Шофьорските изпити поскъпват два пъти

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Angel Dobrev
    Angel Dobrev
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Интересно защо никой не се сети да предложи СИЛНО ЗАВИШАВАНЕ НА БРОЯ ЧАСОВЕ ЗА ПРАКТИЧЕСКА ПОДГОТОВКА: 1. Градско кормуване - дневно и нощно; 2. Градско кормуване при влошени атмосферни условия - снежна покривка, снеговалеж /ако курсът на обучение е през зимата!/, кормуване при обилен дъжд /през пролет, лято и есен!/, кормуване при гъста мъгла; 2. Кормуване - респ. паркиране на полигон, вкарване в гараж на преден и заден ход. Изброените от мене предложения като практика в курсовете за обучение на бъдещи шофьори ЗАСЕГА ТОТАЛНО ЛИПСВАТ и после да не се учудваме, че новите / разб. младите!/ шофьори не стават 100 % /пълноценни!/ дори и след първата година или след първите 10 000 км. Сега курсовете са си скорострелни и изкарват на пътя недобре подготвени шофьори, които се виждат в чудо при силно натоварения трафик през цялата година. И после какво??? Няма календарен ден без ПТП и жертви на пътя, за съжаление по-често невинни пешеходци, велосипедисти, други колеги - шофьори, които иначе спазват Правилника ...

  2. 2 Профил на bai_ui
    bai_ui
    Рейтинг: 466 Весело

    Напълно съм убеден, че критеририят да станеш министър в България, е да си с IQ равно на точката на замръзване. В допълнение министъръ трябва да умее да се мотивира на ръба на безумието и абсурда. Дебелокожие, дебелоочие и най-обикновена дебелина са неразделна част от архетипа на един министър.
    Ако срешнете подобен индивид, трябва да знаете, че той е потенциален бъдещ министър.

  3. 3 Профил на Любимец 13
    Любимец 13
    Рейтинг: 868 Весело

    Е, сега ве автоталибаните (взели изпита по новите цени) ще карат 2 пъти по-бързо

  4. 4 Профил на joro112
    joro112
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#1] от "chichkovuychev":

    В Германия минимумът от часове, е 12 по практика ! Естествено е, че не е възможно да издържат изпита с толкова часове, но може да си купи още колкото му трябват и всеки изпит струва пари ! В други страни от Европа, а и по света не е задължително обучението да минава през фирма ! Важното е на изпита да покрие критериите за водач на МПС! Тук нямат подходящи критерии , раздават свидетелства и на неподходящи хора ! За какво е назначен служителят в ИААА , ако разчита на дадените от фирмата часове и на платежоспособноста на кандидата ! Всеки час е пари , а всеки човек е различен , както и фирмите ! Некачественото обучение принуждава обучаваните да си купят повече часове, докато качественото за по-малко часове постига по-добри резултати !

  5. 5 Профил на joro112
    joro112
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Има един философ , Красимир Георгиев който предложи 150 часа обучение , но е написал на автобуса , че "Цената е по договаряне " ? Дали дава всички часове по норматив и дали изпитът също е по договаряне с изпитващия както го обвиниха бивши служители на ИААА ?

  6. 6 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 860 Неутрално

    Не съм чул за автошкола с отнет лиценз!

  7. 7 Профил на Коста Атанасов
    Коста Атанасов
    Рейтинг: 751 Неутрално

    Всичките тези неща са само заради едно-пари.

    Когато взех книжка преди 19 всичко си беше по старому после започнаха едни промени уж за по-високо качество на обучението и като резултат какво ? Нищо. Сега пак същите приказки.

    А заглавието ясно го показва.

  8. 8 Профил на Коста Атанасов
    Коста Атанасов
    Рейтинг: 751 Неутрално

    [quote#7:"kosta2"]Когато взех книжка преди 19 всичко си беше по старому[/quote]

    Имах предвид 19 години.

  9. 9 Профил на Angel Dobrev
    Angel Dobrev
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До Жоро 12: Колега съфорумник, по принцип съм съгласен с твоите твърдения, но само ще приведа един пример с член на семейството ми. Малкият ми син преди 8 години кара курс в Холандия, там живее от 12 години. Курсът му беше с времетраене точно 90 дни, като занимания не са имали само през неделните дни. И което е по-важното - изброените от мене предложения за подобряване многостранната подготовка на бъдещите водачи той беше преминал през почти всички от тях. Караше зимен курс. Сега е чудесен шофьор, много по-добър от батко му, който е карал курс в Бг. И малкият син се дразни много силно от пътната обстановка у нас. Беше тук през лятото иси дойде с колата. Казва, че ако нашите шофьори карат така в Холандия, ще ги спукат от глоби и поне 30% ще останат без книжки. Ами там - в Холандия имат 2 - 3 % спрямо нас катастрофи с жертви на пътя. Това говори повече от всичко друго.

  10. 10 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1269 Любопитно

    Затриха "Полигоните"!!! Новобранците нямат къде да научат паркиране, тръгване по наклон, маневриране в тесен участък ...Няма къде да се научат да чувстват автомобила и габаритите му!!!Да не се дава книжка на човек неможещ да извърши нормално и странично паркиране,вкарване в гараж!!!
    Да се върне "Полигона"!!! На времето първо се вземаше теорията, след това се минаваше на "Полигон", и ако не се издъниш там , чак тогава отиваш на градско!!!!

  11. 11 Профил на Monika
    Monika
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Съгласявам се напълно с kimba3: без упражняване на полигон начинаещите шофьори трябва да се справят като начинаещи плувци, пуснати в дълбокото... А дали междувременно няма да ударят някого...май само пострадалите ги вълнува!
    За колата да не говорим, нали е тенеке- тя всичко изтърпява))

  12. 12 Профил на NikB
    NikB
    Рейтинг: 470 Весело

    До коментар [#11] от "raya_63":
    Няма начин само с курс да станеш шофьор. Дори и да вземеш книжка.
    Шофирането е като всяко друго нещо - трябва да се възпитава с възрастта. Когато започнах, не стигах земята от седалката на "балканчето" на баща ми, а децата ми седяха в мен, когато ги учех в началото.

  13. 13 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1380 Весело

    [quote#9:"chichkovuychev"]ми там - в Холандия имат 2 - 3 % спрямо нас катастрофи с жертви на пътя. Това говори повече от всичко друго. [/quote]

    Опитай пак
    http://www.cbs.nl/en-GB/menu/themas/dossiers/jongeren/publicaties/artikelen/archief/2009/2009-031-pb.htm

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  14. 14 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 860 Неутрално


    До коментар [#13] от "Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)":

    Тhe number of road deaths per million inhabitants in the Netherlands is among the lowest in the EU. According to data provided by Eurostat, the European statistical office, Malta had the lowest ratio in 2007, with the Netherlands holding second place. With 218 deaths per million inhabitants, Lithuania had the highest ratio. The Netherlands also performs well in comparison to surrounding countries. Belgium’s ratio was more than twice as high, France’s nearly twice as high as the Dutch ratio.
    При 16 000 000 население не е (2-3% от нашите), но като цяло твърдението на колегата е вярно.
    Също така в статистиката пише, че 40% са загиналите във колите, а при нас не знам колко са като % пешеходците. От това следват някакви изводи....
    Статистиката не споменава каква част от шофьорите участвали в ПТП е с Холандски шофьорски книжки !!!

  15. 15 Профил на joro112
    joro112
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#9] от "chichkovuychev":

    Това лято един гражданин от Холандия дойде при мен и поиска да го науча да кара мотоциклет, защото в Холандия е скъпо ? Елементите са същите, но с друго разположение. Сега, там ще си купи по-малко часове и ще издържи изпита ? Не броя на часовете, а качеството на преподаване и основната причина, критериите на които трябва да отговаря един кандидат за водач на МПС! Некачественото преподаване изисква повече часове, а качественото по-малко за да се покрият изискванията за изпита !Листовките, изпитът по теория тук е пародия, формално изпълнение на Европейска Директива , симулиране на дейност от държавни служители !Десетки години едни и същи служители пречат да бъдат въведени европейски критерии на които да отговарят кандидатите за водачи на МПС?Бизнесинтереси в печатането на листовките, учебните материали и различни курсове са основното , а не предотвратяването на жертвите от ПТП?

  16. 16 Профил на joro112
    joro112
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не е ли по-добре, първо да проверим основанията за премахване на полигона и тогава да искаме полигон , за да не повтаряме стари грешки ? Полигонът е симулация на управлението в градски и извънградски условия при различни обстоятелства ? Защо са ни симулации, щом може да изпитват направо в града и извън него ? Кандидатите научаваха наизуст елементите ,трошаха колите и пренасочваха часовете си от градско, към полигона !Критериите на които трябва да отговарят кандидатите за водачи на МПС тук не са подходящи ! Когато на изпита по практика изпитват в градски условия и извън града, когато държат кандидата да паркира и ако не е в състояние да го връщат докато се научи , тогава и шофьорите ще умеят да паркират , ще умеят да управляват МПС с високи скорости !!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK