БДЖ предлага да спре 182 влака, за да спести 25 млн. лв. на година

БДЖ предлага да спре 182 влака, за да спести 25 млн. лв. на година

© Надежда Чипева, Капитал



Предложение за закриване на 182 влака по губещи линии на "Българските държавни железници" (БДЖ), съгласие на ръководството на компанията да събира синдикалния членски внос в полза на профсъюзите и продължаващи преговори за подписване на колективен трудов договор в железопътния сектор. Това бяха основните акценти в изказванията на представители на ръководството на БДЖ, на синдикатите и правителството след поредните преговори за бъдещето на държавния превозвач.


Третата среща при премиера Бойко Борисов днес не доведе до развръзка на разговорите, които започнаха преди десетина дни. От нея стана ясно, че ръководството на БДЖ се е съгласило на компромис да събира членския внос от името на профсъюзите, но срещу заплащане. Синдикалните организации са склонни да се подпише действалият доскоро колективен трудов договор в железниците и са се отказали от допълнителните си искания. Въпреки това преговорите по текстовете на договора продължават.


182 влака по-малко




Появи се обаче нов повод за конфликт между двете страни - плановете на БДЖ да съкрати 182 влака по губещи линии. Още миналата седмица от синдикатите обявиха, че превозвачът иска да закрие 200 влака, а от ръководството на компанията отговориха, че окончателният списък не е готов. Сега той вече е на масата на преговорите и включва композиции от София до Бургас, от Кулата до София, между столицата и Благоевград, Перник - София. С разредено разписание ще се движат и влаковете до родното място на премиера Банкя.


От спирането на влаковете щели да се спестят 25-26 млн. лв. на година, не е ясно дали това ще доведе до съкращения на персонала. Възможно е и списъкът с композициите за закриване да се промени, тъй като тепърва ще се събират мнения от общините и агенция "Автомобилна администрация" дали по маршрутите има алтернативен транспорт. Според председателя на КНСБ Пламен Димитров спестените средства "няма да спасят БДЖ". Председателят на борда на компанията Владимир Владимиров обаче обясни, че това са пари на българските данъкоплатци и ако не бъдат спестени, трябва да бъдат компенсирани от бюджетните субсидии.


"С оптимизиране на графиците и дейностите, с продажбата на скрап ще увеличим приходите и намалим разходите и ще можем да погасим част от натрупаните заеми", каза още Владимиров. Той припомни, че това е условието на Дянков, за да бъде изтеглен държавният заем за БДЖ от 480 млн. лв. от Световната банка. Освен това, ако превозвачът погасява сам част от старите си кредити, новият ще може да се ползва и за инвестиции.


Темата за загубата на най-новите влакове не била актуална


От Дянков явно ще зависи и решаването на още един от проблемите на БДЖ - дали ще бъдат запазени 25 от най-новите влакове на превозвача. Наскоро изпълнителният директор на компанията Йордан Недев обяви, че германската банка KfW търси купувач за влаковете "Сименс Дезиро", които БДЖ купи с отпуснат от нея заем. Причината е, че БДЖ не погасява задълженията си по кредита. Част от риска по него пък е поета от германското правителство.


"Дянков ще говори с германския си колега Волфганг Шойбле по темата", каза транспортният министър Ивайло Московски. След това изненадващо заяви, че темата за електрическите мотриси "не е актуална", тъй като в момента банката не си ги искала. Преди два дни от KfW казаха за "Дневник", че ще направят всичко възможно да защитят интереса си, както и този на германското правителство, а това включва и задействане на гаранцията - 25-те мотриси. Без тях БДЖ ще трябва да разреди влаковете по някои линии и да ги обслужва със старите си електрически влакове. Най-новите от тях са произведени през 1972 г.

Коментари (109)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 925 Любопитно

    Че Дянков го врътка всички е ясно. Че цели радикални промени в железниците също. Въпросът е,че липсва в ПУБЛИЧНОТО пространство пълна и цялостна информция за ситуацията. Което пречи да бъде направен реален анализ на положението. Мачът се играе при закрити игри с НАШИТЕ пари.

    и най-умният си е малко прост....
  2. 2 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    "БДЖ предлага закриването на 182 влака, за да спести 25 млн. лв. на година"

    Съгласно Уикипедия ""

  3. 3 Профил на Боно Нончев
    Боно Нончев
    Рейтинг: 688 Весело

    "не е ясно дали това ще доведе до съкращения на персонала"

    Ами да, щото никой не му пука дали ще има БДЖ или не, важното е да висят поредните търтеи на врата на данъкоплатеца...

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5239 Гневно

    операция ЗАКРИВАНЕ - в действие !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 876 Неутрално

    [quote#1:"kardinalat"]Че Дянков го врътка всички е ясно[/quote]
    Не знам дали е така, но един счетоводител да управлява цяла държава, докато другите хвърчат и режат ленти е прекалено! Апропо .. кога Дянков ще спре керосина на хеликоптера!

  6. 6 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1326 Любопитно

    "БДЖ предлага закриването на 182 влака, за да спести 25 млн. лв. на година"

    Влак не може да се закрие, защото според Уикипедия: "Влак е вид превозно средство, движещо се по железопътни релси и състоящо се от поредица скачени вагони с един или няколко локомотива, които го привеждат в движение."

    Закрива се нещо друго, но не и влака!!!

  7. 7 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2000 Неутрално
  8. 8 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 532 Неутрално

    БДЖ да вземе да съкрати административен персонал. Само в сградата на централата им, на Вазов 3, има поне 2 000 души. Поне 2 пъти по толкова се мотат из страната.
    2 000 души, по 1000 лв. намесец(заплата, осигуровки, добавки за храна, облекло и т.н., режийни и пр.), по 12 месеца = 24 милиона.
    Ето ти ги парите!
    То както са тръгнали, дай въобще да спрат "возят", съвсем ще намалят разходите. И само заплати да взимат!

  9. 9 Профил на Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Рейтинг: 1245 Гневно

    "От спирането на влаковете щели да се спестят 25-26 млн. лв. на година, не е ясно дали това ще доведе до съкращения на персонала"

    А така. Ще съкратим значително работата, ама да запазим броя на работниците, които ще я вършат.
    Не е ли най-добре въобще да се закрият влаковете и да се назначат нови работници. Те ще събират профсъюзния членски внос!

    През последните 4000 години не е опитомено нито едно ново животно.
  10. 10 Профил на flint.
    flint.
    Рейтинг: 524 Неутрално

    И това ли е единственото, което измисли за оптимизиране - закриването на 182 влака?
    А всъщност по-долу в статията става ясно, че единствената идея за оптимизацията е да може да се докопа заема от СБ.

  11. 11 Профил на nicoleta
    nicoleta
    Рейтинг: 1441 Любопитно

    "БДЖ предлага закриването на 182 влака, за да спести 25 млн. лв. на година"
    То тогава няма да остане влак да се движи из страната.
    Да закрият БДЖ ,или да го продадът .

  12. 12 Профил на lyusien
    lyusien
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Преди да ги закриете тези 182 влака първо ги обявете за концесия За някои от линиите със сигурност ще намерите концесионери като София -Банкя и София -Перник пък и за други Опитаите Хем ще имате влакове а и Б Д Ж и държавата няма да са на загуба Съвета е безплатен

    Чаоо Желая ви успех

  13. 13 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 876 Весело

    с продажбата на скрап ще увеличим приходите и намалим разходите - еми то в ромска държава какво друго!

  14. 14 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 925 Весело

    До коментар [#5] от "ban": Това последното е ДОБРА ИДЕЯ !

    и най-умният си е малко прост....
  15. 15 Профил на liion44
    liion44
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Не знам дали така наречените губещи линии,поради какви причини са такива ..От не възможността да се преборят с циганите гратисчии.или крадливите кондуктори ..

  16. 16 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1441 Весело

    "Закриваме" влакове, "закриваме" автобуси, и откриваме завод за гащи с перка!

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  17. 17 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Само да не с
    [quote#9:"phh"]А така. Ще съкратим значително работата, ама да запазим броя на работниците, които ще я вършат. [/quote]
    Май само ти забеляза тази аномалия: Съкращават се влакове (или както там се казва) но не се съкращават работници. Или "началници".

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  18. 18 Профил на theWho
    theWho
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Последният път когато пътувах с БДЖ беше през 2007-ма, от София до Варна. Бяха пуснали влак с 3 (словом ТРИ) вагона, които се претъпкаха бързо-бързо и вътре стана малък аушвиц. Беше най-кошмарното ми пътуване, ever. Оттогава не съм стъпвал.

    Ако БДЖ беше кон, отдавна щяха да го застрелят да не се мъчи.

  19. 19 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 918 Неутрално

    Тия 25 млн. лева на година да не би да изплатят около половиния милиард, който БДЖ дължи?
    В мига, в който започнат да затварят линии просто ускоряват неизбежния край на компанията.
    Компанията трябва да се раздроби и приватизира. И да се приватизира за жълти стотинки общо взето, защото друг вариант няма. Има де, да останем без железопътен транспорт.

    Цензуриран от "Икономедиа"
  20. 20 Профил на Quo Vadis
    Quo Vadis
    Рейтинг: 868 Неутрално

    "С разредено разписание ще се движат и влаковете до родното място на премиера Банкя."

    - Там има три сутринта до 8-9 часа и три вечерта от 16-22 часа и по 5% заетост на местата !

    Кога Европа ще стане НЕЗАВИСИМА ? (от американската политика )Кога европейските "независимите и свободни" медии ще станат действително свободни ?
  21. 21 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Дянков ще говори с германския си колега Волфганг Шойбле по темата", каза транспортният министър Ивайло Московски. След това изненадващо заяви, че темата за електрическите мотриси "не е актуална", тъй като в момента банката не си ги искала.

    Естествено, че не си ги искат, защото знаят какви боклуци са им влаковете, които са ни продали.

  22. 22 Профил на liion44
    liion44
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Много от линиите са печеливши,но при по добро управление.но не така мислят и действат бивши шефове на БДЖ,защото се гласят да ги вземат и направят печеливши..Губещи ще са съкратените работници и тези който ще работят за тях но при други условия и при други заплати .а и всички пътници на БДЖ,защото неминуемо цените няма да са същите.

  23. 23 Профил на azbuka
    azbuka
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Почти всички жп компании в света са субсидирани от правителствата си и няма как пътнически линии да са на печалба, просто този вариант не съществува! Само хвърлят прах в очите на хората...

  24. 24 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 887 Неутрално

    Ако спрат всички влакове ще спестят още повече.

  25. 25 Профил на mik2
    mik2
    Рейтинг: 1209 Неутрално

    До коментар [#23] от "azbuka": Именно! Не вярвам да не го знаят, ама кой знае защо се правят на "дръж ми шапката". По същия начин се опитват от болниците да сторят "търговско" дружество с печалба. Няма как да стане. Доказано.

  26. 26 Профил на Heisenberg
    Heisenberg
    Рейтинг: 631 Неутрално

    В тази работа няма само един виновен, това са години наред пропадане без никой да му обърне внимание. Как се е стигнало до там и защо преди 10-20 години никой не си е задавал въпроса как напредва БДЖ и дали изобщо напредва, няма да разберем отговора...

  27. 27 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#1] от "kardinalat":

    защо ти е да имаш пълната информация?
    щом е държавно значи е източвано, източвано, източвано и потънало в дългове. всичко държавно трябва да бъде продадено, докато българският данъкоплатец не се научи да си търси правата и да иска от държавната администрация и директорите на държавни предприятия да носят печалба.

    стига с тия "социални дейности" или с откровените кражби.

    Булгартабаци, булгаргази, телекоми-мелекоми, всичко на тезгяха. или да се продава ангро, или на парче, или просто да се уволнят с по 1-2 минимални заплатки всички хрантутници, които са живуркали там последните 20 години и това е.

    а, да! БАН трябва да се изпепели, а всички дъртаци там да бъдат дамгосани и изхвърлени в старчески домове, като им се отнеме всичкото имущество, а банковите сметки в чужди банки запорирани и парите там "експроприирани"

    РЕФОРМИ !
  28. 28 Профил на stasi666
    stasi666
    Рейтинг: 475 Неутрално

    30 000 човека персонал от тях 20 000 излишни как да работи на печалба.Това е пълна лудница.Краде се с тонове гориво,вагони,локомотиви,рлси и какво ли не

  29. 29 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 810 Весело

    С една дума - ще намалим работата, ала няма да съкратим никого. Просто ще работим още по-малко за същите пари.

  30. 30 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 925 Весело

    До коментар [#27] от "Rage Against": И след нас пепел да остане този лаф на неоконсерваторите го знам една част от професорите ми бяха на тази вълна

    и най-умният си е малко прост....
  31. 31 Профил на gl
    gl
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Аз предлагам ГЕРБ да закрие И БДЖ, да разпродаде вагоните на скраб чрез техните хора и да се приключва. Те май крадат като за последно. Напраивли са си сметката за изборите.... какво сега, очакваме парламентарни пролетта ли?!?!

  32. 32 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1768 Разстроено

    Това ми прилича само на подготовка за яка тесла за цялото народонаселение. Всеки ден припламва по нещо за което ще плаща всеки. Вчера беше, че може би ще връщаме около 8 МИЛИАРДА заради заменки, днес това, а утре?

  33. 33 Профил на Dreamer69
    Dreamer69
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#23] от "azbuka": Донякъде си прав, но не напълно. Мога да ти дам за пример, железниците в Холандия. Те са отчасти собственост на държавата, доколкото знам 51% са собственост на частни компании, другите 49% се държат от държавата. Управлението и услугата са далеч по-добри от нашите БДЖ, на всеки 30мин. има влакове за повечето места в Холандия. При всички задръствания по магистралите, ЖП транспорта е доста популярен.
    Съответно има намаления и безплатни билети за пенсионери, студенти, т.е. държавата изпълнява и своята социална роля.
    В случая с БДЖ, от една страна данъкоплатците плащат сметката, а получават услуга с много лошо качество, т.е. връща се двойно на клиентите и спонсорите на БДЖ. Затова мисля, че е абсурд да съществуват в този си вид.

    Величието не е в това да не падаш, а да ставаш всеки път, когато си паднал. Конфуций
  34. 34 Профил на Dreamer69
    Dreamer69
    Рейтинг: 466 Неутрално

    А и забравих да спомена, че железниците в Холандия излизат на печалба всяка година и внасят солидна сума в бюджета на държавата (вместо да прахосват парички).

    Величието не е в това да не падаш, а да ставаш всеки път, когато си паднал. Конфуций
  35. 35 Профил на dbx38614149
    dbx38614149
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#6] от "Дедо Либен":

    И камина не може да се запали, но такива словосъчетания съществуват в българския език.

  36. 36 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 581 Гневно

    До коментар [#6] от "Дедо Либен":

    Закрива се държавата от смо*аното правителство това е тъжното а тъпия матрял ръкопляска.. най лесно е закриване ама субсидиите и апартаментите да се увеличават ..

  37. 37 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    [quote#20:"USSR"]- Там има три сутринта до 8-9 часа и три вечерта от 16-22 часа и по 5% заетост на местата ! [/quote]
    Има и още един, по обяд, почива в Банкя 2 часа и се връща обратно. Таман човек да си хапне хубаво в някое кръчме, и да изпуши цигарка с кафе на чист въздух. Обаче влака е СУПЕР - нови вагони, нови мотриси...Абе както му се полага на премиерското село

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  38. 38 Профил на interesen1
    interesen1
    Рейтинг: 581 Любопитно

    НЕ НИ занимавайте с тъпотии, г-да БДЖ-ри, журналисти.
    ТЕ немците само като чуят, че българи са експлоатирали влаковете, с разни мънг-ли за пътници... няма да искат да влязат дори да разгледат мотрисите, камо ли да ги купят...
    НЕ на тъпотиите, че щели да си вземат мотрисите!!! Най-много за някоя азиатска страна да ги пратят - но не вярвам.

  39. 39 Профил на Strygalldwir
    Strygalldwir
    Рейтинг: 728 Неутрално

    Ако разкарат поне 50% от паразитите, ще спестяват много повече.

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  40. 40 Профил на chelsea87
    chelsea87
    Рейтинг: 574 Неутрално

    От Дянков може да се чуе само: закриване,приватизация и съкращение

  41. 41 Профил на bored2009
    bored2009
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Да закриват. И циганите от Перник и Ихтиман с колело на работа в София. Писна ми от моите пари за данъци, да плащам социални помощи на цигани, жилища за цигани, да дотирам БДЖ за да се возят гратис, да дотирам градският транспорт за да се возят гратис и т.н., и т.н. А аз да си плащам в болницата, да си плащам в училището, да си плащам парното и тока. Да се спира всичко което взима пари от едни ( които също броиме стотинките преди заплата ) и се преразпределя за други (които не правят никакво усилие да постигнат нещо).

    ПП. Преди да ми набичите минусите, да кажа че нямам нищо против данъците които плащам да отиват за образование и здравеопазване, дило то за българи, цигани, турци, евреи или арменци, стига да са български граждани.

  42. 42 Профил на flisk
    flisk
    Рейтинг: 459 Неутрално

    А колко души ще са съкратени ?

    Ако ще затваряме линии и ще плащаме заплати на същото количество хора, това е връх на безсмислието !

    А направен ли е анализ дали тези линии не могат да излязат на печалба с оптимизация на процесите и бройката работници ?

  43. 43 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1377 Любопитно

    Абе какво стана с ония ресорния мунчо дето ни го представиха преди 6 месеца и който имаше грандиозни планове да рие, да чисти, да оправя?
    Повече нищо не чухме за него...?
    Какъв Дянков какви пет лева?

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  44. 44 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 876 Неутрално

    [quote#27:"Rage Against"]а, да! БАН трябва да се изпепели,[/quote]
    Еми, то и тебе трябва да те изпепелят! Просто да пуснат една неутронна бомба над България не ти се иска!

  45. 45 Профил на azbuka
    azbuka
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#33] от "Dreamer69":
    Аз не съм написал за всички железници в света... Относно за предпочитането на ЖП транспорт в Холандия, това не е само там, а в по-голямата част от Западна Европа, но да не забравяме че там правителствата са инвестирали доста пари, а тук влаковете се движат със значително по-бавна скорост отколкото през 70те.

  46. 46 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1441 Гневно

    [quote#8:"fras"]БДЖ да вземе да съкрати административен персонал. Само в сградата на централата им, на Вазов 3, има поне 2 000 души. Поне 2 пъти по толкова се мотат из страната. [/quote]

    Точно така само, че ще добавя и в Министерство на Транспорта / Кубадинката / и там има и от тях трябва да се започне надолу по веригата .
    Строяват ги и през един по един боц изотзаде и кой откъде е.
    Не са за оплакване защото повечето имат фирми на някой член от семейството и няма да умрат от глад.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  47. 47 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 876 Неутрално

    [quote#27:"Rage Against"]телекоми-мелекоми, всичко на тезгяха[/quote]
    Изостанал си нещо държавни телекоми вече няма! От това дали ти е олекнало! А като отидеш на лекар, и само за добър ден ти искат 100 лева, какво ще кажеш, или като си счупиш крака за рентгенова снимка да чакаш 6 месеца, а всезнайко!

  48. 48 Профил на jamm
    jamm
    Рейтинг: 638 Любопитно

    Спасяването на БДЖ заприлича на спасяването на Гърция.
    - години наред ограбване на субсидии
    - раздута ненужна администрация
    - никакъв план за решаване на проблема, само половинчати мерки, които удължават агонията
    - никой не поема отговорност
    - българският данъкоплатец плаща сметката
    Очакваме стачките и вземането на отлаганите "трудни" решения, които по това време ще са и единствени.

  49. 49 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3351 Неутрално

    Май сме в десетдневката на срутването на железницата в България?

  50. 50 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    В моя град общинския (държавен) ДАП фалира. Бракуваха си автобусите, уволниха всички и т.н.
    Линиите ги поеха частни фирми, които ПЕЧЕЛЯТ.
    Автобусите са доста по-нови, пътник без билет просто НЯМА, щото билетите се продават при качването в автобуса (не си купуваш билет - не се качваш). АВтобусите са с ГПС-и и общинска служба следи дали си спазват разписанията.
    Автобусните спирки са нови.
    Всички са доволни.

    БДЖ да взима пример.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  51. 51 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 696 Неутрално
  52. 52 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1553 Неутрално

    Тези 480 млн. лв. за какво ще се използват? Никой свестен частник нема да купи такава компания. Просто ще последва Кремиковци, с още повече задължения и разпродадени активи...

  53. 53 Профил на ogi1111
    ogi1111
    Рейтинг: 243 Любопитно

    25'000'000/182/365 = 376.34 лв средно загуба от един влак на ден... хмм

  54. 54 Профил на lubomir52
    lubomir52
    Рейтинг: 237 Неутрално

    до коментар 51
    Стават за движение по релси

  55. 55 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 696 Неутрално

    [quote#8:"fras"]Само в сградата на централата им, на Вазов 3, има поне 2 000 души. [/quote]
    Сега ти видях поста. Не е верно бе, не са в сградата на Вазов 3 а в пицария "Дон Домат" на "6ти септември". Колкото пъти вляза, все заварвам 2-3 банкетни маси с надпис БДЖ на тях. Плюскат за световно

  56. 56 Профил на nikodim821
    nikodim821
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Причините не са в циганите и многото чиновници, а в малкото превози който се изпълняват.
    Жалкото е за усилия направени от предните поколения за електофикация на железопътният транспорт и удвояване на ж.п.линиите.

  57. 57 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 555 Неутрално

    "25 мил.лв. на година".При 15 000 човека персонал на БДЖ при 700 лв.заплата с осигуровките прави 10,5 милиона лв на месец за ФРЗ. Какво ще ручат останалите 10 месеца?

  58. 58 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 555 Неутрално

    И защо проблема се прехвърля на пътническите превози, а товарните, с техните 11 000 вагона от които работят 4000.

  59. 59 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#18] от "theWho":

    Споделям мъката ти, Аз съм така с БДЖ-то от 2002г.

  60. 60 Профил на jamm
    jamm
    Рейтинг: 638 Весело

    Московски: "След това изненадващо заяви, че темата за електрическите мотриси "не е актуална", тъй като в момента банката не си ги искала."

    Добра логика - поне си признава, че за всяко нещо започва да се работи, когато опре ножа до кокала.

  61. 61 Профил на sv84
    sv84
    Рейтинг: 1222 Неутрално

    БДЖ да пусне повече влакове и по- на често. И да ги направи по-бързи. Така ще си увеличи приходите!

  62. 62 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5073 Неутрално

    До коментар [#40] от "chelsea87":

    "От Дянков може да се чуе само: закриване,приватизация и съкращение."

    И е правилно! Имат почти 800 милиона дългове и би било приемливо, ако не трупат още, но те трупат! До кога може да продължава така? Съгласен съм, че прябва да има субсидии заради социалната роля на БДЖ, но нека се субсидира разумно. Цената на билетите да е висока колкото трябва, а да се отпускат субсидии на бедните (пенсионери, студенти, ...)!

  63. 63 Профил на piper4o
    piper4o
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Освен линии скоро ще трябва цялото БДЖ да закрием, ако не се направи реформа.

  64. 64 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 490 Неутрално

    25 милиона на година са нищо в сравнение с техните над 800 милиона дългове! Освен тва те се опитват да са около нулата, т.е. този дълг никога няма да бъде върнат, трябва много повече! А само колко се краде... щом чак сега забелязаха, че 1000 вагона липсват, никой ли не видя преди това, толкова ли са "малки" тези вагони, да кажеш нещо бижута, но ВАГОНИ........ Но за БДЖ могат да се напишат хиляди неща, които трябва да се свършат. Вярно, че не е работа на нас да казваме какво трябва да се свърши, но е видимо, че НИЩО не се върши.

  65. 65 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    ТЪПАНАРИ. Това ли е единственото, което можахте да измислите ??? Спирането на толкова много влакове означава само едно, и то е - превръщането на хората в крепостници. Това означава, че децата няма да могат да ходят на училище, работници няма да могат да отидат на работа, болни хора няма да могат да отидат на лекар и т.н.. Аз предлагам да се закрие правителството, защото не може да управлява държавата така, че хората живеещи в нея да просперират. НЕЩАСТНИЦИ.

  66. 66 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    реформа е да се разкарат некадърниците и крадливата администрация и да се оптимизира предприятието да подържа същите линии с по- малко разход. Това са поредните тъпотии на управляващите които само ще доведат до по- голямо влошаване на услугата със същия разход за хрантутници...

  67. 67 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 581 Неутрално

    То всичко е спряло, но трябва да се обяви официално!
    -------------------------------------------
    Още Луканов трябваше да каже:това, за което ни учеха Е ИЗПЪЛНЕНО ДРУГАРИ от КГБ!

  68. 68 Профил на don balon Otnovo cenzuriran ot Sorosidnata Media
    don balon Otnovo cenzuriran ot Sorosidnata Media
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Баси смешниците някакви заради някакви пикливи 15 милиона ще загубят новите локомотиви, а Боко идиота може да фърка с хеликоптери и самолети по футболни мачове, такава простотия и безхаберие не е властвала в България. Появата на българските железнижници е символ на независимостта на България преди повече от 100години, Спомнете си "Дядо Йоцо гледа", е скоро дедо ви Йоцо няма да има какво да гледа, отново сме поробени, тоя път за последно.

    http://www.facebook.com/group.php?gid=2211217648
  69. 69 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Познайте какво ще се случи с линиите по които спрат да се движат влаковете. До една година може и чакъла да липсва.

    икономист - неграмотник с диплома
  70. 70 Профил на SeoKungFu
    SeoKungFu
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Всяка бизнес стратегия, основана на свиване, пЕстене и съкращаване а не на експанзия, разширяване и растеж е мухое-ски провал на мухое-ско управление.

    ╠╩╦═╬♥∩♥{(::○::SeoKungFu::○:::)}♥∩♥╬═╦╩∞
  71. 71 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#69] от "tel_112":

    Мисля, че ще почнат от чакъла, за да освободят релсите!

  72. 72 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3637 Неутрално

    Абе един такъв...тъп въпрос! Не знам колко си вагони изчезнали! Не знам колко си дотации им били давали на тези помиярници! Не знам колко си години те били все в дълг! Абе какво правеше...без зачение..това или онова правителсатво!? Защо реазни загубеняци са правели (по-скоро не са правели нищо) ПОНЕ за да намалят разходите!?
    Къде е тъпата и вечно оправдавана от загубеняка главен прокурор съдебна система, която да свърши поне една....йота работа, с която да оправдае положението си!? Поради каква причина тая същата система получаваше по 13-та и 14 -та заплата!? Какви са били основанията за да и се заплати!? И каква е ролята на загубеняка Велчев, поради която да остане все още да позицията си!?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  73. 73 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1335 Неутрално

    в цял свят железниците са символ на бърз и удобен транспорт, тук е точно обратното или в света нещо са объркали или тук не знам

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  74. 74 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3190 Неутрално

    [quote#72:"Храбър"]загубенка главен прокурор с[/quote]
    Именно тизи келеш получава пари за да пази държавата и държавното. Обаче който си е партизанин и айдук по произход няма как да се научи да пази.
    От 20 години циганите се возят гратис на БДЖ крадат какво ли не. освен 1000 вагона са откраднати милиони литри нафта,релси и безхаберието е пълно за окрадения национален резерв в БДЖ също нищо не се говори !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  75. 75 Профил на ivils
    ivils
    Рейтинг: 237 Неутрално

    еи туи е то за 25 години само една посока закривания, ськращения, намаляване на персонала и на активите. ма то бездьнна каца да беше щеше да свьрши. тез още кютат. как не се намери един що годе кадьрен човек да ги научи на ум и разум. 4е само с разпродажба не става трябва да има деиност трябва да се превозват хора. трябва да се превозват стоки трябва да се изградят нови терминали по пристанищата. то всяко дете може да управлява дьржавен актив. ськарщаваи и разпродаваи жземи 500 мил. кредит от световната банка е баси

  76. 76 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 696 Весело

    До коментар [#9] от "phh":

    Това е идеята за оптимизация по синдикалному....

  77. 77 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#23] от "azbuka":

    Прав си в частта за пътническите превози.Иначе товарните превози много често са супер печеливши,в щатите например са един изключително доходен бизнес-не случайно най-голямото придобиване до момента на Уорън Бъфет е железопътна компания.

  78. 78 Профил на kollin
    kollin
    Рейтинг: 524 Весело

    Хa! БДЖ има дългове от 1млрд. лева.
    Сега изведнъж ще икономисат 25 милиона и това ще реши проблемите?
    I really doubt that !
    Само се чудя: В чии очи се опитват да хвърлят прах ?
    На избирателите не им пука (отегчени са до смърт от еднообразното 22 годишно предтставление, без антракт), а кредиторите могар да съберат 2+2.
    Пак празни приказки

    How to tell Heretics from Catholics?Papal legate Arnaud Amalric:Caedite eos. Novit enim Dominus qui sunt eius.(Kill them all, the Lord will recognise His own.)
  79. 79 Профил на bored2009
    bored2009
    Рейтинг: 459 Неутрално

    [quote#48:"jamm"]Спасяването на БДЖ заприлича на спасяването на Гърция. [/quote]

    много точно казано

    +++++++++++++++

  80. 80 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#44] от "ban":

    ти кво? мислиш, че има огромна полза от една сбирщина дъртаци, които източват десетки и стотици хиляди евро от евро фондове, не правят никаква наука като цяло, експлоатират младите учени в институтите на БАН и дерибейства с държавни имоти и имущество?

    е, аз пък мисля, че няма полза от такива неща. парите на данъкоплатците не трябва да се харчат за "неща", от които няма никаква полза.

    РЕФОРМИ !
  81. 81 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#30] от "kardinalat":

    е, аз съм далече от "след нас и потоп", но трябва да се даде пример на крадците и на комунистите, че не може постоянно да се източва и всичко да минава безнаказано...

    един Цар Киро например трябва да опере пешкира, след което и един Ахмед Доган, и един Сергей Станишев (тоя все пак е русо-украинец, или нещо подобно), и после едно Гоце (тоя е с кяфява душа) за да е ясно, че чужди етноси не могат да се е*ават с българщината

    РЕФОРМИ !
  82. 82 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    "Появи се обаче нов повод за конфликт между двете страни - плановете на БДЖ да съкрати 182 влака по губещи линии. Още миналата седмица от синдикатите обявиха, че превозвачът иска да закрие 200 влака, а от ръководството на компанията отговориха, че окончателният списък не е готов."

    това е пълно безумие.
    ръководството на компанията май съвсем не знае кои линии с каква загуба са, какво се е случвало с тези линии през изминалите 3, 5, 8 години, какви са тенденциите и какво ги очаква в следващите 2, 4, 6 години.

    изобщо пълно безхаберие... имам усещането, че в повечето държавни предприятия е пълно с крадци и изроди като Вальо Топлото...

    РЕФОРМИ !
  83. 83 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 925 Весело

    До коментар [#81] от "Rage Against": Пич, с подобно мислене за 'българщината' - нямаме нужда от врагове. САМИ СЪСИПВАМЕ България !!!

    и най-умният си е малко прост....
  84. 85 Профил на arch_
    arch_
    Рейтинг: 810 Неутрално

    БДЖ има огромни загуби заради лошо управление. Защото хората не си плащат билетите, защото всички процеси са бавни и неикономични, защото масово се крадат и разсипват ресурси и защото поддържа една от най- неефективните администрации, което в България е сериозно постижение. И като закрият тези 182 линии, останалите ще си останат на загуба.
    Много ми е интересно, по какъв начин е направен анализът за губещите линии. Защото аз се сещам за пътувания в пътнически влакове, където май само ние и един-двама пенсионера си бяхме платили билетите. А влака беше фрашкан. Една част плащаха директно на кондуктора, други не плащаха изобщо. Та това по документи със сигурност по документи е една много губеща линия.

  85. 86 Профил на Веселин
    Веселин
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Ако спре всичките, ще спести над милиард на година

  86. 87 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#83] от "kardinalat":

    само се шегувам... не мога да бъда радикален дори спрямо комунистите. човек с демократични убеждения, никога не може да бъде привърженик на агресията и радикалните мерки...

    но не е време да се разчувствам!

    РЕФОРМИ !
  87. 88 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 925 Весело

    До коментар [#87] от "Rage Against": По този повод се разбирай с комунистите

    и най-умният си е малко прост....
  88. 89 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Много е тежка ситуацията и за голямо съжаление няма да може бързо да се промени. Все пак поздравления за сегашното правителство, че започва преструктуриране на железниците.
    Досега никой не посмя да го направи. Защото социалният отзвук например от закриване на линии ще бъде изключително негативен.

  89. 90 Профил на Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Рейтинг: 1441 Разстроено

    В никакъв случай не трябва да се съкращават влакове по губещи линии, железниците навсякъде са на държавна дотация, изпълняват жизнено важна за обществото социална функция. Бюджета трябва да поеме разходите за тях, извън техните собствени приходи.

    "И ний сме европейци, ама не чак дотам..."
  90. 91 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 617 Неутрално

    Егати и логиката: ами нормално е при едно губещо предприятие всяко намаляване на обема дейност да му намалява и загубите. Обаче, следвайки тази логика, най-печелившо ще излезе закриването на цялото предприятие. Това не са реформи, това е мимикрия и далавера. Предполагам всеки знае, че БДЖ има недвижима собственост в толкова много населени места, че дори може да е най-големия собственик на такава в държавата. Някой замисля ли се, че БДЖ има и стратегическо значение?
    Вместо влакове, да съкращават персонал, да закриват несвойствени дейности, да приватизират това, което до година-две и без това ще бъде ограбено до шушка. Има какво да се прави, но са нужни идея и упоритост.

  91. 92 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 998 Неутрално

    [quote#70:"SeoKungFu"]Всяка бизнес стратегия, основана на свиване, пЕстене и съкращаване а не на експанзия, разширяване и растеж е мухое-ски провал на мухое-ско управление. [/quote]

    -Много често икономиите, сами за себе си, са "майки" на мизериите!

  92. 93 Профил на leti_at
    leti_at
    Рейтинг: 581 Неутрално

    БДЖ имат страшно раздута администрация-да си направят съкращения в отделите. Има хора,които работят една смяна, после 2-3 дни почиват..
    Да има засилен контрол, за да се ограничат нередовните пътници.
    Според мен не трябва да се спират линии-някои малки населени места ще останат съвсем откъснати от света.
    А каквото и да си говорим влаковете са си евтин транспорт..
    Има го и другото-някой може да има сметка от разпродаването на БДЖ-недвижими имоти и др. активи..
    Видяхте какво стана с изчезналите вагони,които май се озоваха в Сърбия.. Нека да изкарат цялата информация на масата.
    Който е крал от БДЖ, публичен процес, конфискация на имуществото и в затвора!

  93. 94 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4334 Неутрално

    Не се вижда светлина в тунела на БДЖ!

  94. 95 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#91] от "sbk":

    Какво статегическо значение има влака между Каспичан и Горно Нанадолнище? Абсолютно никакво. Малките градове и селата са се обезлюдили, че някои линии просто няма как да направят печалба, пък дори и 1 влак на седмица да минава с 1 вагон само.
    Разбирам, някои линии са нужни от социална гледна точка или просто понеже липсва алтернативен транспорт, но графика им трябва да се разреди, а някои и изцяло да бъдат закрити.
    Това води до понижаване на разходите, намаляне на личния състав и разходите по подръжката на трасетата.

    Освен това БДЖ трябва да продаде всички активи които не са свързани с основната им дейност. Почивните станции например са най-голямата глупост. Вместо този капитал да се използва продуктивно и да носи печалба, той стои затворен и неуползотворен.

  95. 96 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 1870 Весело

    БДЖ има 28 000 служители. Издръжката само на половината надхвърля 300 млн. лева. Но нали живеем в соц. кочина, та не се притеснявайте, сладостното загниване ще продължи. Рапона нема да остви честните труженици да копат картофи. Само да имаме някой за министър с фамилия Мюнхенски, Франкфуртски, Брюкселски, че сегашният направо плаши кредиторите.

  96. 97 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1269 Разстроено

    БДЖ , към момента дължи , около 700 милиона лева. Иска Дянков да му вземе заем от Световната банка на стойност от около още 500 милиона лева. За капак на всичко иска от Дянков и междинен транш от 60-80 милиона , лева , докато дойдел големият заем и срещу това прави мижави спестявания от 26 милиона на година , без да казват обаче това съкращение , достатъчно ли ще е , за да ги спаси от банкрут!!! Въпросът е : "Кога най-сетне БДЖ ще излезе на печалба , за да започне да изплаща милиардния си дълг?"-ако питате мен, никога докато е държавна!!!

  97. 98 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 918 Весело

    [quote#97:"kimba3"]Кога най-сетне БДЖ ще излезе на печалба , за да започне да изплаща милиардния си дълг?[/quote] този въпрос е най-лесен за отговаряне: НИКОГА няма железница в света която да е на такава яка печалба че да върне в разумен периодн близо 1 млрд. лева. Железниците обикновено са или на "скрити" държавно гарантирани дотации (както във Франция) или на "открити" ачик дотации....
    Тако че е време Барабойко, Флик и БДЖ да спрат да трескат глупости за някакви си стари дългове, да ги зачеркнат, да преценят точно какви услуги от БДЖ искат за следващите 10 години (т.е. какви дотации може да си позволи бюджета според Флик и какво политически може да защити Барабойко в тази връзка) и докато Световната банка не е размислила, да вземат разумен от гледище тези планове заем.... като в бюджета на РБ всяка година ще се планират дотации.... както е за войската и полицията....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  98. 99 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 810 Весело

    До коментар [#80] от "Rage Against":

    Естествено, че смята така. Какво е лошото да си дерибействащ дъртак, който източва десетки и стотици хиляди евро от евро фондове, не прави никаква наука като цяло, експлоатира младите учени в институтите на БАН и дерибейства с държавни имоти и имущество? Лошо ли ще ти е да си такъв, кажи де?

  99. 100 Профил на igo
    igo
    Рейтинг: 136 Неутрално

    Като закрият толкова линии, мангалите с какво ще се придвижват ? Кой ще ги пусне в частните автобуси без билети ?
    Търсим тук варианти за спасение на БДЖ, при положение, че отговорните фактори са начертали гибелта му и ще преведат поне милион причини в подкрепа на решенията и действията си.
    Концесия на водещи западноевропейски фирми.
    Инак сценария все един - правителството тегли все повече, народът връща все по-трудно, без оглед престъпното поведение на правителството!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK