Стачка в БДЖ ще има, категорични са синдикатите

Стачка в БДЖ ще има, категорични са синдикатите

© Юлия Лазарова



Стачка в БДЖ ще има, срещите с колективите продължават и няма среща, на която хората да не са заявили намерението си за стачка. Това заяви в сутрешния блок на БНТ Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите към КНСБ в железопътната компания. Той допълни, че от страна на ръководството на превозвача не са били взети "абсолютно никакви мерки".


Позицията на ръководството на БДЖ е напълно ясна - ще продължим да провеждаме обявените от нас мерки и няма да отстъпим от тях. Това каза на свой ред Владимир Владимиров, председател на съвета на директорите на холдинг "БДЖ". Той допълни, че преговорите по набелязаните мерки са водени два месеца и "е ясно, че имаме съвършено различни позиции по тях" със синдикатите.


"Нашата позиция е, че или това се прави, или БДЖ фалира и отива там, където беше "Кремиковци", напомни още веднъж Владимиров. "Стачки имаше и по времето на "Кремиковци" и сега "Кремиковци" не съществува. Не знам къде са лидерите, които тогава водеха стачката, не знам и каква отговорност поеха те", допълни той.




Стачката би донесла 600 000 лева загуби за дружеството на ден, е изчислило ръководството.


Днес в 14 часа юристите на железопътната компания ще обяснят защо стачката е незаконна, съобщи още Владимиров, а от синдикатите посочиха, че според техните юристи, това не е  така.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Светлана
    Светлана
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Време е народа да се събуди!

  2. 2 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Време е БДЖ да фалира и тогава синдикатите да поемат отговорност

  3. 3 Профил на Jorro Jorrov
    Jorro Jorrov
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Незаконна е 1 застрашава националната сигурност.

  4. 4 Профил на A.K
    A.K
    Рейтинг: 714 Гневно

    Каква стачка в БДЖ бе ненаяли се синдикатски прасета? Като скапаното дружество не е печелившо поради ред причини ще се правят реформи и това е , или вие искате хем да няма пари хем раздутата бройка на служители да си стои същата?

  5. 5 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1181 Разстроено

    За съжаление , не корумпираните синдикалисти са тези , които ще го събудят. Тези скачат , защото се усетиха , че с намаляване на работещите в БДЖ , остават без членският им внос и излизат на улицата заедно с тях!!!
    Защо тези блюдолизци не подкрепиха стачките и протестите на колегите си от другите браншове, за да очакват днес солидарност от тях???
    Къде бяха , когато протестираха и стачкуваха медици, учители , металурзи, та дори и полицаи??? И сега реват за солидарност...
    На предалите интересите на останалите браншовици никой няма да подаде ръка. Така , че се правете на спартанци в битка с предварително предизвестен край , колкото си щете... Егоистичните ви постъпки се завръщат , като бумеранг срещу вас...

  6. 6 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    Нищо, нека постачкуват "колективите" и поседят без заплати месец-два, та съвсем да затънат в дългове, а след това въобще да им закрият БДЖ, да ги видим какво ще правят.

    Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия Нинова
  7. 7 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2679 Любопитно

    "...ще продължим да провеждаме обявените от нас мерки и няма да отстъпим от тях..." – по ж.п. линията Септември-Добринище има нови вагони, отоплени, чисти, поддържани, НО така са ги „направили” (сигурно в БГ завод!), че седалките се „разминават” с прозорците. Гледката по трасето е изключително красива, но и дори да не беше, не може да не помислиш за някаква съвместимост между интериора и удобствата на пътниците. Та така е в цялото ОПравление на БДЖ – няма мисъл и организация...

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  8. 8 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2681 Неутрално

    Факт е ,че в България в това хилядолетие няма нито една национална стачка.
    Време е синдикалистите да оправдаят заплатите си 20 години лапат и нищо не вършат !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  9. 9 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2681 Неутрално

    До коментар [#7] от "АБЪВ":

    Ми аз като гледам какъв хубостник са типосали там за шеф веднага ставя ясно ,че си е купил поста в министерството !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  10. 10 Профил на steven83
    steven83
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Странно е че в цяла европа строят линии и пускат нови, все по бързи влакове и железниците им са печеливши. Нашата що ли е на загуба ?

    В тая кочина хляба свършва, но пък зрелища има достатъчно!
  11. 11 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    Толкова са активни синдикатите,че стават съмнителни!То е ясно защо е така.Захапали са кокала и то държавния,който е най-сладък и не им се пуска.


    А снимката е покъртителна...

  12. 12 Профил на sandr0
    sandr0
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#10] от "steven83":

    Заради СИНДИКАТИТЕ....

    "Съветската империя на злото ,трябва да бъде окончателно ликвидирана"
  13. 13 Профил на Аксел
    Аксел
    Рейтинг: 942 Любопитно

    До коментар [#4] от "A.K":Нека видим и преброим колко са мърльовците.Начело със синдикалните лидери милионери.

    България има ЕДИН европейски политик-БОЙКО и ЕДНА европейска партия-ГЕРБ.Останалото е мафия!
  14. 14 Профил на kapac
    kapac
    Рейтинг: 385 Неутрално

    Наистина съжалявам семействата на железничарите. Очертава се тежка зима пред тях. За жалост някой винаги е прецакан. Реформи трябват на всяка цена.

  15. 15 Профил на saseff
    saseff
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Стачкувайте,но до край.като французите

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    saseff
  16. 16 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Значи синдикатите са толкова вредно нещо, че край си нямат... Значи не искат да се правят реформи, не искат да се съкращават работници... Ами тогава да предложат работещ план как да се спаси дружеството и да го приложат. Ама всички в държавата да им плащат заплатите, пък те само да лапат не е работещ план. Аз не съм съгласен с парите ми да се издържат крадливи машинисти дето спират влаковете по полето да точат нафта. В по-малките градчета половината коли карат с дизел за локомотиви. Возил съм се 10 пъти на влак за целият ми живот и съм си плащал винаги билета. Оттам нататък не се чувствам длъжен да плащам каквото и да е повече за БДЖ.

  17. 17 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#14] от "kapac":

    Аз пък не ги съжалявам. Всеки е господар на съдбата си. Предложиха им по 6 заплати накуп, но повечето избраха да повярват на лъжите на синдикатите, така че да си носят последствията.

    Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия Нинова
  18. 18 Профил на steven83
    steven83
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#14] от "kapac":

    Да да разбира се!!! Реформите, демокрацията, етническата толерантност... Все хубави думи, зад които се крият всички политици в последните 20 години. А действителноста е друга.

    В случая е следната:
    Всички шефове на БДЖ в последните години са си вземали заплатите, а не са си вършили работата! Същото важи и за министъра на транспорта ( аз го наричам министър на БДЖ, защото не виждам какво друго би могъл да управлява ). Не може в цяла европа железниците да печелят ( и половината от тях са държавни при това! ), а нашата да губи милиони! Това са пълни глупости, някой ги точи !

    Та с две думи - стига приказки, да си сядат на задниците и да си заработят заплатите най-накрая!

    В тая кочина хляба свършва, но пък зрелища има достатъчно!
  19. 19 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Бойко, готви военните

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  20. 20 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1339 Весело

    До коментар [#16] от "ugi":

    [quote#16:"ugi"]Аз не съм съгласен с парите ми да се издържат крадливи машинисти дето спират влаковете по полето да точат нафта. В по-малките градчета половината коли карат с дизел за локомотиви. [/quote]

    Е, тук решението е да се електрифицират всички линии и да видим тогава как ще крадат ток

    Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия Нинова
  21. 21 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#17:"nv"]Аз пък не ги съжалявам. Всеки е господар на съдбата си. Предложиха им по 6 заплати накуп, но повечето избраха да повярват на лъжите на синдикатите, така че да си носят последствията.[/quote]

    Вяроно така е всеки си носи сам отговорността за своите действия и бездействия и го знам от личен опит, защото бях пред същата дилема и избрах правилния път взех предложените по чл. 331 от КТ - 6 БТВ и след това имаш право на Бюрото по Труда а после - после се приземяваш в свободното общество и работиш каквото има на пазара на труда без много много да ти пука и да не се взимаш много на сериозно.
    А забравих и се доквалифицираш по някоя професия близка или сходна с твойта.
    Успех на всички избрали този път.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  22. 22 Профил на rali.germanov_86
    rali.germanov_86
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Уволнявайте железничарите, уволнявайте всички, който не ви носят аванта господа чорбаджий изедници - ненаситни - алчни и подли господари на съдбата българска. Само НЕ ЗАКАЧАЙТЕ БАШ ВИНОВНИТЕ КАПИТАЛИСТИ ЕКСПЛОАТАТОРИ, който си живуркат хубавичко.. ГЕРБЕРИТЕ за тях мислят и се грижат, НАРОДА КУЧЕТА ГО ЯЛИ. Бойко БОРИСОВЦИ да се погрижат за осигоряване БОГАТИ НОВОГОДИШНИ ТРАПЕЗИ в наши и чужди ресторанти. ТОВА ЩЕ ВИ ПРИСЕДНЕ... АМА ИМА ВРЕМЕ!!!???

  23. 23 Профил на Strygalldwir
    Strygalldwir
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Дали ще доживеем деня, в който така наречените синдикати ще бъдат съдени за всички поразии които направиха през последните 20 години?

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  24. 24 Профил на Жоро
    Жоро
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#20] от "nv":

    Масово дизелът се точо от цистерните с гориво, които превозват товарните влакове, че там е много и няма кой да го хване!! Където е текло, пак ще тече... Едва ли има човек, който да няма познат в БДЖ и да не знае каква работа се върши там - всеки отива на работа и през цялото време умува какво да открадне, какво да вземе за вкъщи, че му трябва, какво да се закара на вторични (че желязо много - така и са изчезнали някакви си 700 вагона за колко години беше точно) и каква друга схема е възможна да се направи. Няма нищо за чудене - просто така са свикнали хората от преди 89г., а БДЖ е може би едно от малкото "места" в държавата, където комунизът все още е жив...

    Поздрави,
    Жоро

    П.С. А синдикатите и най-вече всеизвестните им лидери са всички за затвора....

    Поздрави,
    Жоро

    "Най-богатите хора в света ползват и градят мрежи, а всички останали търсят работа..." Робърт Т. Кийосаки
  25. 25 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    УНИКАЛНО. Закриваме ЖП-то, та да тръгне нелегалния бизнес на таксиметърджии и рейсаджии. Вместо да се превозват големи групи от хора пътуващи в едно направление компактно, ще задръстим пътищата. УНИКАЛНО. БОЙКОООООО, защо строиш метро ??? нали го строиш за да се намали трафика по улиците БОЙКООООО. Бойкоооо, Бойко.

  26. 26 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 541 Гневно

    До коментар [#2] от "bta":

    Време е правителството да фалира и то ще стане в най близко време и тогава народа да му мисли т.е. матряла . Парите свършиха и резерва е опукан сега към дъното ..

  27. 27 Профил на прашинка
    прашинка
    Рейтинг: 640 Любопитно

    Стачка е ясно, че ще има.
    Но БДЖ ще има ли?

    Красотата ще спаси света. А злобата ще закопае форумците на "Дневник".
  28. 28 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 541 Гневно

    До коментар [#23] от "Николай Цолев":



    Дали ще доживеем деня, в който така наречените синдикати ще бъдат съдени за всички поразии които направиха през последните 20 години?

    Кое са направили че не подкрепят антинародната политика на ГРОБ ли трябвало пари забиваш ножа на най бедните опукваш резервите и вземаш нов кредит Дянкоф глупава политика ..

  29. 29 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2681 Неутрално

    [quote#10:"steven83"] Нашата що ли е на загуба ? [/quote]
    Защото трябва цената и трябва падне до 0 и ще я приватизират ....ще стане частна и тогава пак ще е печеливша. Една електричка харчи колкото един калорифер, инфраструктурите са изградени отдавна жепейците работят за смешно ниски заплати ! Бих казал ,че само малоумник може да направи такова предприятие губещо !
    Французи , Германци или Руснаци ще купят БДЖ може да започнем залагания!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  30. 30 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 510 Гневно

    Синдикатите са мафия, чиято глава трябва да бъде смачкана веднъж завинаги. Браво на ръководството на БДЖ, че не се съобразява с тях!

  31. 31 Профил на DrAvalanche
    DrAvalanche
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    Правителството си няма идея как да оправи БДЖ, но стачката няма да реши проблема.
    Синдикатите да си кажат защо мълчаха толкова години и прикриваха по този начин кражбите и източването на БДЖ? Вагони не се изнасят във вътрешния джоб, тонове гориво не се измъква в литрови бутилки.

    Just get on stage AND FOOKING AVE IT
  32. 32 Профил на Аксел
    Аксел
    Рейтинг: 942 Любопитно

    До коментар [#27] от "точка 1":къде бяха синдикатите,когато министърът на бсп Мутафчийски даде 500 млн. за стари вагони???Супер бандитизъм!

    България има ЕДИН европейски политик-БОЙКО и ЕДНА европейска партия-ГЕРБ.Останалото е мафия!
  33. 33 Профил на zetxxz
    zetxxz
    Рейтинг: 427 Неутрално

    @comandante
    аз съм за доичбан

  34. 34 Профил на haokarapora
    haokarapora
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Не може ли ,синдикатите да спрат да се активизират само в защита на разни "изгорели"фабрики...то ни беше "Булгартабак","Кремковци"...
    Как пък,не застанаха зад нещо перспективно,в защита на инциативността и носещо печалба за всички ни...защото за губещите предприятия си плащаме всички ние-редовите данъкоплатци!

    haokarapora
  35. 35 Профил на Жоро
    Жоро
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#25] от "442":


    До коментар [#26] от "bokko":

    Само едни и същите голословни глупости говорите хора...

    Поздрави,
    Жоро

    "Най-богатите хора в света ползват и градят мрежи, а всички останали търсят работа..." Робърт Т. Кийосаки
  36. 36 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#5] от "kimba3":Те наистина остават без членски внос,но дали това е голямата беда?Защото съкратените остават без заплати,т.е.,без доходи!!!А фалитите в промишлеността продължават и според прогнозите ще продължат и следващата година.Къде ще отидат съкратените?

  37. 37 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#34] от "haokarapora":

    Защото в добре работещите предприятия просто няма синдикати

    Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия Нинова
  38. 38 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#36] от "molesan2":

    Е според Вас къде е изходът? Държавата да налее пари в губещите предприятия като при социализма, за да защити работните им места? Нали си давате сметка, че в наше време това е немислимо.

    В наши дни никой не е абониран за работното си място - човек трябва да е мобилен, да е готов да се преквалифицира и т.н.

    Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия Нинова
  39. 39 Профил на Жоро
    Жоро
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#38:"nv"]Е според Вас къде е изходът? Държавата да налее пари в губещите предприятия като при социализма, за да защити работните им места? Нали си давате сметка, че в наше време това е немислимо. [/quote]

    Браво!!! Напълно подкрепям. Какъв е смисълът да се наливат толкова много пари, само за изплащане на задължения и БДЖ да си остане пак същата структура. Според мен по-добрият вариант за България с тези пари, които трябва да се налеят да се създаде изцяло нова компания, която да е модерна и европейска и да се управлява като такава, започвайки на чисто. А Сименс да си взимат вагоните и така. Иначе е просто хвърляне на пари за нещо, което си е черна дупка в това си състояние...

    Поздрави,
    Жоро

    "Най-богатите хора в света ползват и градят мрежи, а всички останали търсят работа..." Робърт Т. Кийосаки
  40. 40 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#36] от "molesan2":

    на свободния пазар, който дава по-добри перспективи

    колко време да се издържат губещи предприятия?

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  41. 41 Профил на steven83
    steven83
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#38] от "nv":

    Ама точно това е проблема бе, предприятието НЯМА НАЧИН ДА Е ГУБЕЩО, ако се управлява нормално ( тоест ако изобщо се управлява ). БДЖ се точи, няма друга причина да е на загуба! А относно кражбите на гориво - това първо е капка в морето и второ: може да се пресече много лесно - по един GPS на всеки локомотив и всичко свършва! Защо не го правят ??

    В тая кочина хляба свършва, но пък зрелища има достатъчно!
  42. 42 Профил на saseff
    saseff
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Какви синдикати,какво е туй нещо.
    В България никога не е имало синдикати.
    Само заплатаджии и гъзолизци

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    saseff




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK