Влакове в цялата страна спират между 8 и 16 часа за стачката на железничарите

Влакове в цялата страна спират между 8 и 16 часа за стачката на железничарите

© Цветелина Белутова



Влаковете по основни линии и жп-гари в страната спират между 8 и 16 часа днес във връзка със започващата ефективна стачка на работещите в железниците. От синдикатите на целезничарите вчера обявиха, че нямат прогноза за точния брой на стачкуващите и длъжността им, но сред тях със сигурност ще има ключови специалисти, от чиято наличност зависи движението на машините – като ръководители движение (диспечерската система), машинисти и началник влакове. Очаква се да спре движението на близо 200 влака на 78 гари."Очакваме движението около основните гари да спре – в Бургас, София, Варна, Стара Загора, Горна Оряховица, Пловдив, Пазарджик, Плевен, Перник, Дупница", обяви вчера председателят на Синдиката на българските железничари към КНСБ Петър Бунев.Влаковете, които са в движение ще спират след 8 часа на първата гара, обявиха синдикатите.


Във всички градове в страната има и други връзки, освен железопътните, така че няма да се стигне до сериозни проблеми и хаос в придвижването, прогнозира вчера председателят на Съюза на автомобилните превозвачи Миролюб Столарски. Някои малки селища - като с. обаче ще останат без транспортна връзка и ще трябва да разчитат на автомобили.


Вчера се появи информация, че ръководството на железниците планира да замести стачкуващите служители с други, които са "пас" и така да остави някои линии в движение.




Според синдикатите, с изготвянето на поименни списъци на стачкуващите и заплахи, че ще им се търси персонална отговорност в последните дни ръководството на железниците е внесло сериозен смут в подготовката на стачните действия. Има данни, че това е разколебало много от жп-служителите. Вчера министърът на транспорта Ивайло Московски заяви, че никой няма да бъде уволняван затова, че е стачкувал, от ръководството на БДЖ също официално обявиха, че няма да има такива наказания.


Спорът между БДЖ и синдикатите дали стачката е законна ще бъде разрешен с арбитраж. Според мениджърите при спиране на всички влакове държавната компания би губила по 600 000 лв. дневно – по около 400 000 лв. от товарните и по 200 000 лв. от пътническите превози.


Стачката е заради планираните съкращения в железниците. Сред реформите в железниците, които ръководството на БДЖ планира, е спиране на 138 линии, които са на загуба и съкращаване на над 2000 служители, за намаляване на разходите на държавната компания за заплати. Тя стимулира служителите доброволно да напускат срещу 6 брутни заплати накуп и до вчера над 670 души вече бяха освободени по този начин.

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на the_sceptic
    the_sceptic
    Рейтинг: 742 Неутрално

    Мноо важно.

    Рейгън и Тачър лекуваха синдикалозата с крути мерки, но за умирающите бедеже това не се налага. Да си стачкуват като искат.

  2. 2 Профил на прашинка
    прашинка
    Рейтинг: 636 Разстроено

    Няма ли в главата мисъл.
    от дейстията няма смисъл.

    Красотата ще спаси света. А злобата ще закопае форумците на "Дневник".
  3. 3 Профил на glupcho68
    glupcho68
    Рейтинг: 905 Неутрално

    До коментар [#2] от "точка 1":

    Ми то и 5 хиляди да съкратят и влакове да спират ръководството ако е некадърно пак няма да се оправят.

    Понякога се случват и хубави неща в живота ни!
  4. 4 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2496 Неутрално

    Не знам на какво разчитат синдикатите, но са прави, че ръководството и администрацията не мисли много за доброто бъдеще на железниците. В момента приоритет са магистралите, а строежа на ЖП - такива са повече като странична дейност. Да не говорим, че никой не мисли как да накара хората да се качат на влак. А в това има смисъл. Колкото и абсурдно да изглежда към момента.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  5. 5 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    Стачката ще засегне всички, включително и тези, които си мислят, че няма да ги засегне. Най-засегнатите ще са тези, които изпращат деца на училище и ходят на работа с влак. Всички останали ще бъдат засегнати от увеличения трафик по пътищата. Цял свят качва камиони и големи групи от хора на влакове само нашите УМНИЦИ правят обратното. Ама такава им е далаверата.

  6. 6 Профил на Костадин Янев
    Костадин Янев
    Рейтинг: 426 Разстроено

    Хаосът започна!

    На Боко трябва да му се забрани публична изява, въобще да говори даже, а най-добре да го пратят нанякъде, защото вече даже не е и смешно!
  7. 7 Профил на Венко
    Венко
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Според транспортния министър Ивайло Московски:

    "ЕК изразява учудване как дружеството (БДЖ) още не е фалирало и прави проверка, за да установи дали то не е получило скрита държавна помощ, което е недопустимо".

    Направено е много за да фалират БДЖ. Но явно не всичко. Задачата на ЕК не е изпълнена.

    Жить стало лучше, жить стало веселее!
  8. 8 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 1988 Любопитно

    Последователността на РАКоводството от транспортното министерство за окончателно обезценяване на ЖП транспорта буди адмирации.
    "Винаги верни на ..." и преди и сега е водещо при ОПравляващите в БГ, като ВИНАГИ се изключват задълженията към народа...

    Коментиране на анализираното, вече...
  9. 9 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    Споко, колкото и да стачкуват, докато са сами няма да успеят. Ще ги фалират до няколко месеца, сега само преустройват висшата администрация на голями заплати за следващите 1-2 години

  10. 10 Профил на mitiozo
    mitiozo
    Рейтинг: 688 Разстроено

    Проблемите в БДЖ не са от една година. Така че не виждам защо скачате против сегашните управници. Последните десет години БДЖ е винаги назад, да не са и двайсет. Всеки си затваряше очите и източваше каквото може. Сега тия същите дето в момента са опозиция скачат и викат правете стачка.
    М***ма ви червени пе**лчета

    онлайн копане на биткойни http://goo.gl/8bOHdN
  11. 11 Профил на прашинка
    прашинка
    Рейтинг: 636 Любопитно

    Чудно дали след 16 часа ще са останали релси.
    Тъй де, те братята роми не стачкуват.

    Красотата ще спаси света. А злобата ще закопае форумците на "Дневник".
  12. 12 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2794 Неутрално

    Няма логика тази стачка да постигне някакви по-значими цели. Масова подкрепа очевидно няма да има, защото всички са наясно, че в БДЖ е бъкано със синекурни длъжности, които трябва да се изчистят. Липсата на влакове при наличие на паралелно покритие с автобусни линии, които са по-бързи и по-комфортни, също няма да донесе кой-знае какви дивиденти. Няколко дни хората ще могат да си позволят да плащат малко по-скъпо.
    Това обаче , което отново може да излезе на преден план, е позабравеният въпрос за яслите, от които се хранят синдикалните лидери, за корпоративните и политически обръчи, с които са обрасли, за реалния брой синдикални членове и съотношението му с мъртвите души в организациите им- все въпроси, на които няма отговор, откак синдикат светува в България.

  13. 13 Профил на pistons
    pistons
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Мен ме боли Х..я за БДЖ, да ги закриват! Аз пък не искам с моите пари като данъкоплатец да се дотира БДЖ, защото то никога не е било печелившо. Щели да съкращават хора, много им е странно на железничарите че може да останат без работа. Ами 20 години зе закриват и фалирват предприятия и остават хора без работа. Точно преди 20 дена имаше избори така че Боко не е виновен. В зората на демокрацията като закриха Океански Рибилов не останаха ли хора без работа? Печалбите му във сравнение с печалбите на БДЖ е все едно да сравняваш огромен МОЛ с малка селска сергия! Аре да го духат и да не ни занимават с глупостите си, има много по важни неща от некви допотопни влакове!

  14. 14 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    Тотална реформа на БДЖ - необходима, но как, след като 20 години потъваше все повече - интереси, калпаво управление, мързел, кражби, интереси на алтернативните частни превозвачи,подплатени с пачки?
    Как?
    Като доктор Би извади скалпела, както сам се изрази и започне да реже "тумора"?
    Нали не е на шията, тумора?
    Срам.
    ЖП превозът е дойна крава за всички в момента, а по света е алтернатива на всички по-мръсни и неудобни превози, на стоки и хора.
    Срам, ей, срам след срам.
    Много сме прости.
    Голям, голям срам.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  15. 15 Профил на gripen
    gripen
    Рейтинг: 881 Неутрално

    Най-добре БДЖ да се приватизира и новия собственик да си пресметне колко служители му трябват, и по кои линии има смисъл да продължава да поддържа влакове. Държавата е доказано лош стопанин.

    За Европа: бяла, християнска и силна!
  16. 16 Профил на aksys
    aksys
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Лошото, г-н Кихот, е че точно тези, които трябва да бъдат изчистени няма никой да ги пипне, а ще си го отнесат обикновените служители, които вършат черната работа. Имам познат, който има "късмета" да работи в БДЖ. Тези дни им правили събранийце и в прав текст им заявили, че тези, които решат да стачкуват ще бъдат съкратени първи. Ако това се беше случило в Гърция например, въпросните господа от ръководството едва ли щяха да могат да напуснат залата на собствен ход

  17. 17 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    [quote#15:"gripen"]Най-добре БДЖ да се приватизира[/quote]
    Тази твоя логика е непремислена и неприложима.
    По същата аз ще кажа - нека държавата да се приватизира (ако вече не е да, без да знаем), че много лошо се стопанисва вече толкова десетилетия.
    Да де, ама не става.
    Има сектори, които не подлежат на приватизация - тези от национален интерес. Знаеш ги, нали? Железниците са едно от тях.
    Така че вместо да търсим лесния отговор, трябва да се поеме отговорност най-после от някой министър и от някой премиер и да се преструктурира, ореже, възобнови, да се ликвидират кражбите и интересите. И изведнъж ще стане печеливша. Изведнъж ще се окаже удобна за превоз на пътници, изгодна за превоз на товари, екологично най-чиста и хиляди други чудеса.
    Но е много по-удобно да се цица. От най-високо поставения лумпен в държавата та до последния кондуктор, който прибира левче в джоба и ощетява касата на БДЖ, ежедневно. После - нерентабилни линии, ЗАКРИВАЙ.
    Не така.
    Някакъв умник по-горе беше казал, че има по-важни неща.
    Всичко е важно, умнико, няма по-важни неща, има много и все важни неща, та да работи тази разнебитена България.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  18. 18 Профил на Милен Минчев
    Милен Минчев
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Хайде да видим ,до къде ще доведе това .

  19. 19 Профил на pistons
    pistons
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#15] от "gripen":

    Как пък преди "освобождението" държавата не беше лош стопанин, а пък изведнъж стана?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK