Служителите в БДЖ все пак могат да стачкуват през октомври

Служителите в БДЖ все пак могат да стачкуват през октомври

© Асен Тонев



Служителите на БДЖ са в стачна готовност и ще започнат протести през този месец, ако на днешната среща не се стигне до споразумение с правителството. Това заяви председателят на Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" Росен Зарков.


Първоначално синдикатите планираха да стачкуват от 1 октомври.


На днешната среща в Министерския съвет те ще настояват за запазване на железниците и спиране на съкращенията, заяви още Зарков, цитиран от агенция "Фокус". "В момента се води една политика на закриване на железницата, а не на възстановяване. Вече две години", посочи той.




Синдикатите ще настояват пред финансовото министерство и за помощ от държавата за компанията.


По думите на Зарков в балканския регион единствено България не се грижи за железниците си. "Не е ясно как стои въпросът със заема от Световната банка. В меморандума е написано, че тези пари се дават за инвестиции, а не за погасяване на стари задължения. Парите за погасяване на стари задължения трябва да дойдат от държавата. Не приемам тези изказвания, че железничарите крадат и т.н. Всеобща тайна е, че през минали правителства от железницата са източвани пари за кампании", каза Зарков.


"По-слабо ръководство на железницата от сегашното не е имало и е съвсем нормално то да бъде сменено", заяви още той.


На 9 септември министърът на транспорта Ивайло Московски съобщи, че предприятието "БДЖ - товарни превози" ЕООД ще бъде приватизирано. По думите му раздържавяването на товарните превози е единственият вариант да бъде одобрен заемът от 460 млн. лв. от Световната банка за "Холдинг БДЖ" и Националната компания "Железопътна инфраструктура".


Има и утвърден план за преструктуриране на някои от губещите дейности на БДЖ, които ще бъдат възложени на външни подизпълнители, обяви през миналия месец Московски. Предвижда се част от персонала да продължи да се занимава със същата дейност, но като аутсорсинг. Хората в пенсионна възраст ще бъдат освободени, очаква се и да бъдат закрити между 20-30 губещи линии.

Ключови думи към статията:

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    bzm
    Рейтинг: 394 Гневно

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  2. 2 Профил на advokat59
    advokat59
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Стачки докато се приемат исканият ! Само така , подкрепям Ви !

  3. 3 Профил на sv84
    sv84
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    БДЖ да не е гръцка фирма?

  4. 4 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    И там трябва да се реже до кокъл. Всички искаме да се оправим ама всеки иска неговата кочинка да си остане такава каквато е.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ. И АЗ МОГА ДА БЪДА ТАМ КОЛКОТО И ТЕ
  5. 5 Профил на Боно Нончев
    Боно Нончев
    Рейтинг: 609 Любопитно

    "Парите за погасяване на стари задължения трябва да дойдат от държавата. "

    Държавата? Ха, чакам да видя как "държавата" изработва каквото и да е, че да получи и пари за това.

    Може би г-на има предвид, че данъкоплатците, които ни цоцат за какво ли не, сега ще трябва да покрием и тези задължения, натрупани не без съгласието и активната подкрепа на синдикатите...

  6. 6 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 4170 Неутрално

    Крайно време е. С тези горящи локомотиви и вагони риск има за персонала, а също и за имиджа, респективно - постъпленията за компанията. Нещо се крои там (при тази липса на реформи и финансиране), ама засега властта мълчи.


    До коментар [#3] от "spasvasilev":

    Защо? Само в Гърция ли хората стачкуват?

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  7. 7 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Разбира се,че ще стачкуват! Нали стачките ще направят нови вагони и локомотиви,по-бързи и сигурни железни пътища...Ако потрошат и гарите-ще има нови-само от стомана и стъкло...Единствено полезно действие на железничарите е- да махнат от тялото си профсъюзните пиявици...

  8. 8 Профил на Wizard
    Wizard
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Ето ги реформите, които ние всички искаме - няма кой да свърши работа....просто това си ни е съдбата

    Never underestimate the power of stupid people in large groups!
  9. 9 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    БДЖ върви по пътя на БАЛКАН

    low riders team
  10. 10 Профил на Милен Минчев
    Милен Минчев
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Да започват стачките и да не му мислят!

  11. 11 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4124 Неутрално

    До коментар [#9] от "Comandante Marques":

    Ако това, което казваш би довело до до ситуацията 10 години по-късно да има десетки нискотарифни малки бджта, които возят хубаво и евтино, а тромавия и тежък оператор е отишъл в небитието - дай боже.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  12. 12 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2283 Неутрално

    Наистина в БДЖ не е имало по-слабо и некомпетентно ръководство.
    Интересно ми е, с какво например една безвкусна ПР акция на реалният ръководител на БДЖ - председателя на борда на директорите Владимир Владимиров, помогна за подобряване работата на дружеството? Става въпрос за това как всички вестници в началото на август, излязоха със снимки как Владимиров, облечен в работен гащеризон, е застанал пред фрези или симулира някаква дейност на масите на шлосерите. Ако пък наистина е упражнил някаква реална дейност там, няма да е лошо да се провери от Главна инспекция по труда дали има подходящото образование, дали това е залегнало в длъжностната му характеристика, дали е минал инструкция по безопастност на труда. Между другото образованието на въпросният господин е детска педагогика /т.е. той е детска учителка/.

  13. 13 Профил на lady_flower
    lady_flower
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Ами то ,като гледам ,какви са условията на работа ,направо не се учудвам ,че искат да стачкуват .Дано някой им обърне внимание ,че съвсем се занемариха БДЖ-то .

  14. 14 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    До коментар [#11] от "Тони!":

    във всички случаи ще е по-добре от един изправен мъртвец (БДЖ) който го помпат с по милиард годишно

    low riders team
  15. 15 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2834 Неутрално

    До коментар [#13] от "viaraap":

    Да, ключа е точно в това. БДЖ е занемарена съвсем. Наистина учудващо е, че на това правителство успехите му са в инфраструктурата, а то е готово да затрие с лека ръка голяма част от нея. Вярно е, че е във фактически фалит и не би трябвало да се влагат пари. Защото при 650 човека персонал за почистване на влаковете, мръсотията в тях е неописуема. Това означава, че тези хора не си вършат работата. Така че където и да попаднат, все ще тежат.
    Железницата обаче не може да се закрике с лека ръка. И за съжаление ръководството и май използва точно това , за да източва държавата,

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  16. 16 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 497 Любопитно

    По думите на Зарков в балканския регион единствено България не се грижи за железниците си.
    -------------------------------------
    Въпреки липсата, според железничарите, на грижи за железниците те имат 850 млн. дългове и 13000 души персонал, които редовно получава заплата. И това при годишна субсидия от над 110 млн. лв.
    Интересно ако България се грижеше за тях колко ли би струвало това на българските данъкоплатци?
    Любопитно ще ми е да прочета в цифри как я виждат тази грижа

  17. 17 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 665 Неутрално

    [quote#4:"emil"]трябва да се реже до кокъл[/quote]
    А, не мислиш ли, че ако това се разбира под реформи, накрая цяла България, ще бъде осеяна с кости!

  18. 18 Профил на mozemedelie
    mozemedelie
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Дано синдикатите и този път не продадат, предадат де, хората, поради нЕкои (финансови) съображения

  19. 19 Профил на melina_a
    melina_a
    Рейтинг: 381 Неутрално

    БДЖ трябва да получат подкрепа от всички, а не сами да се изправят срещу заГРОБващото ги/ни управление.

  20. 20 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    Аз не разбрах успяха ли да си организират пътуването на пътниците с билети. ? Щото веднаж , като направиха проверка на влака от Ихтиман се оказа ,че само един пътник има билет. Другите все бяха цигани гратисчии. Сто на брой. Просто кондукторът минава и прибира по 50 стотинки от тях , вместо да търси билети по левче. Стотинките са за джоба му. За какво протестират тогава ?

  21. 21 Профил на Шукри Шашкъноглу
    Шукри Шашкъноглу
    Рейтинг: 435 Весело

    и железничарите са като майките от вчерашния протест:
    -----
    трябва смяна на съдържанието в главите , другото следва , но в БГ това е задача с много невъзможни :

    http://dnes.dir.bg/news/protest-miki-iskania-9603889?nt=10
    -------
    ако един подход Не работи-Сменя се докато проработи !
    мотивацията за победа е като при националите по футбол.........каквото дойде
    ---------
    лекарството е "написано" над вратата на Парламента , но .......матРяла не чете

  22. 22 Профил на Радостина
    Радостина
    Рейтинг: 564 Любопитно

    а докъде стигна разследването на прокуратурата заради сделката на Моллов и железниците ???
    Фирмата на бившия банкер е събрала приготвени за скрап вагони от различни депа във Франция и Белгия. Теглена им е една четка, сменени са били най-очуканите тоалетни чинии, купетата били претапицирани и вагоните са писани за чисто нови!
    С посредническа намеса на фирмата на Моллов БДЖ е трябвало да получи 30 вагона, които предплати на 90%. От тях били доставени само 12, а останалите се изпарили. Според прокуратурата вредата от съзнателно сключената неизгодна сделка със “златните вагони” е за 9 990 000 евро
    http://www.blitz.bg/article/17178

    Свободата Санчо, ....
  23. 23 Профил на pompi33
    pompi33
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Кучетата си лаят, а кервана си върви.Трябва този път да се организира и да се направи стачката. И в момента има катастрофа между Червен бряг и Кунино, понеже е добре и БДЖ, и ДП "НКЖИ". Дерайлирал е товарен влак с шест вагона.

  24. 24 Профил на марулко
    марулко
    Рейтинг: 434 Неутрално

    ГЕРБ на две магарета сламата не могат да разделят камоли да изправят на крака закъсалата железница

  25. 25 Профил на Красимир Гаджоков
    Красимир Гаджоков
    Рейтинг: 434 Весело

    Дневник, граматиката, ако обичате!

    Правилното заглавие е "Служителите в БДЖ все пак МОЖЕ да стачкуват през октомври"

    Става въпрос за вероятостта на конкретното СЪБИТИЕ - стачка през октомври. А не за това дали досега служителите на БДЖ не са имали ВЪЗМОЖНОСТТА да стачкуват и ще я придобият през октомври.

    http://www.gadjokov.com
  26. 26 Профил на uran
    uran
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#15:"Gopeто"]Железницаа обаче не може да се закрике с лека ръка. [/quote]
    Така изглежда на пръв поглед. Но за ГЕРБ няма невъзможни неща. Ако се направи разчет на губещите трасета, сигурно БДЖ мрежата може да се редуцира с повече от 50%. Да му мислят железничарите.

    Yet another blue planet.
  27. 27 Профил на 5
    5
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Безумно е това, което се случва! Продават Български пощи, БДЖ също е на кантар! Най-достъпния и евтин транспорт в страната ни, ще бъде затрит заради безотговорността на управляващите!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK