
© Анелия Николова
Над 800 метра трицветни светещи гирлянди ще украсяват коледната елха на Столичната община, която ще бъде запалена на 1 декември, съобщи БТА. По традиция за елха се ползва 50-годишният бор в градинката при хотел "Рила".
Върху 15-метровото дърво освен светещи гирлянди, ще има над 200 разноцветни лампи, както и друга традиционна коледна украса.
В традиция се превърна запалването на коледната елха на София да става с концерт и заря. В програмата на 1 декември ще участват млади таланти и детски състави, а кметът на София Йорданка Фандъкова ще отправи поздрав за предстоящите празници.
Тази година коледна украса ще има и на нови места в София - на бул. "Цар Освободител" и по пешеходната част на бул. "Витоша". Тя е "подарък" от продуцентите на филма "Get away" с Итън Хоук, част от който се снима в София. Споменът от нея ще са червените и белите гирлянди, с които са облечени стълбовете по бул. "Витошка".
В коледни светлини ще са булевардите "Васил Левски", "Цариградско шосе", "Брюксел", "Патриарх Евтимий", "Тодор Александров", "Кн. Мария Луиза", улиците "Г. С. Раковски", "Московска", "Княз Александър Първи", както и още места в центъра на столицата.
С коледни елхи ще се "обзаведат" и някои от знаковите места в София - градинката пред Руската църква, градинката при паметника на Патриарх Евтимий, мостът при кръстовището на ул. "Граф Игнатиев" и бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", градинката при паметника на Св." Кл. Охридски", пл. "Славейков".
Dehumanizer
Рейтинг: 1316 ВеселоА че коледната украса по бул. "Витоша" май си седи целогодишно там, само че се включва по Коледа да свети. Тъй де, защо да се сваля, като след година пак ще дотрябва.
«Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»lbq26502948
Рейтинг: 636 Неутрално800м. гирлАнди! Ма, мноооого ни Фпечатлихте!
xmm
Рейтинг: 1054 ЛюбопитноЦена?
мОДИ ти си........ши....к
Рейтинг: 461 НеутралноЦена няма - дарение ще да са
marianmg110
Рейтинг: 217 НеутралноКоментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
Гирляндите да си ги заврът в ауспуха,не стават за ядене,даи му на народа чевермета и вино евтино а не водевили.Заслужили артисти имаме достатъчно цял парламент,докога бе бЪЛГАРИНО толкоз ли си прост????
Nickname
Рейтинг: 845 НеутралноДо коментар [#5] от "marianmg110"
Нали знаеш, че неграмотността е първи признак за простотия...
Roger
Рейтинг: 740 НеутралноИ?800 метра много ли е? В Париж само на 1 улица има повече.
НЯМА ПО-ПРОСТ НАРОД ОТ БЪЛГАРСКИЯ.Гневник
Рейтинг: 688 НеутралноНад 800 метра гирлянди ще красят коледната елха на София?
БРАТЧЕТАТА НА ГАВРОШ
Ти целия скован от злоба си,
о шумен и разблуден град,
и твойте електрични глобуси
всуе тъй празнично блестят!
Че всяка вечер теменужена
ти виждаш бедните деца
и обидата незаслужена
по изнурените лица.
Съдбата рано ги излъгала,
живота сграбчил ги отвред
и ето ги: стоят на ъгъла,
с прихлупен до очи каскет.
Какво им даваш от разкоша си
ти - толкоз щедър към едни,
а към бездомните Гаврошовци
жесток от ранни младини?
Пред твоите витрини блескави
накуп застават често те
и колко скръб в очите трескави,
и колко мъка се чете!
Но тръгват си те пак одрипани,
с въздишки плахи на уста,
а тез витрини са обсипани
с безброй жадувани неща...
Ти целия скован от злоба си,
о шумен и разблуден град,
и твойте електрични глобуси
всуе тъй празнично блестят!
Гневник
Рейтинг: 688 НеутралноОсновни трагични герои в поезията на Смирненски са децата на порочния град. Темата за ограбеното детство е проблемното ядро на стихотворението “Братчетата на Гаврош”. То очертава типичния за социалните елегии на Смирненски мотив – за отчуждението между низовия човек и света, проектиран в сблъсъка на бедните пролетарски деца с града. Този град няма историко-национални характеристики. Той олицетворява космополитния световен капиталистически град и носи универсални измерения. Тенденцията към универсализация на конкретната социална участ е положена още в заглавието на творбата. То приравнява описаните деца с детето-символ на безприютния световен град – Гаврош.
Основен похват за разкриване на отношението “човек-град” е контрастът. В поезията на Смирненски той има и социални (богат-беден), и нравствени (греховен-непорочен), и естетически (красив-грозен), и астрономически (нощ-ден), и емоционални (негативен-адмиративен патос) изражения. В “Братчетата на Гаврош” той обхваща основните характеристики на двата несъчетаеми свята: градът носи сатанински облик (“злобен”, “разблуден”, безнравствено красив), децата олицетворяват чистата, неомърсена от зло духовност; той – празничен, те – скръбни и нещастни; той – тънещ в разкош, те – в дрипи; той – символ на порока, те – на непорочността. Тези несъответствия оформят централния трагичен конфликт на творбата – сблъсъка между отчаяната молба на безпризорните деца да се докоснат до красотите на света и жестоката безответност на града, щедър към едни и чудовищно безразличен към други. Смазаният детски порив към красотата на света (“витрините бляскави… обсипани с безброй жадувани неща”) прераства в дълбока и преждевременна недетска мъка. Тя е емоционален израз на идеята за духовната и социална бездомност на пролетарските деца, за тяхната похитена младост. Съдбата им е представена като трагически повтаряем процес. Важна роля за изграждането на идеята за социалната им обреченост има глаголната организация на текста. Водещото сегашно време разкрива трагичното бродене на децата край витрините на безсърдечния град и в неговата моментна конкретност (“ето ги: стоят на ъгъла”), и в неговата всевечна повторяемост (“всяка вечер теменужена ти виждаш бедните деца”). Представата за трагическия кръг, в който са обречени да се лутат гаврошовците, доутвърждава финалната строфа на творбата, която преповтаря първата. Налице е затворена композиция – тип “пръстен”.
Диспозицията “човек-град” е трагически център и на символистичната поезия. В нея трагически носител на идеята за обречеността е лирическия субект. При Смирненски страдащият човек е колективен образ. Дори в стихотворения, отразяващи страданието на единични герои, описваната драма губи единичната си конкретност – страдалецът се превръща в образ-емблема на определена социална група от несретници.
dalilan
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#8] от "latcho59":
Интересен народ е българският - добитъка брои на глави, а правителството - на членове.+++++++++++++++
kimba3
Рейтинг: 1159 ВеселоДо #3 - хmm- Няма страшно. Дадо Коледа плаща и украсата и електриката !!!