Влаковете, които ще бъдат спрени от БДЖ заради реформата

Влаковете, които ще бъдат спрени от БДЖ заради реформата

© Цветелина Ангелова, Капитал



КНСБ разпространи проекта на БДЖ "за редуциране на броя на влаковете по договора за извършване на обществени превозни услуги". Това стана след като Националното сдружение на общините се оплака, че няма информация какви транспортни промени се предвиждат и как ще ги засегнат.



От документа се вижда, че като част от плана за намаляване на разходите в компанията, са предвидени за спиране общо 150 влака. По-голямата част от тях се движат всекидневно. Повечето предлагани за спиране влакове пътуват на сравнително кратки дестинации, но има и предложения по дългите маршурти - София - Варна, София - Бургас, София - Кулата, София - Кардам. 


Дневник.бг публикува пълния списък, предоставен от синдиката. Профсъюзите се подготвят за безсрочна стачка в железниците, която възнамеряват да започне в четвъртък - 24 ноември.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (64)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на samboetes
    samboetes
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Е, какъв е проблемът? Губещ бизнес, нискокачествена услуга, липса на клиенти! И всички ние - които не се возим в циганьорските влакове - плащаме за хемороидите на кондукторите, които по цял ден кесят на седалките.
    Е, не, мерси!

    Или да правят хубави, удобни и бързо влакове, или да ги закриват. Да оставят товарните и 2 на ден за пътниците, които много държат да се разхождат с бдж. Аз не съм чул някой да е провалил бизнеса/семейството си, защото бдж не бачка..

  2. 2 Профил на vordhosbn
    vordhosbn
    Рейтинг: 820 Неутрално

    [quote#1:"samboetes"]Губещ бизнес, нискокачествена услуга, липса на клиенти[/quote]
    За първите две съм съгласен, но последното не е вярно.

    "Each sunrise is a precious jewel…for it may never be followed by its sunset."
  3. 3 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#1] от "samboetes":

    Не си чул, щото досега не е имало точно такъв случай!

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  4. 4 Профил на mickmick
    mickmick
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Един път и синдикатите да помогнат за оптимизирането на една фирма. Как? Помагат за фалирането на старата и разрушена БДЖ и създаването на оптимизираната БДЖ2...

  5. 5 Профил на Добре Облечен Бизнесмен
    Добре Облечен Бизнесмен
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#1] от "samboetes":
    БДЖ има и незаменими функции. Как ще се наторява тревата между релсите ако спрат влаковете..
    Стачката ще е пагубна. Сигурен съм, че след края и, ще липсват поне 500км релси, сигнална апаратура, топузи на стрелки и какво ли още не. Първият влак който минава по релсите трябва да го прежалят.


  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Да му мислят хората, които изпращат деца на училище и ходят на работа с влак, останалите са лесни.

  7. 7 Профил на Simeon Petkov
    Simeon Petkov
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Долу Боко! Да живей БДЖ!

  8. 8 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 466 Любопитно

    [quote#1:"samboetes"]Или да правят хубави, удобни и бързо влакове, или да ги закриват. Да оставят товарните и 2 на ден за пътниците, които много държат да се разхождат с бдж. Аз не съм чул някой да е провалил бизнеса/семейството си, защото бдж не бачка.. [/quote]
    Те - това е правителството, ние - това сме всички... Тоест БДЖ е наше и е безотговорно да се източва и закрива. Някой трябва да изпере пешкира и правителството да търси за това отговорност, а не да се измъква...

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  9. 9 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1838 Гневно

    Спирайте, закривайте, ликвидирайте, режете ...
    Все накрая ще успеете да унищожите всичко: и общество и държава.
    Тази тактика на изгорената земя обикновено я прилагат врагове, но ние сме на път да променим и теорията и практиката.
    Пред нас са блеснали житата ....
    БАСИ!

  10. 10 Профил на Убитака
    Убитака
    Рейтинг: 451 Весело

    За нощния влак Варна-София няма места за седмици напред.
    Лелките в гишетата високомерно те гледат като попиташ за билет, все едно искаш услуга от тях.
    Така и не мога да разбера, след като ОЧЕВАДНО има търсене, какъв е проблемът да закачат още няколко спални вагона.
    Нали и без това купиха доста такива, втора употреба за по половин милион евро?!
    Добре де, крадохте, ама къде ги криете тия златни вагони?!
    Или може би ви е страх, че изведнъж нещо, което БДЖ ще направи ще е смислено и на печалба?

  11. 11 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#5] от "Добре Облечен Бизнесмен":

    Аз мисля, че всички българи трябва да се включим кой с флекс, кой с плазмен резач и да вземем своя дял от БДЖ, иначе ще го откраднат приватизаторите и дори ще трябва да им плащаме субсидии.

    икономист - неграмотник с диплома
  12. 12 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 581 Весело

    Ако не вървят влаковете е по голяма загуба но милиционерски мозък не може да го проумее трябва да пуснат още влакове за да излязат от кризата но трябва да оправят обслужването . Това е най- евтиния транспорт и проходи идват с повече работа и умно управление а не със закриване управление на милиционери . . Явно някой иска да купи БДЖ

  13. 13 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#5] от "Добре Облечен Бизнесмен":
    Право в десетката - браво за коментара!
    Някои точно тогава ще работят усилено... с оксижена и флекса...

  14. 14 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Списък на училищата
    Списък на болниците
    Списък на катедрите в БАН
    Списък на влаковете
    ....
    Утре кой списък е наред?

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  16. 16 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 906 Неутрално

    БДЖ трябва коренно да се реформира, защото в сегашното му жалко състояние нищо повече не може да се открадне.

  17. 17 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 913 Неутрално

    Преди 10 години започна целенасочена акция за фалирането на БДЖ. Целта беше да се осигури пазар за автобусните фирми, 60 - 70% от които са пряко или косвено свързани с "кръгът" на Доган.
    Най-усилено се работеше по темата след 2005 г., когато Тройната коалиция взе властта. За тия години в БДЖ нищо съществено не се вършеше. Само гледаха да развалят услугата, да закриват гари и линии и да режат вагони без да ги хванат.
    Всички реформи в БДЖ са закъснели с едно 7 - 8, че и повече години.

    Цензуриран от "Икономедиа"
  18. 18 Профил на glupcho68
    glupcho68
    Рейтинг: 1031 Любопитно

    До коментар [#14] от "tribiri":

    Само "някъде" да не направят списък на форумниците тук.
    Иначе съм за реформа и колкото по-бързо,толкова по-добре.

    Понякога се случват и хубави неща в живота ни!
  19. 19 Профил на Евразиец
    Евразиец
    Рейтинг: 0 Неутрално

    [quote#14:"tribiri"]Списък на училищата
    Списък на болниците
    Списък на катедрите в БАН
    Списък на влаковете
    .... [/quote]

    Съсипват се все неща, създадени при социализма. 22 години вече и още има за съсипване. Защото социализмът нищо не бил създал, нали?

  20. 20 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    Влаковете са тези, които изкарват пари в БДЖ, а точно тях съкращават. Ясно е, че никои не иска реформа, а се гони нова, частна железница.

  21. 21 Профил на liion44
    liion44
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Има бивши директори излезли наскоро от системата, които управляват част от железопътната мрежа .конкретно пощенските пратки и товарни превози ..

  22. 22 Профил на Reggie
    Reggie
    Рейтинг: 579 Неутрално

    Всичко е за да лапнат правилните хора товарните превози

  23. 23 Профил на milan22
    milan22
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Фалитът на БДЖ е много болезнена новина за всеки българин! Не разбирам защо злорадстват някои във форума. Това е най-сигурният, най-евтиният и най-безопасен транспорт. В цял свят държавите създадоха модерни железници, които се движат със скорост над 200км в час. Железницата превозва всякакви товари, нищо не може да замени жп транспорта. Явно тук зорът на управляващите фуражки е да се прилапат нов транш от над 300 милиона лв. кредит.Как е възможно да се случат такива неща!? Това не е нормално!
    http://www.dnevnik.bg/

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на milan22
    milan22
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Не разбирам защо не се строят жп пътища. Един скоростен влак ще вземе разстоянието София - Варна за максисум 2 часа, при това комфортно, бързо и безаварийно пътуване.

    За товарите да не говорим - сухопътният транспорт е много по-скъп, подръжката на пътищата е скъпа, зимно време при 5 см. сняг се блокира движението. Изобщо един от съвременните начини на превоз се отрича и зачертава с лека ръка!

  26. 26 Профил на NewRe
    NewRe
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Да съкратят МВР наполовина и с 500млн лева да съживат железницата

  27. 27 Профил на т
    т
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#14] от "tribiri":

    Списък на други черни дупки, които гълтат пари и не произвеждат продукт.

  28. 28 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#8] от "Tuco":

    Как може БДЖ да съществува от най-малко 140 години и да не е имало проблеми сега има. как може от Брюксел към Париж, лондон и Амстердам да има влакове на всеки 2 часа, у нас влаковете закъсват. Ами така ще е.За да печели БДЖ трябва да повишат билетите, а да има кой да се вози заплатите трябва да са на ниво.

  29. 29 Профил на dakel_44
    dakel_44
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Закривайте,продавайте още малко остана.Почти всички приватизирани предприятия и дружества бяха закрити и съсипани.Така ще стане и с БДЖ.
    Мислят ли тези управници какво ще правят освободените железничари,как най бедните хора ще пътуват.Съкратете разходите на полицията,на парламента,не плащайте на държавните служители осигоровките и много други екстри на министерства и многобройните агенции

  30. 30 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1191 Весело

    в момента в който спре БДЖ минимум 20 000 човека, който идват на работа в Софияс влак ще трябва да сменият превоза. Интересно как ще се отразят още поне 10000 коли на софийския трафик в пиковите часове

  31. 31 Профил на Тони
    Тони
    Рейтинг: 409 Гневно

    Защо не се намаляват заплатите в БДЖ, щом така са закъсали? А администрацията, защо не се съкрати наполовина? Елате в Горна Оряховица да видите кръчмите пълни с пияни диспечери и то в работното им време! А тези същите вземат над 1000 лева месечно.
    Докога ще храним тия търтеи? Но тях няма да ги пипнат, ще съкратят машинисти и кондуктори, а тези които останат ще работят по 18 часа на ден и когато някой от тях заспи в кабината и избие пътниците, виновни няма да има!

  32. 32 Профил на Стефан Даскалов
    Стефан Даскалов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ами избирайте пак ГЕРБ-а,БСП-то и ДПС-то!! И плюйте Атака!!

  33. 33 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 466 Любопитно

    До коментар [#28] от "stoicho2":

    В момента за всичко това е отговорна ТИКВАТА. Да не прехвърля отговорност на предните управляващи, защото ако е така, да вземе да ги вкара в затвора... Иначе всичките му думи са празни приказки.

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  34. 34 Профил на Евразиец
    Евразиец
    Рейтинг: 0 Неутрално

    [quote#30:"Quo Vadis?"]20 000 човека, който идват на работа в Софияс влак[/quote]

    20000 ли? Поне половин милион се изтъркулват ежедневно в София.

  35. 35 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    Има ли железница в европа която да е на печалба и да не е на държавна издръжка???

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  36. 36 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    БДЖ е организация от крадци!Не е само та,но тя е на дневен ред за закриване,с помощта на синдикатите.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  37. 37 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1191 Любопитно

    До коментар [#34] от "Евразиец":

    може и толкова да са но влаковете едвали са с капацитет за повече от 100к а и това ми се вижда много ....
    Все пак доколкото знам поне от кам посока перник/кулата автобусите са запалнени в момента на близо 100% така че наистина ще бъде интересно

  38. 38 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    До коментар [#17] от "1951":
    Най-усилено се работеше в насоката по времето на Вихелм Краус- министър на транспорта в правителството на Иван Костов! Тогава автобусите на същия, тръгваха от големите жп гари 5 минути преди влаковете! Чиста проба нелоялна конкуренция! Само че тогава никой не смее да каже и гък, камо ли да протестира!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  39. 39 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1494 Неутрално

    До коментар [#35] от "Пешката":

    Ти кажи дали има. И също кажи какво е съотношението между превозени пътници, влакове и съответно загуби (платени от държавата).

  40. 40 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 925 Весело

    До коментар [#31] от "Тони": 1000 не,ама 650 - ДА. и са по 3-ма на смяна при 17-22 композиции

    и живеят с една мечта - да се забранят товарните и пътнически превози между места където има линии. ИСКАТ СИ МОНОПЛА !

    и най-умният си е малко прост....
  41. 41 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#12] от "bokko":

    [quote#23:"milan22"]Това е най-сигурният, най-евтиният... [/quote]

    Позволете да не се съглася. Времето е пари. С тези ултра бавни влакове изобщо не може да се каже, че е по-евтино! Няма нормална държава, където влаковете да се движат по-бавно от алтернативен автобусен транспорт. Не може влакът София-Варна да пътува по-дълго от автобус. Това е лудост. Никой нормален човек не би ползвал този транспорт докато е така муден.

    Жизнь или Life - избор има.
  42. 42 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#26] от "NewRe":

    Добра идея, но определено не е решение в БГ. Уволнените полицаи ще се включат като охрана на циганите, които ще краднат още по-ефикасно релси и кабели

    Жизнь или Life - избор има.
  43. 43 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1304 Любопитно

    То БДЖ за толкова години не въведоха електронно купуване на билети, вие за повече мечтаете.
    В почти всички европейски страни железниците се дотират, но и цените са по-големи от България. Като искате хубави влакове - всички плащат
    Само за Великобритания знам, че великата желязна лейди ги приватизира 80-те години.

  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  45. 45 Профил на Donix
    Donix
    Рейтинг: 581 Гневно

    До коментар [#4] от "mick":

    Синдикатите помагат за това наистина. Но това е резултатът на нещо друго, което е много по-важно, независимо от конкретния случай: бъркат на политиците в гъ..а, за да назначават кадърни ръководители, вместо да оправдават некадърността си, апатията, слугуването си на лобисти с някакви измислени външни фактори. БДЖ по принцип няма конкуренция, има няколко стратегически предимства пред рейсове и коли и беше единствено и само въпрос на добър мениджмънт, тя да бъде оздравена!

    Боян Р.
  46. 46 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1209 Весело

    Сега като спрат една четвърт от влаковете и останалите ще съберат хубавите вагони и всеки, който пътува с БДЖ ще остава доволен ли?!
    Всеки който се е возил с БДЖ, знае, че откакто е ГЕРБ на власт, което е вече 2 и половина години не са си мръднали пръста да направят и най-елементарното за подобрение в БДЖ. Влаковете не се мият, не се пазят от графитъри, не се съобщава за закъснения и т.н. Това са малки и почти безплатни стъпки, които обаче биха значели, че нещо се прави и иска да се прави. Сега след 2 и половина години НИЩО изведнъж удрят секирата!
    Гарантирам ви, че тая реформа ще започне и приключи със съкращение на 2000 човека и 150 влака. Нищо друго няма да направят!

  47. 47 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    До коментар [#41] от "Дразнител":

    Как няма да се движи по-бавно. Та някой на пътя спазва ли ограниченията за скоростта. Сигурно (ако не сте пътували в тях) поне сте срещали или настигали автобуси движещи се с такава скорост! Иначе железницата ни сега, освен превозените по-малко товари, превозваните по-малко пътници, се движи и по-бавно отколкото преди 20 години. Това трябва да се коригира! Но оня ББ строи автомагистрали, а не жп магистрали!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  48. 48 Профил на Петър Манолов
    Петър Манолов
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Б, като Бесилки, из „Глаголически азбучник”.
    Министър Москов, все от някъде трябва да се започне, а фамилното име си го бива за тази работа!
    До края на календарната 2011-та:
    Изискайте пълна информация и блокиране сметките на абсолютно всички лица свързани с БДЖ след 10 ноември 1989-та (включително синдикалните дейци)!
    Поръчайте счетоводен отчет на цената на БДЖ като скрап по реални днешни цени!
    Задвижете процедура за облигации по общонационален спасителен заем!
    Предайте за публикуване всички документи (в това число и финансовите) свързани със състоянието на на БДЖ от 10 ноември 1989-та!
    Поискайте незабано разследване гробарите на БДЖ от портиер, през министър-председател до президент за предаването им на Втори (оздравителен) народен съд! Поръчайте бесилки за пероните на областните гари и кукли (в пърен ръст) за виновните лица!
    Ако нямате кураж за тези неща до спомената дата, поръчайте само бесилките, а фондация "Болната планета - ВЗОВ" ще плати тиражирането на вашата кукла!

    Петър Манолов-безсребреник
  49. 49 Профил на s_bozhilov
    s_bozhilov
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#9] от "AzDebil" и [#44] от "iavor33": Какъв патос!

    На фона на случващото се в Европа, лозунгите "Не съкращавайте!", "Не закривайте", "Не правете това или онова!" е чиста проба популизъм - както и апела държавата да осигури по-добри условия за бизнеса! (Тогава ще мрънкате, че един бизнес се толерира, а друг не; пък и виждам колко е предприемчив българина....)

    Знам само, че когато в едно семейство възникнат финансови затруднения, затягането на коланите от всички негови членове е неизбежно. Колко от вас - млади или възрастни, няма значение! - са съгласни да живеят при 3-12 градуса температура, както "живяхме" жена ми и аз 2 зими, когато дъщерите ни се "засякоха" в университета (те самите "живееха" с по 80 лв. месечно)? Имахме само надеждата, че идват по-добри дни и убеждението, че всеки отговаря както за себе си, така и за другите...

    Доколкото за ББ и за "ГЕРБ" - 1: имате къса памет; 2: това правителство, КАКТО И СЛЕДВАЩИТЕ ПРАВИТЕЛСТВА ще имат все по-малко възможности за маневриране в икономиката! И подозирам, че следващото такова ще е подобно на Беровото ("експертно", защото никоя партия няма иска да застане лице в лице с народа.

    И за последно: опасните проблеми за обществото ни не са икономическите, а други...




    Да си останем БЪЛГАРИ, каквото и да ни струва това!
  50. 50 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1167 Разстроено

    Ей, "пичове", разбирате ли "къде е заровено кучето" - ами липсва един Иван Костов да продаде БДЖ-то на друг липсващ - Гад Зееви!!!! Картинката щеше да е "пълна" - разпродажба на локомотиви вагони.... и най-вече на релси и друга инфраструктура! След това си наемаме нови влакчета и формираме една Българска железница (БЖ)- също като при "Балкан" и България Еърс!!!! Имаме вече утъпкана пътечка! То и на Костов там му беше грешката - не му устиска да обяви във фалит скапалите се вече фирми!!! Наличния опит ще се ползва - следват фалитите: Кремиковци, БДЖ задават се БП (български пощи) и още, и още .... Ака Ламбо пишеше , щеше да напише: и оттук, до края на света!!!!!

  51. 51 Профил на bloger
    bloger
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Заповядайте в Блогът за железници - мнения на жп клиенти, анализи, коментари. www.rail.blog.bg

  52. 52 Профил на Костадин Янев
    Костадин Янев
    Рейтинг: 466 Любопитно

    До коментар [#1] от "samboetes":

    Ще чуеш!

    На Боко трябва да му се забрани публична изява, въобще да говори даже, а най-добре да го пратят нанякъде, защото вече даже не е и смешно!
  53. 53 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#1:"samboetes"]Губещ бизнес, нискокачествена услуга, липса на клиенти![/quote]
    Наивността ти минава всякакви граници!
    Сляп ли си да видиш, кой и кого облагодетелстват ако се спре например София-Варна влака? Цените на автобусните билети за седмица ще се удвоят. Не ти ли е ясно, на кого и защо се правят такива "подаръци", кръстени "риформа"?

    Къде по света си виждал ВСИЧКИ маршрути на една железница да са печиливши??

  54. 54 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#47] от "ogiigo":

    Не ползвам влакове в България от около 20 години. Едно от последните ми пътувания беше Варна-София, в спален вагон, където ме обраха (заедно с още един човек в купето) и шафнера не знаеше имената на пътника, който беше слезнал на някаква гара послед нощ с 3-4 куфара. За скоростта на движение съдя единствено по разписанието на автобусите и влаковете. Не става дума изобщо за превишена скорост и други подобни нарушения. Мога само да кажа, че обикновените влакове в Германия, Франция и Италия се движат със средна скорост около 100км/час, което включва спирките по гарите. Т.е. реално се движат с около 120-130. Не говоря за ICE или TGV. За най-обикновен регионален влак става дума. Доколкото съм чувал, линията София-Пловдив била разчетена и построена за скорост от 160км/час. Аз лично не съм чул някога влак от София до Пловдив да е стигал за 1 час, макар и разстоянието да е далеч по-малко от 160км.

    Жизнь или Life - избор има.
  55. 55 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 887 Неутрално

    [quote#41:"Дразнител"]Не може влакът София-Варна да пътува по-дълго от автобус. [/quote]
    МОЖЕ!
    Обществена тайна е, че в повечето автобусни фирми акционери, или собственици направо бяха лидери от ДПС. А ДПС си управляваха достатъчно дълго. Те нямаха интерес от реформа в БДЖ, а в ликвидирането му.
    Никоя медия не пожела да пише на тая тема!

  56. 56 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#25] от "milan22":

    Защото не е рентабилно. Ако вкараш 3 - 4 милиарда евро в тази линия, какви трябва да са цените на билетите за да се избие тази инвестиция? 100-на евро може би?

    Те сега половината се возят без билет, да не говорим при 100 евро билет какво ще стане.

  57. 57 Профил на Yankee
    Yankee
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Абе всичко е ясно, а ма я ми кажете колко пътника има за влака Кюстендил-Ръждавица или Добрич - Кардам например... С тоя соц хаос не може да се продължава

  58. 58 Профил на Yankee
    Yankee
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Ако им се платят таксита ще излезе много по-евтино имам предвид

  59. 59 Профил на tkpopov
    tkpopov
    Рейтинг: 8 Разстроено

    БДЖ предлагат една услуга, от която се възползвам (сигурен съм, че не съм само аз) и която не се предлага от другите превозвачи.
    Касае се за правото да си превозиш велосипеда, след предварително закупен талон за цената от 2 лв. (Не като пощенска пратка!)
    Решаваш да отидеш в друг град и искаш да вземеш колелото със себе си. Купуваш си билет+талон за колелото, качваш си двуколесното возило в пощенския вагон или го слагаш на другите позволени за това места. Пътуваш, пристигаш в другия град и вместо да даваш луди пари по градски транспорт или таксита, качваш се на велосипеда и си гледаш работата.

    Ако се закрие БДЖ, възможността да си превозиш велосипеда - забрави за нея.
    А да си превозиш велосипеда с автобус... Пробвай, но... ...просто няма да стане! Умолявай, настоявай, но НЕЕЕ! Ще ти размахат пръст, ще ти креснат, ще те наругаят, ще те направят на див петел простоватите пишман-шофьори, но няма да ти позволят си превозиш колелото.

  60. 60 Профил на acb16
    acb16
    Рейтинг: 925 Неутрално

    До коментар [#19] от "Евразиец":
    Съсипват се неща, създадени доста преди 1944г.=> БДЖ-1885г, Български Пощи-1879г, Българската армия, Селското стопанство, Текстилната индустрия, Здравеопазването, Образованието..

  61. 61 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    защо упорито се пише за реформа в железниците ,някой ще ми обясни ли

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  62. 62 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Без масивно инвестиране на държавни пари в БДЖ и свястно управление, нищо няма да стане.
    Освен да фалират БДЖ изкуствено... .

  63. 63 Профил на Рози
    Рози
    Рейтинг: 466 Разстроено

    До коментар [#59] от "tkpopov":

    Редовно ползвам тази услуга на БДЖ, но освен талона струващ 2лв, даващ ти право да превозиш велосипеда си, не получаваш друго. Нито сигурност, нито отношение към твоята вещ. На мнозина мои познати са им сваляли велосипедите нощем или са имали повреди нанесени от злонамерени пътници или бесни кондуктори. На теория всеки може да се качи с велосипед във влака, но на практика влака не може да побере повече от 5 пътника. По правилник колелото трябва да е на първата или последната платформа. Преди няколко месеца с мъжа ми пътувахме с велосипедите си, но заради липсата на места за хората (а какво остава за велосипедите) не ни позволиха да се качим във влака (за щастие успяхме да извоуваме правото си да пътуваме до тоалетната на влака с вертикално разположени велосипеди заплашително висящи над главите ни).
    Това е само един от десетките болезнени проблеми при пътуването с БДЖ. Горящи бавни и стари влакове, бесни кондуктори, хладилни камери (извинете - купета), козички в пътнически влак, всякаква липса на обща база данни и комуникация между отделните гари, сгрешени разписания, влакове закъсняващи с часове или тръгващи 15мин по-рано...

  64. 64 Профил на Чеша си езика
    Чеша си езика
    Рейтинг: 868 Весело

    Да съм жив и здрав. От 1987 г. не ползвам нито влак нито автобус защото от тогава винаги съм имал личен автомобил. Пожелавам го на всички. Е, моят проблем е пътната мрежа, ама се оправям и не се оплаквам.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK