Метрото в София остава недостъпно за велосипеди

Метрото в София остава недостъпно за велосипеди

© Надежда Чипева, Капитал



На велосипедистите в София няма да бъде разрешено да ползват метрото въпреки искането им. Това става ясно от официално писмо на изпълнителния директор на "Метрополитен" Стоян Братоев до Пламен Пеев - един от застъпниците на идеята влаковете да могат да се ползват и от велосипедистите.


Като се позовава на наредбата за пътуване в градския транспорт на столицата, Братоев обяснява в писмото си, че метрото е изключително натоварено, поради което не е разрешено използването на велосипеди. "В Европа това се прави в железници - регионални и крайградски", уточнява шефът на "Метрополитен" и напомня, че в превозните средства не може да има предмети, които са големи и създават неудобство на пътниците.


Застъпниците на идеята за допускане на велосипеди в метрото се мотивират с факта, че в столицата все още няма достатъчно велоалеи, а метростанциите не предлагат нито стойки за колелета, нито адекватната им охрана. В подкрепа на искането им вече е създадена петиция в интернет, която до момента е събрала над 500 подписа. "Не всеки има сили да върти педали по цял ден, нито е много приятно да отидеш потен или мокър от дъжд на работа. Метрото може да бъде едно много добро улеснение за велосипедистите, както е на много места по света", смятат велосипедистите. Велосипедистите имат и своя страница във "Фейсбук", на която всеки желаещ може да дискутира темата за най-удобното, безопасно и чисто придвижване в София.


В подкрепа на искането си тази вечер велосипедистите организират поредната си нощна велоразходка, която започва в 21 ч. от езерото "Ариана".

Ключови думи към статията:

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Pux4o
    Pux4o
    Рейтинг: 451 Весело

    Хаха "Фесбук" ))

    Всичко се решава с чука и майката!
  2. 2 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    А мотоциклетисти ще пущат ли в метрото?
    За тях също важи, че не е добре потни и мокри да ходят на работа.

  3. 3 Профил на 4e6it
    4e6it
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Дискриминация...помоооощ !

    Мъдрецът сочи луната, а глупакът гледа в пръста му.
  4. 4 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1183 Весело

    [quote#1:"Pux4o"]Хаха "Фесбук" )) [/quote]
    Това ще да е турския Фейсбук!

  5. 5 Профил на nuevitas
    nuevitas
    Рейтинг: 458 Весело

    шефът на метрополитен да не ми уточнява неща, за които само е чувал, но не е проверил. В Германия МОЖЕ да се пътува с велосипед в метрото в определен часови диапазон.
    Колко натоварено е метрото след 20ч. ? А тоалетни КОГА ще има?

  6. 6 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#5] от "nuevitas":

    Същото (проверено) може и в Ню Йорк и Чикаго.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  7. 7 Профил на cosio
    cosio
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Интересно, как в един Мадрид, където мрежата на метрото е многократно по-натоварена и по комплексна, това е възможно и даже се насърчава...

    http://translate.google.bg/translate?hl=bg&sl=es&tl=bg&u=http%3A%2F%2Fwww.metromadrid.es%2Fes%2Fviaja_en_metro%2Fuso_y_accesibilidad%2Facceso1.html

  8. 8 Профил на г-н Балкански
    г-н Балкански
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Защо да не може в часовете сутрин след 9,когато не е натоварено в метрото?Щом детски колички имат право постоянно да се возят,какво пречи едно решение за велосипеди да се намери,и то в определени часови пояси,не постоянно,както е за количките?

    Келепир му е майката!
  9. 9 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    ...а ще може ли в метрото с онова... жироскопичното двуколесно, дето претрепа по веднъж Буш и създателя си, втория - и завинаги? Върти ми се на езика... Еврика - сегуей!
    Ще може ли, значи?

  10. 10 Профил на martin pavlov
    martin pavlov
    Рейтинг: 410 Неутрално

    До коментар [#8] от "Dante Alighieri":
    Къде сравняваш детска количка с колело, ако искаш и колоездачески надбавки да получаваш?

  11. 11 Профил на mihaylov
    mihaylov
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Тъпунгери/Метрополитен/, вместо да насърчават услугата те забраняват баси малоумниците !

  12. 12 Профил на г-н Балкански
    г-н Балкански
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#10] от "bonethugs":

    Не искам,мерси,но звучи конструктивно!Колкото до сравнението между детска количка и велосипед,мисля си,че е естествено и коректно?

    Келепир му е майката!
  13. 13 Профил на Боно Нончев
    Боно Нончев
    Рейтинг: 640 Любопитно

    До коментар [#8] от "Dante Alighieri":

    Ми то решението е елементарно - велосипедни стойки с адекватна охрана и непрекъснато заснемане с видеокамери! Така и пътникопотокът ще се увеличи, тоест ще се получат и пари за тази услуга.

    В град като София не е толкова фатално че не можеш да ходиш с колело в метрото, а че нямаш възможност да идеш до метростанцията с колелото.

  14. 14 Профил на г-н Балкански
    г-н Балкански
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#13] от "pi314_":

    Това е частично решение,но и то е по-добро от сегашното статукво,признавам...

    Келепир му е майката!
  15. 15 Профил на Hristo Velev
    Hristo Velev
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Тук, в Берлин, е разрешено. Единственото специално удобство и организация е, че само на определени и маркирани врати може да се влиза с колело. В метрото те са обикновено в задната част на вагоните, а във влаковете са в средата, където седалките са различно разпределени и можеш да седнеш до колелото. Най-лесно е да се забранява

  16. 16 Профил на Георгий
    Георгий
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#13] от "pi314_":

    Не се е намерил "наш човек" да оборудва такива стойки за велосипеди и затова няма, иначе веднага биха пуснали един як проект за няколко милиона

  17. 17 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1918 Любопитно

    Аз смятам, че на велосипедистите в София ТРЯБВА да бъде разрешено да ползват метрото, НО СЪС ЗАПЛАЩАНЕ НА ДВА БИЛЕТ ЗА ВЕЛОСИПЕДА, защото той заема място, колкото за двама пътника!

  18. 18 Профил на konrad
    konrad
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#5:"nuevitas"]

    шефът на метрополитен да не ми уточнява неща, за които само е чувал, но не е проверил. В Германия МОЖЕ да се пътува с велосипед в метрото в определен часови диапазон.
    Колко натоварено е метрото след 20ч. ? А тоалетни КОГА ще има? [/quote]


    Как ще обясниш на потния селянин в 18:00 часа че не може да се качи с калното колело. Той ще ти тегли една, он сега свърша работа в бакалията, навън вали и ще се вози го го боли че те прави целия в кал. Или може би ще трябва да има жандармерия за да дпоуска колоездачи само в определи часове. Като ще се вози с метрото, що излиза с колело, да кара ролери или сглобяемите тротинетки.

  19. 19 Профил на асдасд
    асдасд
    Рейтинг: 451 Гневно

    "В Европа това се прави в железници - регионални и крайградски", уточнява шефът на "Метрополитен" и напомня, че в превозните средства не може да има предмети, които са големи и създават неудобство на пътниците.

    ЕЙ глупости колкото искаш - и в Берлин и в Амстердам спокойно се пускат хората с колела в метрата. В Амстердам метрата имат стойки В МОТРИСИТЕ, на които си окачваш колелото като влезеш. Ползвам го всеки път почти всеки ден.

    Писва ми да ми обясняват разни балъци как било в Европа...

  20. 20 Профил на Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    "Не всеки има сили да върти педали по цял ден, нито е много приятно да отидеш потен или мокър от дъжд на работа. Метрото може да бъде едно много добро улеснение за велосипедистите"

    Велосипедистът когато си качи колелото на колата и седне зад волана става водач (шофьор). Същият когато ползва метрото става пътник. Престава да бъде велосипедист. Ако иска да управлява превозно средство излиза на пътя и отново става велосипедист.
    Идеите велосипедистите да се предвижват в метро с велосипеди са адекватни на идеите автомобилите да пътуват с влакове. Не че е невъзможно, но не е рационално.

    През последните 4000 години не е опитомено нито едно ново животно.
  21. 21 Профил на Марин
    Марин
    Рейтинг: 515 Неутрално

    В София вагоните са руски и са обзаведени по такъв начин, че е трудно да са вкара колело.
    В Лондонското метро за колела е забранено. Сравнително малки са им вагоните и имат много седалки.
    В метрото (БАРТ) в Сан Франциско извън час-пик е разрешено с колела в по-широкия край на вагона.
    Общо взето изводът е, че на различните места е различно и до голяма степен зависи от обзавеждането на вагоните.

    ... потим ... не за славата ... създава изкуство!
  22. 22 Профил на Търсач
    Търсач
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#10:"bonethugs"]Къде сравняваш детска количка с колело, ако искаш и колоездачески надбавки да получаваш? [/quote]
    Защо не, щом в Гърция шофьорите на автобуси получават бонус затова, че сутрин трябва да чакат автобуса да загрее.

    "Freedom which does not have the background of wisdom has no meaning at all." - Shri Mataji
  23. 23 Профил на suburban
    suburban
    Рейтинг: 493 Неутрално

    "Ама не виждате ли, че това не е велосипед? Това е тунингована инвалидна количка" - из разговори в метрото.
    Майтапа на страна - подкрепям петицията: в определени часови зони би трябвало да може метрото да се ползва и с колела (както е в германия например). И въобще София има голям дълг към велосипеда като превозно средство. И към ходенето пеш.

  24. 24 Профил на Д
    Д
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#5] от "nuevitas":

    И в Копенхаген може в определени диапазони, а в градското влакче си има вагони, специално пригодени за велосипеди (и не се плаща допълнително)...

  25. 25 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1727 Весело

    пък у нашо село не само че дават у метрото и у влако... ми даже и рейсовете имат едни стойки отпреде... дето човек си турга колелото преди да се качи... че и шафьорът го чека дорде го турга... мое да идеш на работа с колело без даже да си седнал отгорему...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  26. 26 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    В Брюксел също можеш да влезеш с колело в метрото, но почти никой не го прави. Освен това там се пуска до два велосипеда на вагон и то си има специално място за това.

    Само че аз за България съм категорично против - специално докато велосипедистите не се научат, че не се кара в обратната посока на еднопосочните улици, че пешеходците имат предимство и че нощно време не се кара без светлини.

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  27. 27 Профил на Павел
    Павел
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    Нормално ли е да пишете статия за това как метрото е недостъпно за велосипеди, но да няма нито ред за това че комисията по дискриминация глоби метрото за това че 8 от 14 метростанции не са достъпни за хора с увреждания и сума ти наредби не са спазени при строителството на чисто нов публиèн обект?
    http://news.ibox.bg/news/id_1115334407

    Малко цитати:

    "След подаване на сигнала комисията е възложила на външен експерт да извърши оглед на място на всички действащи станции на метрополитена в София.

    С изготвената експертиза, която не е оспорена, безспорно се установява, че само в осем от съществуващите общо 14 метростанции са изпълнени изискванията за достъпност.

    Останалите шест-метростанциите „Обеля", „Люлин", „Западен парк", „Константин Величков", „Сердика" и „Жолио Кюри" не съответстват на изискванията за тактилни ивици за внимание.

    Безспорно е установено, че до три от изградените общо 14 метростанции, а именно „Сливница", „Западен парк" и „Константин Величков" въобще не съществуват достъпни входове на подлезите, което води до невъзможност за използването им от хората с увреждания.

    В четири други подлеза, в които се намират метростанции „Люлин", „Опълченска", „Сердика" и „СУ „Св. Климент Охридски", е изградена достъпност от ниво тротоар до нивото на подлеза и съответно входовете на метрополитена само чрез един асансьор.

    Това затруднява достъпа на хората с увреждания поради липсата на еднакво достъпни входове на подлезите за всички и липсата на достъпен маршрут при сложна пътна обстановка на ниво улица.

    По този начин Столична община поддържа напълно недостъпни входове на подлезите за метростанции „Сливница", „Западен парк" и „Константин Величков", частично достъпни входове на подлезите до метростанции „Люлин", „Опълченска", „Сердика", „СУ „Св. Климент Охридски" и „Младост 1", както и поддържа перона на метростанциите „Обеля", „Люлин", „Западен парк", „Константин Величков", „Сердика" и „Жолио Кюри" без необходимите елементи на достъпната архитектурна среда.

    Освен глобата, наложена на СО, КЗД дава задължително предписание на кмета да представи в двумесечен срок след решението на комисията програма с мерки за осигуряване на необходимата достъпност до съществуващите станции на метрополитена."

    http://pavel-yanchev.blogspot.com/
  28. 28 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#8] от "Dante Alighieri":

    Защото народа като чуе може в определени часове, ще запомни само "може" и ще вземе да си прави каквото иска. Детските колички са съвсем друга работа.

    Също колкото и да харесвам велосипедистите, аргументите им са безпочвени - до момента не е имало никъде вело алеи, но не им е давано да си качват велосипедите в градският транспорт!

  29. 29 Профил на г-н Балкански
    г-н Балкански
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#28] от "Sinergy":

    Досега винаги е можело да качиш велосипед в транспорта,говоря за София конкретно.Защо да не може в определени часове да се качват и в метрото,като охраната на станциите на входа да следи дали се спазва графика?

    Келепир му е майката!
  30. 30 Профил на томат
    томат
    Рейтинг: 452 Неутрално

    С колело в метрото е забранено, защото е забранено. Точка.

  31. 31 Профил на nazional
    nazional
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Хората, които
    [quote#20:"phh"]Велосипедистът когато си качи колелото на колата и седне зад волана става водач (шофьор). Същият когато ползва метрото става пътник. Престава да бъде велосипедист. Ако иска да управлява превозно средство излиза на пътя и отново става велосипедист.
    Идеите велосипедистите да се предвижват в метро с велосипеди са адекватни на идеите автомобилите да пътуват с влакове. Не че е невъзможно, но не е рационално. [/quote]
    Явно не си се качвал на колело в София, защото определено голяма част от града не е достъпна с велосипед. Ако решиш да караш по улиците е повече от опасно. За ползите с по-малки задръствания, повече спортуващи хора, по-чист град и така нататък явно никой не се замисля. А от Метрополитен да не обясняват как било в Европа, защото там определено на доста места е разрешено, да не говорим, че велотранспорта се стимулира по всякакъв начин - с общински колела, сложени на определени седянки, с преференции за хората, ходещи на работа с колело и тн.

  32. 32 Профил на pourquoi
    pourquoi
    Рейтинг: 816 Весело

    Явно Франция, Германия и Бенелюкс, не са в Европа, защото с моите две очи съм виждала качването на велосипедисти и в петте изброени държави.

    Ако има път към рая, то има магистрала към ада.
  33. 33 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2445 Неутрално

    Пожелавам на тези, които твърдят че сега и веднага трябва да се разреши колела да се качват във вагоните, да се разреши и те да са много близо до вратата, през която ще се качват колела. Тогава ще запеят друга песен. Или заради няколко колела трябва да се отдели цял вагон, а останалите да се тъпчем в другите. Всъщност тези застъпници за колелата ползват ли редовно метрото, или е важно да се приказва нещо?

  34. 34 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#18] от "konrad":

    какъв потен селянин с кално колела бе байно? Ти виждал ли си кой кара колела в София? 90% сме хора на по 20-30 години, които ни е писнало да се бутаме по рейсовете, а не искаме да участваме в цирка с трафик, задръствания, светофари, дебели шофьори, обездвижване, висок холестерол, с инфаркт на 40..

  35. 35 Профил на K.
    K.
    Рейтинг: 428 Неутрално

    И във Виена е разрешено без през часа пик.

    K.
  36. 36 Профил на ghanima
    ghanima
    Рейтинг: 402 Неутрално

    И във Великобритания е разрешено, защото е някакси логично, едва ли не.
    В София, най-малкото, няма достатъчно станции на метрото все още и илюзията за лесно придвижване от точка А до точка Б е все още само това.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK