Билетите за най-бързите влакове поскъпват средно с 10%

Билетите за най-бързите влакове поскъпват средно с 10%

© Красимир Юскеселиев



Билетите за най-бързите влакове, или т. нар. експреси, ще поскъпнат средно с около 10%. Това ще стане, ако министърът на транспорта Ивайло Московски одобри искането на холдинг "Български държавни железници" за поскъпване на услугата за пътниците. Увеличението за всички влакове ще е различно, но средното е около 5%, каза председателят на съвета на директорите на дружеството Владимир Владимиров.


Намерението за повишаване на цените на билетите е от няколко месеца, като от холдинга искали да започне да действа от 1 юли, но тъй като не са получили разрешение от министерството, сега се надяват промяната да стане факт от 1 август. Мотивът са по-скъпите горива и увеличените експлоатационни разходи. "Повишението не е голямо на фона на поскъпването на автобусните билети", каза Владимиров. Той добави, че срещу по-високата цена клиентите няма да получат по-добро качество на услугата. "С какво се подобри услугата на автобусните превозвачи при вдигането на билетите", попита той.


Ако новите тарифи бъдат одобрени, с експресен влак от София до Варна ще се пътува за около 27 лв. вместо сегашните 25 лв. Билетът от столицата до Бургас ще се увеличи от около 20 лв. на близо 22 лв. 




Вероятно ще поскъпнат и тарифите за запазване на място в кушет и спален вагон. За място в кушет вагон, при който в едно купе има шест места за спане, вече ще се плащат 5 лв. вместо 4 лв. За спално място втора класа към цената на билета ще се добавят още 10 лв. вместо 8 лв., както сега. За първа класа спалното място ще се увеличи от 10 на 12 лв. За бизнес класа, каквато има в един влак от София до Бургас, ще се плащат допълнително 18 лв. Сега цената е 15 лв.


С около 5 на сто ще поскъпнат и билетите за международните влакове. Цените за вътрешноградските зони за цялата страна стават по 1 лев. В момента за пътуването между гари в рамките на един град се плащат по 70 ст. за страната и по 80 ст. за София.


БДЖ вече повиши с 5% цените на товарните превози.



19 са най-губещите линии на БДЖ


19 са най-губещите линии на БДЖ, от който компанията трупа загуба от около 25 млн. лв. на година, казаха от ръководството на превозвача. Дали да бъдат закрити обаче ще реши правителството, което възлага транспортната задача на превозвача. Според информация, цитирана на сайта на Световната банка, около 530 км са нерентабилните жп линии, които може да бъдат закрити. Миналата седмица правителството реши да проучи възможността за отдаване на концесия на трасето от Септември до Добринище, като интерес имало от германска фирма.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 635 Весело

    В България няма такова животно "най-бързите влакове"
    Има най-малко бавни.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  2. 2 Профил на jrachev
    jrachev
    Рейтинг: 1215 Любопитно

    аз съм "за" да се вдигнат с 20%, но да се повиши качеството, а не периодично да се вдигат с по 5-10% и нищо да не се променя

    Важното е как се позиционираш
  3. 3 Профил на Станислав  Димитров
    Станислав Димитров
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Нищо под слънцето след като няма пари за заплатите на служителите тук само са потърпевши ПЪТНИЦИТЕ дойде новата оправа и ВСИЧКО СЕ ВДИГА НИЩО НЯМА ДА СЕ ПОСТИГНЕ ПО ТОЗИ НАЧИН

    SKUPE stanislav-32
  4. 4 Профил на 5149mich
    5149mich
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    Как не ви е срам да говорите за бързи влакове? Колко са бързи, бързите влакове, колко?

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  6. 6 Профил на koshmei
    koshmei
    Рейтинг: 426 Весело

    Отдавна не съм си причинявал радостта, от 22.30 до 06.30, часа София-Бургас. С обилно количество развеселителни напитки, не се усещаше толкова много

    http://www.youtube.com/watch?v=FTt1MyXCfzs мултак до мултак
  7. 7 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 997 Весело

    До коментар [#3] от "Станислав Стоилов Димитров":

    "Нищо под слънцето след като няма пари за заплатите на служителите тук само са потърпевши ПЪТНИЦИТЕ дойде новата оправа и ВСИЧКО СЕ ВДИГА НИЩО НЯМА ДА СЕ ПОСТИГНЕ ПО ТОЗИ НАЧИН"

    Казва се "нищо ново под слънцето" и се пише "управа" а не "оправа" (оправя се знаеш кой , пак никаква пунктуация. Вместо да висиш по цял ден на Интернет, вземи изкарай един курс по правопис.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  8. 8 Профил на Georgisim
    Georgisim
    Рейтинг: 531 Неутрално

    "Tой добави, че срещу по-високата цена клиентите няма да получат по-добро качество на услугата." .....

    много яко!!!

    ---------------✂ ---------------------&013 ваучер за еднократен хейт&013
  9. 9 Профил на Шукри Шашкъноглу
    Шукри Шашкъноглу
    Рейтинг: 459 Неутрално

    [quote#4:"5149mich"]Колко са бързи, бързите влакове, колко?[/quote]
    колкото бържи бега бит педер....ас - толкос са бързи влакувити ни

    за нас нема значение цената на билета - ние сме с" карти "

  10. 10 Профил на Шукри Шашкъноглу
    Шукри Шашкъноглу
    Рейтинг: 459 Весело

    [quote#9:"Шукри Шашкъноглу"]колкото бържи бега бит педер....ас [/quote]
    ----------------
    да ма прущават другарити от левото братство - просто лаф от суциализЪма...........

    иначе от тех има ногу готини

  11. 11 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Какви бързи влакове, какви 5 лева, респективно 5 процента?

    На България и трябват три високоскоростни линии/ София-Пловдив-Бургас, София -Горна Оряховица - Варна и Русе -Варна-Бургас. Но инвестициите са колосални- нови трасета като в Германия, нови влакови композиции и тогава БДЖ може да се конкурира с вътрешните самолетни линии. Ама първо държавата трябва да се бръкне в бюджета / ЕС ще помогне с до 50 %/ и тогава да искат от БДЖ финансови резултати.

    Със старите чайници по старите трасета не става, разберете го най сетне!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  12. 12 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    БДЖ ще спечели, ако направи следните промени:

    1) Да въведе по най-използваните линии по-къси експресни влакове (за около 200 пътника), които да се движат по-често (например между София и Пловдив, Кулата, Варна и Бургас веднъж на час). Така услугата ще стане по-конкурентна на автобусните линии.

    2) Да въведе намаление в цената за по-рано закупени билети, които да дават възможност за предварително планиране на размера на влаковете.

    3) Да даде възможност за закупуване на билети по Интернет и съответно кондукторите да имат устройства за разчитане на баркодове и за плащане с карта.

    И т.н.

  13. 13 Профил на onasis
    onasis
    Рейтинг: 165 Весело

    Най-важното е дали Билетите за най-бързите влакове поскъпват в Гърция, съседа е по-важен, ние сме Japan на Балканския полуостров, първенци по-всичко!!!

  14. 14 Профил на Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    "19 са най-губещите линии на БДЖ"
    Останалите са по-малко губещи? А има ли изобщо печеливши?
    Или класациите са по-по-най.

    През последните 4000 години не е опитомено нито едно ново животно.
  15. 15 Профил на finchybg
    finchybg
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#11:"Курт Деликуртев"]На България и трябват три високоскоростни линии/ София-Пловдив-Бургас, София -Горна Оряховица - Варна и Русе -Варна-Бургас. Но инвестициите са колосални- нови трасета като в Германия, нови влакови композиции и тогава БДЖ може да се конкурира с вътрешните самолетни линии. Ама първо държавата трябва да се бръкне в бюджета / ЕС ще помогне с до 50 %/ и тогава да искат от БДЖ финансови резултати. [/quote]

    Ще използвам един цитат, който се отнасяше за нещо друго, но добре се вмества и тук:
    "Хората си разбират от нещата, правят ги както трябва и накрая залагат касичката. Не като при нас първо касичката, а после ще мислим как ще станат нещата."

    В БДЖ трябва да се направят поне базови промени, водещи до по-висока ефективност (разбирай - съкращения, контрол над злоупотребите, затваряне на някои губещи маршрути, ликвидация на ненужни активи). След това ще има повече достъп до финансиране, съответно - възможности за инвестиция. Хич не е разумно да се наливат на сляпо пари в това дружество в текущото му състояние. Т.е. на практика нещата стоят по обратния начин - първо малко реформи и оптимизация, пък тогава ще дойдат и повечето пари за инвестиции (които иначе никой няма да ги даде, и с право).

    Колкото до 5-10% увеличение, честно казано е нормално, горивата (съответно, автобусите) са поскъпнали с доста повече.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK