Околовръстното на София ще се разширява към магистрала "Люлин"

Отсечката пред ИКЕА ще е готова предсрочно

Достъпът до "Люлин" е труден заради тесните шосета, водещи до магистралата

© Георги Кожухаров

Достъпът до "Люлин" е труден заради тесните шосета, водещи до магистралата



Разширение на Околовръстния път на София от кръстовището с бул. "Бъкстон" до магистрала "Люлин" планира общината. Това е един от участъците с най-натоварен трафик, а на пресечката на Околовръстното с бул. "Цар Борис ІІІ" винаги има задръствания.


До няколко седмици ще бъде готов проектът за разширяване на трасето. Той ще бъде даден на Агенция "Пътна инфраструктура" и министерството на регионалното развитие, които да намерят пари и да изберат строител, каза зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.


Все още не може да се каже колко ще струва ремонтът на тази 7.5-километрова отсечка от Околовръстния път. За сравнение, разширението на Южната дъга на шосето струва средно 20 млн. лв. на километър.




Средствата за ремонта на пътя към магистрала "Люлин" може да бъдат осигурени от държавния бюджет или от европейските програми "Регионално развитие" и "Транспорт".


Възможността за финансиране по "Регионално развитие" е малко вероятна, тъй като според зам.-министър Лиляна Павлова парите по нея са разпределени. Така остава вариантът за осигуряване на средства от "Транспорт". Парите могат да бъдат взети от друг проект или от спестени средства по програмата.


По този начин ще се осигури финансиране за разширението и на друга част от околовръстното до магистрала "Люлин" - от кръстовището между двата пътя до моста на река Какач. Построяването на допълнителни платна на тази част от шосето ще струва около 155 млн. лв.


Разширението се налага заради задръстванията и катастрофите, които стават в края на "Люлин", тъй като четирилентовата магистрала се влива в двулентовото околовръстно, което не е и в много добро състояние.


В момента се разширява южната част на Околовръстния път до кв. "Младост". Част от нея - край магазина на ИКЕА, трябваше да е готова до 15 септември, но се работи за съкращаване на срока с три дни, каза строителният министър Росен Плевнелиев. "Работи се денонощно, двуетажна магистрала израства пред очите на всички нас и в момента се борим да оптимизираме срока с още три дни", обясни той.



Трафикът в града ще се отпушва с "умни" светофари


50 нови тролея, 20 "умни" светофара, които познават колите на градския транспорт и ги пропускат, електронна система за таксуване, трамвайна линия от Семинарията до Студентски град. Това са основните дейности, които ще се финансират с 62 млн. евро по проект на Столичната община, за който оперативната програма "Регионално развитие" отпуска 50 млн. евро. Договорът за проекта беше подписан от кмета Йорданка Фандъкова и министъра на регионалното развитие Росен Плевнелиев. Реален ефект от модернизирането на градския транспорт ще има през 2013 г. Изпълнението на основните дейности ще започне догодина, като дотогава ще се правят обществени поръчки.


"Ползата за София ще бъдат 50 нова тролейбуса", каза Фандъкова. Тя обясни, че за разлика от 30-те автобуса, които общината купи миналата година, новите тролеи ще бъдат с два пъти повече места за пътуващите. Така почти всички тролеи в града ще бъдат нови. По проекта ще бъдат ремонтирани и 20 ключови кръстовища в столицата. Очакванията на общината са това да намали интензивността на трафика с 20%. Ще бъде направена и трамвайната линия от Семинарията до Студентски град и ще се ремонтират 3.5 км трамвайни релси по бул. "България". Плевнелиев съобщи, че за следващия програмен период (2014-2020 г.) от еврофондовете ще бъдат осигурени 840 млн. лв. за градски транспорт в големите градове - двойно повече от сумата за този период.

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4786 Неутрално

    това нали го коментираме от обяд

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Джон Доу
    Джон Доу
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Как пък точно с ремонтирането на 20 кръстовища ще се намали интензивността на трафка с 20% не е ясно.
    Това и Хари Потър няма да може да го направи.

    Иначе за плановете - добре . Сега остава и да ги изпълнят , щото 20 години само за планове слушаме.

    Пътната настилка из София я позакърпиха поне , не знам дали се дължи на добро управление или други фактори ,но предишни години положението беше в пъти по-зле.
    И с почистването се заеха по-сериозно , поне в някои квартали.

    All I'm gonna do is just go on and do what I feel. Jimi Hendrix
  3. 3 Профил на petteof
    petteof
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Откакто чух за идеята за трамвай по «Н. Габровски», един ден не е минал без да се зачудя КАК е възможно да хрумне на някого такова нещо.

  4. 4 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    Дано предвидят една бетонна стена на която да лепят некролозите на самоутрепалите се идиоти по време на среднощните гонки!!!
    Да я нарекат "стената на предупреждението'' и да служи за предупреждение на малоумните джигити...

  5. 5 Профил на Saint
    Saint
    Рейтинг: 442 Весело

    "Трафикът в града ще се отпушва с "умни" светофари"
    _____________________________________________

    Няма такова нещо по-"умно" от Б.Б. и Цв.Цв.! Не мога да повярвам!

  6. 6 Профил на na
    na
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Със сигурност ще бъде по приятно за всички така че няма какво повече да добавите, само си чешете езиците.

  7. 7 Профил на alexandar442
    alexandar442
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Движението там наистина е непоносимо. Благодаря!

  8. 8 Профил на plami.petrova
    plami.petrova
    Рейтинг: 225 Неутрално

    В съчетание с "интелигентните светофари", в София движението със сигурност ще се облекчи!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK