БДЖ се готви за ефективна национална стачка

БДЖ се готви за ефективна национална стачка

© Анелия Николова



Синдикатите в БДЖ подготвят ефективна национална стачка, след като стана известно, че предстоят нови сериозни съкращения в железниците.


Информацията е публикувана в днешния брой на вестник "Труд". Според изданието в момента текат консултациите за датата, от която ще започне ефективната стачка на жп работниците.


Решението за предупредителните мерки, което по информация на "Труд" ще бъде съобщено в понеделник, било всички влакове в активната част на деня от 8 до 16 часа да спрат.




В петък - след няколко седмици мълчание по мерките за ускоряване на реформите в БДЖ, ръководството на железниците обяви, че до края на годината ще съкрати над 2000 служители, ще повиши с 15% цените на билетите и ще разреди влаковете по почти всички линии.


Не е необходимо да има предупредителна процедура и консултации. От месец март сме в стачна готовност, обясни пред "Труд" Петър Бунев, шеф на жп синдиката към КНСБ, в който членуват 20 хил. служители на БДЖ и Национална компания "Железопътна инфраструктура".


Едночасова предупредителна стачка на служителите на холдинг "Български държавни железници" (БДЖ) и на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ)

© Красимир Юскеселиев

Едночасова предупредителна стачка на служителите на холдинг "Български държавни железници" (БДЖ) и на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ)


На 10 март профсъюзите направиха едночасова предупредителна стачка, която спря движението на пътническите влакове. Последваха спешни преговори между  мениджмънта на БДЖ и синдикатите, на които беше постигнато споразумение за намаление на персонала. Работещите обаче получиха уверения, че няма да има съкращения, а хората ще намалеят "чрез пенсиониране и естествено текучество".


Просто ще продължим старата стачка заради едностранно нарушаване на договореностите помежду ни от страна на държавата, казва сега Петър Бунев. Той уточнява, че ще бъде използвано решение от февруари на арбитража между профсъюзите и работодателя ефективните стачни действия да бъдат от 8 до 16 ч през деня. Именно в този период е най-интензивният жп трафик и протестът със сигурност би блокирал цялата страна.


Единственото нормативно изискване за превръщането на предупредителната стачка в ефективна е ръководството на БДЖ да бъде уведомено 7 дни преди спирането на влаковете. Това означава, че спирането на жп трафика може да започне най-рано от 14 ноември, посочва "Труд".



РЕАКЦИЯТА НА СИНДИКАТИТЕ


Константин Тренчев, президент на КТ "Подкрепа" пред БНР:
"Железницата е в тежко състояние, но за да бъде в това състояние има виновници и не мога да се съглася, че това са работниците. Няма ги между 600 и 1000 вагона. Неща, които в никакъв случай не са дело на работниците, а на мениджмънта. Натрупали са се задължения около 800 млн. лв. и сега ще съкратят около 2000 души.


Използваха една наша идея - ако има съкращение, на хората да се предложи социален пакет. Няма лошо, но те не са разговаряли в детайли с нас по този въпрос, този пакет можеше да бъде много по-раздвижен".


Пламен Димитров, президент на КНСБ пред БНР:
"От работещите в железниците 85% са от КНСБ. Аз не мога да допусна, че хората ще стоят мирни и очаквам реакция от тях. Очевидно е, че трябва да има оптимизация, но защо не се подписа колективен трудов договор?


Вместо това се предлага програма за доброволно напускане. Аз апелирам в близките дни финансовият министър и транспортният министър да направят необходимото, за да не стигне конфликтът до такава точка, от която връщането назад ще бъде много трудно. Закриването на 150 влака не може да стане в такива срокове. Не мисля, че нито увеличението на цените на билетите с 15% ще донесе допълнителни приходи на БДЖ, нито пък другите мерки обявени като радикални ще доведат до оздравяването на дружеството"


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (120)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на advokat59
    advokat59
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Да я закрият цялата компания , само се краде нафта и вагони на скрап от БДЖ !

  2. 2 Профил на Станислав  Димитров
    Станислав Димитров
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    На края ще стане така че ще фалира цялото дружество на БДЖ и тогава не се знае какво ще стане.

    SKUPE stanislav-32
  3. 3 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 1822 Весело

    "...в момента текат консултациите за датата, от която ще започне ефективната стачка на жп работниците..." - досега играха на "мълчанка", сега помпат мускули, утре ще се срещнат с ББ, в други ден ефективно ще продължат с нищо неправенето в БДЖ - така вече 22 години, от 89-та де, иначе от по-преди!

    Коментиране на анализираното, вече...
  4. 4 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1208 Неутрално

    Най добре е да се приватизира цялата?

  5. 5 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Ръководството трябва да е силно да издържи. Единственото притеснително в плана им за оптимизации е повишаването на цените на билетите, което ще донесе само 2-2.5 млн. лв. в повече на БДЖ, което е нищо на фона на огромните им дългове.

    По-този начин най-много да откажат и последните си пътници, и вместо два милиона повече, да приберат два милиона по-малко от билети.

    Работещите в БДЖ трябва да разберат, че без реформа ще фалира цялата структура и всички ще останат без работа.

  6. 6 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1335 Любопитно

    Срещу кого БДЖ подготвя ефективна национална стачка?

    Ако е срещу техните директори, мениджъри и министър - да, и аз ги подкрепям, но ако е срещу цялата държава - не, щото тази държава няма от къде да отреже, за да им даде!!!!

  7. 7 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 649 Неутрално

    До коментар [#4] от "dobrich":

    Принципно да, но шанса за добра приватизационна сделка на нереформирано дружество е малък.

  8. 8 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Трябваше половин ден на "Дневник" за да публикува тази новина.
    Още когото фалираха "Кремиковци" се знаеше, че това ще доведе до фалит ва БДЖ. Работи ефекта на доминото.
    И да не забравяме, че железничарите са точно толкова държава, колкото всеки един от нас. Защитавайки себе си, защитават и държавата от безумията на управляващите я в момента.

  9. 9 Профил на 5149mich
    5149mich
    Рейтинг: 1057 Неутрално

    От стачката директно в дранголника, тези крадци нямат срама...да уволнят 5000 дерибея и фирмата ще живне само от намалените темпове на кражби.

  10. 10 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 873 Неутрално

    Що не стачкуват бе мааму стара като източват гориво .... железничарите били държавата- буулшит ! За кво протестират , защото БДЖ няма нужда от тези работници и от губещи линии затова ли ? Демек работодателя е виновен че няма нужда от работниците , ами работниците да си намерят друга работа НИКОЙ НЕ Е ДЛЪЖЕН ДА ДЪРЖИ НА РАБОТА НЯКОЙ, САМО ЗАЩОТО ТРЯБВА - СПОРЕД СИНДИКАТИТЕ !

  11. 11
    huh
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  12. 12 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    До коментар [#8] от "focusnik":

    И кои са безумията на управляващите? Че са решили да спрат безсмислената издръжка на това умиращо и ужасно управлявано дружество, наречено БДЖ? Издръжка, която се плаща от нашите данъци. Аз не съм съгласен! По-добре тези пари да отидат за нещо по-полезно и имащо смисъл.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  13. 13 Профил на partakesh
    partakesh
    Рейтинг: 424 Неутрално

    [quote#8:"focusnik"]Защитавайки себе си, защитават и държавата от безумията на управляващите я в момента[/quote]


    Това е една голяма глупост!! Железничарите защитават достъпа си до дизел, с който карат колите си и мястото , в което се доизлежават до пенсия и това няма нищо общо с държавността. 50% от тях са едни мързеливи лентяи, но вие ги подкрепяте не защото са прави , а защото създават проблеми на управляващите!!! Много тъпо и плоско!

  14. 14 Профил на anonimen
    anonimen
    Рейтинг: 579 Неутрално

    Хората ще протестират, защото искат да продължават да са на издръжка от данъците ми. В САЩ всичките протестиращи на другия ден щяха да са пред бюрата по труда.

  15. 15 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2717 Неутрално

    До коментар [#11] от "commenting___":

    Те са двама - единият се разпорежда, другия си играе на началник. И пътува на почивка в Турция със служебната кола.
    Сульо и Пульо.

  16. 16 Профил на kableshkov
    kableshkov
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Нека да я приватизира Бойко, за да знаем, че железниците ще са забранени за кучета и българи.

  17. 17 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4113 Неутрално

    БДЖ е представителна извадка как може безнаказано да се краде в особено големи размери !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  18. 18 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    Не искат да бъдат съкратени -нормално ,но това е пътя

  19. 19 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 592 Неутрално

    Кога пък работниците са били виновни...Все едно не ги видяхме да точат в промишлени количества горива от локомотивите, все едно не разбрахме, че им плащат, за да закъсняват влаковете в полза на автобусния транспорт..Все едно не знаем, че почти всички са чичковци и лелки на по 50 години, през живота си невиждали компютър. Не желая с моите данъци да се издържа това чудовище от 19-ти век. Искам масово съкращаване на служители, компютъризация, нови влакове и нова инфраструктура. И най-вече искам ново ръководство, на което му пука, а не е просто поредното удобно за източване на дружеството.

  20. 20 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1203 Любопитно

    Естествена реакция, даже малко късно я обявиха. Все пак съкращават хиляди без ясна переспектива и обявени критерии. И аз да бях и аз щях да стачкувам. Всеки гледа от собствената си камбанария.
    Съвсем друга тема е какво трябва да стане с БДЖ. Нормално е като ти режат привилегиите да стачкуваш, ненормално е това което беше досега. Стандартът на поне 50% се срива, а всеки си мълчи.

  21. 21 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 649 Неутрално

    До коментар [#9] от "5149mich":

    При твоя вариант, ще вземат да махнат съвестните и да оставят най-големите мошенници, които точат дизел по цял ден.

  22. 22 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    Закривай!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  23. 23 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 514 Любопитно

    Тамън ще уволнят по-лесно тези търтеи.

    И 5000 да махнете все по-добре ше става ...

  24. 24 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Ясно, че в БДЖ трябва да се реже яко, за да оцелее цялата компания. Просто не може да продължи това наливане на стотици милиони държавни пари в една бездънна яма и машинисти и какви ли не да продават нафта по 2лв/л на всеки ъгъл.

  25. 25 Профил на Скандинавец
    Скандинавец
    Рейтинг: 437 Неутрално

    До коментар [#22] от "Thermobee": Закривай
    ...
    Толкова можеш!

  26. 26 Профил на Philotimo
    Philotimo
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Закривай, закривай, ама тогава ще дойде някой 20-годишен бизнесмен и ще го купи за жълти стотинки. Трябва да търсят купувачи за БДЖ-то сега, докато все още имат някакви активи!

  27. 27 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 763 Весело

    "Именно в този период е най-интензивният жп трафик и протестът със сигурност би блокирал цялата страна."

    Доста се посмях на това как спирането на тези смешни влакчета пътуващи със средна скорост от 55км/ч щели да блокират страната! Ами то има хора, които развиват подобна скорост с колело!
    Друг важен аспект е, че всеки ден стачка спестява на данъкоплатците огромни суми! С други думи стачките в железниците са напълно безмислени! Все едно да плашиш куче с кокал! Нека постачкуват малко хората да изразят гражданската си позиция, да спестят някой лев наданъкоплатците и така...

  28. 28 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#5] от "Finland":

    Те повишават цените с толкова, с колкото разреждат влаковете, така че приходите няма да порастнат. Основното спестяване ще е от оперативни разходи, като гориво и ремонти, и заплати. Отдавна трябва да се направи. Ако БДЖ не излезе на печалба, няма да може да си изплаща старите заеми и ще фалира напълно (взимането на локомотивите от дългодържателите е вече в процес). Ако не излезе на печалба не може да кандидатства за евро средства. Ако не излезе на печалба, няма да получи и нови оздравителни заеми (дали от СБ или от другаде, но никой не е такъв идиот). Поемането на дълговете от държавата ще повиши дефицита и над 3%, което значи че според новите правила в следващата ЕС бюджетна програма, те ще застрашат всички евро средства за цялата държава. Така че избор няма. Масивни съкращения на разходите трябват. При това в компания, в която 85% от тях са в заплати. Сиреч единственото решение е уволнения. В Румъния, Гърция и Сърбия се случва същото. Така че това е.

  29. 29 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1105 Любопитно

    До коментар [#26] от "Philotimo":

    Активи....викаш.
    Какво ли станА със земята на ЖПЗ в София?!

    А за стачката - нека видим какво ще донесе - от 8 до 16 ч...

  30. 30 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 763 Неутрално

    До коментар [#26] от "Philotimo":

    Какви активи бе батко, дължат 600 милиона и работят на загуба! Ако намериш купувач за подобно предприятие ще ти дадат нобелова награда за измамник! Въпросът е не да стане печалившо, (в страна с такива размери железопътния транспорт винаги е на загуба) но да се минимизират и оптимизира работата! Да няма цял влак за 5 пътника и прочее безумия. въобще да работи, но центада е оправдана!

  31. 31 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#13] от "partakesh":

    Очевидно не знаеш, в Европейският съюз се инвестира в ЖП мрежата поради доказаната екологичност на този транспорт. И пари дават. Но нашите наблягат само на магистралите, иначе на Златев бизнеса ще намалее.
    Освен това, ЖП се явава публична услуга и във всички страни я подпомагат.
    А като жалиш за бюджетните пари, да ти напомня, че при любимия ти Боко над 400 милиона лева бяха УГРОБЕНИ до сега за балите с бокклук в София и още не е спряло точенето на пари!

  32. 32 Профил на БГА Балкан
    БГА Балкан
    Рейтинг: 519 Гневно

    Да се стачкува до пълна и безусловна победа на синдикатите, а именно БДЖ да завърши като Кремиковци. Когато сам се загробваш, другите и да искат не могат да ти помогнат.

    О, Музо, възпей оня гибелен гняв на Ахил ..........
  33. 33 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 527 Весело

    На скрап, таман тъщите ще си седят по дупките на село, а не да се мяркат неканени,

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  34. 34 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1313 Весело

    [quote#29:"xmm"]Активи....викаш.
    Какво ли станА със земята на ЖПЗ в София?!

    А за стачката - нека видим какво ще донесе - от 8 до 16 ч...[/quote]

    ЖПЗавод София фалира и вече е лквидиран а земята към 250 - 260 дек. е частна вече и там всеки може да види какво има и какво се строи. Има остатъчни сгради / цехове / и тях ще ги продадат когато им диде времето за сега стават за снимки и декор от 19 - ти век където снимат но хонорарите и таксите отиват там където не трябва
    Питайте видните синдикалисти колко филми и реклами са снимани там и къде са отишли парите ?

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  35. 35 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1313 Весело

    [quote#26:"Philotimo"]Закривай, закривай, ама тогава ще дойде някой 20-годишен бизнесмен и ще го купи за жълти стотинки[/quote]
    Е какво от това нали е пълнолетен де

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  36. 36 Профил на NWO
    NWO
    Рейтинг: 738 Неутрално

    става все по-интересно...

    http://www.blitz.bg/news/article/118884
  37. 37 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Аве мащайте ги всичките!
    Рейгън как вкара в ред авиодиспечерите!
    -----------------------------
    -------------------------------
    Най- долната прослойка от работещите в България-с най-големи привилегии! Влаковете-кочини, да те е срам като ти дойдат гости от бели страни, те искат, без да влагат усилия!
    Не става!!!

  38. 38 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1313 Весело

    [quote#30:"nqma zna4ka koi"]Какви активи бе батко, дължат 600 милиона и работят на загуба! Ако намериш купувач за подобно предприятие ще ти дадат нобелова награда за измамник! Въпросът е не да стане печалившо[/quote]

    Значка а защо плювате Косич, че продал Кремиковци за 1 лв. ?
    Я кажи на дежурния милиционер да провери колко са платили ГЕРБ - аджийското правителство за гьола в Белене и защо ?
    Колко са Материалните Активи на Булгартабак и за колко е продадена ?
    За колко продадаха БТК и защо сега я препродават за трети път и взе ли си България таксите и печалбата ?
    / Главният / Генерален / Секретар на МВР би трябвало да знае защо е така тъй като тгой е от Професионалното ръководство на МВР.
    Колко пари прехвърлиха от резерва на Здравната каса в бездънии джеб на Министерство на Здравеопазването ?
    Колко пари национализираха от вноските на Професионалия Пенсионен Фонд и защо ?

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  39. 39 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1313 Весело

    П.С.
    Да грешка
    Да се чете Костич а не Косич е верно не е чъргубиля на цар Калоян ама щом като има статия за него и коментарите почват мигновенно и винаги са много над нормалното.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  40. 40 Профил на partakesh
    partakesh
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#31] от "focusnik":

    Защо се опитвате да манипулирате - това от стария занят ли ви остана?? Никой не закрива БДЖ, а само режат мършата! Колкото и да пискат това ще се случи и България само ще спечели то това!

  41. 41 Профил на Пламен Николов
    Пламен Николов
    Рейтинг: 424 Неутрално

    Държавата не трябва да е собственик, нито на БДЖ нито на "Балкан", нито на строителни фирми...... Няма държавна структура която да не злоупотребява с пари. Просто, парите не са техни и там само "усвояват", много ме дразнят с тази дума, и европейски пари се усвояват даже. Хора, трябва да се инвестират, ИНВЕСТИРАТ, което означава оценка на връщането на тези пари в икономиката, било обществени, лични, и пр.

  42. 42 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#40] от "partakesh":

    Фактът, че наричащ 2000 души МЪРША, повтаряйки Боко, доказва, по-скоро, че ти си такъв.
    Ти лично, как разбра, че са мърша? Защото след работа миришат на пот и са с изцапани ръце!
    А защо нищо не казваш за парите, дето Боко пръсна за балите! БДЖ дължи 600 милиона, а Боко пръсна да нищо 400 милиона.
    Наистина, трябва да се реже мършата. Въпросът е кой е мърша?

  43. 43
    partakesh
    Рейтинг: 424 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  45. 45 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    И да правят и да не правят стачки, реформите не трябва да бъдат спирани!
    А иначе синдикатите ги разбирам - трябва и те да си заслужат членския внос...

  46. 46 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2530 Неутрално

    Снимката е покъртителна!Това май са старите руски електрички.Точно там са ни железниците:накъде в 70-те.Като морал,техника,обслужване...

  47. 47 Профил на menkata
    menkata
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#43] от "partakesh":
    Съгласен съм с партакеш. Живял съм в Англия няколко години и знам какво е добър железопътен транспорт (като се има предвид, че Английския железопътен транспорт определено не е перфектен, според мен Германия нямат равни по това отношение). Там билетите за влаковете в общия случай са по-скъпи от автобусите например, но с право - значително по бързи са, вътре е топло и комфортно, имаш контакти за лаптоп/телефон, масичка пред тебе и т.н. И хората, които пътуват с влакове всяка година са повече и повече, защото е невероятно удобен транспорт, ако имаш директна железопътна връзка, няма за какво да се качваш на кола въобще.

    Служителите на железниците там обаче са тотално любезни, кфалифицирани и заинтересовани от това компанията да прави повече пари, а повечето железопътни компании са частни, тоест компаниите успяват да се оправят някак си. В България служителите в БДЖ си живеят още в комунизъм - нямат никаква алтернативна професионална реализация, крадат нафта на поразия, осигуряват ги на по над 1000 лева и чакат пенсия, когато ще получат няколко заплати на куп ... въобще живот. Аз за какво въобще се мъча да уча по чужбина, трябваше още на 18 да почна работа в БДЖ и да си гледам живота.

    Хората, които работят в БДЖ реагират малко като гърците - не искаме реформи, ше протестираме до дупка ... ама алтернатива не предлагаме, не харесваме миналото правителство, не харесване и това правителство и следващото няма да го харесваме. Предлагам наистина некадърните хора от БДЖ да бъдат уволнени, защото нека бъдем честни никой няма да уволни кадърните хора, защото иначе няма да има кой да развива бизнеса. Логично, е че не служителите са виновни за текущото финансово състояние на компанията, кой знае колко пари са откраднати от предишни изпълнителни директори на компанията. В момента има ново ръководство, което може и да се опитва да оправи нещата, може и да се опитва да врътне поредната далавера (никой не знае), но то не може да бъде винено за фарса на предишни ръководства.

    Така че напред с реформата, току виж някой ден имаме нещо сравнимо с европейския железопътен транспорт.

  48. 48 Профил на Тюхчев
    Тюхчев
    Рейтинг: 424 Гневно

    Цялата страна сме като БДЖ,ама чудо голямо.Днеска БДЖ,утре БАН,следват лекари,после миньори,учители и т.н. и т.н,но никога заедно.На принципа "разделяй и владей".В България синдикализма се свежда до изпиване едно кафе в компанията на работодателите и управляващите.Ние нямаме синдикати,а буфери чиято цел е да приспи протестиращите.Ако тия тюфлеци си бяха на мястото страната трябваше да се тресе от стачки,поради поголовното потъпкване правата на работници,учени,учащи и пенсионери.Къде са компесаторните механизми за инфлацията.Какво е изпълнено до сега от предизборните лелеения на ББ и компания?Нула.Колко от антикризисните мерки действат или са изпълнени?Нула!Тия ги избрахме да оправят бакиите от предишните,а не да ликвидират държавата.Не да съкращават,а да прилагат творческа компетентност.За сега са една ГОЛЯМА нула стремяща се към безкрайност.

    69
  49. 49 Профил на s75
    s75
    Рейтинг: 371 Неутрално

    Железницата във всяка една държава е олицетворение на самата държава. Каквато е България в момента такава е и железницата и. Бихте ли ми посочили държава която е в по-лошо състояние ( разбирайте го както искате ) от това на България, а железницата и да е в по-добро състояние от това на нашата железница?
    Помните ли преди около двадесет години какво се превозваше с железницата ни, изключвам продукцията на Кремиковци.... Всичко се превозваше, като не съм виждал цели самолети, кораби и тем подобни огромни товари.
    Сега какво се превозва....
    Работниците ли са виновни за това бавно, методично, последователно и т.н. изкуствено умъртвяване ( от самите управляващи ) на железницата.
    Работниците ли са виновни, че работят с техника и технологии от преди 40-50 години.
    Работниците ли са виновни, че влаковете са мръсни. Може би те сами си ги мърсят.
    Работниците ли са виновни, че зад гърбът им не застават истински синдикати, които да ги защитават и отстояват правата им както в ''белите'' държави. Знаете ли, че за длъжностите влаков диспечер, енерго диспечер, работещите в енерго разпределителните подрайони и тяговите подстанции и др. със закон е забранено да стачкуват. И ако ефективно стачкуват това им деяние се приема като съботаж, и законът се стоварва с всичка сила върху тях. А това че роми-мангали-цигани или както се само определят, след като бъдат хванати в кражба на релси от действащи коловози, кражба на магистрален кабел ( по него се осъществяват всички връзки в железницата ) и други, същите биват освобождавани веднага.
    Сами ли да се образоват да речем 50 годишните машинисти, ръководител движение, диспечери и други чисто железничарски професии, в това да работят с нова техника,технологии, машини и т.н. след като те през живота си няма да работят с такива. Или според Вас те сами трябва да набавят тази техника и технологии за своя сметка вместо държавата.
    Кражбата не я оправдавам, но гледната точка не е правилна в това отношение. Били крали нафта, това е много лоша практика. Хванали са ги, осъдени са - уволнила са ги.
    Какво се предприема за кражбите на общинско ниво, а за тези на областно ниво, а за тези на държавно - национално... Нима те са по-маловажни, или излизат по-евтино на данъкоплатеца.
    За всичко са виновни самите държавници, и тези за които гласуваме през има - няма две години. Тези които лансират и лобират за изземването на функциите на железницата в полза на авто транспорта също имат огромна вина за намаляването на пътнико и товаро потока.
    Още веднъж ще кажа: железницата е олицетворение на държавата си, колкото и да не им е изгодно на някои индивиди това твърдение.

  50. 50 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 999 Неутрално

    До коментар [#31] от "focusnik":

    "Очевидно не знаеш, в Европейският съюз се инвестира в ЖП мрежата поради доказаната екологичност на този транспорт."

    Е да, и дори възстановяват закрити в миналото планински теснолинейни линии заради туристическата им стойност (както у нас може да се възстанови например линията до Рилския манастир).

    Може и при нас след време железниците пак да дойдат на мода - въпросът е сега да се запазят колкото може повече от тях, докато дойде моментът и у нас се прояви тази европейска тенденция.

    При всички случаи железниците биха спечелили ако има система за купуване на електронни билети (каквато у нас има вече за самолетните билети, например).

    Ако се увеличат участъците със заварени релси (които значително подобряват комфорта за пътниците). Това са релси без междини - затова влакът не трака и не друса. А топлинните разширения се поемат, като се поддържа напрегнато състояние на релсите (т.е. релсите са опънати при ниски температури и затова не се разширяват като се стопли).

    И ако влаковете станат повече на брой, дори и в някои часове да са съвсем малки (например мотриси, състоящи се само от по два вагона). Ако по основните направления има влакове на всеки 1 или 2 часа, железниците биха могли да си върнат част от клиентите, които сега пътуват с автомобили или автобуси.

  51. 51 Профил на Тюхчев
    Тюхчев
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#43] от "partakesh":

    Коментара Ви е много точен,но я замени съжденията за жп работника с българския политик.Излиза че каквито са едните,такива са и другите.Скръб.

    69
  52. 52 Профил на caliostro
    caliostro
    Рейтинг: 470 Весело

    все някога стачната вълна трябва да започне в българия.
    герб доста комфортно си я карат.
    отлагат проблемите във сремето вече 2 години.
    и веселото свърши.

  53. 53 Профил на gibi
    gibi
    Рейтинг: 683 Неутрално

    [quote#49:"s75"]Железницата във всяка една държава е олицетворение на самата държава. Каквато е България в момента такава е и железницата и. [/quote]
    [quote#49:"s75"]Работниците ли са виновни за това бавно, методично, последователно и т.н. изкуствено умъртвяване ( от самите управляващи ) на железницата. [/quote]
    Точно така! Работниците нямат никаква вина, но те ще го отнесат, така както ние всички граждани го отнасяме за състоянието на страната! И ако това не им харесва на работниците да си хванат БДЖ управата за гръцмуля, както пък ние гражданите трябва да си хванем управлениците за гърленцето! Само тогава може да има оправия!

  54. 54 Профил на NWO
    NWO
    Рейтинг: 738 Неутрално

    До коментар [#53] от "gibi":
    абсолютно вярно твърдение!

    http://www.blitz.bg/news/article/118884
  55. 55 Профил на savsemnov
    savsemnov
    Рейтинг: 423 Неутрално

    Мони и ББ просто лъжат за да прикрият собствената си немощ (вярно, преди тях са крали)..., но
    Когато договаряш дългосрочни заеми от СБ и пр. външни кредитни институции за преструктуриране и инвестиции в компании като БДЖ, част от заемите за преструктуриране отиват в т.ч. и за персонала. Сиреч, ако планът за преструктуриране е направен грамотно и вещо, трябва да изплатиш социален пакет в различни форми - за уволнени, за преквалификация и обучение, и пр. Не случайно от правителството не искат да подпишат нов колективен договор, защото там се поемат такива ангажименти по социални пакети, а някой може да е замислил полагащите се за това пари да бъдат завлечени, или просто не знаят и нямат нужния опит... Може да се предполага следователно, че представеният план за преструктуриране е слаб, не е направен от добри професионалисти в бранша. Може би вече нямаме родни такива, защото те винаги са били неудобни за крадливите "мениджъри"... Добре е да ги потърсим в Германия и другаде, където железопътните превози на товари и пътници са добре развити. Следователно, освен да притиснат правителството със стачки за да си свърши работата читаво, синдикатите да потърсят и поканят експерти отвън, които да дадат нужните аргументи и да отворят очите на Мони и ББ, ако не вярват на нашите - "Пази Боже от самозвани хирурзи и реаниматори!"

  56. 56 Профил на ND
    ND
    Рейтинг: 658 Неутрално

    Фокусник,
    В същност компаниите по мой блед спомен са 2:
    1.Железопътна инфраструктура.
    2.Подвижен ЖП състав.
    Какво ще кажеш т.2 да се приватизира за да има пари за т.1
    Пък Частната компания ще се оправи и с кражбите, и с чистотата и с "оптимизацията" на персонала.

  57. 57 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2530 Неутрално

    [quote#49:"s75"]Още веднъж ще кажа: железницата е олицетворение на държавата си[/quote]


    Нали трябва да оправяме нещата?!Железницата така ли да я оставим?!

  58. 58 Профил на gfn_666
    gfn_666
    Рейтинг: 400 Гневно

    Нека да стачкуват хората. Не може едни да крадат, а за други да няма пари и да треперят, че утре може да ги уволнят ей така....

  59. 59 Профил на s75
    s75
    Рейтинг: 371 Неутрално

    До коментар [#57] от "popovski31":

    Нали трябва да оправяме нещата?!Железницата така ли да я оставим?!


    Какво разбирате под ''оправяне на нещата''. Понеже нас от 20+ години все ни оправят, а положението става все по-зле.
    Железницата беше около 75000 души персонал в края на 80-те години на миналия век, като в процентно съотношение началниците бяха в пъти по-малко от сега.
    Настоящото положение е - много вождове и малко индианци. Тенденциите са след Нова година индианците да са като полезните изкопаеми на нашата планета - почти изчерпани.
    Ще останат вождовете в железницата, но от това финансовото състояние, железопътната инфраструктура, подвижният състав, остарелите технологии няма да се подобрят.
    Не може да се наливат средства само в столицата, България не е София, България е и провинцията. Не може основен приоритет да бъде наливането ( и източването ) на финансови средства само за магистрали, а за сметка на това средната скорост в железницата постоянно да бъде намаляна.
    В този отрасъл трябва да се инвестират огромни парични средства за да бъде конкурентен на авто транспорта в България, и на авто и жп транспорта в Европа.
    Дори и всички работници да бъдат уволнени все тая ще е.

  60. 60 Профил на plamen2299
    plamen2299
    Рейтинг: 738 Весело

    Да викат Папандреу да им спретне един референдум.

    Кенефа е място, дето мухите се аргасват.
  61. 61 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Най-добре да обявят БДЖ-то във фалит и на негово място да създадат ново модерно дружество с по-малко работници и без никакви синдикати. Синдикатите са най-големият проблем на БДЖ.

  62. 62 Профил на serdinka
    serdinka
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Железниците са основата на всяка държава, не отстъпваите пред натиска както направиха в Аржентина и Бразилия в края на миналият век под натиск от USA. Сега ги строят наново.

  63. 63 Профил на zeer_streng
    zeer_streng
    Рейтинг: 579 Разстроено

    Никаква стачка не могат да направят в България. Ще се озъртат и ще се топят един други, с надеждата да уволнят колегите им, а не тях. Българите са калпав "матриял" и стават само за роби и доносници. Блато, пълно с патки и алигатори.

  64. 64 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Вече официално Европа катастрофира и социалният балон наречен социална Еворпа се спука. Още веднъж се доказа, че безплатен обяд няма! Две менния - едното от събота, другото то неделя:

    Десетилетие ще е нужно на Европа, за да се възстанови от кризата
    На Европа ще й бъде необходимо "десетилетие", за да заздрави финансите си и да излезе от дълговата криза. Това заяви в редовното си седмично видео послание към германците канцлерът Ангела Меркел.


    Премиерът на Франция: Бюджетът за 2012 г. е като този от 1945 г.
    Сравнението с първия бюджет на Франция след войната и освобождаването й от нацистите бе направено пред журналисти:
    "По строгостта на съкращаването на разходите бюджетът на страната за 2012 г. може да се сравни с този от 1945 г.", заяви премиерът на страната Франсоа Фийон.

    пс Ето така се получава когато правителства се правят на нещо средно между дядо Коледа и майка Тереа и вземат милиарди от банките и ги раздават наляво и надясно за социални политики и здравеопазване, а не даваха толкова колкото здравни вноски са си платили хората или за социални разходи колкото данъци са платили! Сега ще плащаме всички с лихвите и през носа ще ни излезе социалната Европа! А ЕЦБ каква инфлация ни готви майката си трака!!

  65. 65 Профил на Брадвата
    Брадвата
    Рейтинг: 476 Неутрално

    Нищо държавно не трябва да остане в БГ защото много се краде.БДЖ да пускат влакове само по линиите от европейските коридори, а другото трябва да се спре.4-5000 души максимум персонал.

    treasurer
  66. 66 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Синдикатите платиха ли борчовете на КРЕМИКОВЦИ??? Протестираха протестираха и удължиха живота с години и накрая държавата имаше въжето на врата с близо 2 милиарда лева взехме ли си ги или изгоряхме?

    Второ то хубаво ще протестират ама от това пари от небето ще почнат ли да падат? А дано ама надали. Кой ще плаит тия 800 милиона лева дългове пак ли данъкоплатците? Аз на влак не съм се качвал в живота си що трябва да плащам??? Синдикатите си пълнят джобовете то членския внос на работниците пък после ние плащаме откъде накъде????

    Като са толкова кадърни синдикатите да си ги вземат да отворят фирма и да им работят да видим докъде ще стигнат с тях! Аз няма да заправя в господарите как ги разкриха как се краде безугледно и нагло от обикновенните и невнини работници!

  67. 67 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1203 Весело

    До #65/Брадвата/
    Сигурно си прав. Но винаги може да се краде и при Държавно и при частно. Един пример, без да засягам Софиянци.
    Сега ще се строи стадион във Враждебна. Няма търг, няма конкурс - гледа Бойко в небето и решава 200 млн. примерно.
    Как, защо и т.н. никой не пита. Ако си ги вади от задния джоб добре, но цялата страна трябва да ги изкараме тези пари.
    И БДЖ са така, кое, колко, защо, кога никой не знае и на никой не му пука. Който е крал е добре, който не е ще пие една студена вода и давай живот.

  68. 68
    ****

    Мненията на потребителя SorryLol бяха изтрити поради системно и целенасочено нарушаване на <a href="http://www.economedia.bg/forum/">правилата за форумите</a>.

  69. 69 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1313 Весело

    [quote#66:"merkel"]Синдикатит платиха ли борчовете на КРЕМИКОВЦИ???[/quote]
    Алоу били ли сте там та да знаете нещо от кухнята а ?
    Синдикалия лидер на Кремиковци барабар с цялата си свита влизаше в Комбината без да се проверяват на порталите а канцеларийте им бяха над охраната / ако желаете ще Ви цитирам по памет / АНАДЪНМО ? Ч

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  70. 70 Профил на kostadin_ganchev
    kostadin_ganchev
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Реформите са крайно наложителни. Не са виновни работниците в БДЖ. Системата се управлява по модели от 60-те години на 20 век. Трябва модерни локомотиви, вагони и скоростни линии за да е конкурентен превоза. Така е в нормалните държави. Тук държавата строи магистрали, но не и железопътни линии. Това което се строи е по европейски програми и не стига.. Как да се конкурират железниците тогава с автомобилния транспорт. Не е за пренебрегване и екологията - няма по чист транспорт от железопътния с електрифицирани линии. В света железопътния транспорт се възражда само тук загива. Краде се - вярно и от железничари, но кой краде жици, релси , кой чупи стъклата на новите мотриси.Едно ново стъкло стига цена до 7-8000 евро. Част от дълговете са от това. Прави са горе пишещите - каквато държавата ни, такава и железницата ни.

  71. 71 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1105 Весело

    Покажи ми пътя на парите от "частната" вече (продадена,надявам се)земя.
    До коментар [#34] от "Танас":

  72. 72 Профил на т
    т
    Рейтинг: 492 Неутрално

    ами да стачкуват колкото си искат. Аз пък ще пътувам с автобуса. Писна ми да плащам заплати на хиляди хора, които не вършат ефективна работа.

  73. 73 Профил на paolo51
    paolo51
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Това значи ли че сега:
    Костов-Кремиковци = Борисов-Кремиковци-БДЖ и.т.н.
    Сега ще ми бъде чудно кой ще бъде Гаргамел и кой добрия ?!? Ще ми е интересна реакцията на пресата ! Ще сатаназират ли също Борисов или напротив ?!?

  74. 74 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    хубаво ще съкращават, ясно е че персонала е абсурдно много, но аз не чух някаква концепция за развитие, никой не е казал какво ще се прави това 1 етап съкращения ли е какво е, просто удължаване на агонията

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  75. 75 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2530 Неутрално

    [quote#59:"s75"]В този отрасъл трябва да се инвестират огромни парични средства за да бъде конкурентен на авто транспорта в България[/quote]


    Много високопарно...Но преди да бъдат инвестирани,ЖП-то трябва да спре да губи.

  76. 76 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 790 Неутрално

    БДЖ трябва да бъде обявени във фалит. 20-те хиляди работещи хрантутника там да останат без работа, впоследствие да се създаде нова държавна железница която да назначи 2-3.000 служителя.

    twitter.com/voxybg
  77. 77 Профил на Брадвата
    Брадвата
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#73] от "paolo51":

    Кремиковци беше продаден за 1 долар.БДЖ се мъчат да го изправят някак си на крака, а не да го продадат за 1 долар.Има голяма разлика!

    treasurer
  78. 78 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1313 Весело

    [quote#71:"xmm"]Покажи ми пътя на парите от "частната" вече (продадена,надявам се)земя.
    До коментар [#34] от "Танас":[/quote]

    Пътя на парите не съм сигурен, че ги зная но навремето 2001 - 2004 година знаех от къде да си ги взема и си ги взех а ако не верваш на мене питай кака Куна

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  79. 79 Профил на BG
    BG
    Рейтинг: 925 Неутрално

    До коментар [#72] от "т":

    и аз мисля така. Свикнала съм да пътувам с влак, защото съм живяла дълго в Германия, но нашите ще ме откажат вече. Много станаха мили кондукторите, но дори и те се оплакват от смърденето на кенефите. Комично-трагична ситуация- плащам 1-ва класа, отивам да седя доброволно във втора, защото в първа нямаше парно. Влизат кондуктурите в някое купе да се грееме взаимно...ей това е!
    Трябва промяна. Да пенсионират старите лелки, да оставят младичките и работливите, да повишат хигиената. Ако беше чисто, пътуването щеше да си е комфорт.
    Нека да увеличат цените на билетите. За първа класа да ги сторят двойни!
    Аз съм готова да плащам двойно, ако ми е чисто и нямам разни миризливи бабички в купето. Защо да не използват тази готовност,подкрепена с платежоспособност? Втора класа да е евтина, първа - двойни цени!

  80. 80 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1313 Весело

    П.С. Кака Куна е емблематично име в ЖПЗСофия
    Како Куне наздраве, ако подстригваш още пак ще дойда да ме направиш у главата като *@

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  81. 81 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1105 Весело


    Сигурен ли си за емблематичността на името?
    До коментар [#80] от "Танас":

  82. 82 Профил на nsi52392249
    nsi52392249
    Рейтинг: 527 Неутрално

    След Кремиковци /11 милиона тона товари/ е ред на БДЖ. Но ефекта Кремиковци няма да спре дотук. Идва ред на пристанищата, леярните и машиностроителните предприятия на които основен клиент беше Кремиковци.

  83. 83 Профил на paolo51
    paolo51
    Рейтинг: 490 Неутрално

    До коментар [#77] от "Брадвата":
    Уважаеми господине, по света има много случаи на продадени компании за символичната сума от 1 долар. Само че обикновения човек счита че за един долар се получават стотици милиони активи, а то не е така. Всеки който се е занимавал с някакъв бизнес го знае. Истината е че получаваш и всичките или редуцираните (в зависимост от сключените договори) пасиви. А Кремиковци още тогава, при Костов беше за фалит с неговите стотици милиони задължения към държавата и кредиори. Така че не продължавайте да търкаляте лъжата за оня 1 долар. Точно затова зададох и риторичния въпрос за сравнението на сегашния фалит. Ако има мераклии и Борисов с удоволствие, вярвайте ми, би продал (за да освободи държавата от непосилните пасиви) БДЖ за един долар. Същият купувач ако си върне дължимото към държавата, направи инвестиции (гигантски за такъв род компании) и направи бизнеса на БДЖ печеливш то ОК.


  84. 84 Профил на s75
    s75
    Рейтинг: 371 Неутрално

    До коментар [#75] от "popovski31":

    В този отрасъл трябва да се инвестират огромни парични средства за да бъде конкурентен на авто транспорта в България- цитат на коментар #59 от “s75”



    Много високопарно...Но преди да бъдат инвестирани,ЖП-то трябва да спре да губи.





    Като се съкратят - уволнят 2000 работника ( само това се съкращава ) и железницата ще спре да губи, това твърдение е много наивно.
    От 1989 година насам са започнали масовите съкращения в железницата, от тогава насам става все по-зле. От това следва, че това не е решение за железницата дали е на загуба или не.
    Аз като не пътувам с метрото в София защо плащам за него....
    Така не може да се разсъждава.

  85. 85 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1105 Весело

    До коментар [#84] от "s75":

    Аз пътувам с метрото - трябва ли да го издържам?

  86. 86 Профил на s75
    s75
    Рейтинг: 371 Неутрално

    До коментар [#85] от "xmm":

    Аз пътувам с метрото - трябва ли да го издържам?

    Ами според някои от пишещите по-горе в темата - явно да.
    Според тях след като не пътуват с железницата не било редно да плащат за нея.
    Между другото това метро дали си е изплатило вече средствата вложени в него, и дали работи вече на печалба ?

  87. 87 Профил на zeer_streng
    zeer_streng
    Рейтинг: 579 Неутрално

    De NMBS heeft vanmorgen de officiële lijst met 193 geschrapte treinen gepubliceerd.

    Op de lijst staan 170 binnenlandse treinen en 23 treinen die over de landsgrenzen sporen.

    http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20111020_090


    Белгийските железници публикуваха тази сутрин списъка с 193 премахнати влака.
    В списъка се числят 170 вътрешни линии и 23 влака, пресичащи границите.

    Положението с железниците никъде не е розово. Трябва да се помисли за работа за съкратените, а не само да си измият ръцете с 6 заплати, като Понтий Пилат. Иначе е от ясно по-ясно. Няма печалба от превози и няма пари за заплати. Но съкращенията трябва да се правят с болка, а не със злорадство и да се мисли за хората.
    Държавата трябва да бъде добър стопанин и да поддържа имуществото н БДЖ за по-добри времена.

  88. 88 Профил на Костадин Янев
    Костадин Янев
    Рейтинг: 424 Неутрално

    Работниците с какво са заслужили да бъдат съкратени? Както съм казвал и в предните си мнения за темата - на БДЖ му трябва един сериозен шамар в администрацията - от там се почва, а не от работниците, които слугуват по цели дни и нощи като животни! За жалост, това няма да се случи, БДЖ ще фалира, за което се моля да стане час по-скоро и да го продадат за жълти стотинки на някой техен "френд", та анджък го стегне! Ама и за това се съмнявам.

    На Боко трябва да му се забрани публична изява, въобще да говори даже, а най-добре да го пратят нанякъде, защото вече даже не е и смешно!
  89. 89 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4196 Любопитно

    Да стачкуват и да не стачкуват ,нещата пак са си зле !Ще има драстични съкращения и тежки реформи!Стига са копирали западни модели на поведение,защото у нас те не работят!

  90. 90 Профил на PlamenVarna
    PlamenVarna
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    Имало кражби в БДЖ - вярно, ама кражби се спират/намаляват с контрол и съд.
    Било лошо управлението - вярно, ама нали затова има министерстрво на транспорта, да уволняват и да назначават кадърни хора тогава.
    Да добавя и нещо неспоменато.
    Има влакове, в които цели катуни от традиционно-нищо-неплащащи мургави граждани се возят без билети. Транспортна полиция има ли - има, закони и правилници има ли - има. Ами да им нареди ресорния министър да спират влака и да ги свалят в полето и да си продължат пеша. И ще почнат да плащат.
    Корумпирани кондуктори има ли - има. Уволнения и толкоз. Безработните чакат.
    Ама да се закриват цели линии и направления - вярно че става лесно, с един подпис, но от това няма да се приближим до условията на живот в Европа, а точно обратното.
    Със закриването все повече хора, които работят извън населените места, в които живеят ще загубят и този си поминък.
    Все повече малки градчета и села ще "изгасват"
    Власт, която съкращава вместо да развива да става и да си ходи.
    Няма да ставаме "тъмна Индия" заради неспособността им да предлагат друго, освен "рязане" и измишльотини в хирургически стил.
    Днес рязане на "крака" утре след разането на "ръце" ще вземат да ни предложат и да се закрием, като държава.
    Няма държава - няма проблем.

    ДОНОСНИК, ИЗПЯ ЛИ СИ "КРАТКИЯ ДОКЛАД" НА МОДЕРАТОРА ? НАТЕГАЧ, НАТЕГНА ЛИ СЕ ПО СТАР КОМУНДЕРСКИ НАВИК ? ЦЕНЗОРЕ, И БАН-а НЕ МОЖЕ ДА ВИ ПРИКРИЕ ИЗЛАГАЦИИТЕ
  91. 91 Профил на s75
    s75
    Рейтинг: 371 Неутрално

    До коментар [#90] от "PlamenVarna":

    Всичко това е вярно, но иди го обяснявай на някой който не е запознат с нещата. Знаете ли, че кондукторите си докарват минимум по още една заплата. Знаете ли, че за тази длъжност няма свободни места, въпреки че заплатата е доста по-ниска от тази на една сервитьорка в един средно голям град - примерно.
    Корупцията се шири навсякъде и железницата ( като и в цялата държава ) не прави изключение. Нашите държавници нямат интерес да се справят с това, защото и те са в какамангата така да се каже. Лобитата в България са неразбиваеми.
    Народа го е казал много правилно - за кокошка няма прошка, за милиони няма закони.
    Такива обикновени хорица като мен ( и като болшинството от Вас може би ) нямат право на глас. Ако нагниеш глава и номенклатурата рано или късно че я ''посече'' образни казано.
    Няма синдикати които да те защитят, понеже те са в комбина с управляващите. Общо взето - керванът си върви, нищо че кучетата си лаят.

  92. 92 Профил на Брадвата
    Брадвата
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#83] от "paolo51":

    Не носи от девет дерета вода.Много добре ми ясно какво е положението в БДЖ и какво беше в Кремиковци.Последният беше продаден за 1 $ и после препродаден.Тук е камъчето.

    treasurer
  93. 93 Профил на savsemnov
    savsemnov
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#90] от "PlamenVarna":

    Така е. Без проблеми няма никъде, но нашите министърчета и приятелчетата им тук и там по структурите просто нямат капацитет - не могат. Затова само знаят да "режат" и да се правя на реформатори. ЖП е сложен бизнес - в някои страни го могат, някъде не. Да видим къде го могат и като тях да правим.
    Аз съм за развитието на железниците. С развити железници страната ни ще бъде по-развита, отколкото без. Съгласен ли е някой в София да пушат само автобуси по булевардите?! - Не. Най-добре правителството да се вземе в ръце и да търси решение за развитие, а не за закриване, рязане, уволнения... Бол неща имаме да възстановяваме и развиваме, та никак не ни е малък потенциала - нищо, че не ни е огромен пазара. Да намерят хората, които могат, ако не, да си ходят...

  94. 94 Профил на PlamenVarna
    PlamenVarna
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    До коментар [#91] от "s75":

    Напълно сте прав.
    И от тоталната корупция и управленска импотентност по-лошото е проклетата склонност на повечето от сънародниците ни да се спасяват поединично и липсата на солидарност.
    Железничарите са изправени пред дилемата или да се защитят или да бъдат забелязани в протеста си и съответно да бъдат набелязани първи за уволнение.
    Незасегнатите граждани ще гледат отстрани безучастно, с мисълта - това мен не ме засяга.
    Докато и в техния двор заиграе мечката.
    За това всички трябва да подкрепим железничарите, кой с каквото може техния опит да защитят хляба си.

    ДОНОСНИК, ИЗПЯ ЛИ СИ "КРАТКИЯ ДОКЛАД" НА МОДЕРАТОРА ? НАТЕГАЧ, НАТЕГНА ЛИ СЕ ПО СТАР КОМУНДЕРСКИ НАВИК ? ЦЕНЗОРЕ, И БАН-а НЕ МОЖЕ ДА ВИ ПРИКРИЕ ИЗЛАГАЦИИТЕ
  95. 95 Профил на kratuncho1
    kratuncho1
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#64] от "merkel":

    Промит мозък имаш, ако го имаш изобщо. Така се случи, че се запознах с железниците в Германия - двигател на индустриалното развитие в тази страна, а и основен фактор за демографското развитие. Очевидно, тези ... дето ти ги пишат репликите не ги е грижа ... а бе, магистрали зидаме - няма лошо, ама само с магистрали не става - трябва и акъл ...

  96. 96 Профил на PlamenVarna
    PlamenVarna
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    До коментар [#93] от "savsemnov":

    Преди време бях в политиката и управлението на Варна.
    Един тогавашен министър на транспорта беше решил да реже здраво Варненското ЖП. Нямало вече товари, ферибота нямало вече какво да пренася. Поканиха ме от профсъюзите (и двата) и ръководството на ВнЖП на преговорите. И когато от софийския екип на министъра се убедиха, че няма да стане, защото освен с протест, грозящ в преминаване в стачка и единство между работници, ръководство и местна власт ги засипахме и с икономически данни и управленски обосновки. Даже станахме приятели с този министър. Отсраниха го от правителството месеци след това.
    В момента е още по голям хаос в управлението на страната ни.
    Суетене. Прибързани и необмислени решения на парче и отмяна на взети вече такива.
    Хаос без стратегия.
    Това е или управленска немощ или умишлен саботаж.
    Скапва се държавицата ни.

    ДОНОСНИК, ИЗПЯ ЛИ СИ "КРАТКИЯ ДОКЛАД" НА МОДЕРАТОРА ? НАТЕГАЧ, НАТЕГНА ЛИ СЕ ПО СТАР КОМУНДЕРСКИ НАВИК ? ЦЕНЗОРЕ, И БАН-а НЕ МОЖЕ ДА ВИ ПРИКРИЕ ИЗЛАГАЦИИТЕ
  97. 97 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#10] от "ямболия":

    Алоооооо, ти Еврейн ли си? Имаш ли си работа, че така говориш. Аман от баровци и съвети. Я ходи на борсата да видиш колко е готино.

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  98. 98 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    Уж правим капитализъм, а държим губещи държавни предприятия!!! Приватизация му е майката!!!

  99. 99 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 623 Неутрално

    Абе какво мрънкат!? SNCF (френските железници) търсят стотици работници в най-различни направления. Имат хиляди отворени места за работа.
    https://www.emploi.sncf.com/acces/eRecrutement_WebApplication-SNAPSHOT/

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  100. 100 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 873 Неутрално

    До коментар [#97] от "Tuco":

    И аз аман че от МОИТЕ данъци всяка година се дотира една фалирала фирма в която работят 15 000 души ...... Персонала на БДЖ трябва да бъде съкратен с 1/3 .





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK