Министри и синдикалисти пак ще преговарят за бъдещето на БДЖ

Министри и синдикалисти пак ще преговарят за бъдещето на БДЖ

© Красимир Юскеселиев



Втора работна среща за проблемите в БДЖ ще се състои днес в Министерския съвет, съобщи БНР. На нея ще присъстват премиерът Бойко Борисов министрите на финансите Симеон Дянков и на транспорта Ивайло Московски и синдикалисти от КНСБ и "Подкрепа".


В понеделник управляващите и синдикатите не успяха да постигнат съгласие за това как ще се преструктурира компанията. От резултата от днешната среща зависи дали синдикатите ще обявят стачка.


На предишната среща Дянков постави условието, че компанията трябва да започне да покрива текущите си задължения и дълговете си, за да получи заем от Световната банка.


Синдикатите пък са несъгласни с предстоящите големи съкращения.

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    да тикнат всички изпълнителни директори от последните 10 години в кауша и бой, докато не върнат парите от вагоните. Да продават почивни станции и да оптимизират дейността си. Никакви пари от държавата

    low riders team
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Гневно

    междувременно обявиха по-печелившата част за продажба !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1437 Весело

    Ще се уговарят, кой да има честта да нарежи на скрап останалите 500 вагона.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  4. 4 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    Нема да е лошо да присъства и главания прокурор. Е, никой нема да се изплаши от него де, щото всички си го знаят колко е добричък с престъпниците....

  5. 5 Профил на StiffUpperLip
    StiffUpperLip
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Реформи в БДЖ, синдикатите да го мухат.

    "Демагогията е на върха на БСП", "партийната аристокрация е една от най-уродливите форми на обществото". Жан Виденов ви го каза.
  6. 6 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1303 Весело

    ..." компанията трябва да започне да покрива текущите си задължения и дълговете си, за да получи заем от Световната банка.
    Синдикатите пък са несъгласни с предстоящите големи съкращения"...Комунизма още е жив у нас!?

  7. 7 Профил на haralampi
    haralampi
    Рейтинг: 509 Неутрално

    синдикатите не са никакви синдикати - защо не направят стачка в някое дружество на Ковачки или шивашка фирма, където не плащат осигуровки или условията на труд са ужасни - само в държавните компании и служби се показват

    "Покупките от Лафка вредят на вас и другите около вас, тъй като ви отнемат свободата да бъдете информирани от независими медии."
  8. 8 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1444 Весело

    Хората са го измислили - казва му се Фалит!

    Нека синдикатите да ни обяснят на всички нас, защо трябва да се наливат пари в дружество което не желае да се оптимизира????
    За какво са им тези пари - за да продължават статуквото или за да изкарат още повече пари? Е много ясно, че ще е заради първото, а това не трябва да се допуска - примери много - резултата е ясен - с аспирин не можеш да го лекуваш и бавно, но категорично обстановката ще се влошава.

    Жената е покана за щастие
  9. 9 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2253 Неутрално

    Продукт на синдикалната активност са Кремиковци, Булгартабак, ТЕРЕМ, ВМЗ Сопот. Крайният резултат е един и същ: предприятието източено, гладните работници крещят "къде са парите". Защо не чух синдикати да протестират с искане за стратегически инвеститор чрез прозрачен търг?

  10. 10 Профил на d2kr
    d2kr
    Рейтинг: 789 Неутрално

    Реформите в железниците през годините се изразяваха в преименуване на шапки и смяна на бюрата. Съкращаваха се бачкатори, но администрация не, дори по дирекциите сега има повече хора отколкото при Тодор Живков. Цели структори има излишни, ако трябва ще закрият железницата, но ще пазят бюрокрацията.

    "Чашата е пълна поне наполовина" - казал оптимистът. "Чашата е пълна само наполовина" - казал песимистът. "В чашата има отрова" - казал реалистът."
  11. 11 Профил на VBT
    VBT
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Синдикатите, като цяло не са в час. Искат увеличения на праговете (тоест повече данъци), увеличаване на минималната и т.н., а не си дават сметка че ако на работодателя разходите му са високи ще грабнат списъка с персонала и ще почнат със съкращаването на бройки.

    После ще се чудят откъде да вземат пари за тези нови безработни и пак ще искат увеличение на данъците. После пак нови безработна.

    А в държавният неефективен апарат има толкова бройки, който не създават стойност.

    VBT
  12. 12 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 586 Неутрално

    А какво направиха БДЖ през 2002 г. с държавна помощ от 126 милиона лева, когато пак го бяха закъсали. А сега отново искат държавна помощ от 800 милиона.
    За какво са единия заем на НКЖ и вторият - за БДЖ и за какво ще се изразходват може да видите в стенограмата на комисията по транспорт на НС от 07.2011г.

  13. 13 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Бъдещето на БДЖ?

    БДЖ няма бъдеще...Ще имаме късмет ако товарните превози бъдат отделени и продадени навреме.

    Когато интересите едно предприятие да бъде източвано, а не вдигнато на крака преобладават, то това предприятие няма бъдеще. Ако не ми вярвате вижте Кремиковци.

    Толкова хора са на хранилка в БДЖ (нямам предвид работниците), че една реформа би означавала гладна смърт на не един Nouveau riche. Все пак в БДЖ се изсипват стотици милиони, а в същото време те нито стигат до работниците, нито стигат за обновяване и реформа. Значи все пак някъде трябва да съществуват тези пари, нали?

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  14. 14 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1439 Неутрално

    До коментар [#13] от "NPaine":

    БДЖ има бъдеще и точно такива приватизации като на Товарни превози ще го спасят! и ще ти изтъкна само една причина за това! погледнато глобално железницата е най-екологично чистия транспорт, а и в момента са на дъното, а след дъното просто няма накъде да ходят освен нагоре

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  15. 15 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#14] от "Милен":

    Абсолютно съм съгласен с теб относно бъдещето на жп транспорта като такъв. Освен, че е най-екологичният е и от най-евтините начини за транспорт.

    Не съм съгласен обаче, че БДЖ е стигнало дъното.

    Проблемът е че в такива ситуации много рядко преобладава правилиният подход и визия - както споменах в случая има толкова много интереси и политика, че и дума не може да става за гледане в бъдещето на жп транспорта. Просто всеки гледа да заграби сега на момента колкото се може повече - това го видяхме при не едно загиващо държавно дружество в последните десетилетия.

    За съжаление ефективното и оптимално решение е практически невъзможно когато става дума за толкова политика и толкова много пари.

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  16. 16 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1439 Неутрално

    До коментар [#15] от "NPaine":

    повярвай ми, точно на дъното е! а когато това предприятие се приватизира думите политика и интереси ще изчезнат моментално! лошото е, че това няма да стане веднага, а ще се протака много във времето

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  17. 17 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#16] от "Милен":

    Абсолютно си прав и съм съгласен...единствената ми забележка че си прав на теория.

    Практически обаче такава приватизация е невъзможна: знаеш ли как се приватизира може би най-големият работодател в страната? Не се. Още повече когато личните интреси на хората на хранилката са до толкова силни, че вече 22 години реформа не е имало в предприятието.

    Иначе си прав, решението е очевидно и не е трудно да се види че БДЖ би имало бъдеще ако някой се наеме да го вземе.

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  18. 18 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1439 Неутрално

    До коментар [#17] от "NPaine":

    е не бъди толкова сигурен относно приватизацията! товарни превози почти сигурно заминават в частни ръце. въпроса е другата половина да спре да тъпче на едно място, да се види прогрес, за да може да се намери инвеститор. оптимист съм и си мисля, че и това рано или късно ще се случи

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  19. 19 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    Синдикатите трябва да ги натоварят на товарните вагони (докато още има няколко останали такива) и да ги изпратят на майната им. Корабът БДЖ потъва, те тръгнали за заплатите на персонала да се пазарят.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  20. 20 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#18] от "Милен":

    Дано, дано.

    И аз съм оптимист по прицнип, единствено съм песимист относо сроковете в които въпросната приватизация/реформа ще се състои.

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  21. 21 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3055 Неутрално

    До коментар [#20] от "NPaine":


    До коментар [#18] от "Милен":

    И аз съм съгласен, че трябва да се намери решение за пътническия жп транспорт. Товарния го има, има частни превозвачи. Бъдещето е там, обаче в Железницата и то на ключови места има хора, които не искат да се промени статуквото. Не искат никаква промяна, защото ако железниците станат нормален пътнически транспорт с нормални вагони и мотриси, с нормални цени и с нормална социална политика, тогава трудно ще може да се отклоняват срдства.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK