БДЖ започва безсрочна стачка от 24 ноември

През март имаше предупредителна стачка на служителите на БДЖ и на Националната компания "Железопътна инфраструктура"

© Красимир Юскеселиев

През март имаше предупредителна стачка на служителите на БДЖ и на Националната компания "Железопътна инфраструктура"



От 24 ноември в железниците ще започне безсрочна стачка, като влаковете няма да се движат между 8 и 16 ч., обявиха в понеделник синдикатите. Стачката е в отговор на обявените от ръководство на БДЖ спешни мерки за реформи, включващи масови съкращения на персонал и влакове, както и поскъпване на билетите.


Мерките, които трябва да влязат в сила до края на годината, предвиждат 2000 от служителите на компанията да получат предложение да напуснат доброволно срещу обезщетение от 6 брутни заплати. Освен тях ще бъдат съкратени още неизвестен брой работници, след като дневно движещите се влакове бъдат намалени със 150. Цените на билетите за различните видове влакове ще се повишат между 9 и 15%.


Без отговор




"Не получихме отговор какво наложи промяната на плана за преструктуриране", заяви Петър Бунев от Синдиката на железничарите при КНСБ. Той изтъкна, че ръководството на компанията и правителството не спазват меморандума за разбирателство, подписан след предупредителната едночасова стачка на 10 март. Според него съкращенията трябваше да обхванат 2800 души до края на 2014 г., като се използват основно естественото текучество, пенсионирането и аутсорсването на дейности като почистване и охрана.


Тези съкращения трябваше да покрият изискванията на Световната банка за 30% намаляване на разходите за труд, които са част от условията за отпускането на спасителен заем за компанията от 600 млн. лв. Според синдикатите обаче още до средата на следващата година загубилите работата си ще достигнат 3000 души, като мнозинството от тях ще са от експлоатационния персонал, което допълнително ще влоши безопасността на превозите. "Нима положението в железниците се подобри, след като персоналът беше намален от 18 хил. на 13 хил. през последните години", посочи още Бунев. "Когато през септември предупреждавахме, че се готвят съкращения на 2000 души, от ръководството ни обвиняваха в дезинформация", отбелязаха още синдикалистите.


Гледна точка


"Аз никога не съм обещавал, че няма да има съкращения на 2000 човека. Винаги съм казвал, че в момента се прави преглед на структурите, на процесите, на целите, на задачите и след това може да се каже колко служители ще бъдат освободени", заяви пред БНТ Владимир Владимиров, председател на борда на директорите на БДЖ. Той посочи, че предложението за обезщетение от 6 брутни заплати е изключително голям жест от страна на компания, фалирала още преди две години. Или вървим към тези реформи, или дружеството върви към съдбата на "Кремиковци". Това е простичката истина", констатира още той.


По пътя на "Кремиковци"


Синдикатите също изразиха опасение, че железниците вървят по пътя на комбината, но посочиха като причина нежеланието и неспособността на ръководството да се възползва от възможностите за увеличаване на приходите. От профсъюзите изтъкнаха, че БДЖ отказва по 100 вагона товари на ден заради липса на подвижен състав. "Дори да приемем, че губим по 50 вагона товари на ден, при средна печалба от 1000 лв. на вагон БДЖ щеше да е на печалба", отбеляза Бунев.


Според синдикатите увеличението на билетите няма да доведе до повишени приходи, тъй като така влаковете ще изгубят предимството си пред автобусния транспорт и пътуващите ще намалеят. Намаляването на влаковете в движение пък ще доведе до дискриминация на регионален принцип и ще възпрепятства много хора да пътуват до работните си места, изтъкнаха от синдикатите.


"Ние сме положили всички усилия, за да има диалог и да постигнем преструктуриране със социална физиономия. По време на преговорите обаче се разбра, че често нашите препоръки дори на са били четени", коментира Екатерина Йорданова от КНСБ. "За нас стачката е последен инструмент, но изчерпахме всички други възможности. Очевидно новото ръководство иска да бъде само. Все пак разчитаме, че разумът ще надделее над емоцията и доказването и ще седнем отново на масата за преговори", изтъкна тя.


Според синдикатите едно от условията, при които биха се отказали от стачката, е подписването на нови колективни трудови договори, тъй като те са от изключителна важност в предприятие, в което текат структурни реформи и се готви приватизация. В петък изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев обаче заяви, че шоковите мерки няма да бъдат обсъждани, дори да се стигне до стачка.

Коментари (82)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Проста работа ,я по добре да ги фалират и всички на борсата да ги питам тогава

  2. 2 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Добре де, терсене е да те съкратят, сигурно много кадърни ще си отидат, много некадърници ще останат, но това са рисковете в една корумпирана с шуробаджанащина държава. Но тези които протестират, мислят ли, че ще им бъде по-добре, ако БДЖ фалира? 6 месеца, за колкото им дават заплати, е достатъчно време един кадърен човек да се ориентира и да си намери адекватна работа.

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  3. 3 Профил на dragalevski
    dragalevski
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Алоооо, правителството! Докога този държавен мастодонт ще виси на шията на всички ни? Фалит по бързата процедура и създаване на нова компания, която да играе по установените пазарни правила!

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  5. 5 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1536 Любопитно

    Е чак "безсрочно".
    Да не се врътнат утре синдикатите, че видиш ли щели да съкратят не 2000, ами 1500 и 500 да пенсионират.
    А между другото
    ....предложението за обезщетение от 6 брутни заплати е изключително голям жест от страна на компания, фалирала още преди две години.....
    е жест от страна на данъкоплатците, а не от Ръководството или Синдикатите, но това е друга тема.

  6. 6 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 955 Неутрално

    Последния напън на синдикатите да унищожат БДЖ ! Щели да стачкуват , алоо ми вие докато не работите губите приходи бе малоумнициии , демек влошавате финансовото състояние на БДЖ заради това ,че БДЖ ще съкращава персонал от който няманнужда !

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    Я да видим сега Боко "израстнал" ли е по отношение на синдикален натиск. Хич не обича да му стачкуват

  9. 9 Профил на berbenkov
    berbenkov
    Рейтинг: 1391 Весело

    БДЖ започва стачка.
    Поредната БГ закачка!

    www.berbenkov.hit.bg
  10. 10 Профил на Алеко
    Алеко
    Рейтинг: 450 Разстроено

    И какво искат тези от БДЖ-то - да си работят на загуба, а ние всички данъкоплатци да им плащаме заплатите.

    Трябва РЯЗКО съкращение и не само там, но и в цялата държавна и общинска администрация!

  11. 11 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    А следващата стачка я готвят полицаите... уууух на мама тиквето...

  12. 12 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    До коментар [#10] от "Алеко":
    Мда, и да плащаме гратисчиите от мургавия електорат...

  13. 13 Профил на dow_jones
    dow_jones
    Рейтинг: 616 Неутрално

    На тези не им ли е ясно, че с гръцки номера няма да стане работата?

  14. 14 Профил на devane
    devane
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Айде гледайте от гърците и стачкувайте до дупка. После като сами се доведете до фалит и идете на борсата бастуни такива ходете да хвърляте камъни по синдикатите който ви подучват на такива глупости.

    Хрантутници мамини.. марш!

    In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  15. 15 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2556 Неутрално

    Дори Станишев се отчете с нещо полезно, като дръпна шалтера на Кремиковци веднъж завинаги. Сегашните да не ги дошубее за 2 хиляди бройки?

    Гербаджийски корумпари, посрамихте България! Приравнихте ни с банановите републики!
  16. 16 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 780 Неутрално

    [quote#10:"Алеко"]а ние всички данъкоплатци [/quote]
    Аважаеми Алеко, ако наистина си съвестен данъкоплатец, от изкараните от теб 1000 лева, 500 взима държавата като ДДС, ДОО, ДОД и т.н. От тези, 500, 250 отиват за пенсии, и още 125 за съд, прокуратура, полиция, армия. Още 25 отиват за правителство, президент, парламент, администрация! И едва 100 отиват за всички останали като субсидии! Е сега нека всички да пишещи да кажат, за онези 400, ясно е, че не им се дават 100 за унивеситети, БАН, БДЖ, здравеопазване!

  17. 17 Профил на Спеакер
    Спеакер
    Рейтинг: 886 Неутрално

    БДЖ да се взимат в ръце, щото товарните превози са толкова добра възможност за печалба.

  18. 18 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Разбира се, че ще стачкуват! Това е начинът да се обнови вагонния парк,да се ремонтират по-добре машините,да се увеличат обемите на превоза,заплатите,....Циганите от кога чакат БДЖ да фалира. Ще извадят релсите и кабелите за нула време...Берекет!!! Радост в циганската държава...

  19. 19 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    "Или вървим към тези реформи, или дружеството върви към съдбата на "Кремиковци". Това е простичката истина".
    Простичка е, ама как да ги убедиш синдикатите като изпускат членския внос на 2000 души...

  20. 20 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 780 Неутрално

    [quote#18:"hinin37"]Циганите от кога чакат[/quote]
    Тц, няма да са циганите, бая материал е, ще трябва някоя фирма да си го нареже, от нашите!

  21. 21 Профил на evelin_m
    evelin_m
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Като евентуален клиент на БДЖ бих казал следното: Според мен нямат право да стачкуват! Когато българските влакове престанат да миришат на урина, когато началниците на влакове и кондуктори се научат да бъдат вежливи и в опрятен вид, когато се подобри интериора на купетата.Тогав аможе да стачкуват. И ако ня мястото на по-горе упоменатите хора се назначат три пъти по-малко като числен състав млади, приятни и възпитани индивиди, които да получават фонд работни заплати на прежде упоменатите.Ей тогава може ад се каже, че БДЖ е тругнало да се пооправя, а не да мирише на чесън и да се люпят семки в първото служебно купе!

  22. 22 Профил на tsvetana_m
    tsvetana_m
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Прекалено раздутата администрация на БДЖ, довежда до един много познат сценарий, който се разиграва в съседна Гърция.... Дълго време се отлага това съкращение, администрацията на железничарите трябва много драстично да се ореже, иначе фалита ще е неизбежен!

  23. 23 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 2016 Неутрално

    Интересно защо медиите не посочват, колко се е "подобрило" финансовото състояние на БДЖ, откакто се управлява от протежетата на партията.

  24. 24 Профил на Костадин Янев
    Костадин Янев
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Съкращенията трябва да започнат от администрацията, не от работници! За жалост.. глас в пустиня!

    На Боко трябва да му се забрани публична изява, въобще да говори даже, а най-добре да го пратят нанякъде, защото вече даже не е и смешно!
  25. 25 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    До коментар [#16] от "ban":

    Т.е ви се виждат малко субсидиите и предлагате да ви дадем повече ?. А какво мислите ако ви спрем парите напълно и ги пренасочим за пенсии или образование или здравеопазване ?.

  26. 26 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1437 Гневно

    Добре де - що купиха на кредит мотрисите от Сименс за пътническите влакчета, а що не купиха тягов подвижен състав който да кара товарачките?

    Влакчето на Сименс което джитка два курса на ден от София до Кюстендил, надали изкарва и 1000 лв на курс от всички пътници взети заедно. Една товарачка с 20 пълни вагона, както г-на горе казва ще изкарва по 1000 на вагон... Сега ако обича ръководството на жепето да ни обясни в кой случай ще се покрива разхода по заема - при пътническите или при товарните превози...

    И да стачкуват и да не стачкуват резултата няма да е блестящ ако не се наблегне на печелившата страна на нещата. Още повече ако ЖП-то продаде частта от дейността си която обхваща товарните превози... всичко за БДЖ ще свърши.

    Жената е покана за щастие
  27. 27 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    Ами просто това ще е фактическото състояние, на влаковете след премахването на 150-те влака. Просто няма да има пътнически влакове след 8 часа до 16-17 часа.

  28. 28 Профил на Strygalldwir
    Strygalldwir
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Безполезна паплач

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  29. 29 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 780 Неутрално

    [quote#25:"m17"]А какво мислите ако ви спрем парите напълно [/quote]
    Не знам, кои сте да спирате, но моя въпрос е нещо с 125-те лева, какво правим, щото не стигат на силовите структури, та по-скоро от тези 100 ще дадете на МВР.

  30. 30 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 780 Неутрално

    [quote#21:"evelin_m"]Като евентуален клиент на БДЖ бих казал следното:[/quote]
    Личи си, че не си клиент, купи си билет за влакчетата на сименс, повози се, и тогава говори глупости!

  31. 31 Профил на charlyb
    charlyb
    Рейтинг: 891 Неутрално

    Утре бат'Бойко ще отмени уволненията - той помага на всички!

    Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!
  32. 32 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1437 Весело

    До коментар [#30] от "ban":

    Малко по-нагоре споменах София-Кюстендил, защото съм пътувала. Та, цялото трасе е 89 км, и цялото трасе със спиранията се изминава за 2 часа и 30 мин. грубо казано. С автобусни превози дестинацията се изминава за максимум 1 час и 40 минутки, дори и зимата не надхвърля 2 часа. Е би ли ни казал каква е кирията при положение, че дори и с тази мотриса пътуването не е по-бързо??? Спестява се от разход за нафта? Не мисля и ще ти кажа защо не мисля - разхода по изплащането на тези влакчета не може да се покрие от спестената разлика за гориво и приходите от пътническите превози... а и всички знаем, че за ЖП-то дизела Лукоил го продава на други цени.

    Жената е покана за щастие
  33. 33 Профил на Strygalldwir
    Strygalldwir
    Рейтинг: 692 Неутрално

    До коментар [#30] от "ban":

    В момента влакчетата на Сименс миришат дори по-зле от съветските антики. Причината е проста - тоалетната е конструирана насред пътническото помещение, и с идеята да се чисти редовно. А имам чувството че безполезната паплач се хваща да чисти само след като има случаи на задушаване с амонячни съединения сред пътниците.
    Та не е проблема във влакчетата на Сименс

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  34. 34 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 780 Неутрално

    [quote#33:"Николай Цолев"]Причината е проста - тоалетната е конструирана насред пътническото помещение, и с идеята да се чисти редовно. [/quote]

    [quote#32:"bgpainter"] разхода по изплащането на тези влакчета не може да се покрие от спестената разлика за гориво и приходите от пътническите превоз[/quote]
    Е сега, не мога да ви разбера! Да ги върнем тогава, като не ви харесват! И заема няма да изплащаме, и готово няма проблеми!

  35. 35 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    До коментар [#16] от "ban": а бе прав си, ама не съвсем... Ако се отпусне кранчето за субсидиите, за които ти е мъка, съотношението бързо ще се промени в полза на субсидиите. Вече бяхме там, не помниш ли?

  36. 36 Профил на Strygalldwir
    Strygalldwir
    Рейтинг: 692 Неутрално

    До коментар [#34] от "ban":

    А не може ли просто да уволним малко безполезна паплач - за всеки разкаран паразит могат да се наемат по 3 лелки които поне да чистят редовно?

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  37. 37 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 780 Неутрално

    [quote#35:"Дамян"]Ако се отпусне кранчето за субсидиите, за които ти е мъка, [/quote]
    Става въпрос за презрапределението на субсидиите, а не за тяхното увеличаване, защото иначе ще се увеличат данъците. А сегашната криза само ни показва, че може и да се въртим в кръг, а ние си мислим, че вървим нанякъде!

  38. 38 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    До коментар [#26] от "bgpainter": Идеята да се приватизират "Товарни превози" е от отдавна Няма заем или евросредства, които да не са били свързани с това. Затова не се инвестира в "Товарни превози"
    Само че тройната не си падаше по приватизацията...

  39. 39 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 780 Неутрално

    [quote#36:"Николай Цолев"]за всеки разкаран паразит могат да се наемат по 3 лелки които поне да чистят редовно? [/quote]
    Тогава да назначат още 2000 човека!

  40. 40 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    До коментар [#37] от "ban":

    Разбирам те И аз съм за съкращаване на бюджета на МВР. Но с икономисаните средства няма как да запълним всички дупки от БАН през БДЖ до НОИ...

  41. 41 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    Обаче ми е интересно СК ще подкрепи ли реформата в БДЖ или ще го удари на популизъм? Приватизация, оптимизация на разходи, умение да устояваш на синдикален натиск... по-дясно от това не се сещам

  42. 42 Профил на exit13
    exit13
    Рейтинг: 450 Неутрално

    "Синдикатите" в България обслужват интересите на всеки друг ,но не и на обикновеният работник.В бдж има много хрантутници,които не искат да си ходят,най вероятно те са в дъното на тази стачка.

  43. 43 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    До коментар [#39] от "ban":
    Като се намалят влаковете ще е по-лесно и да се чисти с по-малко хора... сметнах с листче и моливче, щото не съм в БАН

  44. 44 Профил на Strygalldwir
    Strygalldwir
    Рейтинг: 692 Неутрално

    До коментар [#39] от "ban":

    Мисля че подценяваш количеството безполезни паразити в системата, както и огромните икономии които могат да се реализират чрез отстраняването им. На фона на което 2000 нови човека реално работещ персонал ще е един голям плюс.

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  45. 45 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 780 Неутрално

    [quote#44:"Николай Цолев"]Мисля че подценяваш количеството безполезни паразити в системата[/quote]
    Доколкото разбрах, кондукторите вече са от външна фирма, ти как мислиш дали си гледат по съвестно работата!

  46. 46 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    До коментар [#42] от "exit13": А бе щеше да си прав преди около 3 г. Напоследък заетите общо в холдинг БДЖ доста понамаляха... с поне 3000 д. за периода

  47. 47 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1437 Весело

    До коментар [#34] от "ban":

    Ти не ме разбра.

    Въпроса ми беше - Защо ръководството на БДЖ закупи от Сименс пътнически мотриси, а не закупи локомотиви за товарни превози за да се подпомогне печелившата част от дейността им?

    Защо....?????

    Жената е покана за щастие
  48. 48 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 780 Неутрално

    [quote#47:"bgpainter"]товарни превози за да се подпомогне печелившата част от дейността им? [/quote]
    Не съм сигурен дали товарните превози са печеливши, ако няма товари, и едва ли проблема е в локомотивите! Мотрисите, са купени доста отдавна, вероятно отново по някакъв заем за модернизация.

  49. 49 Профил на 5149mich
    5149mich
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    Нагли, ще протестират! Вън!

  50. 50 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1437 Любопитно

    До коментар [#48] от "ban":

    Ти прочете ли статията???
    В нея има следния цитат:

    "От профсъюзите изтъкнаха, че БДЖ отказва по 100 вагона товари на ден заради липса на подвижен състав. "Дори да приемем, че губим по 50 вагона товари на ден, при средна печалба от 1000 лв. на вагон БДЖ щеше да е на печалба", отбеляза Бунев."

    ... като не уточнява какъв подвижен състав им липсва - дали е тягов или просто има липса на специализирани вагони.
    Е като има липса защо не са наблегнали на запълването на тази липса, като всички знаем, че от пътнически превози не се ПЕЧЕЛИ, не и в България...??????????????????

    Жената е покана за щастие
  51. 51 Профил на PMK
    PMK
    Рейтинг: 340 Неутрално

    БДЖ и Гърция са в еднакво положение. Хем са затънали до гуша в дългове и работят на загуба, хем не искат да стегнат коланите.

    Онези, които вярват, и юдеите, и християните, и сабеите, онези [от тях] които вярват в Аллах и в Сетния ден, и вършат праведни дела, имат отплатата си при своя Господ и не ще има страх за тях, и не ще скърбят. [Коран, 2:62]
  52. 52 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Банално е човек да се повтаря, но още веднъж-всички вън от безплатния влак!!!
    Безобразие и нахалство!

  53. 53 Профил на izumena
    izumena
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Искам само да изясня че не управителния съвет на БДЖ, а работниците му ще стачкуват. Тук пак пишат хора, които смятат че стратегическите решения в една фирма се взимат и зависят от работниците. Не, работниците просто си искат заплатите, в това няма нищо странно.
    Странното е защо няма отговор на въпроса защо БДЖ се източваше толкова години
    защо единствените нови влакове, които се купиха при малкия Мук са дизелови при почти напълно електрифицирана мрежа
    Защо се скапаха международните превози
    Защо фирмата, която ремонтира мрежата не е част от БДЖ
    Защо не се развива градска железница в София, от която ще се печелят пари
    и т.н., и т.н.

  54. 54 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 948 Неутрално

    А не може ли да задължим транзитно преминаващите през страната ТИР-ове да ползват БДЖ. Хем ще си опазим пътищата, хем ще намалеят задръстванията и катастрофите, хем ще се спаси компанията.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  55. 55 Профил на racho
    racho
    Рейтинг: 498 Весело

    мдааа ще се пътува на стоп!

  56. 56 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1437 Весело

    До коментар [#54] от "tribiri":

    На това му се казва комунизъм... ша знаиш

    Жената е покана за щастие
  57. 57 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#56] от "bgpainter":

    Не му се казва комунизъм. На това му се казва да не можеш да си направиш сметката.

    Едно време Вили Бец беше най-големият душманин на БДЖ и с неговото специално участие, както и в резултата на "подаръците" които раздаваше се стигна до това дередже.

    Ако се изравнят таксите за преминаване на ТИРове през страната с тези в съседните държави, ТИР-овете сами ще се качат на влака.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  58. 58 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1539 Гневно

    Мотрисите на Сименс харчат колкото два автобуса нафта те са икономически изгодни.
    500 вагона липсват щото са в Сърбия.
    Кондукторите пак протягат шепички за стотинки.
    На Централна гара има въртележки за ограничаване достъпа до перона но не се използват.
    Ето за това трябва да се борят и стачкуват работещите в БДЖ.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  59. 59 Профил на Федор  Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 932 Весело

    Айде, Бат Бойко ни връща към края 1919... ама то му и прилича )) Див селянин, почти като Стамболийски

  60. 60 Профил на БГА Балкан
    БГА Балкан
    Рейтинг: 577 Весело

    Браво! Стачка до пълен фалит. После да видим кой ще е виновен.

    И в морето ми е до колене .....................
  61. 61 Профил на rotos
    rotos
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#50] от "bgpainter":

    Ти не си за "painter", та дори "bg".

    За мениджър си!

    Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш.
  62. 62 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 616 Весело

    Железниците са към фалит още от началото на 80-те години на миналия век.

  63. 63 Профил на zeer_streng
    zeer_streng
    Рейтинг: 616 Неутрално

    "От 24 ноември в железниците ще започне безсрочна стачка, като влаковете няма да се движат между 8 и 16 ч., обявиха в понеделник синдикатите".
    Каквито синдикатите – такава и стачката. Ще си вържат по една панделка на ръцете и ще работят, докато ги уволнят. Ако имаха истински синдикат и направеха истинска стачка, след няколко дни правителството ще се огъне, или ще си ходи в отставка, като онова на Жан.

  64. 64 Профил на Цонев
    Цонев
    Рейтинг: 542 Неутрално

    На железничарите са им железни главите...

    And some things that should not have been forgotten were lost. History became legend, legend became myth...
  65. 65 Профил на system1
    system1
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Няма дълго да изкарат така както я карат.

    Най-вероятния сценарии при така протичащите събития (т.е. стачките) за хубаво или лошо е един - фалит.

  66. 66 Профил на paolo51
    paolo51
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Решението е: на Тренчев и компания се връчва БДЖ срещу символичния 1&, поемат задълженията към държавата и ги остават да се оправят щом знаят как. Ние данъкоплатците повече не можем. А и ми писна вече 20 години, доктора да си павка лулата и размахвайки пръста си окичен с диамант (на показалеца като цар или папа) да ни дава акъл как да се прави бизнес.

  67. 67 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 634 Неутрално

    Защо трябва да има железници?
    1.Най безопасният транспорт след авиопревозите.
    2.Най сигурното придвижване през зимните и есенните месеци.
    3 .При добри железници и най бързият транспорт за къси и средни разстояния.
    4.Най екологичният транспорт ако всички линии са електрифицирани.
    Какво ще стане ако няма жп. транспорт .
    Увеличаване на товарните и автобусните превози .От това следва увеличаване на задръстванията , катастрофите и износването на пътищата.
    п.с. Знам че разбирачите ще ми нацъкате минуси .Само да поясня не работя и нямам нищо общо с ж.п. транспорта.

  68. 68 Профил на Брадвата
    Брадвата
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Няма как, БДЖ е неплатежоспосонбо и свръхзадлъжняло като съществува благодарение на държавата.Де факто БДЖ е в състояние на фалит.Няма какво да се умува и стачкува.Тези 2000-3000 железничари ще трябва достойно да напуснат, с или без социален пакет.Собственик на БДЖ е държавата, която има право да се опита да реформира и оздрави дружеството преди това да свърши някой синдик, но тогава резултатите за работещите съвсем няма да са добри.

    treasurer
  69. 69 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Населението на страната намаля, а каквото е останало се съсредоточава в големите градове. При това положение няма как да се запазят същия брой влакове, особенно между по-малките градове. Отделно че щата 100% е надут.

    Отгоре на това половината билети не се плащат иил отиват в джоба на кондуктора.

    А колко по-интелигентни схеми за източване има само можем да гадаем.

  70. 70 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1437 Весело

    До коментар [#57] от "tribiri":

    Спомням си горе долу от кога започнаха да потъват нещата. Мисля, че беше по времето на един транспортен министър май Краус му беше името.

    И си прав - точно се си правят сметката и то целенасочено, иначе чак такива груби грешки дори и абсолютно неграмотен не може да сътвори... спорно е де

    Жената е покана за щастие
  71. 71 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1437 Весело

    До коментар [#61] от ".dru":

    Ам... painter съм, че даже и бг, ама по ред причини станах инж., при това транспортен, но проста кирка го играя... както се казва по нашите ширини и без ментори може, ама става по-бавно

    Жената е покана за щастие
  72. 72 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    Да си стачкуват!Защо с моите данъци,трябва да се заплаща тяхната работа?!

  73. 73 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#71] от "bgpainter":

    По нашия край има един Хараламби Стоянов... ти да не си му нещо рода...и той нещо стачкаджия го раздаваше...

    الرجل الكبير
  74. 74 Профил на tam17540965
    tam17540965
    Рейтинг: 672 Весело

    [quote#72:"popovski31"]Да си стачкуват!Защо с моите данъци,трябва да се заплаща тяхната работа?! [/quote]

    Че не е редно, не е. Обаче чувал ли си израза?
    "Измръзнал съм като вакарелски спирач".

    Интересно, обаче не протестираш , че с твоите данъци се заплаща кибиченето на милиционерите. За тяхната работа освен "люпене на семки" , друго не мога да се сетя.

  75. 75 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1437 Весело

    До коментар [#73] от "bigman1":

    О не, против стачките съм и то много против. Моето разбиране е - щом имаш дупе да харчиш безпризорно и без сметка трябва да имаш дупе и да изкарваш, а не да се жалиш, че видиш ли бил ти труден живота заради това, че не си кадърен. Ако не си кадърен - потъваш, толкоз и никой не трябва да те поддържа на командно дишане... а ако е обратното ще изплуваш или просто няма да се оставиш никога да глътнеш вода.

    Трябва да се мисли винаги и то не само за днес.

    Жената е покана за щастие
  76. 76 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 783 Неутрално

    До коментар [#56] от "bgpainter":

    Напълно съм съгласен с тезата, която поставяш!
    За съжаление в България управляват хора преди всичко "наше момче" отколкото знаещи и можещи.
    Доста хора са се сблъскали с управлението само в учебниците.
    Удивен съм дори от хора с умствен потенциал (мой приятел - добър икономист) когато започнат да решават реални казуси от икономиката.
    При лоши резултати като по учебник първата мярка е съкращаване на работната ръка на принципа няма човек - няма проблем. Ще съкратим, ще отложим, няма да плащаме, ще се откажем - т.е. всичко свързано със съкращаване на разходите без ни слово за увеличаване на приходите!
    Веднъж го определих като футболен отбор в лошо финансово състояние. Ще разпродадем стойностните играчи, ще забавим плащанията, ще наемаме хотели и транспорт от нисък ценови клас. Накрая ще достигнем да не пътуваме за гостуване на отбор от който ще загубим. Започваме да губим и от играта и резултатите, спонсорите, рекламодателите. Накрая изпадане в по-долна дивизия.
    В момента наблюдавам тези предложения и в БДЖ. Вместо да насочим сили в печелившото се ориентираме към съкращаване, закриване, разпродаване.
    За преструктуриране и реформиране е необходим задълбочен анализ с проучване на международен опит и насоки за развитие.
    БДЖ има възможности за развитие и печаливша стратегия. Щом други страни печелят значи може.
    Предложението на колегата за ТИР-овете не е лишено от смисъл, въпреки, че го представи по неподходящ начин.
    При добра постановка на предложението, то ще намери потребители. Не е само до спестяването на 100 л. нафта от Свиленград до Русе. Спестяват се достатъчно такси, време за почивка на Екипажите (изключително следено в ЕС). В много държави през почивните дни е забранено пътуването на тежкотоварни автомобили. При добра оферта с гарантирано изпълнение биха се намерили потребители.
    При добра организация и допълнителни услуги в комбинация с други видове транспорт биха се намерили допълнително потребители.
    Пътническите превози не могат да бъдат печеливши при инфраструктурата на България и шоково инвестиране там е въпрос на далавера, като предварително се е знаело, че няма да може да се обслужва кредита.
    За съжаление упревленците ни са като коне с капаци и високо самочувствие за непогрешимост.
    Като довод за единствено вярното тяхно решение се ползва добре познатия приьом на противопоставянето, ако не пеиемете това което е лошо, ще стане още по-лошо. Всяване на страх и ако някой протестира, ще е първия потърпевш.

  77. 77 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1437 Весело

    До коментар [#76] от "ПАСТОРА":

    Именно!!!

    Има варианти много и ако имаше малко воля би могло да се направи от БДЖ едно наистина печелившо предприятие, определено не е като да няма възможности.

    Жената е покана за щастие
  78. 78 Профил на rhk011076282
    rhk011076282
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    Те са много лесни - докато са на работните си места, но няма да изпълняват задълженията си - ще са на работа, но няма да получават заплати и готово.

  79. 79 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1979 Весело

    " Ще освободим 2000 човека до нова година. Първите 1000, подали доброволно молби, ще получат 6 заплати бонус, а останалите 1000 — нищо..."
    Така де, кой както иска: кеф ти стачка, кеф ти пачка...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  80. 80 Профил на glupcho68
    glupcho68
    Рейтинг: 996 Неутрално

    До коментар [#76] от "ПАСТОРА":


    До коментар [#77] от "bgpainter":

    И не само това.Още преди години когато всичко беше държавно направиха заплатите на шефовете на държавните фирми огромни а управляващите сложиха там свои хора,които просто си седяха на стола.По-удачно беше да се направят заплатите нормални а когато фирмата има добри резултати на мениджърите да се увеличава автоматично заплатата за да имат стимул за работа а не да забатачват всичко с некомпетентност и нежелание за работа.

    Понякога се случват и хубави неща в живота ни!
  81. 81 Профил на jos
    jos
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Като искате работа , каде са ви вагоните бе тулупи!!!!!

  82. 82 Профил на марулко
    марулко
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#56] от "bgpainter":

    Всъщност това е практика в много държави а в швейцария почти закон, просто въпрос на държавна политика.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK