Главните секретари ще назначават и уволняват в министерствата


- Чиновниците ще декларират по-често допълнителните си доходи

Не министърът, а главният секретар вече ще може да назначава, уволнява и наказва експертите във ведомството. Това предвижда промяна в Закона за администрацията, която беше одобрена вчера от правителството.


Инициатор е Съветът по административна реформа, като предложението е дошло от министерството на регионалното развитие, обясниха от Министерския съвет.




В момента главният секретар има право да назначава, ако е изрично упълномощен от министъра, само чиновниците на трудов договор. В бъдеще той ще може да взима на работа и хора на висши административни длъжности, където правоотношенията са служебни.


Назначенията на тези чиновници стават чрез конкурси, като главният секретар ще организира провеждането им и ще има решаващата дума при избора.


Целта на промяната е министрите да се разтоварят от несвойствени функции и да се съсредоточат в изпълнението на основните - разработването и осъществяването на политики, посочва правителственият пресцентър. За тази промяна нееднократно е настоявал министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев.


Преди време той обясни, че не може министърът да подписва всички документи, включително и за доставка на пирони, гайки, продажбата на стари уазки и т.н. В момента регионалното министерство е обявило конкурс за нов главен секретар.


Втора група промени в закона предвижда чиновниците задължително да декларират и допълнителните си доходи пред ръководителя на  ведомството. Целта е да се създаде по-голяма прозрачност и превенция срещу корупцията.


И сега служителите са задължени да правят това пред Националната агенция по приходите и Сметната палата, но веднъж годишно. С промяната ведомството, в което работят, ще има актуална и систематизирана информация и няма да се налага да иска справки от НАП и Сметната палата, обясниха от Министерския съвет.


Предлага се още да се създаде обща правна уредба за консултативните съвети към министерства и агенции. Те са се увеличили много през последните години, пише в доклада за състоянието на администрацията през 2010 г. Над два пъти пък са скочили разходите за външни консултантски услуги, като през миналата година министерствата и общините са похарчили близо 20 млн. лв.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK