Исканията за стачка в БДЖ са несериозни, смята министърът на транспорта

Исканията за стачка в БДЖ са несериозни, смята министърът на транспорта

© Красимир Юскеселиев



Исканията на синдикатите за стачка в БДЖ са несериозни, няма основания за подобни протестни действия. Така министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски коментира преди заседанието на Министерския съвет подготовката на профсъюзите КНСБ и "Подкрепа" да обявят ефективна стачка в железниците на 1 октомври.


Цитиран от "Фокус" министърът коментира, че няма притеснения в момента: "Има диалог със синдикатите, включително и днес имам среща заедно с вицепремиера Дянков в БДЖ. Хората си получават навреме заплатите".


Той потвърди, че предстоящата оптимизация в  железниците ще премине по утвърдения план за преструктуриране.




"Не са верни слуховете, че ще има 2000, 3000, 5000 съкратени за кратък период, това няма да се случи", каза министърът. така той косвено опонира на предшественика си на поста а сега депутат от БСП Петър Мутафчиев, според когото до 2013 г. в железниците ще бъдат съкратени 10 хил. души.

Мутафчиев повтори, че планът за преструктуриране предвижда изваждане на някои от губещите дейности, които ще бъдат превъзложени на външни подизпълнители.  Част от сегашния персонал ще продължи да ги извършва, но вече под формата на аутсорсинг.  Ще бъдат освободени и хората в пенсионна възраст. Очаква се да бъдат закрити между 20-30 губещи линии. В момента се търси механизъм, който чрез промяна на закона да позволява линии, към които има интерес от частния бизнес, да се дават на концесия или под наем.


"Железницата е декапитализирана с 800 млн. лв., ако продължаваме да оставяме губещите дейности вътре, по никакъв начин няма как да се изправи на крака", коментира министърът.


Междувременно Синята коалиция поиска премиерът Бойко Борисов да обясни  пред парламента какво се случва в компанията след като Световната банка спря оздравителния заем за БДЖ. Според десните състоянието на железниците е въпрос на национална сигурност.

Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    Добре, че нямаме истински синдикати, а само пънещи се смешници, от които нищо не зависи. Сериозното преструктуриране на БДЖ е закъсняло с години и там трябва да се реже от корен.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4036 Гневно

    абе министърче шарено кой външен подизпълнител е луд да вземе губеща дейност ???
    тия шменти-капели на баба си и на дядо си от село ги хортувай !!!
    аман от нагли политици !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 716 Неутрално

    [quote#1:"The Shadow"]Сериозното преструктуриране на БДЖ е закъсняло с години[/quote]
    А, ти пътуваш ли въобще с влак, или просто си пишеш!

  4. 4 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 716 Неутрално

    [quote#2:"КМЕТ В СЯНКА"]кой външен подизпълнител е луд да вземе губеща дейност ??? [/quote]
    А..а, на него сигурно ще му се плаща както трябва, ако някой наш човек!

  5. 5 Профил на bati vi
    bati vi
    Рейтинг: 1647 Разстроено

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Тоя пак ни хвърли под моркова на сянка. Баси ...или тия хептен за малоумни ли ни мислят, или се мислят за големи умници!

    Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....
  6. 6 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    До коментар [#3] от "ban":

    Слава Богу, с влак не пътувам. И това е една от причините да не желая данъците, които плащам, да се изливат в бездънния казан, наречен БДЖ.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  7. 7 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 1723 Гневно

    "Хората си получават навреме заплатите..." - заплатите си ги получават, но за каква работа? Каква перспектива има БДЖ без ясни цели, след като нищо не е мръднало от толкова време? Освен нови мотриси, които кой знае защо ако е топло не работят, ако е студено пак!?! За старата техника се знае, но поддържането и как се прави? Имаше съобщение, че в Япония шеф на подобна компания се самоубил заради много по-малки проблеми... Да почива в мир достойният човек. А, в БГ БДЖ навреми си получавали заплатите...

    Коментиране на анализираното, вече...
  8. 8 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 716 Неутрално

    [quote#6:"The Shadow"]Слава Богу, с влак не пътувам. И това е една от причините да не желая данъците, които [/quote]
    Що цъкате минуси, човека си го е казал не пътувам, ама искам да си кажа! Тя България така е паднала и под турско, щото всеки си е казвал ами аз като не ми трябва що да давам пари за еди какво си, и хоп 500 години назад!

  9. 9 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 716 Неутрално

    [quote#6:"The Shadow"] влак не пътувам[/quote]
    Ами ти сигурно и с градския транспорт не пътуваш, на лекар не ходиш, децата ти учат в частно училище, та защо ли да плащащ данъци въобще!

  10. 10 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1469 Любопитно

    По целия свят железниците се ползват освен за товарен и за масов пътнически транспорт и при това на печалба, а в нашата мила татковина България както всичко и ЖП-то е губещо. Еми не може с калпав мениджмънт и програмки от преди 30 години да искат да върви дружеството напред. 22 години се въртят на едно място и чак сега се сетиха за преструктуриране, закриване на губещи дейности и прочее. Нито се инвестира, нито се търсят инвеститори, нито се работи...
    Продайте ги тези железници... но не знам кой ще се навие на подобна инвестиция, защото в случая трябва да има кардинални промени във всичко.

    Жената е покана за щастие
  11. 11 Профил на Black Drakon
    Black Drakon
    Рейтинг: 524 Весело

    [quote#1:"The Shadow"]Добре, че нямаме истински синдикати, а само пънещи се смешници, от които нищо не зависи. Сериозното преструктуриране на БДЖ е закъсняло с години и там трябва да се реже от корен.[/quote]


    -----------
    никъде няма истински синдикати -

    синдикалният лидер е като овчарят - води стадото в правилната посока
    а правилната посока я определя собственикът съобразно интересите си!
    докато отделният пролетарий чака на заплата-все ще е така
    -
    чакащите никога не дочакват
    ---------
    някога Ленин е формулирал класите като групи хора - различаващи се по отношението си към средствата за производство - докато има класи - ще има сити и гладни

  12. 12 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 716 Неутрално

    [quote#7:"АБЪВ"]след като нищо не е мръднало от толкова време?[/quote]
    Сега, я и теб да питаме на влак возил ли си се или и ти така не щещ да плащащ данъци просто!

  13. 13 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    До коментар [#9] от "ban":

    Икономическите принципи са до голяма степен еднакви за всички сектори. А това, дали се возя на влак, няма отношение към тях.

    Като се абстрахираме от личните нападки, каква е твоята позиция по случая? Че трябва да продължат както досега да наливат купища пари в губещо предприятие с остаряла структура и начин на работа? Или че трябва да се модернизира, за да имаме ефективен железопътен транспорт?

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  14. 14 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 716 Неутрално

    [quote#13:"The Shadow"]остаряла структура [/quote]
    Ами личи си, че не си пътувал, например влакът софия-перник, е нов, с климатик, цените на билетите са като автобусните, и какъв е проблема, че е губещ, ами все пак може би държавата трябва да изпълнява някакви функции, иначе става както писах автосорсва се управлението на някой друг за 500 години и готово!

  15. 15 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 1723 Весело

    До коментар [#12] от "ban":

    С питанията добре, но от това полза няма. На влак се возя от 80-те години на миналия век(отдавна, а!) и при "военизирано" и при цивилно БДЖ, и съм бутал локомотива да запали, чакал съм връзки на други някакви призрачни влакове, гълъбчетата са цвъкали около мен, кондукторите са си изливали душите и прочие, НО промяна няма! Та затова напоследък не пътувам, а ИСКАМ истински действия, а не преливане от пусто в празно...

    Коментиране на анализираното, вече...
  16. 16 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#1] от "The Shadow":

    веднага дори

  17. 17 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1631 Неутрално

    Поредния министър, който ще преструктурира ресор, от който НИЩО НЕ РАЗБИРА.

  18. 18 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Поддържането на жп линия е губеща и много скъпа дейност,така,че никой няма да прояви интерес към такива

  19. 19 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1122 Весело

    До коментар [#14] от "ban":

    Спрях да чета след израза "какъв е проблема, че е губещ". Проблема е, че може да не е губещ, и освен влака София-Перник и останалите могат да са нови, удобни и печеливши. Това се нарича оптимизация.

    Защо направо не си кажеш, че си стрелочник или нещо подобно в БДЖ и не искаш да те съкратят. Това е по-достойна позиция, отколкото да увъртаме някакви глупости за влака София-Перник.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  20. 20 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 716 Весело

    [quote#19:"The Shadow"]че си стрелочник или нещо подобно в БДЖ и не искаш да те съкратят[/quote]
    Ах, как позна, сега тъкмо обядвам, шкембе с чесън, и една голяма мастика, и си пиша на таблета за кеф!

  21. 21 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    с какво право мутафчиев се обажда от коневръза?

    отдавна трябваше да е облечен в раирани дрехи.

  22. 22 Профил на flisk
    flisk
    Рейтинг: 409 Неутрално

    "Не са верни слуховете, че ще има 2000, 3000, 5000 съкратени за кратък период, това няма да се случи"

    А защо ? Това трябваше вече да се е случило, на стъпки, преди години ! Не само в БДЖ, но това е друг въпрос...

    ...

    "Мутафчиев повтори, че планът за преструктуриране предвижда изваждане на някои от губещите дейности, които ще бъдат превъзложени на външни подизпълнители. Част от сегашния персонал ще продължи да ги извършва, но вече под формата на аутсорсинг."

    Демек някои наши хора ще ги изкараме като отделни фирми, за да лапат повечко пари и да са още по-безотчетни към държавата, аз така го разбирам.

    Ако в момента, при положение, че парите им се дават на готово и те трябва да мислят само как да ги харчат, те не могат да изкарат тези дейности на печалба, тогава как ще са печеливши извън структурата.

    Ако пък тези дейности могат да бъдат печеливши, тогава защо не бъдат реформирани така, че печалбата да влиза в държавата ?

  23. 23 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    Никакви стачки, защото РАПОНЪТ НАЙ-МРАЗИ ДА МУ ВИКАТ ПОД ПРОЗОРЦИТЕ!

    А най-обича да реже лентички пред камерите на пикливи журналистки от продажни медии и нагиздени бабички. КАКТО И ДА РИТА ФУТБОЛ В РАБОТНО ВРЕМЕ И ДА СИ МИЕ ГУМЕНКИТЕ С МАРКУЧ.

  24. 24 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    [quote#2:"КМЕТ В СЯНКА"]

    абе министърче шарено кой външен подизпълнител е луд да вземе губеща дейност ???
    тия шменти-капели на баба си и на дядо си от село ги хортувай !!!
    аман от нагли политици !!! [/quote]

    Може да е губеща,но в този вид: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=127058423999150&set=o.101487096564917&type=1&theater


    Та не всичките "мениджъри" в момента ние им плащаме заплатите,чрез субсидиите.Частник би оптимизирал работата.И там където може да работи един човек,няма да работят 10(безделниците на снимката са точно 10)

    Ами нека си стачкуват.Един ден ще я докарат до "Кремиковци"

  25. 25 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 757 Неутрално

    БДЖ-то просто трябва да спре да прави дългове, а не да се приватизира...Ако го направят частно ще стане едно безбожно скъпо удоволствие както е на Запад../Например в Англия едно "приватизирано" пътешествие като София-Варна му излиза на човек към 300 лева-еднопосочно!!!/ Това което тъпо искат да направят е с няколко милиарда инвестиции/тоест заеми/ в машини и автоматизация да се управлява с една десета от сегашният персонал и с десет пъти по-високи цени.. За мен е тъпо..Световната банка ще си направи парички на наш гръб...фирми като Сименс и сие..ще си направят пари на наш гръб като им купим машинарията...а ние обикновените граждани ще останем без работа и ще гледаме влаковете като дядо Йоцо едно време и ще цъкаме с език неплатежоспособни да ги използваме.. Световната банка не ми е най-любимият "партньор" за каквото и да е..Те си гледат само собствените интереси...

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  26. 26 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    Любопитно е, че в Западна Европа железопътният транспорт успешно конкурира автомобилния. Скоростта често е по-висока, комфортът е по-добър, влаковете между големите градове са на всеки час. И големите инвестиции са насочени по-скоро към високоскоростни линии, а не толкова към магистрали. Дали някога така ще стане и у нас?

  27. 27 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#26] от "ijj":
    Само,че в България,най високата допустима скорост е 130 км/час.Представяш ли си,че влака не може да пропътува отсечката София - Пловдив за по малко от 150 минути,като разстоянието между тях е около 150 килиметра

  28. 28 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    До коментар [#27] от "kitaec__":

    Защо според теб това е максималната допустима скорост? Защото ако се надвиши, и релсите, и повечето от тия таралясници, които у нас минават за влакове, ще се разпаднат на съставните си части.
    Тази скорост може да се удвои, ако се изградят подходящите трасета и се купят подходящите влакове, но при това положение няма как да стане.
    Затова - реформа!

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  29. 29 Профил на uran
    uran
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Наистина са несериозни.

    Yet another blue planet.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK