Проверката на автобусните превозвачи - 37 спрени автобуса и 370 акта

Осем души загинаха при тежка катастрофа на магистрала "Тракия" преди десетина дни. Това предизвика проверки и обсъждания на промени в законодателството.

© Impact Press Group

Осем души загинаха при тежка катастрофа на магистрала "Тракия" преди десетина дни. Това предизвика проверки и обсъждания на промени в законодателството.



Над 370 акта за нарушения и 37 спрени от движение технически неизправни автобуси са резултатите от акцията на транспортното министерство за проверка на всички рейсове в страната, съобщиха от ведомството. Общо инспектираните от агенция "Автомобилна администрация" автомобили са близо 3170. Проверката започна преди седмица и беше предизвикана от катастрофата на магистрала "Тракия", при която загинаха 8 души.


Най-честите нарушения са спукани спирачни дискове, износени гуми, просрочено време за управление от шофьорите, липса на годишен технически преглед, спукани челни стъкла, огледала за обратно виждане.


Най-много автобуси са спрени от движение при проверките във и около София - 7, от 137 проверени. В столицата са написани и 22 акта. По 5 рейса са спрели от движение инспекторите от Русе и Пловдив и са написали по около 20 акта. Най-много актове са съставени в Благоевградско - 45. В Бургас, където е регистрирана фирмата превозвач "Ентуртранс" (нает от нея автобус катастрофира на магистрала "Тракия"), са регистрирани малко нарушения. От 233 проверени рейса от движение са спрени 3, а съставените актове са 6. Нарушенията им са скъсан болт, счупено странично огледало, счупено стъкло.


След катастрофата на магистрала "Тракия" министърът на транспорта, представители на бранша и депутати започнаха да лансират различни идеи за законодателни промени, които да повишат безопасността и качеството на услугите. Днес председателят на транспортната комисия в парламента Иван Вълков (ГЕРБ) заяви, че управляващите ще предложат част от дейностите на изпълнителната агенция "Автомобилна администрация", които не са свързани с контрола на превозвачите, да бъдат прехвърлени на бранша. Като пример той посочи обучението и издаването на сертификати за управление на професионалните шофьори. Миналата седмица министърът на транспорта лансира идеята за прелицензиране на всички превозвачи, но при по-високи критерии. 


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Сетиха се че трябва да поработят.Сега остава най-важното.Да проверят кои хора са ударили печат - годен на спрените автобуси.Иначе всичко ще си е както преди - за три дена и после пак.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.
  2. 2 Профил на Безименен
    Безименен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    да се приеме евро 3 и 4 за стнадарт на всички машини. стига с чавдари и кароси сме се возили. дайте на пътниците сигурност и минимален комфорт

    Времето е наркотик, много от него убива.
  3. 3 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 778 Неутрално

    37 спрени автобуса от 3170... Това е малко над 1%. Малко ми се струва, като знам състоянието на повечето автобуси.

    Цензуриран от "Икономедиа"
  4. 4 Профил на bati vi
    bati vi
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    И така проверките ще се замразят, ще приключат ......
    до следващия инцидент .
    Дано да е по-далече.

    Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....
  5. 5 Профил на godforbid
    godforbid
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Супер, остава всяка седмица да умират по двама-трима от калпави автобуси, за да правят всяка седмица инспекции...

  6. 6 Профил на Пламен Василев
    Пламен Василев
    Рейтинг: 572 Гневно

    Пишльовци,чакахте да стане трагедия,за да започнете да правите това за което взимате заплати ! Предизборно !

    Талантът боде бездарниците в очите !!!
  7. 7 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    Нещо ме притеснява тук. 3170 автобуса бяха проверени за една седмица. Ако прегледа на един автобус отнема 2 часа (за по-малко не считам, че може да се направи сериозен преглед), то са нужни близо 800 работни дни. Което означава, че за да се извърши работата за една седмица, трябва да са работили над 100 технически пункта. Дано е така, и дано са спряли всички опасни автобуси.
    Браво.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  8. 8 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    другите са ги скрили,затова след месец пак ,но без да ги предопреждават

  9. 9 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#2] от "LZ161":

    Нека нещата стават стъпка по стъпка, първо сигурни, след това удобни и природосъобразни. То в един момент ще излезе по-евтино да се купи нов (по-нов) отколкото да се поддържа стар.

    Докато обаче има олигопол в Бг няма да видим нищо освен картелни споразумения и задушаване на малките, с помощ от политиците разбира се!

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  10. 10 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    Дотук добре, макар че не виждам защо трябваше да стане трагедия, та да се сетят някои "компетентни органи", че не може само да се взема заплата - трябва и да се работи! А кога ще дойде ред на бракмите от градския транспорт?

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  11. 11 Профил на 077888888888
    077888888888
    Рейтинг: 613 Весело

    Нищо няма да се промени докато Тиквата е на власт.

    И пълна лустрация за червените кхмери у нас!

    Да изгоним паплачта ГРОБ и спасим Родината.
  12. 12 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    Хляб и зрелища.

    А старите трамваи кога ще ги спрат?
    А 40 годишните мерцедеси (линия 64 например)?
    А старите тролеи дето и те са по на 30 години?

    По-добре умри от коронависруса отколкото от страха от короновируса
  13. 13 Профил на Don Octavio del Flores
    Don Octavio del Flores
    Рейтинг: 418 Неутрално

    С тези проверки на практика признават, че не са си свършили работата. 10% от проверките завършват с актове, 1% са автобусите, спрени от движение. Това е твърде високо. Колко автобусни превоза се осъществяват в България дневно? Ако 1% от тях се извършват с неизправни автобуси, то значи стотици и може би хиляди хора са с опасност за живота си всеки ден.

  14. 14 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Превозвачите из провинцията пак са минали тънко. Там какви таралясници циркулират... Бедна ви е фантазията. Проверяващите често са познати с проверяваните и си затварят очите. Нелоша практика би била да се внасят външни контролни органи от друга област.

    malart.blog.bg
  15. 16 Профил на Don Octavio del Flores
    Don Octavio del Flores
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#7] от "Тони!":

    Всъщност, много си прав. Как и къде са направени тези "проверки"? Като почнат едни масови проверки в тази държава, голямата работа. И никога нищо не откриват. Наистина, къде и как са проверени 3200 автобуса за 1 седмица? Колко души и как са ги проверили?

  16. 17 Профил на 993
    993
    Рейтинг: 521 Разстроено

    И защо трябваше да се случи трагедия, за да започнат пак с кампании? Това трябва да се случва редовно!!! не отговаряш на изискванията марш! Защо първо трябва да умрат хора, че да се сетят за уволнения, да разберат, че е пропита с корупция системата. След тези кампании, уверявам ви, всичко ше си върви по старому! И пак ще заиват хора...

    911,959,964,993
  17. 18 Профил на PUFI
    PUFI
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Хм, след катастрофата на Тракия най-младият министър от Плевен (на транспорта) заяви, че проверките ще продължат между 2 и 3 месеца! Изведнъж за една седмица провериха всичко и откриха такива "тежки нарушения" като счупено странично огледало или пукнато стъкло. Абе хора ходете по-често на църква и се молете да не стане нещо с вагоните ни на възраст 50 години, автобусите ни на 25 години, преминали преглед по тъмно в Карнобат или Лом и маршрутките ни на 650 000 км. и с шофьори с утвърдени ментални увреждания!

  18. 19 Профил на hunin
    hunin
    Рейтинг: 418 Неутрално

    37 потенциални масови убийци! Не ме е яд на някои хора заети в контролиращите органи, да си взимат заплатките, ама и малко да поработват. Иначе много дни на траур ни очакват и помислете си колко от вашите близки и познати пътуват с подобни барутници (убийци)

  19. 20 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 778 Неутрално

    бе какви чавдари са ви в главите бе, идете на някоя автогара и ще видите че повечето автобуси са си много хубави, добре поддържани, с пуснати климатици, аман от мрънкащи без да са ползвали този транспорт

    twitter.com/voxybg
  20. 21 Профил на bg
    bg
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Това,че са спрени не означава бракувани.Ще ги отремонтират, ще минат преглед и отново на пътя.

  21. 22 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Поредното баламосване на електората.
    Проверили са 3170 автобуса колкото Рапонът е прерязал 2000 лентички (т.е. по три на всеки божи ден, откакто ни "весели" от Дондуков 1).

  22. 23 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 572 Неутрално

    А градските автобуси каква трагедия са..... А маршрутките за междуградския транспорт? И още и още.....

  23. 24 Профил на Асен Петров
    Асен Петров
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#2] от "LZ161":

    Абсолютно си прав за тези изисквания. Или да има възрастова граница 5-7г. Онзи ден гледах една показна акция за маршрутки на централна гара. И всички бяха едни лачени и нови и съставени някакви смешни актове . А като гледам какви таратайки - маршрутки летят по булевардите.

  24. 25 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    Определено за всяко нещо трябва повече хора да умират и то редовно за да се привлича вниманието на управляващите.
    Ако това е цената за да има съществени подобрения в страната е необходимо жертвоприношение на много повече от милион души !
    Примерно умиращите пенсионери за сега носят само радост за няколко министерства и финансови групировки.Само смъртта на деца и млади хора може да ги трогне до някъде...

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  25. 26 Профил на Спеакер
    Спеакер
    Рейтинг: 822 Неутрално

    Проверка на Пунктовете за ГТП - иначе не им вярвам.

  26. 28 Профил на мОДИ ти си........ши....к
    мОДИ ти си........ши....к
    Рейтинг: 437 Неутрално

    КОГО заблуждават с тези проверки кой ги провери колко служители има автомобилна администрация. миналата седмица от София до Благоевград имаше 4(четири) техни коли с по двама човека,които" проверяваха" само камиони без да имат кантар.местата им-магистрала люлин до третия тунела,след Студена,Дупница и преди Благоевград кой плаща заплати на толкова търтеи

  27. 29 Профил на ehrgeiz
    ehrgeiz
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Защо все се сещат като стане голямо произшествие!

    На жив човек никога не можеш да помогнеш.
  28. 30 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Пунта Мара сетила се да се побара!
    Проблема не е че автобусите били зле, а че влизането в олигопола е трудно, инак хората биха взимали повече автобуси и биха ги подменяли по естествен път.
    Сегашния начин на лицензиране на автобуси по фирми е твърде рестриктивен и не предполага удобство за бизнеса.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  29. 31 Профил на sacred
    sacred
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#17] от "nmarev":

    напълно съм съгласен с тебе, точно това щях да пиша, но видях, че вече си го написал. То няма кво повече да се каже по темата. просто трябва компетентните органи да си заработват заплатите и да осъществяват непрекъснат контрол или да ги махат и тях.

  30. 32 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 997 Неутрално

    Да, но тези проверки трябва да са ежедневие (не в най-буквалния смисъл), а не да се случват само след инциденти..

    Fail with honour then succeed by fraud
  31. 33 Профил на Стария Бен
    Стария Бен
    Рейтинг: 418 Неутрално

    За жалост когато се случи нещо такова, едва тогава в България се взимат мерки!

  32. 34 Профил на potresena
    potresena
    Рейтинг: 521 Гневно

    До коментар [#33] от "Стария Бен":

    и не само това, но ми се струва, че както всичко останало в БГ е след дъжд - качулка и е от ден до пладне





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK