Антимонополната комисия не откри пропуски в избора на строител за част от "Струма"

До момента е построена само частта на магистрала "Струма" между Перник и Долна Диканя

© Надежда Чипева

До момента е построена само частта на магистрала "Струма" между Перник и Долна Диканя



Комисията за защита на конкуренцията не видя пропуски при определянето на фирмите, които ще строят участъка от магистрала "Струма" от Долна Диканя до Дупница. Според антимонополния орган Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) не е допуснала нарушения, като е класирала на първо място на консорциум, в който участват италианската компания "Импреза" и българските "Главболгарстрой" и "Пътстрой 92".


Изборът беше обжалван от заелите второто място - обединение с водещ партньор българската "ИСА 2000", в което влизат още португалската "Лена Инженярия и конщрусоиш" и българската "Агромах".


Консорциумът с участието на "Главболгарстрой" спечели поръчката, защото даде най-ниската цена за построяването на близо 17-километровия участък - 58.5 млн. лв. Класираното на второ място обединение предложи да построи тази част от магистралата за 59.97 млн. лв.




Обединението около "ИСА 2000" обжалва решението на АПИ с мотива, че в техническата оферта на дружествата, спечелили поръчката, не е посочен срокът за изпълнение на проекта. Препращало се към график за това, приложен към проектодоговора. В него е записано, че строителството ще бъде завършено за 23 месеца, каквото е и условието на пътната агенция. От антимонополната комисия смятат, че пропуск в попълването на документацията няма, и са отхвърлили жалбата на обединението около "ИСА 2000". Решението може да се обжалва пред Върховния административен съд.


Очаква се строителството на участъка от магистрала "Струма" от Долна Диканя до Дупница да започне до края на месеца. Преди около месец бяха отворени офертите на кандидатите да направят друга част от магистралата - от Благоевград до Кулата. В търга участват 15 компании, като в момента се разглеждат техническите им документи и предстои отваряне на цените. Ако няма обжалване на резултатите, се очаква работата по участъка да започне в края на октомври. Тези части от магистралата трябва да са готови до края на 2012 г. и ще се строят с пари по оперативна програма "Транспорт".


Същият е източникът на финансиране и на трасето от Дупница до Благоевград, а изпълнителят трябва да бъде избран в средата на 2012 г.  Участъкът през Кресненското дефиле ще се изгражда с пари от еврофондовете, но през следващия програмен период - от 2014 до 2020 г.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK