Опасни бактерии бяха открити в басейните на болница за рехабилитация

В София има 38 открити басейна

© Красимир Юскеселиев

В София има 38 открити басейна

Наличие на стафилококови и ешерихия коли бактерии беше установено при проверка на здравната инспекция в София в басейните на Националната специализирана болница за физикална терапия и рехабилитация в Овча купел, съобщи агенция "Фокус". Според директора на дирекция "Здравен контрол" в службата д-р Христина Котларска в случая не става въпрос за опасния щам на ешерихия коли, който доведе до смъртни случаи в Европа.

"Това е един широко разпространен микроорганизъм в природата. Самата бактерия има стотици щамове. Хората могат да бъдат спокойни", обяснява тя.

През следващите два дни отново ще бъдат взети проби от водата на басейните в Овча купел, които са изведени от експлоатация. На болница за физикална терапия и рехабилитация е наложена глоба.

Към днешна дата водата на всички функциониращи басейни в София е изследвана по регламентираните химични и микробиологични показатели, съобщава още д-р Котларска. По думите й  в София проби за изследване на водата от басейните се извършва със сезонен характер в началото, средата и към края на активния експлоатационен период.

Плувните басейни с обществено предназначение на територията на София са 127. От тях 89 са закрити и могат да се ползват целогодишно. Останалите 38 са открити, имат сезонен характер и функционират през летните месеци на годината. През тази година е разкрит един нов плувен басейн.

Преобладаващата част от плувните басейни ползват вода от водопроводната мрежа, която е предназначена за питейно-битови нужди. Във водата на басейните се съдържат и разрешени за употреба химични вещества, предназначени за подобряване на качествата й.

1. 1 Профил на капитализЪма
    капитализЪма

Това с тия общи басейни никога не съм го разбирал. При наличието на толко много пикаещи и пърдящи хора вътре или водата на 100% гъмжи от всякакви зарази, или е нахакана с толкова химикали, че е по-опасна за тялото и от бактериите.

"Невидимата ръка на свободния пазар ке дойде свише и ке ни оправи всичките, сешсе?" - Адам Смит (1723-1790)
  2. 2 Профил на чобанмахала
    чобанмахала

На редица градове питейната вода не е пречистена ,тия за басейните се загрижили.Блъскането на хлор във водата не е пречистване.

3. 3 Профил на SS
    SS

Топването в басейн е като тираж на тотото !
    Както при генерирането на случайни числа!
    Възможноста да се отъркаш в сифилистик...ухааа!
    На печелившите честито!