София ще купува тролеи и ще отпушва трафика с ремонти и умни светофари

София ще купува тролеи и ще отпушва трафика с ремонти и умни светофари

© Надежда Чипева



50 нови тролея, ремонт на 20 ключови кръстовища, трамвайна линия от Семинарията до Студентски град и 20 умни светофара, които познават всеки трамвай и тролейбус и го пропускат. Това са основните дейности, които ще бъдат финансирани с 62 млн. евро по проект, за който оперативната програма "Регионално развитие" отпуска безвъзмездно 50 млн. евро.


Договорът е за интегриран градски транспорт в София и беше подписан днес от кмета на столицата Йорданка Фандъкова и министъра на регионалното развитие Плевнелиев. Зам.-кметът по транспорта Любомир Христов каза, че срокът за изпълнението му е година и половина. Реалната работа обаче ще започне догодина, когато се очаква да бъдат избрани доставчиците на новите тролеи и изпълнителите на останалите дейности в проекта. Ефект от инвестицията се очаква през 2013 г., обясни Фандъкова.


"Ползата за София ще бъдат 50 нова тролейбуса", каза Фандъкова. Тя обясни, че за разлика от 30-те автобуса, които общината купи миналата година, новите тролеи ще бъдат с два пъти повече места за пътуващите. С тях почти всички тролеи в града ще бъдат нови.




По проекта ще бъдат ремонтирани и 20 ключови кръстовища в столицата. Очакванията на общината са това да намали интензивността на трафика с 20 %. Фандъкова даде пример с кръстовището при Софийския университет, на което престоят на тролеите е 7-8 минути в пиковите часове. След осъществяването на проекта това чакане ще се избегне, каза тя.


Кметът съобщи, че ще бъде изградена трамвайна линия от Семинарията до Студентски град и ще бъде направена пълна рехабилитация на 3.5 км от трамвайната линия по бул. "България". "Така от кв. "Борово" до центъра ще се стига много по-бързо, като ще бъде осъществена и връзка с метрото", каза тя.


"Ето как общината ще получи нови, нископрофилни тролейбуси с климатик и 20 умни светофара, които познават всеки трамвай и тролейбус и го пропускат", каза министър Плевнелиев. Той каза, че ще има GPS система във всеки трамвай, тролей и автобус на градския транспорт.


На 600 спирки ще бъдат поставени електронни информационни табла. "По този начин ще се спести много време за гражданите", каза Плевнелиев.


Предстои проектът на София да бъде одобрен от Европейската комисия, като се очаква това да стане до края на годината. Общината е възложила на дружеството, което стопанисва автобусите на градския транспорт - "Столичен автотранспорт" да изработи 4-годишна програма за подмяна на старите коли. Не е ясно от къде ще дойдат средствата за купуването им. В момента обаче усилията били насочени към финансовото оздравяване на дружеството, което натрупа големи дългове и загуби в последните години. Фандъкова обясни, че в последните месеци финансовото състояние на "Столичен автотранспорт" се подобрило, като за доказателство каза, че задълженията към основния доставчик "Лукойл България" са се "стопили от 13 млн. лв. в началото на годината до 4 млн. лв. сега".

Коментари (62)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на vance
    vance
    Рейтинг: 451 Неутрално
  2. 2 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    е по хубаво от това има ли ,има трамвайте да сменят с нови и всички улици да направят нови ,но това нали до 5 години трябва да стане,надяваме се, ще им дадем шанс

  3. 3 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1040 Весело

    още малко и София ще стане като средно статистически град в европа

  4. 4 Профил на Yoda
    Yoda
    Рейтинг: 525 Неутрално
  5. 5 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2352 Неутрално

    Надявам се да не направят глупостта, да купят съчленени тролейбуси. Времената, когато чакаш 20-30 минути тролея или рейса и той величествено пристига пълен с 200 души трябва да замине в миналото. Нека да са малки тролеите , но да минават на 10 минути. Дългите возила причиняват и други пакости - на дължина не се събират на спирките повече от 1 бр., мъчно взимат острите завои като този на Ректората, по-често аварират поради деликатната си конструкция. Освен това, малко скъпички ми се виждат. За 600 хил евро на тролей могат да се купят 3-4 автобуса мерцедес ситаро, с което целият автопарк да бъде подменен на 100%

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  6. 6 Профил на kalin_m
    kalin_m
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Добри намерения. Ще бъде хубаво да се превърнат в дела.

  7. 7 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 634 Неутрално

    Междувремнно, да направят кръгови на кръстовищата на България, с което да премахнат левите завои, трамваите да преминават кръстовищата през подлези.

    В вникой случай проектирането на което и да е кръстовище, пътен възел или каквото и да било друго в София или друг град да не се възлага на човека, проектирал пътния възел на околовръстното при отбивката за Симеоново!!! Всички проектнати да се изпращат там, за да видят, как не се прави!!!

  8. 8 Профил на Valery Schwarz
    Valery Schwarz
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Да са умни тия светофари - колко да са умни? Колкото хората, които ги програмират... Което, както обикновено, у нас е проблем...

  9. 9 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    чакай сега, нали имаше трамвай между Семинарията и Студентски град - на мен лично ми беше много удобен по едно време. Бастисаха го разни малоумници, които бастисаха и гара Пионер, и оставиха една недъгава крайна спирка на руското посолство - недъгава защото е без ухо за въртене на трамваите.
    Кога ще има трамвай между Младост и Дружба, който да отнеме от трафика на автобусите и да намали натоварването сега?
    И кога ще се обмисли за вътрешно и крайградския жп превоз? справка - RER в Париж.

    low riders team
  10. 10 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#7] от "zenola":

    да, този пътен възел е дебилен. истински възел-тапа.

    low riders team
  11. 11 Профил на Terry bear
    Terry bear
    Рейтинг: 497 Весело

    Преди много години трамвайната линия идваше от гарата, минаваше през Семинарията и стигаше почти до Студентски град. Ако не ме лъже паметта, трамваите имаха номера 2 и 19... Релсите им още стоят. Умни глави в зората на демокрацията закриха част от нея... така и не разбрах защо...

    http://www.vaksinite.com/zashto-kolektivniat-imunitet-chrez-vaksini-e-nepostizhima-utopia/
  12. 12 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#11] от "teri_beri":

    въобще не е в зората на демокрацията, преди не повече от 5-6 години стана тази мизерия

    low riders team
  13. 13 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2352 Неутрално

    До коментар [#7] от "zenola":

    Техниката с приоритетно преминаване е развита на запад от 60-те години на УКВ

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  14. 14 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Това с трамвайната линия от Семинарията до Студетски град ми е малко странно.
    Трамваите са ефективни при голям трафик/натоварване. За другото си има автобуси.
    Дали Общината очаква голям пътникопоток от Студетснки град до семинарията?
    Навремето линията с трамваи 2 и 19 бяха винаги полупразни. Което си има и друго име - неефективност и пари на вятъра.

  15. 15 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 634 Неутрално

    До коментар [#13] от "cinik":

    Да, и върши работа. За кръстовището до Ялта и други такива, където мастото е ограничено, е перфектна.

    Но кръстовищата на България са с голяма площ и дават възможност за кръгово и изграждане на подлези за трамваите без затруднение.

    Всъщност, не разбирам от пътно строителство и градоустройство, но обикновената ми наблюдателност показва, че в доста европейски градове в основата на новоизградените пътни възли стои кръговото. При нас също вече го има на много места. Най-вероятно не е случайно.

  16. 16 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Защо имам спомени, че старата линия е до Дървеница, а не до Студентски град?
    Вероятно ще изграждат ново трасе.

  17. 17 Профил на qbn24558812
    qbn24558812
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    Трамвай от Семинарията до Студентски град е повече от странно. Поне де е от някоя метростанция, че да има логиката. Иначе 94 покрива тази отсечка напълно, а 88 и 102 почти...

  18. 18 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    До коментар [#14] от "ial":

    не е вярно това. А и линията няма да е до семинарията само, оттам тя продължава през граф игнатиев до Централна гара например. Сега се случва така, че студентите се товарят масово на 280, прекачват се на Плиска и се стоаварят на гарата - да си виждал наскоро спирките на Окръжна болница и Плиска? Мазало са. Трамвай винаги е по-добре от автобус, още повече и ако е отделен от платното като маршрут, става много по-бърз.

    low riders team
  19. 19 Профил на Clint_Eastwood
    Clint_Eastwood
    Рейтинг: 916 Любопитно

    А ще има ли Икарус-и?

    Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/
  20. 20 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#17] от "Мария Антоанета":

    идеята е трамвая да замени автобуса, който пуфка по платното, наравно с другите МПС-та

    low riders team
  21. 21 Профил на А, чашката
    А, чашката
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Можете да ме обвините във всичко за това ми участие, но това с умния светофар пред Университета си е пълна глупост!
    Там тролейбусите идват от всички посоки, и на която и да дадеш предимство, другите пак ще чакат 7-8 минути. При това са на често, така че едновременно на кръстовището има 2-3 бр.
    Това кръстовище го прецакаха, защото се бояха от атентат срещу Бай Тошо, и просто всики кръстовища се строяха на едно ниво с милиционер(дето пропуска важните)

    Вижте по бул. България ( или килърщрасе по новому)....

  22. 22 Профил на А, чашката
    А, чашката
    Рейтинг: 442 Весело

    Първата " Автоматизирана система за управление" на трафика е написана през далечната 1972 или 1973 г. в Софийски градски народен съвет ( в онези години).
    Първата зелена вълна не знам кога е заработила!
    Ако някой знае да напише тука!

  23. 23 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    А последните 6 години къде спаха ( за светофарите ми е въпросът, не знам за тролеите)

  24. 24 Профил на Oblakoff
    Oblakoff
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Браво, браво знаят къде са им избирателите, в студентски град и други села около София

  25. 25 Профил на А, чашката
    А, чашката
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#16] от "prirodata":
    Ти от кое село си? Студентски град е в Дървеница, ало!

  26. 26 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#21] от "А, чашката":

    е, не забравяй че това са думи на Фандъкова, тя от трафик системи нищо не вдява (проверено и доказано). А GPS за трамвай, който върви по релси е мега мега тъпо

    low riders team
  27. 27 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2352 Неутрално

    ПС. Отдавна не с говори за нова автогара до метростанцията на Експоцентъра, която беше предвидена с идеята междуградските въпроси да не навлизат повече в ЦГЧ. Сега ако постоите на румънското посолство, на всеки градски рейс ще минат 5 междуградски. А после същите ще се появят по другите дежурни софийски тапи, та чак до Централна автогара. На един рейс от Пазарджик сигурно повече му отнема от Горубляне до автогарата, отколкото от Пазарджик до Горублян

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  28. 28 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 553 Неутрално

    "Фандъкова даде пример с кръстовището при Софийския университет, на което престоят на тролеите е 7-8 минути в пиковите часове. След осъществяването на проекта това чакане ще се избегне, каза тя."
    Там не се ли направи кръстовище на две нива, няма как да се избегне задръстването, ако щат и 100 милиона да дадат за "умни" светофари и тем подобни глупости. И причината е, че заради депутатите светофара по Цар Освободител свети зелено по 10 минути. И трябва, като почнат да правят кръстовища на две нива, да почнат да ги строят само по един булевард (5-6 поредни кръстовища), за да стане като Цариградско Шосе. Иначе, ще направят на един място кръстовище на две нива, и (ако наоколо има само светофари) задръствнията ще се преместят там.

  29. 29 Профил на Димитър Лабарба
    Димитър Лабарба
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Това с умните светофари ми изглежда недомислено. Специално на ректората идват тролеи и автобуси от всички страни, и то много начесто.
    1во, ако има тролеи от всички страни едновременно, всички са с приоритет, те пак се чакат, т.е. няма разлика между умния и обикновения светофар.
    2ро, ако на всеки цикъл червено-зелено има тролеи (както по принцип става през деня), светофарът пак ще е в приоритетен режим постоянно, и пак си губи смисъла. Докато мине тролея, от другата страна идва друг, светофарът пуска него, и става абсолютно същото като при обикновените светофари.

    Освен това колоните, в които няма тролеи, ще се удължат, т.е. трафикът за колите ще стане по-зле. По-скоро трябва светофар, който следи дължината на колоните на собственото и съседните кръстовища, за да държи по-дълго зелено на дългите колони, и тези колони които затапват съседни кръстовища. Примерно колоните от спортната палата и от парламента не са толкова приоритетни, защото няма близо кръстовище, докато тия от Орлов Мост и от паметника Левски са по-важни, защото те блокират още възлови кръстовища.

    Трябва сериозно да се проектира цялата схема, то ако ставаше само с купуването на едни светофари......

  30. 30 Профил на А, чашката
    А, чашката
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#27] от "cinik": А ако стоиш на Лъвов мост или на Сточна гара са по 10 в минута и всичко прецакват.

  31. 31 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Като чуем УМНИ и ме фаща страх. Много сме умни се, като умните колчета на Графа. Умни ама мързеливи. Ден работят, 2 не, а последните 2 год хич и не работят.

  32. 32 Профил на А, чашката
    А, чашката
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#29] от "Димитър Лабарба":то ако ставаше само с купуването на едни светофари......

    Всичко започва с купуване, после ще мислим, иначе как ще живеем

  33. 33 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2352 Неутрално

    До коментар [#30] от "А, чашката":

    Най-големият стах ми е, че сегашната автогара е частна. С тази на Трафик маркет даже стават 2 на едно място. Частният собственик винаги ще потърси начин, как да се "разб-Е-ре" с общинските съветници за запазване на статуквото.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  34. 34 Профил на А, чашката
    А, чашката
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До Дневник - мисля, че е необходимо да имате тема за трафика Това е болна тема и трябва да се обсъжда постоянно
    Информацията също е нужна ежеминутно

  35. 35 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#9] от "Comandante Marques":

    Между Младост и дружба няма да има трамвай - все пак по проект метрото трябва от Младост да стигне до летището, като минава през Дружба, което обезсмисля трамвая.

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  36. 36 Профил на bilito05
    bilito05
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Дано това нещо стане а да не е поредният предизборен трик!

  37. 37 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#35] от "Гилгамеш":

    може и така да е

    low riders team
  38. 38 Профил на Musashi
    Musashi
    Рейтинг: 497 Неутрално

    "....20 умни светофара, които познават всеки трамвай и тролейбус и го пропускат. "

    "По проекта ще бъдат ремонтирани и 20 ключови кръстовища в столицата. Очакванията на общината са това да намали интензивността на трафика с 20 %."

    "Фандъкова даде пример с кръстовището при Софийския университет, на което престоят на тролеите е 7-8 минути в пиковите часове. След осъществяването на проекта това чакане ще се избегне, каза тя."

    "Ето как общината ще получи .................. и 20 умни светофара, които познават всеки трамвай и тролейбус и го пропускат", каза министър Плевнелиев."

    Поредните изключително некомпетентни и глупави изказвания, от хора които нямат представа за какво говорят, но подготвят "общественото мнение" в опит да оправдаят "усвояването" на средствата, в размер на около 150 млн.лв..




  39. 39 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#25] от "А, чашката":

    Аз съм от Горно нанадолнище. Как позна?
    Лесото, ХТИ и МЕИ, Минногеоложкия не бих ги отнесъл към Студентски град.
    Дори УНСС е на границата.

  40. 40 Профил на Whisper
    Whisper
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#14] от "ial":


    До коментар [#17] от "Мария Антоанета":

    Срещу Семинарията са три от най-големите факултета на СУ - Химическия, Физическия и Матемитическия, а в момента тази отсечка се покрива само от 94 и от няколко заблудени маршрутки, които от догодина се закриват. Като вземем предвид и факта, че 94 далеч не е най-редовният автобус в София, трамвайната линия далеч не е лишена от смисъл според мен.

    "Ако протегнеш ръце към звездите няма да останеш с шепа кал."
  41. 41 Профил на briton
    briton
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Те и сега новите тролейбуси, автобуси и трамваи имат климатици. Друг въпрос е колко често този климатик работи ...

    Бойко е зависим
  42. 42 Профил на VM
    VM
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#7:"zenola"]Междувремнно, да направят кръгови на кръстовищата на България, с което да премахнат левите завои, трамваите да преминават кръстовищата през подлези.[/quote]

    Трябва да купят тогава трамваи - подводници, защото целият регион от кв. Красно Село, Борово, Мотописта, Бели Брези и Стрелбище е пълен с подземни реки, а от Иван Гешов до НДК под бул. България тече и Перловската Река.

  43. 43 Профил на сократ1
    сократ1
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Най-важния въпрос е - Може ли СКГТ да се самоиздържа от продажба на билети карти и другите приходи.
    Отговора е на 100% - МОЖЕ!!!! На тоя въпрос обаче всички кандидат кметове отбягват да отговарят.

    ЗА ДА СТАНЕ ТОВА ОБАЧЕ Е НЕОБХОДИМО ДА БЪДАТ НАПРАВЕНИ СЕРИОЗНИ СТРУКТУРНИ И ПЕРСОНАЛНИ ПРОМЕНИ.

    Необходимо е да се направи така, че хората/почти всички/ да могат да го ползват. А това може да стане като се намалят с 40% цените на билетите и картите/ по мои изчисления/ и се въведе глоба от 50 лева за гратисчиите. Това се налага защото цената ще бъде толко достъпна, че който няма билет или карта да помни дълго кога е пътувал гратис.

    сократ1
  44. 44 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 646 Неутрално

    [quote#26:"Comandante Marques"]А GPS за трамвай, който върви по релси е мега мега тъпо[/quote]

    За тебе може и да е тъпо, но за "усмихнатото лице на корупцията" си е далавера. Като 85-те милиона за "предсрочното завършване" на Люлин.

    Да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
  45. 45 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 969 Неутрално

    Да вземат да се сетят най-вече за трамвайните спирки преди и след светофарите и там да обвържат работата на кръстовищата със спирането на трамваите. Защото сега се наблюдава следното:
    1. Площад Македония в посока Петте кьошета - трамваят пресича пръв кръстовището и спира на спирката. Всички автомобили остават на кръстовището и го запушват. Светва зелено за другото направление, но кръстовището е запушено;
    2. Площад Македония в посока Централна гара - трамваят спира на спирката и въпреки зеления сигнал автомобилите стоят. Автомобилите в другото направление също стоят, защото им е червено.
    Забелязал съм, че когато светофарът не работи през площад Македония се преминава по-лесно дори и в час пик. Чудя се защо никой не забелязва това.
    И стига с тия предизборни новини - срещнали се кандидат-кмета и кандидат-президента и казали: ще направим еди какво си. А досега защо спахте?

  46. 46 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2352 Неутрално

    До коментар [#43] от "сократ1":

    И според мен може. Щом частният автобус ме вози от Стара Загора до София за 12 лева и за линията се натискат 10 конкурентни фирми, защо да не ме закара някой от Орлов мост до Плиска за 1 лев? Мисля, че сметката излиза. Друг е въпросът с краденето на нафта, излишните щатове и синдикалните пиявици

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  47. 47 Профил на сократ1
    сократ1
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Гледай сега брато това за което намекваш....

    Друг е въпросът с краденето на нафта, излишните щатове и синдикалните пиявици -

    -всичкото ще се оправи като се въведе строг контрол на всички разходи. Най-общо казано ще се избере един Обществен съвет от грамотни хора с подходяща кфалификация. Същите ще получават някакво приемливо месечно възнаграждение. Те ще дават всеки месец публичен отчет за свършената работа. Ако някой им пречи ...нека кажат само и ще видиш какво ще му се случи на тоя дето пречи....
    И т.н.....нови неща в СКГТ. Впрочем ще стане една компания вместо сегашните измислени три за да могат наще хора да лапат.

    сократ1
  48. 48 Профил на мОДИ ти си........ши....к
    мОДИ ти си........ши....к
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Защо най-напред не оправят канализацията
    Ще направят всико и асфалт и тротоари иии
    по стар нашенски обичай ще започнат да ровят отново

  49. 49 Профил на мОДИ ти си........ши....к
    мОДИ ти си........ши....к
    Рейтинг: 442 Неутрално

    И да се махнат частните сфетофари
    Не може уличка по която на ден минават 20 автомобила да има еднаво време с оживен булевард като Сливница например

  50. 50 Профил на А, чашката
    А, чашката
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#45] от "b_d_s": Площад Македония е последната тапа в топ-центъра на София, сътворена преди около 2 годи ни с поставянето на светофара. Всички го виждаме, но нали знаеш КАТ как казва: това не е наша работа, тя Общината ги управлява тези работи....

  51. 51 Профил на Лизандер Проески
    Лизандер Проески
    Рейтинг: 714 Неутрално

    а тия умни светофари ще научат ли тролеите да прескачат колите пред тях? Визирам примера със Софийския - как по-точно ще мине тролея, ако светофара не пусне целия поток, което означава, че в перпендикулярна посока ще пуска по 2-3 коли и задръстването ще се премести. Май май няма да го бъде много, ама нека да видим

  52. 52 Профил на А, чашката
    А, чашката
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#47] от "сократ1":
    не тсва с контрол не става , пазарът е контрол, но така да се каже "честен пазар", а не манипулиран ДС-червено-син-жълт-мутренски-свободен( от конкуренция)
    пазар!

  53. 53 Профил на Terry bear
    Terry bear
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#12] от "Comandante Marques":

    Може и така да е, не помня...

    http://www.vaksinite.com/zashto-kolektivniat-imunitet-chrez-vaksini-e-nepostizhima-utopia/
  54. 54 Профил на Clint_Eastwood
    Clint_Eastwood
    Рейтинг: 916 Неутрално

    До коментар [#36] от "bilito05":

    Разбира се, че е поредният предизборен трик! Сега всички като някакви зомбита ще гласуват за ГЕРБ, щото чули пак обещания, а и в момента в цяла София кипят ремонти на невралгични проблеми за замазване на очите. Въпросът е къде бяха през всичките тези години, през които заемаха публичните си постове, изплащани с нашите данъци! Когато става дума за печелене на избори, стават много активни, а през останалия почти пълен мандат не може да се говори с тях. Вие гласувайте, пък може за по-следващите избори и да се сбъдне някое обещание, но не си и помисляйте, че улиците ще почнат да се мият ежедневно с вода, например, или че пред НДК ще светят улични лампи

    Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/
  55. 55 Профил на Мер Ака Ри
    Мер Ака Ри
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#3] от "gesch18":

    да бе, не се бях замислил!

  56. 56 Профил на Мер Ака Ри
    Мер Ака Ри
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#50] от "А, чашката":

    Там се строи и небостъргач! Което значи още много коли и хора! Както стана на Ситняково. Такива проблеми Софийска община решава винаги по един начин: СВЕТОФАР !!!

  57. 57 Профил на Мер Ака Ри
    Мер Ака Ри
    Рейтинг: 489 Гневно

    Като цяло планирането на Соф общ е плачевно, КАТАСТРОФАЛНО!!!! Вместо да махнат светофарите по Ситняково, част от естествен пръстен около центъра - какво? СВЕТОФААААР. Добре дошли в София в 21 век. Светът върви напред, ние към каменната ера !!!

  58. 58 Профил на Мер Ака Ри
    Мер Ака Ри
    Рейтинг: 489 Весело

    На кого да дам книжката "Земетресенията в София" издадена от БАН? Много е важно!!! Всички трябва да прочетат какво е станало при голямото земетресение през 1858 година! А именно - земята между Бояна и Драгалевци бълва големи количества земен газ, които горят със син пламък дни наред. А морени от Витоша се изтъркулват до сред Софийско поле. Представете си какво ще стане с Драгалевци и Симеоново ако това се повтори. Не ако, а като...

  59. 59 Профил на kndmv
    kndmv
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Преди 3 г махнаха линията Семинарията-Дървеница, защото имало метро. При кой ли кмет беше това...

    Иначе технологията с таблата по спирките е изключително "иновативна" - светодиодът е измислен през 1961 г.

    За билетчето, което от 10х10 см машинка за 2 лева ще стане цопляк електронен - нямам думи.

    Единственото ново е ако наистина се регулират светофарите "умно"...

  60. 60 Профил на 5
    5
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Простотия, след простотия! Създайте работни места, раздвижете икономиката, за да имат хората работа, а не да търсят такава в столицата! Тръгнали сте да ми копувате трамваи...от моя град /сф. област/, 80 % от жителите работят в столицата и всеки един от тях пътува с кола. Е, имаше и такива, които пътуват с влак, но понеже сега решихте освен Български пощи, да продавате и БДЖ, със сигурност пътя с кола ще им изл. по-ефтино от този с влак!

  61. 61 Профил на сократ1
    сократ1
    Рейтинг: 442 Неутрално

    № 60..

    Създайте работни места, раздвижете икономиката,

    Работните места и раздвижва икономиката бизнеса - най-общо казан. При такъв смешен корпоративен данък ...не занам защо бизнеса само мрънка а не създава раб. места, и не раздвижва икономиката. Явно не може...друго обяснение за мен няма.

    сократ1
  62. 62 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    До коментар [#3] от "gesch18":

    Това все пак е по-добре от средностатистически град в Азия, както е в момента. Остава да стискаме палци това да стане. И още повече за това градския транспорт да стане основно средство за справяне с трафика. Като познавам управляващите, за второто наистина ще е нужно чудо

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK