Уважаеми пътници, влакът за Драгоман няма да тръгне от никой коловоз

Уважаеми пътници, влакът за Драгоман няма да тръгне от никой коловоз

© Анелия Николова



Тук сме всякакви - машинисти, маневреници, стрелочници, техници" - така един от стачкуващите днес железничари на софийската централна гара представи протестиращите и със самоирония добави "шествието на безработните".


Няколкостотин бяха стачкуващи железничари и синдикалисти, които блокираха изцяло движението на влаковете през централна гара тази сутрин. Със скандирания "оставка", "не на ликвидацията", "искаме работа" стачкуващите срещу планираните съкращения в БДЖ малко след 9 часа ознаменуваха ефективността на протеста си със спрения международен влак София - Букурещ на един от пероните на гарата.


Машинистът и целият персонал на влака са сред стачкуващите, а пътниците по международната линия днес са били малобройни, се разбра от думите на кондукторите. Чужденци, пътуващи за Румъния, нямало.




"Вярвам, че изненадата на г-н Владимиров (Владимир Владимиров – председател на борда на директорите на БДЖ) е пълна – нито пристигат влакове, нито отпътуват", каза пред шумното събрание на перона вицепрезидентът на КНСБ Валентин Никифоров по повод очакванията от шефа на железниците за рехава стачка и вдигна градуса: "Владимиров, къде си, бе, мишок?". В групата протестиращи беше и бивш железничар, нахлупил фуражка, с плакат "Ostavka na Boiko". Синдикалистите и железничарите, оказа се, си бяха поделили групата. Жена на средна възраст, размахваща едно от многобройните сини знамена с бамбукови дръжки на синдикалната конфедерация на Константин Тренчев, на въпрос "вие от БДЖ ли сте" отвърна "не, от "Подкрепа". Възрастна жена с лилава картонена шапка на КНСБ пък отговори: "не, чедо, учителка съм от София, в КНСБ съм и сме дошли да подкрепим стачката".


Владимиров не присъстваше на стачката на Централна гара. Тук беше изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев, който, заобиколен от железничари, даваше разяснения за необходимостта от реформите в губещата държавна компания. На място бяха и други представители на ръководството на компанията, както и екип от министерството на транспорта. Сред стачниците беше и генералният директор на Национална компания Железопътна инфраструктура Милчо Ламбрев. И той беше освиркван от железничарите. "Малката ламба – голямата мафия", каза по адрес на шефа на НКЖИ един от стачкуващите.


По време на демонстрацията се разбра, че ръководството на БДЖ се опитва да възстанови движението, заменяйки стачниците. Ръководителят движение на Централна гара София Радослав Данов, който е сред стачкуващите, съобщи, че началникът на гарата му е определил заместник. По думите на Валентин Никифоров, който по телефона поддържаше връзка със стачниците по други гари в страната, същото се е случило и в други градове.


Въпреки това движението по много от жп линиите в момента е спряно. Синдикатите обявиха, че стачката ще е безсрочна, и настояват "доброзорните напускания" (някои служители са били принудени от ръководството доброволно да напуснат срещу 6 работни заплати) да се прекратят.


До вчера по този начин бяха освободени над 670 души от БДЖ, предимно работници и персонал на влаковете. По думите на няколко от освободените по този начин ръководството на железниците "не закача" администрацията. Жена, която точно допреди седмица (17 ноември) е работила като кондуктор в спални вагони към гара София, разказа пред изпълнителния директор на БДЖ, че е била заставена да напусне "доброволно" в рамките на броени часове - "казаха ми: напускаш и вземаш шестте заплати още днес или ще бъдеш уволнена и няма да видиш нищо". Тя заяви, че след стачката ще обжалва принудително-доброволното напускане и не възнамерява да харчи обезщетението си, и добави: "администрацията не се пипа, макар че голяма част нищо не върши - в три следобяд видях една от администрацията да спи на бюрото".



Пас


Малко преди 8 часа, когато започна стачката, машинистът на влака за Драгоман - една от 25-те комфортни мотриси "Сименс" (които БДЖ още не е изплатила), се беше облегнал на прозореца си за кратка почивка преди отпътуването. "Не, няма да стачкувам", с усмивка отсече мъжът и добави, вече сериозно, "имам ипотека".


Много негови колеги в страната, поради заплахи от началниците си или с аналогични съображения, също не уважиха стачката - както каза един от протестиращите в София, "няма железничар без кредит".


Железничарите в Добрич не се включиха в стачката. Обяснението на областните представители на КНСБ беше, че хората са демотивирани заради страх от съкращения. Очакванията са една четвърт от заетите 30 души да останат на улицата. Същото се случи и в Бургас, където въпреки че железничарите бяха по работните си места, днес местна автобусна компания услужливо обяви, че може да подпомогне транспортирането на гражданите при нужда.
На жп гара Пазарджик днес нямаше спрени, но нямаше и преминаващи влакове. Нямаше нито протестиращи работници, нито чакащи пътници. Касиерките бяха по работните си места, но не продаваха билети, нямаше и актуална информация за движението на влаковете. Светлинното табло изписваше стандартните часове на пристигане и тръгване, без това реално да се случва.


На съседната гара Септември стачкуваха петима ревизор вагони. Сутринта там беше спрян експресът за Бургас, а с 30 минути закъснение тръгна влакът за Велинград и Добринище. Слабата подкрепа за стачката в региона от КНСБ обясниха с факта, че тук не са планирани съкращения на линия и съответно големи съкращения на работещи.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 823 Неутрално

    ЛЕСНО РЕШЕНИЕ - ПОДКРЕПЯЩИТЕ СТАЧКАТА В БДЖ ДА ДОТИРАТ БДЖ ОТ ДЖОБА СИ!!! Тогава и само тогава когато синдикатите почнат да трошат и техните пари за да си вземат членският внос ще разберат какво е!

    БДЖ е второ кремиковци. В кремиковци го докараха до 3 милиарда дългове и колко пари си върна държавата респективно нашите пари??? Представете си тези 3 милиарда да бяха за децата ни образование интернет инфраструктура което е може би сектора на бъдещето с най-висока добавена стойност и т.н.

    Защо след като питате хората подкрепяте ли стачката в БДЖ НЕ ПИТАТЕ ГОТОВИ ЛИ СТЕ ДА ПЛАЩАТЕ ПОВЕЧЕ ДАНЪЦИ ЗА ДА СУБСИДИРАТЕ БДЖ?

    Защото едно е да кажа подкрепям стачката в БДЖ съвсем друго подкрепям и съм готов всеки месец да отделям процент от заплатата си за БДЖ!

    И в момента държавата налива всяка година 200 милиона лева в БДЖ! А МЕДИИТЕ КРИЯТ ТАЗИ ИНФОРМАЦИЯ! ПОЗОР! А хората всеки ден се убиват от работа за да нахранят децата си! Засрамете се!

    Аз НЕ искам да плащам за БДЖ! Всеки който иска да има ДОБРОВОЛЕН ДАНЪК БДЖ! Или ДОБРОВОЛНА ТАКСА БДЖ И ВСЕКИ МЕСЕЦ ДА ДОТИРАТ И СУБСИДИРАТ БДЖ! В крайна сметка още Айнщайн е казал две неща са безкрайни вселената и човешката глупост но за вселената не съм съвсем сигурен! Така че който иска да ходи всеки месец и да плаща за БДЖ! Аз не ща!

    СКАНДАЛНА ИНФОРМАЦИЯ!

    Всяка година ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ НАЛИВАТ 200 милиона лева в БДЖ! ИСКАМ РЕФЕРЕНДУМ народа да гласува за или против тази сума да се налива във фалирало предприятие като БДЖ а не в интернет инфраструктура или образование икономика децата спорт и т.н. Ако все пак по някаква случайност БДЖ не фалира и кредиторите не си посикат парите още следващата година да има референдум защото аз не съм съгласен всяка година второ кремиковци да правиме вместо да използваме НАШИТЕ пари разумно и за сектори с висока добавена стойност!

    ВТоро за 2010 БДЖ е събрало 1 милион лева на синдикатите членски внос! Повтарям само за 2010 година ЕДИН МИЛИОН ЛЕВА ЧЛЕНСКИ ВНОС??!?!? Затова става въпрос ето защо синдикатите стачкуват! Защо преприятие им събира членския внос??? Това къде го има в западния свят?

  2. 2 Профил на БГ Владо
    БГ Владо
    Рейтинг: 551 Разстроено

    страно

    Къде бяха синдикатите до сега?

    БДЖ се ограбваше и водеше към фалит от години

    може би единственият губещ ЖП транспорт в европа

    оти да се косиме, като ке ни мине
  3. 3 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#1] от "merkel":

    merkel, права си че БДЖ е второ "Кремиковци. Идеята е същата - ликвидиране и разпродаване на активите на безценица. Само че тук има и много повече хляб отколкото разпродажба за скрап.
    Като веща в делата на ГЕРБ - би трябвало да знаеш, че вече са ясни критериите за продажбата на "Товарни превози". Там ще действа схемата пък за "Булгартабак" - продажба чрез финансов инвеститор, за да се замаже кой е реалният купувач. Стратегически инвеститор не е желан.

  4. 4 Профил на simpler
    simpler
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#1] от "merkel":
    стига с тоя пост. смени го малко поне.

  5. 5 Профил на NewRe
    NewRe
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#1] от "merkel":

    ГЕРБ, ти си надежда,
    С теб е наш'та вяра,
    ГЕРБ, България е в нас.
    И ни зове в този час.

    ГЕРБ нас ни повежда
    ГЕРБ – евронадежда,
    С теб изгрява светлина
    В нашия дом и сърца.

  6. 6 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 865 Любопитно

    merkel, ЦЦ и ББ дават ли ти да членуваш в синдикат?
    Ако не си доволен от заплатата (примерно левче на постинг) имаш ли право на стачка?
    Как е бизнеса като цяло, доволен ли си?

    Цензуриран от "Икономедиа"
  7. 7 Профил на борко
    борко
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    По принцип подкрепям реформите в БДЖ. Но също така знам едно - накрая винаги го отнасят обикновените хора, в случая описаните в началото на статият "машинисти, маневреници, стрелочници, техници". Никой никога няма да потърси отговорност от наистина отговорните за това състояние лица - предишни министри, ръководства на БДЖ, администрация, синдикалисти-търтеи...

    If you want to kiss the sky, better learn how to kneel.
  8. 8 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Аз защо да плащам с данъците си за влакове, които не ползвам???

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  9. 9 Профил на Scorpi_4404
    Scorpi_4404
    Рейтинг: 638 Весело

    До коментар [#5] от "NewRe":

    Много отрано си се нагласил...Принципно алкохолът е вреден.

    Опознай себе си...Нищо излишно.
  10. 10 Профил на outside
    outside
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#1] от "merkel":
    ами меркел, дотираме БДЖ от както почнаха промените. С пари от джоба си.
    А ти? Не разбирам защо трябва да дотирам партиите, че да имат пари да плащат за писачи от форумите.
    Да намалиш малко темпото, че с колегите много вдигате разходите и трябва повече да плащаме и на вас.
    Калпазани.

  11. 11 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Помните ли как Даниел Вълчев броеше стачкуващите учителки? Сега мутрите управници на България, пък броят влаковете!? Само че, евала на учителите устискаха, а страхливите жепейци!??? Е, щом не знаем да си пазим хляба, никой няма да ни е виновен когато закрият не само БДЖ, но и България! "Не сме народ ние, а мърша!"- П.Р. Славейков. Госпожо Меркел, малцина са такива като вас, на яслата на партия ГРОБ!

  12. 12 Профил на Костадин Янев
    Костадин Янев
    Рейтинг: 442 Гневно

    [quote#0:"Статията"]Владимиров не присъстваше на стачката на Централна гара.[/quote]
    Нормално... за мишка!

    На Боко трябва да му се забрани публична изява, въобще да говори даже, а най-добре да го пратят нанякъде, защото вече даже не е и смешно!
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Преди 4 години правихме козметичен ремонт на апартамента и рабогеше един мъж от Драгоман.
    Той ми казваше тогава, че всички работоспособни мъже от града работели в София като идват сутринта и се връщат вечерта. Ползват влак. Билетът в едната посока струва 2 лева. При една внезапна проверка е установено, че пътуват 70 души, от които само двама са си били купили билети. Останалите пътували като плащат на кондуктора по 1 лев за едната посока. Това е било регулярна практика от години. Сметнете колко печели един кондуктор. А разходите за поддръжката на влака и въобще ЖП-мрежата ти плащаме всички ние, включително и такива като мен, които не са се качвали на влак от не помня кога.

    The best way out is always through Robert Frost
  16. 16 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1397 Любопитно

    До коментар [#3] от "virgin":

    Товарни превози е единствената част от ЖП-транспорта която е на +, нормално е борбата да е за нея. Но имай предвид, че инфраструктурата не може да остане без поддръжка, имай предвид, че подвижния състав не може да остане без поддръжка, гарите не могат да останат без ръководители движение и прочее персонал навързан по веригата. Просто ще редуцират губещите звена, ще редуцират тази част от персонала която само се мотка, тоест ще ги пуснат в пряка конкуренция едни срещу други. В последствие ще се инвестира и в пътнически транспорт като най-евтина възможна алтернатива за придвижване, ще го развият и там ще излязат на +... но за целта трябва да се започне от някъде.

    ЖП транспорта не е Кремиковци, но трябва да се преструктурира защото в момента дори товарните превози не могат да извадят компанията на нула.

    Жената е покана за щастие
  17. 17 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#16] от "bgpainter":

    По принцип е така, лошото е че все пак живеем в България.
    Сценарият за който имам информация че се подготвя, изобщо не е толкова розов.

  18. 18 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1397 Весело

    До коментар [#17] от "virgin":

    Аз съм оптимистка все пак - ще стане, но няма да е за благото на човека в социалния му вариант, а ще е както би трябвало да е - един ще печели, много ще се трудят за печалбите му... капитализъм. Имай предвид, че в големите компании в България се плаща според заплащането в региона, а не се печели като в САЩ поради простата причина, че пазара ни е малък. Няма как доходите да скочат току така докато и пазара не се развие...

    Ще стане, въпреки корупцията, въпреки порочните практики... и на едно с това, че изпофалират всички псевдоработодатели.

    Жената е покана за щастие
  19. 19 Профил на ninjago
    ninjago
    Рейтинг: 388 Неутрално
  20. 20 Профил на hammer
    hammer
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Малка корекция на заглавието:"Уважаеми пътници,влакът за Драгоман няма да тръгне НИКОГА,отникой коловоз".

    Сега заменете пътници с ГРАЖДАНИ; влака с България;Драгоман с Европа ,разместете малко словореда и....Уважаеми граждани,България няма да тръгне никога от никой коловоз за Европа.
    Никога-докато сме уфсе.Никога-докато сме привърженици на една или друга шайка разбойници,именуваща се за краткост партия.Никога докато не започнем да уважаваме другото ,различното мнение.Никога-докато не се научим да зачитаме правото на една или друга група да отстояват правата си чрез стачка и протест и не ги подкрепяме.
    Никога,защото влакът не е върху коловоза,а в блатото на нашата собствена духовна нищета.

    И левите,и десните фанатици са вредни.Но са безвредни в сравнение с гербаджиите.
  21. 21 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#20] от "hammer":

    Поздрави ЧУК, много ++++++++++ве и здраве, другото е бош- лаф!

  22. 22 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 605 Весело

    До коментар [#14] от "uriah":

    А, за това си плащам пак с мои пари...

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  23. 23 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Синдикатите УБИХА БДЖ! Стачката е пълен провал! Влаковете се движат само че са ПРАЗНИ! Браво на синдикатите.... това което 800 милиона лева дългове не можаха да направят го направиха некадърните български синдикати! Ореваха орталъка за 2 седмици че ще има стачка пътниците се пренасочиха към другите видове транспорт и БДЖ вече е официално мъртво! Дано кредиторите още следващата седмица сложат точката за да не се получи мъката с КРЕМИКОВЦИ!

    Ако дълговете и заемите закопаха БДЖ то поне синдикатите го заровиха!

    От това ние данъкоплатците печелим щото поне няма да субсидираме БДЖ с 200 милиона лева на година а тези пари ще отиват за инвестиции в сектори с висока добавена стойност като интернет инфраструктура например!

    А най-хубавото е че провала на стачката говори че народа вече осъзна какви мошеници са синдикатите. Цялата историяс с БДЖ беше заради КТД благодарение на който вземаха по ЕДИН МИЛИОН ЛЕВА НА ГОДИНА от членски внос.

  24. 24 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 823 Неутрално

    ЛЕСНО РЕШЕНИЕ - ПОДКРЕПЯЩИТЕ СТАЧКАТА В БДЖ ДА ДОТИРАТ БДЖ ОТ ДЖОБА СИ!!! Тогава и само тогава когато синдикатите почнат да трошат и техните пари за да си вземат членският внос ще разберат какво е!

    БДЖ е второ кремиковци. В кремиковци го докараха до 3 милиарда дългове и колко пари си върна държавата респективно нашите пари??? Представете си тези 3 милиарда да бяха за децата ни образование интернет инфраструктура което е може би сектора на бъдещето с най-висока добавена стойност и т.н.

    Защо след като питате хората подкрепяте ли стачката в БДЖ НЕ ПИТАТЕ ГОТОВИ ЛИ СТЕ ДА ПЛАЩАТЕ ПОВЕЧЕ ДАНЪЦИ ЗА ДА СУБСИДИРАТЕ БДЖ?

    Защото едно е да кажа подкрепям стачката в БДЖ съвсем друго подкрепям и съм готов всеки месец да отделям процент от заплатата си за БДЖ!

    И в момента държавата налива всяка година 200 милиона лева в БДЖ! А МЕДИИТЕ КРИЯТ ТАЗИ ИНФОРМАЦИЯ! ПОЗОР! А хората всеки ден се убиват от работа за да нахранят децата си! Засрамете се!

    Аз НЕ искам да плащам за БДЖ! Всеки който иска да има ДОБРОВОЛЕН ДАНЪК БДЖ! Или ДОБРОВОЛНА ТАКСА БДЖ И ВСЕКИ МЕСЕЦ ДА ДОТИРАТ И СУБСИДИРАТ БДЖ! В крайна сметка още Айнщайн е казал две неща са безкрайни вселената и човешката глупост но за вселената не съм съвсем сигурен! Така че който иска да ходи всеки месец и да плаща за БДЖ! Аз не ща!

    СКАНДАЛНА ИНФОРМАЦИЯ!

    Всяка година ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ НАЛИВАТ 200 милиона лева в БДЖ! ИСКАМ РЕФЕРЕНДУМ народа да гласува за или против тази сума да се налива във фалирало предприятие като БДЖ а не в интернет инфраструктура или образование икономика децата спорт и т.н. Ако все пак по някаква случайност БДЖ не фалира и кредиторите не си посикат парите още следващата година да има референдум защото аз не съм съгласен всяка година второ кремиковци да правиме вместо да използваме НАШИТЕ пари разумно и за сектори с висока добавена стойност!

    ВТоро за 2010 БДЖ е събрало 1 милион лева на синдикатите членски внос! Повтарям само за 2010 година ЕДИН МИЛИОН ЛЕВА ЧЛЕНСКИ ВНОС??!?!? Затова става въпрос ето защо синдикатите стачкуват! Защо преприятие им събира членския внос??? Това къде го има в западния свят?

  25. 25 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1524 Любопитно

    [quote#23:"merkel"]Синдикатит УБИХА БДЖ! [/quote]

    Взимай си хапчетата редовно. Ако не помагат - студени бани.

    Не знам за6то си въобразява6 че прави6 услуга на Пожарната Команда с крякането и спаменето по форума?!

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  26. 26 Профил на BG
    BG
    Рейтинг: 974 Неутрално

    До коментар [#1] от "merkel":

    не прочетох цялото, но и аз съм на мнение, че това предприятие е просто остатък от плановата икономика. Наскоро пътувах във влака с мениджър от БДЖ и ми разказа, как работят - точно като преди 50 години! Време е да се затвори това чудо, да се отвори нова компания или да се пуснат направо Дойче Бан да ни направят железница - хем евтина, хем на печалба, хем комфортна и чиста.
    Който е твърде мързелив една тоалетна на работното си място да изчисти, да поддържа чиста, не заслужава „работа“. На плакатите трябва да пише „ИСКАМЕ ПАРИ БЕЗ РАБОТА“

  27. 27 Профил на onufrij
    onufrij
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Синдикатите винаги действат прокризисно. Винаги са срещу реформи. Точно БДЖ има най-голяма нужда от реформи, а те искат да ги блокират.
    За да съществува шмендьофера, за да е комфортен, бърз, чист и редовен, за да не тежи толкова на бюджета, неминуемо трябва да се окастри раздутия персонал. Видно е от други железници, че сколасват с много по-малко хора.
    Защо да съчувствам на съкратените? Нима за тия 20 г, всички българи не минаха през това приключение? Кое предприятие е продължило да работи? Всеки отнякъде някога е бивал съкращаван. На тия им предлагат 6 заплати, плюс още 10 месеца на борсата с помощи. А помощите сега са много по-прилични от тия, през предните години. А законът позволява дори да се теглят авансово на куп и да се стартира бизнес. С 16 заплати, с нещо свое за притурка и с малко заем дори, може много нещо да се направи. Колко други са стартирали с далеч по-малко капитал!

  28. 28 Профил на plamen2299
    plamen2299
    Рейтинг: 768 Неутрално

    [quote#1:"merkel"]Всяка година ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ НАЛИВАТ 200 милиона лева в БДЖ! ИСКАМ РЕФЕРЕНДУМ народа да гласува за или против тази сума да се налива във фалирало предприятие като БДЖ а не в интернет инфраструктура или образование икономика децата спорт и т.н. Ако все пак по някаква случайност БДЖ не фалира и кредиторите не си посикат парите още следващата година да има референдум защото аз не съм съгласен всяка година второ кремиковци да правиме [/quote] Абе по-добре 200 млн. в БДЖ, отколкото 100 млн. в съмнителни фирми на Тиквата, строящи магистрали.

    Кенефа е място, дето мухите се аргасват.
  29. 29 Профил на yesman
    yesman
    Рейтинг: 8 Неутрално

    тука за съжеление си нямаме синдикати много ми е чудно как тея синдикалистчета се изхранват кой им дава пари членска маса ... едвали лично аз не бих им дал и стотинка .
    а дали ще се появат синдикати и у нас съмнявам се , пръкне ли се такова чудо ще го убият в зародиш .
    та ако някой може да каже как аджеба как се изхранват тея благодаря предварително .
    относно БДЖ имаме ли нужда от нея да , лошото е че и други имат нужада от нея , ще ни направят един тетър в три действия и за нас ще остане средното и акумулиранта нова цена за транспорт на всяка стока и услга да ни е честито





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK