Част от Околовръстното на София ще се строи с държавен заем

На отсечката между бул. "Бъкстон" и "Люлин" се разчита да отпуши пътя към новата магистрала

Държавен инвестиционен заем засега е единственият работещ вариант за финансиране на разширението на околовръстния път на София от бул. "Бъкстон" до връзката с магистрала "Люлин". Това каза министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев пред "Дневник".


Възможно е проектът да се финансира по програмата "Транзитни пътища V", по която кредити отпуска Европейската инвестиционна банка, или по проекта за рехабилитация на пътища, при който заемите са от Световната банка.


Миналата седмица от Столичната община съобщиха, че подготвят проект за разширение на този участък от Околовръстното, по който често се образуват големи задръствания и заради лошото състояние на шосето. Планът ще е готов до няколко седмици, когато ще може да се каже и колко би струвало разширението на 7.5-километровото трасе.




Средствата за строителството ще се търсят от правителството. От общината предположиха, че те може да дойдат или от еврофондовете, или от бюджета.


"Единственият работещ източник към този момент може да е държавен инвестиционен заем. Проектът не може да влезе в оперативните програми "Регионално развитие" или "Транспорт", защото не е еврокоридор", обясни Плевнелиев.


Той добави, че в момента се използват половината от средствата за инвестиционни заеми от международните институции. "В момента сме притеснени в това отношение и не можем да ползваме пълния капацитет, защото ще имаме проблем с дефицита в бюджета.


Но при внимателно планиране и тъй като правителството със сигурност ще приоритизира този проект, той ще се случи според мен по линия на държавен инвестиционен заем", обясни министърът. При този вариант ще е нужно и съфинансиране от бюджета.


Плевнелиев добави, че другият вариант е да се намерят пари директно от бюджета. "Ефектът от разширяването на този участък ще е голям", добави строителният министър. Западната част на околовръстния път ще се разширява и от връзката с магистрала "Люлин" до моста на река Какач, където трябва да минава северната скоростна тангента на София.


Построяването на допълнителни платна на тази част от шосето ще струва около 155 млн. лв., а парите ще са от оперативната програма "Транспорт".


Разширението се налага заради задръстванията и катастрофите, които стават в края на "Люлин", тъй като четирилентовата магистрала се влива в двулентовото Околовръстно, което не е и в много добро състояние. След ремонта новата магистрала би трябвало да стане още по-използвана, защото достъпът до нея ще е облекчен. В момента се разширява южната част на околовръстния път до кв. "Младост". Част от нея - край магазина на "Икеа", трябваше да е готова до 15 септември, но се работи за съкращаване на срока.


Очаквайте утре интервю с Росен Плевнелиев

Коментари (61)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nicoleta
    nicoleta
    Рейтинг: 1417 Любопитно

    Очакват ни нови изяви на Бойко,нови фанфари и рязане на ленти.

  2. 2 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2564 Неутрално

    Дано да се намерят пари и това да се реализира.

  3. 3 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1756 Любопитно

    Че досегашните строежи да не би да са със европейско финансиране?
    Много са огладняли Пешов и Черепа! Много!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  4. 4 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Част от Околовръстното на София ще се строи с държавен заем. Росене Плевнелиев, знам, че правна слепота мъчи кабинета “Борисов”, но си има НАРЕДБА за условията, на които трябва да отговарят инвестиционните проекти, финансирани с държавни заеми, и проектите, кандидатстващи за финансиране с държавна гаранция, и за реда за тяхното разглеждане и е приета на основание чл. 5, ал. 3 и чл. 22 от Закона за държавния дълг.

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  6. 6 Профил на bylgarche
    bylgarche
    Рейтинг: 402 Гневно

    Опоскахме резерва и бюджета свърши от къде ще вземем пари? Заем!
    Защо да се взима заем не мога аз да разбера, като от европа трябва да ни връщат толкова пари за вече перфектно изградените магистрали?
    Нали както разказваха управляващите: Ние строим, после от европа ни връщат парите!
    Като ни върнат парите тогава стойте. Не искам децата ми да изплащат некопетентността ви!

  7. 7 Профил на funstruction
    funstruction
    Рейтинг: 458 Неутрално

    По един или друг начин трябва да се търсят начини да се подобрява и развива инфраструктурата ни. Не можем да тъпчем везе 30-40 години на едно място...

    Досега ситуацията изглеждаше така:
    http://www.funstruction.net/2011/08/nie-razkopavame-ulitsata-samo-kogato-sveti-zeleno/

    www.funstruction.net - Забавни снимки и куриози от строителството
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  12. 12 Профил на simar
    simar
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Нека има нови фанфари и рязане на ленти, само и само да се случват нещата в държавата и в частност - в инфраструктурата. Пък ако някой се дразни на това, жалко на него.

  13. 13 Профил на moon744
    moon744
    Рейтинг: 458 Неутрално

    "... Когато се наливаха основите,
    какъв живот живяхме ний"...
    Да беше жив Пеньо Пенев, щеше да се учуди, че в България още се наливат основи. И така ще е до края на света. Нашите управляващи са на всеки километър.

  14. 14 Профил на belalov
    belalov
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Ще строят, ама друг път! За съжаление, защото околовръстният път ни трябва!

  15. 15 Профил на Асенов, който иска референдум!
    Асенов, който иска референдум!
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#13] от "moon744":
    Да беше жив Пеньо Пенев...

    Ние вярвахме, ние мечтахме...
    Всяка лента рязахме с любов.
    Ето вижте, докрай издържахме...
    Километър 26 е готов...

    Така щеше да напише поета за "магистрала" Люлин...

  16. 16 Профил на 4i4e
    4i4e
    Рейтинг: 515 Неутрално

    155 милиона за седем километра,ми това по скъпо от магистрала люлин бе.ШЕ МЕ ПРОЩАВАТЕ АМА И ПРА ПРА ВНУЦИТЕ ВИ ДО ДЕСЕТО КОЛЯНО НЯМА ДА МОГАТ ДА ВЪРНАТ НАГРАБЕНОТО ОТ ТИЯ БАНДЮГИ ДЕТО СИ ГИ ИЗБРАХМЕ ДА НИ УПРАВЛЯВАТ

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  18. 18 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 966 Весело

    До коментар [#8] от "stedim":

    Той има някакво психическо увреждане от носталгията си по миналото. Личи си и от коментара му под номер 8, а и от всичките му коментари под други статии. Лайтмотив на всичките му писания е критика на управляващите, обоснована или не, важното е да се кртикува. Прости му!

    heruvim
  19. 19 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 966 Неутрално

    Извинявам се, коментара му под номер 9!

    heruvim
  20. 20 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1282 Неутрално

    Бактъм от тия нужди на София. Да отидели до морето веднъж в годината - магистрала. Да отидели до Гърция на почивка - магистрала. Да отидели до Сърбия на покупки - магистрала. Да се състезавали безопасно с моторите си - околовръсна магистрала. Даже и на мечките щели да им правят магистрали. Метрото, нови булеварди, нови музеи, нови спортните зали, нови стадиони, нови безсмислени технологични паркове за пиявиците от БАН и т.н. Вече почти нищо не се случва в другата България. Основният транзитен път за чиито построяване Европа би дала веднага и с удоволствие всичките пари Русе-Търново-Габрово-тунел под Шипка-Турция или Гърция - изобщо не влиза в сметките на тези кратуни. Скоро ходих до Букурещ и минах по него. Направо ми се изправи косъма. Това е най-натовареният транзитен път, който е тесен двупосочен с много завои и без никаква видимост. Там стават всеки ден катастрофи, обръщат се ТИР-ове, автобуси падат в Янтра... Но нали е далеч от София - никой не го е еня. Даже още не са започнали да го проектират. Обаче вече заявили, че ако изобщо се случи няма да става магистрала, а скоростен път с 2 платна. Щото трябвало да има повече пари за София. Аман от тази София.

  21. 21 Профил на hyram1
    hyram1
    Рейтинг: 627 Неутрално

    ДО №2
    STEDIM ,КОЛКО ПЪТИ ТРЯБВА ДА ПОВТАРЯМ НА ТАКИВА КАТО ТЕБ ЧЕ НАЙ- НАПРЕД ПРАВИТЕЛСТВОТО ТРЯБВА ДА СЕ РАЗПЛАТИ СЪС МАЛКИЯ И СРЕДЕН БИЗНЕС ЗА ИЗПЪЛНЕНИТЕ ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ ПО ОБЩИНИТЕ.ПОВЕЧЕ ОТ ДВЕ ГОДИНИ СТАНА БЕЗ ДА ИМА РАЗПЛАЩАНЕ .ПРЕДПРИЕМАЧИТЕ ОТ МАЛКИЯ И СРЕДЕН БИЗНЕС ПРЕЗ ТЕЗИ ДВЕ ГОДИНИ ПЛАЩАТ ЛИХВИ НА БАНКИТЕ И НАП А НЕ ПЛУЧАВАТ ЛИХВИ ЗА ПАРИТЕ, КОИТО СА ИЗРАБОТИЛИ ЧЕСТНО И КОИТО МИНИСТЕРСТВОТО НА ДЯНКОВ ИМ ДЪЛЖИ.ТОВА Е БЕЗКРЪВНА ГИЛОТИНА НАД МАЛКИЯ И СРЕДЕН БЗНЕС.

  22. 22 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 815 Неутрално

    До коментар [#20] от "proizvoditel":

    Най-натовареният път е Бургас-Сл.Бряг, стига сте философствали и сте се оплаквали! 35км ежедневно почти целодневно задръстване, преминава се за около час ако си късметлия и няма катстрофа! Когато има, а лятото са средно между 2 и 3 дневно пътя става час и половина! Зимата е по-добре, но кой пък ходи там зимата нали?

  23. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4066 Неутрално

    До коментар [#16] от "4i4e":

    Е, предишното беше 80млн за 4км околовръстно. Да ни е жив и здрав Боко, вече бил милиардерче.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  24. 24 Профил на SeoKungFu
    SeoKungFu
    Рейтинг: 740 Неутрално

    А кога ше пуснат градси параход по време на дъжд, когато дилижанса не може да движи ?

    ╠╩╦═╬♥∩♥{(::○::SeoKungFu::○:::)}♥∩♥╬═╦╩∞
  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4066 Неутрално

    До коментар [#22] от "nqma zna4ka koi":

    Най-натоварен е силно казано, и то това натоварване е всичко на всичко две седмици заради уникалната некадърност на родните туристически гении.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    До коментар [#21] от "hyram1":

    Защо крещиш, говори нормално...

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  28. 28 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1191 Весело

    До коментар [#26] от "Тони!":

    Всъщност е факт, че положението в БГ туризма е толкова лошо, не заради презастрояването с хотели, а заради факта, че през последните 20 години на Черноморието не се построи 1 километър нов път. Не може базата да се увеличи десетократно а пътищата да са както по татово време. Държавата е тотален длъжник на този район, защото ужким постоянно се бивем в гърдите как туризма бил приоритетен, как е хубаво, че тази година туристите били с 15% повече! Е, нито 1 от тези 15% не е заради държавата. А въпреки нея!

  29. 29 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    ще намерят тея за пътищата дават

  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 31 Профил на Анди
    Анди
    Рейтинг: 909 Неутрално

    Същите като комунистите - опоскат всичко като скакалци, разкарат се по Австрия и Южна Африка и оставят народа да плаща заемите.
    Реват че прибират по 1 млрд месечно от акцизи и ДДС на горива - да вземат от тях.

  32. 32 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1417 Гневно

    "В момента сме притеснени в това отношение и не можем да ползваме пълния капацитет, защото ще имаме проблем с дефицита в бюджета.

    Но при внимателно планиране и тъй като правителството със сигурност ще приоритизира този проект, той ще се случи според мен по линия на държавен инвестиционен заем",
    ==================================

    Ние вече си го имаме проблема с дефицита във бюджета само, че милиционерите ще го усетят когато се сгромолясат като хипопотам от 10 - ия етаж но лошото е че пак ни ще трябва да започваме от нулата.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  33. 33 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    [quote#28:"Варненски"]а заради факта, че през последните 20 години на Черноморието не се построи 1 километър нов път.[/quote]
    Викаш няма нови пътища...а като искат от ГЕРБ да строят плюеш по тях...я първо с консултирай с другото си аз....

    الرجل الكبير
  34. 34 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 933 Неутрално

    Трябваше Рапонът да пререже една дузина лентички на т.нар. "магистрала" Люлин, за да се разбере, че тя не води почти до никъде.
    Както вече се разбра, че и толкова великото продължение на магистрала Тракия ще те изведе пак до прословутата Петолъчка. Независимо от броя на прерязаните лентички.
    А че ченгетата и лапачите от ГЕРБ се разпореждат с НАШИТЕ ПАРИ (бюджета) като с бащиния, е известно отдавна.

  35. 35 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 627 Весело

    Смело по пътя на Гърция и те за нула време си насноваха пътищата и сега имат малко дефицитче !

  36. 36 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 882 Любопитно

    До коментар [#20] от "proizvoditel":

    Съгласен съм с теб единствено в частта, че трябва да се прави повече за цялата страна.
    София - официална 1,25 млн.д. - неофициално 2-2,5 млн.д., което е 1/3 от населението на България, а и е столица на страната. Това са проекти отлагани с години и са довели до това градът да прилича на гето от третия свят. Хубавото е че в последно време има доста нови и хубави неща.
    Кажи ми колко от твоите познати живеят в Сф и колко от тях все още са регистрирани, там където произвеждаш?

    Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/home
  37. 37 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    До коментар [#20] от "proizvoditel":

    Абсолютно съм съгласен с теб, ама на предишните избори матрияла групово гласува точно за партията на софийския кмет....Е, кво се чудиш тогава, че фунията все над столицата се изсипва? Щото всички лайна тук се събраха....

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  38. 38 Профил на Коста Атанасов
    Коста Атанасов
    Рейтинг: 708 Разстроено

    То не бяха магистрали ,метро и какво ли не. Айде сега да тегли държавата едно заемче та да направи на София околовръстното.

    Хора вие нормални ли сте ? Що не тегли заем държавата когато друг град (без значени дали е голям или по-малък) има нужда от ремонт на околовръстен път ? По тая логика предлагам да се гласува тегленето на един заем за ремонт на околовръстния път на гр. Димово(примерно). Така Боце ще може да реже ленти из цяла България.

  39. 39 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1532 Гневно

    Значи за пореден път данукоплатците (известни още като матрЯл, според лексиката Му) ще заплатят за пореден път за Неговата магистрална фиксация.

    Усвояването на европейските фондове е далеч под санитарния минимум - липсват и проекти, и административен капацитет. И като се окаже че парЕ нЕма, ами остригват пак матрЯла, поопухват бюджета.
    На и за всеки километър!
    И така до края ... на света.

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  40. 40 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1282 Неутрално

    До коментар [#36] от "PLAATS":

    Всички отидоха за да живеят по-добре. Естествено, че са регистрирани в София. Болшинството от тях даже си продадоха доста от имотите, че да си купят жилище в София. Някои избягаха от затворените училища и обезлюдените райони. Други отидоха да търсят хляб, защото оцеляването се оказа твърде трудна задача. Трети отидоха, че да могат да се срещнат с други млади хора - та белким си срещнат половинката. Сега почти всички търсят начин хем да се приберат, защото в София умряха от глад, хем това да не бъде провала на живота им. В провинцията е възможно да се живее с повече труд и с по-малко пари, докато в София това е невъзможно. Ако и в другите населени места се случваха инвестиции, то хората нямаше да бягат от там. Само, че в България парите се вземат от всякъде, но се изсипват само в София. Дори и суперлогични местни инвестиции или не се случват, или се дърпат към София. Примери колкото искаш.

  41. 41 Профил на drachan
    drachan
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Едно немога да разбера, криза,бедна държава, няма пари пък задръствания по пътищата навсякъде!?

  42. 42 Профил на darkwing
    darkwing
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#21] от "hyram1":

    Бачо, няма нужда да викаш.
    Правителството има да си плаща неговите си поръчки. Тия на общините да си ги плащат общините. Преди да почнеш да пишеш с натиснат Caps вземи се позаинтересувай как, подягодите е организирано управлението на тая държава.

  43. 43 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1282 Неутрално

    Да не говорим, че по времето на Костов 1 км. магистрала струваше по около 500 000 $, при Станишев и особено при Бойко гони 20 млн. евро. Как да има пари за други инвестиции. Вижте с какво започнаха да се занимават всички олигарси - със строителство на пътища, магистрали, спортни зали... И после си застрояват заменките, които междувпрочем Бойко щеше да преразглежда, но нещо забрави за това. Даже очевадните 2 пъти върнати имоти на Симеон не смее да му вземе. Камо ли пък заграбените имоте на военно интенданство. Нали уж внесоха материалите в прокуратурата ли беше, в съда ли беше... Пък може и вече тихомълком да са ги изтеглили. То в България всичко е под масата.

  44. 44 Профил на Petar Pountchev
    Petar Pountchev
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Браво на кабинета, най-вече на Росен Плевнелиев, за решителността и стратегическото мислене. Първото правителство с подобни мащаби в инфраструктурата. Който иска, намира начин, който не, - оправдания... Ще е грехота да се похарчи Плевнелиев за президентския пост.
    Впрочем, не той, а г-жа Фандъкова, ще бъде кандидатът на ГЕРБ за президент.

  45. 45 Профил на melina_a
    melina_a
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#44] от "petarpountchev":

    С подобни мащаби в заемите ли??

  46. 46 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3388 Неутрално

    До коментар [#43] от "proizvoditel":
    Безспорно построяването на инфраструктурата е много важно. Добре би било да се действа и по пЖП трасетата, както се действа по магистралите. Но покрай еуфорията от кипящото строителство, да не забравят че министерския съвет управлява държавата и не се състои само от министерство на регионалното развитие

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  47. 47 Профил на Асенов, който иска референдум!
    Асенов, който иска референдум!
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Едно "малко" заемче между приятели - разбирай между възложители и изпълнители... какво тук значи кой ще го изплаща. То се знае. Ние сега да го отпуснем, да го дадем на който трябва/а на бас че Трейси е тук някъде/ пък кой ще го изплаща и връща ... друг път. Ние "ще" не харесваме...

  48. 48 Профил на l_stefanovv
    l_stefanovv
    Рейтинг: 402 Любопитно

    до коментар №38:

    това не е просто Околовръстния път на София, а транзитна артерия, през която минава целия трафик, идващ от Гърция, Македония и Сърбия. виждал ли си какво се случва всеки ден на кръстовището на точно този околовръстен път с бул. Цар Борис ІІІ, именно заради този транзитен трафик? това е отсечка, важна за България, че и за почти цяла Югоизточна Европа. чак се учудвам, че няма варианти за европейско финансиране, но не ги разбирам тия неща...

    п.с.: в статията се говори, че днес излиза във вестника интервю с Плевнелиев. някой виждал ли го е вече?

  49. 49 Профил на Александър Милушев
    Александър Милушев
    Рейтинг: 1134 Разстроено

    Значи няма да стане скоро. Планове и проекти, колкото искаш.

    Александър
  50. 50 Профил на RUSE
    RUSE
    Рейтинг: 785 Неутрално

    До коментар [#20] от "proizvoditel":

    Абсолютно си прав човече. Много пари се наливат вече 20-30години, че да може Сафия да стане центъра на света. И моста при Видин има тази роля - целият международен трафик да се прекара през София, че да може да стане важен кръстопът. Затова целенасочено не се инвестира в трасето от Русе през тунел под Шипка. Затова и нас за ни подложили на изтребление. Почти всеки ден по пътя между Русе и Бяла умират хора, ТИР-ове не им издържат спирачките и се обръщат, автобуси падат в пропасти. Дърветата и храстите завладели банкета и канавките пречат на всякаква видимост в иначе пълният със завои тесен двупосочен каруцарски път. Колкото и пари да се изсипват в коридора Видин - София, трябва да е ясно, че този трафик няма да бъде пренасочен през София. Просто и Букурещ, който е 4 млн. и кусур, също желае да е център на света. Пътищата в Румъния към Калафат, ще си останат голяма мъка. И трафика ще продължи да минава през Русе, колкото това да не се харесва на София. Но ако това положение с нашите пътища продължи скоро Русе може да поиска да стане провинция на Букурещ, а не на безкрайно далечната смучеща цяла България - София.

    не съм избягал
  51. 51 Профил на the_european
    the_european
    Рейтинг: 542 Неутрално

    И след преброяването на България през Февруари тази година, продължава да има малоумни хора, които да твърдят, че населението на София било не знам си колко милиона. А то е точно 1,291 милиона души в Община София, която е и Област София. Населението на България е 7,365 милиона, като делът на Общината-Област София е 17,5%. Над 70% от инфраструктурните инвестиции и капитално строителство, финансирано от държавата или ЕС (според т.нар. „национални” приоритети), се концентрират в София в последните години. Метро, магистрали във всички посоки, летище, високоскоростни пътища до летището на естакади за да е по-пинизчийско, супер модерен и безплатен завод за боклука, скъпи и прескъпи спортни зали, НОВИ стадиони. Така например за реконструкцията и модернизацията на жп-линията Пловдив-Бургас бяха предвидени точно толкова средства от структурните фондове, колкото за строителството на втората линия на метрото в София. София е бая голям град, в който почти нищо не се произвежда, а делът му в износа на България е вероятно по-нисък от този на Севлиево. София е град, който се развива екстензивно, заради позицията си на столица, заради целенасоченото скрито и явно, грубо финансиране за сметка на всички останали българи и донякъде заради обема си. Има невероятни привилегии и предимства от почти 100% концентрация на държавни структури там, офиси на чужди компании, централи на банки и национални компании. Въпреки това софиянци не се посрамиха да поискат специален, привилегирован бюджет за тях самите – естествено за сметка на всички други българи.

  52. 52 Профил на the_european
    the_european
    Рейтинг: 542 Неутрално

    От друга страна Южната дъга на околовръстния път е може би най-натовареното шосе в България и може би наистина заслужава приоритетно финансиране. Само дето то е по-скоро вътрешно-софийска улица, отколкото околовръстно транзитно шосе. Беше редно Община София да участва поне наполовина във финансирането му, а не само да прави скъпи и прескъпи проекти (нали друг плаща сметката), защото ще бъде основния ползвател на тази придобивка. Защото това околовръстно шосе ще бъде ужасяващо скъпа градска магистрала, която ще облекчи значително вътрешноградския трафик и ще повиши качеството на градската среда. Отделно именно Община София продаде общинските терени по протежение на трасето, които държавата после трябваше да отчуждава за безумно високи суми. Пак Община София е допуснала застрояването на трасето и точно в този участък то е нормална, тясна градска улица, което налага супер скъпо строителство с тунели и естакади.

  53. 53 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4066 Неутрално

    До коментар [#51] от "the_european":

    Ей го поредния, дето софиянци са му виновни. Написал си общо взето простотии - имаш факти, но свързването им не ти се отдава. Щото не можеш, или щото не искаш - не знам.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  54. 54 Профил на the_european
    the_european
    Рейтинг: 542 Неутрално

    Всеки интерпретира фактите така, както смята. Аз смятам, че софиянци крадат от моето дете, за да хранят своите деца. Смятам това за много несправедливо. И ламтят за още и още и още - след като номера минава, защо да не искат? И съм подкрепил мнението си с факти. Мисленето и още повече измислянето на нови неща на това се основа - на свързването на информации по такъв начин, че да се получи нова ценна информация. Който мисли и измисля някакви неща по друг начин, да е така любезен да напише мислите си. Защото иначе мнението му олеква и не струва пукната пара.

  55. 55 Профил на l_stefanovv
    l_stefanovv
    Рейтинг: 402 Гневно

    Към the_european:

    не виждам на какво почива тази увереност, че софийското околовръстно е вътрешно-софийска улица... особено, ама подчертавам дебело - особено участъка, за който се говори в статията? представяш ли си го, или говориш наизуст?

  56. 56 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4509 Неутрално

    До коментар [#35] от "elevation04":Дефицитът на Гърция не е от строеж на пътища,а от заеми,с които се плащаха високите им заплати на държавна работа!!!Скоро излезе новина,че шефа на солунското летище например е имал по-висока заплата от американския президент.А що се отнася до инфраструктурата-без нормална инфраструктура не може да съществува каквато и да е икономика..По-горе писаха за нуждата от инфраструктура по морето и са прави безспорно.Затова поне последните 2 години се пооправиха пътищата от Румъния през Добруджа до северното черноморие.Надявам се,че няма да кажеш,че магистрала "Черно Море" е ненужна или "Тракия",която не е направена само да се стига от София до Бургас,но да се поема и трафика от Турция за Европа....

  57. 57 Профил на RUSE
    RUSE
    Рейтинг: 785 Неутрално

    До коментар [#22] от "nqma zna4ka koi":

    Естествено, че пишеш глупости човече. Този път наистина е натоварен 1-2 месеца в годината. Пътят от Русе до Бяла е първо много опасен, но и второ ужасно натоварен 365 дни в годината основно с турски и румънски ТИР-ове и автобуси. Иначе съм съгласен, че инраструктурата на цяла България е в много окаяно състояние.

    не съм избягал
  58. 58 Профил на l_stefanovv
    l_stefanovv
    Рейтинг: 402 Любопитно

    @RUSE:

    Не знам как успяват хората като теб винаги да вкарат всичко, което се случва в тази държава, в някакъв софийски заговор.

    1. Дунав мост ІІ ще има, и четирилентов път от Видин до Ботевград ще има, защото това е международен път Е79, и толкоз.

    2. друг транзитен маршрут, който започва от Русе към гръцката граница, онзи ден го направиха обект от национално значение: http://infrastructure.bg/roads/2011/08/26/1144845_putiat_ruse-makaza_prez_prohoda_shipka_stava/

    3. нужда от преустройство на Околовръстното точно в тази му част, има огромна, и тя е дори не с национално, а с регионално значение - не знам дали има нужда да обяснявам защо.

    нещата не са София-центрични. тези международни коридори са договаряни още началото на 90-те.

    а София лежи на главния път от Запада към Изтока от римско време (справка: http://en.wikipedia.org/wiki/Via_Diagonalis)

  59. 59 Профил на Petar Pountchev
    Petar Pountchev
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Стефанов - кратко, асно, съдържателно и с познаване на проблема. Колко рядко се срещат подобни постинги в този форум!

  60. 60 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#20] от "proizvoditel":

    Прав си че в "провинцията" инвистициите са доста по-ниски отколкото в София. Но за магистралите не си прав.
    Трябва да се работи по приоритетните проекти, а това са магистралите. Те имат голям капацитет и ще бъдат основните транзитни линии на страната. Да не говорим че са част от евро коридорите - тоест по тях минава доста търговски трафик. Най-важното обаче е че те се строят с евро пари - тъй като по време на криза няма пари в бюджета за масивно строителство на пътища.
    Освен това не е вярно, че видиш ли магистрала Тракия е за Софиянци да ходят до морето. Ние от Пловдив също ходим на море. Пък и като направят отклонението за Турци ще се раздвижи търговията с комшиите...

  61. 61 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1282 Неутрално

    До коментар [#60] от "ventsy":

    Аз не съм чул някой да обсъжда приоритети в тази държава. А ако ще ходите само 1-2 месеца на море, то магистрала "Тракия наистина не бива да е сред приоритетните проекти. Има такива пътища, които со постоянно натоварени 365 дни в годината. Преди 10 дни погребах един съсед станал поредна жертва на пътя Русе - Бяла. Върви виж и тогава ми говори за приоритети.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK