В БДЖ е трябвало да протестират, когато дружеството е задлъжнявало, смята транспортният министър

 

© Цветелина Белутова, Капитал

 



Министерството на транспорта категорично подкрепя всички мерки, обявени от ръководството на БДЖ. Това каза по БНТ транспортният министър Ивайло Московски. Той поясни, че съкращенията на служители, спирането на влакове и оптимизирането на работата ще доведе до намаляване на оперативните загуби на компанията, което ще позволи да бъдат получени средства от Оперативна програма "Транспорт" на ЕС.


По думите на министъра при сегашното състояние на БДЖ е безсмислено в него да се наливат пари, защото няма начин те да бъдат върнати. Московски отрече твърденията на синдикатите, че липсва диалог, като добави, че времето за протести е минало и те е трябвало да бъдат организирани, когато дружеството е задлъжнявало. Според него набелязаните мерки са с единствената цел БДЖ да го има.


В транспортното министерство смятат, че ръководството на железниците се справя с работата си, което се доказва от факта, че загубите на дружеството са намалени от 50 млн. лева през 2010 година до 25 млн. лева сега.




В отговор на въпрос Московски обяви, че ще разреши исканото поскъпване на билетите за влак, тъй като сега те са "ненормално ниски". "Дори след поскъпването пътуването с влак ще е по-евтино от това с автобус", обеща министърът.


Московски е категоричен, че няма да отстъпи пред исканията на синдикатите, защото работата му ще се оценява възоснова на свършеното. "Предпочитам да бъде уволнен като реформатор, отколкото като некадърник", заяви министърът. В заключение той призова синдикатите да обмислят добре действията си, тъй като, ако направят стачка ще доведат БДЖ до фалит.

Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mechopuh
    mechopuh
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Гръцки сценарий с БДЖ.

  2. 2 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2172 Неутрално

    БДЖ е умалено копие на Гърция!Когато вземаха незаработени заплати,мълчаха!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  3. 3 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2172 Неутрално

    До коментар [#1] от "mechopuh":

    Значи,все пак е вярно,защото и ти мислиш същото!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  4. 4 Профил на Брадвата
    Брадвата
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Малко е серт, но е много прав е министъра.

    treasurer
  5. 5 Профил на hyacibthus
    hyacibthus
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Правителството трябва да спаси бюджета, това е много по-важно от няколко работници в БДЖ които ще останат без работа. Все пак ако бюджета бъде спасен всички ще сме по-добре. Не би трябвало министъра да се съобразява с исканията на БДЖ. Те не могат да се сравняват с ползите за нас ако бюджета бъден спасен.

  6. 6 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 698 Неутрално

    Задлъжняването е резултат само от некадърно управление. Бай Иван машиниста да не би да знае балансите на фирмата.

  7. 7 Профил на mechopuh
    mechopuh
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#6:"focusnik"]Задлъжняването е резултат само от некадърно управление. Бай Иван машиниста да не би да знае балансите на фирмата. [/quote]

    Така де. Гърция. Докога да плащаме?

  8. 8 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 3054 Неутрално

    "ненормално ниски" - цени, които не се променят ОБЕКТИВНО, а конюнктурно, не са съобразени нито с пазара, нито с НЕНОРМАЛНО НИСКИТЕ ДОХОДИ. Г-н министърът може би по-премерено трябва да налага РЕФОРМИ, защото едва ли съкращения и увеличени цени ще променят нещо без да се промени ОРГАНИЗАЦИЯТА и най-вече МАНТАЛИТЕТА на работещите в БДЖ.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  9. 9 Профил на Брадвата
    Брадвата
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Няма как, БДЖ е неплатежоспосонбо и свръхзадлъжняло като съществува благодарение на държавата.Де факто БДЖ е в състояние на фалит.Няма какво да се умува и стачкува.Тези 2000-3000 железничари ще трябва достойно да напуснат, с или без социален пакет.Собственик на БДЖ е държавата, която има право да се опита да реформира и оздрави дружеството преди това да свърши някой синдик, но тогава резултатите за работещите съвсем няма да са добри.

    treasurer
  10. 10 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 696 Неутрално

    БДЖ се опита да протестира и след като ГЕРБ дойде на власт,но с шменди-капели стачката се отмени.Забравихте ли това,господа?

  11. 11 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Това е типичен пример защо държавата не бива да бъде собственик:
    1. Държавата е лош собственик
    2. Държавата не е добър мениджър
    3. От държавата се краде по много и постоянно
    4. Корумпирани синдикалисти изнудват с политически средства за постигане на икономически цели
    5. Държавата когато греши плаща цял народ

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  12. 12 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 736 Неутрално

    "В отговор на въпрос Московски обяви, че ще разреши исканото поскъпване на билетите за влак, тъй като сега те са "ненормално ниски"."

    То с тези цени не можете да съберете клиенти, представям си с по-нормалните цените.

  13. 13 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#11] от "ironhorse":

    1. ТАЗИ Държава е лош собственик
    2. ТАЗИ Държаване не е добър мениджър
    3. При ТАЗИ държава се краде по много и постоянно
    4. Само корумпирани синдикалисти биха се оставили ТАЗИ държава да ги изнудва с политически средства за постигане на икономическите СИ цели
    5. Държавата когато греши плаща цял народ. О, да, точно така става в момента. .

    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  14. 14 Профил на Костадин Янев
    Костадин Янев
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Айде пак си мият ръцете с работниците! Абе сган такава, онзи където бие с чука по колелата на влака да не би да е наясно със финансовия баланс на компанията? Той затова и чука с чука по цял ден!

    На Боко трябва да му се забрани публична изява, въобще да говори даже, а най-добре да го пратят нанякъде, защото вече даже не е и смешно!
  15. 15 Профил на Stavrogin
    Stavrogin
    Рейтинг: 810 Неутрално

    да го закриват това БДЖ, ако не работи на пазарен принцип, тези 2000-3000 човека да се оправят както могат, мен някой да не би да помога като оставам без работа, оправям се както мога съобразно способностите си

    Отишло едно джудже при Веско Маринов за автограф и му казало: „Г-н Маринов, пораснах с вашите песни“.
  16. 16 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#13] от "wreck":

    Не само тази, а ВСИЧКИ държави !!!

    "Не е луд този дето яде зелника, а този дето му го дава."

    Когато има възможност да се открадне, няма значение западняк ли си източен ли си, северняк или южняк.
    Щом е дадена възможност винаги ще се намери крадец.


    Социалистическите експерименти по нашата територия слава Богу приклюват.

    Да му мислят венецуелците какво ги чака.

    БДЖ да фалира, и без това тия дългове от 800 млн. ще се плащат от всички нас. Като не искат съкращение от 2000, тогава от 13 000 и точка.
    Все ще се намери частна инициатива за пътнически превози, без дембели и синдикални парвенюта и изнудвачи

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  17. 17 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Старата максима - разделяй и владей. Насъскване срещу железничарите. От моите наблюдения мога да кажа едно - 95% от тях работят съвестно, и делник и празник, и денем и нощем, и не точат нафта за да я продават. Имат образование, което трудно ще им даде възможнаст да работят друго - просто такова им е дала държавата.
    В същото време министри, председатели на бордове на директорите и изпълнителни директори източваха и продължават да източват компанията. В това поне са много компетентни.

  18. 18 Профил на Костадин Янев
    Костадин Янев
    Рейтинг: 466 Любопитно

    До коментар [#2] от "lz2":

    Смях без гащи! Кога пък РАБОТНИК е взимал незаработена заплата от БДЖ - май никога? Ако говорим за администрацията, това е друг въпрос.

    На Боко трябва да му се забрани публична изява, въобще да говори даже, а най-добре да го пратят нанякъде, защото вече даже не е и смешно!
  19. 19 Профил на liion44
    liion44
    Рейтинг: 524 Неутрално

    преди години ползвах влак до София в ранните часове .ходех много по рано за да си намеря място .интересното е че никой не купуваше билети а влака беше всеки път препълнен .кондуктора събираше пари кой колко даде ..и пускаше 1 билет на 10 пътника .след време по продадените билети се разбра .че влака няма пътници ,а никак не бе така но го спряха ..това е показателно за мениджърското поведение ..и за контрола ..в БДЖ

  20. 20 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#16] от "ironhorse":

    В момента министър на финансите е един, който мисли като тебе.
    Талибан от либертарианската деноминация на пазаропоклонниците. Сега ще те помоля да му влезеш в положението и да си представиш трагичната дилема, в която се е нахакал:

    Ако той е добър министър, и с работата си докаже, че държавата може да е добър стопанин и менаджер, значи че е лош либертарианец и подлежи на там квото им правят в неговата църква.
    Ако обаче е кофти министър, той ще докаже, че Пазарът е един и Милтън Фридман е негов пророк.

    А сега де?!

    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  21. 21 Профил на Брадвата
    Брадвата
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#6] от "focusnik":

    Бай ти Иван машиниста, ако не се е занимавал да точи и продава нафта е можел да хвърли едно око на търговския регистър за да види балансите.Ако пък не разбира от баланси да е чел вестник или да е гледал телевизия там от години се говори колко задлъжнява БДЖ и работи на загуба.Нищо, сега ще има достатъчно време!

    treasurer
  22. 22 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 963 Неутрално

    Транспортният министър се изказа като семкаджия
    Вина за батака в който се намират ДБЖ не е на работниците а няколко правителства.Не е работа на работещите там да следят управленското безхаберие.
    И вместо да се чуди как са си измие ръцете и да продължи агоният с каквото може ,ще е добре да се по съветва със специалисти в тази област (ако му стиска ще поговори по темата с Прошков) и да направи краткосрочен план.
    Поне да спре загубите.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  23. 23 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Искрено съжалявам за двете хиляди служители, които ще останат на улицата. НО !!! има една приказка - По добре ужасен край, от колкото ужас без край. Според мен този ужасен край трябваше да настъпи преди 5-10-15г. Защо се чакаше толкова дълго време? Защо се замотаха нещата с десетилетие ? Ако съкращенията бяха направени о време и поетапно, поне имаше голями шансове хората да си намерят работа . А сега вече е почти не възможно. Кризата яко удари и няма работа.

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  24. 24 Профил на Стенли1
    Стенли1
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#11] от "ironhorse":
    Стига с тези празни заклинания-държавата лош собственик. Под този лозунг си раздадохте цялата държава, сега и Товарни превози! Като приватизирахте Кремиковци и БГА Балкан и още стотици такива, да не би новите "собственици" да бяха по-добри от държавата? Просто един кух лозунг за разграбване. Като раздробихте земята на милион собственици какво постигнахте- да ядем домати от Турция, ябълки от Франция и Полша и какви ли не боклуци от чужбина. Реформи трябва да се правят само с ясна програма за по-добри резултати-икономически и социални, а не с идеологически заклинания. Наемат се добри мениджъри и се търси резултат- няма значение каква е собствеността- чисто частна, акционерна, кооперативна или държавна!

  25. 25 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#24] от "Стенли1":

    Не светотатствай срещу Пазара!

    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  26. 26 Профил на Стенли1
    Стенли1
    Рейтинг: 524 Весело

    До коментар [#25] от "wreck":
    Е ние българите сме така, от богомилите насам все срещу течението

  27. 27 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#26] от "Стенли1":

    Така е, ама Пазарът може да се разгневи и да ни порази.
    Е, не в момента, щото баш сега едни лоши гърци го изплашиха с техния светотатствен референдум.

    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  28. 28 Профил на dragalevski
    dragalevski
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#24] от "Стенли1":

    В едно не си прав: има огромно значение каква е собствеността. Аз лично не се сещам за държавна фирма с добро и ефективно управление, която да е добър данъкоплатец, да генерира печалба и да дава солидни бонуси на служителите си. Подсети ме, ако знаеш.

  29. 29 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#28] от "dragalevski":
    Държавата е нещо повече от стопанска единица и генерирането на печалба(в монетарния смисъл) не е сред приоритетите и'.



    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  30. 30 Профил на dragalevski
    dragalevski
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#29] от "wreck":

    Точно така. И затова не й е работа да бъде стопански субект в този смисъл.

  31. 31 Профил на Стенли1
    Стенли1
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#28] от "dragalevski":Че те от такива "реформи" не останаха държавни компании. Но имаше и то много, попилени само заради такива кухи идеологеми. Сещам се например за една много добра банка- Булбанк, която Костов подари на италианците. Сега този, който им я продаде е "добрия стопанин". Само дето гледам Уни Кредит Груп е поставена под особен надзор и то миналия ден, от Г-20. Що ли така, след като стана частна, при това много едра частна собственост е под особено наблюдение. Мога да давам хиляди примери за лошо управление на частна собственост- но това не значи, че частната собственост е лоша форма на собственост, просто това е една от формите на собственост и нищо повече. А ефективността на управлението зависи от поставените цели пред ръководния екип, от самия ръководен екип и разбира се ефикасен контрол на изпълнение на поставените цели!

  32. 32 Профил на rosalinda33
    rosalinda33
    Рейтинг: 237 Неутрално

    как никой не е наясно каква излишна администрация има в това БДЖ,хора които не са виждали влак,такива измислени длъжности които си вземат заплатките,цял ден на лафче и кафенце чакат да дойде 16ч,утре пак-това са търтеите,паразитите и никога за тях няма съкращения,ами тя рибата се вмирисва от главата

  33. 33 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#30] от "dragalevski":
    [quote#30:"dragalevski"]Точно така. И затова не й е работа да бъде стопански субект в този смисъл. [/quote]
    ---------------
    Значи няма нужда да бъде оценявана като такъв субект.
    Достатъчно и' е да бъде критикувана на базата на обществения договор, по който е страна.
    Надявам се, знаете кой е другата страна.

    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  34. 34 Профил на dragalevski
    dragalevski
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#31] от "Стенли1":

    Не знам Костов да е подарявал банки. Ако не ме лъже паметта, цената на тази сделка беше 150 милиона долара, което за онези времена е повече от прилично. Но така и не разбрах коя държавна фирма би ми дал за пример в потвърждение на тезата си?

  35. 35 Профил на kratuncho1
    kratuncho1
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#2] от "lz2":

    Инфраструктура не значи само правене на нови магистрали, а и съхраняване и развитие на създаденото ... пък било то с бригадирски труд или от тройната коалиция. Железниците са изключително важни за индустрията, ако я има разбира се. Виждаме защо БДЖ станаха гръцки сценарий - като няма индустрия за какво са ни! Направи си труда да провериш колко товарни композиции има на ден в Отечеството - не знам можеш ли изводи да си направиш ...

  36. 36 Профил на 7vodki
    7vodki
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#21] от "Брадвата":
    бе гледам много вестници четеш ! И като чете-чете ,защо не ни разкажеш какво прочете за ,да кажем БМФ,НЕК,ВиК как са ? че като хвърля картите на ВиК Варна (дето имаше 9 милиона в касата --преди 2 години ) все му се пада -фалит ?Що ли ?

  37. 37 Профил на 7vodki
    7vodki
    Рейтинг: 409 Неутрално

    и още нещо да ви кажа !Защо ни се смее европата !ами бях в чехия скоро --всичко ,което си е било държавно си е ДЪРЖАВНО --и железниците и енергетиката им !даже ПИЛЗЕНСКО пиво е със смесено участие ...................но хората там са други !Никой няма да напише пост с думите :съжалявам за 2000 работници -но ...незнам си кво !Глупости!Всички на вън .....всички да подкрепим стачката !И тоя министър ,баси наглия тип ---да сте стачкували !Е може ли да си толкова нагъл бе байно ---ами ти де беше ?! обучаваше се за министър ли ?
    ИЗЛИЗАЙТЕ ХОРА --В Чехия ,бременните жени излязоха ,да защиитят работните места на мъжете си !Ние / какво ?

  38. 38 Профил на tam17540965
    tam17540965
    Рейтинг: 696 Неутрално

    "В БДЖ е трябвало да протестират, когато дружеството е задлъжнявало, смята транспортният министър"

    Изглежда министърът смята , че вакарелските спирачи са подписвали договорите с банките. Браво.

  39. 39 Профил на rosalinda33
    rosalinda33
    Рейтинг: 237 Неутрално

    не сме народ,а мърша- беше казал един велик поет и май познал

  40. 40 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    Този палячо защо не каже на глас, откакто партият докопа властта и протежетата й управляват БДЖ, намаляват ли задълженията на компанията или се увеличават!?

  41. 42 Профил на 7vodki
    7vodki
    Рейтинг: 409 Неутрално

    задълженията се увеличават ,откакто мики маус купи стъклените мотриси ...дизели !!!!ужас !!! кой купува дизел при условие ,че има електромрежа по трасетата ? Както и да е !Нали се сещате кой сега ,типично по на шенски потрива ръце ......? ами много ясно ----ЕТАП,БИОМЕД ,НИШЕКЛИ и други разни червени ескадрони !Затова ---всички навън --да подкрепим ХОРАТА на БЪЛГАРСКИТЕ ЖЕЛЕЗНИЦИ

  42. 43 Профил на otezprokopii
    otezprokopii
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Един от последните мастодони на Комунизма, трябваше от давна някой да го е престуктурирал вече, но просто предните правителства нямяха топки, защото е свързано и с висока социална цена която трябва да се плати. Успех!!!

  43. 44 Профил на 7vodki
    7vodki
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#43] от "otezprokopii":

    глупости

  44. 45 Профил на partakesh
    partakesh
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#44] от "7vodki":

    Дърти комуняги - край нямате и още за бай тошо жалите!

  45. 46 Профил на Георги Иванов
    Георги Иванов
    Рейтинг: 237 Неутрално



    До коментар [#40] от "svoboden":

    В транспортното министерство смятат, че ръководството на железниците се справя с работата си, което се доказва от факта, че загубите на дружеството са намалени от 50 млн. лева през 2010 година до 25 млн. лева сега

    Моля ви,четете цялата статия а не само заглавието
    Стачките с нищо няма да помогнат на работниците. Икономиката си има свой правила и в един момент искат сметка за взетото.Ръководството на БДЖ трябва да почне метлата от раздутата аадминистрация а не от човека с чукчето в ръка,защото пак ние ще се возим в тези влакове а липсата на хора ще започне да довежда до срив в работата и катастрофи. То не,че и сега не стават де палят се както вървят.

  46. 47 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    До коментар [#46] от "Георги Иванов":

    И като има загуби 50 млн. през 2010 г. и 25 млн. през 2009 г. според Вас по време на управлението на партията увеличават ли се или намаляват задълженията!?

    Може би за сравнение трябва да посочим резултатите през 2007 - печалба 24 млн. лв. и през 2008 - загуба 9 млн.лв.


  47. 48 Профил на 2leva
    2leva
    Рейтинг: 535 Любопитно

    ЧЕРВЕНАТА ШАПЧИЦА решила да отиде с нашето БДЖ при баба си, все пак помислила си тя ще е по-бързо, по-сигурно, а и времето си е пари и защо най-накрая всичко да е като в приказките.

    Но в последния момент един министър се "престрашил" и и се обадил и я посъветвал все пак да си вземе пътя през гората и да не се надява на нашите железници, докато не минат "реформите" в тях.

    И ето как министрите обяснили случилото се след това ….

    МИРОСЛАВ НАЙДЕНОВ: Един ден Червената шапчица тръгналa да носи на баба си храна в една кошничка. Всички тези храни били по стандарт "Стара планина". И затова бабата изгаряла от желание да получи храна, защото ние сме това, което ядем.

    СЕРГЕЙ ИГНАТОВ: Добрата подготовка, която дава българското училище по география и математика, е позволила на това дете да се ориентира само в гората. Още повече, че в училище то е разговаряло с училищния психолог и без страх е тръгнало към гората. Догодина ще въведем часове за срещи с вълци. Колективи вече подготвят учебните и помагалата.

    ТОТЬО МЛАДЕНОВ: Обърнете внимание каква потребителска кошница е очаквала възрастните хора. Това показва социалната политика на правителството, защото тази баба е вдовица, а вдовишките пенсии ще бъдат увеличени. Ако осъществим пенсионната реформа, мъже и жени се пенсионират на 80 години. Тогава тази баба ще работи и няма да живее в гората.

    РОСЕН ПЛЕВНЕЛИЕВ: Само след шест месеца тази пътечка, по която е вървяла Червената шапчица, ще стане горска магистрала и с колите до тази и друга баби в гората ще се отива за десет минути.

    ТРАЙЧО ТРАЙКОВ: Бабата ще продължи да се топли с дърва в гората. И ако се оказва по-изгодно с отопление на твърдо гориво, ние няма да строим АЕЦ Белене.

    НОНА КАРАДЖОВА: Искам да подчертая, че къщата на бабата не е построена в защитена местност, както твърдят еколози. Затова част от гората зад къщата на бабата е изсечена и се предвижда строеж на ски писта.

    СИМЕОН ДЯНКОВ: Вълкът нападнал бабата и Червената шапчица, защото е бил гладен. Да, така е. Не отричам, но ясно искам да кажа,че пари за храна на вълци няма. Гладни, жадни - това остава техен проблем. Нашите вълци все пак са много по -стабилни от американските.

    СВИЛЕН НЕЙКОВ: Възрастните хора, ако спортуват, може те да ходят при внуците си, а не обратното. Затова предвиждаме фитнес зали в гората, за да може старите хора да поддържат здравето си.

    ВЕЖДИ РАШИДОВ: Ако имахме един хубав музей, един български Лувър, тая баба щеше да се разхожда по цял ден из него, вместо да дивее по горите и да я ядат вълци. Чудя се как някой хора не могат да го разберат това. Любовта към изкуството няма възраст. Като съм бил в Париж, много пъти виждам как техните бабички по цял ден са из музеите.

    ЦВЕТАН ЦВЕТАНОВ: При акция "Бабата" със съдействието на ловец е хванат вълкът, извършител на тежкото престъпление. Той е криминално проявен, многократно са повдигнати обвинения към него, но интересно защо съдът не се е произнесъл досега с присъди. Само това искам да попитам.

    МАРГАРИТА ПОПОВА: Съдебната система работи въпреки някой недостатъци. Тя ще поеме вълка и той ще получи присъдата, която заслужава. Убедена съм в това.

    БОЙКО БОРИСОВ: Изял вълкът бабата. Неприятно е, но аз искам да попитам: къде бяха правителствата предишните двайсет години, защо не уредиха бабата в старчески дом, а са я захвърлили в гората? В Банкя старите хора са си по къщите. И ние сега ще се погрижим за старите хора в горите. Ето, направили сме трийсет нови пътечки. Утъпкваме още петнайсет и до края на нашето управление ще имаме четирийсет и пет нови горски пътеки! Само това да е, аз ще съм доволен!


  48. 49 Профил на BG
    BG
    Рейтинг: 1024 Неутрално

    Браво, само така! Най-после, след 20 години цоцкане, е време за работа!

  49. 50 Профил на BG
    BG
    Рейтинг: 1024 Неутрално

    До коментар [#47] от "svoboden":

    ха-ха-ха, само с фризирани бюджети и с наливани пари от червендалското правителство!

  50. 51 Профил на interesen1
    interesen1
    Рейтинг: 581 Неутрално

    По-добре да си потърси човек работа в странство, отколкото да чете такива неща...
    при положение, че дори сега по много маршрути автобусите са по-евтини и така конкурират БДЖ - по-бързо, по-евтино, в горещините и по-комфортно (БДЖ климатиците работят по случайност), мин. далеч не си е сверил часовника...

  51. 52 Профил на Коста Атанасов
    Коста Атанасов
    Рейтинг: 751 Неутрално

    До всички застъпници на масовите съкращения в БДЖ:

    1. Я се опитайте да се поставите на мястото на работниците. Хем бачкаш като луд за малко пари,хем ти бият шута, а клати...урците остават.

    2. След като си работил доста годинки и си над 30 вероятността да си намериш работа клони към 0.


    Резултатите от подобни съкращения са спорни. Като уволниш машиниста, кой ще кара влака ?

  52. 53 Профил на Нели Ангелова
    Нели Ангелова
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    Министърът и шефът на БДЖ да бъдат уволнени! Това е държавно предприятие! Срам и позор за некърните управленци, които унищожиха БДЖ! Това е най-сигурният, най-добрият транспорт! След като се унищожи БГА Балкан, идва ред и на жп транспорта! Браво гробари! Закривайте, закривайте!

    нели ангелова
  53. 54 Профил на 7vodki
    7vodki
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#45] от "partakesh":

    жаля за децата ти ,че като отидат в странство и видят влак ,ще се чудят -кой туй нещу

  54. 55 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2447 Неутрално

    Пак ще кажа: Съкращенията и другите шокови мерки са нужни. Въпроса е обаче да се направят както трябва и да се изпипат и други детайли. Никой не каззва как ще се привличат пътници. Навсякъде по света железниците се считат за най-чист и удобен транспорт. За това никой нищо не казва. Само и единствено с тези мерки няма да се постигне много.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  55. 56 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    Еееей, голям циркаджия този министър. Защо обикновените железничари не били протестирали, когато дружеството е задлъжнявало ??? Не виждам сега, защо министърчето не протестира, че за 3 месеца субсидията на един депутат е близо 50 000 лева, пари, които с нищо не е заслужил.

  56. 57 Профил на monsej
    monsej
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Във всички държави железниците са на субсидии. Говоря за пътнически превоз. И не знам защо, това учудва министъра. Защо държавата трябва да дава за полиция, за армия, за образование, за магистрали, а да не дава за транспорт на хората? Що се отнася до товарния превоз, аз не знам защо той е на загуба. Никой не казва това! Едно от обясненията е, че в България бизнес няма. Че ЖП не се използва от малките фирми. И какво са виновни железниците за това? Наглостта с която министърът отговаря на въпроса за споразумението е характерна за това управление. Щом е подписано споразумение, то ТРЯБВА да се спазва! Или да се влезе в нови преговори, което обаче не спира изпълнението му. Другото е беззаконие. Това значи, че всичко което казва и подписва това правителство трябва да се подлага на съмнение.
    Чета тук разни коментари на съвестни граждани. Позор за нацията ни. Ние както винаги се противопоставяме един на друг и лижем властимащите. Разни лумпени все още делят хората на червени и други, сякаш за 22 години не разбраха, че има само бедни и богати, че цветовете нямат никакво значение. За 22 години ние имаме само правителства провеждащи масонската политика. Костов, Велчев, Дянков - говорят ли ви нещо тези имена? Унищожиха БГА, Кремиковци, Химко, Плама, АЕЦ, корабостроенето и ремонта, подариха "Нефтохим", Девня, Фармахим и мн.мн.др. Сега е ред на БДЖ. И ние ги подкрепяме и си мълчим. Полага ни се!

  57. 58 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    [quote#9:"Брадвата"]Тези 2000-3000 железничари ще трябва достойно да напуснат, с или без социален пакет.[/quote]

    Я да те питам, ти ако си ниско квалифициран или с тясна специализация, би ли напуснал в условия на криза?

    А иначе прави са работниците - работа на държавата (в случая тя е собственик) е да им създаде работа и да изкарва пари от тази фирма. Така че жалко, но факт - държавата е виновна. Между другото защо не се споменава и дума за приватизирания на БДЖ? Нали това е един от начините за справяне с неефикасни предприятия?

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  58. 59 Профил на Теодора
    Теодора
    Рейтинг: 1441 Весело

    Да не пътуваш с влакове тия седмици.. От контрольорите до касиерките, всички ругаят по-емоционално от всякога.

    http://antiideas.wordpress.com/
  59. 60 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 849 Неутрално

    [quote#37:"7vodki"]което си е било държавно си е ДЪРЖАВНО --и железниците и енергетиката им !даже ПИЛЗЕНСКО пиво е със смесено участие ...........[/quote]
    Нещо не можеш да ме убедиш. Точно в Чехия още през 1990г. поканиха Бата, буквално мо реституираха собствеността върху обувните заводи. Посочи една държавна, в която нещата са наред!
    Дори и в прехвалената АЕЦ Козлодуй печалбата от миналата година е едва 65 млн лв.! Или 33 млн евро! При подобен мениджмънт бъдещата АЕЦ Белене ще се изплати за 325 години!

  60. 61 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 849 Неутрално

    БДЖ си е типична държавна компания. Пресоналът нехае, администрацията раздута. Влаковете все изпълнявали някакви социални функции - превозват всякакви отрепки, които не си плащат, или плащат само на кондукторите. Всъщност интересно ми е, толкова ли бе трудно да се изгради малко по-добра с-ма на контрол на пътуващите? В НС се раздадоха стотици таблети, с които бенефициентите им се чудят какво да правят, а толкова години вече БДЖ не успя да свържи в компютъризирана мрежа продажбата на билети? Отделно най-търсеният продукт на БДЖ - спалните вагони, е бил и е винаги дефицитен, и става все по-дефицитен. Така си е то-все щое държавно си е дефицитно, и всяка държавна услуга - с опашка! (МВР, общини, и т.н.)

  61. 62 Профил на drachan
    drachan
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Правителството да асфалтира жп линийте и ето ти нови магистрали, например София-Видин. Машинистите ще станат автобусни шофьори.

  62. 63 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Факта е ,че синдикатите не си знаят интереса

  63. 64 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    До коментар [#50] от "BG":

    Финансиранията са както следва: 2007 г. - 105 млн., 2008 - 135 млн.

    През 2010 г., по време на управление на партията финансиранията са 162 млн.

  64. 65 Профил на partakesh
    partakesh
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#54] от "7vodki":

    Там влаковете ас истински влакове, а не железни ковчези с вкиснати лелички вътре!

  65. 66
    Нели Ангелова
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK