Улиците в София - на режим "отвори - затвори"

Улиците в София - на режим "отвори - затвори"

© Дневник



Ключовият за трафика в София бул. "Мария Луиза" ще бъде отворен за движение чак през пролетта на 2012 г., когато ще приключи работата по втория диаметър на метрото в този участък, обявиха от общината. Вторият лъч - от кв. "Обеля" през центъра до кв. "Лозенец", стигна до ЦУМ, но още е само на ниво прокопан тунел.


Изграждането на тази линия върви по план и до есента на следващата година трябва да е готова цялата. Догодина по същото време ще се пускат отделни участъци, обяви вчера кметът Йорданка Фандъкова.


Още от този октомври обаче ще бъде отворен след основен ремонт бул. "Черни връх", който сега е частично проходим заради изграждането на метрото. Това трябва да реши сегашните транспортни проблеми на "Лозенец" и "Хладилника", както и да промени маршрутите на някои трамваи. Очакваме до десет дни да бъде пуснат първият участък от втория лъч - от бул. "Ломско шосе" до надлез "Надежда", обеща Фандъкова.




Живеещите в този район изтърпяха големи неудобства заради затварянето на пътя, призна тя. Очаква се до септември да е готов основният ремонт на целия бул. "Ломско шосе".
Все още не е осигурено финансиране, но има проекти за трети метродиаметър от кв. "Княжево", през "Красно село" и центъра до кв. "Левски".



Срокове


Втори метродиаметър:
- от кв. "Обеля" през "Връбница" и "Надежда", Централна гара, бул. "Мария Луиза" , НДК до кв. "Лозенец" - в строеж, пусков срок 2012 г.
- от кв. "Лозенец" до кв. "Манастирски ливади" - търси се финансиране, строителство след 2012 г.


Продължение на първия метродиаметър:
- "Младост 3" - в строеж, пусков срок 2012 г.
- "Цариградско шосе" - в строеж, пусков срок 2012 г.
- до кв. "Дружба 2" - предстои строителство
- бул. "Христофор Колумб" - предстои строителство
- Летище София - предстои строителство (след 2011 г.)
Южен лъч (в проект, няма финансиране):
- от бул. "Александър Малинов" до Бизнеспарка в "Младост" 

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Sir Humphrey
    Sir Humphrey
    Рейтинг: 638 Разстроено

    Дневник, започвате да пожълтявате с подобни заглавия!
    Опомнете се овреме!

  2. 2 Профил на Hristo Hristov
    Hristo Hristov
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Аз имам един въпрос. Миналата година в началото на август, дадох 112 лв., за да си купя карта за две линии: метро и трамвай 7. Слизах на метростанция сердика и си хващах трамвая от съдебната палата. три дни след като закупих картата си бул. Витошка беше затворен и тогава срокът бе до края на годината, с други думи до края на 2010 г. никой не ме предупреди, когато закупувах картата си, за да мога да стигна от метрото до трамвая сега трябва или да вървя 20-25 мин. пеш или да се прекачвам на трети транспорт. Никой не ми възстанови парите, но пък ми искаха да си палтя за третия транспорт въпреки, че дефакто СКГТ и общината ме принуждават да го ползвам след като вече са ми взели пари за услуга, която индивидуално решават да променят без аз да съм информиран. В сайта на СКГТ не отбелязано, че затварянето ще бъде до края на 2010, няколко месеца след това се появи нова разпоредба, в която се посочва, че е затворено за неопределен период от време. Та наистина ли някой вярва вече на тези обявления? Аз не

    www.economistbg.com/
  3. 3 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3430 Неутрално

    Държа да отбележа, че булеварди като "Черни връх" са били "частично" не, ами по-скоро напълно непроходими и преди строителството на метрото, заради паркираните по тротоарите автомобили, тирове, каравани и бусове, в допълнение към изтипосаните сергии, купчини с дини и пъпеши, коледни елхи и всякаква друга сезонна стока.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 604 Неутрално

    Проблемите на София пак набутани най-отгоре на първа страница. Все още има много хора, които живеят извън столицата, но градовете им никога не получават подобно внимание.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  6. 6 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Много е важно да стартира 4-ти метродиаметър по който да се вкара трамвай №5 под земята и платното да се разшири с още една лента в посока, че сега на кръстовищата на павлово, овча купел, Биллата на Славия, на пробива с Гешов се получава че завиващите създават тапата в движението.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  7. 7 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    до 2
    Пич на закрита линия алтернативната се приема за вярна затова никой не ти е длъжен.

  8. 8 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2910 Неутрално

    метрото наистина ще облекчи много транспорта и придвижването в София. Така че ще се изтрае. За хубаво е. Дано обаче неккомпетентните кметове, общ. съветници и най-вече "експерти" не окакат пейзажа. Като например да зарежат другия вид градски транспорт

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  9. 9 Профил на tarna
    tarna
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Струва си да се изтърпят някои неудобства, с метро е много по-добре. Не мисля, че това е основния транспортен проблем на София. По-скоро това е едно от решенията.

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#10] от "Варненски":

    Честно да ти кажа, забелязал съм, че много обичаш да коментираш ситуацията в София, но в повечето случаи ти е грешно наблюдението.
    На практика, при строежа на метрото не бяха спазени никакви чисто локални удобства за гражданите. Говоря за елементарни неща. Единствения случай, в който беше защитен гражданския интерес беше промяната на първоначалния план в Лозенец, благодарение на Прошков.
    Та, не си прав - метрото затруднява на много места нормалното придвижване, на които това би могло да се избегне елементарно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  12. 12 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4677 Любопитно

    Ломско шосе пуснаха ли го? Може ли сега да се минава с автомобил от надлез Надежда до Обеля 2?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  13. 13 Профил на Philip
    Philip
    Рейтинг: 942 Гневно

    До коментар [#10] от "Варненски":
    Варненски, ва този етап въпросния булевард е затворен защото полагат тръби на Софийска вода. Един ремонт, който се влачи от Октомври 2010 година. От тогава, в района на Хладилника е просто страшно. То там си е страшно и без ремонт. Да не говорим, че закриха разни линии и сега ходя всеки ден пеша, защото малоумният мениджмънт на ЦГМ и Столична община, оставиха сума ти хора без транспорт.

    PHILIP
  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  15. 15 Профил на BG
    BG
    Рейтинг: 942 Неутрално

    защо комунистите не го построиха това?
    Пътувам си аз в Софийското метро, което е доста по-хубаво от другите европейски (като изключим неговата неразклоненост) и идва контрола - един като се разписка, какви били скъпи билетите, как при кома били 6 ст. Беше редовен, само да се заяде с жената, която беше много учтива!
    Аз му казах - ами господине, не вярвам билетчето да е било 6 ст. за метро - ТО МЕТРО В БЪЛГАРИЯ Е НЯМАЛО!!! И СИ ГЛЪТНА ЕЗИКА И МЛЪКНА НАЙ-ПОСЛЕ

  16. 16 Профил на инсп. Петров
    инсп. Петров
    Рейтинг: 950 Неутрално

    Няма начин, много неща се строят, голям трафик стана, криза е и народа не ходи на почивки и трябва съобразяване и толерантност.
    Бързайте бавно, че бързата кучка задна врата прави после.

    Добър ден! Вашите документи за проверка?




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK