Още 155 млн. лв. се отпускат за разширението на околовръстното шосе на София

Още 155 млн. лв. се отпускат за разширението на околовръстното шосе на София

© Анелия Николова



Още 155 млн. лв. ще отидат за 8.5 км разширение на околовръстното шосе на София в западна посока. Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) пусна обществена поръчка първите 3.5 км  от магистрала "Люлин" до река Какач за 78 млн. лв. Това стана ясно от обявление в официалния вестник на Европейския съюз. За останалите 5 км от река Какач до Северната скоростна тангента търгът ще бъде пуснат до края на годината, уточниха от АПИ. Средствата са от спестените пари от проведените досега търгове по оперативна програма "Транспорт".


Досега за строителството на 6.6 км от разширението на южната дъга на околовръстното шосе на София са похарчени 132 млн. лв., което прави средно по 20 млн. лв. за километър. Така крайградският път на столицата се превръща в най-скъпата магистрала в България. Строителството на околовръстното средно е по-скъпо с около един милион лева на километър спрямо 19 км магистрала "Люлин", която излезе 185 млн. евро. За сравнение - магистралите "Марица" и "Тракия" бяха спечелени на цени от 3.5 до 4.5 млн. лв./км.


Разширението на околовръстното шосе на София започна през 2006 г. с 4.5 км отсечка от бул. "България" до "Симеоновско шосе".  Участъкът беше завършено през юни 2010 г. и излезе на държавата 93 млн. лв. Малко след пускането му в експлоатация пътят се нагъна заради поройните дъждове, а в края на годината дори се превърна в "гребен канал", по който се спусна ентусиаст с кану. За възстановяване на пораженията от природното бедствие правителството отпусна 2 млн. лв.  Тази отсечка беше направена от "Обединение Юг" с водещ партньор "Главболгарстрой - Инфраструктурно строителство".




В момента тече вторият етап от разширението на околовръстното от "Симеоновско шосе" до жк "Младост 4". Отсечката от 2.14 км е беше спечелена от "Главболгарстрой" с цена от 37.24 млн. лв. без ДДС. Тя трябва да бъде готова през следващата година. Част от нея до магазина на мебелния гигант "Икеа" се предвижда да бъде пусната през септември за отварянето на търговския обект. Отсечката се строи със спестените средства от първата фаза на пътните проекти по оперативна програма "Регионално развитие".


Акцент
Акцент
20 млн. лв./км струва магистралата край столицата, което е най-скъпият път в България


Ключови думи към статията:

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2496 Неутрално

    Защо е нужно спестените пари да се закопават в околовръстното. Каква е тогава ползата от добре проведените търгове за другите магистрали?
    Не е ли по-добре спестените пари да се дадат на изпълнителите като премия, ако свършат качествено работата си предсрочно? И да се направи същия търг за околовръстното (като за магистралите)

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  2. 2 Профил на jamaisvu
    jamaisvu
    Рейтинг: 489 Неутрално

    КОЛКО?!? Тая магистрала ще влезе в Гинес, дори http://2.bp.blogspot.com/_1pQyeNiMs-M/Sa1ntHZWGeI/AAAAAAAAADU/TnPVLuna1IM/s400/1.jpg е по-евтино с пъти..

  3. 3 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    "Още 155 млн. лв. ще отидат за 8.5 км рзширение на околовръстното шосе..."

    На какви цени работят приятелите на Картофа - "Главболгарстрой"? С лаптопи вместо с асфалт да покриеш пътя, ще излезе по-евтино.

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  4. 4 Профил на fearless
    fearless
    Рейтинг: 8 Весело
  5. 5 Профил на vi66ti
    vi66ti
    Рейтинг: 8 Неутрално

    За 20 млн. на километър би трябвало и канавки+дренаж да вкючат. Може и само на хартия да са останали. Дали ще ги провери някой или понеже и Б.Б. е замесен ще си караме каяците като завали?

  6. 6 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    До коментар [#1] от "Gopeто":

    Виждам, че сте останали с впечатлението, че това околовръстно ще се дострои с парите, спестени от останалите магистрали. Това меко казано не е така - парите са взети от други проекти, които няма да бъдат изпълнени на територията на страната.

    Да е честито на София. И да вземат пак да строят жилища, за да може и втората вълна унищожение на останалите градове да продължи.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  7. 7 Профил на Bizareste
    Bizareste
    Рейтинг: 897 Гневно

    "20 млн. лв./км струва магистралата край столицата, което е най-скъпия път в България"

    Това е повече от безобразие. И как на вече завършените участъци не стигнаха поне малко от тези суми да се направят няколко подлеза или пешеходни надлеза? Всеки ден като отивам на работа и гледам как десетки хора притичват между спирките на 111. Това не е нормално...

    http://bizarotrips.com - Live Creative
  8. 8 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    1. Както прочетохте, тези участъци се пускат на обществена поръчка, като тези цени са "обявена стойност" -> цената на която ще се спвчелят може да е и 2 пъти по-ниска.

    2. Не забравяйте, че СОП е доста по-широк от магистрала и има множество съоръжения на 2 нива.

  9. 9 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    3. СОП се пресича с множество други съоръжения (колектори, водопроводи, високоволтови линии и т.н.) които следва да бъдат преместени/преработени.

  10. 10 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2043 Весело

    До коментар [#3] от "Dehumanizer":

    Извинявай че се намесвам !

    Реакцията ти е резонна за така поднесената информация!
    Но тя е меко казано изключително не коректна .

    На всички ни е добре известно че тези участъци от ОколоМръстното преминават изключително през реституирани имоти , които на бърза ръка бяха вкарани от един кмет проф. в градоустройствения план на София

    От тук нататък какво да ти обяснявам ?
    Ти си разсъдлив и се досещаш , как всички собственици са недоволни от оценката и НЕзависимия съд се съгласи да ни се бръкне колкото може по-надълбоко в НАШИТЕ джобове, след като понапълниха собствените !
    А колко време отне това е друг ?

    Това е една от причините за доста по-скъпото строителство ,
    а другата пак не я споменават СЕГА , че в този участък влизат и ТРИ изключително сложни кръстовища на по ДВЕ нива : едното е към Белград , а другото към АМ Люлин и жк Люлин.
    И още едно кръстовище , но между тези двете с пробив към жк Люлин., като двете свързвания на ОколоМръстното с жк Люлин и те са по около 350 м. и влизат в този проект.

    Между другото всичко това го знам именно от скорошни публикации именно тук , а не от някъде другаде .

    А и от 5 години вече не съм в София, а в Дома за стари хора Сливен стая 223 и си нямам друга работа освен да чета почти всичко .
    Приятен ден !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  11. 11 Профил на Иво Мирчев
    Иво Мирчев
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Какво стана със строежа на Околовръстното от Бояна до м-ла Люлин? Нали в края на юни трябваше да излезе готовият проект? Все още нищо не са обявили?

    http://www.ivomirchev.com
  12. 12 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2496 Неутрално

    До коментар [#6] от "Пловдивски":

    Може би малко съм преувеличил, но оставам с впечатление че околовръстното се строи основно от ГлавБолгарстрой. Което обезмисля добре проведените търгове за другите магистрали. Ако за дострояването се направи подобен търг - ОК.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  13. 13 Профил на jamaisvu
    jamaisvu
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#9] от "chevyvolt":

    Колега( казвам колега, защото доколкото виждам имаш познания в областта и вероятно си строит. инженер, какъвто съм и аз), нека не говорим глупости- разбира се, че има допълнения, които трябва да се съгласуват с проекта и ще го усложнят. Но това е околовръстното, не е тунел под Ламанша, няма тунели, най-много да има няколко детелини. Защо никой не казва, че в момента цените в строителството са по-ниски от тези 2005- говоря по цени, дадени в строит. наръчник април 2011. Най-високи бяха цените 2007-8, от тогава цените на материалите плюс работа вървят надолу, а цените на такива обекти все се покачват...

  14. 14 Профил на далекоглед
    далекоглед
    Рейтинг: 583 Любопитно

    "Крайградският път на столицата се превръща в най-скъпата магистрала в България. "
    ...........
    Дано останем само републикански "рекордьори"

  15. 15 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    "Така крайградският път на столицата се превръща в най-скъпата магистрала в България."

    Магистралите имат 6 ленти, околовръстното - 10. Не бива да се забравя, че околовръстният път на София е част от три пан-европейски транспортни коридора, 4, 8 и 10.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  16. 16 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    Още не е минала обществената поръчка - не се знае какви ще са ценовите предложения. Вероятно ще са по-ниски, а това сега е само индикативна стойност.

  17. 17 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#6] от "Пловдивски":

    Как достигна до това прозрение на база на долното твърдение:

    "Средствата са от спестените пари от проведените досега търгове по оперативна програма "Транспорт"."

  18. 18 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#5] от "vi66ti":

    Какво разбираш под "Б.Б. е замесен"? С какво е по-замесен, отколкото в останалите магистрали, които се проверяват?

  19. 19 Профил на na
    na
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Браво за хъса и настроението с което искат да се пооправят нещата, пожелавам им да продължат така.

  20. 20 Профил на na
    na
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Предишното правителство не отпусна и толкова, аз не знам дали въобще мислеше за това, така че давайте в същия дух

  21. 21 Профил на alexandar442
    alexandar442
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Прекрасно! Всеки ден научаваме за все нови и нови отпуснати средства по програма "Регионално развитие", нови булеварди, нови ремонти, нови културни богатства, които ги няма никъде по света и модернизиране на държавните институции!

  22. 22 Профил на plami.petrova
    plami.petrova
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Поздравления! Очевидно, това правителство си върши работата!

  23. 23 Профил на katerinaangelova
    katerinaangelova
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Този ремонт спестява страшно много време на нас гражданите на София. С тези допълнително отпуснати пари- разширението ще бъде довършено по световни стандарти, което ще увеличи трайността му и ще спести бъдещи разходи за ремонт.

  24. 24 Профил на dinev83
    dinev83
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Страхотно е, че има още отпуснати пари за разширението! Поредното БРАВО, което управляващите със сигурност заслужават!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK