9000 души са загинали при катастрофи в България за десет години

9000 души са загинали при катастрофи в България за десет години

© Юлия Лазарова



През последните 10 години у нас при пътнотранспортни произшествия са загинали около 9000 души, или, образно казано, от територията на България е заличен град с приблизителните размери на Банско, Трявна или Сопот. Това съобщи БТА, като се позова на статистиката на НСИ. При катастрофи годишно има около 10 000 ранени.


Най-черна е била 2008 г., когато по пътищата в страната са загинали 1061 души. Най-много ранени е имало през 2006 г. - 10 215 души.


Обобщените данни до 8 ноември сочат, че загиналите при катастрофи тази година са близо 560 души. За миналата година жертвите на ПТП у нас са 775 души, а ранените са 8080.




Според националната стратегия за подобряване безопасността на движението, приета през юли, броят на убитите при катастрофи трябва да намалее наполовина и да не надвишава 388 души през 2020 г. Ранените пък не би трябвало да са повече от 6300.


Независимо от значителния спад на жертвите през 2010 г. броят на загиналите у нас при катастрофи на 1 милион население - 102 души, нарежда страната ни далеч от държави като Англия, Швеция и Холандия, където смъртността при катастрофи е близо два пъти по-ниска.


Според статистиката на КАТ основните причини за тежките катастрофи с фатален край у нас са неправилните действия на водача (95%), нарушения на пешеходеца - (4%), техническа неизправност на МПС (0.5%) и лоши пътни условия - (0.1%).


Ежегодно в резултат на пътнотранспортни произшествия по света загиват около 1.3 милиона души и още 50 милиона получават травми и стават инвалиди, сочат данни на СЗО. Пътнотранспортните произшествия са основна причина за смъртта на млади хора между 10 и 24 години. По прогнозни данни на СЗО към 2030 г. смъртността в резултат на катастрофи ще стане пета по значимост причина за смърт в световен мащаб с около 2.5 милиона жертви годишно и близо 100 милиона ранени.


През 2009 г. в рамките на Европейския съюз са отчетени загуби вследствие на катастрофи по пътищата в размер на около 180 милиарда евро.


Тази неделя ще бъде отбелязан Световният ден за възпоменание на жертвите при пътнотранспортни произшествия. Той е въведен през октомври 2005 г. от Генералната асамблея на ООН и се отбелязва всяка година през третата неделя от месец ноември.

Ключови думи към статията:

Коментари (77)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Diva
    Diva
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Та ние нямаме толкова избити в двете световни войни бе....

    Изчезващ вид под опеката на БКХ. Гледаш и не бараш :)
  2. 2 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    За 10 години - 9 000 убити по пътищата, и ако приемем средно по 10 000 ранени на година - 100 000 за този период. Като се има предвид, че сме една шепа народ (който вместо да се увеличава, продължава да се топи ускорено), тези цифри са внушителни. Отразяват както културата на водачите, така и превенцията от страна органите на пътна полиция и цялата организация на движението - маркировки, пътни знаци (къде адвекватни, къде не), качество на пътната настилка, поддръжка на пътищата в зимния период.

  3. 3 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    Да да... а за последните 100 години са загинали 90.000.
    А само във втората световна война, която е направена от същите тези боклуци - политиците, са загинали над 100.000.000...

    Между другото, при комунизма годишно от ПТП загиваха ежегодно над 1500 човека, но на никой не му пукаше!

    Факт е, че за последните 2-3 години жертвите по пътищата са намалели значително (от около 1000 на 500-600).
    Факт е, че преди бясно движещите се бяха мнозинство, а сега стават все по-рядка гледка по пътищата.
    Като пуснат магистрала Тракия от край до край, гарантирам, че изведнъж смъртните случаи ще паднат на половина.
    Сега половината от тях са в участъците Стара - Нова Загора - Сливен - Карнобат.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4786 Неутрално

    ТЕМАТА Е дълга и многостранна но тази статистика на КАТ не е вярна !!!
    вечна памет на загиналите и съчувствие на близките !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Направете сметка и колко рушвети са прибрали катаджиите за 10 години - сигурно няколко милиона лева.

  6. 6 Профил на pc_none
    pc_none
    Рейтинг: 551 Неутрално

    И като добавим - поради бедност и болести още много повече... направо си е зло времето... А колко много българи са напълно самотни и всеки ден се питат - Защо живея?

  7. 7 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    Една от най-съществените причини за ПТП са лошите пътни условия - лоши пътища, липса на маркировка, липса на вертикална маркировка (светлоотразителни колчета отстрани - каквито има дори и в по-бедни държави като Македония например)... Неадекватно регулиране. Неадекватно строителство на пътища...

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  8. 8 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2030 Неутрално

    По логиката на чиновниците,трябва да забраним автомобилите,вместо да подобрим условията по пътищата.А пък пътищата да ги окичим със забранителни и задължителни знаци,зя сметка на указателните!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  9. 9 Профил на Diva
    Diva
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#7] от "Athanatos":

    И още нещо: Раааакий4ице,светая мъ4еницице..

    Изчезващ вид под опеката на БКХ. Гледаш и не бараш :)
  10. 10 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Според статистиката на КАТ основните причини за тежките катастрофи с фатален край у нас са неправилните действия на водача (95%), нарушения на пешеходеца - (4 на сто), техническа неизправност на МПС - (0.5%) и лоши пътни условия - (0.1 на сто).
    ==================================
    Значи задкормилното устройство трябва да се ремонтира но не се казва как а за тенническата изправност и пътните условия всеки може да ги види навсякъде .

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  11. 11 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    Караме по пътища, проектирани за лади и москивичи и още по-зле поддържани. Добре е, че поне през последните години старите автомобили, които внася българинът, са по-обезопасени при удар, та жертвите са по-малко.....

  12. 12 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 795 Неутрално

    Според статистиката на КАТ основните причини за тежките катастрофи с фатален край у нас са неправилните действия на водача (95%), нарушения на пешеходеца - (4 на сто), техническа неизправност на МПС - (0.5%) и лоши пътни условия - (0.1 на сто)
    Служителите на Пътна полиция са напълно неадекватни при отразяване на причините за ПТП.
    Това се основава на липса на политики във висшето ръководства за това каква е ролята на тези служби и в комерсиалността на служителите там. При назначаване те не се воят от визията за превенция на произшествията и опазване на живота и здравето на хората, а от това какво може да се припечели.Затова катажиите стоят в засада след отсечки с ограничение на скоростта до 40-60 км/ч и глобяват или си вземат лептата за превишение от 10-15 км/ч, а не пред опасните участъци, където ще изпълнят основната си мисия: превенцията.Що се касае за лошите пътни условия, изглежда МВР началниците са напълно слепи за състоянието на пътищата у нас. И колко направени протокола на ДЛ от Пътна инфраструктура, кметове на общини и други отговорни длъжностни лица има съставени.
    Има ли медия, която може да направи достояние реалните причини за ПТП.
    Естествено и шофирането в пияно ( надрусано) състояние и отнемането на предимство от самозабравили се водачи.
    Извод: Системата за контрол на движението по пътищата е остаряла и архаична, както всичко в МВР и се нуждае от спешна реформа. Също и състоянието на пътищата и организацията по ремонтите им.Не може пътни отсечки да се ремонтира 5 години По тях да се избиват хора и после все едно нищо не е било!

    apoloniy
  13. 13 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    В Германия са около 40 000 загиналите за 9 години.
    Явно само с пътищата не може да се оправдаем

    nemo malus felix, minime corruptor.
  14. 14 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1366 Весело

    Според статистиката на Танас основните причини за тежките катастрофи с фатален край у нас са неправилните действия на водача (25%), нарушения на пешеходеца - (25%), техническа неизправност на МПС - (25%) и лоши пътни условия - (25%).

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  15. 15 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Миналото лято се прибирах към България и прекосих цяла Европа. За целия път не се уморих толкова, колкото от Калотина до София. Уникален път. Леко ръмеше и през нощта човек не знае дали е на пътя или сред полето. При тези пътища не е за учудване броя на жертвите. Почти никаква маркировка, осеяно с огромни дупки, неадекватна сигнализация. Държавата отказва да поеме отговорността си за поддържане на пътищата и хвърля вината на всичко върху водача чрез формулировката "несъобразена скорост". Е как да си съобразя скоростта, като на пътя зее огромна дупка, която през нощта се вижда чак като паднеш в нея. Боб ли да хвърлям? Да вземат да поставят адекватни знаци, на които да е посочена "съобразената скорост" за съответния участък и в актовете да пише, че или се спазва ограничението или не, както е в нормалните държави. Защото формулировката "съобразена скорост" означава отказ от търсенето на реалните причини за произшествията. Почти всичко минава под този параграф, много е удобен и преведен на човешки език означава едно: "каквото и да се случи на пътя, виновен е водачът".

  16. 16 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1577 Разстроено

    Пътища в трагично състояние, по които таралясници със средна възраст от 15-20 години се търкалят, "пилотирани" от индивиди, които било с алкохол, било с безотговорност избиват какви ли не комплекси, като си ги "мерят" на шосето и бързат незнайно накъде... (малък пример от преди месец - мои приятели едва оцеляха понатрощени след челен удар, когато един джигит решил да "изпреварва" и минал 2-ната непрекъсната линия в 3-лентовия участък след Владая)
    Логично такава отровн комбинация води до избиване, зачврняне на безбройни семейства, инвалиди, наранени, огромни загуби - и финансови, и емоционални.
    Не виждам обаче да има радикална промяна, така че целите относно брой жертви за 2020 и до 2050 няма да се достигнат, а матрЯлът ще продължи да мре нелепо...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  17. 17 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    [quote#13:"СДС"]В Германия са около 40 000 загиналите за 9 години. [/quote]

    Да де, ама има 10-11 пъти повече хора и вероятно 20 пъти повече возила...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  18. 18 Профил на flagellumdei
    flagellumdei
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Аз доколкото знам от 1961 насам по нашите пътища всяка година умират над 1 000 души. Това вярно ли е?

    България е древна и заслужава много повече!
  19. 19 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2030 Неутрално

    "Според статистиката на КАТ основните причини за тежките катастрофи с фатален край у нас са неправилните действия на водача (95%), "

    На това се казва маниполация! Абе,кьопоолар,
    Нали причините ги пишат вашите служители,които друго не пишат,освин,че виновен е водача!Причинету за катастрофи са ЛОШИТЕ ПЪТИЩА-95% !

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  20. 20 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    До коментар [#15] от "teridan":

    Ако водача не е виновен, бате Бойко ще трябва да свие мускули и да иска оставки, няма кого да респектира с мантрата за реда и правосъдието и да хвърля PR-прах в очите на народа (важи и за тези преди него, кранчетата за комисионни и рушвети си вървят). Лесно е да се говори за материал и много трудно е да се поеме политическа отговорност как действително, комплексно да се подобрят условията на живот на населението. Да не говорим за европейското развитие на България.

  21. 21 Профил на bati vi
    bati vi
    Рейтинг: 1388 Любопитно

    До коментар [#13] от "СДС":

    То оправданията няма да върнат близките ни от оня свят, но трябва по често да се публикуват подобни грозни статистики, подкрепени с видео материал, че поне малко да се постреснат шофьорите и пешеходците.
    При правени подобни проучвания във Франция е установено, че въздействието на кадри от катастрофи влияе на хората от 3 до 6 месеца. Все е нещо.

    Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....
  22. 22 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 829 Неутрално

    [quote#12:"Apolon ot Tiana"]Според статистиката на КАТ основните причини за тежките катастрофи с фатален край у нас са неправилните действия на водача (95%), нарушения на пешеходеца - (4 на сто), техническа неизправност на МПС - (0.5%) и лоши пътни условия - (0.1 на сто) [/quote]
    В Испания правиха статистика на причините за нарушения. Оказва се че на магистралите, еднопосочните пътища, където няма конфликтни точки, кръстовищата са на две нива, имат ленти за ускорение, добре са осветени стават 10 % от катастрофите макар че по-голямата част от трафика е точно там. На двупосочните и тесни пътища стават останалите 90 % от катастрофите. Това се случва макар че шофьорите и на двете места са същите, със същата дисциплина и еднакво склонни към нарушения. Извода е че основния фактор за безопасността на движение е състоянието на пътя. Не вярвам, че българинът е по-различен шофьор от всички останали в Европа. Един милион българи живеят и, разбира се, шофират в Западна Европа и никой не е забелязал да са с нещо по-различни от останалите. Митът за неадекватното шофиране от българина е удобно извинение за неподдържането на пътната инфраструктура.

  23. 23 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2731 Неутрално

    Това е положението катастрофите теоретично са неизбежни и пътищата да са идеални пак ще ги има това са злощастните случайности...

    [quote#15:"teridan"]Калотина до София. Уникален път. Леко ръмеше и през нощта човек не знае дали е на пътя или сред полето.[/quote]
    Сега е по-добре този на път преди 10г си карах една кола от ЕС и си мислех ,че и е развален километража и не показва вярно 180км/ч изглеждаше като 120км/ч но както стъпи на родна земя колата си показа точно ... след Калотина само тези на които не им пука за живота могат да карат с над 100км/ч

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  24. 24 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#17] от "B52":

    Именно. Но пътищата са добри т.е. не това е причината.
    Само през 1970 са загинали 19.193 души при ПТП, което може би сочи за безхаберие на шофьорите по време на икономическия бум. Бързо и лесно даване на книжки, за да се увиличи броят на куповачите, придружено от бясна скорост и надценяване на собствените си възможности.
    Т.е. причината е в Човека като такъв. Опиянява се от скорост, сяда зад волана пийнал, кормуването му дава повишено самочувствие и ето ти ги предпоставките за беля.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  25. 25 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 795 Неутрално

    До коментар [#15] от "teridan":

    И катаджии рушветчии през 5 км. Забрави да споменеш!

    apoloniy
  26. 26 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 829 Неутрално

    [quote#25:"Apolon ot Tiana"]И катаджии рушветчии през 5 км. Забрави да споменеш![/quote]
    Така си е. Скоро пътувах от София до Враца, около 100 км. Спираха ме 4 пъти за проверка. Толкова не са ме спирали в Испания за години. Там, за да те спрат трябва да си в някакво нарушение, или когато имат някаква акция, издирване, не просто за удоволствие на катаджията.

  27. 27 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    До коментар [#21] от "batkoti":

    [quote#21:"batkoti"]във Франция е установено, че въздействието на кадри от катастрофи влияе[/quote]

    Във Франция най-силно влияят цените на тенекеджийските услугите, застраховките от 200 евро на месец за редовните нарушители, които никое нормално дружество не иска да застрахова, а също и бързата загубата на точки и оттам на книжка.

  28. 28 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 652 Неутрално

    стига сте се втелявали.. 9 000 за 10 г. е нищо сравнено с умрелите от болести причинени заради тютюнопушене..

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  29. 29 Профил на Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Рейтинг: 1366 Разстроено

    Абе това си е направо гражданска война по пътищата...

    "И ний сме европейци, ама не чак дотам..."
  30. 30 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 795 Неутрално

    До коментар [#28] от "Mypa":


    [quote#28:"Mypa"]9 000 за 10 г. е нищо сравнено с умрелите от болести причинени заради тютюнопушене.. [/quote]
    Дано да нямаш близки сред тези 9 000.
    1/ 1 млн. е нищо за статистиката, но за този 1 е 100%.

    apoloniy
  31. 31 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    Добре, че дойде криза, та хората нямат пари да карат. Иначе пак щяха да са четирицифрено число убитите.
    За всичко това трябва да благодарим само и единствено на КАТ, които дори и администратори не са - те нямат идея защо стават катастрофите, и съответно няма как да се борят с тях. Дори да искаха.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  32. 32 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 652 Неутрално

    До коментар [#30] от "Apolon ot Tiana":

    Не споря, тъкмо това казах...

    Дано никога нямам близки загинали в катастрофи, нито заради тютюнопушене!!!

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  33. 33 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 795 Неутрално

    До коментар [#32] от "Mypa":

    Разбрах, Благодаря за пояснението, наистина е лошо да си сред пушачи, които не се съобразяват с другите и между шофьори, които мислят, че са над всички на пътя. По-просто казано, с простащината!

    apoloniy
  34. 34 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3808 Разстроено

    Това е ужасно, и повечето са млади хора...

  35. 35 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 795 Неутрално

    До коментар [#4] от "КМЕТ В СЯНКА":

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ ! ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
    Кмете, не е съвсем по темата, но от догодина, може да намалее както броят на загиналите, както и на осигуряващите се, които ще получат пенсия.Ще се възнесат 1 година по-рано!
    Да са живи и здрави потребяващите я!

    apoloniy
  36. 36 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 829 Неутрално

    [quote#31:"Тони!"]За всичко това трябва да благодарим само и единствено на КАТ, които дори и администратори не са - те нямат идея защо стават катастрофите[/quote]
    Те ще започнат да действат разумно и адекватно, когато се изчерпат всички други възможни варианти.

  37. 37 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 497 Неутрално

    А от лекарски грешки, недихранване и т.н.?
    и лоши пътни условия - (0.1 на сто). - смях в залата!!!!

  38. 38 Профил на Никола Йорданов
    Никола Йорданов
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    До коментар [#1] от "Дива селянка":

    Последните 20-ина години (че и повече) по света умират повече хора от катастрофи, отколкото от войни (дори и с Афганистан и Ирак през последните 8 г-ни)
    Всъщност, според мен, това е проблем #1 на България. Затова съм готов да приема ограничение от 50 км навсякъде във всички населени места, включително с "легнали полицаи"
    Сами бих си сложил устройство, което автоматично да отчита кога превишавам скоростта и да ме докладва на КАТ. И устройство, което не ми дава да карам, когато съм пил.
    До коментар [#28] от "Mypa":
    И колко са умрели от тютюнопушене?

    Никола Йорданов
  39. 39 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    До коментар [#38] от "Никола Йорданов":

    А колко са умрели от превишена скорост?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  40. 40 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#38] от "Никола Йорданов":

    Бих добавил: и извън населените места скоростта на е до 50 км, освен на магистралите, отговарящи на европейските изисквания!

  41. 41
    doby1945
    Рейтинг: 388 Весело

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  42. 42 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    До коментар [#41] от "doby1945":

    И кой е отговорен за манталитета?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  43. 43 Профил на baizuo
    baizuo
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    Ето защо не трябва да се притесняваме от ислямски изпълнения - не защото на всеки ъгъл има дюнер, а защото ислямистите заобикалят България - страх ги е, че няма да оцелеят по пътищата.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  44. 44 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Не ти трябва война. Ние си се самоизбиваме, не без помощта на управляващите.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  45. 45 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 829 Неутрално

    [quote#38:"Никола Йорданов"]Затова съм готов да приема ограничение от 50 км навсякъде във всички населени места, включително с "легнали полицаи" [/quote]
    Абе, защо не да не са 5 км/ч за населено място и 30 км/ч по магистрали. Или най-добре в градовете да ходим само пеша, а по магистралите с велосипеди. Нали в 19 век не е имало катастрофи с автомобили. Винаги във форума ще се намери някой който да приказва глупости. В Германия няма максимално ограничение на скоростта. Там, където няма знаци, ограничаващи скоростта всеки може да кара със скорост, която сметна за безопасна, ако ще и да е 500 км/ч. И не виждам там да се е случило нещо фатално, при положение че пътищата са добри, добре сигнализирани и полицията си върши работата, вместо да се занимава с пътен рекет.

  46. 46 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#42] от "Тони!":
    Да се намеся и аз. 45 години социализъм оставиха дълбоки следи в съзнанието на хората - липса на чувство за лична отговорност, безхаберие. Последвалите 22 годиди на мутро-чалгаджийска култура задълбочиха нещата.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  47. 47 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Най-черна е била 2008 година,
    когато по пътищата в страната са загинали 1061 души. Най-много ранени е имало през 2006 г. - 10 215 души.
    ===================

    Всичко се навързва в СерГейските години:

    Д'ебат за магистрала
    крадене от магистрали
    кредитен бум и >
    каруцарите стават шофьори
    пълно сер-Гейско
    безхаберие: "не са Му докладвали" .....

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  48. 48 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 829 Неутрално

    [quote#41:"doby1945"]Причината е в МАНТАЛИТЕТА на задкормилното устройство !
    До вчера управлявали магарешки каруци , днес се смятат за велики водачи от рода на Фитипалди ... [/quote]
    Блондинка сте, нали? Около един милион българи вече живеят на Запад. Да сте чули някой там да говори за тях, че са шофьори с по-особен манталитет? Просто си се движат по като всички останали. Манталитета е извинение, не причина.

  49. 49 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 870 Весело

    Все пак МВР и КАТ постигнаха значителни успехи в обуздаване на джигитите по пътя и в превенция на катастрофите и смъртните случаи, особено след 2003 година....
    При толкова много коли, жертвите са на нивото от 60-те години.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  50. 50 Профил на doby1945
    doby1945
    Рейтинг: 388 Весело

    До коментар [#46] от "led_zep.23":

    Хайде не политизирайте нещата !
    Глупаво е ...

    Няма как да вменим във вина, например, на комунистическия атеизъм, интернационализъм или марксическите учения " РОЖДЕННАТА ДАТА " на АНДРЕШКО и БАЙ ГАНЬО !
    Колкото и да им се иска на политиканстващите малоумници!
    И в случая твърдението ти е доказателство ,че има една НЕДОСТЪПНА за българина мозъчна функция - МИСЛЕНЕТО !

    Още Алеко е описал Бай Ганьо ,който тупайки се по косматите си гърди вика еуфорично " Болгар! Болгар! "

    Подкрепата на ГЕРБ = демонстрация за липса на мозъчната функция – „МИСЛЕНЕ” !
  51. 51 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    До коментар [#49] от "boby1945":

    Дали пък връзката не е в това, че в Москвич се умира при лек удар, а съвременните коли често успяват да предпазят пътниците си при удари с над 100км в час? Аз тук намеса на КАТ не виждам.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  52. 52 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 551 Любопитно

    До коментар [#13] от "СДС":

    ами ние не сме 4 пъти по-малко от германиците, а 10!!

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  53. 53 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 616 Неутрално

    в последния голям стратегически документ - Генерален план за транспорта до 2030 - е изчислено че инцидените по пътищата струват около 600 мил. евро годишно на държавния бюджет (поправки, медицински услуги, отпуски по болест и т.н.) което ги прави един от големите икономически фактори в държавата.

    Забележете че лошото състояние на пътищата е 0,1% от причините т.е. мантрата дето ни повтарят от едно десетилетие че строежа на магистрали ще ни реши проблема, всъщност не е вярна. тези миларди които се изсипват там всяка година са от полза най-вече за главбОлгарстрой, фирмите на черепа и т.н.

  54. 54 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    До коментар [#53] от "dun":

    Това не е вярно. Според същата тая статистика, алкохола причинява 6% от катастрофите, значи и той не е основния ни пробле, дай да го разрешим?
    Точно неадекватната статистика е причината за катастрофите.
    А за твоя информация, по магистралите в момента минава около 35% от трафика, и стават само 5% от катасрофите.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  55. 55 Профил на red_rose
    red_rose
    Рейтинг: 1141 Неутрално

    Едва ли състоянието на пътищата е виновно само за 0.1% от станалите катастрофи. Мисля, че това е доста нелепо изказване. Обаче пък, по мои наблюдения, основната вина за катастрофите наистина е неадекватното поведение на пътя на шофьорите. Не зная какви шофьори са в Европа, не съм живяла там, но тук в България нашенецът масово се изживява като джигит по пътищата, особено по-младите и по-неопитни шофьори. Мисли си, че като е седнал в лъскаво БМВ или ауди, или друга лъскава играчка, е хванал дядо Боже за... шлифера. Натиска педала на газта и лети по пътищата като Супермен. Вероятно си мисли "аз съм Бог", а също и "на мен нищо не може да ми се случи". Да, ама се случва, че на всичкото отгоре, освен своя живот, затрива живота и на напълно невинни хора.
    Освен високата скорост, друга причина според мен е и тоталното непознаване на уличните знаци, особено на знаците "Път с предимство" и "Пропусни движещите се по пътя с предимство. Живея на 60 метра от кръстовище, регулирано с тези знаци. Бога ми, повярвайте, почти всеки ден на него стават катастрофи. Масово тези, които нямат предимство, не виждат или не зачитат знака и отнемат предимството на тези, които се движат по улицата с предимство. Вярно, няма убити, само чат-пат ранени и множество огънати ламарини, но какво значи това? Масово незачитане на пътните знаци.
    А какво да кажем за тези, които от спряло положение тръгват внезапно, без да се огледат и да дадат мигач, че тръгват? Това е ежедневие, при което също често стават катастрофи.
    За бабаитите, употребили алкохол и седнали зад волана, няма да говоря.
    С една дума, българинът има изключително ниска култура на движение по пътищата и манталитет, че е Бог, щом е седнал зад волана (особено на по-лъскава кола). Ето, в тази посока трябва да се работи по превенцията за предотвратяване на катастрофи.

    Да пишеш на български с латиница е като да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е красиво!
  56. 56 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 870 Весело

    [quote#51:"Тони!"]Аз тук намеса на КАТ не виждам.[/quote]
    Много зле за тебе като не виждаш, ако караше аФтомобил по пътищата на страната, щеше да я видиш.....
    Москвичи не се карат у нас масово вече 20 години....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  57. 57 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 829 Неутрално

    [quote#54:"Тони!"]Точно неадекватната статистика е причината за катастрофите.[/quote]
    100 % съм съгласен. Когато трябва да се изкривят фактите, винаги може да се намери подходящата логика. Аз съм чувал дебел човек да казва "не съм дебел, просто не съм достатъчно висок за килограмите си". От гледна точка на формалната логика правилно разсъждение, но иначе си е чисто изкривяване на истината.

  58. 58 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    До коментар [#56] от "boby1945":

    Карам достатъчно, но тук не е лексикон да си описваме собствените впечатления. Точно щото няма москвичи, няма и толкова загинали. За да разчетеш правилно статистиките, виж, че катастрофите като брой са се увеличили значително, т.е. КАТ, в ролята си на предотвратяващ катастрофи не действа. Намалели са загиналите и ранените, което означава единствено, че превозните средства са станали по-безопасни, което е безпорен факт. Излез навън да видиш.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  59. 59 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    До коментар [#57] от "teridan":

    Според полицаите и тяхната статистика, над 55% от катастрофите стават заради никомунеизвестното, неописано и липсващо из всякакви законови определения понятие - "несъобразена скорост".
    Като те мързи да разследваш причините, просто пишеш несъобразена скорост.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  60. 60 Профил на e_mc2
    e_mc2
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#2:"Читател"]Отразяват както културата на водачите[/quote]
    по-скоро липса на култура....просташка самонадеяност....чувство за недосегаемост (баща прокурор, съдия ...)

  61. 61 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#59] от "Тони!":

    Това е един от главните проблеми според мен. Докато тази формулировка не бъде изхвърлена от употреба, никога няма да има вярна статистика, а при липса на вярна статистика няма как да се води борба с пътните произшествия. Като се замислиш "несъобразена скорост" е универсална формула, може да се лепне като причина за всяка катастрофа. Не е известно колко е тази скорост. Всяка скорост над 0 км/ч може да влезе в тази категория. Да вземат от КАТ на минат по пътищата и да поставят знаци, колко точно е "съобразената скорост"

  62. 62 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 913 Весело

    До коментар [#3] от "Athanatos":

    Този форум е окупиран от глутница дежурни оплаквачи с мозък колкото на средностатистически журналист (т.е. под средното), които се впечатляват не от "скучни" цифри, а само от ярки метафори.
    Пикът на загиналите у нас е през 1976 (ако не се лъжа) и е около 2200 души, което е повече от три пъти над сегашните цифри. Нищо че тогава автомобилите са били поне 10 пъти по-малко от сега.
    Ето и едно цитатче с малко цифри:

    "Най-безопасни са магистралите и общинските пътища.
    През 2010 година при катастрофи на магистрала са загинали 36 души, а на първокласните пътища - 190. На второкласните пътища за загинали 96 души, на третокласните - 95 и на общинските - 46 души"

    Обаче строенето на магистрали е много, много лошо нещо, щото го прави правителството.......

    Айде, давайте минусите.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  63. 63 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 913 Гневно

    До коментар [#59] от "Тони!":

    Съгласен, в закона пише, че сме длъжни да караме "със съобразена с пътните условия" скорост, а катаджиите тази формулировка си я ползват примерно и ако удариш крава, излязла на пътя! И те глобяват!

    Знанието е сила, информацията - власт
  64. 64 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1366 Гневно

    е затова наглия шеф на катаджиите не е за оставка, а за затвора - защото повечето от тия 9000 живота тежат на неговата съвест, и на тази на подчиненните му, които с кокошкарския си рушветчилък не просто позволяват, а даже насърчават войната по пътищата!

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  65. 65 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    До коментар [#50] от "doby1945":
    "Благодаря" за епитетите, с които сте сме определили.
    При това положение спорът е безмислен.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  66. 66 Профил на onufrij
    onufrij
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Катастрофите и жертвите са леко понамалели, не заради друго, а че стана по-скъп бензина и по-рядък трафика.
    А не че каруцарите са поумнели и карат по-внимателно.

    Аз пък не си поднових книжката при смяната на документите и отсега ще го раздавам само куфар - да ме возят. Сума глупости сътворих като шофьор, една кола на тенекия направих, аман!

  67. 67 Профил на gLalev
    gLalev
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Ама разбира се, че КАТ, пътищата, маркировката и най-вече безумните и неадекватни закони на механиката са виновни, българския шофьор е тъй дисциплиниран, отговорен и съобразителен, че да търсим вина в него е просто абсурдно и несериозно.

  68. 68 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 870 Весело

    [quote#53:"dun"]Забележете че лошото състояние на пътищата е 0,1% от причините т.е. мантрата дето ни повтарят от едно десетилетие че строежа на магистрали ще ни реши проблема, всъщност не е вярна.[/quote] мантрата си е много вярна, "изкривяването" идва от практиката на използване на "несъобразена с пътните условия" скорост на водача, като причина за повечето катастрофи.......

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  69. 69 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 870 Весело

    [quote#66:"onufrij"]Катастрофите и жертвите са леко понамалели, не заради друго, а че стана по-скъп бензина и по-рядък трафика. [/quote] това за намаляването на трафика го разправй на страият ми каскет....... само излез на пътя и ще видиш колко е намалял трафика спрямо 2001 .....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  70. 70 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 972 Неутрално

    лошите пътни условия са голяма причина,ама ако всички пътища станат гладки като стъкло колите ще карат със 150.Ни така ни така.

  71. 71 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    [quote#67:"gLalev"]Ама разбира се, че КАТ, пътищата, маркировката и най-вече безумните и неадекватни закони на механиката са виновни, българския шофьор е тъй дисциплиниран, отговорен и съобразителен, че да търсим вина в него е просто абсурдно и несериозно.[/quote]
    Това може да го напише само човек, който не е шофирал извън територията на България.


    [quote#9:"Дива селянка"]И още нещо: Раааакий4ице,светая мъ4еницице..[/quote]

    Не съм много съгласен. Според доклад на ООН, с който разполагам, в България за периода 1987-2007 смъртните случаи на пътя, резултат от употреба на алкохол от водача са 5%.
    За САЩ същият процент е 30%.
    Жертвите на глава от населението също в САЩ са повече, сравнени с тези в България.
    А там както знаем, законите са "железни".

    Рязко намаляване на броя на жертвите на пътя, се отчитат за последните 3-4 години.
    Не знам какво целят журналистите с тези определено поръчкови статии.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  72. 72 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До "боби1945". За твое сведение средната скорост в центъра на София в пиков час през 2008 г. е около 10 км/ч, а през 2010г. - 12 км/ч. При това определени чрез стотици наблюдения, а не с помоща на каскети. Това е намаление на трафика с около 20%, защото няма изменение в инфраструктурата. т.е. намалението на загиналите се дължи на намаление на трафика. Вижте същото силно намаление на загиналите през 1996-7 г., когато долара стигна 3000лв и се плащаха заплати всяка седмица.

  73. 73 Профил на принцът
    принцът
    Рейтинг: 551 Весело

    До коментар [#5] от "_dan_":

    Ахаха, ако бяха няколко милиона щеше да е добре...

    по 200 кинта / час по 3-4 часа/ден х 300 дни (щото не са секи ден) х 10 години - отива на 2500000 и това на 1 седянка...
    колко седянки са незнам, но ако приемем че са 50 отива на...
    125'000'000 (сто двадесет и пет милиона лева) за 10 години...
    Яко а!?

    Светът не е толкова прост, колкото ни се иска.
  74. 74 Профил на opt_02
    opt_02
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#71] от "Athanatos":

    Ама естествено - визира се "българският шофьор". Макар, че не само в България стават катастрофи по тези причини. Ама не вярвам да не знаеш какво целят журналистите... Целта на изпълнението на една поръчка винаги е една и съща (за изпълнителя).

  75. 75 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    [quote#61:"teridan"]Като се замислиш "несъобразена скорост" е универсална формула, може да се лепне като причина за всяка катастрофа.[/quote]
    Че е така, така е. И к'во ще пра'им с'я (по катаджийски)? Ами ще се съобразяваме, и с дупките, щото иначе кофти.

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  76. 76 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#54] от "Тони!":

    въобще не ми пука за статистиките - пука ми затова че младите хора в България година след година стават жертви на катастрофи, вкл. и колоездачите !

    като данъкоплатец ме интересува че огромните средства които всяка година се влагат в ремонти и стрителство на нови пътища са само една далавера в минимален положителен резултат - в миналата стратегия казват че за 2000-2005 страната е стояла по скоро на средно място по жертви спрямо ЕС, сега 2010 сме на едно от последните според доклад на ЕК...

    парите ми са отишли да пълнят джобовете на главбОлгарстрой и фирмите на черепа, но не са допринесли за опазването на живота на българите ...

    надявам се че така съм по-ясен!

  77. 77 Профил на kolokot
    kolokot
    Рейтинг: 605 Разстроено

    Ужасно! Едно от първите неща които за "забелязвани" от БГ мачовците когато идват в Канада е, че не могли да издържат на такова бавно каране. Не знаят горките, че колата не е играчка, ните е продължение на пенисите им, а средство за безопасно придвиждане от пунк А до пукт Б.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK