София пак прави опит за премахване на незаконни реклами

София пак прави опит за премахване на незаконни реклами

© Дневник




- В столицата скоро няма да има реклама, разположена след конкурс

Столичната община обяви конкурс за избор на фирма, която да премахва незаконни рекламни съоръжения и преместваеми обекти (павилиони, сергии и др.). Кандидатите могат да получат документи за участие в обществената поръчка до края на тази седмица във фронт офиса на общината на ул. "Московска" 33, а крайният срок за подаване на оферти е 8 август.


Трета поредна година общината няма договор с фирма, която да премахва незаконните билбордове и сергии. През 2009 и 2010 г. бяха обявени конкурси за избор на такава компания, но и двата се провалиха. Миналата година от общината обявиха, че "изборът е опорочен".




Кандидатите бяха само два – общинското дружество "Електротранспорт" чрез поделението си "Трансенерго" и фирмата "Имидж адвъртайзинг", която вече е работила по договор с общината. При отварянето на ценовите оферти се оказа, че разликите в цените са много големи, като частната фирма е предложила много по-ниски.


Кметството поиска обосновка и след като я получи, обяви конкурса за опорочен. В края на 2009 г. пък поръчката беше отменена с мотива, че не могат да бъдат осигурени пари. Исканията на фирмите, които се явиха тогава, бяха много високи.


Общината сега разчита на това фирмите нарушители сами да премахват незаконните билбордове и павилиони, след като им е съставен акт. От общинските фирми само "Столичен електротранспорт" сваля реклама по електрическите стълбове по сигнали на Столичния инспекторат. Инспекторатът няма правомощия да сваля рекламни елементи, само може да препоръчва на нарушителите сами да ги премахнат.


Въпреки обещанията през последните две години от страна на кмета Йорданка Фандъкова и главния архитект Петър Диков, че в София ще бъдат свалени всички билбордове, докато не се проведе конкурс за разполагането им, това така и не се случи. След като изтекоха всички срокове по договорите и анексите за поставяне на реклама върху общински терени, агенциите започнаха да плащат "финансово обезщетение" на общината по "споразумение" с кмета.


В момента тече конкурс за разполагането на билбордове, който е на етап разглеждане на офертите. Резултат скоро няма да има, защото комисията трябва да се запознае с огромен обем документация, обяви наскоро Фандъкова. Така за поредна година София ще получи около 2 млн. лв. приход от билбордовете вместо заложените в бюджета близо 6 млн. лв.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK