Малко над 5% от определените за съкращение в БДЖ са приели да напуснат

Малко над 5% от определените за съкращение в БДЖ са приели да напуснат

© Красимир Юскеселиев



Общо 137 служители са приели до вчера, 10 ноември, предложението на ръководството на БДЖ да бъдат освободени като получат от работодателя си компенсация от по 6 брутни заплати, съобщи пресслужбата на компанията.


Планът за преструктурирането на железниците предвижда да бъдат съкратени общо 2000 служители.


От холдинга уверяват, че парите ще бъдат платени веднага след освобождаването на желаещите.




Фотогалерия: БДЖ в колапс >


Уволнението ще стане по чл. 331 от Кодекса на труда, който разрешава на работодателя да предложи по своя инициатива на работника да прекратят трудовия договор срещу обезщетение. Точно такова предложение отправи ръководството на БДЖ  в началото на ноември. Ако работникът не отговори писмено в седемдневен срок, според Кодекса на труда предложението на работодателя се смята за неприето.


От компанията твърдят, че мярката с доброволното напускане ще й спести по около 23 - 24 млн. лв. годишно.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1371 Разстроено

    лошо

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  2. 2 Профил на Колаборационист
    Колаборационист
    Рейтинг: 907 Неутрално

    Режи, режи .... иначе няма да стане !!!

    Всички ТРЯБВА неумолимо да наказваме невежеството на администрацията и духовенството !
  3. 3 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 692 Разстроено

    на който не се съгласи ще му търсят "колая" - ще ги дебнат по устав и може и дисциплинарно уволнение да отнесат. Тогава и спестените пари ще се окажат повече.

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    Що ми се струва, че въпреки съкращенията и очакваните икономии, след няколко месеца положението в ЖП-то ще е още по-зле ?!? Дълговете ще продължават да се увеличават, а светлина в тунела няма да има щото вече и влакове няма да има. Целта, която преследват сегашните началници на ЖП-то е онези 300 милиона евра от Европейския съюз. Какво ли ще купят с тях та, та образувалия се вече нов дълг от 1.4 милиарда да започне поне да се връща ???

  5. 5 Профил на Ico Shanov
    Ico Shanov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    и те носят вина .800 вагона са изчезнали. и съм ги виждал как спят по релсите.екскурзиики в чужбина рахат на сигурната държавна работа без да се гонят продажби планове и печалби но вси4ко свърши.вижте една франция и германия какви влакове железници имат хората трупат печалби и там са държавни.тук корупцията и връзкарството си казват думата

  6. 6 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3000 Весело

    До коментар [#1] от "Милен":

    Лошо я!

    Тия работи се правят след като си си написал домашното, а не ей тъй, на юруш

  7. 7 Профил на Böse plumpschi/ w ban do 06.01
    Böse plumpschi/ w ban do 06.01
    Рейтинг: 648 Разстроено

    Горките хорица! И това точно преди края на годината! Не ми се мисли ако бях на тяхно място!

  8. 8 Профил на Sniper
    Sniper
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Ами хората предпочитат да вземат шест заплати вместо една. Жалко е падението на БДЖ да режат вагони за скрап, за да могат да платят обезщетенията на служителите си. А ако България беше нормална държава, или поне се стремеше да бъде такава виновните за съсипването на железниците през годините щяха да си понесат отговорността за това, щото само дебил може да докара една компания до такова окаяно състояние, в което се намира БДЖ.

    "Какъвто човекът, такава и речта му." - "Qualis vir, talis et oratio." Луций Аней Сенека
  9. 9 Профил на Böse plumpschi/ w ban do 06.01
    Böse plumpschi/ w ban do 06.01
    Рейтинг: 648 Неутрално

    [quote#5:"icoredshark"]вижте една франция и германия какви влакове железници имат[/quote]

    Само не ми казвай, че не ползват привилегии като служители, че веднага ще ти повярвам! Ти колко народ познаваш от железниците там, че да смяташ така? Аз пък познавам и мога да ти кажа, че привилегиите са доста повече, отколкото предполагаш. Тъй, че по-кротко с коментарите.

  10. 10 Профил на svetdi
    svetdi
    Рейтинг: 221 Неутрално

    не се съгласявайте "доброволно" ! мамят ви жестоко! направете стачка ;

  11. 11 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1944 Неутрално

    Нека са 5%!Така 95-те % ще вземат по 5 заплати по-малко и пак ще ги съкратят!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  12. 12 Профил на Цветомир Гинков Вълков
    Цветомир Гинков Вълков
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Разбирам хората, особено в малките градове. Там наистина е трагедия. Но предложението което им правят е добро. Даже ме учудва, че се навиват да им дадат парите накуп, при положение, че по принцип им плащат меко казано нередовно. Ако имат и по 1 година борса след това (60%-от осигурителния доход) Предложението не е за изтърване.

  13. 13 Профил на exibicionalist
    exibicionalist
    Рейтинг: 434 Весело

    [quote#5:"icoredshark"]вижте една франция и германия какви влакове железници имат хората трупат печалби и там са държавни.тук корупцията и връзкарството си казват думата[/quote]


    Железницата прилича на тези , които работят в нея и които я ползват
    ---------

  14. 14 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Тук няма ли една друга уловка?
    1. Плащат им 6 заплати за да напуснат доброволно. После взимат 1 месец обезщетение за безработни от НАП.
    2. Уволняват ги, дават им по една заплата, а после 9 месеца получават обезщетение от НАП.

  15. 15 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#4:"442"]Дълговете ще продължават да се увеличават, а светлина в тунела няма да има щото вече и влакове няма да има. [/quote]
    Тези влакове ги махат защото са полу-празни. През комунизма нямаше толкова много коли, а населението беше доста по-голямо и по разпръснато. Сега ако направиш сметка сигурно половината население на страната живее в 5-те най-големи града. Защо да ги разкарват празни тези вагони? И забележи че напълно затворени линии няма.
    Да не говорим че в България щата винаги е раздут с поне 50%.

  16. 16 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1944 Неутрално

    До коментар [#14] от "virgin":


    [quote#14:"virgin"]Тук няма ли една друга уловка?
    1. Плащат им 6 заплати за да напуснат доброволно. После взимат 1 месец обезщетение за безработни от НАП. [/quote]

    Плащат им 6 заплати,после от 9 до 12 месеца,според стажа,на борсата!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  17. 17 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#16] от "lz2":

    Мисля, че при доброволно напускане тези 9 до 12 месеца са от 1 до 4.

  18. 18 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1181 Любопитно

    5% са се съгласили, ами останалите 95% ???

  19. 19 Профил на BG
    BG
    Рейтинг: 960 Неутрално

    Съгласили са се само добрите служители, които и без това ще си намерят работа веднага другъде. Глупава процедура. Трябваше да се пенсионират веднага старите, да се ИЗХВЪРЛЯТ ВЕДНАГА крадците, хрантутниците и т.н, да се изхвърлят всички неефективни служители, да се направят съкращения в администрацията...
    Знам, че чистачките са ги аутсорснали, сега трябва само да „фалират“ компанията и да наемат свястни чистачки.
    Аз ПО ПРИНЦИП съм доволна от БДЖ-то, ако не беше мръсотията. Влаковете са точни иначе. Ако имаше и вагон-ресторант при всички пътувания над 3 часа - перфект, ако имаше чистачка на борда, която да забърсва - перфект..

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  21. 21 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4451 Неутрално

    До коментар [#10] от "svetdi":

    Стачкувайте и фалирайте като "Кремиковци"! Без никакви обезщетения! Това ли предлагате?

  22. 22 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    Интересно, защо никой не публикува колко от предложените за съкращения са работници и колко управленски персонал? Имам чувството, че най-накрая в БДЖ ще останат само двете генерални дирекции, които ще се издържат от даване на имоти под наем.

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  23. 23 Профил на demonoid - чао тирани!
    demonoid - чао тирани!
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Както винаги няма и 1% сериозни мнения. АЗ ще ви го опиша като близък на потърпевш. Предлагат да напусне жена с 37 години стаж в БДЖ, на дрлъжност касиер-продавач на билети. На която и остава 1 година до пенсиониране. Нека сега този, дето пише, че се натискали некадърните, да вземе да ми обясни, кой и къде ще наеме на работа тази жена, за да си направи една година стаж и да се пенсионира? Естествено е, че НЯМА да приеме предложението за 6 заплати и после мисля до 4 месеца на борсата. Мислете преди да коментирате. Факт е, че не се съкращава раздутия щат от баджааци и познати в управленията, а се режат точно служители на ниски нива. В БДЖ е "много вожд, малко индзианец". Скоро и още по-малко.

    http://whynot-reflect.blogspot.com/
  24. 24 Профил на sofioter
    sofioter
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Това на снимката този, който слага въглищата в пещта ли е?

    Шегата настрана, тази "реформа" ще засегне предимно такива хорица, а не разни търтеи от администрацията, която е реалният проблем. Още повече, че Бойко каза, че 150 от съкратените щели да отидат да работят в метрото. Чий ще го дирят тея цифра хора там.

  25. 25 Профил на sofioter
    sofioter
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#5] от "icoredshark":

    "Дойче бан" е на загуба с близо 2 млрд. евро за 2010, австрийските железници също са на загуба, а работниците им се пенсионират на 50. За Франция не знам. Доколкото съм чувал Испания имат много добър железопътен транспорт и то на печалба.

    По принцип държавните железници са известни със социалните си привилегии и раздутия си персонал. Косвеното им облагодетестване (защото директната държавна помощ е забранена от Брюксел) отново с пари на данъкоплатците е единствената причина загубата на тези предприятия да не е по- голяма.

  26. 26 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 2958 Неутрално

    [quote#8:"Sniper"]щото само дебил може да докара една компания до такова окаяно състояние, в което се намира БДЖ. [/quote]
    А, не си прав. Дебил не може да съсипе компания, защото няма да се усети как да я вкара в дългове. Напротив, трябва да си много умен, за да успееш да усвоиш правилно парите и дълговете да нарастнат подобаващо. Престъпления от голям мащаб се правят от много интелигентни хора, които просто са уверени в това колко са под нивото им другите и колко лесно ще бъдат изиграни. Тези с вродени мозъчни увреждания обикновено крадат някоя баничка, при висок пост най-много да си купят нова служебна кола или да назначат по-засукана секретарка. Милиарди идиот не може да харчи, не му е достатъчно мозъчната дейност за това.

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  28. 28 Профил на demonoid - чао тирани!
    demonoid - чао тирани!
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#27] от "Бродещия Призрак":

    Не. Принципно няма значение откъде е. Вярвам, че ситуацията е еднаква навсякъде.

    http://whynot-reflect.blogspot.com/




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK