Лъвов мост в София ще стане кръгово кръстовище на две нива

Лъвов мост в София ще стане кръгово кръстовище на две нива

© Надежда Чипева



Столичната община е обявила обществена поръчка за избор на строител на кръстовището на Лъвов мост. Това е един от проектите за кръстовища на две нива. Съгласно проекта Лъвов мост ще е даже на три нива, но третото е втората линия метрото, която се строи в момента.


По съществуващия в момента мост, който ще бъде запазен, ще се движат само трамваи. Автомобилите ще бъдат качени на най-високото ниво чрез два нови моста. Проектът ще се изпълнява със заем от Европейската инвестиционна банка, като се очаква той да струва над 6 млн. лв. Строителството ще започне едва след осигуряване на парите, а изпълнителят трябва да изпълни проекта за една година.


Изискванията към кандидатите са да имат положителен финансов резултат за предходните три години, както и да са участвали в проектирането на пътни или мостови съоръжения в периода 2008 – 2010 г. Участниците трябва да докажат приход от минимум 50 млн. лв. от строителството на мостове и пътища от последните три години. Оферти се приемат до 22 август.


Очаква се тази година в София да започне изграждането на още няколко кръстовища на две нива, които да отпушат трафика по най-натоварените булеварди - между първа и втора част на кв. "Младост", над бул. "Яворов" и на кръстовището на бул. "Ив. Евстатиев Гешев" и "Георги Софийски"

Ключови думи към статията:

Коментари (147)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Iron Maiden
    Iron Maiden
    Рейтинг: 747 Любопитно

    Проститутките де ша стоят?

    а също така и вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
  2. 2 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1057 Неутрално

    Ако не се направи изброеното на изброените кръстовища, колапсът на града в пиковите часове е гарантиран до 2-3 години...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  4. 4 Профил на gfn_666
    gfn_666
    Рейтинг: 454 Неутрално

    А дано това наистина помогне при проблема с трафика....

  5. 5 Профил на joseph_stalin
    joseph_stalin
    Рейтинг: 1341 Весело

    [quote#1:"Iron Maiden"]Проститутките де ша стоят? [/quote]

    И на трите нива.

  6. 6 Профил на renegat
    renegat
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Като гледам снимката 20 души, чакат еврофондовете да дойдат...И тогава вече да се хванат на работа...

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  8. 8 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2620 Неутрално

    Дай Боже! Чета за срока на изпълнение (1 година) и се сещам, че на гордостта на соца Строителни войски трябваха 2 години, за да прокарат един топлопровод под улицата. В същото време нека сме наясно, че само добър обществен транспорт може да доведе до спад на задръстванията. Ако това не стане, колите ще минават транзит на това кръстовище, колкото да се нахендрят на следващата тапа 200 метра по-надолу

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  9. 9 Профил на Lilyana Moinova Lapperre
    Lilyana Moinova Lapperre
    Рейтинг: 23 Неутрално

    "... бул. "Яворово" и на кръстовището на бул. "Ив. Евстатиев Гешев" и "георги Софияски""

    Това не са ли:
    бул. Яворов
    бул. Ив. Евстатиев Гешов
    Георги Софийски

  10. 10
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  12. 12 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4338 Неутрално

    До коментар [#9] от "lmoinova":

    Дори и точката за край на изречението липсва...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  13. 13 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 754 Весело

    До коментар [#10] от "Тони!":

    Ти прочете ли внимателно коментара на човека?

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  15. 15 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    Интересно къде ще са тия мостове на два етажа? Ще съсипят ли вида на лъвов мост и фасона на мария лиуза? Няма ли един примерен модел на проекта??

  16. 16 Профил на Вени Марковски
    Вени Марковски
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Ще стане! Ще!! Нали Бойко забрани тази думичка?

    Септември ще бъде май.
    Човешкия живот
    ще бъде един безконечен възход
    - нагоре! нагоре!
    З е м я т а щ е б ъ д е р а й -
    ще бъде!

    Ще бъде, ама кога?

    Автор съм на статиите "Интернет трол" и "Атака Ad hominem" в БГ-Уикипедия. С други думи - номерата на троловете от този форум при мен не минават.
  17. 17 Профил на sasho1914
    sasho1914
    Рейтинг: 381 Неутрално

    " над бул. "Яворово" и на кръстовището на бул. "Ив. Евстатиев Гешев" и "георги Софияски""

    Колко грешки има тука?

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на Павел Лазаров
    Павел Лазаров
    Рейтинг: 488 Гневно

    "Лъвов мост в София ще стане кръгово кръстовище на две нива"

    Това просто няма да стане. Помнете ми думата!
    Никъде по света такива чудеса от бетон и асфалт не отпучват трафика! Те само преместват "тапата" по-нататък. Опичайте си акъла, софианци!

    Навсякъде, където има проблем, има нещо прекалено голямо.
  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  21. 21 Профил на mihaylov
    mihaylov
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#1] от "Iron Maiden":


    [quote#1:"Iron Maiden"]Проститутките де ша стоят?[/quote]


    Много ме развесели )))))))))))))))
    Муахаххахахахахха

  22. 22 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#15] от "lol":

    И аз за това се "кахъря"! А все ми се струва, че каквото и да се направи, ще се унищожи поредния символ на града.

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  24. 24 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#22] от "veragena":

    Няма да питам кои са другите унищожени символи,но ако имаш желание,обясни как ще се развали?
    Или символ за теб е задръстването?

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    До коментар [#13] от "ret":

    Всъщност, явно не съм го прочел. Но, със слагането на тези кръстовища ще настане един ад. Пътен трафик в града се управлява първо с анализ, после с проект, и като решения обикновенно се налагат оптимизации на градски транспорт и пешеходни пространства. Улесняването на автомобилния трафик единствено задръства града.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  28. 27 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#15] от "lol":

    Ей това го виж:

    http://sg.stroitelstvo.info/showimg.php?filename=oo_854006.jpg

    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=649151&page=65

    Ама

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  29. 29 Профил на Вовка Вурдалак
    Вовка Вурдалак
    Рейтинг: 703 Любопитно

    Каква е връзката на снимката със статията?..

    Praise the Lord and Pass the Ammunition! Ще не вмерла Україна!
  30. 30 Профил на smej
    smej
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Така не се прави модерен град. Дрън-дрън - Лъвов мост на три нива, дрън-дрън естакада на Орлов мост. Откриха малка част от Ломското шосе, а плановете не предвиждат ремонт поне до Околовръстното. Както метрото се строи по цялостен план, така и пътната мрежа на София трябва да има единен план и да се изпълнява от човек като Плевнелиев, а не от патката Фандъкова.

  31. 31 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Това управление ще го запомня с ЩЕ, ЩЕ, ЩЕ ... и на финала нада ...

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  32. 32 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 754 Весело

    [quote#26:"Тони!"]Пътен трафик в града се управлява първо с анализ, после с проект, и като решения обикновенно се налагат оптимизации на градски транспорт [/quote]
    Ясно,разбрах те.
    Значи нито анализ има,нито проект,ей така някой е ходил до Лондон например и му е прищракало
    А "оптимизация на градския транспорт" сигурно имаш в предвид да се заменят автобуси,тролейбуси и трамваи с хеликоптери?

  33. 33 Профил на sasho1914
    sasho1914
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#29] от "bungee":

    Еми това е къртицата в момент, когато е стигнала метростанцията на Лъвов мост

  34. 34 Профил на Вовка Вурдалак
    Вовка Вурдалак
    Рейтинг: 703 Весело

    До коментар [#33] от "sasho1914":

    Точно де. Няма връзка

    Praise the Lord and Pass the Ammunition! Ще не вмерла Україна!
  35. 35 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    До коментар [#19] от "Павел Лазаров":
    Именно Като направим на две нива Лъвов мост какво правим с кръстовищата:
    Мариа Луиза - Тодор Александров;
    Мария Луиза - Козлодуй;
    Сливница - Раковски;
    Сливница - Христо Ботев;
    Очевидно се канят да "ускорят" както Сливница, така и Мария Луиза, особено ако трамвая по нея отпадне.
    Според мен, най-добрият начин да качиш хората на метрото е да не се правят опити за ускоряване на автомобилното движение. Оправяне на настилките - да, нива - не

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  37. 37 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    До коментар [#32] от "ret":

    Фандъкова сама каза, че няма никаква идея пътникопотоците кога, в кои часове и в кои дестинации са. Точно заради това досега се провеждаха три конкурса, от които няма нито един задоволителен резултат. А преди да имаш анализ на проблема е дебилно да тръгнеш да го решаваш. Тук става въпрос единствено за източване на пари и нищо повече.
    А под оптимизация на градския транспорт, имам предвид актуализирането на линиите, на интервалите, на маршрутите и на видовете абонаменти за него. Модерноста на возилата е от значение, но не чак толкова.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  38. 38 Профил на МУНЧО
    МУНЧО
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Токова близко в центъра, точно в "даун таун" кръгово?
    По добре е тунел, "Сливница" да мине под "Мария Луиза"!
    И за мене е странно това!

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  40. 40 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#27] от "NPaine":

    хмм, ми то така добре са го направили... ама има ли такива пространства там? Нещо ми изглежда странно пък и не трябва ли такова мащабно прекопаване да го направят заедно с метрото?

  41. 41 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    До коментар [#30] от "smej":
    Още един човек с познания по ОГТП
    Нивата в централната градска част са безсмислени, освен ако не са цялостни тунели, които да отвеждат транзитния трафик през центъра. А на южната тангента на Ок. път и на някои от външните пръстени на София кръстовищата на две нива са много необходими.
    По добре е, преди да нацвъкаме няколко ефектни кръстовища на две нива да си доизградим тангенциалните пътища и ТАМ да се мисли за две нива (наприме пресичащите цар Борис III - Горнобански път, Тодор Каблешков, Гоце Делчев (Красно село)

  42. 42 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 754 Весело

    [quote#37:"Тони!"]Тук става въпрос единствено за източване на пари и нищо повече. [/quote]
    Дойдохме си думата значи
    Ех,как го няма сега тоя бай Данте да ти допълни коментарчето
    Прошко ще ви оправи вас,но язък,ние пък няма да го изберем завалията
    Дотук бях по тая тема,ще мина после да погледна дали няма някой проект набързо нарисуван от някой коментатор

  43. 43 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#40] от "lol":

    Имаше във форума който постнах някаква дискусия от преди дни/седмица/2 че всъщност са сбъркали че не са ги копали едновременно, защото сега едва ли нямало как да стане заради не знам си какво си, не съм строител не разбирам.

    Ако ти се занимава влезни в темата за втория метродиаметър и погледни за какво става дума.

    Иначе ти препоръчвам снимките от околовръстното в тази тема:

    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=988547&page=134

    Поразцъкай няколко страници назад и ще ги видиш.

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  44. 44 Профил на Присмехулник
    Присмехулник
    Рейтинг: 648 Неутрално

    ...ама друг път

    Hang on tightly, let go lightly
  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  46. 46 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    До коментар [#37] от "Тони!":
    Градският трафик не бива да се дели предварително на Градски транспорт и лични автомобили (колела и пеша )
    Така се правеше преди години, когато степента на моторизация на населението на София беше ниска.
    Днес по-големият проблем е НЕ откъде да мине или да се разпредели по трасета трафика, а как дадено решение ще разпредели трафика между общестен и личен транспорт

  47. 47 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#24] от "ret":

    В унищожените символи включвам и старите сгради, които даваха някакъв облик и атмосфера на града /не само мавзолея /.

    Що се отнася до задръстванията - с това проблемът едва ли ще бъде решен. Имаше една теория, специално за еластичността на транспорта, която за съжаление не мога да цитирам точно, но ставаше въпрос именно за това, че колкото и да се разширяват пътните платна, толкова по-големи задръствания се получават.

  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  49. 49 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    До коментар [#46] от "Дамян":

    Всъщност си напълно прав. Точно това решение ще увеличи автомобилния трафик, което би трябвало да се избягва. Това ми беше мисълта...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  52. 52 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    До коментар [#49] от "Тони!":
    Мда... в големите градове на запад отдавна са се отказали да "облекчават" автомобилния трафик, а насочват инвестициите в обществения транспорт. И в една друга сфера малко странна - препоръчване на трасета в реално време чрез Джи Пи Ес системите. Тази сравнително евтина стратегия има свойството да разпределя РАВНОМЕРНО трафика между множеството възможни пътища между две точки в града, а е математически доказано, че при равномерното разпределение се получава минимално възможна загуба на време при текущото състояние на мрежата (оптимум)

  53. 53 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#52] от "Дамян":

    Мисля, че сте в огромна грешка - примерно Осло и Лондон.

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  54. 54 Профил на vlad76
    vlad76
    Рейтинг: 594 Весело

    До коментар [#49] от "Тони!":...Кутев ..започваш да дразниш с твоя негативизъм , спортна зала ..защо?!! Метро ..да ама не знам си какво..и така та до безкрай ..Мрънкало..за теб предлагам "Сталинския модел" ..да ви намерят всички плювачи и да ви депортират в обезлюдените села на БГ и да стоите там поне 15 г. ,докато се оправи БГ..

  55. 55 Профил на moriaka
    moriaka
    Рейтинг: 381 Весело

    "кръстовище на две нива" ...

    под и над .. та6аците на лъвовете ?!


    А те .. лъвовете .. о6те ли не са избягали на запад ?

  56. 56 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    До коментар [#53] от "capricornicus":
    Осло е малък град. Къде в Лондон в ЦГЧ (в ситито) се правят кръстовища на две нива? Не говоря за подходите към града и/или външни тангенциални пръстени. По правило входно-изходна скоростна градска магистрала и външен пръстен се пресичат на две нива Закон на проектирането

  57. 57 Профил на Tai Lung
    Tai Lung
    Рейтинг: 808 Весело

    Брей, ГБС няма да могат да насмогнат на толкова строежи!

  58. 58 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    До коментар [#54] от "vlad76":

    Като те дразни - хиксчето горе в дясно. Спортната зала е едно хубаво съоражение, което обаче беше в една ужасна схема, от която се източиха огромни средства.
    Метрото е нещо чудесно. Забележки към него имам по строителството - например, че разбиха един куп археологически паметници. С кво не си съгласен?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  59. 59 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Не, не говоря за кръстовища на 2 нива, а за оптимизация на пътното движение.

    Осло е горе долу с големината на София (малко по-малък), цялата инфраструктура, Светофари, градски транспорт, знаци, маркировка са в система и се оптимизират непрекъснато (смарт сити).

    Лондон, сходна система макар и не толкова всеобхватна. В момента в Париж тече тръжна процедура за същото ...

    Та не е вярно, че инвестициите завиват в посока на градския транспорт, по-скоро системата се прави по калъп и се оптимизира, ако хорат предпочитат градски транспорт тежестта е върху градския транспорт акое върху друго ...

    В момента инвестициите се решават на базата на предпочитанията на данъкоплатците, а не на някой защото му е скимнало за това.

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  60. 60 Профил на vlad76
    vlad76
    Рейтинг: 594 Неутрално

    [quote#58:"Тони!"]че разбиха един куп археологически паметници.[/quote]..това не е ли лъжа..

  61. 61 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#52] от "Дамян":

    Равномерна? отчетена ли е пропускливостта на различните типове улуци/булеварди? Цариградско дори много натоварено има много по-голяма пропускливост спрямо Малинов или Тодор Александров ...

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  62. 62 Профил на МЕЧ
    МЕЧ
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#35:"Дамян"]Според мен, най-добрият начин да качиш хората на метрото е да не се правят опити за ускоряване на автомобилното движение. Оправяне на настилките - да, нива - не[/quote]
    Дамяне,виждам,че се упражнявате под статията в словоблудство.Хайде,моля ви се,стига с такива високопарни изказвания.
    Значи според теб трябва да качим всички в метрото?И как да стане на тоя етап?
    От тези кръстовища,които си изброил даваш ли си сметка колко автомобила се включват по Сливница от преките посока Люлин?Общината не може да направи всички на две нива наведнъж,важното е големия поток,който е към Люлин да се отпуши поне на Лъвов мост.Ще се намалят и разходите на градския транспорт в голяма степен.Аз съм бил в задръстване на това кръстовище,стигащо до Сточна гара.
    За Мария Луиза и Козлодуй,за което си написал е Т-образно и няма такива тапи.
    Вярно,не се решават всички проблеми,но все пак е начало на нещо добро.

  63. 63 Профил на МЕЧ
    МЕЧ
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#58:"Тони!"]Забележки към него имам по строителството - например, че разбиха един куп археологически паметници. С кво не си съгласен? [/quote]
    Защо не кажеш какви паметници са разбити?Ти имаш схема на паметниците под земята ли?

  64. 64 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    До коментар [#61] от "capricornicus":
    Да, под равномерно натоварване се разбира еднаква степен на изчерпване на пропусквателната способност.

  65. 65 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    До коментар [#60] от "vlad76":

    Ми не, не е лъжа. Изхвърляха римски камъни като боклук по време на строежа. Но понеже не го даваха по телевизията, редовия гербер няма как да знае.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  66. 66 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    До коментар [#62] от "МЕЧ": Не всички само на тези, които е по-удобно.
    Опитай да си направиш мислен експеримент. Ти си в колата си и пътуваш от Сточна гара към Люлин по Сливница. Къстовището на Лъвов мост е на две нива и ти гордо профучаваш с 80 км. в час през него и... спираш още при старата бирена фабрика, защото опашката пред светофара на следващото кръстовище с Христо Ботев стига до там
    това искам да кажа.
    Освен това посочих меножество места в града, на които има по-голяма нужда и полза от две нива

  67. 67 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    До коментар [#62] от "МЕЧ": А по въпроса за метрото Надежда център. То ще облекчи трафика и в района на Лъвов мост поне с частта заемана от градския транспорт. А вероятно и НЯКОИ умни хора, които сега джиткат с коли ПОНЯКОГА ще ползват метрото, а не колите.
    Критиката ми НЕ Е политическа. Навремето се занимавах професионално с тези проблеми

  68. 68 Профил на tatkoruso
    tatkoruso
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Голееми сте. Те му обещават, а той още иска.Аз пък мисля че това е напразно хвърляне на пари, защото когато ги завършат вече ще сме във въздуха, на летящи превозни средства и пияните летци пак ще бъдат проблем.

  69. 69 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#66] от "Дамян":

    А сега аз да ти задам въпрос ...

    Яслата е на около 1 км от нас, градината е на почти 2 от яслата, в квартала, няма градски транспорт. Представи си, дъжд, сняг и пек. Е Метрото не върши работа, а и до офиса трябва да сменя 3-4 транспорта и около 1 - 1,5 часа ... + още около 1 час пеша с децата.
    това което ти описвам е 2-пъти на ден ... е как ще ме качиш на метрото? (4 часа минимум срещу 2 часа а и може да се релаизира набег до някой супермаркет за нещо забравено)

    Трнаспорт около 2.2 лв с тримесечна карта срещу 4 лв с колата.

    Демек срещу 1.8 лв на работен ден печеля 2 минимум със семейството си - PRICELESS!!!

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  70. 70
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  71. 71 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    "...Изискванията към кандидатите са да имат положителен финансов резултат за предходните три години, както и да са участвали в проектирането на пътни или мостови съоръжения в периода 2008 – 2010 г. Участниците трябва да докажат приход от минимум 50 млн. лв. от строителството на мостове и пътища от последните три години. Оферти се приемат до 22 август....."

    Дали разбирам правилно че се изисква кандидатите да бъдат И проектанти, И изпълнители на пътно' мостови съоръжения? Които за месец трябва да представят и завършен проект, и ценова оферта? А кои ще са факирите които ще трябва да решават кой проект да се избере, по какви критерии, и как ще аргументират избора си - понятие си нямам.

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  72. 72 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    До коментар [#69] от "capricornicus": Разбирам твоята полза от обществения транспорт ще е косвена
    Все пак не всички са на твоя хал, нали? и ще ползват обществен транспорт и ще ти отворят пространство.
    Но като те гледам, май ще ти трябват поне 5-6 кръстовища на две нива. Само кажи на кои улици ти трябват

  73. 73 Профил на mto
    mto
    Рейтинг: 1020 Любопитно

    А лъвовете на кое ниво ще бъдат?

    Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"
  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  75. 75 Профил на МЕЧ
    МЕЧ
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#65:"Тони!"]Изхвърляха римски камъни като боклук по време на строежа.[/quote]
    Римски камъни на боклука?Извинявам се тогава за предишния въпрос,не знаех,че си го задавам към археолог,разбиращ от "римски камъни".

  76. 76 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    До коментар [#70] от "capricornicus":
    Метрото е проектирано отдавна и общо взето - добре
    Натоварването на първия лъч е отлично, а втория обслужва центалана ЖП и авто гари. Ще вози много хора.
    Не знам хората дали го забелязват, но първи метродиаметър облекчи (относително) Орлов мост и Ректората. Казано иначе, ако нямаше там метро, тия кръстовища щяха да са непроходими вече...

  77. 77 Профил на Stoyan Tonev Dimitrov
    Stoyan Tonev Dimitrov
    Рейтинг: 596 Неутрално

    А някой има ли представа имаме ли в софия real-time система за управление на светофарите и дали това не би помогнало в по голяма степен за облекчаване на задръстванията. предполагам няма да е толкова скъпо само дето ще изисква плащане на месечни такси на някой мобилен оператор за комуникация със светофарите, примерно. Бтв, незнам как се прави.

    ВИС, СИК, ТИМ, ГЕРБ
  78. 78 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#72] от "Дамян":

    Хе хе ... супер си!

    Да, между другото, косвена, ама вече се усеща

    Не съм мислил но примерно по големите разсичащи софия булеварди трябва да има ... Цариградско - Тодор Александров България - Сливница като начало ...

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  79. 79 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#77] от "merankol":

    Да имаме представа - не няма. Има на Цвъцко одопечни да пускат кортежите и да @бават майката на движението ...

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  80. 80 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    До коментар [#77] от "merankol": Нямаме Започнаха преди няколко години да поставят на земята "клетки" които да оценяват натовреността на кръстовището, но спяха. Няма ли данни за натоварване в реално време не може да има и управление в реално време.


  81. 81 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    До коментар [#6] от "renegat":
    [quote#6:"renegat"]Като гледам снимката 20 души, чакат еврофондовете да дойдат...И тогава вече да се хванат на работа... [/quote]
    Ренегатче, хайде да не бъдем все скептични и подигравчии. Това което виждаме на снимката сигурно е построено от тези 20 души, а не от нас форумистите. Не са на сянка край полето я.



    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  82. 82 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    До коментар [#78] от "capricornicus":
    Ами това казвам и аз. Ако ще ускоряват Сливница, която освен че обслужва отчасти Люлин е и входно изходна за Европата да сложат там въпросните три кръстовища на две нива, а не едното тук другото там... където е по-лесно от към застреност... примерно
    Не съм против такъв план. Да хванет Сливница и да я направят до Конст. Величков.

  83. 83 Профил на Stoyan Tonev Dimitrov
    Stoyan Tonev Dimitrov
    Рейтинг: 596 Неутрално

    До коментар [#80] от "Дамян":

    ясно ми е това, даже съм се чудил за метода за измерване дължината на колоната, обема на трафика и т.н. това ще е скъпата част от инвестицията, другото за целия проект няма да е повече от 100-200 хил лв.

    ВИС, СИК, ТИМ, ГЕРБ
  84. 84 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    До коментар [#83] от "merankol":

    10 - 20 млн на година само за поддръжка и около 100 - 200 млн за изграждането и

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  85. 85 Профил на orehovka
    orehovka
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Айде направете един такъв и за Орлов мост и ще решите проблема с около 50% от най-зверските задръствания в града.

  86. 86 Профил на Stoyan Tonev Dimitrov
    Stoyan Tonev Dimitrov
    Рейтинг: 596 Неутрално

    До коментар [#84] от "capricornicus":

    Ами дори при тея цени на подръжка мисля ще има полза. За да сме на плюс е необходимо всеки работен ден системата да спестява на поне 100 хил души по 4 мин, сметнато при 50 лв надница на ден за 8 часа.

    ВИС, СИК, ТИМ, ГЕРБ
  87. 87 Профил на SeoKungFu
    SeoKungFu
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#5] от "joseph_stalin":

    А на околомръсното цената ще варира според фиксинга на БНБ !

    ╠╩╦═╬♥∩♥{(::○::SeoKungFu::○:::)}♥∩♥╬═╦╩∞
  88. 88 Профил на NWO
    NWO
    Рейтинг: 756 Неутрално

    за проститутките не зная - ама с лъвовете кво праиме?
    по-голяма идиотщина в транспотно-архитектурно отношение не може да бъде измислена...

    http://www.blitz.bg/news/article/118884
  89. 89 Профил на Павел Лазаров
    Павел Лазаров
    Рейтинг: 488 Гневно

    Ако някой е любопитен да види как са се справили с трафика в Куритиба, Бразилия, да заповяда тук ---> http://probujdane.com/statii/trafik.htm
    Никакви надлези, никакви естакади! Градски транспорт, пешеходни зони, велосипедни ленти и... намаляване на нуждата от такова лудо преместване във вътрешността на града.
    Абе, побъркали ли сме, бе? Абе, градът и улиците му са за живот, за контакти и хубаво пребиваване там, а не за да препускат там луди шофьори!

    Навсякъде, където има проблем, има нещо прекалено голямо.
  90. 90 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#86] от "merankol":

    Аз не казах, че ще е скъпо а горе долу колко ми се струва, че би струвало.

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  91. 91 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    [quote#85:"orehovka"]

    Айде направете един такъв и за Орлов мост и ще решите проблема с около 50% от най-зверските задръствания в града. [/quote]
    И още един мъничък, само за южното платно на бул. Евлоги и Христо Георгиеви, на кръстопъта с Графа. Подобен мост с едно платно (НЕ за автобуси и камиони), металическа конструкция, дължина към 200 м, струва под $10 млн и се строи за 2-3 месеца (работа 24/7). Но без подходящо решение за Орлов мост (поне позволен десен завой за Цариградското без светофар) - задръстването само ще се премести по напред от Графа.

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  92. 92 Профил на Павел Лазаров
    Павел Лазаров
    Рейтинг: 488 Весело

    Ей това гледайте! И си пожелайте нещо светло за София, вместо да се кефите на глупави проекти!
    http://www.ted.com/talks/lang/eng/jaime_lerner_sings_of_the_city.html (Има и субтитри.)

    Навсякъде, където има проблем, има нещо прекалено голямо.
  93. 93 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    П.С. Имах предвид мост с едно платно по посока към Орлов мост, само за коли до 6 т. Автобусите там минават веднъж на няколко минути и могат да изчакват светофара.

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  94. 94 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 694 Неутрално

    [quote#59:"capricornicus"]ако хорат предпочитат градски транспорт тежестта е върху градския транспорт акое върху друго ... [/quote]

    Мдаа, но понякога на хората им се "помага" да изберът градския транспорт, например като им друснеш едни сериозни такси за влизане с автомобил в цнтралната градска част... Това е практика във все пвече европейски градове и е крайно време и в София да стане реалност. Разбира се паралелно с разширяването на системта за градски транспорт...

  95. 95 Профил на Daj Ribu
    Daj Ribu
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    кой че даде парите - Европата ли или па народо ?

    Рибу, рибу - дай рибу, рибу, рибу - дай
  96. 96 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 488 Неутрално

    На парче не става. Видя се и с околовръстното. Какво като минеш 1-2 км по-бързо и след това чакаш половин час на следващото кръстовище. Същата работа като с околовръстното.

  97. 97 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    [quote#95:"Ипончо Рапончо от Банки"]кой че даде парите - Европата ли или па народо ?[/quote]
    Кой пАтува в СофЕто -Европата или народо?

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  98. 98 Профил на ngrudev
    ngrudev
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Супер проект, само че тези трамваи дето минават през кръговото ми се струват странна идея, няма ли да са опасни за колите и движението? Но може и да не са, ако няма друг начин ще свикнем

  99. 99 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    До коментар [#98] от "ngrudev":
    Изглежда се предполага че няма да има трамвай по Мария Луиза, след като отдолу ще има Метро.

  100. 100 Профил на qbn24558812
    qbn24558812
    Рейтинг: 1060 Неутрално

    Пак се фучи предизборно. Вместо да се намали трафика, ще се подстрекава. Днес излезнаха резулатите от преброяването и близо 50% от домакинствата имат автомобил... Циганите и пенсионерите коли нямат, и не влияят на трафика, ама изопачават стъкмистиката.
    За околовръстното-адмирации. Но що за простотия да се строи надлез над лъвов мост?






За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK