ЖП гарите във Варна и Бургас ще бъдат отдадени на концесия

ЖП ГАРА ВАРНА

© Георги Кожухаров

ЖП ГАРА ВАРНА



Министерството на транспорта ще предложи на концесия жп-гарите в Пловдив, Варна и Бургас. Това съобщи в интервю за DarikNews.bg заместник ресорният министър Камен Кичев. Идеята е жп-гарите да се обединят с автогари и така да се развива по-силна търговска дейност.


Кичев обясни, че с парите от концесията ще се влеят свежи финанси в БДЖ.


Да се отдадат на концесия гарите в Пловдив, Варна и Бургас е идея, която в най-скоро време ще бъде осъществена, обясни за Дарик заместник-транспортният министър Камен Кичев: "В момента вървят подготвителни работи и са назначени консултанти, които да подготвят концесионния бизнес модел за основните гари – жп-гара Пловдив, жп-гара Варна и жп-гара Бургас.




Идеята е да се отдаде на концесия железопътната гара с прилежащите й територии. Впоследствие концесионерът, който и да е той, ще има възможност да развива там не само железопътна гара, но може да го развива и като автогара. Другото нещо, което даваме като възможност, е превръщането на гарата в една много красива сграда, в която, разбира се, да има и съпътстващи дейности като търговска, което е единственият бизнес модел, по който една гара може реално да съществува".


Заместник-транспортният министър обясни, че на концесия са отдадени гарата в Берлин, в Прага и във Вашингтон и този модел е успешен и печеливш.

Ключови думи към статията:

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на donkey
    donkey
    Рейтинг: 450 Весело

    Бързо преди да са закрили БДЖ, че после съвсем никой няма да ги иска!

    ...what a difference indifference can make...
  2. 2 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 830 Неутрално

    До коментар [#1] от "Donkey":

    Тези обекти всеки ще ги иска. Въпросът е кой-ще се вреди.
    Сега назначените консултанти такъв бизнес модел ще спретнат, че само нашите от ГЕРБ да се закачат.
    Хайде сега де! Защо взехме властта!?

    apoloniy
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  4. 4 Профил на galaf
    galaf
    Рейтинг: 454 Неутрално

    Сега ще ги облепят с реклама, ще ги задушат в бели барачки и ще нагъчкат и рейсове на мястото на паркинга ли? Какво им има на гарите сега? Варненската е ремонтирана скоро, какво ще и помогне концесионер? БДЖ да си съкрати персонала не да раздава влакове и гари.

  5. 5 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    Ало министъра! Какви свежи пари за БДЖ, когато гарите са собственост на НК ,,ЖИ".

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  6. 6 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1280 Весело

    Ако стаите на втория етаж на тези две гари бъдат превърнати в стаи за "компаньонки" докато пътниците и посрещачите чакат влаковете, БДЖ може и да излезе от кризата!

  7. 7 Профил на spoko
    spoko
    Рейтинг: 616 Весело

    Сещам се за един концесионер,крадливия мангал Лечков!
    Той ще е еталон за просперитет!Алооу,гербери,а не изчезнат и коловозите!

  8. 8 Профил на Мартин Аргиров
    Мартин Аргиров
    Рейтинг: 450 Неутрално

    "Заместник-транспортния министър обясни, че на концесия са отдадени гарата в Берлин, в Прага и във Вашингтон и този модел е успешен и печеливш."
    Той моделът там е успешен, защото има контрол и спазване на договора по концесията и закона за концесиите.

  9. 9 Профил на Ало, Ваньо?
    Ало, Ваньо?
    Рейтинг: 450 Неутрално

    "на концесия са отдадени гарата в Берлин, в Прага и във Вашингтон"

    Берлин е столица, Прага също, Вашингтон да не говорим. От 'къв зор му е на Кичев да дава на концесия гарите в Пловдив, Варна и Бургас, като дава примери с гари в световни столици? Ами да даде софийската гара на концесия! Аааа, не, не може. На концесия може да се дават само летището в Бургас и Варна, реконструкцията на софийското ще се покрие от бюджета. Почти всички топлофикации вече работят на пазарен принцип, само софийската се дотира от бюджета. Е, няма ли вече край?

    Спечелилият поръчка за около 50 000 лв. за коментари във форумите е 25-годишният Антони Стоев, управител на дружеството "ЕМ ЕНД МАРК" ЕООД.
  10. 10 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 830 Неутрално

    До коментар [#9] от "qwerty":

    Абсолютно! +++++++++++++!
    Туморът се разраства, организмът е на път да умре.Туморът също!

    apoloniy
  11. 11 Профил на angus_jones
    angus_jones
    Рейтинг: 450 Неутрално

    В Берлин има няколко гари...А във Виена, Токио, Париж, Рим на концесия ли са дадени и неуспешни "модели" ли са? Значи като си науми някои да краде нещо и започва да изтъква къде по света на 2 места е така. Ами що не вземете хубавите неща от тези градове а само вратичките за крадене и то без българското опорочаване в подробностите. Като са боклуци сегашните управляващи гарите, сменете ги така че да ръководят ефикасно. Не държавата а корумпираните мишоци са лоши стопани. Зад понятието държва стоят физически лица...

  12. 12 Профил на nosimoto
    nosimoto
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Споко, дори сградите на гарите и терените около тях да се облагородят, скоро ще се превърнат в поредните молове, защото няма да има влакове...

    -- i'm sick enough to be totally confident
  13. 13 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 771 Неутрално

    До коментар [#9] от "qwerty":
    Шоплъкът са венчани за държавна работа, държавни служители и т.н. Броженията в Сф свалят правителства, броженията в провинцията -е.и им майката те са далеч
    Но със софийските марди трябва да сме внимателни!

  14. 14 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    "...в Берлин, в Прага и във Вашингтон" И какво общо има Бургас с Берлин, пита се? Концесионерът не е собственик, той не поддържа, само ползва. Освен да накичи старите сгради с климатици и да ги напълни със сергии, друго няма да направи.

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  15. 15 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 946 Весело

    Ейййй, ами да! ТИМ само гара си нямат! Имат летищата на Варна и Бургас, а гари нямат! Ето затова няма как лесно да се придвижиш от летище до града, защото зер само един автобус е осигурила обшината до центъра на града. Толкоз!
    А сега, тимаджии ще направят една европейска интермодалност в транспорта! Освен това ще оградят паркингите около гарите (доколкото ги има) и ще искат за всеки 10 минути 2 лв. Така де, ще пазят въздуха чист от автомобили!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK