Правителството ще приеме окончателния вариант на бюджет 2012

Минималният праг за фискалния резерв през следващата година ще остане 4.5 млрд. лв., както и през тази, съобщи финансовият министър Симеон Дянков в петък.<br />

© Анелия Николова

Минималният праг за фискалния резерв през следващата година ще остане 4.5 млрд. лв., както и през тази, съобщи финансовият министър Симеон Дянков в петък.



Правителството и днес ще има извънредно заседание за бюджет 2012. На него трябва да бъде одобрен окончателният вариант на проекта, който до края на деня ще бъде внесен в парламента (последният ден на октомври е законовият срок това да се случи - бел.ред.). Това ще е бюджет, който предвижда повишение на минималната заплата, залага почти двойно намаляване на бюджетния дефицит, увеличение на усвояваните европари с 80% и с малко намалява средствата за сектор "Сигурност", а с малко увеличава тези за образование и култура.


След заседанието на кабинета "Борисов" ще стане ясно има ли и какви нови промени спрямо проектобюджета, който беше представен миналия понеделник, и тези, които станаха ясни през седмицата. По традиция финансовият министър Симеон Дянков лично внася предложението на среща с председателя на Народното събрание Цецка Цачева, но до снощи такава среща все още не беше официално обявена.


По-висока минимална заплата




Сигурно е, че бюджетът ще заложи увеличаване на минималната работна заплата. Идеята, споделена от социалния министър Тотю Младенов преди седмица и подкрепена от финансовия министър Симеон Дянков, потвърди миналия петък премиерът Бойко Борисов. Най-вероятно това ще стане от 1 април и тя ще се повиши с 20 лева - от сегашните 270 на 290 лева.


Обещанието за увеличение беше разчетено като предизборно, защото изявлението на премиера дори изпревари срещата на Тристранния съвет по темата в петък следобед.


След разговорите с работодатели и синдикати финансовият министър потвърди, че се мисли и за увеличение на пенсиите. Дали и какви средства за това са предвидени ще проличи от проекта днес.


В края на седмицата стана ясно, че за 2012 г. се удължават и периодите (т.нар. база), върху които ще се изчисляват паричните обезщетения за майчинство, безработица и болнични. Промените може да намалят размера на майчинските, болничните и помощите. Тези срокове също бяха обсъдени в петък, но не бе съобщено дали ще се променят още, а че консултациите по тях ще продължат.


Обмисля се нова емисия еврооблигации


На правителството ще се наложи и значително да повиши публичния дълг чрез издаване на нови облигации през следващата година, за да е готово за едно от най-сериозните си предизвикателства за 2013 г. - изплащането на глобални облигации за над 800 млн. евро. В проекта за бюджет 2012,  е вписана такава възможност, като високопоставен правителствен източник на "Капитал Daily" потвърди, че това ще е и най-вероятният сценарий, а целта е да се емитират нови облигации в чужбина за 1 млрд. евро.


В първоначалния вариант на бюджета имаше и друга възможност за финансиране - използване на пари от фискалния резерв, макар там да не беше посочена точната цел. Кабинетът обаче се отказа от нея в петък след срещата със синдикати и работодатели в Националния съвет за тристранно сътрудничество. Така минималният праг на резерва ще е 4.5 млрд. лв., колкото и през тази година, вместо първоначалната идея да падне до 3 млрд. лв.


Макрорамка 2012


Проектът предвижда бюджетният дефицит догодина да се свие почти двойно - от 1.9 до 1.09 млрд. лв., което ще се равнява на 1.3% от очаквания брутен вътрешен продукт (БВП) при планиран дефицит за тази година 2.5% спрямо БВП.


Минималният праг за фискалния резерв през следващата година ще остане поне 4.5 млрд. лв., какъвто беше и през тази, съобщи Симеон Дянков в петък. В проекта, представен миналия понеделник, беше заложено той да падне до около 3 млрд. лева.


Другите показатели, заложени в макрорамката, са:
- 2.9% икономически растеж (2.8% за тази)
- БВП трябва да достигне 81.62 млрд. лв. (76.606 млрд. за 2011 г.)
- Инфлацията ще падне до 2.8%, а прогнозата за тази година е тя да бъде 3.9%.


Без сериозни данъчни промени


За следващата година правителството не прави промени в ставките на преките данъци и ДДС, а при акцизите увеличение има при дизела, което ще повиши цената му с 2 стотинки на литър. При метана за първи път се въвежда акциз, но все още не е ясно каква точно ще е ставката.


За пръв път Министерството на финансите не публикува промените в Закона за корпоративното подоходно облагане и Закона за местните данъци и такси, но неофициалните сигнали са, че там няма да има сериозни промени.



Оценката на синдикатите и работодателите


Председателят на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България Огнян Донев коментира в петък, че организацията подкрепя макрорамката на бюджета и планираните разходи, защото изразяват консервативната финансова политика.


"Няма пълен успех в исканията ни, но има придвижване напред. Със сигурност пенсиите ще се увеличат. С колко - предстои да видим, но е ясно, че ще има движение напред. Постигнахме съгласие с министър Дянков, че допълнителни 15 млн. лв. ще отидат в спешната помощ за увеличение на заплатите на тази бедстваща група от бюджетни служители", заяви след тристранката в петък Пламен Димитров, президент на КНСБ.


Петъчното заседание на тристранката премина с много по-малко спорове в сравнение с минали години.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Съвсем изперкаха покрай тоя "блатен газ" (метан) - първо щеше да има акциз, после Той изтътна, че нямало да има, сега пише, че все пак ще има... А жабите в "блатото" вече не знаят откъде ще им дойде щъркелът!

    За поредното увеличение на МРЗ пък ще имам резерви, поне докато не изменят повече или по-малко обвързаните с нея бюджетни разходи (в т.ч. не само такива за заплати)...

    Във всеки случай, докарат ли прословутата макрорамка според цитираното, току-виж Дянков виснал на портрет по някоя и друга стена... ама надали

  2. 2 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#1] от "Twinston Myth":Дали ще има увеличение на минималната заплата , не се знае.З нае се обаче със сигурност ,че ФРЗ в министерствата се увеличава. В спортното с 40% , комисията за конфликт на интереси - със 180 % /малий , каква работа ще пада там/

  3. 3 Профил на JO TA KE THE BEST!!!
    JO TA KE THE BEST!!!
    Рейтинг: 458 Неутрално

    По традиция финансовият министър Симеон Дянков лично внася предложението на среща с председателя на Народното събрание СТРАХЛИВАТА И ПЛАШЛИВА Цецка Цачева, но до снощи такава среща все още не беше официално обявена.

    "Бюджет" на стабилно бедна страна с планова икономика! Браво! ГЕРБЕРИ-юнаци !

  4. 4 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1381 Неутрално

    Аз от Бюджет не разбирам,Дянков
    нямам известността и на Кристалина.
    Но преценявам,че не е зле да си осигурите един "вял гаф" както Германия,приятна работна седмица.

  5. 5 Профил на Opsss
    Opsss
    Рейтинг: 515 Неутрално

    За тази година в макрорамката, растежа беше 3,6%, а БВП то 77,113. Как така октомври се оказа, че планирания растеж за 2011 е вече 2,8%, а БВП то 76,606?
    2012 г. Изобщо няма смисъл да се коментира. Очевидно е и с просто око.

  6. 6 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 607 Неутрално

    Нов акциз, увеличение на старите, увеличение на МРЗ(кой работи на нея изобщо, освен стажантите?) -> увеличение на осигуровки и такси, зависещи от МРЗ. Със сигурност някой друг нов данък в течение на годината. Продължаваме с намаляване на парите за образование и наука, сигурно ще увеличим парите за МВР все пак. Никакви реформи, никакви съкращения в държавния сектор и очакваме свиване на дефицита двойно и реален ръст на БВП от 3 процента. Със сигурност ще успеем да привлечем достатъчно ПЧИ със липсата на корупция и сигурността в законите и бъдещето, което правителството дава.

    Ох, Терминал 2..

  7. 7 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 965 Неутрално

    Явно никой от изказалите се по-горе не си е направил труда да сравни Бюджет 2011 и макрорамката на Бюджет 2012.
    Кое прави впечатление в приходната част:
    Предвижда се ръст на приходите от 5.9%, който ще бъде осигурен от ръст в ДОД 8%, ръст от акцизи - 8.7% и ръст от ДДС 9.6%. В същото време бюджетираните приходи от корпоративни данъци падат с 4.4% (!). Забележете, че към месец август това перо е на 68% от Бюджета, т.е. е на преизпълнение.
    Следователно бюджетът не разчита на ръста на икономиката в частния сектор, а на подобряване на събираемостта на косвените данъци и на държавния сектор!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  8. 8 Профил на бАрни
    бАрни
    Рейтинг: 574 Гневно

    Оставка на цялото правителство!
    Не може да се изливат държавни пари само в София,Варна и Бургас...

  9. 9 Профил на real_money
    real_money
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Нека някой от тези, които следят бюджетите да каже колко от бюджетните прогнози досега са били верни и бюджета не е бил коригиран. В САЩ се говори само за нови работни места и стимулиране на икономиката. Огромната реална безработица ще провали и бюджета, а може би и правителството.Поздрави. http://www.istinski-pari.com

  10. 10 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Баси, а аз си мислех, че платените драскачи ще изчезнат след изборите.

    Бюджета е ок, не е супер или мега добре, но е ок. Всеки, който иска Републиката да задлъжнява с цел да "симулира вътрешното потребление" трябва да бъде наказан.

    И какво е лошото в подобряването на събираемостта? Какво значи да се увеличава събираемостта при същото потребление, айде да мислим...

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  11. 11 Профил на ec
    ec
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Свиквайте докато. Докато мутрата и кликата му са на власт България ще е в перманентна криза , както той сам обяви вчера на пресконференцията.

  12. 12 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 607 Неутрално

    До коментар [#10] от "Distributed":

    Никой дори бегло не е казал, че трябва да се използва Кейнсиански подход, въпреки че правителството се опита да направи това с инфраструктурните проекти. Е, вярно, за да може да говорим за някакъв мултипликатор е логично заетостта покрай проектите да отиде в населението на България, а не в турските гастербайтери, но това явно е отвъд мозъчния капацитет на Боко и компания. Аз се чудя кога това правителство ще спре да души бизнеса, чуждестранните инвеститори и самоосигуряващите се с данъци, корупция и несигурна среда.

  13. 13 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    След пълната изборна победа, Боко може спокойно да удари едно мачле с Вучката!!!

  14. 14 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    До коментар [#10] от "Distributed":

    Тъй де, минаха изборите, вече всякакви критики към управляващата партия да не се допускат, нали?
    Ей, милиционерчета...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  15. 15 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#9] от "real_money":

    Бюджет 2011 на Дянков е на път да бъде изпълнен най-малко на 99.5% в приходната част. Не подскачайте като петлета без да сте анализирали числата!
    Бюджетът му се превръща в самосбъдващо се предсказание, а от гледна точка на министър на финансите това е прекрасен резултат. Въпросът е как се чувстват останалите министерства.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  16. 16 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#14] от "Тони!":

    хаха естествено хаха

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  17. 17 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 604 Неутрално

    Като знам колко са му точни прогнозите на вДянкофф, макрорамката да не се окаже микрорамка.

  18. 18 Профил на dalilan
    dalilan
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#12] от "m_todorov":
    Никога.

    Интересен народ е българският - добитъка брои на глави, а правителството - на членове.
  19. 19 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Проблемът ви е свръхочакванията от управляващите в България.

    Чупете гипса, по-добри няма от къде да дойдат, защото номралните не се занимават с политика. Вие, всичките, например защо не се занимавате с политика, ами искате тези, които да се занимават с политика да са качествени? Айде да мислим...

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  20. 20 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#14] от "Тони!":

    Напротив сега вече всички ще го критикуваме когато има защо...а не постоянно да го обливаме с помия както преди изборите...

    الرجل الكبير
  21. 21 Профил на Лодка в гората
    Лодка в гората
    Рейтинг: 1136 Весело

    [quote#10:"Distributed"]Баси, а аз си мислех, че платените драскачи ще изчезнат след изборите. [/quote]
    Вече са на доброволни начала,явно я карат по инерция!
    [quote#6:"m_todorov"]Ох, Терминал 2.. [/quote]
    Ще го продава ли Дянков,бе?!

  22. 22 Профил на Лодка в гората
    Лодка в гората
    Рейтинг: 1136 Весело

    [quote#14:"Тони!"]Тъй де, минаха изборите[/quote]
    Тони,Тони,ядеш ли още тъмно-сини бонбони?!

  23. 23 Профил на JO TA KE THE BEST!!!
    JO TA KE THE BEST!!!
    Рейтинг: 458 Весело

    До коментар [#20] от "bigman1":

    напротив, сега ГЕРБ ще правят с вас каквото си искат, защото сте просто НАИВЕН крепостен "мат*риал", както обича да казва гу'син премиера

  24. 24 Профил на марулко
    марулко
    Рейтинг: 458 Весело

    До коментар [#10] от "Distributed":

    И аз си мислех същото, но след това прочетох коментара ти.

  25. 25 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#7] от "tribiri":

    Как ще се вдигне оборота (постъпленията от ДДС) когато държавата ще събере от хората 7-8% повече данъци(подобрена събираемост), нали тези пари ще излезнят от джобовете на купувачите и ще влезнат в хазната.

    Какъв бюджет ще се изпълни, при положение, че изостава от този за 2008 г. с 4 млрд. лв.? В 2011 г. парите са по малко с 15% от тези през 2008 г., а като отчетем и инфлацията с над 25%. В момента, с отчитане на инфлацията сме на нива от 2005 г. или за 3 години Дянков върна България с 6 години назад.


    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    До коментар [#20] от "bigman1":

    Когато има защо? Я да видим коментара ти по темата тогава, и в частност ориентацията на бюджета към вдигане на икономиката и създаване на работни места и развитие на частната инициатива, че ми е интересно..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#25] от "др. Иванов":

    [quote#25:"др. Иванов"]хората 7-8% повече данъци(подобрена събираемост), нали тези пари ще излезнят от джобовете на купувачите и ще влезнат в хазната.[/quote]

    Така го казвате, все едно да си плащат данъците хорате е лошо нещо. Аз си плащам всички данъци и не

    [quote#25:"др. Иванов"]., а като отчетем и инфлацията с над 25%. [/quote]

    Ама тая работа сигурна ли е?

    Яко - продължавате да си живеете през 2008.

    Дянков лично ли е отговорен за разликата между световното икономическо положение сега и през 2008ма? Сигурно и за Финансовата Криза пак е виновен.

    Инфлацията в България вече е резултат само от световните тендеции - през периода 1997-2007(8) България имаше висока инфлация, защото цените вътре наваксваха спрямо световните заради Валутния Борд. ОТ тогава насам инфлацията в България е горе-долу същата като в Еврозоната.

    Дянков сигурно има вина и за световните цени на енергоносителите също...

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  28. 28 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#26] от "Тони!":

    Дянков и правителството си знаят работата...такива дилетанти като тебе и мене ще стоим чинно в страни и само ще мрънкаме...защото народа е мъдър и делегира правата на тия които го могат...

    الرجل الكبير
  29. 29 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#25] от "др. Иванов":

    Щото като гледам тука числата:

    http://www.indexmundi.com/bulgaria/inflation_rate_(consumer_prices).html

    голямата инфлация е преди Дянков.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  30. 30 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    До коментар [#28] от "bigman1":

    Аха, като отидем към конкретика и те си знаят.. Не, не съм съгласен. Нека приемем работата им като експерти в детайлите, нямам против. Но Бюджета си има своя политика. И на нейния фон те питам, не в детайлите на числата. Къде в политиката на бюджета виждаш усилия за вдигане на икономиката, и най-вече на частната инициатива? Щото аз не виждам, но може и да бъркам, разбира се.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  31. 31 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#30] от "Тони!":

    Ти кажи, защо не се занимаваш с политика, като излъчваш такова недоволство?

    Защо не вземеш нещата в свои ръце?

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  32. 32 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    До коментар [#31] от "Distributed":

    Защото образованието ми не е политическо и върша това, което мога и за което съм учил.
    Необичайно ли ти се струва?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  33. 33 Профил на real_money
    real_money
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#15] от "tribiri":

    Познавам "бюджетарите" в МФ. Същите са си. Така, че си позволявам да се съмнявам в това, което твърдите за изпълнението и другата стъкмистика. Поздрави.

  34. 34 Профил на pastor
    pastor
    Рейтинг: 607 Неутрално

    До коментар [#15] от "tribiri":

    "Въпросът е как се чувстват останалите министерства."

    И не само министерствата. Трябва да видим как се чувстват тези, които пълнят бюджета, а те за съжаление все по-малко могат да внасят.
    Намаляването на проходите от корпоративен вещае намаляване на реалния сектор. За какво увеличение на БВП говорим?
    Според анализатори занимаващи се с бюджетиране, когато приходите от корпоративен и ДОД са под 30% има сбъркана данъчна система или колабиращ реален сектор и трета възможност силно корупционна среда.
    За съжаление България май я брулят всички ветрове едновременно.

    pastor
  35. 35 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#30] от "Тони!":

    Ми не разбирам от финанси и икономика бе човек...що трябва да се пъна за нещо което е далеко от професията ми...
    Ако искаш да ти тропам празни приказки и да се правя на велик като тебе,това е друг въпрос...

    الرجل الكبير
  36. 36 Профил на VIVA_BG
    VIVA_BG
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Трябваше да намалят фискалния резерв до 3 милиарда и 1.5-те милиарда да ги използват за изплащане на облигациите. През 2012 и 13 имаме 4.2 милиарда плащания по дълга + да кажем по милиард и нещо дефицит това означава, че правителството ще търси над 6 милиарда лева заеми. Това не само ще държи лихвите за държавата високи, но и за хората и фирмите. Не виждам смисъл резерва да гние на лихва под 1%, а ние да се набутваме с високи лихви по дълговете.

    БОГ ДА БЛАГОСЛОВИ БЪЛГАРИЯ !
  37. 37 Профил на pastor
    pastor
    Рейтинг: 607 Неутрално

    До коментар [#19] от "Distributed":
    Много си прав.
    Като си помисля, че дори да почна от най ниското равнище - общинския съвет, ще трябва да разяснявам висша математика на хора, които не се справят с аритметиката. Още по-трудно ще е, че част от тези хора ще са от същата политическа сила, която ме е подкрепила.
    Във същия момент ще ми пострада бизнеса, защото няма да имам време за качественно управление. За да го компенсирам, ще се наложи да се корумпирам и да стана от тези, които ненавиждам.
    За безочливите това не е проблем, но аз не бих се включил.
    Не знам! Може би съм глупав.

    pastor
  38. 38 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3661 Неутрално

    [quote#2:"cobanmaala"]ФРЗ в министерствата се увеличава. В спортното с 40% , комисията за конфликт на интереси - със 180 % /малий , каква работа ще пада там/[/quote]

    Хм...
    За спортягите е ясно - НЕмутрата се грижи за НЕ мутрите.

    Ама ако е вярно за комисията за конфликт на интереси - там е разбираемо ако рязко вдигнат щата.
    Щом са се засилили да искат да усвояват 80% повече европроекти трябва да отпушат тая тапа.

  39. 39 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3661 Неутрално

    [quote#19:"Distributed"]Проблемът ви е свръхочакванията от управляващите в България. [/quote]

    Още Гьоте го е казал:

    Нас не ни мамят - ние се самоизмамваме.

    Лошото е, че в България мат'рялът кълва даже на гола кука.

  40. 40 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    До коментар [#35] от "bigman1":

    Цъкнах ти плюсче за тоя отговор. Но все още е загадка за мен - как тогава одобряваш финансовата политика, след като казваш, че не я разбираш?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  41. 41 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#40] от "Тони!":

    Ами одобрявам я...защото ми се отразява добре на личните финанси...който не му е добре да критикува...демокрация сме все пак...

    الرجل الكبير
  42. 42 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    До коментар [#41] от "bigman1":

    Това е странно. На мен пък ми се увеличи осигурителната тежест. Да не би да си на държавна длъжност?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  43. 43 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 458 Неутрално

    България уверено въври по пътя на фалита.
    Данъчните постъпления спадат и по всичко личи че ще продължават да спадат.
    Нови данъци се въвеждат, праговете щели да вдигат, за тая година субсидията на НОИ ще чукне 1.4 млрд.
    Освен ако дянков не започне усилено да печата банкноти никой не знае как ще върже двата края с тоя дефицит.

    The biggest risk in life is not taking one.
  44. 44 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 693 Весело

    Пицата, освен че ще е постна, но ще и намалят грамажа!

  45. 45 Профил на caliostro
    caliostro
    Рейтинг: 507 Весело

    искам да поздравя всички които гласуваха за герб за резултатите постигнати на изборите.
    аз гласувах нон стоп притив герб.

    надявам се един ден да се изясни дали това което се случва в българия е резултат от световната криза или от некадърноста на герб.
    герб все още може да маневрират докато има пари във фискалния резерв. но те ще свършат.
    съмнявам се и в това дали ще успеят изобщо да изпълнят бюджет 2012. не съм видял оптимизъм някакъв за 2012 г и в световен мащаб.
    бавно,бавно според мен се движиме към една катастрофа. дори може да се каже поредната финансова катастрофа.
    герб нямат и подкрепа за да могат да направят каквито и да е сериозни реформи.
    бих се радвал ако греша но нищо хубаво няма на хоризонта.

  46. 46 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Тия се правят на тарикати. От една страна ше вдигнат минималната заплата със 7.4% и може би пенсиите, и очакват да съберат същите тия пари с ДОД и акцизи. Само че вероятно повече от полвината от тия пари ще потънат в джебовете на частниците. А данък печалба не се закача и очакванията са с 4.4% по-малко приход. Значи дупка пак ще зейне. Но затова увеличаваме държавния дълг с облигации така че СеДянков не е открил перпетум мобиле. Вървим си по гръцкия сценарий както си му е реда, а това че още сме далеч от гръцкия финал може да е успокоение за Седянков, който до тогава ще си всигне партакешите, но не и за нас. Както много пъти съм казвал, при тази система единствения сигурен резултат са дълговете.
    А иначе военния бюджет пак е раздут (1% съкращение) и Аню ше си купува изтребител.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  47. 47 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#25] от "др. Иванов":

    Изпълнението на Бюджет 2011 се сравнява с Бюджет 2011 и изпълнението се отчита спрямо него.

    Сравнения с 2008-ма могат да се правят за да се отчита, как ни влияе кризата и управлението, но не виждам какво общо има това с изпълнението!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  48. 48 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3661 Неутрално

    [quote#10:"Distributed"]Бюджета е ок[/quote]

    Хм,
    а за мен бюджет, в който парите за 60 000 милиционера пак са 1 милиард и са над два пъти повече отколкото за образование на над 600 000 учащи се не е ок.
    Бюджет, в който не се намериха едни поне 5 милиона за да запазят дори миналигодишния размер на финансиране на БАН, но гушат в топлата милиардлевова пазва на Цецо един Институт на МВР с над 3000 "бозаещи юнака" също не смятам, че е ок.

    Да не говорим, че да заложиш ръст от 2,9 за догодина, ама да си вържеш гащите с двойно занижен целеви дефицит също не смятам, че като логика и подход е ок.
    Ама нищо, той Моню е свикнал и му е практика да му се ревизира всеки досегашен бюджет в средата на годината.
    Стил, ръйшли ...

  49. 49 Профил на райничка цветкова
    райничка цветкова
    Рейтинг: 684 Любопитно

    Засъжаление,животът е твърде кратък.Поне две поколения си отиват от него,без да дочакат времето в което биха живяли не богато,а прилично.Вината за беднотията носят всички от 1944 г. насам.Българският народ беше и подължава да е перманентно ограбван.Ако българският политически елит обичаше народа си,поне наполовина на това колкото обичат себе си,резултатите биха били други.За жалост нашите родни демократи се оказаха безгръбначни твари,продаващи за жълти стотинки българският национален интерес.

  50. 50 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    за пореден път тежестта на държавата ще я носят тези дето най-много патят от нея - малкия и среден бизнес и квалифицираните работници.

    едри бизнес пак ще мине с минимални дарения - очаква се да внесе 1,5 милиарда.

    а дребния предприемач и работника ще внесат над 2 милиарда данъци, над 7 милиарда ДДС, и над 4 милиарда акциз, общо над 13,5 милиарда, т.е. над 10 пъти повече от вноската на едрия бизнес!

    а полицията пак ще пази мутри и олигарситях, и съда пак ще съди в тяхна полза, а за капак бойко пак ще се изтъпани и ще каже, че 40% от приходите в хазната са от лукойл!

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  51. 51 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#19] от "Distributed":

    свръхочакванията ги създаде бойко, и точно заради тия свръхочаквания мат'ряла му даде власт.

    така че да изпълнява!

    каза, че като спре корупцията и некадърността на тройната пари ще има за всичко и по много, и че ЕС ще пусне всичките пари - очакваме да се случи!

    каза и че през 2010-та цецо щял да закопаче едни 300 бандита и престъпността да изчезне - очакваме да се случи!

    дянков вече няколко пъти каазва, че излизаме от кризата - очакваме най-после да го усетим!

    днес е ден първи от светлото бъдеще, защото всичката власт е на герб.

    повече дейност, по-малко оправдания!

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  52. 52 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#36] от "VIVA_BG":

    не резерва, а бюджета на мвр, и парите налети в ненужен бетон и асфалт трябваше да идат за целите, които си описал!

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  53. 53 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#39] от "xm...":

    факт!

    като се видя, че герб вместо шут на тези избори ще получи нов вот на доверие от мятряла много анализатори и политически информирани граждани си помислиха, че са подценили бойко.

    всъщност надцениха мат'ряла.

    той това си иска - овчар, който да го дои да кръв, да стриже до кокал, като му се блажи да коли по някоя овца, обаче да им свири сладко на кавала.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  54. 54 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#44] от "focusnik":

    не е това страшното, а че 90 от пицата я плащат гражданите, а едриоя бизнес плаща 10%, но разходите са в обратна пропорция - 90% отиват в джоба на милицията, ченгетата и олигарсите, а само 10% се ползват за потребностите на хората.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  55. 55 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#49] от "neznaiko_2011":

    има интересна книга за българската народопсихология, където Иван Хаджийски обяснява неизменната серилност и неспособността на нашите политици и едри чорбаджии да оцелеят на свободен политически или икономически пазар с това че те открай време са се издигали и печелили чрез слугинаж - някога на султана, после на царя, после на комунистите, а сега на ченгетата и червената върхушка.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  56. 56 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 693 Неутрално

    До коментар [#54] от "Pavlik Morozov":

    Прав си! Кои са задлъжнели? Държавите! На кого дължат пари? На частни структури.
    Вместо да вземат парите от тези частни структури чрез прогресивно данъчно облагане (по време на излизането от Великата рецесия данъците в САЩ са стигали до 94%) те им ги остават като печалба, но ги взамат после от тях срещу лихва, която отново плаща масовия данъкоплатец!

  57. 57 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#49:"neznaiko_2011"]Вината за беднотията носят всички от 1944 г. насам.[/quote]

    Грешка, от 85-та насам.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  58. 58 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#55:"Pavlik Morozov"]слугинаж - някога на султана, после на царя, после на комунистите, а сега на ченгетата и червената върхушка.[/quote]

    Излезе, че "чорбаджиите" и политиците служат на себе си?

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK