Пътят Русе - Маказа ще бъде обявен за обект с национално значение

Пътят Русе - Маказа ще бъде обявен за обект с национално значение

© Надежда Чипева, Капитал



Обявяването на пътя от Русе до Маказа на българско-гръцката граница за обект с национално значение ще бъде гласувано на днешното заседание на Министерския съвет. Така ще се ускорят процедурите по одобряването на инвестиционни проекти, отчуждаване и издаване на строителни разрешителни при бъдещо разширение или строителство по трасето.


Пътят преминава през Бяла, Велико Търново, Габрово, Шипка, Стара Загора, Димитровград, Хасково,  Кърджали, Момчилград и стига до Маказа. Той е част от трансевропейската пътна мрежа и едно от трасетата, които по плановете на министерството на регионалното развитие трябва да се превърнат в скоростни с пари от еврофондовете. Със средства по оперативната програма "Транспорт" предстои построяването на отсечката от 24 км от Кърджали до Подкова. За строител беше избрано дружеството "Кърджали - Подкова", в което влизат фирмите "Интегрирани пътни системи", "Пътстройинженеринг", "Пътстрой" и "Пътно строителна компания Ес Би Ес". Те дадоха най-ниската цена - 32 млн. лв.


Целта е останалите участъци от пътя да се финансират с европейски средства, но през следващите програмни периоди. Пътят е част от еврокоридора, който свързва Финландия и Русия с Гърция през България и Румъния. Обявяването на частта през България за обект с национално значение дава възможност за ускоряване на всички административни процедури по подготовката на строителството, както и за незабавно отчуждаване на имоти.

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jorro Jorrov
    Jorro Jorrov
    Рейтинг: 572 Любопитно

    Магистрала за руската мафия Русия-Румъния-България- Гърция ?

  2. 2 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2003 Неутрално

    sewer70, или още спиш, или не си си лягал. Толкова рано да пишеш глупости е симптоматично.
    Ще бъде много добре ако това започне да се осъществява.

  3. 3 Профил на мОДИ ти си........ши....к
    мОДИ ти си........ши....к
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Пътя си е път и ние имаме крещяща нужда от нови и по-широки пътища,нали и ние ще го използваме най-вече

  4. 4 Профил на bati vi
    bati vi
    Рейтинг: 1461 Неутрално

    До коментар [#2] от "stedim":

    Разбира се, че ще е добре.
    По-добре да има път отколкото да няма .

    Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....
  5. 5 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2114 Неутрално

    Адвокат, доктор и мениджър-пътищар обсъждали кое е по-добро - да имаш любовница или жена. Разбира се любовница, казал адвокатът. Ако имаш жена и тя поиска развод - животът ти става черен. Докторът се възпротивил и рекъл, че съпругата дава онова чувство за сигурност и спокойствие, което е много благотворно за здравето. И двамата грешите, рипнал мениджър-пътищарът, трябва да имаш и двете. Докато любовницата мисли, че си при жена си, а жена ти мисли, че си с любовницата, винаги можеш да копнеш някъде първа копка, да резнеш лента, да провериш пепелта в асфалта...

  6. 6 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Пътят е наш доколкото ние ще му плащаме разноските, а ще е чужд, защото ползата не е за нас. Съгласно ворбативната база на ЕС новите камиони, които са основните платци по магистралите, практически са освободени от такси, която е завишена за старите, каквито са нашите. Да не говорим, доли това ще е път, магистрала и дъли въобще по него ще има такси или ще се издържа от винетките и данъка върху колата. Много е хубаво да има магистрали, но като ти сложат 50 лв. тол такси до морето болшинството магистрални фенове ще си карат по страничните пътища. Магистралите са страшно запобване на икономиката, не случайно преди доста време ЕС препоръча да се строят само в краен случай. Един от най-тежките камъни на шията на гръцката икономика са магистралите, чията поддръжка е 8-10 млрд. годишно. Казваха, че има магистрали, по които пътната такса трябва да се вдигне 20-30 пъти, за да може поддръжката да за собствена сметка.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  7. 7 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    До коментар [#6] от "др. Иванов":


    [quote#6:"др. Иванов"] Да не говорим, доли това ще е път, магистрала и дъли въобще по него ще има такси или ще се издържа от винетките и данъка върху колата.[/quote]
    -------------------------------------

    """ . . . трябва да се превърнат в скоростни . . . """
    ================================

    Скоростните пътища не са магистрали и за тях за сега важи винетка .
    А скоростните пътища са две пътни дву лентови платна разделени с мантинела .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  8. 8 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 1021 Гневно

    Е намери се най-после някой да помисли и за това тясно шосе!
    Русе-Бяла сега е касапница. През 10 от 12-те месеца в годината генерира много по-голям трафик от строящите се Тракия и Марица. Добре трябваше да се огледат и помислят, тази отсечка да се разшри до Г29, и то доста по-рано!

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ НА ЛУКОЙЛ, ГАЗПРОМ, ОМВ, ПЕТРОЛ, ШЕЛ И ЕКО.
  9. 9 Профил на cogito
    cogito
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Много "правилни разсъждения" са наредени отгоре надолу с изключение на асарид! И най-важното - извечно "природо- и вулгаропротекцио- съобразни". Мнооого интересен анекдот!
    Това е гарантираното ноу-хау, че след някоя и друга година като порасне тревица и върху попостроените от бай Тошово време магистрали, и като отстраним "омразните пътищари/?/", като ликвидираме и останалите текстилни фабрики, за да не произвеждат "омразните ленти", като ликвидираме и останалите тук там оглозганите фабрички, цехчета и работилнички - ще настане такъв живот за козите, защото народецът ще тръгне по другия свят и ще ги остави да си пасат в България на воля и ще си проправят пътечки ...

  10. 10 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    Не пише нещо много важно -как ще преминава през планината този път? И какво ще представлява? А такъв път ни е нужен, вертикалните направления в страната ни никакви ги няма.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  11. 11 Профил на cogito
    cogito
    Рейтинг: 418 Неутрално

    А сега сериозно! Разбира се, че магистрален път север-юг е жизненоважен за България. Дано дойде ред и на тунела през Стара планина, за който са мечтали разумни люде, още преди повече от век!

  12. 12 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#11] от "cogito":

    ако роследиш предизборнитр кампании ще разбереш че всъщност проблемът е решен. Строителството му присъства във всяка педизборна програма и все не им стига времето.

  13. 13 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1466 Любопитно

    Това горното наистина ли е снимка от "магистрала"...?

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  14. 14 Профил на Александър Куртев
    Александър Куртев
    Рейтинг: 418 Весело

    Е па я предлагам да го включим в националните туристически обекти!

    "We must not look to government to solve our problems. Government is the problem." - Ronald Reagan
  15. 15 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#13] от "B52":

    Да, това е от Тракия, а линийките от разтопен асфалт не знам за какво служат, но са адски досадни и напълно засенчват маркировката, и светят гадно в очите. Сигурно е някакъв наш, роден прийом в строителството на магистралите.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  16. 16 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    До коментар [#13] от "B52":

    Това е наистина снимка от магистрала .

    Н О : имай предвид , че това е световна практика , есенно време да се запълват рисовете с течен асфалт, за да не може зимно време в рисовете да навлиза водица , която като замръзне и прави големите дупки.
    Друг е въпроса , че най-после и тук са го направили !
    Както казах , това е много стара практика на запад от нас . Вместо да кърпят големи дупки с големи разходи !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  17. 17 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    До коментар [#15] от "Тони!":

    Прочети ако обичаш # 16

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  18. 18 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1188 Любопитно

    Ние ще строим до Маказа, но гърците какво мислат по въпроса? Имам усещането, че този транзитен международен коридор не им е в приоритетите. Ощи повече, че те са силно притиснати от кризата и днес са замразили реконструкцията на ЖП-линията Александруполис-Орестиара, а от там и към Свиленград. Ако нямаме единомислие с гърците, все едно е да строим път ЗА НИКЪДЕ!!!

  19. 19 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    До коментар [#16] от "Чардо":

    Съгласен със всичко относно техниката....
    Няма ло6о в нея, дори напротив.
    Става дума за това че "магистралата" прилича на минно поле, поради "качествата" на настилката....

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  20. 20 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 631 Неутрално

    Тъпата администрация да си върши работата и няма да има нужда се обявява следващия пътен знак, който трябва да бъде подновен, за такъв с национално значение. Съкратете ги тия служители и въведете електронни правителство, драги "реформатори" от ГРОБ.

  21. 21 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#18] от "Дедо Либен":

    Пътят преминава през: Русе, Бяла, Велико Търново, Габрово, Шипка, Стара Загора, Димитровград...
    75% от трафика на "Марица" се захранва от този път за никъде.

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ НА ЛУКОЙЛ, ГАЗПРОМ, ОМВ, ПЕТРОЛ, ШЕЛ И ЕКО.
  22. 22 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    До коментар [#19] от "B52":


    [quote#19:"B52"]на минно поле, поради "качествата" на настилката.... [/quote]
    ================================

    Имай предвид , че и прехвалените немски аутобани имат и на някои места и много по-лоши настилки .
    От друга страна , те извършват много превози с големите камиони и са единствената страна където съществува знака : Внимание коловози (ахтунг шпурилен) и то за аутобан .
    Иначе запълването на рисовете им е много добро , може би защото от много години си запълват така пукнатините, та дозират много добре асфалта и не си личи като минаваш . Шума е еднакъв от гумите .
    До като на "Тракия" шума от гумите си е. . . . . . . най-различен и по посока на движението и в съседната лента
    А иначе за перлената маркировка , та цяла Франция още от 1990-та е цялата! Нощем ти вади очите и те буди .
    А за шумните маркировки е също много стара практика дошла от Холандия

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  23. 23 Профил на Ivayloto бе
    Ivayloto бе
    Рейтинг: 782 Неутрално

    То има цяло поколение лъгано че тунела под Шипка ще се строи.
    Дори и в моя живот, на всеки избори обекта става от "национално" значение.
    Дано да доживея да го видя.... Считайте на 31 съм!!!

    За едни благата, за други ла*ната
  24. 24 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#15:"Тони!"]Да, това е от Тракия, а линийките от разтопен асфалт не знам за какво служат, но са адски досадни и напълно засенчват маркировката, и светят гадно в очите. Сигурно е някакъв наш, роден прийом в строителството на магистралите. [/quote]

    Toni! личи, че не си помирисвал на Запад от Калотина! Това са залети с течен асвалт пукнатини. Без да се обработят по този начин всяка пукнатина след време става ДУПКА!

    Магистрали и пътища в Австрия,Германия и Швайц са обработени по този начин!!!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK