В момента в железниците няма действащ колективен трудов договор, тъй като предишния изтече още пролетта, а на преговорите със синдикатите за подписване на нов досега е постигнато споразумение единствено на плащането на членски внос..............
Е това вече е истината за българските синдикати! ХОХОХО
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!
Представете си сега, от какви разговори пушат телефоните на синдикатите. "Бате к*ре, 2000 човека, по ... членски внос..Отделно бате к*ре, сме ги фффкарали и у ваучерите за храна - 5% комисионна от Чек Д**не отиде на кино..., не бате, само ттффффа не..."
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Това е пътя.
За съжаление реформите все се отлагат - след Костов на практика не ги е имало. Сега има някакви признаци за такива намерения и дано не се окаже, че са само искри.
Важното е да бъдат направени добри анализи и за местата, които останат без редовен ж.п. транспорт или пък същият бъде сериозно разреден, да се мисли за алтернативен такъв - автобусен най-вече.
Може ли с вдигането на цените все пак да въведат някои подобрения за пътуващите? Оптимизации — да, но да не си останат с празни влакове, защото така и 100% съкращения няма да ги спасят.
Например поне някаква хигиена. Свестна информационна система на гарите и във влаковете. Нормална система за билети. Такива неща...
Ами - изборите минаха.
Следва реалността.
ОК за Бургас-Александруполис.
ОК за съкращенията в БДЖ и заема от СБ/ дянков има да изплаща ипотека , все пак!
ОК за продажба на държавни земеделски земи на чужди компании
...........
Следва ОК за строежа на АЕЦ Белене.
Дневник, излагате се ,като цензурирате коментариите ми.
Или не го правите вие?
"След няколко седмици мълчание относно мерките за ускоряване на реформите в БДЖ, в петък ръководството на железниците обяви, че до края на годината ще съкрати над 2000 от служителите си, ще повиши цените на билетите и ще разреди влаковете по почти всички линии."
Да ви...........! Не съм икономист, но така не се оправя четвърт милярд дълг!
ПЪРВО: При близо 30,000 души работен персонал в БДЖ поне 15,000 са тотално излишни и голяма част от тях са от смешната администрация! Малко математика: 15,000 души по 1,000 лева на всеки на месец (средно) прави 15,000,000 лева на месец! По 12 месеца това колко прави - 180,000,000 лева на година от излишен персонал, ама тотално излишен! Съкратете си безполезната администрация не хората дето слугуват като животни по цели дни и нощи за мизерни пари!
ВТОРО: Разкарайте неизползваемите вагони - пътнически, спални и товарни от преди 30 години! РАЗКАРАЙТЕ ГИ !!! Или ви прави кеф да им плащате таксите, след това да си миете ръцете с наистина работния персонал? Май да!
ТРЕТО: Това ли ви е виждането за оправянето? Да се налапате с пари от смяна на застрахователя, да прецакате договора със швабите, да им върнете ДМВ-е и ЕМВ-е, да отмените още 150 движещи се композиции и накрая като сумираме всичко спираме общо 200 композиции барабар със мотрисите, но ще съкратите само тези, които са съгласни, пардон принудите, и ще се оправите? Не другари комунисти-лапачи! Няма да се оправите - ЩЕ ФАЛИРАТЕ, И ВИ ГО ПОЖЕЛАВАМ ОТ ВСЕ СЪРЦЕ - ТАКА ИЛИ ИНАЧЕ ВСИЧКО Е ЗА НАША СМЕТКА !! ФАЛИРАЙТЕ, ДАЙТЕ БДЖ-то НА НЯКОЙ ВАШ ПОЗНАТ ЧАСТНИК ЧАС ПО-СКОРО ТА АНДЖЪК ГО ОПРАВИ... ПОНЕ МАЛКО !!!
На Боко трябва да му се забрани публична изява, въобще да говори даже, а най-добре да го пратят нанякъде, защото вече даже не е и смешно!
Съкращавай!
БДЖ, БНТ, БНР, БТА, БАН, Агенция Държавен резерв, агенциики, комисиики, комитетчета и прочее сладки службички за безделници и бездарници.
Стига сме ги хрантутили. Да минат в частния сектор да видят как се изкарват пари!
Синдикатите са проформа. Да сте виждали скоро Тренчев в бойна униформа или да призовава за национална стачка? Най-бедната страна не протестира. Влакът стрела Брюксел-Париж е на всеки два часа.
13000 служители в БДЖ..... все едно по 500 души във всяка една административна област....каква ще да е тази огромна компания обслужваща 585 влака дневно, много от които изпълняват съвместими за деня маршрути ?
Отново съкращаваме от работещия персонал!!!
А администрацията може и да я увеличим-нищо, че е поне 10 пъти повече.Защо ръководството на БДЖ не разрови архивите от преди 20 год.каква е била структурата на работещата и печеливша БДЖ и да не се мъчат да откриват топлата вода.Малко администрация(без компютри),работещ персонал-недостигащ поради големия обем работа.
[quote#16:"fras"]минат в частния сектор да видят как се изкарват пари[/quote]
Бъди сигурен, че от тези съкращения частния сектор буквално ще умре, ще чакаш местния полицай или мутра да ти влезнат в магазина, или сега ще ми обясниш, че произвеждаш и изнасяш за Китай или Германия!
[quote#12:"incognito"]Например поне някаква хигиена. Свестна информационна система на гарите и във влаковете. Нормална система за билети. [/quote]
Ти на влак май не си се возил, ама така да си кажеш!
До коментар [#14] от "darkstar":
Жал ми е че има хора които мислят като Вас,защото това е "робска"логика - ето как пишат за нас Българите в Гръцки всекидневник -http://neverojatno.wordpress.com/2011/11/04/freedom/
,думата Българин стана синоним на РОБ!!Още преди 10 години беше пределно ясно че товарните превози на 70%се осигуряват от Кремиковци,но когато вече е ИСТОРИЯ!! Можеше ли да се качат турските тирове на Ж.П транспорт за времето на забраната им за движение и да им се осигури превоз до другата граница-можеше,но нали "мислите "по почина на Й.В.Сталин-"есть человека есть проблема" или имаме Ж.П.транспорт-имаме проблем,нямаме -няма проблем и МАТРЕЯЛА ще е шастлив и да живее ЧАЛГАТА!!
Incertus animus dimidium sapientiae est - Съмнението е половин мъдрост.
Да бе да. Купих си билет за Варна през август в петъчен ден. Цената му бе 33лв. за първа класа. Автобусния бе 30 лв. Така ,че всичко се прави в името на автомобилното лоби. Повишавайки цената на билета без да се подобри комфорта и скоростта на пътуване ще загубят и "последния мохикан" пътуващ с БДЖ.
Впрочем когато застудее есен или в ранна пролет вагоните са без отопление,което води също до загуба на пътници.
Това се очакаваше,защото дереджето на БДЖ хич не е розово!Освен това там има много излишен персонал/достатъчно е да се пътува по нашата железница и да се види колко излишен персонал се мотае по гарите ни/.
Жалко, че отново чистят вмирисаната риба откъм опашката...
Освен ако не ги подготвят за продаване. Първата стъпка е забатачване и работа на загуба. Втората е съкращаване на персонала, като обезщетенията са за държавна сметка, а после е нагласената сделка. Чиновниците ще отпаднат после, когато новия собственик модернизира администрацията (става лесно и евтино)...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
По-скоро: Оптимизирай и приватизирай (при оптимизация по-лесна ще е приватизация, защото риска ще е по-малък от стачки и стопиране на оптимизацията на вече частни пътнически превози - не стига че жп инфраструктурата е разбита, ами и да поемеш неоптимизирана компания не е работа).
от 20 години все правят оздравителни програми в БДЖ никого от администрацията не е съкратен,а съкращават от експлотационния персонал обикновенния работник който работи и в студ и пек за хляба си,ще ми говори Йордан Недев за железница той няма понятие от железница,20 години такива като него пращат да ни управляват затова сме на това положение,всеки железничар знае откъде идват бедите в БДЖ -от раздутия щат в администрацията
Е не... ето... поредния пример защо съкращенията трябва първо да започнат от администрацията, след това да се премине към контролата и кондукторите! Всичко си го пише в блогът, който даде колегата, че чак е и на първа страница, първа тема!
Хем съкращават, хем дигат цените на "услугата" - возене с бг железница
винаги съм живял с убеждението, че родните комунисти са най-гениалните.
ТУПАН-ТЕХНОЛЪДЖИС в действие.
"....След няколко седмици мълчание относно мерките за ускоряване на реформите в БДЖ, в петък ръководството на железниците обяви, че до края на годината ще съкрати над 2000 от служителите си, ще повиши цените на билетите и ще разреди влаковете по почти всички линии...."
Тия тиквочи са тръгнали да закриват цял отрасъл от народното стопанство. Напълно некадърни да извършат някаква смислена реформа, която да направи БДЖ ефективна и конкурентна, тия ще я разпродадат на скрап. Вервайте ми.
[quote#37:"popovski31"]не искам с парите от моите данъци да плащат заплати на хрантутници в БДЖ[/quote]
Но си съгласен от твоята заплата часника да си купува джипове и проститутки. Феноменално е как човек действа против собствените си интереси. Толстой беше казал нещо по този повод.
Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
[quote#22:"ban"]Нещо МВР-то си го пропуснал, що така! Полицай че си значи! Не бой се за вас ще има![/quote]
А така чул Ви Господ и вземе та направи както Румънците реформират тяхното МВР
А БДЖ трябва много, много резане и накрая едно хубаво рендосване
Наш Боце го дават по Панорамата я да видиме що ще ни изкомандари
Айдеее ойде у магистралите а я си мислех, че нема да похвли и душата и сърцето на шефа на предизборния щаб Цецо ама нъц с това започна
Румъния започва мащабна чистка и реформа на вътрешното си министерство. 10 000 полицаи ще бъдат уволнени заради липса на подготовка и професионализъм. Това съобщи вътрешният министър Траян Игас.
Съкращенията ще бъдат извършени до началото на октомври. Според румънския министър на вътрешните работи през последните години 20 000 служители на министерството, главно полицаи, са били назначени с връзки. В същото време много от работещите в министерството нямат необходимото образование за постовете, които заемат.
Добра първа стъпка. Напоследък правителството се раздвижи. Ето продадоха Булгартабак, продадоха Арсенал, сега отрязаха мангизите на БДЖ...
Разреждането на влаковете е отлична идея. 100% съм сигурен че има линии който могат да бъдат изцяло затворени и изобщо няма да се усети. Отделно съм абсолютно сигурен че работния щат е завишен, а с разреждането на влаковете, заетоста съвсем ще падне.
Няма да е лошо да се вземат мерки за увеличаване на събераемоста на билетите. Има много хора които патуват "аванта" или блащат някой лев на кондуктора и той си го пребира в джоба.
Поздравления за куража да се свърши необходимото за оздравяване на БДЖ.
И докато машинисти трябва да има, то продавачи на билети и др. подобни длъжности са (почти) ненужни. А за администрацията предполагам, че е като на всяка държавна хранилка- всеки е човек на някого, а работата няма кой да свърши.
БДЖ има безспорни конкурентни предимства пред другите видове транспорт:
- по-сигурен от МПС (особено в БГ)
- по-комфортно пътуване (по-принцип)
- не се влияе от задръствания
- на някои отсечки кара на ток (не зависи от цената на нафтата и не трови въздуха (ако токът е от АЕЦ))
Вече е въпрос на добър мениджмънт те да бъдат оползотворени по правилния начин. Най-голямата свинщина ще е да се закрие БДЖ и да се вземе комисионната от собствениците на автобусните превози, които ще станат монополисти...
Тази схема с заплатите я взимат директно от БТК.
Сега почват едни страдания и терзания хората си казват по добре врабче в шепата отколкото орел в небето и понеже сме проста и тъпа нация всички ще се навият за обещетение.
Надявам се че след изборите ще започне да се реже до кокъл и реформите най после да се стартират.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
Тук като чета се изказват много компетентни мнения от хора нищо незнаещи за железницата. За съжаление тя и от такива се управлява. То у нас всеки разбира от всичко и работи това което не му е работа и освен това най-много разбира от работата на другия!
В заключение ще цитирам едно от дванадесетте златни правила за вътрешна комуникация на Майкъл Армстронг - винаги приемайте за сигурно, че хората които вършат дадена работа, знаят за нея повече, отколкото Вие.
Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
Стъпка в правилната посока. И още 2000 да съкратят пак няма да се отрази на качеството на услугата, което в интерес на истината трудно може да падне повече.
Изборите отминаха.Електората след истината за железниците ще чуе,види и изпита на гърба си и други изненади,за които посветените знаеха,но тактично мълчаха,а ГЕРБ рисуваше розови облаци.Икономическата ситуация в България е катастрофална.Правеше се всичко възможно електората да бъде заблуден до изборите.Съкращенията в железниците,закриването на над 180 влака е най-малкото зло.Дълго укриваната истина ще лъсне в следващите няколко седмици."ГЕРБ строи България" ще се стовари с огромна сила върху гърба на излъганите избиратели.В първите месеци на следващата година ще има известни опити вината да се прехвърля на общините,където ГЕРБ не е на власт.Общинските съвети,където ГЕРБ с фалшификации пласира голям брой свои съветници,ще започнат безпринципна атака срещу кметовете от чуждите партии.Цветанов ще активизира полицейщината,ще се появят по телевизиите отново позабравените полицейски екшъни.А българинът бавно,но сигурно ще се събужда от махмурлъка и ще си казва:"Абе,тия май ни излъгаха?"
Освен реформите трябва да се помисли и за да се направят железниците по-предпочитани за хората. При нас има от новите мотриси и е много приятно. Но мисля, че трябва освен месечни такси за намаление да сложат и седмични такива. В чужбина правят много уикенд карти, така стимулират хората да правят ексурзии, използвайки именно такъв транспорт. В Браселона например, влак, метро и автобуси са вързани, така ако използваш например влак, ако в рамките на 1 час хванеш автобус, използваш същият билет. Контрола става чрез машинки. Самите билети, които приличат на карти се купуват от автомати. Разбира се и там има измами, много хора се промъкват зад някой. Въпреки цените, много хора ползват личен автомобил в БГ заради неудобни връзки... Хубаво е да се види и да се почерпи чужд опит.
До коментар [#52] от "oligarha":
Да браво на Дянков,но малко история "След Освобождението княжеството откупува линията Русе-Варна(под натиска на Англия - на три пъти по-висока цена) и от тогава железницата в България е държавна."по-вече тук- http://varna.info.bg/railroad_past.htm
Защо си мислите че първо е построена тази линия,свързваща Дунавския речен път с черноморското пристанище Варна,нали не вярваш че "топлата вода"си я открил ти!! Явно още тогава хората са знаели че този вид превоз е печеливш само от товарните превози,тогава пътническите превози са били безплатни!!
Incertus animus dimidium sapientiae est - Съмнението е половин мъдрост.
вие искате съкращения на държавните хрантутници. аз също, но за съжаление обикновено гонят първо където е останало нещо кадърно в админстрациите. хрантутниците си отиват последни, ако изобщо....
from all the things i've lost i miss my mind the most
разбира се, че трябва. Въпроса е защо не го направиха когато имаше недостиг на работна ръка през 2004-2007г тогава щеше да е много по-безболезнено а и за седем години щяха да намалеят загубите с бая пара (да не говорим, че за обезщетение за тези съкратени БДЖ щеше да плати може би около 3-4 млн. лв, което сравнено с сегашните 9млн си е направо икономия)
Време беше, реално няма читава и развита европейса държава без нормални железници. БДЖ трябва да се реформира до дупка и то с брадвата. Така щеше и да изглежда Балкан ако беше оставен държавен да го точат милиционерите. За съжаление железничарски услуги няма как да ни предложи някой друг, така че ще трябва да стане с много зор и работа. Но дано да се започне поне...
Май грам не си в час...
Според теб за какво става на въпрос, знаеш ли?
Аз ще ти обясня, дано разбереш.
Въпросът и отговорът е следният.
Да се събира членският внос по ведомост...
Това е, нищо повече, ама веднага орева света.
Иначе я ходи събирай на хиляди на ръка един по един.
Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
Минаха изборите и забравиха обещанията като : увеличение на заплатите,пенсиите,откриване на нови работни месата и т.н.
Ако бяха изчакали поне да мине месец щеше да е по човешки а те още на другия ден ни почнаха !!!
[quote#72:"izo_bg1"]увеличение на заплатите,пенсиите,откриване на нови работни месата и т.н[/quote]
То само се говори за намаляване, за съкращаване, за премахване...
Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
Проблемите могат да бъдат оправени и БДЖ да бъде една модерна алтернатива на кола, рейс и самолет, както е в западна Европа. Същественото са конкурентните предимства, които описах. Важното е да не се закрие, както е тръгнало: 1000 вагона зачезнаха (продадени с благословия и комисионни отгоре за скрап), дългове, съкращения...и накрая ще сподели съдбата на Кремиковци. Ако това се случи, ще е най-голямата простотия на Бойко.
Проблемите на БДЖ според мен трябва да се решат със заеми по евро-програми за автоматизация на продажбата на билети, видео и GPS контрол на служителите, модерни трасета (релси за по-бързи мотриси, нови мотриси и вагони), подобрения в графика, съвременна маркетингова стратегия (различни видове карти) и малко по-високи цени.
Май няма оправия. Влаковете са създадени по време на Първата световна война, като средство за придвижване на войски и стоки... После Втората и тн...
След края им, рентабилността им намаля драстично и сега като няма какво да се превозва, лошо.
Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
Борисов увери, че 500 от общо над 2000 уволнени от БДЖ служители ще започнат работа в софийското метро.
==================================
Наш Боце май мисли целото БДЖ да го зарови под земята а за МВР не смее да каже нещо камо ли да ги резне с 2000 милиционери ей така малко от срамни очи де
Хубава новина за бившия шеф на БДЖ Дунчев! Ами много просто - той има часта компания, която е много печеливша! Държавната обаче е губеща! Що ли не се учудвам? Ами целта е да няма държавно БДЖ! Ще се приватизира, "някой инвеститор" ще го купи без задълженията и тогава..... амии ще стане печелившо!
А настоящият шеф от снимката нервно потропваше с химикала и се гневеше на работниците! Сякаш те са отговорни, а не шефовете! Ами първо си подай оставката, после разследване и после - съд! Какво тропаш и плашиш гаргите?
Тези половинчати мерки , само удължават агонията на БДЖ. Приватизация му е майката , но нали и днешните искат да гребнат от бездънната каца с мед БДЖ???
2 000 хрантутника ги съкращават!А какво са правили до сега,щом няма нужда от тях?Егати разхищенията!И не са само те!И в БП,и 3 000 човека в БНТ,и БНР,пък за ?DKqod ke hflf,r;!Jd; 2/3 са за отстрел!
[quote#82:"kimba3"]Приватизаця му е майката , [/quote]
Приватизацията е майката на безработицата и бедността в страната, драги... така че не викай белята без нужда, тя и сама знае кога да дойде.....
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
До коментар [#81] от "mladenvladimirov":
...и всичко това е било с атрактивна цел, поне в началото, но истинският смисъл на железницата идва с войните - логистика на огромни групи от хора и товари...
Неизбежно е.
Сега ако ми кажеш с какво ще ги напълниш тези влакове и поддръжката дали ще е ефективна - трасе, консумативи, парк и тн...
Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
По тази логика трябва да се съкрати поне половината население на света, иначе какво ще папкат тези безработните, или минаваме в друга ера - тази на Утопията...
Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
Още 3000/4000 хиляди души на борсата, а от там като ги умножиш минимум по 2 стават осем хиляди с намалени доходи.На този етап нямат и алтернатива за друга работа.Ето ви светлото бъдеще, което ни обещаваше ГЕРБ. Така всеки може да управлява, дори и аз мога да бъда генерален директор на БДЖ по този начин.Но никой от управляващите не мисли как да осигури работни места, да подобри условията на труд и т.н.Девиза на ГЕРБ стана "Рушим България".Честито на всички от управляващите.
БДЖ следва начертания и добре изигран план при приватизацията на БТК,с тази разлика,че последната генерираше големи печалби за държавата и беше продадена за шепа евро.
Не истинския смисъл, а може би тласък в стрителството....или може би смяташ, че Трансамериканската железница Юниън пасифик, свързала източното и западното крайбрежие на САЩ през 1869 г и дала тласък на усвояването на Американския Запад е била с атрактивна цел. Или може би първата железница у нас Русе - Варна, свързала през 1866 основното дунавско с основното черноморско пристанище на страната, макар и в рамките на Османската империя също?
Караш ме да се смея.....прочети този линк и ще видиш колко преди 1 СВ железниците са получили своето развитие, по-скоро те са една от причините за превръщането на войната в световна, иначе тя би си останала локален централноевропейски конфликт със старите средства за придвижване, основани на впрегатни животни... http://www.obikolisveta.net/vdati/index.php?option=com_content&view=article&id=135:2011-06-06-15-05-03&catid=64:2010-11-17-16-42-51&Itemid=99
Истината за БДЖ - в стенограмата на Комисията по транспорт на НС от м.7 2011г.
А какво стана със скоростната железница от Китай, с превоза на тирове по ЖП.
И не слагайте в един кюп товарните превози и превоза на пътници.
Абсолютно правилно. След като нещо е неефективно то трябва да се оптимизира. Само, че правителството трябва да помисли за заетоста на тези над 2500 човека. На останалите трябва да им се покаже че времената на мотане около линиите свършиха.
Османската империя е строила железници
Новоосвободена България от турско е строила усилено железници
Комунистическа България е строила железници
Демократична България ги погребва.....
Железниците трябва бързо да се ликвидират и да се претопят като скраб в Кремиковци. Ще падне голяма далавера, а след това – хубав живот в Америка със съседи американски богаташи. Тъпия български "матриял" няма значение. Важно е пари да падат.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Das Territorium
Рейтинг: 1310 НеутралноЗАКРИВАЙ!
A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchettpartakesh
Рейтинг: 434 НеутралноНали искахте реформи? Сега да не започнете да пискате?
Нелсън Мандела
Рейтинг: 1522 НеутралноВ момента в железниците няма действащ колективен трудов договор, тъй като предишния изтече още пролетта, а на преговорите със синдикатите за подписване на нов досега е постигнато споразумение единствено на плащането на членски внос..............
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!Е това вече е истината за българските синдикати! ХОХОХО
Chievo
Рейтинг: 488 НеутралноБДЖ съкръщава над 2000 души
Айде стегнете се, и си съкрЪтете редактора. Уважавам Дневник и Капитал, и такива грешки са недопустими за реномирана медия.
cinik
Рейтинг: 2128 НеутралноПредставете си сега, от какви разговори пушат телефоните на синдикатите. "Бате к*ре, 2000 човека, по ... членски внос..Отделно бате к*ре, сме ги фффкарали и у ваучерите за храна - 5% комисионна от Чек Д**не отиде на кино..., не бате, само ттффффа не..."
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "pariah
Рейтинг: 1078 НеутралноСъкрАщава, другаря редактор, съкрАщаваааа...
- A witty saying proves nothing. VoltaireКоренът не е "кръст", нито "кръщ"...
theanalyser
Рейтинг: 1341 НеутралноТова е пътя.
За съжаление реформите все се отлагат - след Костов на практика не ги е имало. Сега има някакви признаци за такива намерения и дано не се окаже, че са само искри.
Важното е да бъдат направени добри анализи и за местата, които останат без редовен ж.п. транспорт или пък същият бъде сериозно разреден, да се мисли за алтернативен такъв - автобусен най-вече.
xm...
Рейтинг: 1973 Неутрално[quote#6:"Г."]Коренът не е "кръст", нито "кръщ"... [/quote]
Коренът е ... кръц!
xm...
Рейтинг: 1973 НеутралноНакой може ли да обясни какво е "бизнес влак" на БДЖ-то?
incognito
Рейтинг: 607 НеутралноДо коментар [#9] от "xm...":
Сигурно не-субсидиран влак...
xm...
Рейтинг: 1973 НеутралноДо коментар [#10] от "incognito":
излиза 40%?
Може и да си прав.
Тогава субсидията за субсидираните
incognito
Рейтинг: 607 НеутралноМоже ли с вдигането на цените все пак да въведат някои подобрения за пътуващите? Оптимизации — да, но да не си останат с празни влакове, защото така и 100% съкращения няма да ги спасят.
Например поне някаква хигиена. Свестна информационна система на гарите и във влаковете. Нормална система за билети. Такива неща...
mi6osp
Рейтинг: 1021 ГневноАми - изборите минаха.
Когато някой е глупав,то е за дълго!Следва реалността.
ОК за Бургас-Александруполис.
ОК за съкращенията в БДЖ и заема от СБ/ дянков има да изплаща ипотека , все пак!
ОК за продажба на държавни земеделски земи на чужди компании
...........
Следва ОК за строежа на АЕЦ Белене.
Дневник, излагате се ,като цензурирате коментариите ми.
Или не го правите вие?
sadparrot
Рейтинг: 488 НеутралноЖал ми е за тези 2000 човека, но това е част от мерките, които отдавна трябваше да се вземат.
Костадин Янев
Рейтинг: 434 Неутрално"След няколко седмици мълчание относно мерките за ускоряване на реформите в БДЖ, в петък ръководството на железниците обяви, че до края на годината ще съкрати над 2000 от служителите си, ще повиши цените на билетите и ще разреди влаковете по почти всички линии."
На Боко трябва да му се забрани публична изява, въобще да говори даже, а най-добре да го пратят нанякъде, защото вече даже не е и смешно!Да ви...........! Не съм икономист, но така не се оправя четвърт милярд дълг!
ПЪРВО: При близо 30,000 души работен персонал в БДЖ поне 15,000 са тотално излишни и голяма част от тях са от смешната администрация! Малко математика: 15,000 души по 1,000 лева на всеки на месец (средно) прави 15,000,000 лева на месец! По 12 месеца това колко прави - 180,000,000 лева на година от излишен персонал, ама тотално излишен! Съкратете си безполезната администрация не хората дето слугуват като животни по цели дни и нощи за мизерни пари!
ВТОРО: Разкарайте неизползваемите вагони - пътнически, спални и товарни от преди 30 години! РАЗКАРАЙТЕ ГИ !!! Или ви прави кеф да им плащате таксите, след това да си миете ръцете с наистина работния персонал? Май да!
ТРЕТО: Това ли ви е виждането за оправянето? Да се налапате с пари от смяна на застрахователя, да прецакате договора със швабите, да им върнете ДМВ-е и ЕМВ-е, да отмените още 150 движещи се композиции и накрая като сумираме всичко спираме общо 200 композиции барабар със мотрисите, но ще съкратите само тези, които са съгласни, пардон принудите, и ще се оправите? Не другари комунисти-лапачи! Няма да се оправите - ЩЕ ФАЛИРАТЕ, И ВИ ГО ПОЖЕЛАВАМ ОТ ВСЕ СЪРЦЕ - ТАКА ИЛИ ИНАЧЕ ВСИЧКО Е ЗА НАША СМЕТКА !! ФАЛИРАЙТЕ, ДАЙТЕ БДЖ-то НА НЯКОЙ ВАШ ПОЗНАТ ЧАСТНИК ЧАС ПО-СКОРО ТА АНДЖЪК ГО ОПРАВИ... ПОНЕ МАЛКО !!!
fras
Рейтинг: 513 НеутралноСъкращавай!
БДЖ, БНТ, БНР, БТА, БАН, Агенция Държавен резерв, агенциики, комисиики, комитетчета и прочее сладки службички за безделници и бездарници.
Стига сме ги хрантутили. Да минат в частния сектор да видят как се изкарват пари!
stoicho2
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#3] от "spas27":
Синдикатите са проформа. Да сте виждали скоро Тренчев в бойна униформа или да призовава за национална стачка? Най-бедната страна не протестира. Влакът стрела Брюксел-Париж е на всеки два часа.
rayo
Рейтинг: 594 Неутрално13000 служители в БДЖ..... все едно по 500 души във всяка една административна област....каква ще да е тази огромна компания обслужваща 585 влака дневно, много от които изпълняват съвместими за деня маршрути ?
un buen dia empieza con un solo rayolubomir52
Рейтинг: 221 НеутралноОтново съкращаваме от работещия персонал!!!
А администрацията може и да я увеличим-нищо, че е поне 10 пъти повече.Защо ръководството на БДЖ не разрови архивите от преди 20 год.каква е била структурата на работещата и печеливша БДЖ и да не се мъчат да откриват топлата вода.Малко администрация(без компютри),работещ персонал-недостигащ поради големия обем работа.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3750 Разстроенокраят на БДЖ явно наближава !
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ban
Рейтинг: 875 Неутрално[quote#16:"fras"]минат в частния сектор да видят как се изкарват пари[/quote]
Бъди сигурен, че от тези съкращения частния сектор буквално ще умре, ще чакаш местния полицай или мутра да ти влезнат в магазина, или сега ще ми обясниш, че произвеждаш и изнасяш за Китай или Германия!
ban
Рейтинг: 875 Неутрално[quote#16:"fras"]Съкращавай!
БДЖ, БНТ, БНР, БТА, БАН,[/quote]
Нещо МВР-то си го пропуснал, що така! Полицай че си значи! Не бой се за вас ще има!
ban
Рейтинг: 875 Неутрално[quote#12:"incognito"]Например поне някаква хигиена. Свестна информационна система на гарите и във влаковете. Нормална система за билети. [/quote]
Ти на влак май не си се возил, ама така да си кажеш!
Krasi Pesev
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#14] от "darkstar": om/
Incertus animus dimidium sapientiae est - Съмнението е половин мъдрост.Жал ми е че има хора които мислят като Вас,защото това е "робска"логика - ето как пишат за нас Българите в Гръцки всекидневник -http://neverojatno.wordpress.com/2011/11/04/freed
,думата Българин стана синоним на РОБ!!Още преди 10 години беше пределно ясно че товарните превози на 70%се осигуряват от Кремиковци,но когато вече е ИСТОРИЯ!! Можеше ли да се качат турските тирове на Ж.П транспорт за времето на забраната им за движение и да им се осигури превоз до другата граница-можеше,но нали "мислите "по почина на Й.В.Сталин-"есть человека есть проблема" или имаме Ж.П.транспорт-имаме проблем,нямаме -няма проблем и МАТРЕЯЛА ще е шастлив и да живее ЧАЛГАТА!!
yanev_1961
Рейтинг: 488 НеутралноДа бе да. Купих си билет за Варна през август в петъчен ден. Цената му бе 33лв. за първа класа. Автобусния бе 30 лв. Така ,че всичко се прави в името на автомобилното лоби. Повишавайки цената на билета без да се подобри комфорта и скоростта на пътуване ще загубят и "последния мохикан" пътуващ с БДЖ.
Впрочем когато застудее есен или в ранна пролет вагоните са без отопление,което води също до загуба на пътници.
berbenkov
Рейтинг: 1341 ЛюбопитноБДЖ-то и цялата държава
www.berbenkov.hit.bgвсе администрацията съкращава,
а тя непрекъснато се увеличава!!!
bat_plamen
Рейтинг: 4493 НеутралноТова се очакаваше,защото дереджето на БДЖ хич не е розово!Освен това там има много излишен персонал/достатъчно е да се пътува по нашата железница и да се види колко излишен персонал се мотае по гарите ни/.
gost22
Рейтинг: 1655 ЛюбопитноЖалко, че отново чистят вмирисаната риба откъм опашката...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Освен ако не ги подготвят за продаване. Първата стъпка е забатачване и работа на загуба. Втората е съкращаване на персонала, като обезщетенията са за държавна сметка, а после е нагласената сделка. Чиновниците ще отпаднат после, когато новия собственик модернизира администрацията (става лесно и евтино)...
Finland
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#1] от "BG Reality":
По-скоро: Оптимизирай и приватизирай (при оптимизация по-лесна ще е приватизация, защото риска ще е по-малък от стачки и стопиране на оптимизацията на вече частни пътнически превози - не стига че жп инфраструктурата е разбита, ами и да поемеш неоптимизирана компания не е работа).
Finland
Рейтинг: 660 Неутрално"Поскъпването трябва да донесе 2-2.5 млн. допълнителни приходи годишно."
Прекалено малко пари са за големите задължения на БДЖ. Най-много да дооткажете последните пътници.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
rosalinda33
Рейтинг: 221 Неутралноот 20 години все правят оздравителни програми в БДЖ никого от администрацията не е съкратен,а съкращават от експлотационния персонал обикновенния работник който работи и в студ и пек за хляба си,ще ми говори Йордан Недев за железница той няма понятие от железница,20 години такива като него пращат да ни управляват затова сме на това положение,всеки железничар знае откъде идват бедите в БДЖ -от раздутия щат в администрацията
Брадвата
Рейтинг: 488 НеутралноТова е начина-всякакви видове съкращения! В частния сектор има още по-големи съкращения, но никой не шуми толкова.
treasurerban
Рейтинг: 875 Неутрално[quote#32:"rosalinda33"]20 години такива като него пращат да ни управляват затова сме на това положение[/quote]
Много ++++
Костадин Янев
Рейтинг: 434 ГневноДо коментар [#31] от "bloger":
-s-vlak-na-bdj-7621-i-otnoshenieto-na-bdj.841507
На Боко трябва да му се забрани публична изява, въобще да говори даже, а най-добре да го пратят нанякъде, защото вече даже не е и смешно!Е не... ето... поредния пример защо съкращенията трябва първо да започнат от администрацията, след това да се премине към контролата и кондукторите! Всичко си го пише в блогът, който даде колегата, че чак е и на първа страница, първа тема!
http://rail.blog.bg/drugi/2011/10/25/proizshestvie
JO TA KE THE BEST!!!
Рейтинг: 434 НеутралноХем съкращават, хем дигат цените на "услугата" - возене с бг железница
винаги съм живял с убеждението, че родните комунисти са най-гениалните.
ТУПАН-ТЕХНОЛЪДЖИС в действие.
popovski31
Рейтинг: 1062 НеутралноНай-накрая!!!Само така!Трябват реформи.Аз не искам с парите от моите данъци да плащат заплати на хрантутници в БДЖ.
izabell
Рейтинг: 1307 НеутралноНяма да ви спаси.Следващ етап:Сливания и Придобивания.
izabell
Рейтинг: 1307 НеутралноКато идея:Транспортното Министерстви става консорциум като обединява неспособни да генерирет растеж транспортни фирми.
kihano
Рейтинг: 701 НеутралноТова се очакваше. Където стъпи МВФ трева не никне. Бавно и полека се лишаваме от все повече неща. Идиотите викат "Ура".
Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!петро
Рейтинг: 541 НеутралноНай-гнусното предприятие (с пощите)!
За уволнение са всичките, а на тези, които са взели от там пенсии да им ги отнемат!
alexsilver
Рейтинг: 954 Любопитно"....След няколко седмици мълчание относно мерките за ускоряване на реформите в БДЖ, в петък ръководството на железниците обяви, че до края на годината ще съкрати над 2000 от служителите си, ще повиши цените на билетите и ще разреди влаковете по почти всички линии...."
Тия тиквочи са тръгнали да закриват цял отрасъл от народното стопанство. Напълно некадърни да извършат някаква смислена реформа, която да направи БДЖ ефективна и конкурентна, тия ще я разпродадат на скрап. Вервайте ми.
kihano
Рейтинг: 701 Неутрално[quote#37:"popovski31"]не искам с парите от моите данъци да плащат заплати на хрантутници в БДЖ[/quote]
Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!Но си съгласен от твоята заплата часника да си купува джипове и проститутки. Феноменално е как човек действа против собствените си интереси. Толстой беше казал нещо по този повод.
Танас
Рейтинг: 1341 Весело[quote#22:"ban"]Нещо МВР-то си го пропуснал, що така! Полицай че си значи! Не бой се за вас ще има![/quote]
ама нъц с това започна
oto_mvr
Цацарoff - Оставка ! >:-)А така чул Ви Господ и вземе та направи както Румънците реформират тяхното МВР
А БДЖ трябва много, много резане и накрая едно хубаво рендосване
Наш Боце го дават по Панорамата я да видиме що ще ни изкомандари
Айдеее ойде у магистралите а я си мислех, че нема да похвли и душата и сърцето на шефа на предизборния щаб Цецо
Румъния започва мащабна чистка и реформа на вътрешното си министерство. 10 000 полицаи ще бъдат уволнени заради липса на подготовка и професионализъм. Това съобщи вътрешният министър Траян Игас.
Съкращенията ще бъдат извършени до началото на октомври. Според румънския министър на вътрешните работи през последните години 20 000 служители на министерството, главно полицаи, са били назначени с връзки. В същото време много от работещите в министерството нямат необходимото образование за постовете, които заемат.
http://bnt.bg/bg/news/view/57965/chistka_v_rumynsk
alexsilver
Рейтинг: 954 Любопитно[quote#7:"theanalyser"]За съжаление реформите все се отлагат - след Костов на практика не ги е имало. [/quote]
Ама той май вече съжалява за тях, така го биха десетки години като маче у дирек... И го изкараха най-черния дявал. Плашеха децата с него.
ventsy
Рейтинг: 488 НеутралноДобра първа стъпка. Напоследък правителството се раздвижи. Ето продадоха Булгартабак, продадоха Арсенал, сега отрязаха мангизите на БДЖ...
Разреждането на влаковете е отлична идея. 100% съм сигурен че има линии който могат да бъдат изцяло затворени и изобщо няма да се усети. Отделно съм абсолютно сигурен че работния щат е завишен, а с разреждането на влаковете, заетоста съвсем ще падне.
Няма да е лошо да се вземат мерки за увеличаване на събераемоста на билетите. Има много хора които патуват "аванта" или блащат някой лев на кондуктора и той си го пребира в джоба.
kihano
Рейтинг: 701 Неутрално[quote#45:"aldy"]Плашеха децата с него. [/quote]
Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!След време и с Бойко ще ги плашат!
omniam
Рейтинг: 701 ЛюбопитноТози е готин.
rosalinda33
Рейтинг: 221 Неутралноясно че ножа е опрял до кокала,но пак ще направят Ганювска работа-кучетата си лаят керванът си върви
Yol
Рейтинг: 434 НеутралноПоздравления за куража да се свърши необходимото за оздравяване на БДЖ.
И докато машинисти трябва да има, то продавачи на билети и др. подобни длъжности са (почти) ненужни. А за администрацията предполагам, че е като на всяка държавна хранилка- всеки е човек на някого, а работата няма кой да свърши.
Donix
Рейтинг: 541 ЛюбопитноБДЖ има безспорни конкурентни предимства пред другите видове транспорт:
Боян Р.- по-сигурен от МПС (особено в БГ)
- по-комфортно пътуване (по-принцип)
- не се влияе от задръствания
- на някои отсечки кара на ток (не зависи от цената на нафтата и не трови въздуха (ако токът е от АЕЦ))
Вече е въпрос на добър мениджмънт те да бъдат оползотворени по правилния начин. Най-голямата свинщина ще е да се закрие БДЖ и да се вземе комисионната от собствениците на автобусните превози, които ще станат монополисти...
oligarha
Рейтинг: 861 ВеселоМного добра новина,дано и да се осъществи.Браво на Дянков
Трябва да се стремим към нещо, за да има смисъл да живеем.Само по този начин може да оставим следи върху пясъка на времето.popovski31
Рейтинг: 1062 Неутрално[quote#43:"kihano"]Но си съгласен от твоята заплата часника да си купува джипове и проститутки.[/quote]
е как човек действа против собствените си интереси. [/quote]
С моята заплата само моята жена се разполага.А частника с неговите да си купува ако ще и динозаври от музея.
[quote#43:"kihano"]Феноменалн
Защо смяташ,че действам против своите интереси?!Я ми обясни.
ventsy
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#51] от "Donix":
Има и доста проблеми
- доста по-бавен
- доста по-некомфортен
- често закъснява
- връзки с друг вид транспорт не съществуват.
Но най-големия пробле е че години наред губи огромни суми пари.
dedoliben
Рейтинг: 1710 ВеселоТази схема с заплатите я взимат директно от БТК.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIСега почват едни страдания и терзания хората си казват по добре врабче в шепата отколкото орел в небето и понеже сме проста и тъпа нация всички ще се навият за обещетение.
Надявам се че след изборите ще започне да се реже до кокъл и реформите най после да се стартират.
БамБам
Рейтинг: 488 НеутралноРеформи!
Ogiigo
Рейтинг: 1082 НеутралноТук като чета се изказват много компетентни мнения от хора нищо незнаещи за железницата. За съжаление тя и от такива се управлява. То у нас всеки разбира от всичко и работи това което не му е работа и освен това най-много разбира от работата на другия!
Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.В заключение ще цитирам едно от дванадесетте златни правила за вътрешна комуникация на Майкъл Армстронг - винаги приемайте за сигурно, че хората които вършат дадена работа, знаят за нея повече, отколкото Вие.
_1914_
Рейтинг: 541 НеутралноСтъпка в правилната посока. И още 2000 да съкратят пак няма да се отрази на качеството на услугата, което в интерес на истината трудно може да падне повече.
Васил Дакев
Рейтинг: 648 НеутралноИзборите отминаха.Електората след истината за железниците ще чуе,види и изпита на гърба си и други изненади,за които посветените знаеха,но тактично мълчаха,а ГЕРБ рисуваше розови облаци.Икономическата ситуация в България е катастрофална.Правеше се всичко възможно електората да бъде заблуден до изборите.Съкращенията в железниците,закриването на над 180 влака е най-малкото зло.Дълго укриваната истина ще лъсне в следващите няколко седмици."ГЕРБ строи България" ще се стовари с огромна сила върху гърба на излъганите избиратели.В първите месеци на следващата година ще има известни опити вината да се прехвърля на общините,където ГЕРБ не е на власт.Общинските съвети,където ГЕРБ с фалшификации пласира голям брой свои съветници,ще започнат безпринципна атака срещу кметовете от чуждите партии.Цветанов ще активизира полицейщината,ще се появят по телевизиите отново позабравените полицейски екшъни.А българинът бавно,но сигурно ще се събужда от махмурлъка и ще си казва:"Абе,тия май ни излъгаха?"
ducksmiile
Рейтинг: 488 НеутралноОсвен реформите трябва да се помисли и за да се направят железниците по-предпочитани за хората. При нас има от новите мотриси и е много приятно. Но мисля, че трябва освен месечни такси за намаление да сложат и седмични такива. В чужбина правят много уикенд карти, така стимулират хората да правят ексурзии, използвайки именно такъв транспорт. В Браселона например, влак, метро и автобуси са вързани, така ако използваш например влак, ако в рамките на 1 час хванеш автобус, използваш същият билет. Контрола става чрез машинки. Самите билети, които приличат на карти се купуват от автомати. Разбира се и там има измами, много хора се промъкват зад някой. Въпреки цените, много хора ползват личен автомобил в БГ заради неудобни връзки... Хубаво е да се види и да се почерпи чужд опит.
Лудите, лудите, те да са живи...Krasi Pesev
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#52] от "oligarha":
Incertus animus dimidium sapientiae est - Съмнението е половин мъдрост.Да браво на Дянков,но малко история "След Освобождението княжеството откупува линията Русе-Варна(под натиска на Англия - на три пъти по-висока цена) и от тогава железницата в България е държавна."по-вече тук-
http://varna.info.bg/railroad_past.htm
Защо си мислите че първо е построена тази линия,свързваща Дунавския речен път с черноморското пристанище Варна,нали не вярваш че "топлата вода"си я открил ти!! Явно още тогава хората са знаели че този вид превоз е печеливш само от товарните превози,тогава пътническите превози са били безплатни!!
аз
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#16] от "fras":
from all the things i've lost i miss my mind the mostвие искате съкращения на държавните хрантутници. аз също, но за съжаление обикновено гонят първо където е останало нещо кадърно в админстрациите. хрантутниците си отиват последни, ако изобщо....
christofor
Рейтинг: 381 ВеселоДо коментар [#24] от "Krasi Pesev":
Знам го аз тоя вестник, чичо в Сандански се абонирал за него, май "Бъзикилийкс" се казва...
stanislavdi
Рейтинг: 1458 НеутралноДо коментар [#14] от "darkstar":
разбира се, че трябва. Въпроса е защо не го направиха когато имаше недостиг на работна ръка през 2004-2007г тогава щеше да е много по-безболезнено а и за седем години щяха да намалеят загубите с бая пара (да не говорим, че за обезщетение за тези съкратени БДЖ щеше да плати може би около 3-4 млн. лв, което сравнено с сегашните 9млн си е направо икономия)
stanislavdi
Рейтинг: 1458 НеутралноДо коментар [#62] от "аз":
тогава за да не се получи това нали знаеш какво е решението: ПРИВАТИЗАЦИЯ
lol
Рейтинг: 1341 НеутралноВреме беше, реално няма читава и развита европейса държава без нормални железници. БДЖ трябва да се реформира до дупка и то с брадвата. Така щеше и да изглежда Балкан ако беше оставен държавен да го точат милиционерите. За съжаление железничарски услуги няма как да ни предложи някой друг, така че ще трябва да стане с много зор и работа. Но дано да се започне поне...
Krasi Pesev
Рейтинг: 221 ВеселоДо коментар [#63] от "christofor":
зикилийкс" колко да е "Бъзикилийкс" като си е ЖИВАТА ИСТИНА!!!
Incertus animus dimidium sapientiae est - Съмнението е половин мъдрост.Ами ""Бъзикилийкс","Б
permanent
Рейтинг: 439 Неутрално[quote#42:"aldy"]отрасъл от народното стопанство[/quote]
Алооооу! Народно стопанство имаше в Народна Република.
Tuco
Рейтинг: 434 ЛюбопитноДо коментар [#3] от "spas27":
Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The RatМай грам не си в час...
Според теб за какво става на въпрос, знаеш ли?
Аз ще ти обясня, дано разбереш.
Въпросът и отговорът е следният.
Да се събира членският внос по ведомост...
Това е, нищо повече, ама веднага орева света.
Иначе я ходи събирай на хиляди на ръка един по един.
pc_none
Рейтинг: 541 ЛюбопитноЕй, това все що е от комунизма - все е на загуба, брей-й-й!
lol
Рейтинг: 1341 НеутралноДо коментар [#70] от "pc_none":
бе не много железници са особено печеливши и няма лошо държавата да го подпомага ако осигуряваше хуваб надежден, сигурен и бърз транспорт...
izo_bg1
Рейтинг: 381 НеутралноМинаха изборите и забравиха обещанията като : увеличение на заплатите,пенсиите,открива не на нови работни месата и т.н.
Ако бяха изчакали поне да мине месец щеше да е по човешки а те още на другия ден ни почнаха !!!
Tuco
Рейтинг: 434 Разстроено[quote#72:"izo_bg1"]увеличение на заплатите,пенсиите,открива не на нови работни месата и т.н[/quote]
Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The RatТо само се говори за намаляване, за съкращаване, за премахване...
Donix
Рейтинг: 541 ЛюбопитноДо коментар [#54] от "ventsy":
Боян Р.Проблемите могат да бъдат оправени и БДЖ да бъде една модерна алтернатива на кола, рейс и самолет, както е в западна Европа. Същественото са конкурентните предимства, които описах. Важното е да не се закрие, както е тръгнало: 1000 вагона зачезнаха (продадени с благословия и комисионни отгоре за скрап), дългове, съкращения...и накрая ще сподели съдбата на Кремиковци. Ако това се случи, ще е най-голямата простотия на Бойко.
Проблемите на БДЖ според мен трябва да се решат със заеми по евро-програми за автоматизация на продажбата на билети, видео и GPS контрол на служителите, модерни трасета (релси за по-бързи мотриси, нови мотриси и вагони), подобрения в графика, съвременна маркетингова стратегия (различни видове карти) и малко по-високи цени.
Tuco
Рейтинг: 434 ЛюбопитноМай няма оправия. Влаковете са създадени по време на Първата световна война, като средство за придвижване на войски и стоки... После Втората и тн...
Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The RatСлед края им, рентабилността им намаля драстично и сега като няма какво да се превозва, лошо.
bta
Рейтинг: 1341 НеутралноБраво на момчет само такива директори ни трябват в държавата
Танас
Рейтинг: 1341 ВеселоБорисов увери, че 500 от общо над 2000 уволнени от БДЖ служители ще започнат работа в софийското метро.
Цацарoff - Оставка ! >:-)==================================
Наш Боце май мисли целото БДЖ да го зарови под земята а за МВР не смее да каже нещо камо ли да ги резне с 2000 милиционери ей така малко от срамни очи де
Тsonkooo
Рейтинг: 1455 НеутралноЖелезниците гарантират независимостта и сигурността на страната...
Нели Ангелова
Рейтинг: 968 НеутралноХубава новина за бившия шеф на БДЖ Дунчев! Ами много просто - той има часта компания, която е много печеливша! Държавната обаче е губеща! Що ли не се учудвам? Ами целта е да няма държавно БДЖ! Ще се приватизира, "някой инвеститор" ще го купи без задълженията и тогава..... амии ще стане печелившо!
нели ангеловаНели Ангелова
Рейтинг: 968 НеутралноА настоящият шеф от снимката нервно потропваше с химикала и се гневеше на работниците! Сякаш те са отговорни, а не шефовете! Ами първо си подай оставката, после разследване и после - съд! Какво тропаш и плашиш гаргите?
нели ангеловаВладимиров
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#75] от "Tuco":
Приятелю, влаковете са създадени през 19 в...първият парен локомотив е създаден през 1814г в Англия, а в САЩ пътнически влакове пътуват от 1830г...
kimba3
Рейтинг: 1181 НеутралноТези половинчати мерки , само удължават агонията на БДЖ. Приватизация му е майката , но нали и днешните искат да гребнат от бездънната каца с мед БДЖ???
lz2
Рейтинг: 2011 Неутрално2 000 хрантутника ги съкращават!А какво са правили до сега,щом няма нужда от тях?Егати разхищенията!И не са само те!И в БП,и 3 000 човека в БНТ,и БНР,пък за ?DKqod ke hflf,r;!Jd; 2/3 са за отстрел!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Нели Ангелова
Рейтинг: 968 НеутралноДо коментар [#82] от "kimba3":
нели ангеловаЕ, то това е и целта! Въпрос на време е! Още трябва да го съсипят, за да го вземат "правилните хора" за жълти стотинки!
boby1945
Рейтинг: 854 Весело[quote#82:"kimba3"]Приватизац я му е майката , [/quote]
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Приватизацията е майката на безработицата и бедността в страната, драги... така че не викай белята без нужда, тя и сама знае кога да дойде.....
Tuco
Рейтинг: 434 ЛюбопитноДо коментар [#81] от "mladenvladimirov":
Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat...и всичко това е било с атрактивна цел, поне в началото, но истинският смисъл на железницата идва с войните - логистика на огромни групи от хора и товари...
Неизбежно е.
Сега ако ми кажеш с какво ще ги напълниш тези влакове и поддръжката дали ще е ефективна - трасе, консумативи, парк и тн...
Tuco
Рейтинг: 434 ЛюбопитноДо коментар [#83] от "lz2":
Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The RatПо тази логика трябва да се съкрати поне половината население на света, иначе какво ще папкат тези безработните, или минаваме в друга ера - тази на Утопията...
pompi33
Рейтинг: 381 НеутралноОще 3000/4000 хиляди души на борсата, а от там като ги умножиш минимум по 2 стават осем хиляди с намалени доходи.На този етап нямат и алтернатива за друга работа.Ето ви светлото бъдеще, което ни обещаваше ГЕРБ. Така всеки може да управлява, дори и аз мога да бъда генерален директор на БДЖ по този начин.Но никой от управляващите не мисли как да осигури работни места, да подобри условията на труд и т.н.Девиза на ГЕРБ стана "Рушим България".Честито на всички от управляващите.
miho45
Рейтинг: 606 НеутралноБДЖ следва начертания и добре изигран план при приватизацията на БТК,с тази разлика,че последната генерираше големи печалби за държавата и беше продадена за шепа евро.
Владимиров
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#86] от "Tuco":
=com_content&view=article&id=135:2011-06-0 6-15-05-03&catid=64:2010-11-17-16-42-51&It emid=99
Не истинския смисъл, а може би тласък в стрителството....или може би смяташ, че Трансамериканската железница Юниън пасифик, свързала източното и западното крайбрежие на САЩ през 1869 г и дала тласък на усвояването на Американския Запад е била с атрактивна цел. Или може би първата железница у нас Русе - Варна, свързала през 1866 основното дунавско с основното черноморско пристанище на страната, макар и в рамките на Османската империя също?
Караш ме да се смея.....прочети този линк и ще видиш колко преди 1 СВ железниците са получили своето развитие, по-скоро те са една от причините за превръщането на войната в световна, иначе тя би си останала локален централноевропейски конфликт със старите средства за придвижване, основани на впрегатни животни...
http://www.obikolisveta.net/vdati/index.php?option
Софианец
Рейтинг: 584 НеутралноИстината за БДЖ - в стенограмата на Комисията по транспорт на НС от м.7 2011г.
А какво стана със скоростната железница от Китай, с превоза на тирове по ЖП.
И не слагайте в един кюп товарните превози и превоза на пътници.
drago
Рейтинг: 434 НеутралноАбсолютно правилно. След като нещо е неефективно то трябва да се оптимизира. Само, че правителството трябва да помисли за заетоста на тези над 2500 човека. На останалите трябва да им се покаже че времената на мотане около линиите свършиха.
dragogost22
Рейтинг: 1655 НеутралноДо коментар [#57] от "ogiigo":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...То и конярите са знаели повече за конете от Форд, ама сега сме с автомобили, а не с файтони...
Tuco
Рейтинг: 434 ЛюбопитноДо коментар [#90] от "mladenvladimirov":
Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The RatСега ми кажи какво ще се кара с тези влакове... Според мен, няма какво. Фосилите трябва да се намалят и тн и тн
alexander_abc
Рейтинг: 8 НеутралноОсманската империя е строила железници
Новоосвободена България от турско е строила усилено железници
Комунистическа България е строила железници
Демократична България ги погребва.....
Tuco
Рейтинг: 434 ВеселоГоворите си колкото да не заспите, наистина...
Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Ratzeer_streng
Рейтинг: 594 НеутралноЖелезниците трябва бързо да се ликвидират и да се претопят като скраб в Кремиковци. Ще падне голяма далавера, а след това – хубав живот в Америка със съседи американски богаташи.
Тъпия български "матриял" няма значение. Важно е пари да падат.