До края на 2012 г. всички тролеи в София ще са нови

До края на 2012 г. всички тролеи в София ще са нови

© Красимир Юскеселиев



Тролейбусният парк в София ще бъде подменен 100% в рамките на година, година и половина, обяви зам.-кметът по транспорта Любомир Христов в интервю пред "Фокус". Той напомни, че миналата година с европейски пари са купени 30 нови тролея, което са 30% от наличния парк в София.


В Брюксел е вече и е в напреднала фаза  проект на София за интегриран градски транспорт, който предвижда купуването на още 50 нови тролея, уточни Христов. Той призна, че състоянието на автобусния парк е много тежко. Ръководството на "Столичен автотранспорт" имало задача да изготви петгодишна програма за обновяване на дружеството. Преди две години по линия на конкурси за отдаване на линии на частни оператори са пуснати 60 нови автобуса в София, каза още Христов.


По думите му подмяна на трамваите в града може да има, след като бъде подменен релсовият път, по който в момента не могат да се движат модерни трамваи. "В София има малко над 200 км релсов път. За съжаление малка част от него е в модерно експлоатационно състояние", обясни зам.-кметът.




И за подмяна на трамвайния релсов път общината разчита на европейско финансиране. Това също е част от проекта за интегриран градски транспорт, който чака одобрение от Брюксел.  Според Христов  трамваите втора употреба, които имат съответните гаранции и разрешения за употреба, са по-добър вариант за София.


"След като има разрешение за експлоатация в Германия, се предполага, че трамваят е в добро състояние и е безопасен. С тези мотриси се подновяват някои, които са изключително стари", обясни Любомир Христов.


Междувременно Иво Василев, зам.-директор в "Столичен електротранспорт", обяви пред "Фокус", че обвиненията за злоупотреби в размер на над 2 млн. лв. в обществени поръчки на Столична община за трамваи през 2009 г. са абсолютно неоснователни. С тази поръчка бяха купени трамваите втора ръка от Германия.


"При поръчката бяха отчетени последните неуспешни опити за доставка на модерни нископодови трамваи поради това, че един нископодов трамвай струва около 2.7 млн. евро. Затова се взе решение от Столичния общински съвет "Столичен електротранспорт" да проведе обществени поръчки за употребявани, но модернизирани трамвайни мотриси", обясни Василев.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK