БДЖ още чака решение на Министерството на финансите за спешен кредит

БДЖ още чака решение на Министерството на финансите за спешен кредит

© Красимир Юскеселиев



Холдинг "Български държавни железници" все още чака разрешение на Министерството на финансите, за да получи държавно гарантиран кредит от 140 млн. лв. от Българската банка за развитие. "Всички документи и формалности вече са приключени и се чака преценка на министерството кога да бъдат отпуснати парите", каза председателят на съвета на директорите на дружеството Владимир Владимиров.


Разрешението за кредита беше гласувано преди месеци от Народното събрание, а целта му беше спешно да влее средства в на практика фалиралата държавна фирма, за да може тя да плати част от задълженията си към банки и доставчици, както и да ремонтира някои от влаковете. Отпускането на заема обаче все още се бави. Причина за това обаче не била нуждата от още едно разрешение от Европейската комисия, както излезе от интервю на Владимиров от вчера.


"Имаме разрешение от Брюксел за отпускането на заема, а сега чакаме второ за по-големия кредит от 460 млн. лв. от Световната банка", обясни днес председателят на борда на БДЖ. Той добави, че напредък по преговорите за втората нотификация се очаква през септември. Тогава Световната банка трябва да реши дали да отпусне заем за българския железопътен превозвач, както и за Националната компания "Железопътна инфраструктура", която иска 140 млн. лв. за нови машини за ремонт.

Ключови думи към статията:

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    Ех как си приличат Гърция и БДЖ. И едните и другите искат напоителни заеми в пясъчни дюни. Разликата е само в последните две нули.

    През последните 4000 години не е опитомено нито едно ново животно.
  2. 2 Профил на mdaa
    mdaa
    Рейтинг: 605 Весело


    Ало , Брюксел ли е?
    Не , тука е Световната Банка.
    И на вас да ви е'а м'аата!

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5758 Гневно

    чети : Държавата /НИЕ/ гарантира и плаща БДЖ яде кюфтетата и риве за още !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1203 Гневно

    600 милиона лева заем!!!???!!! Тези на мига да ги закрият и да им плащат за да не работят- ще ни излязат по-ефтини!!!
    Ами със старите им заеми, борчовете им минават МИЛИАРД!!!
    Преди бяха Кремиковци- сега са тези наглеци!!!
    Да ги приватизират , или да ги фалират веднага!!!
    И сетне нямало пари за образование, пенсии, здравеопазване...

  5. 5 Профил на kalin_m
    kalin_m
    Рейтинг: 551 Весело

    Те хубаво пари ще вземат, ама какво точно ще свършат? Това, че ще плащат летящи дългове и ремонти с пари от Банката за развитие нищо не променя, освен това, че държавата като кредитор няма да ги обяви в несъстоятелност. Т.е. държавно-финансовия разврат удължава лиценза на бардака БДЖ. Финансовото министерство да си направи историческа справка колко пъти в новата ни история дълговият капан е бил тясно свързан с БДЖ.

  6. 6 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Ще увеличи държавния дълг с 0.2 процента. Не е много, ама за какво е?

  7. 7 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Поправка, 0.2% от БВП е много, а освен това сигурно ще го броят и в бюджетния дефицит, който ако е над 3% нарушаваме еврокритериите.

  8. 8 Профил на smile
    smile
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Никакви заеми за тези. Да си продават вагоните и старите локомотиви и да си плащат кредитите. Тези кредити просто ще отместят във времето проблема...

  9. 9 Профил на Крез
    Крез
    Рейтинг: 768 Весело

    Копират статията копирам си и поста.
    Да не е луд някой да приватизира БДЖ или друго губещо държавно предприятие.Нали ще бъде заклеймен като Костов
    ,че разпродава на безценица родината ,че пре..ал поминъка на хората .Така си е по добре трупат се загуби но те се разпределят
    върху целият матрял а единици си краднат във фалиращите
    фирми и не им дреме.Ма трябваше Костов да не пипа поне 5-6
    големи като Нефтохима , БГА, и др та и досега кучематряла да ги издържа и можеше и втори мандат за СДС да имаше.

  10. 10 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    както и да го гледаме БДЖ съществува заради старите хора и Перничани ,който патуват безплатно,а ако го преструкторират може и за другите да съществува

  11. 11 Профил на Крез
    Крез
    Рейтинг: 768 Весело

    Бе ние сме били богата държава ,щом с 500 мил ще реанимираме мъртвец като БДЖ.В държава без икономика е нормално
    железниците да фалират .Няма товари няма пътници /в достатъчни количества/ а разходите и кражбите растат .
    И милярд да им налеят след година две пак ще са пред фалит.

  12. 12 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Засега действията на новия изпълнителен директор са доста добри и с визия. За първи път от 20 години има яснота какво се иска в железниците,а те са бъдещето. А за кредита - хубавите неща отнемат време, администрацията май почва да зачепва че между обещанието и реално свършената работа има разлика във времето.

    и най-умният си е малко прост....
  13. 13 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1203 Гневно

    До #11- Крез- с 600 милиона. Ако 100 милиона за теб не са пари , подхвърли ми ги насам...
    460 милиона от световната банка + 140 милиона за "железопътна инфраструктора" правят точно 600 милиона лева...
    В същото време стотици български деца мрат поради липса на пари за лечението им в чужбина и медиите постоянно рекетират оскотелите от глад и мизерия българи да пращат милостиня за лечението им!!!
    ИЗРОДИ!!!

  14. 14 Профил на Величка Маринова
    Величка Маринова
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Европейската комисия одобри през месец декември временно 249 милиона лева оздравителна държавна помощ в полза на БДЖ.

    http://velimar.blogspot.com/2010/12/249.html

    времетраенето на помощта е до 15.юни 2011 г., видно от публикуваното съобщение в Официален вестник на ЕС
    http://eur-lex.europa.eu/JOHtml.do?uri=OJ%3AC%3A2011%3A187%3ASOM%3ABG%3AHTML

    VelMar
  15. 15 Профил на buchalo
    buchalo
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Би било правилно първо БДЖ да фалира, да влезе синдик и прокурор, а после да се потърсят начини за оздравяване.

  16. 16 Профил на Крез
    Крез
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#13] от "kimba3":

    И за мен са си пари 100 мил ,само за Тиквата и КО. са нищо щом ще се дават за глупости.Виж за важни неща както си споменал ,пари няма!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK