Itemid=27





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK