Учени оспорват тюркския произход на българите, били славяни от средиземноморски тип

© Надежда Чипева, Капитал

Българската популация е с индоевропейски произход, а не с тюркски, както се приемаше досега. Това твърди директорът на Института по микробиология акад. Ангел Гълъбов. На пресконференция днес той представи резултатите от изследване, извършено в продължение две години от български и италиански учени.

Гълъбов съобщи, цитиран от БТА, че проучването е публикувано в американски научни списания и вече се очакват коментарите на историците.

Ръководителят на Катедрата по медицинска генетика към Медицинския университет - София, проф. Драга Тончева, поясни, че наименованието на проучването е "Характеризиране на антропо-генетичната идентичност на българския народ" и изводите му се основават върху изследване на 855
кръвни проби на българи и българо-мохамедани, които са сравнени с тези на други европейски
популации.

1. 1 Профил на БГ Владо
    БГ Владо

накрая, ще се окаже, че сме по европейци от европейците

оти да се косиме, като ке ни мине
  2. 2 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ

Българите са особен вид славяни, обяви пред журналисти акад. Ангел Гълъбов, директор на Института по микробиология към БАН. 5-те века турско робство не са се отразили на генетичните характеристики на българите.
    Това става явно от мащабно генетично проучване в БАН "Характеризиране на антропо-генетичната идентичност на българския народ".
    То е извършено в продължение на две години в 57 европейски, азиатски и африкански страни с обединените усилия на родни учени и италиански учени.

Изследвани са кръвни проби на 855 българи и българо-мохамедани и са сравнени с тези на други европейски популации, каза проф. Драга Тончева, ръководител на Катедрата по медицинска генетика към Медицинския университет - София.
    Български граждани от ромски, турски или друг произход не са изследвани, съобщи БНТ.

През първия етап на изследването са получени огромен брой генетични маркери на съвременни българи и са съпоставени с тези на други народи. Оказва се, че си приличаме най-много с италианците и гърците от северните части на Италия и Гърция и с русите, словаците, чехите.
    Според учените доказателствата са категорични като тест за бащинство - българите са особен вид славяни.

"Особен" тип означава, че сме между славяни и средиземноморци, обясни акад. Гълъбов.
    Българската популация е с индоевропейски произход, а не с тюркски, както се приемаше досега и това е удар върху подобни твърдения, каза още той.
    "Имаме както средиземноморско влияние, което се дължи както на живеещите в миналото траки по нашите земи, така и източно влияние, което ние свързваме със славянските и прабългарските влияния", обясни проф. Драга Тончева.
    Според изледването турското робство не са е отразило на генетичните характеристики на българите.
    Тези изследвания показват, че ние сме много далеч от турците, каза и акад. Гълъбов.

През втория етап от изследването ще се включат и археолози, за да се проучи древен генетичен материал от находки със зъби на древни хора.

Проучването е публикувано в американски научни списания и вече се очакват коментарите на историците, допълни акад. Гълъбов.

Индоевропейският произход на българите може да се докаже по сходствата в българската и персийската традиционни медицини, заяви миналата година д-р Славян Стоилов, който взе участие в българската експедиция в Иран „Българи – прародина”.
    Българите най-вероятно са част от персийското семейство на територията на днешен Иран, смята пък антропологът Александър Илиев, който бе ръководител на експедицията.
    510 коментара коментирай

Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  3. 3 Профил на hito
    hito
  4. 4 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител

Сега последно arier ли сме или nichtarier ?

5. 5 Профил на Rage Against
    Rage Against

"По думите на микробиолога българите са особен тип славяни, което означава, че "сме между славяни и средиземноморци" - по-близки до поляците и хърватите, отколкото до руснаците, които според учения са "най-типичните славяни"."

поляците и руснаците са с много близка славянска кръв. нека тия ДНК изследвания не се манипулират излишно.

иначе ние имаме много общо с румънци, македонци, сърби и хървати (това ще да е тракийско-средиземноморск произход).

а само по тракийска линия имаме и общи прадеди с днешното население на Сардиния.

това са данни от ДНК изследване на... не помня коя си европейска фондация или институт. преди много време съм поствал тук линк към изследването...

но в тия изследвания ми се губят пра-българските гени. а това беше причината, поради която търсех резултати от ДНК тестове на европейските народи...

РЕФОРМИ !
  6. 6 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов

Като че ли схващам някакво скрито тържество. Славянин - това звучи / в нечии уши/ гордо. Всъщност, с какво тюрките стоят по-долу от славяните не е ясно.

7. 7 Профил на tucker case
    tucker case

баси... сега приказката за хан кубрат и снопа пръчки ше увисне...

Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  8. 8 Профил на doncorleone
    doncorleone

Помаците може и да са славяни по произход, но българите като цяло са такива само по език.
    Расово българите спадат към източносредиземноморския тип, който е преобладаващ и сред волжските татари и некои кавказки народи. Тоя расов тип не е индоевропейски.

9. 9 Профил на Вашето име
    Вашето име

,,По думите на микробиолога българите са особен тип славяни, '' Така е и аз съм май от особените славяни аз съм 190 см висок и тежа 90 кг

10. 10 Профил на Ριζοσπάστης
    Ριζοσπάστης

Шокиращо по тъпотата си „откритие“! Кога, à propos, последователите на тюркската теория за произхода на ПРАБЪЛГАРИТЕ са заявявали, че тюрки са и съвременните българи, та това проучване иде да ни убеждава в обратното?!?

11. 11 Профил на Храбър
    Храбър

До коментар [#2] от "EREBUS":
    Не виждам твоето мнение! От къв зор копираш!? Аз мога да потърся и сам. Ти за какво си ми?

12. 12 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak

Тук в "Дневник" е пълно с последователи на мавъра Отело!

13. 13 Профил на 1892
    1892

Това да не е нещо като граждани от селски тип?!?

14. 14 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1954 Неутрално

Тези теории за кривокраките номади, които живеят в юрти и не знам си още какво, са останки от незнание и комунистическата пропаганда. Време е митовете от средновековната българска история да се развенчават.

15. 15 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов

Прочее, ние българите сме славяни по език, но не и по ген. Славянският език е въдворен от царете Борис и Симеон чисто административно. За да избегнем опасността от погърчване.Това не стана ли ясно вече...

16. 16 Профил на kirsner
    kirsner

Може ли такава неграмотност, бе "Дневник"? И кога се е приемал тюркския произход на българите? Вие правите ли разлика между българи и прабългари? Теорията за тюрския ( хунския) произход се отнася само за Аспаруховите прабългари. Българите са етнос, който се е формирал през следващите няколко века след създаване на държавата на Аспарух 681г.
    Иначе "откритията" на Гълъбов са известни факти от доста време- че гените на българите са близки до други народи от Югоизточна Европа, близо разположени до т.н. средиземноморския басейн- например гърци, македонци, хървати, румънци, сърби, черногорци и пр.

Колкото до бисера "по-близки до поляците и хърватите, отколкото до руснаците, които според учения са "най-типичните славяни", просто нямам думи и ме е срам, че въпросния Гълъбов се титулува "Академик". Отдавна е известно, че руснаците не са най-типичните славяни. Много "по-славяни" от тях, на базата пак на генетични анализи, са и поляци, и чехи, и словаци, и белорусци. Ако при нас "славянския ген" е 20%, при хърватите е да кажем 30%, при руснаците е 45-50%, а при поляците и чехите е към 70%. Те са и най-славянските нации и това отдавна е известно и изследвано.

17. 17 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak

Българската популация е с индоевропейски произход

И смело върви с големи крачки към индо произход!

Доказателството: село Лехчево!

18. 18 Профил на blaf
    blaf

Не ми пука дали във вените ми има славянска, тюркска или не знам си каква "кръв". Българинът си е българин и не разбирам какво значение има преди 1500 години какво е ставало. Имаме 1300 години писана история, за която знаем.. Останалото са спекулации.

20. 20 Профил на kirsner
    kirsner

"Дневник", няма ли да кажете кой е автора на това безумно заглавие?

21. 21 Профил на Георгий
    Георгий

И 855 и.л. са представителна извадка за българското население?!

22. 22 Профил на др. Иванов
    др. Иванов

Никога българската история и нито един български учен не са твърдяли, че българите са тюрки! Тюрките създават хаганат и народите, които са били в него или около него се наричат тюркски народи, което винаги се е подчертавало в трудовете на нашите изследвачи. Тюрките са монглоиден народ, а болшинството от "тюркските в широк смисъл"(както обикновенно се пише) са индоевропейски народи.
    Тюрките са били далеч по цивилизован и културен народ от който и да е европейски народ от това време, като изключим двете части на Римската империя.

Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  23. 23 Профил на Wornoxmaniak

Ти па кво се палиш бе!

Прабългарете некоги само са командвале славянете, нищо ча ония са биле повече.

Сега пак е горе-доле същото: Бойко прай кво си сака с Мая Манолова!

24. 24 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа

"...е публикувано в американски научни списания и вече се очакват коментарите на историците..." - спонсорите се ОТ?!? Естествено, а и НИЕ си знаем, че сме по-по-различни, по-велики, по-умни, въобще по-по-най.. Разни времена, разни изСЛЕДВАНИЯ!

Коментиране на анализираното, вече...
  25. 25 Профил на doncorleone

До коментар [#16] от "kirsner":

Съвременните българи са аспарухови българи, с малки изключения. Нема кубратови, аспарухови, крумови, симеонови, бойкоборисови българи и т.н. Българите са си българи и се образуват като етнос преди да се заселят на Балканите.

26. 26 Профил на Polusa
    Polusa

Само 2 две изречения ако ви кажа и ще ви запуша устите на всички АРХЕОЛОЗИ, МОРФОЛОЗИ, ФИЛОЛОЗИ и тем подобни гадатели на нови концепции. Успокойте се!

Истина, Енергия и Мотивация на Сила, която Градим за България, не е Материя и не е Емоция!
  27. 27 Профил на Ριζοσπάστης

До kirsner:
    "Дневник" не са виновни — цяла вечер тази малоумна сензация обикаля целия информационен ефир, формулирана по същия дилетантски начин… Не мога д аповярвам, че има хора, които могат да поставят знак за равенство между съвременните българи и прабългарите — това е толкова нелепо, че просто няма накъде…

28. 28 Профил на Wornoxmaniak

Колеги не са карайте!

Пръвите обитателе на днешните земи са лесорачанете!

Достатъчно е да посетите това врачанско село. Ората там имат ръце и крака лопатаре останали наследство от борбата с мамутете!

29. 29 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк

[quote#15:"Петър Иванов"]Прочее, ние българите сме славяни по език, но не и по ген. [/quote]

Във формирането на българската народност,според някои твърдения участват около 104 народности и племена.Ето и някои данни от едно генетично изследване на ИГЕНЕА:
    от в-к "Труд"/27.05.09/;
    "Половината от гените на българите идват от траките. Това научно твърдение е поместено в сръбското списание НИН, което се позовава на заключенията на швейцарския Институт по генетика “Игенеа”.

Със своето проучване, в което са включени балкански и европейски народи, учените от Цюрих са в състояние да наранят сериозно всички онези, които до вчера се кълняха в чистотата на нацията, към която принадлежат, посочва НИН. В същото време твърденията на “Игенеа” наливат вода в мелницата на онези, които се мъчат да наложат пред света, и най-вече пред своите съседи, фабрикувани твърдения за своя античен произход.

“Анализирали сме генетични, а не политически или исторически племена, които могат да се различават генетично”, посочва пред НИН директорката на института Ирна Пасос. “Много е важно да се прави разлика между генетика, история и антропология. Всички тези научни клонове могат да са свързани помежду си, но чрез генетиката не могат да се обосноват всички теории”, казва тя.

Освен 49 на сто тракийска, във вените на българите течала по 15 процента славянска и елинска кръв, 11 на сто от гените ни идвали от античните македонци и 8 процента - от финикийците, твърди изследването.

Радост в Скопие

Публикацията в НИН отекна силно в Скопие. От операцията “изваждане на корените” според сръбското издание “най-доволни могат да бъдат новопробудилите се потомци на Александър Македонски”. Причината е, че според твърденията на “Игенеа”, поне 30 на сто от гените на днешните обитатели на бившата югорепублика са взети от античните македонци. Това доказва колко е прав македонският премиер Никола Груевски да издигне в центъра на Скопие 20-метров паметник на Александър Велики, възседнал коня си Буцефал, посочва НИН.

Във вените на нашите събратя край Вардара все пак тече и друга кръв. Според “Игенеа” 20 на сто се падат на тевтонците, по 15 процента - на славяните и елините, и по 5 на сто - на хуните и финикийците.

В генетичния профил на гърците имало едва 5 на сто от кръвта на Александър Велики. Елинският дял в нея бил 35 на сто, а славянският и финикийският - по 20 процента. По 5 на сто имало тевтонска и илирийска кръв, твърдят швейцарските генетици.

Древен или античен народ - определението, което използва “Игенеа”, е група, която се определя не само на базата на езика, културата и историята, но и чрез ДНК профил. Не става въпрос за “генетичен код” на съответния народ, а генетичен профил. За някои народи, като еврейския например, е по-лесно да се стигне до някакво заключение, тъй като изследванията се базират на генетичен материал, взет от живи хора. За разлика от повечето древни племена, като илирите например, за които анализите се базират на археологически находки, на някой зъб или кост.

При балканските народи миксът от гени бил най-богат при днешните сърби.

Сръбски коктейл

Във вените им тече коктейл от 30 процента славянска кръв, 21 на сто илирийска, 18 процента тевтонска, 14 на сто келтска, 9 на сто финикийска, 6 на сто елинска, както и 2 процента викингска.

Хърватите дължат 34 на сто от генетичния си профил на илири, 20 процента - на славяните, 18 на сто на келтите, 12 на сто - на тевтонците, по 8 процента - на финикийците и елините. От персийците, каквато връзка се опитваше да доказва покойният хърватски президент Франьо Туджман, няма и следа.

При днешните обитатели на Босна и Херцеговина, които швейцарските учени за удобство не са разделили на бошняци, сърби и хървати, тече 40 на сто илирийска кръв, 20 процента тевтонска, и по 15 на сто келтска и славянска. В генетичната им карта фигурират 4 процента тракийска и 6 процента хунска кръв.

Изненади има и при унгарците, които минават за угрофински народ. Преобладаващата част от кръвта, която тече във вените им, според швейцарските учени, е славянска, но също и тевтонска, еврейска и финикийска.

Албанците, които претендират да са наследници на илирите, имат една трета илирийски гени. Цели 20 процента от кръвта им е славянска, 18 на сто тракийска, 15 процента финикийска, 14 на сто елинска и 2 процента викингска.

Турска мешавица

Най-голяма е мешавицата в кръвта на турците, излиза от изследването на “Игенеа”. В нея има гени на турци, финикийци, бербери, елини, тевтонци, славяни, араби, илири и евреи.

Най-славянският народ са руснаците, сочи изследването.

В същото време кръвта на днешните германци, заради чиято чистота загинаха милиони през Втората световна война, е смес от 45 на сто келтски гени, 25 тевтонски, 20 на сто славянски и 10 на сто еврейски.

Траки = прабългари?

За нас изконното население на българските земи са траки и в този смисъл ги приемаме за прабългари, вие като народ сте 49 на сто траки. Това заяви вчера за “Труд” от Цюрих новата директорка на “Игенеа” Аманда Фелбер на въпрос: “Защо праотците ни не са споменати в изследването на нашите корени”.

“Това са генетични статистически данни. Става дума са сравнителни стойности, а не за качествени изследвания”, каза г-жа Фелбер. За да изготвят статистиката си, генетиците са взели слюнчени проби от представителна група българи. Изследвани били по бащина линия. Фелбер обаче отказа да назове точната бройка на изследваните. Категорична бе обаче, че учените работят по изпитани методики."

30. 30 Профил на emil
    emil

Всъщност както развитието на човешкия ембрион повтаря цялостната еволюция на вида така и съвременното ни ежедневие издава белезите на еволюцията ни като народ. Естествено че сме славяни обаче е трябвало 10 000 тюрки да дойдат за да сложат край на неразбирателството между 7 племена и да основат държава. Два прабългарски рода повече от 2 века са си препредавали властването на всички славяни в държавата. Както винаги е било и тогава е трябвало някой да ни води за ръка и да ни казва как да бъде. А дали е било водене за ръка или потъпкване сигурно ще си остане скрито във вековете.

ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ. И АЗ МОГА ДА БЪДА ТАМ КОЛКОТО И ТЕ
  31. 31 Профил на Demokrat
    Demokrat
    Рейтинг: 842 Гневно

Бахти "новината". Та такова общоевропейско изследване имаше преди поне 3 години.

"Тюрки" сме само за потомците на Александър Велики, повелителите на историята, единствения "народ" в света, който знае точната дата когато се е появил - македонците.

За всички останали отдаван е ясно, че сме славяни от АЗИЯТСКО ТЪРПЕЛИВ тип.
    Та затова търпим лумпените и националните-социалисти на България ( БСП) да "празнуват" годишнината от раждането на българския Хитлер - диктаторът, руският слуга, палачът Живков.

И не само търпим, ами си избираме да ни ръководи 'европейското развитие" пазвантина на палача, поклонника на диктатора - "гражданина" Борисов.

Нещо в гените ще да е!

Само платени и/или умствено увредени лица могат да пишат в подкрепа на БКП и нейните производни Атака/ДпС/ГЕРБ. Ще дойде ден и... всекиму според заслугите!
  32. 32 Профил на doncorleone
    doncorleone

До коментар [#27] от "stefanvent":

Разликата между съвременните българи и "прабългарите" е условна, изкуствена и политическа, не вервах че още има хора да мислят че това са два различни народа.

33. 33 Профил на Каишков - Либерален мислител

[quote#31:"Demokrat"]АЗИЯТСКО ТЪРПЕЛИВ тип[/quote]
    Днес е международен ден на грамотността. Явно свободните свръхчовеци нелумпени нямат правописа за добродетел.

34. 34 Профил на doncorleone
    doncorleone

До коментар [#30] от "emil_":

Що за простотия? Вие какво сте чели бе? Българите идват и извършват етническо прочистване - всички славяни са изселени по границите, а ромеите (уж траки) изклани, прогонени към Византия и преселени отвъд Дунав.

35. 35 Профил на kirsner
    kirsner

ИГЕНЕА не са сериозен институт, а търговско дружество. "Дай ми 100 евро, и ще ти кажа какви са ти гените". Нищо не споменават за собствената си методология, а и нямат никакви публикации в престижни научни списания, свързани с изследвания по генетика.
    Хората си приличат по 99.9% от гените, а грешката при всякакъв вид изследване е доста голяма. Да се твърдят неща от сорта на "...49% тракийски гени, 5% финикийски гени" и пр. е нещо, което дава добри търговски резултати, но от научна гледна точка е пълна порнография.

36. 36 Профил на doncorleone
    doncorleone

До коментар [#29] от "benkovski11":

Смешно е да се говори със сериозен тон за изследване, обхванало 60 човека, от които половината турци, цигани и помаци и да се правят такива генерални заключения. Плюс това никой досега не е взел генетичен материал от траки за да ги сравни с българите.

38. 38 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ

До коментар [#11] от "Храбър":

Пуснах по подробна статия от тази на "Д" !
    Ако и сега не разбираш,да се опитам да ти го нарисувам !

39. 39 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ

До коментар [#35] от "kirsner":

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

40. 40 Профил на Доколянков
    Доколянков

Българите сме с извънземен произход,затова ни е скапана държавицата последните векове-просто не се чувстваме комфортно на планетата Земя.–)

„Луната е обитаема, защото там свети."

42. 42 Профил на Demokrat
    Demokrat

До коментар [#33] от "petrakieva":

Г-жо Пертакиева,

Понеже сте нова, по изключение и само за Вас, ще поясня:
    1. мноого рядко влизам в полемика с другите от форума
    2. когато го правя, отговарям предимно на доводи ПО СЪщЕСТВО
    3. писането във форумите е една малко по-свободна форма на общуване, която поради липсата на време и коректори позволява някой малки правописни грешки.

Посочването на правописните грешки, БЕЗ да се кометира по същество доводите и тезите е ДРЕБНАВОСТ присъща на платените от ГееРб и БСП/Д(П)С драскачи.

Останете си със здраве или заплащане - каквото ви е по-скъпо!
    Поздрави.

43. 43 Профил на tonitod
    tonitod

До коментар [#25] от "doncorleone":

Съвременните българи са една невероятна смес от гените на много етноси. Това е нормално, ние живеем на кръстопът и през нашите земи са преминали най-различни племена. Та мъжете от тези племена са слизали от конете си, захвърляли са оръжията и доспехите си и са допринасяли богатото генетично разнообразие на местната човешка популация
    Ето един линк с интересна информация по въпроса. Малко е дългичко, ще извиняваш!

44. 44 Профил на Храбър
    Храбър

Още с идването на Аспаруховите конници на Балканския полуостров българите са се поставили на такова...течение, че ако рече всеки малко по-сръчен учен може да докаже и...индианския произход на българите.

45. 45 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител

До коментар [#42] от "Demokrat":

Демократе, свободата не значи свобода от всякакви ограничения, особено граматическите. Моят език е моят свят, както е казал известният демократ Лудвиг Витгенщайн. Останете и Вие със здраве.

46. 46 Профил на onia_s_konja
    onia_s_konja

До коментар [#10] от "stefanvent":

Според учени като Бож. Димитров прабългарите не са били само държавнотворен елемент, а основен етнически дял от българите. Той говори едва ли не за милиони прабългари преминали Дунава. Аз не знам как е било, смятам историята за най-неточната наука.

47. 47 Профил на mik2
    mik2

Какво става тука, бре? Какви прабългари, какви тюрки? Ето, чета "История славянобългарска" в която черно на бяло си пише: Българи и руснаци са дошли от земите на днешна Франция! Имало двама братя, чиито имена са били Исперих и Мосхос. Тръгнали са на екскурзия хората, заедно с челядта и са се разделили по пътя. Единият се настанил тук, другият продължил до една голяма река и си я нарекъл на собственото си име/Москва река/. Който не вярва, да пита Паисий Хилендарски, толкова по въпроса.

48. 48 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител

[quote#46:"onia_s_konja"]Той говори едва ли не за милиони прабългари преминали Дунава. [/quote]
    Как милиони, ами конете с какво ще хранят ?

49. 49 Профил на nikolov1905
    nikolov1905

Радой Ралин:

играли си по полянки

Прабългари и славянки.

Вади-тури, вади-тури -

8 милиона чукундури...

50. 50 Профил на Polusa
    Polusa

Знам, че на някой му е кеф да на превърне и в ИНДИЙЦИ. И аз мислех, че испанците са мароканци, но ходих в Мароко и се уверих, че това НЕ Е така. Имал съм познати от цял свят и да ви кажа, НЯМА НАРОД, КОЙТО ДА Е КОРЕННО РАЗЛИЧЕН ОТ НАС НА ЗЕМЯТА! Все има по нещо общо в тях. Разбира се има народи колективно, които са ПО-НАДАРЕНИ и ПО-УЦЕЛЕЛИ , от другите. А с това ДНК, иди го разправяй на шапката ми, то е нещо което не се вижда, докато човек е бая забележителен. Тя и ПЛОДОВАТА МУХА еднодневка има човешко ДНК, но ние МУХИ ЛИ СМЕ?

51. 51 Профил на doncorleone

До коментар [#43] от "tonitod":

Тони, това са вестникарски клишета без научно покритие. Нито през нас са минали най-много племена, нито всеки който мине си е оставял семето. В сравнение с повечето европейски народи българите са един от най-еднородните и за това си има логично обяснение - структурата на Аспаруховата държава, вековете изолация в пределите на Османската империя, културните особености на населението възпрепятстващи смесените бракове и т.н.

52. 52 Профил на др. Иванов
    др. Иванов

Историята е наука, което ще рече точна. Много по-трудно нещо се приема за доказателство в историята, отколкото в много фундаментални науки. Но това е за науката история, а не за политиката в историята.
    Напр. как така милиони прабългари са живели 20 години в сравнително малка област, която дори със съвременни сортове и машини не може да изхрани и 200-300 хил. човека. Как така "няколко хиляди" славяни преди това са прегазили преди Източната Римска Империя, може би с армията си от 1265 човека? Как така са изчезнали всички траки, след като спорид византийски извори те обработвали огромни площи и плащали половината като данък на славяните и т.н.
    Естествено тези неща не са от основните теми из кръчмите в Созопол за да ги знае наш Божидар.

53. 53 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG

Това е то ...... > безразборен секс ....!!!
    с монголки
    с индийки
    с китайки
    с гъркини
    с туркини ... и ..... се "меша работата".
    ... итял'янки е нямало тогава .. те са на от 2 поколения нация ...

Той и министъра-историк го каза вярно:
    - Шибан народ !!!
    Какво не-вярно откриха "умно-говорящите" в думите на Божидар Димитров... хи .... хи .... ??!!

=> БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  54. 54 Профил на onia_s_konja
    onia_s_konja

До коментар [#48] от "petrakieva":

Те не били с коне а с Голфове..

55. 55 Профил на Tod
    Tod

Защо не виждам диаграми, как се е променял в % генетичния мат'рял за последните 1500 и + години?Няма ги и кръгчетата,приличащи на торта с големи и малки парчета - пак% и накрая усреднено към септември 2011г.

Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  56. 56 Профил на nicoleta
    nicoleta

57. 57 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител

[quote#52:"др. Иванов"]Как така "няколко хиляди" славяни преди това са прегазили преди Източната Римска Империя, може би с армията си от 1265 човека?[/quote]
    Славяните са воювали в състава на Аварския каганат.При обсадат на Константинопол през 626г. Документите само там говорят за 5000 воини.

58. 58 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител

До коментар [#54] от "onia_s_konja":

Ама това са били само пернишките славяни.

59. 59 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG

"Най-безвредно"

и безопасно е било с французойките ......

Там няма как да се "омешат" и не се прихваща по въздушно-капков път .....

=> БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  60. 60 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ

Браво Ники !
    Основно е въпрос на самоопределение.
    ++++++++++++++++

61. 61 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle

Етническата близост може да видите тук http://www.eupedia.com/europe/european_y-dna_haplogroups.shtml

определена по Y-хромозомите на човека , които могат да бъдат разделени в генеалогични групи, споделящи един общ прародител. ​​
    Примерно за България водещите хаплогрупи са J2 (Greco-Anatolian, Mesopotamian,Caucasian ) както и I2a (Dinaric (Adriatic), Danubian ) , на второ място са R1a и R1b

По J2 сме най-близки с гърци, италианци, албанци, кипърци, критски гърци

По I2a сме най-близки с хървати, босненци, сърби ,белоруси, унгарци , южноиталианци в Сардиния, румънци

R1a e славянската ни връзка главно полската и белоруска -там тази хаплогрупа е водеща)
    R1b e келтската ни връзка в някакъв процент от населението -ирландско, шотландско, британска, нормандска -в тези страни R1b е водеща

62. 62 Профил на onia_s_konja

До коментар [#56] от "nicoleta":
    Аз давам повече значение на софтуера, отколкото на хардуера на един народ. А народ според мен е група хора, които имат голям процент общ софтуер.

63. 63 Профил на точка
    точка

Благодаря за линка.

64. 64 Профил на trifon74
    trifon74

Със сини очи и светла коса съм.

Да ме прощава хан ювиги Кубрат,
    но той не е моят татко ...

65. 65 Профил на doncorleone
    doncorleone

До коментар [#61] от "Dr_Doolittle":

Колко човека от България са изследвани и към кои етнически групи спадат?

66. 66 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1954 Любопитно

До коментар [#64] от "trifon74":

И защо мислиш че т.нар. прабългари не са имали светли коси и очи? Защото във филма "Хан Аспарух" не са били такива?

67. 67 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител

[quote#64:"trifon74"]Със сини очи и светла коса съм.

Да ме прощава хан ювиги Кубрат,
    но той не е моят татко ... [/quote]
    Един от правнуците на хан Кубрат на снимката. Със сини очи. И за Чингисхан казват , че бил синеок.

68. 68 Профил на Ριζοσπάστης
    Ριζοσπάστης

До коментар [#57] от "petrakieva":
    "1265-те воини" бяха подигравка спрямо Божидар Димитров, който всячески се мъчи да изкара съвременните българи преки потомци на прабългарите и оттам да доказва, че съвременният български език не е славянски, а ирански. Сиреч да ни сроди с Махмуд Ахмадинеджад.

69. 69 Профил на истинският.груйчо
    истинският.груйчо

До коментар [#29] от "benkovski11":

Изненада ли е, че сръбско списание подкрепя македонистката метафизика?

Иска ми се да видя оригиналните научни публикации в peer-reviewed списания, а не преразкази от популярни издания.

www.zaednovchas.bg
  70. 70 Профил на др. Иванов
    др. Иванов

До коментар [#57] от "petrakieva":

Славяните са тук 130-140 години преди аварите, та даже са станали основно население на гръцките острови, както пише Прокопий.

71. 71 Профил на NPaine
    NPaine

Понякога доста по важно е накъде сме се запътили, а не откъде сме тръгнали.

"People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  72. 72 Профил на mik2
    mik2

До коментар [#64] от "trifon74": Естествено - във Франция има селища с български обичаи, кой знае защо всички са със сини очи

73. 73 Профил на doncorleone
    doncorleone

До коментар [#66] от "Yard":

Във филма хан Аспарух не е имало такива просто защото тоя тип с руси коси и сини очи се среща много редко у нас, под 3% и то само в определени части на страната като Родопите и др. Иначе щехме ли да внасяме актьори от Полша за да играят ролите на славяни....

74. 74 Профил на BBC
    BBC

Добър вечер Само една грешка - руснаците не са славяни, а разна азиатска сбирщина.

Инфантилните народи се изтребват сами!
  75. 75 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques

много забавни коментари, дори повече от "новината", която всъщност не струва

low riders team
  76. 76 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle

До коментар [#65] от "doncorleone":

Според таблицата актуализирана до август тази година за България са 300-500 проби, за други страни има до 2000.
    Между другото сравнете България с Албания и Македония за да видите как албанците всъщност са а прародителска ДНК от българи , както и македонците...

77. 77 Профил на Wornoxmaniak

До коментар [#43] от "tonitod":

[quote#43:"tonitod"]Та мъжете от тези племена са слизали от конете си, захвърляли са оръжията и доспехите си и са допринасяли богатото генетично разнообразие на местната човешка популация[/quote]

Справка - цар Калоян.

78. 78 Профил на 4i4ok
    4i4ok

След като ще си променяме етноса,аз бих искал да съм ариец/демек германец/.Гот а?

79. 79 Профил на twe38546258
    twe38546258

До коментар [#67] от "petrakieva":

[quote#67:"petrakieva"]Един от правнуците на хан Кубрат на снимката. Със сини очи.[/quote]

Та тази снимка преди колко века казваш че била правена?

Платон ми е приятел, но истината ми е по-голям приятел.
  80. 80 Профил на loligo
    loligo

До коментар [#16] от "kirsner":

Приятелю, такова животно като "славянски ген" не съществува. Най-вероятно имаш предвид хаплогрупата Р1а, която наистина се среща най-често сред поляците, но също така и сред централноазиатските републики (особено в Киргизтан мисля, че беше над 50%), а и в някои части на Индия. Етническата принадлежност е културна и езикова категория, а не генетична. Съвременните българи са генетични наследници преди всичко на местното балканско население, живяло по тези места от хиляди години. Но езиково и културно спадаме към славянския етнос, тъй като както вече казах понятията "нация" и "етнос" нямат нищо общо с гените.

"Не питай какво може страната ти да направи за теб, питай какво ТИ можеш да направиш за страната си" Джон Кенеди
  81. 81 Профил на Tod
    Tod

...както пише Прокопий...той сигурно е писал,че и др.Иванов е в торбите на дядо си...да де,по него време др.Иванов е бил в далечен проект.

Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  82. 82 Профил на Wornoxmaniak

До коментар [#56] от "nicoleta":

[quote#56:"nicoleta"]АЗ съм Българка,а откъде идва и коя народност колко % кръв има в мен въобще не ме касае![/quote]

И оно ква е фаидата като си по Испания?

83. 83 Профил на Танас
    Танас

[quote#23:"Wornoxmaniak"]Прабългрете некоги само са командвале славянете, нищо ча ония са биле повече. [/quote]

Уорни, Човеко го е казал вече какви сме и е истина ако не верваш поогледай се около тебе

До коментар [#49] от "nikolov1905":

Така е по -пълен текста на Димитър Стоянов / Радой Ралин /:
    Срещнали се на полянка,
    прабългарин и славянка.
    Цуни - гуни, вади - тури,
    народили само чукундури.
    Хем *бливи, хем крадливи
    и много, много завистливи.
    Това го четах при жабите от Огнян Стефанов и май си е истина

Цацарoff - Оставка ! >:-)
  84. 84 Профил на др. Иванов
    др. Иванов

Генът определящ русата коса е рецесивен, затова и българите с руси коси намаляват. При изследване по кръвни групи правено през 30-те години на 20-ти век руси са били около 1/4 от българите, а руси със сини очи 12%.
    Куманите също са били тюрки в широкия смисъл, но са били руси със сини очи, откъдето идва руското им име полавци.
    Прабългарите са основополагащ народ в съвременния български етнос, но прабългари и съвременни българи са различни неща.

85. 85 Профил на baghatur
    baghatur

Не мога да разбера стремежа на некои да се присламчват към силните на деня?
    Може би е нормално,имайки предвид историята на България!
    Ами,когато монголоидите станат отново решаващ фактор ... пак ли ще станем тюрки и васали на Ордата,щото така,ще е куул?
    (справка - Второто Българско Царство)

Liberate Your Mind!
  86. 86 Профил на doncorleone
    doncorleone

До коментар [#76] от "Dr_Doolittle":

"300-500 проби" не звучи много достоверно, а и къде го прочете това за бройката? Много е важно от кои части на страната са взети пробите и от каква народност са тия дето са ги дали. Може половината да са от село Рибница, тогава ще излезнат съвсем други резултати.
    Плюс това, от R1a до R1a има много голема разлика, състояща се в десетки хилядолетия еволюция. Може да сме R1a1a6, може R1a1b, може и двете по малко. Същото е и с другите хаплогрупи.
    Това че при нас се среща хаплогрупа, каквато има и при друг народ, не значи че сме роднини с общ произход.

87. 87 Профил на bodensee
    bodensee

Такава мешана скара сме, че е смешно да се говори за представително проучване! Плевенската муцуна няма нищо общо с Ловешката, а разстоянието между двата града е някакви си 30 километра. Троянчани пък все едно са от друга планета, ако ги сравняваме с Тетевенчани! Така че си направете сами изводите! Това, че всяка област в БГ има типични само за областта муцуни може да обясни лесно с теория на мрежите. Дядовците и бабите ни са били достатъчно умни, за да не допуснат типичното за черногорци и албанци варварство да се женят помежду си само в рамките на рода и да произвеждат бебета с генетични увреждания. Формулата е била простичка – булка от съседното село. А в съседното село булка от следващото най–близко. Някои мрежи са се затваряли в кръг или са намирали своите естествени граници като река планина и т.н. Но за да не си остане само спекулация, би било хубаво да се направят регионални антропологични изследвания. Е постоянно е имало и миграция поради войни или природни бедствия или политически решения. Покрай Плевен например има много потомци на бежанци от Западните покрайнини, които са с по–скоро сръбски имена (Карина, Итко). Борис Трети решава да модернизира българското селско стопанство като поканва хиляди замеделци от днешна Словакия. И днес ги има в Плевенско и много от тях са рижи или руси със сини очи. А имената са им типични за Чехия и Словакия. Има и плевенски села по Дунава, които се знаят като влашки села. През 19 в. в резултат на поредицата от селски възстания срещу тамошните Чокои или Чукои (аналог на руските помешчици във Влашко) се преселват доста власи. Има и цял квартал в Плевен с бежанци от Солунска Македония, които не са ясно точно какви са. Някои предполагат, че са повечето от тях са потомци на солунски търговци респ. евреи. Ключовият момент тук се състои в мощния урбанизационен тласък по времето на социализма, през който селяните, които предстваляват от около 80% от целокупното българско население се стичват към областните градове. Парадоксът тука е, че от нехомогенно етнически градското население на областните градове в БГстава малко или повече хомогенно т.е. огледало на околните села. Мисля си, че Варна и София са много добри примери за това! София се напълва с шопи, а Варна с гагаузи!

88. 88 Профил на Wornoxmaniak
    Рейтинг: 1152 Гневно

До коментар [#73] от "doncorleone":

[quote#73:"doncorleone"]защото тоя тип с руси коси и сини очи се среща много редко у нас, под 3% и то само в определени части на страната като Родопите и др. [/quote]

Ей, у нашето село има една фамилия цигане с червени коси, лунички и бела кожа. Викат им Рижаците.

Значи това, че са шотландци?

89. 89 Профил на Wornoxmaniak

Към коментар 88

Поправка:

Значи ли?

И не е гневно, а любопитно.

90. 90 Профил на asenpp
    asenpp

"..- по-близки до поляците и хърватите, отколкото до руснаците, ..."

Нахуй , дедо Иване

91. 91 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak

До коментар [#83] от "Танас":

Чукундур=червено цвекло.

Нема начин баце, я да съм такъв!

За женската половина да уточня, че съм със сини очи. Нещо често срещано при Лашковци!

92. 92 Профил на ARRI
    ARRI

E тва със славяните вече ми дойде в повече . Абе нация, до кога тази руска пропаганда бе ? Ми когато Българите сме основавали държави, руси и синеоки славяни не са съществували бе . Естествено, че сме си фърляли семето и при тях, НО ! НИКОГА НЕ сме признавали децата . Факт ! Никакви славяни, тюрки и пр. измет не сме . Аре стига сме си търсили ключовете в тъмницата . Те са на масата под лампата .

Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  93. 93 Профил на Танас
    Танас

До коментар [#91] от "Wornoxmaniak":
    Уорни нема значение каков чукундур си бре, важното е да не си от другите Божовите Българе
    нали му знаеш тезата какви сме ?

<<Пеко Таки, Мако Даки
    и малко траки >>

Цацарoff - Оставка ! >:-)
  94. 94 Профил на Skydiver
    Skydiver

До коментар [#51] от "doncorleone":

Балканите неслучайно се водят "стара европа" - тук са били най-старите цивилизации. Българите сме много повече наследници на траки и разни ненаименовани цивилизации преди тях, отколкото на дошлите "вчера" славяни и прабългари. Славяните и прабълрагите са били генетични братовчеди, но дори заедно съставят само 10% от генетичното ни наследство.

А тива че прабългарите са били индоевропейци това не са точно "новини". Отдавна се знае че са били индоевропейци, възприели тюркски език от съседите си.

95. 95 Профил на doncorleone
    doncorleone

До коментар [#88] от "Wornoxmaniak":

И при нас има такива циганета, ама дали имат връзка с шотландците не мога да кажа. Освен ако е имало миграция на шотландски цигани или циганки проститутки там, друг вариант за шотландски гени не виждам.
    Но при българи-славяни логиката е малко по-друга, защото контактите със славяни са документирани а не се градят само на хипотези.

96. 96 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle

До коментар [#86] от "doncorleone":

Изследователският проект продължава, данните нарастват и затова и таблицата я актуализират често. Това са моментни данни

97. 97 Профил на ARRI
    ARRI

Знам, че на русофилчетата няма да им хареса, ама фактите са други. Сори .

98. 98 Профил на Barbarossa
    Barbarossa

Поредният расист - тоя път микробиолог, каква нелепост!

В деня, в който си кажем "И така може", всичко е загубено.
  99. 99 Профил на Косьо
    Косьо

Никога, никой не е твърдял, освен турски учени, че българите са имали част тюркски произход! Персийски да, ама тюркски, 5-6-7 век... не става! авторът на статията силно се е объркал!

100. 100 Профил на Музар
    Музар

Уф, пропуснах коментарите след номер 10. Всъщност така нареченият "тюркски произход" има разминаване във времето - "тюрките" исторически са регистрирани няколко века след (съвсем грубо го казвам) историческите данни за българите. Просто няма как да сме техни потомци.

Има просто едни съвременни ДНК-изследвания по мъжка и по женска линия (женската е една особена митохондриална ДНК), въз основа на които се правят подобни ретроспективни интерпретации. Базата е доста малка, но категорично (!) опровергава досегашните теории, основани на сложни (и нагласени) езиковедски интерпретации на нечии ръкописи. Колкото и да е смешно, но историците тълкуват разни думи почти "както им дойде". Все пак генетичните анализи дават по-сериозните доказателства. И те просто не съвпадат с езиковите тълкования... Стана сложно.

нещо не мога да си намеря линка към ДНК-аналзите... Ако някой го има под ръка, моля да го пусне.

Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд