БДЖ съкращава над 2 000 души

Изпълнителният директор на железниците Йордан Недев заяви, че мерките са 
окончателни и няма да бъдат обсъждани, дори да се стигне до стачки

© Цветелина Белутова

Изпълнителният директор на железниците Йордан Недев заяви, че мерките са окончателни и няма да бъдат обсъждани, дори да се стигне до стачки




Цените на билетите се повишават


Влаковете по всички линии се разреждат


След няколко седмици мълчание относно мерките за ускоряване на реформите в БДЖ, в петък ръководството на железниците обяви, че до края на годината ще съкрати над 2000 от служителите си, ще повиши цените на билетите и ще разреди влаковете по почти всички линии.


Според изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев целта на радикалните мерки е през следващата година дружеството да не е на загуба и да започне да изплаща част от натрупаните си задължения, най-вече към банките-кредиторки. В края на септември финансовият министър Симеон Дянков обяви, че няма да одобри вече почти договорения заем за БДЖ от Световната банка, докато железниците на подобрят финансовите си резултати и не започнат да изплащат поне лихвите по задълженията си,
надхвърлящи 700 млн. лв.




6 брутни заплати срещу уволнението


Ръководството на БДЖ съобщи, че на 2000 от служителите ще бъде дадено предложение да получат 6 брутни работни заплати, ако се съгласят да напуснат по член 331 от трудовия кодекс - прекратяване на трудовия договор по инициатива на работодателя срещу уговорено обезщетение. Ако всички 2000 работници приемат, това ще струва на БДЖ общо 9 млн. лв. Отказалите предложението служители ще бъдат съкратени по законния ред.


В момента в железниците няма действащ колективен трудов договор, тъй като предишният изтече още пролетта, а на преговорите със синдикатите за подписване на нов досега е постигнато споразумение единствено на плащането на членски внос. Около една четвърт от съкратените служителите
ще са от администрацията, а останалите – от експлоатационния персонал.


Недев обаче изтъкна, че според него няма опасност за безопасността на превозите, тъй като много от служителите реално нямат осем часова заетост и оптимизацията ще има само положителен ефект. Той обяви още, че 110 от освободените машинисти и ремонтен персонал ще бъдат поети от "Метрополитен". Очакваното намаление на годишните разходи от съкръщенията е 22-23 млн. лв.


Тези 2000 души обаче не включват хората, които ще се пенсионират догодина, както и тези, които ще загубят работата си заради предвиденото намаляване на интензитета на влаковете. Недев заяви, че още не знае точно колко ще са засегнати, но предположи, че до края на 2012 г. персоналът ще бъде намален с поне 2500 души и ще наброява общо под 11 хил.


Влаковете намаляват


Според плана на БДЖ ще бъдат съкратени и 150 от дневно движещите се 585 влака. Разреждането на разписанието ще засегне почти всички направления, но няма да има изцяло закрити линии. През октомври транспортното министерство предложи списък с над 180 линии, които са особено нерентабилни и трябва да бъдат оптимизирани. С тази мярка БДЖ очаква да
спестява по 22 млн. лв. годишно. "За седем години това са 140 млн. лв., с които ще се разплащаме с банките-кредиторки. Това са пари, които така или иначе дължим, и иначе ще идват от джоба на данъкоплатците", изтъкна Владимир Владимиров, член на УС на БДЖ.


След разговори с транспортното и финансовото министерство е било договорено и увеличение на цените на билетите. За влаковете, субсидирани от държавата, то ще е средно с 9% и ще влезе в сила от 1 януари, а за бизнес влаковете – 15% от 1 декември. Поскъпването трябва да донесе 2-2.5 млн. допълнителни приходи годишно. "Дори така билетите ще са с 20 до 40 процента по-ниски от автобусния превоз", изтъкна Владимиров.


Йордан Недев отчете, че за деветте месеца дружеството е на загуба от 29.6 млн. лв., което обаче е подобрение със 17 млн. лв. в сравнение с миналата година. Той заяви, че тези мерки са окончателни и няма да бъдат обсъждани, дори да се стигне до стачки. От своя страна синдикатите обявиха, че през почивните дни ще проведат консултации и ще обявят позицията си по въпроса в понеделник.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (97)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Das Territorium
    Das Territorium
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    ЗАКРИВАЙ!

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  2. 2 Профил на partakesh
    partakesh
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Нали искахте реформи? Сега да не започнете да пискате?

  3. 3 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    В момента в железниците няма действащ колективен трудов договор, тъй като предишния изтече още пролетта, а на преговорите със синдикатите за подписване на нов досега е постигнато споразумение единствено на плащането на членски внос..............

    Е това вече е истината за българските синдикати! ХОХОХО

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  4. 4 Профил на Chievo
    Chievo
    Рейтинг: 475 Неутрално

    БДЖ съкръщава над 2000 души

    Айде стегнете се, и си съкрЪтете редактора. Уважавам Дневник и Капитал, и такива грешки са недопустими за реномирана медия.

  5. 5 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2182 Неутрално

    Представете си сега, от какви разговори пушат телефоните на синдикатите. "Бате к*ре, 2000 човека, по ... членски внос..Отделно бате к*ре, сме ги фффкарали и у ваучерите за храна - 5% комисионна от Чек Д**не отиде на кино..., не бате, само ттффффа не..."

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  6. 6 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    СъкрАщава, другаря редактор, съкрАщаваааа...
    Коренът не е "кръст", нито "кръщ"...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  7. 7 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Това е пътя.
    За съжаление реформите все се отлагат - след Костов на практика не ги е имало. Сега има някакви признаци за такива намерения и дано не се окаже, че са само искри.
    Важното е да бъдат направени добри анализи и за местата, които останат без редовен ж.п. транспорт или пък същият бъде сериозно разреден, да се мисли за алтернативен такъв - автобусен най-вече.

  8. 8 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2840 Неутрално

    [quote#6:"Г."]Коренът не е "кръст", нито "кръщ"... [/quote]

    Коренът е ... кръц!

  9. 9 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2840 Неутрално

    Накой може ли да обясни какво е "бизнес влак" на БДЖ-то?

  10. 10 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#9] от "xm...":

    Сигурно не-субсидиран влак...

  11. 11 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2840 Неутрално

    До коментар [#10] от "incognito":

    Може и да си прав.
    Тогава субсидията за субсидираните излиза 40%?

  12. 12 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Може ли с вдигането на цените все пак да въведат някои подобрения за пътуващите? Оптимизации — да, но да не си останат с празни влакове, защото така и 100% съкращения няма да ги спасят.

    Например поне някаква хигиена. Свестна информационна система на гарите и във влаковете. Нормална система за билети. Такива неща...

  13. 13 Профил на mi6osp
    mi6osp
    Рейтинг: 983 Гневно

    Ами - изборите минаха.
    Следва реалността.
    ОК за Бургас-Александруполис.
    ОК за съкращенията в БДЖ и заема от СБ/ дянков има да изплаща ипотека , все пак!
    ОК за продажба на държавни земеделски земи на чужди компании
    ...........
    Следва ОК за строежа на АЕЦ Белене.


    Дневник, излагате се ,като цензурирате коментариите ми.
    Или не го правите вие?

    Когато някой е глупав,то е за дълго!
  14. 14 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Жал ми е за тези 2000 човека, но това е част от мерките, които отдавна трябваше да се вземат.

  15. 15 Профил на Костадин Янев
    Костадин Янев
    Рейтинг: 418 Неутрално

    "След няколко седмици мълчание относно мерките за ускоряване на реформите в БДЖ, в петък ръководството на железниците обяви, че до края на годината ще съкрати над 2000 от служителите си, ще повиши цените на билетите и ще разреди влаковете по почти всички линии."

    Да ви...........! Не съм икономист, но така не се оправя четвърт милярд дълг!

    ПЪРВО: При близо 30,000 души работен персонал в БДЖ поне 15,000 са тотално излишни и голяма част от тях са от смешната администрация! Малко математика: 15,000 души по 1,000 лева на всеки на месец (средно) прави 15,000,000 лева на месец! По 12 месеца това колко прави - 180,000,000 лева на година от излишен персонал, ама тотално излишен! Съкратете си безполезната администрация не хората дето слугуват като животни по цели дни и нощи за мизерни пари!

    ВТОРО: Разкарайте неизползваемите вагони - пътнически, спални и товарни от преди 30 години! РАЗКАРАЙТЕ ГИ !!! Или ви прави кеф да им плащате таксите, след това да си миете ръцете с наистина работния персонал? Май да!

    ТРЕТО: Това ли ви е виждането за оправянето? Да се налапате с пари от смяна на застрахователя, да прецакате договора със швабите, да им върнете ДМВ-е и ЕМВ-е, да отмените още 150 движещи се композиции и накрая като сумираме всичко спираме общо 200 композиции барабар със мотрисите, но ще съкратите само тези, които са съгласни, пардон принудите, и ще се оправите? Не другари комунисти-лапачи! Няма да се оправите - ЩЕ ФАЛИРАТЕ, И ВИ ГО ПОЖЕЛАВАМ ОТ ВСЕ СЪРЦЕ - ТАКА ИЛИ ИНАЧЕ ВСИЧКО Е ЗА НАША СМЕТКА !! ФАЛИРАЙТЕ, ДАЙТЕ БДЖ-то НА НЯКОЙ ВАШ ПОЗНАТ ЧАСТНИК ЧАС ПО-СКОРО ТА АНДЖЪК ГО ОПРАВИ... ПОНЕ МАЛКО !!!

    На Боко трябва да му се забрани публична изява, въобще да говори даже, а най-добре да го пратят нанякъде, защото вече даже не е и смешно!
  16. 16 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Съкращавай!
    БДЖ, БНТ, БНР, БТА, БАН, Агенция Държавен резерв, агенциики, комисиики, комитетчета и прочее сладки службички за безделници и бездарници.
    Стига сме ги хрантутили. Да минат в частния сектор да видят как се изкарват пари!

  17. 17 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#3] от "spas27":

    Синдикатите са проформа. Да сте виждали скоро Тренчев в бойна униформа или да призовава за национална стачка? Най-бедната страна не протестира. Влакът стрела Брюксел-Париж е на всеки два часа.

  18. 18 Профил на rayo
    rayo
    Рейтинг: 572 Неутрално

    13000 служители в БДЖ..... все едно по 500 души във всяка една административна област....каква ще да е тази огромна компания обслужваща 585 влака дневно, много от които изпълняват съвместими за деня маршрути ?

    un buen dia empieza con un solo rayo
  19. 19 Профил на lubomir52
    lubomir52
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Отново съкращаваме от работещия персонал!!!
    А администрацията може и да я увеличим-нищо, че е поне 10 пъти повече.Защо ръководството на БДЖ не разрови архивите от преди 20 год.каква е била структурата на работещата и печеливша БДЖ и да не се мъчат да откриват топлата вода.Малко администрация(без компютри),работещ персонал-недостигащ поради големия обем работа.

  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4535 Разстроено

    краят на БДЖ явно наближава !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 786 Неутрално

    [quote#16:"fras"]минат в частния сектор да видят как се изкарват пари[/quote]
    Бъди сигурен, че от тези съкращения частния сектор буквално ще умре, ще чакаш местния полицай или мутра да ти влезнат в магазина, или сега ще ми обясниш, че произвеждаш и изнасяш за Китай или Германия!

  22. 22 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 786 Неутрално

    [quote#16:"fras"]Съкращавай!
    БДЖ, БНТ, БНР, БТА, БАН,[/quote]
    Нещо МВР-то си го пропуснал, що така! Полицай че си значи! Не бой се за вас ще има!

  23. 23 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 786 Неутрално

    [quote#12:"incognito"]Например поне някаква хигиена. Свестна информационна система на гарите и във влаковете. Нормална система за билети. [/quote]
    Ти на влак май не си се возил, ама така да си кажеш!

  24. 24 Профил на Krasi Pesev
    Krasi Pesev
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#14] от "darkstar":
    Жал ми е че има хора които мислят като Вас,защото това е "робска"логика - ето как пишат за нас Българите в Гръцки всекидневник -http://neverojatno.wordpress.com/2011/11/04/freedom/
    ,думата Българин стана синоним на РОБ!!Още преди 10 години беше пределно ясно че товарните превози на 70%се осигуряват от Кремиковци,но когато вече е ИСТОРИЯ!! Можеше ли да се качат турските тирове на Ж.П транспорт за времето на забраната им за движение и да им се осигури превоз до другата граница-можеше,но нали "мислите "по почина на Й.В.Сталин-"есть человека есть проблема" или имаме Ж.П.транспорт-имаме проблем,нямаме -няма проблем и МАТРЕЯЛА ще е шастлив и да живее ЧАЛГАТА!!

    Incertus animus dimidium sapientiae est - Съмнението е половин мъдрост.
  25. 25 Профил на yanev_1961
    yanev_1961
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Да бе да. Купих си билет за Варна през август в петъчен ден. Цената му бе 33лв. за първа класа. Автобусния бе 30 лв. Така ,че всичко се прави в името на автомобилното лоби. Повишавайки цената на билета без да се подобри комфорта и скоростта на пътуване ще загубят и "последния мохикан" пътуващ с БДЖ.

    Впрочем когато застудее есен или в ранна пролет вагоните са без отопление,което води също до загуба на пътници.

  26. 26 Профил на berbenkov
    berbenkov
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    БДЖ-то и цялата държава
    все администрацията съкращава,
    а тя непрекъснато се увеличава!!!

    www.berbenkov.hit.bg
  27. 27 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4089 Неутрално

    Това се очакаваше,защото дереджето на БДЖ хич не е розово!Освен това там има много излишен персонал/достатъчно е да се пътува по нашата железница и да се види колко излишен персонал се мотае по гарите ни/.

  28. 28 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2026 Любопитно

    Жалко, че отново чистят вмирисаната риба откъм опашката...
    Освен ако не ги подготвят за продаване. Първата стъпка е забатачване и работа на загуба. Втората е съкращаване на персонала, като обезщетенията са за държавна сметка, а после е нагласената сделка. Чиновниците ще отпаднат после, когато новия собственик модернизира администрацията (става лесно и евтино)...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  29. 29 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 645 Неутрално

    До коментар [#1] от "BG Reality":

    По-скоро: Оптимизирай и приватизирай (при оптимизация по-лесна ще е приватизация, защото риска ще е по-малък от стачки и стопиране на оптимизацията на вече частни пътнически превози - не стига че жп инфраструктурата е разбита, ами и да поемеш неоптимизирана компания не е работа).

  30. 30 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 645 Неутрално

    "Поскъпването трябва да донесе 2-2.5 млн. допълнителни приходи годишно."

    Прекалено малко пари са за големите задължения на БДЖ. Най-много да дооткажете последните пътници.

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  32. 32 Профил на rosalinda33
    rosalinda33
    Рейтинг: 213 Неутрално

    от 20 години все правят оздравителни програми в БДЖ никого от администрацията не е съкратен,а съкращават от експлотационния персонал обикновенния работник който работи и в студ и пек за хляба си,ще ми говори Йордан Недев за железница той няма понятие от железница,20 години такива като него пращат да ни управляват затова сме на това положение,всеки железничар знае откъде идват бедите в БДЖ -от раздутия щат в администрацията

  33. 33 Профил на Брадвата
    Брадвата
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Това е начина-всякакви видове съкращения! В частния сектор има още по-големи съкращения, но никой не шуми толкова.

    treasurer
  34. 34 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 786 Неутрално

    [quote#32:"rosalinda33"]20 години такива като него пращат да ни управляват затова сме на това положение[/quote]
    Много ++++

  35. 35 Профил на Костадин Янев
    Костадин Янев
    Рейтинг: 418 Гневно

    До коментар [#31] от "bloger":

    Е не... ето... поредния пример защо съкращенията трябва първо да започнат от администрацията, след това да се премине към контролата и кондукторите! Всичко си го пише в блогът, който даде колегата, че чак е и на първа страница, първа тема!

    http://rail.blog.bg/drugi/2011/10/25/proizshestvie-s-vlak-na-bdj-7621-i-otnoshenieto-na-bdj.841507

    На Боко трябва да му се забрани публична изява, въобще да говори даже, а най-добре да го пратят нанякъде, защото вече даже не е и смешно!
  36. 36 Профил на JO TA KE THE BEST!!!
    JO TA KE THE BEST!!!
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Хем съкращават, хем дигат цените на "услугата" - возене с бг железница
    винаги съм живял с убеждението, че родните комунисти са най-гениалните.
    ТУПАН-ТЕХНОЛЪДЖИС в действие.

  37. 37 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1209 Неутрално

    Най-накрая!!!Само така!Трябват реформи.Аз не искам с парите от моите данъци да плащат заплати на хрантутници в БДЖ.

  38. 38 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    Няма да ви спаси.Следващ етап:Сливания и Придобивания.

  39. 39 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    Като идея:Транспортното Министерстви става консорциум като обединява неспособни да генерирет растеж транспортни фирми.

  40. 40 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Това се очакваше. Където стъпи МВФ трева не никне. Бавно и полека се лишаваме от все повече неща. Идиотите викат "Ура".

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  41. 41 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Най-гнусното предприятие (с пощите)!
    За уволнение са всичките, а на тези, които са взели от там пенсии да им ги отнемат!

  42. 42 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1162 Любопитно

    "....След няколко седмици мълчание относно мерките за ускоряване на реформите в БДЖ, в петък ръководството на железниците обяви, че до края на годината ще съкрати над 2000 от служителите си, ще повиши цените на билетите и ще разреди влаковете по почти всички линии...."

    Тия тиквочи са тръгнали да закриват цял отрасъл от народното стопанство. Напълно некадърни да извършат някаква смислена реформа, която да направи БДЖ ефективна и конкурентна, тия ще я разпродадат на скрап. Вервайте ми.

  43. 43 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#37:"popovski31"]не искам с парите от моите данъци да плащат заплати на хрантутници в БДЖ[/quote]

    Но си съгласен от твоята заплата часника да си купува джипове и проститутки. Феноменално е как човек действа против собствените си интереси. Толстой беше казал нещо по този повод.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  44. 44 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#22:"ban"]Нещо МВР-то си го пропуснал, що така! Полицай че си значи! Не бой се за вас ще има![/quote]

    А така чул Ви Господ и вземе та направи както Румънците реформират тяхното МВР
    А БДЖ трябва много, много резане и накрая едно хубаво рендосване
    Наш Боце го дават по Панорамата я да видиме що ще ни изкомандари
    Айдеее ойде у магистралите а я си мислех, че нема да похвли и душата и сърцето на шефа на предизборния щаб Цецо ама нъц с това започна


    Румъния започва мащабна чистка и реформа на вътрешното си министерство. 10 000 полицаи ще бъдат уволнени заради липса на подготовка и професионализъм. Това съобщи вътрешният министър Траян Игас.

    Съкращенията ще бъдат извършени до началото на октомври. Според румънския министър на вътрешните работи през последните години 20 000 служители на министерството, главно полицаи, са били назначени с връзки. В същото време много от работещите в министерството нямат необходимото образование за постовете, които заемат.

    http://bnt.bg/bg/news/view/57965/chistka_v_rumynskoto_mvr

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  45. 45 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1162 Любопитно

    [quote#7:"theanalyser"]За съжаление реформите все се отлагат - след Костов на практика не ги е имало. [/quote]

    Ама той май вече съжалява за тях, така го биха десетки години като маче у дирек... И го изкараха най-черния дявал. Плашеха децата с него.

  46. 46 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Добра първа стъпка. Напоследък правителството се раздвижи. Ето продадоха Булгартабак, продадоха Арсенал, сега отрязаха мангизите на БДЖ...

    Разреждането на влаковете е отлична идея. 100% съм сигурен че има линии който могат да бъдат изцяло затворени и изобщо няма да се усети. Отделно съм абсолютно сигурен че работния щат е завишен, а с разреждането на влаковете, заетоста съвсем ще падне.

    Няма да е лошо да се вземат мерки за увеличаване на събераемоста на билетите. Има много хора които патуват "аванта" или блащат някой лев на кондуктора и той си го пребира в джоба.

  47. 47 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#45:"aldy"]Плашеха децата с него. [/quote]

    След време и с Бойко ще ги плашат!

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  48. 48 Профил на omniam
    omniam
    Рейтинг: 675 Любопитно
  49. 49 Профил на rosalinda33
    rosalinda33
    Рейтинг: 213 Неутрално

    ясно че ножа е опрял до кокала,но пак ще направят Ганювска работа-кучетата си лаят керванът си върви

  50. 50 Профил на Yol
    Yol
    Рейтинг: 421 Неутрално

    Поздравления за куража да се свърши необходимото за оздравяване на БДЖ.
    И докато машинисти трябва да има, то продавачи на билети и др. подобни длъжности са (почти) ненужни. А за администрацията предполагам, че е като на всяка държавна хранилка- всеки е човек на някого, а работата няма кой да свърши.

  51. 51 Профил на Donix
    Donix
    Рейтинг: 521 Любопитно

    БДЖ има безспорни конкурентни предимства пред другите видове транспорт:

    - по-сигурен от МПС (особено в БГ)
    - по-комфортно пътуване (по-принцип)
    - не се влияе от задръствания
    - на някои отсечки кара на ток (не зависи от цената на нафтата и не трови въздуха (ако токът е от АЕЦ))

    Вече е въпрос на добър мениджмънт те да бъдат оползотворени по правилния начин. Най-голямата свинщина ще е да се закрие БДЖ и да се вземе комисионната от собствениците на автобусните превози, които ще станат монополисти...

    Боян Р.
  52. 52 Профил на oligarha
    oligarha
    Рейтинг: 829 Весело

    Много добра новина,дано и да се осъществи.Браво на Дянков

    Трябва да се стремим към нещо, за да има смисъл да живеем.Само по този начин може да оставим следи върху пясъка на времето.
  53. 53 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1209 Неутрално

    [quote#43:"kihano"]Но си съгласен от твоята заплата часника да си купува джипове и проститутки.[/quote]

    С моята заплата само моята жена се разполага.А частника с неговите да си купува ако ще и динозаври от музея.


    [quote#43:"kihano"]Феноменалн е как човек действа против собствените си интереси. [/quote]

    Защо смяташ,че действам против своите интереси?!Я ми обясни.

  54. 54 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#51] от "Donix":
    Има и доста проблеми

    - доста по-бавен
    - доста по-некомфортен
    - често закъснява
    - връзки с друг вид транспорт не съществуват.

    Но най-големия пробле е че години наред губи огромни суми пари.

  55. 55 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1365 Весело

    Тази схема с заплатите я взимат директно от БТК.
    Сега почват едни страдания и терзания хората си казват по добре врабче в шепата отколкото орел в небето и понеже сме проста и тъпа нация всички ще се навият за обещетение.
    Надявам се че след изборите ще започне да се реже до кокъл и реформите най после да се стартират.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  56. 56 Профил на БамБам
    БамБам
    Рейтинг: 470 Неутрално
  57. 57 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    Тук като чета се изказват много компетентни мнения от хора нищо незнаещи за железницата. За съжаление тя и от такива се управлява. То у нас всеки разбира от всичко и работи това което не му е работа и освен това най-много разбира от работата на другия!
    В заключение ще цитирам едно от дванадесетте златни правила за вътрешна комуникация на Майкъл Армстронг - винаги приемайте за сигурно, че хората които вършат дадена работа, знаят за нея повече, отколкото Вие.

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  58. 58 Профил на _1914_
    _1914_
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Стъпка в правилната посока. И още 2000 да съкратят пак няма да се отрази на качеството на услугата, което в интерес на истината трудно може да падне повече.

  59. 59 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Изборите отминаха.Електората след истината за железниците ще чуе,види и изпита на гърба си и други изненади,за които посветените знаеха,но тактично мълчаха,а ГЕРБ рисуваше розови облаци.Икономическата ситуация в България е катастрофална.Правеше се всичко възможно електората да бъде заблуден до изборите.Съкращенията в железниците,закриването на над 180 влака е най-малкото зло.Дълго укриваната истина ще лъсне в следващите няколко седмици."ГЕРБ строи България" ще се стовари с огромна сила върху гърба на излъганите избиратели.В първите месеци на следващата година ще има известни опити вината да се прехвърля на общините,където ГЕРБ не е на власт.Общинските съвети,където ГЕРБ с фалшификации пласира голям брой свои съветници,ще започнат безпринципна атака срещу кметовете от чуждите партии.Цветанов ще активизира полицейщината,ще се появят по телевизиите отново позабравените полицейски екшъни.А българинът бавно,но сигурно ще се събужда от махмурлъка и ще си казва:"Абе,тия май ни излъгаха?"

  60. 60 Профил на ducksmiile
    ducksmiile
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Освен реформите трябва да се помисли и за да се направят железниците по-предпочитани за хората. При нас има от новите мотриси и е много приятно. Но мисля, че трябва освен месечни такси за намаление да сложат и седмични такива. В чужбина правят много уикенд карти, така стимулират хората да правят ексурзии, използвайки именно такъв транспорт. В Браселона например, влак, метро и автобуси са вързани, така ако използваш например влак, ако в рамките на 1 час хванеш автобус, използваш същият билет. Контрола става чрез машинки. Самите билети, които приличат на карти се купуват от автомати. Разбира се и там има измами, много хора се промъкват зад някой. Въпреки цените, много хора ползват личен автомобил в БГ заради неудобни връзки... Хубаво е да се види и да се почерпи чужд опит.

    Лудите, лудите, те да са живи...
  61. 61 Профил на Krasi Pesev
    Krasi Pesev
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#52] от "oligarha":
    Да браво на Дянков,но малко история "След Освобождението княжеството откупува линията Русе-Варна(под натиска на Англия - на три пъти по-висока цена) и от тогава железницата в България е държавна."по-вече тук-
    http://varna.info.bg/railroad_past.htm
    Защо си мислите че първо е построена тази линия,свързваща Дунавския речен път с черноморското пристанище Варна,нали не вярваш че "топлата вода"си я открил ти!! Явно още тогава хората са знаели че този вид превоз е печеливш само от товарните превози,тогава пътническите превози са били безплатни!!

    Incertus animus dimidium sapientiae est - Съмнението е половин мъдрост.
  62. 62 Профил на аз
    аз
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#16] от "fras":

    вие искате съкращения на държавните хрантутници. аз също, но за съжаление обикновено гонят първо където е останало нещо кадърно в админстрациите. хрантутниците си отиват последни, ако изобщо....

    from all the things i've lost i miss my mind the most
  63. 63 Профил на christofor
    christofor
    Рейтинг: 367 Весело

    До коментар [#24] от "Krasi Pesev":

    Знам го аз тоя вестник, чичо в Сандански се абонирал за него, май "Бъзикилийкс" се казва...

  64. 64 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#14] от "darkstar":

    разбира се, че трябва. Въпроса е защо не го направиха когато имаше недостиг на работна ръка през 2004-2007г тогава щеше да е много по-безболезнено а и за седем години щяха да намалеят загубите с бая пара (да не говорим, че за обезщетение за тези съкратени БДЖ щеше да плати може би около 3-4 млн. лв, което сравнено с сегашните 9млн си е направо икономия)

  65. 65 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#62] от "аз":

    тогава за да не се получи това нали знаеш какво е решението: ПРИВАТИЗАЦИЯ

  66. 66 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Време беше, реално няма читава и развита европейса държава без нормални железници. БДЖ трябва да се реформира до дупка и то с брадвата. Така щеше и да изглежда Балкан ако беше оставен държавен да го точат милиционерите. За съжаление железничарски услуги няма как да ни предложи някой друг, така че ще трябва да стане с много зор и работа. Но дано да се започне поне...

  67. 67 Профил на Krasi Pesev
    Krasi Pesev
    Рейтинг: 213 Весело

    До коментар [#63] от "christofor":

    Ами ""Бъзикилийкс","Бзикилийкс" колко да е "Бъзикилийкс" като си е ЖИВАТА ИСТИНА!!!

    Incertus animus dimidium sapientiae est - Съмнението е половин мъдрост.
  68. 68 Профил на permanent
    permanent
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#42:"aldy"]отрасъл от народното стопанство[/quote]

    Алооооу! Народно стопанство имаше в Народна Република.

  69. 69 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 418 Любопитно

    До коментар [#3] от "spas27":

    Май грам не си в час...
    Според теб за какво става на въпрос, знаеш ли?
    Аз ще ти обясня, дано разбереш.
    Въпросът и отговорът е следният.
    Да се събира членският внос по ведомост...
    Това е, нищо повече, ама веднага орева света.
    Иначе я ходи събирай на хиляди на ръка един по един.

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  70. 70 Профил на pc_none
    pc_none
    Рейтинг: 521 Любопитно

    Ей, това все що е от комунизма - все е на загуба, брей-й-й!

  71. 71 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#70] от "pc_none":

    бе не много железници са особено печеливши и няма лошо държавата да го подпомага ако осигуряваше хуваб надежден, сигурен и бърз транспорт...

  72. 72 Профил на izo_bg1
    izo_bg1
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Минаха изборите и забравиха обещанията като : увеличение на заплатите,пенсиите,откриване на нови работни месата и т.н.
    Ако бяха изчакали поне да мине месец щеше да е по човешки а те още на другия ден ни почнаха !!!

  73. 73 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 418 Разстроено

    [quote#72:"izo_bg1"]увеличение на заплатите,пенсиите,откриване на нови работни месата и т.н[/quote]
    То само се говори за намаляване, за съкращаване, за премахване...

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  74. 74 Профил на Donix
    Donix
    Рейтинг: 521 Любопитно

    До коментар [#54] от "ventsy":

    Проблемите могат да бъдат оправени и БДЖ да бъде една модерна алтернатива на кола, рейс и самолет, както е в западна Европа. Същественото са конкурентните предимства, които описах. Важното е да не се закрие, както е тръгнало: 1000 вагона зачезнаха (продадени с благословия и комисионни отгоре за скрап), дългове, съкращения...и накрая ще сподели съдбата на Кремиковци. Ако това се случи, ще е най-голямата простотия на Бойко.

    Проблемите на БДЖ според мен трябва да се решат със заеми по евро-програми за автоматизация на продажбата на билети, видео и GPS контрол на служителите, модерни трасета (релси за по-бързи мотриси, нови мотриси и вагони), подобрения в графика, съвременна маркетингова стратегия (различни видове карти) и малко по-високи цени.

    Боян Р.
  75. 75 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 418 Любопитно

    Май няма оправия. Влаковете са създадени по време на Първата световна война, като средство за придвижване на войски и стоки... После Втората и тн...
    След края им, рентабилността им намаля драстично и сега като няма какво да се превозва, лошо.

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  76. 76 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Браво на момчет само такива директори ни трябват в държавата

  77. 77 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1291 Весело

    Борисов увери, че 500 от общо над 2000 уволнени от БДЖ служители ще започнат работа в софийското метро.
    ==================================
    Наш Боце май мисли целото БДЖ да го зарови под земята а за МВР не смее да каже нещо камо ли да ги резне с 2000 милиционери ей така малко от срамни очи де

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  78. 78 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3440 Неутрално

    Железниците гарантират независимостта и сигурността на страната...

  79. 79 Профил на Нели Ангелова
    Нели Ангелова
    Рейтинг: 932 Неутрално

    Хубава новина за бившия шеф на БДЖ Дунчев! Ами много просто - той има часта компания, която е много печеливша! Държавната обаче е губеща! Що ли не се учудвам? Ами целта е да няма държавно БДЖ! Ще се приватизира, "някой инвеститор" ще го купи без задълженията и тогава..... амии ще стане печелившо!

    нели ангелова
  80. 80 Профил на Нели Ангелова
    Нели Ангелова
    Рейтинг: 932 Неутрално

    А настоящият шеф от снимката нервно потропваше с химикала и се гневеше на работниците! Сякаш те са отговорни, а не шефовете! Ами първо си подай оставката, после разследване и после - съд! Какво тропаш и плашиш гаргите?

    нели ангелова
  81. 81 Профил на Владимиров
    Владимиров
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#75] от "Tuco":

    Приятелю, влаковете са създадени през 19 в...първият парен локомотив е създаден през 1814г в Англия, а в САЩ пътнически влакове пътуват от 1830г...

  82. 82 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    Тези половинчати мерки , само удължават агонията на БДЖ. Приватизация му е майката , но нали и днешните искат да гребнат от бездънната каца с мед БДЖ???

  83. 83 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1884 Неутрално

    2 000 хрантутника ги съкращават!А какво са правили до сега,щом няма нужда от тях?Егати разхищенията!И не са само те!И в БП,и 3 000 човека в БНТ,и БНР,пък за ?DKqod ke hflf,r;!Jd; 2/3 са за отстрел!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  84. 84 Профил на Нели Ангелова
    Нели Ангелова
    Рейтинг: 932 Неутрално

    До коментар [#82] от "kimba3":

    Е, то това е и целта! Въпрос на време е! Още трябва да го съсипят, за да го вземат "правилните хора" за жълти стотинки!

    нели ангелова
  85. 85 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 822 Весело

    [quote#82:"kimba3"]Приватизаця му е майката , [/quote]
    Приватизацията е майката на безработицата и бедността в страната, драги... така че не викай белята без нужда, тя и сама знае кога да дойде.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  86. 86 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 418 Любопитно

    До коментар [#81] от "mladenvladimirov":
    ...и всичко това е било с атрактивна цел, поне в началото, но истинският смисъл на железницата идва с войните - логистика на огромни групи от хора и товари...
    Неизбежно е.
    Сега ако ми кажеш с какво ще ги напълниш тези влакове и поддръжката дали ще е ефективна - трасе, консумативи, парк и тн...

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  87. 87 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 418 Любопитно

    До коментар [#83] от "lz2":

    По тази логика трябва да се съкрати поне половината население на света, иначе какво ще папкат тези безработните, или минаваме в друга ера - тази на Утопията...

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  88. 88 Профил на pompi33
    pompi33
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Още 3000/4000 хиляди души на борсата, а от там като ги умножиш минимум по 2 стават осем хиляди с намалени доходи.На този етап нямат и алтернатива за друга работа.Ето ви светлото бъдеще, което ни обещаваше ГЕРБ. Така всеки може да управлява, дори и аз мога да бъда генерален директор на БДЖ по този начин.Но никой от управляващите не мисли как да осигури работни места, да подобри условията на труд и т.н.Девиза на ГЕРБ стана "Рушим България".Честито на всички от управляващите.

  89. 89 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 725 Неутрално

    БДЖ следва начертания и добре изигран план при приватизацията на БТК,с тази разлика,че последната генерираше големи печалби за държавата и беше продадена за шепа евро.

  90. 90 Профил на Владимиров
    Владимиров
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#86] от "Tuco":

    Не истинския смисъл, а може би тласък в стрителството....или може би смяташ, че Трансамериканската железница Юниън пасифик, свързала източното и западното крайбрежие на САЩ през 1869 г и дала тласък на усвояването на Американския Запад е била с атрактивна цел. Или може би първата железница у нас Русе - Варна, свързала през 1866 основното дунавско с основното черноморско пристанище на страната, макар и в рамките на Османската империя също?
    Караш ме да се смея.....прочети този линк и ще видиш колко преди 1 СВ железниците са получили своето развитие, по-скоро те са една от причините за превръщането на войната в световна, иначе тя би си останала локален централноевропейски конфликт със старите средства за придвижване, основани на впрегатни животни...
    http://www.obikolisveta.net/vdati/index.php?option=com_content&view=article&id=135:2011-06-06-15-05-03&catid=64:2010-11-17-16-42-51&Itemid=99

  91. 91 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Истината за БДЖ - в стенограмата на Комисията по транспорт на НС от м.7 2011г.
    А какво стана със скоростната железница от Китай, с превоза на тирове по ЖП.
    И не слагайте в един кюп товарните превози и превоза на пътници.

  92. 92 Профил на drago
    drago
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Абсолютно правилно. След като нещо е неефективно то трябва да се оптимизира. Само, че правителството трябва да помисли за заетоста на тези над 2500 човека. На останалите трябва да им се покаже че времената на мотане около линиите свършиха.

    drago
  93. 93 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    До коментар [#57] от "ogiigo":
    То и конярите са знаели повече за конете от Форд, ама сега сме с автомобили, а не с файтони...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  94. 94 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 418 Любопитно

    До коментар [#90] от "mladenvladimirov":

    Сега ми кажи какво ще се кара с тези влакове... Според мен, няма какво. Фосилите трябва да се намалят и тн и тн

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  95. 95 Профил на alexander_abc
    alexander_abc
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Османската империя е строила железници
    Новоосвободена България от турско е строила усилено железници
    Комунистическа България е строила железници
    Демократична България ги погребва.....

  96. 96 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 418 Весело

    Говорите си колкото да не заспите, наистина...

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  97. 97 Профил на zeer_streng
    zeer_streng
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Железниците трябва бързо да се ликвидират и да се претопят като скраб в Кремиковци. Ще падне голяма далавера, а след това – хубав живот в Америка със съседи американски богаташи. Тъпия български "матриял" няма значение. Важно е пари да падат.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK