Няма да останат линии без влакове, обеща директорът на БДЖ

 

© Красимир Юскеселиев

 



Съкращаването на 150 влака ще обхване всички жп линии, но няма да остане линия, по която да не се движат влакове, заяви по "Дарик радио" председателят на съвета на директорите в БДЖ Владимир Владимиров. По думите му намаляването на композициите може да започне на първи декември.


Владимиров посочи, че в момента нито една жп линия не е печеливша, а държавата субсидира над 2/3 от маршрутите, като отделя по 170 милиона лева годишно, срещу 80 милиона лева собствени приходи на БДЖ. Владимиров смята, че съкращаването на влакове няма да доведе до препълване на останалите, защото техният капацитет се запълва само в определени моменти и за определени дестинации.


Владимир Владимиров обясни още, че цените на билетите за така наречените бизнес влакове ще бъдат увеличени с 15%, а на останалите влакове, които не са рентабилни - средно с 9 на сто. Не се предвижда премахване на намаленията за студенти, пенсионери. По думите му държавата отпуска годишно по 22 млн. лева компенсации, които покриват разходите за намаление.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Daj Ribu
    Daj Ribu
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Тия некадърници загробиха цялата държава. А това същото мазно човече Владимиров го гледах в "Референдум" - жалка история ...

    Рибу, рибу - дай рибу, рибу, рибу - дай
  2. 2 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1128 Весело

    ...обаче влаковете може да останат без линии......

  3. 3 Профил на berbenkov
    berbenkov
    Рейтинг: 1341 Весело

    ДИРЕКТОРЪТ

    Няма какво да обещава.
    Да взема линиите
    и да си заминава!!!

    www.berbenkov.hit.bg
  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1463 Неутрално

    Това сам ли го измисли или ти го обясниха от Брюксел ???

  5. 5 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1128 Любопитно

    Колко зле се управлява БДЖ може да видите по малките неща. Примерно т.н. "бизнес влакове" са сбор от 3-4 вида вагони, при все че официално има само 1-ва и 2-ра класа. Така БДЖ ти оставят елемента на трепетното очакване - купувайки си билет нямаш гарантирано пътуване при равни условия с всички други купили си билет като твоя. В какъв вагон ще попаднеш зависи от късмета и от настроението на лелката на касата!

    А това в един и същ клас влак (експрес, бърз и т.н.) в една и съща класа няма нищо по-нормално от това да пътуваш при еднакви условия.
    Ако вагоните не са еднакви следва да има редукция в цената.
    Елементарно, ама явно трудно за БДЖ!

  6. 6 Профил на Бродещия Призрак
    Бродещия Призрак
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Ха, кой е казал, че всяка една дейност в съвременната държава трябва обезателно да бъде печеливша?! Свободното предвижване на гражданите трябва да бъде гарантирано дори да е с цената на субсидиране. Образованието и здравеопазването тоже също!

    Онзи същият.
  7. 7 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1128 Любопитно

    Друг пример - докато през седмицата влаковете пътуват празни като този на снимката, настанат ли почивни дни всичко е претъпкано до горе. Вчера видяхме снимки на хора возещи се на поставката за куфари, щото от БДЖ нямали още една мотриса. Изключително слаба оперативност. И как така винаги само те не са чували, че след 3 или 4 почивни дни има повече пътници!
    При такива случаи се гради имидж, привличат се клиенти. Ако хората знаят, че компанията се справя, че закача допълнителни вагони, че мисли за тях, никой няма да се оплаква. И без друго цените са им ниски!
    И това което давам за пример не струва нищо. Само добро желание! Ама го няма!

  8. 8 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 496 Весело

    Тогава искам субсидирано свободно придвижване до Малдивите, гарантирано образование в Харвард и тайландски масажи по клинична пътека.

    Damnant quod non intellegunt.
  9. 9 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2301 Неутрално

    "а държавата субсидира над 2/3 от маршрутите, като отделя по 170 милиона лева годишно"

    Айде,вече стига!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  10. 10 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 2058 Любопитно

    "...нито една жп линия не е печеливша..." - ако Я карат само на субсидии и заплатите трябва да са съобразени с това! Нещо в ОПРАвата май не е наред?

    Коментиране на анализираното, вече...
  11. 11 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 604 Неутрално

    "Няма да останат линии без влакове, обеща директорът на БДЖ". Е, знае се - отдавна има такива линии и те ще стават повече. С това примитивно обслужване и с неадекватни цени, няма начин.

  12. 12 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 861 Весело

    [quote#5:"Варненски"]Ако вагоните не са еднакви следва да има редукция в цената. [/quote] Умньов редуктор, те и жените ни не се еднакви, ама никой на плаче за "редукция"!!! и пет вида вагона могат да от една и съща класа.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  13. 13 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2301 Неутрално

    [quote#12:"boby1945"]Умньов редуктор, те и жените ни не се еднакви, ама никой на плаче за "редукция"!!! [/quote]

    Как да не редуцираме жените си?!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  14. 14 Профил на Костадин Янев
    Костадин Янев
    Рейтинг: 434 Неутрално

    То ако остане линия, по която да не се движи влак, моментално инфраструктурата по маршрута ще бъде демонтирана и разпродадена! Добре са се сетили до оставят поне по 1 влак на линия.

    На Боко трябва да му се забрани публична изява, въобще да говори даже, а най-добре да го пратят нанякъде, защото вече даже не е и смешно!
  15. 15 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Няма да останат влакове без линии, обеща директорът на БДЖ, даже и да се движят празни.

  16. 16 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Сериозно, защо като се обсъжда БДЖ се говори само за превоза на пътници и необходимостта от помощ. По текста държавата субсидира и товарните превози или иска да ги субсидира???

  17. 17 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2556 Неутрално

    До коментар [#7] от "Варненски":

    Абсолютно си прав, че лошото (или доброто) управление си личи от дребните неща. Цяло лято се коментираше, че почистването на влаковете ще се даде на друга фирма. От което се разбира, че за целта се дават не малко пари. Обаче много трудно ще се случи да пътувате в чист влак. Другата "дреболия" е че за една промяна в разписанието нямаше информация на сайта и още чакам да ми отговорят на сигнала. До преди 3 години нямаше такова нещо. На всеки сигнал ми отговаряха, а информацията за промени в разписанието излизаше първо на сайта и след това по гарите. Сега е обратно.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  18. 18 Профил на liion44
    liion44
    Рейтинг: 488 Неутрално
  19. 19 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 800 Неутрално

    "Няма да останат линии без влакове", обеща директорът на БДЖ -
    Не знам колко му е управленската подготовка на този директор, за политическата съм сигурен,че отговаря на изискването верен на партията и то не от три месеца преди изборите, а от годините на борбата.
    По тази логика имаме 15 линии и 15 влака.
    При 10 линии 10 влака.
    При една линия 1 влак.
    Толкова може това прави човека.
    Но в тези закостенели, тотално изостанали и затворени системи БДЖ, МВТ и МО и Мистър Сенко ( да ме простят близките му, но по велик магьосник от него няма) или Хари Потър и Дейвид Копердфийлд да сложат пак няма да се оправи.
    Тотална разруха, тотална безхаберщина, тотална изоставеност и разграбване. За жалост с цената на човешки животи!
    За това трябва и тотална реформа, а не продажба на вагони за скрап, за да се платят осигуровките към НОИ.
    Няма политика, няма воля, няма как да се помисли за и поискат пари от Европейските Фондове.
    Сега Гербаджиите сърбат попарата на Боко и Румито Желева, които клепаха за щяло и нещяло пред ЕК, ЕП, СЕС и къде ли не за да ни спрат парите, сега всичките им напъни са напъни в свирката на ГЕРБ, но не и за да живне икономиката в държавата.
    Може пък ДОКТОР ХОНОРИС КАУЗА Христо Стоичков - Тюфлека да се справи.
    Срам, Срам и Мъка!

    apoloniy
  20. 20 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1234 Любопитно

    "Няма да останат линии без влакове, обеща директорът на БДЖ"

    Това добре, но аз мисля, че благодарение на циганските набези, в най-скоро време ще има влакове без линии, щото мангалите ще са окрали и продали релсите на вторични суровини!!!

  21. 21 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    Този парашутен некадърник, заедно с другият ,,специалист", трябва - изпълнителният директор, веднага да бъдат отстранени от управата! Тези са вредни за железницата! Вън на всички парашутисти в железопътният транспорт, спуснати от това правителство, с единствената цел да продължат разграбването и!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  22. 22 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 800 Неутрално

    До коментар [#21] от "ogiigo":

    Вредни за железницата ама полезни за ГЕРБ-а.

    apoloniy
  23. 23 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 800 Неутрално

    До коментар [#20] от "Дедо Либен":

    Нашата милиция ги пази!!!

    apoloniy
  24. 24 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 674 Неутрално

    До коментар [#8] от "chernobyl": Не,в собствената си държава.Никой не субсидира американския гражданин,когато той е у нас.Но разбирам иронията ти.

  25. 25 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 496 Неутрално

    Просто исках да покажа как всеки обича да иска, но никой не обича да дава. А ако беше обратното, щяхме да живеем много по-добре...

    При тези дейности самата печалба не е важна, но е важен процесът на търсенето и постигането й, защото разхищенията вредят на всички. Не може бедна държава като България да субсидира придвижването на 200-тонен влак, за да си отидат 10 души на село, при положение че с една малка маршрутка може да се свърши същата работа с много по-малко пари и енергия.

    Преди време ми се случи да разгледам бюджета на фирмата за градски транспорт в Милано и нещо ми направи впечатление. Цените им са ниски (за местния стандарт), заплатите и привилегиите за служителите - големи, оперативно са на загуба, но си покриват всичко от странични дейности (финансови инвестиции, разпореждане с имущество и т.н.) Струва ми се добър компромис - изпълняваш социална функция, без да си черна дупка за парите на народа. Въпрос на добро управление.

    Damnant quod non intellegunt.
  26. 26 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Предизборно ГЕРБ пусна по линията Бойчиновци-Берковица един обеден влак,който преди пътуваше само до Монтана.Движението му до Берковица беше преустановено п реди повече от 5 години,тъй-като в него от Монтана пътуваха само по 2-3 пътници.Положението с броя на пътниците не е променено и сега,но предизборно номера мина.Берковица избра за кмет гербаджиййка.Сега вече мотрисата може отново да бъде спряна.Ей така се управлява България.Така се управляват и железниците.

  27. 27 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1181 Весело

    Дано само мангалите не окрадат релсите и траверсите,преди по тях да се наканят да минат влаковете!!!

  28. 28 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 800 Неутрално


    До коментар [#27] от "kimba3":

    [quote#23:"Apolon ot Tiana"]Нашата милиция ги пази!!! [/quote]

    apoloniy
  29. 29 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 594 Неутрално

    ЖП транспорта,е транспорта на миналия век

  30. 30 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#27] от "kimba3":
    Мангалите обичат да се возят и на влак,но никога не си копуват билети

  31. 31 Профил на ducksmiile
    ducksmiile
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Трябва модернизация на влаковете и маркетингови стратегии за привличане на повече пътници. Могат да направят маршрути "Опознай България с БДЖ", така с уикенд карти хем печелят пътници, хем развиват и туризма. Пускане на интернет, нови влакове и повече контрол за гратисчии.

    Лудите, лудите, те да са живи...
  32. 32 Профил на savsemnov
    savsemnov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#7] от "Варненски":
    До коментар [#17] от "Gopeто":

    В подкрепа на вас и към всички, които ги вълнува.
    Още примери могат да се дадат за лошото у-ние на БДЖ от предходните и разбира се от сегашното ръководство, напр., през послединя петък един от влаковете по балканската линия е бил само с два вагона и на гара В. Търново са останали около 40 пътници, които си купили билети; на гара Пловдив пътници с билети се качват, но няма места за всички и вагоните се претъпкват... И същите тези управници на БДЖ говорят за преструктуриране и пр. процеси от "висш пилотаж". Целта им всъщност е само да приватизират товарите - 82% от товарите само за около 100 млн. евро, за което да вземат рушеветите, и за което горе-долу ще им стигне времето до края на мандата на настоящото правителство. Т.е. те няма да могат да изпълнят никакъв проект или програма за преструктуриране, за което се изисква време - ще оставят в наследство широко рекламираната си програма за преструктуриране на следващите... Питайте когото искате от фирмите спедитори колко струва 82% пазарен дял от товарите?! Не може да се има доверие за подобни неща на хора, които оставят пътници с билети на гарите, защото намаляват вагоните - когато има повече пътници се увеличават вагоните, просто и ясно. Най-добре е след като се публикува заданието за преструктуриране да се наеме екип от опитни специалисти в преструктуриране на сложни транспортни системи, каквито са жп-компаниите, да се анализира проекта им, да се консултира, оцени и чак тогава да се възлага и започва. Всичко това се прави от различни участници в един такъв структурен процес - за един обикновен гараж се иска проект, който се одобрява от архитекта на общината и пр. Ръководството на БДЖ направило програма за преструктуриране и ще управлява в същото това време - това е смешно и жалко. Поредното безогледно ограбване! Дотук ясно. А какво става, ако страната се ощаже в положение да мобилизира и съсредоточи по най-бързия начин от една до друга точка военни товари - техника, припаси, военен личен състав..? Ще разчитаме на частен собственик-монополист на жп-товрните превози ли? Дори по-силата на военнременните закони това не става безплатно. А ако ги купи "инвеститор" с руски или други инородни капитали зад гърба си, мобилизацията и военните товари могат лесно да бъдат саботирани и какво става тогава? Губим изцяло или частично суверенитета си.
    Никакви партии повече от досегашните и настоящата - всичките лъжат и грабят!
    Време е България да се управлява от БЪЛГАРИ, а не от бандитско-партийни шайки! Не го ли разбрахме най-накрая?!

  33. 33 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#31] от "ducksmiile":
    Според мен,самия железен път трябва да претърпи реконструкция,защото в момента не позволява по голяма скорост от 130 км/ч.За резил е най важната жп линия,Свиленград -София,където има участъци със скорост 40 км/ч





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK