Запор на активи на БДЖ заплашва приватизацията на товарните превози (допълнена към 14:40 ч.)

Запор на активи на БДЖ заплашва приватизацията на товарните превози (допълнена към 14:40 ч.)

© Юлия Лазарова



Активите на Холдинг "БДЖ" са запорирани по искане на фирма "Трансимпекс" АД, показва съобщение в Търговския регистър от частния съдебен изпълнител Стоян Якимов с дата 6 октомври. Запорът е станал чрез частния съдебен изпълнител Стоян Якимов, който през миналия месец започна да описва имуществото на вестниците "Труд" и "24 часа" заради запора на активи на "Медийна група България". Задълженията на железниците към фирмата са 7 464 892.23 лв., като натрупаните лихви са 1 523 231.37 лв., а дължимите такси - над 232 хил. лв. Това обаче е малка част от общите задължения на БДЖ, които надхвърлят 700 млн. лв.


Запорът засяга активите на холдинга в дъщерните дружества "Товарни превози" и "Пътнически превози". От Министерството на транспорта коментират, че самите дружества, които осъществяват транспортната дейност, могат да се разпореждат със сметките си и да продават излишните си активи – основен момент в спешните мерки за финансово стабилизиране на железницата.


"Ако процедурата по приватизация беше в по-напреднал етап, този запор щеше да й попречи. Тя обаче е в много начална фаза – тепърва предстои да се избере консултант, така че няма проблем", обясниха от министерството. Те не очакват и вълна от искове на кредитори, което би ускорило фалита на затъналата в дългове железница.




Изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев също увери, че запорът няма да се отрази на плановете за приватизация. По думите му вземането е било прехвърлено на две дружества от групата на "Трансимпекс".


Раздържавяването на товарните превози е по искане на Европейската комисия, за да бъде разрешена държавна помощ за българските железници под формата на заем от Световната банка. Комисията ще даде разрешението си при отстъпване на пазарен дял и 50% собствено участие на БДЖ. Вчера обаче се оказа, че Брюксел започва разследване на плана за преструктуриране на БДЖ.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Спеакер
    Спеакер
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Защо най-печелившото звено на БДЖ се приватизира?!

  2. 2 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Баба Дере Жаби

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  3. 3 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    снимката е много добре подбрана

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  4. 4 Профил на Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    Махнете го това "Железници" от името на фирмата. Изберете Ръждалници или Задлъжници.

    През последните 4000 години не е опитомено нито едно ново животно.
  5. 5 Профил на charlyb
    charlyb
    Рейтинг: 875 Неутрално

    [quote#1:"Спеакер"]Защо най-печелившото звено на БДЖ се приватизира?! [/quote]
    Защото ако не го приватизират и то ще стане губещо!

    Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!
  6. 6 Профил на Спеакер
    Спеакер
    Рейтинг: 870 Неутрално

    До коментар [#5] от "charlyb":

    Тая работа (контролът върху компанията) се коригира със смяна на отговорните лица. Щото само с пътнически превози и разбит вагонен парк БДЖ ще я далдисат съвсем.

  7. 7 Профил на k
    k
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    До коментар [#1] от "Спеакер":

    в допълнение на #5

    ... и защото никой няма да купи нещо, което е губещо!
    Ако го направи, ще е за 1 лев.

  8. 8 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 823 Гневно

    Голяма компания БДЖ, отне доста време да я съсипят. Няма осъдени за безстопанственост, ще завъртят една добра далаверка.

  9. 9 Профил на mmarto
    mmarto
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Товарните превози са много апетитна хапка, дойде и техният ред и всичко върви по план.

  10. 10 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 442 Любопитно

    За състоянието на БДЖ са виновни управляващите, а не самите работници. Все пак е държавно предприятие, да не се измъкват Бойковци разни със предишно управление, той какво прави сега, демек - нищо...

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  11. 11 Профил на Чингиз Хан
    Чингиз Хан
    Рейтинг: 442 Неутрално

    не знам защо е спестена информацията че "Трансимпекс" е на Васил Божков-Черепа. Друг коментар в случая е излишен

  12. 12 Профил на Чингиз Хан
    Чингиз Хан
    Рейтинг: 442 Неутрално

    ...всъщност да не забравяме че Веселин Василев - изпълнителен директор на агенция "Железопътна администрация" към транспортното министерство е кадър на Черепа. Василев беше изпълнителен директор на "Железопътна инфраструктура" АД, част от "Нове холдинг".

  13. 13 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 791 Неутрално

    И що ще приватизират точно "Товарни превози". Защото ги искат руските слуги от ТИМ нали. Цялата ни инфраструктура ще приберат така парче по парче. Летища, пристанища, авиопревозвачи, БРП, БМФ, БДЖ... Всичко се прехвърля в ръцете на ТИМ. И защо например не започнат да возят ТИР-ове между българските гранични пунктове с жп вагони на цени по-ниски от горивото плюс пътните такси. Толкова много клиенти ще има, защото шофьорите имат стриктни изисквания за почивки, а вече има ограничения за движение на камиони в петък и неделя. Може да се помисли и за интермодални терминали, където да се предлагат по-евтини превози с фериботни линии по река Дунав. Просто трябват умни ръководители, а не назначени тъпи безхаберни руски слуги, които знаят само "слушам ШЕФЕ".

  14. 14 Профил на sofioter
    sofioter
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#1] от "Спеакер":

    Печеливш в смисъл на генериращ някакви приходи и не мега- губещ и то само поради слабата конкуренция.

  15. 15 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#12] от "Чингиз Хан":

    Приятелю, Черепа отдавна вече не е фактор в България. Виж например, че скоро съдия изпълнител разпродава на парче Локомотивно-вагония завод /ЛВЗ - Русе/, който е създаден през 1860 година и единствен може да ремонтира локомотиви в България. Та той е собственост на Васил Божков - Черепа. Просто ТИМ-аджии са заели всички ключови позиции. Много ми е интересно след като вземат Товарни превози, с какво гориво ще зареждат локомотивите си. Повече от сигурен съм, че и там ще използват контрабандно гориво без платен акциз и ДДС. Това е ГЕРБ. Трябва да си много глупав, че още да им вярваш на приказките.

  16. 17 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#1] от "Спеакер":

    за да финансира и направи другото звено печелившо

  17. 18 Профил на Нели Ангелова
    Нели Ангелова
    Рейтинг: 986 Неутрално

    Дойде ред и на БДЖ да поеме към небитието! Ще я има след време, но частна и печеливша или ще гледаме отново сагата Кремиковци - 2, този път с БДЖ! Едно е ясно - ще продължим да плащаме бакиите гербови. Защо не е внесена таксата по кредите за 2010г? Защо се искат нови 300милиона кредит? След като положението е такова? Докога ще ни грухат с кредити и ще разпродават всичко, от което може да се вземе пари? За да печелят някои мафиоти - чужди или наши? Всичко е с цел приватизация, т.е. ограбване!

    нели ангелова
  18. 19 Профил на Чингиз Хан
    Чингиз Хан
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#15] от "proizvoditel":

    ...естествено е това което се случва - от една мутра собствеността да мине при други мутри. Ще се изненадате ли ако ви кажа че до месец и ЧЕЗ отива при руснаци? (вероятно заедно с Варненската ТЕЦ) - инфраструктурата вече е под тотален руски контрол. Национална сигурност?

  19. 20 Профил на rayo
    rayo
    Рейтинг: 605 Неутрално

    От лятото тръгват първите коментари по вестниците, че "Товарни превози" може да се продаде... и на 6-ти октомври Божков прави запора. Ясно е, че още процедурата дори не е започнала..........

    Струва ми, че тази нетърпеливост е тъкмо, за да подтикне още повече правителството да се раздели с апетитната собственост. Поне докато е все още на власт Герб това ще стане лесно и бързо - както с Булгартабак и с Кремиковци. Една оферта, 1 лев отгоре на минамалната цена и всичко е твое.

    un buen dia empieza con un solo rayo
  20. 21 Профил на Брадвата
    Брадвата
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#15] от "proizvoditel":

    Съвсем нормални неща, и Божков и БДЖ и ОББ и ЛВЗ са част от правовия мир в България.Бая си пресолил манджата с глупости.

    treasurer
  21. 22 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4375 Неутрално

    До коментар [#1] от "Спеакер":

    Сещаш се сам ,защо най-печелившото звено на БДЖ ще се приватизира,нали?!Лошото е,че пак ще има познат сценарий,т.е. да се приватизира на безценица и да се даде на "правилните хора"!

  22. 23 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#21] от "Брадвата":

    Де да беше така, ама който има информация знае, че нещата са много по зле. А в България няма пнито правов мир нито пазарна икономика / дано пак да не се изненадаш/

  23. 24 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    За какво ревете,не мога да разбера.Тук като отстъпим ще ни се даде ниша на Азиатския пазар,такава е перспективата.

  24. 25 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    Всичко което вие подарено от Русия ще си го вземе:технологии,машини и старото желязо.Вие какво искате,много пък сте хитри.А на Васил Божков се даде много ама много.ТИМ -джиите сега ще му вземат всичко да се е оженил за Зарата е не да я лъже че ще и подари къща в Монте Карло

  25. 26 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1969 Неутрално

    До коментар [#10] от "Tuco":

    Нито предишните,нито сегашните са виновни,според закона.Виновни са управителя и борда на БДЖ!
    Според Търговският закон,БДЖ не отговаря за задълженията на държавата и държавата не отговаря за задълженията на БДЖ.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  26. 27 Профил на forumer
    forumer
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Реформи и преструктуриране в момента са синоними на закриване. Друго не очаквайте

  27. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  28. 29 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#26] от "lz2":

    А тези от Борда, всевишни ли са?
    Ако е така, става супер...

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  29. 30 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1203 Разстроено

    Приватизацията разсипа нацията!!!
    За приватизацията по български става въпрос...

  30. 31 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Ама че глупав въпрос,защо се продавала БДЖ товарни превози,като била печеливша.По тая сбъркана логика,трябва само губещи фирми да се продават?Интересно,защо акционерите на Burlington Northern santa Fe продадоха тази много печеливша американска компания за товарни железопътни превози на компанията на Уорън Бъфет?









За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK