Автобусните фирми може да бъдат пресети с прелицензиране

Автобусните фирми може да бъдат пресети с прелицензиране

© Цветелина Ангелова



Автобусните превозвачи може да бъдат отсети чрез прелицензиране, което ще засегне всички независимо от това кога изтича разрешението им за работа. Новото издаване на документите ще е при по-завишени критерии. Това съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски след кръгла маса за набелязване на мерки за подобряване на безопасността на превозите. На нея присъстваха представители на бранша, депутати, министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов.


Срещата беше провокирана от катастрофата с автобус на магистрала "Тракия" от миналата седмица, при която загинаха 8 души.


"Ако се наложи ще направим прелицензиране със завишени критерии", каза Московски. Той каза, че вероятно в момента "критериите са слаби", след като за три дни и проверени 1885 автобуса, 26 са временно спрени от движение,а сред честите нарушения са пукнати дискове на спирачките, счупени стъкла, захабени гуми.




Многото превозвачи затруднявали контрола


Министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов каза, че "в България има 3000 превозвачи и всяко физическо лице може да си купи автобус и да започне да вози пътници". Цветанов добави, че контролът на толкова много фирми е труден и подготвеността на шофьорите и състоянието на автобусите трябва да са отговорност на дружествата. "Няма как да гарантираме необходимия технически контрол и да се спазват изискванията на контрола за всяко превозно средство", каза Цветанов.


Нито Московски, нито Цветанов уточниха как точно трябва да бъдат завишени критериите за издаване на лиценз. Вътрешният министър само заяви, че не може компания, която е инвестирала в технически контрол и има изисквания към надеждността на водача, да е "съизмерима с тази, която си е купила един, или два или три автобуса, но няма техническа база и възможност да осъществява контрол". По закон в момента лицензи се издават на юридически лица при спазването на критериите благонадеждност, професионална компетентност и финансова стабилност. Те поставят изисквания към професионалната компетентност на управителите на транспортната дейност, към наличието на автобуси и на пари за поддържането на работата.


Нови автобуси, но с европари


От Националното сдружение на автобусните превозвачи с председател собственикът на "Юнион Ивкони" Ивало Константинов вече имат конкретни предложения по въпроса. Според тях лицензи за вътрешни превози трябва да получават само фирми, които имат автобуси с общо поне 250 седящи места, а за международни превози местата да са 500. Освен това да имат минимално сервизно оборудване - стенд за спирачки, пункт за смяна на масла и стенд за проверка на ходовата част. Искат да отпадне възможността за доказване на финансова стабилност чрез банкова гаранция. Предлагат за превоз на разстояния над 401 км в едната посока да може да се ползват автобуси, отговарящи поне на стандарт за екологичност Евро 3. На разстояния от 201 до 400 км автомобилите да са с поне стандарт Евро 2, а за под 200 км, както и за случайни и специализирани превози - над Евро 1. Според организацията с въвеждането на тези изисквания за екологичност автоматично от пазара ще отпаднат автобуси над 20 години.


От асоциацията обаче твърдят, че въвеждането на тези критерии ще увеличи амортизационните разходи на фирмите и цената на билетите. Затова настояват да се намери начин превозвачите да могат да кандидатстват за евросредства по оперативните програми "Околна среда" и "Конкурентоспособност", с който да подменят старите автобуси. Това според тях може да стане през следващия програмен период (2014 - 2020 г.). В момента транспортният бранш не може да кандидатства за пари за модернизация по "Конкурентоспособност".


Различно мнение


Представителите на другите асоциации в бранша обаче бяха по-скептични към успеха на прелицензирането. Според Койчо Русев, председател на Съюза на обединенията в автомобилния транспорт, то ще бъде направено много трудно. Освен това според него въпросът не е толкова в критериите, а в спазването им. Той добави, че в момента фирми декларират пред общините, с които сключват договори, че имат наета техническа база, като представят фиктивни договори, а "всъщност си държат автобусите пред блока и в зелените площи". Това се допускало, тъй като никой не проверявал изпълнението на договорите.


Според Русев колите по дълги маршрути трябва да минават и по-често на технически прегледи, а не както сега по два пъти в годината. Трябва да се изисква от собствениците на автобусни фирми да имат собствени сервиз и поне минимален технически персонал за него. На същото мнение е и министърът на транспорта.


"Много, малко фирми - броят им зависи от пазара. Искат да се върнем в плановата икономика. Тези идеи противоречат на европейските директиви", коментира зам.-председателят на Националното сдружение на превозвачите Красимир Лалов. В организацията членуват по-малки фирми. Според него вместо да се мисли за ограничаване на броя на превозвачите чрез регулации, трябва да има ефективен контрол на пътя. Предложението на сдружението е да се създаде техническа полиция, която да контролира техническите прегледи на автобуси, коли камиони и да ги проверява и на пътя. "Проблемът на автомобилните инспектори сега е, че имат прекалено много задължения, а проверките на пътя са по-скоро кампанийни. Освен това по презумпция са корумпирани понеже вземат ниски заплати", обясни Лалов. Той добави, че с техническа полиция се контролират колите в страни като Германия и Австрия.


Промяна на транспортната схема


Фирмите искат и преразглеждане на републиканската транспортна схема, за да се регулира свръхнаситеният пазар. Това беше идеята и на неприетите миналата година промени в Закона за автобусните превози, които предвиждаха да има директни линии между населени места с над 30 хил. души, а разпределението на маршрутите да се прави от министъра на транспорта, а не от общините. Те обаче бяха отхвърлена след съмнения в лобизъм. Сега Московски каза, че транспортната схема ще бъде преразгледана с помощта на консултант, който да анализира и маршрутите и разписанията на БДЖ и на самолетните компании и да даде предложение за синхронизирането им.


Сред другите възможности за подобряването на безопасността на превозите е въвеждането на изискване автобусните шофьори да имат поне три години стаж като професионални водачи на камион, преди да започнат работа. Цветан Цветанов заяви, че скоро работодателите от бранша ще получат достъп до шофьорските досиета на водачите, за да ги проверяват за нарушения, преди да ги наемат. Това беше обещано през януари след инцидент с шофьор на такси, който се оказа, че е направил нарушения, за които трябвало да му бъдат отнети 126 контролни точки, при положение че максимумът за книжка е 39.


Може да се променят и правилата за отнемане на лиценз на превозвачите. Сега това става след две еднакви нарушения. Московски предлага разрешението да се отменя и при едно нарушение, ако то е достатъчно сериозно. За насърчаване на работата на автомобилните инспектори е възможно част от събраните от тях глоби да им се раздават като бонуси към заплатите.



Цветанов: Преди 21 години е имало 19 линии от Благоевград до София, сега са на 10 минути


"Преди 1990 година е имало 19 линии от Благоевград до София. В момента има на всеки десет минути. Пътникопотокът е намалял, защото се е увеличил потокът на лични превозни средства", каза министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов. Според него "хората, които пътуват на тези автобуси, не са с пълния обем на възможните места". Допълнителен риск за пътниците създавало и "състезанието, което се прави, за да може да стигнеш по-рано, за да вземеш двама човека по път".

Ключови думи към статията:

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на joro5kov
    joro5kov
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Аха .. пак сме на ваши и наши ... ясно ... прелицензиране ... да ...

    Автентичната тъпота всеки път надминава изкуствения интелект.
  2. 2 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2587 Неутрално

    ...26 са временно спрени от движение,а сред честите нарушения са пукнати дискове на спирачките, счупени стъкла, захабени гуми...

    Абе, идиоти, то е рутинна задача на КАТ да следи за гумите и стъклата!
    А за спирачките одрусайте Техническите прегледи!

    Ама не! Дебелогъзите чиновници с приматска хватка се хвърлят на най-лесното и най-доходното - тотално прелицензиране!
    А оня сервиз, дето беше удостоверил техническата "годност" на оная барака от Ямбол ... още си е с действащ лиценз!
    И не се съмнявам, че ще "покрие" и новите критерии за лицензиране!

    Ей, мат'ряла, пак ви правят на идиоти!

  3. 3 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2127 Неутрално

    "...и всяко физическо лице може да си купи автобус и да започне да вози пътници" - и чие е това творение, ако не пак на депутатите? Превозът на пътници по междуградски и международни трасета е отговорна дейност, която изисква съответния автомобилен парк, квалификация и контрол (същото важи и в градски условия). Нормално е да има критерии. Там, където има малки превозвачи с по един-два буса, могат да се обединят в сдружение. А не да е тотална джунгла, безхаберие и корупция, както е било досега.

  4. 4 Профил на Боно Нончев
    Боно Нончев
    Рейтинг: 642 Любопитно

    До коментар [#2] от "xm...":

    Много са им пунктовете за метали, много са им превозвачите ... изобщо ако някой е тръгнал да прави дребен бизнес в България е голям трън в задника на господата комунисти...

  5. 5 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2587 Неутрално

    Ами това:
    ...Цветанов: Преди 21 години е имало 19 линии от Благоевград до София, сега са на 10 минути...

    Каква работа има министърът на Вътрешните работи да коментира колко автобуса пътували по дестинация? Дори и като Вицепремиер?
    Ако им излиза сметката да са и на една минута и да возят по един пътник!
    А за да не сизбиват разходите за сметка на сигурността има КАТ и Технически прегледи. Те трябва да се стегнат!
    Ама на Цвъки не му изнася!
    Защото този камък е в неговата градинка.
    Пък и цялата работа е идеален повод за "силово преразпределение" на пазара.

    Аман от нагли идиоти!

  6. 6 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2587 Неутрално

    До коментар [#4] от "pi314_":

    Ъхъм.
    изпреварил си ме, ама тук е заровено кучето.

    Дреме им на тях заради катастрофата!
    Това не им влияе на рейтинга, ама е идеален повод да се изтупат едни пари.

  7. 7 Профил на sonyad
    sonyad
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Добрите намерения накрая ще се изродят в обикновено плащане на такса за прелицензирането.Много лесно се намират хора да дадат и хора да вземат.

  8. 8 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1263 Весело

    ...Цветанов: Преди 21 години е имало 19 линии от Благоевград до София, сега са на 10 минути.....
    Направо въвеждайте крепостничеството и готово. Може ли в 21 век толкова глупости да говорят. Това за Евро стандартите изглежда логично, другото си е чиста боза. Примерно той може да има и 500 места и автобусите да му са трошки. И крайно време е застрахователите да почнат да плащат сериозни суми при такива злополуки, за да почнат и те малко да гледат какво застраховат.

  9. 9 Профил на Mytten
    Mytten
    Рейтинг: 506 Неутрално

    и на мен ми изглежда като чисто формална причина за да може министъра да легитимира премахването на конкуренцията в поредният икономически сектор и защити нечий интереси, чрез монополизиране на транспортният сектор. Че защо изобщо трябва да се издава лиценз, не ми ясно, нали има ГТП, Застраховка гражданска отговорност, книжки, данък печалба, осигуровки, ддс, данък над МПСто, акциз за гориво ... малко ли ви се струват ограниченията за да можеш изобщо да имаш транспортна фирма. Ами ако искам да пътувам евтино и съм готов да поема риска? Защо да не може да има и възможност на билета ми да пише, че поемам пътуването на собствен риск, но това да се конпенсира от много по-ниска цена? Изобщо ако ме питате мен правителството освен да осигурява инфраструктурна подръжка и сигурност на гражданите си под формата на защита на гражданите от кражби/грабежи, убийства, отвличания, рекет и всичките им производни, друга работа не би трябвало да има. Никаква! Единствено да си плащаш годишен данък за това и толкова. А да и всеки полицай да си носи отговорност пълна пред народа, ако превишава свойте правомощия да бъде наказван 2пъти по тежко от обикновнният гражданин. Това да важи за всички държавни служители разбира се

    "Carpe Diem"
  10. 10 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2127 Неутрално

    До коментар [#9] от "Mytten":

    Каква конкуренция съществува, след като нелицензирани фирми могат да извършват превози след договорка с лицензирани фирми във фалит, с над 20-годишни автобуси? Според мен само корупцията е налице. Превозът не е като търговия на дребно, при все че и при последното има нормативни изисквания.

  11. 11 Профил на Вовка Вурдалак
    Вовка Вурдалак
    Рейтинг: 732 Любопитно

    "Многото превозвачи затруднявали контрола" - 3000 превозвачи... Ми значи имаме по 20 полицаи на един превозвач...

    Praise the Lord and Pass the Ammunition! Ще не вмерла Україна!
  12. 12 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 748 Неутрално

    Ей, тия тикви не разбраха, че проблеми не се решават със законодателни промени, а със спазване на съществуващите закони, щото те всъщност хич не са лоши.

  13. 13 Профил на TheBelia
    TheBelia
    Рейтинг: 450 Весело

    Няма какво толкова да го мислят управляващите комунисти - връща се ДАП-а като основно транспортно предприятие, национализират се всички частни превозвачи и се създават ДАП във всеки град и край. Пълен контрол се постига - като при Бай Тошо!
    Стопанска сметка и колективна отговорност

    I'm not angry. They just suck. It's that simple.
  14. 14 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3203 Неутрално

    До коментар [#13] от "jjelev":

    Да , да почнат пак да произвеждат автобуси ЧАВДАР ! ))))
    Те се движат бавно и сигурно !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  15. 15 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1280 Любопитно

    Всяко едно ПРЕлицензиране е форма на официален РЕКЕТ в полза на държавата! Така се запушва някакава дупка от продънения чувал на бюджета, защото всяка транспортна фирма ще намери начин, включително и нерегламентиран, за да се прелицензира. Тези, които нама да получат заветния документ ще бъдат ЕДИНИЦИ и ще бъдат показно и гръмко огласени.
    Така беше и когато последният път задължително смениха регистрационните табели на автомобилите - уж било неотменно задължение на страната към ЕС. В същото време и гърци и германци и румънци продължиха още доста време да карат и със старите си регистрационни табели.

  16. 16 Профил на Веселин
    Веселин
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Старата им мечта - да окрупнят пазара и да има само 2-3 фирми, осъществяващи превози, близки до управляващите.

  17. 17 Профил на _
    _
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Цветан Цветанов каза, че "в България има 3000 превозвачи и всяко физическо лице може да си купи автобус и да започне да вози пътници".

    Направето го да не може всеки, та да си плащаме по 200€ билет до морето!

  18. 18 Профил на pc_none
    pc_none
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#15] от "Дедо Либен":
    ++++++++++++++
    Дедо Либене, толкова си прав, че си нямаш представа дори!

  19. 19 Профил на МУНЧО
    МУНЧО
    Рейтинг: 284 Неутрално

    "Многото превозвачи затруднявали контрола

    Министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов каза, че "в България има 3000 превозвачи и всяко физическо лице може да си купи автобус и да започне да вози пътници". Цветанов добави, че контролът на толкова много фирми е труден и подготвеността на шофьорите и състоянието на автобусите трябва да са отговорност на дружествата." /цитат/

    Този цитат от статията явно показва на какво ниво е пазарното мислене на г-н министъра, на нулево ниво.

    Как така, ще можеш да возиш и ще ни затрудняваш! То на всички ни е трудно г-н Министър, но си поемаме рисковете.
    И държавата, МВР конкретно да си поеме задълженията и да проверява когото трябва!
    Я колко народ сте там!

  20. 20 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 549 Любопитно

    До коментар [#2] от "xm...":

    А дали оная барака от Ямбол всъщност не си е била технически изправна до срещата си с дупката на магистралата? Щото туй е един никак немаловажен въпрос.

  21. 21 Профил на МУНЧО
    МУНЧО
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Проверката е маика на доверието!
    А то на шофьорите много много не може да се вярва, но не може да ги забраниш.
    Проверявайте г-н министър, и без това много сте!

  22. 22 Профил на pastor
    pastor
    Рейтинг: 789 Неутрално

    "а сред честите нарушения са пукнати дискове на спирачките, счупени стъкла, захабени гуми."
    За разрешаване на проблема - прелицензиране. От тук нататък не може да има пукнати дискове и стъкла, нито гумите ще се изтриват.
    Тъй като на всички е ясно, че е глупост следва да се извършва прелицензиране на определен период от време - например 3 месеца. Следва да се назначат множество държавни служители свързани с дейността, а всеки превозвач ше назначи по1-2 да се занимават с подготовката на документите.
    Аман от дебили, които трябва да вземат управленски решения. Винаги се търси кой евиновният и се ликвидират последствия без да се вниква в причините за съществуването му.

    pastor
  23. 23 Профил на МУНЧО
    МУНЧО
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#4] от "pi314_" Не само транспортните фирми са много и трябва да се намалят!
    Всички сме им много, децата - няма детски градини, пенсионерите - няма лекартсва, аптеките са много, полицаите са много.....



  24. 24 Профил на jiffylube
    jiffylube
    Рейтинг: 455 Неутрално

    Предложените мерки не са абсолютно никакво решение на проблема. Имало много превозвачи и контролът бил труден - за кво говорим проссто. Идеално се получава: монополисти получават комфорта вече да са изпълнили всички изисквания, останалите отпадат принудително от пазара за дреболии (не всички разбира се само за дреболии).. Хем никой няма да си прави труда да затяга контрола и да проверява това и онова, хем идеален случай да подпомогнем малко монопола.

    От Юнион Ивкони вече били готови с предложение - хаха - е как няма да са готови, те и сега са монополисти на определени места, но трябва и за по-големи градове все пак...

    Бонуси за автомобилните инспектори - това каква гаранция е, че пак няма да са корумпирани, но сега за още повече пари и още по-често.
    Толкова ли голяма страна сме, че една елементарна система за контрол не може да се въведе и не може да работи. Коя система и институция лицензира, кой за какво отговаря - никакъв синхрон, никакво действие.. а са стотици хиляди държавни плужеци.
    Толкова ли не може да се въведе една електронна система с база данни и електронни паспорти на всички автобуси и контролните органи да знаят всеки автобус какъв и къде е и колко пъти е проверяван, да се провеярява независимо от различни проверяващи и т.н. Като не може държавата да се оправи с контрола, защо не се наеме независим външен експерт или няколко, които да проверяват технически и всичко останало и на които се плаща от тъпите им автобусни асоциации и т.н. Същото като защо не искат да пускат система за онлайн продажба на билети, защото пак ще излзнат наяве един куп нередности. Интерси, интереси..Някой пак не иска да се разваля статуквото, а да замазва очите на хората с неработещи решения..

  25. 25 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2587 Неутрално

    До коментар [#20] от "znayko84":

    Бараката от Ямбол беше онази, която на един събор се сурна от високото и изтрепа сума ти пенсионери.
    Преди поне година..

  26. 26 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 925 Неутрално

    След такова лицензиране. София-Варна 50 лв в едната посока
    Вместо да изрисуват вежди ще избодат очи!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  27. 27 Профил на mclovin
    mclovin
    Рейтинг: 561 Весело

    НЕ на прелицензирането и по-строгите критерии!

    Я на село съм си харесАл един автобус 'Чавдар' по джанти е ама я от телевизора знам че дори и само по джанта автобуса мое да вЪрви некви километри.
    Ше пуснем линия София - Перник по 3 стотинки билетя, едно аверче от селото ше шофира човека обича да пие ама кво от тва, и я не съм богоридацата да му праим забележка. Ше кара денем и нощем, та да моем си купим мерцедесу на стару...Я съм бизнесмен, тая тъпа държава само ми пречи, раирате ли меее?

    Не на тия промени, че ми спрАт бизнесо.

    [ Място за вашата реклама ]
  28. 28 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1167 Неутрално

    "в България има 3000 превозвачи и всяко физическо лице може да си купи автобус и да започне да вози пътници"

    И какво иска този? Да има 5 превозвача само лицензирани и никой друг да не работи, защото как да се контролирали много? Нали си има ДАИ, КАТ, сервизи и т.н.? Да стопираме всяка конкуренция? Ако НАП реши някой ден, че не може да контролира 10000 магазина?

  29. 29 Профил на istimo
    istimo
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "Той каза, че вероятно в момента "критериите са слаби", след като за три дни и проверени 1885 автобуса, 26 са временно спрени от движение,а сред честите нарушения са пукнати дискове на спирачките, счупени стъкла, захабени гуми"

    Единственото, което казва този абзац е, че, ако се правят редовно проверки, качеството и безопасността на услугата ще са по-високи. И без прелицензиране, и без нови критерии, 26 автобуса са спрени. Министърът да се захване на работа, а не да ходи и да си чеши езика по "седянки" - да им го кажем като на министри!

  30. 30 Профил на istimo
    istimo
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "Според тях лицензи за вътрешни превози трябва да получават само фирми, които имат автобуси с общо поне 250 седящи места, а за международни превози местата да са 500."

    Точно така - ако имаш 500 седящи места, значи автобусът ти е благонадежден. Ако имаш един чисто нов автобус Мерцедес, да речем, с 40 места в отлично техническо състояние и професионален шофьор, не можеш да го ползваш, щото ... а де, що? Сега всички големи сънуват монопол, мамка им мръсна! А министърът сигурно сънува комисиона... вместо това, трябва да осигурят роднините на загиналите да получат справедливо обезщетение за загубата поне (да ги съживят няма).

  31. 31 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1202 Гневно

    "За насърчаване на работата на автомобилните инспектори е възможно част от събраните от тях глоби да им се раздават като бонуси към заплатите."
    Е нямам думи!!!Ми те до сега какво мислите че правят бе?

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  32. 32 Профил на trifon74
    trifon74
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Лицензионният режим е най-често използваният трик от всяка власт за да елиминира нежеланите играчи и да вкара на тяхно място своите протежета, а възникнал инцидент е най-удобният повод, това да се направи.
    Преразпределянето на пазара под благовиден предлог е хватка, от която всеки се възползва, щом съдбата му даде шанс.

  33. 33 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    То принципно и тати може, и дедо може, ама козата си иска пръч!
    Та и пазара също. Нека да има стандарти на които да отговарят техниката, и от там насетне няма какво да се лицензираме, прелицензираме, долицензираме и надлицензираме.
    Който отговаря на стандарта - да кара докато му паднат колелата, който не отговаря - да вози пращината на село.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  34. 34 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 988 Неутрално

    "Многото превозвачи затруднявали контрола"
    Тикво, ти превозвача ли контролираш на техническия преглед, или автобуса?

  35. 35 Профил на criptonit
    criptonit
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "Ако се наложи ще направим прелицензиране със завишени критерии"

    Явно се налага след случилото се !!!

  36. 36 Профил на DumDum
    DumDum
    Рейтинг: 8 Неутрално

    По автогарите да има контрол. Влиза автобуса - и веднага му се преглеждат гумите, дискове,стъкла, масло дали капе - и се слага печат някъде. Става бързо мисля.
    Така и случайните превози-преди тръгване и след пристигане да минават през подобен преглед.
    А и "ревизорите" няма да са служители на фирмата.

  37. 37 Профил на argbln
    argbln
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Олеле... щом не могат да се справят с контрола на няколко десетки хиляди автобуса, какво да очакваме за контрола на милионите леки превозни средства.... и камиони????

    Скоро да очакваме предложение от Цветанов... На всеки жилищен блок - само по един автомобил... със задължителен гараж, механик и рампа.. Съсобствениците от входа да си го делят както намерят за добре...

  38. 38 Профил на Стария Бен
    Стария Бен
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Лошото е, че в България трябва да стане нещо такова, за да се сети някой, че така не се прави.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK