Тристранната среща де юре не се състоя, пенсионните промени остават висящи

Зам.-министърът на финансите Владислав Горанов, социалният министър Тотю Младенов, председателят на КНСБ Пламен Димитров (на преден план) и  Евгений Душков от ръководството на  КТ "Подкрепа" (отляво надясно) дават изявление след срещата<br />

© Анелия Николова

Зам.-министърът на финансите Владислав Горанов, социалният министър Тотю Младенов, председателят на КНСБ Пламен Димитров (на преден план) и  Евгений Душков от ръководството на  КТ "Подкрепа" (отляво надясно) дават изявление след срещата



Синдикатите считат днешната среща на националния съвет за тристранно сътрудничество за нелегитимна. Това обявиха след срещата в тристранен формат (правителство, работодатели и синдикати), представителите на КТ "Подкрепа" и КНСБ. По изключение тя беше ръководена от премиера Бойко Борисов заради конфликта на синдикалните организации и председателя й, вицепремиерът и финансов министър Симеон Дянков.


Според Евгений Душков от ръководството на "Подкрепа" срещата е била опит на правителството да свика формално консултация по предлаганата от него промяна в пенсионната система, за да може да я вкара в парламента. "Категорично заявяваме - няма да участваме в подобно намерение", заяви Душков.


Инициативата за прекратяването на днешната среща всъщност е дошла от работоедателите, обясни пред "Дневник" синдикалистът. Теодор Дечев, и.д. председател на Съюза за стопанска инициатива е заявил, че не е редно да се обсъждат конкретни промени, без съветът да е свикан по надлежния ред - с покани и дневен ред. Двата синдиката са се съгласили и Борисов е предложил да се насрочи ново, легитимно заседание, когато правителството и синдикатите имат готовност да обсъждат предложените увеличение на пенсионната възраст с година и премахване на класовете за стаж към заплатите.


Синдикатите продължават да настояват в момента да не се правят радикални промени в пенсионната система. От думите на лидера на КНСБ стана ясно, че следваща среща на НСТС вероятно ще е през декември след националната демонстрация на синдикатите (на 30 ноември). Тогава съветът отново ще бъде оглавявана от Борисов.

КНСБ е планирала на днешната среща да предложи нормативни поправки, с които всякакви законови промени от трудово - осигурително естество да минават през националния съвет на правителството, работодателите и синдикатите. Целта е да се укрепи ролята на тристранния съвет в трудово-осигуртелното законотворчество, обясниха от синдиката. За целта са нужни промени в правилника за работа на парламента, които да направят невъзможно депутати да внасят такива промени, без те да са били внесени в съвета, обясни Димитров. При сега обсъжданите промени в пенсионната възраст и класа за стаж правителството възнамеряваше да се възползва именно от възможността да прескочи тристранката и поправките да бъдат внесени от народни представители директно в парламента.

Ключови думи към статията:

Коментари (84)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 906 Неутрално

    Като за начало синдикатите трябва да бъдат изгонени от всички големи държавни сгради в центъра на големите градове, които ползват за жълти стотинки и дават под наем на различни фирми.Не може държавата да издържат субекти, които вървят срещу нея.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  3. 3 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1086 Весело
  4. 4 Профил на БГА Балкан
    БГА Балкан
    Рейтинг: 570 Весело

    "Синдикатите обявиха днешното заседание на тристранката за нелегитимно"

    Нелигетимно и нелегално.

    О, Музо, възпей оня гибелен гняв на Ахил ..........
  5. 5 Профил на danakoplatec
    danakoplatec
    Рейтинг: 521 Гневно

    Хитрец е Борисов! Извикал значи работодателите тихомълком с тяхна помощ да си прокарат промяната! Да, ама нещо му се объркаха сметките! Какво им е на работодателите - ще се съгласят! А работниците си като наближат възраст за пенсия ще ги гонят, за да не им плащат обезщетенията! И защо изобщо трябва да има възраст? Щом за другите категории няма, а се изисква само 25 г. стаж без възраст за пенсия, редно е същото да се отнася и за нас от 3-та категория - 37 г. отработваш и се пенсионирваш! Това изискване за възраст към най-масовата работеща класа на обществото е чиста дискриминация!

  6. 6 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Публичната сфера съществува заради хората, а не обратното - хората да съществуват заради издържането от бюджета

    Липсват реформи, а не липсват банкрутирали министри!

    Тежки промени трябва да се направят в няколко сфери, защото трябва да се отрази големият демографският процес на свиване на населението. Не може с един и същи бюджет да се оправяш от 1998 година насам, отсече по Дарик радио лидерът на ДСБ Иван Костов. Според него има промяна на възрастовия състав на населението, което дава мощни отражения върху публичните сектори като здравеопазване, образование, МВР. Хората стават по-малко и нуждата да бъдат обслужвани намалява.


    Не става от 1998 година насам да се оправяш с един и същи бюджет; има промяна на възрастовия състав на населението; то намалява и това трябва да се отчита, констатира лидерът на ДСБ.

    Публичната сфера съществува заради хората, а не обратното - хората да съществуват заради издържането от бюджета, каза още Костов. В последните 10-12 години този принцип се забравял от правителствата, които правели бюджетите на България.

    Добре, ние сме с повишен рейтинг, но къде са чуждестранните инвестиции, къде е куражът на българското правителство да излезе на пазара и да изтегли необходимите му оперативни резерви, защото той трябва да има оперативен фискален резерв в момента не само да погаси евро облигациите в началото на 2013 година, а и ако се сбъдне предупреждението на рейтинговата агенция Фич за финансова паника, да има с какво да отиде срещу паниката, да я блокира бързо, попита той. Много реални буфери трябваше да има в бюджета. Ако ще идват много тежки времена, а те ще бъдат тежки за правителства, за банки, за пенсионни фондове, за застрахователни институции, и ако идват тези тежки времена, значи трябва да имаш финансови възможности да отреагираш. В момента нямаме финансови възможности да отреагираме, имаме правителство, което го е страх да се появи на пазара и да каже, че искат 1 милиард, защото ще чуе сигурно лихви, които в момента искат от Испания и от Италия


    Кабинетът не разбира нуждата от реформа, констатира още тъмносиният лидер. Имало обаче банкрутирали министри.

  7. 7 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 858 Гневно

    С пари от чий джоб се субсидира БДЖ за да оцелява от нашия или от синдикатите ? Ако кризата не ни довърши то синдикатите ще го направят ! Отгледай си синдикат затрий си държавицата !!!

  8. 8 Профил на the_sceptic
    the_sceptic
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Мноо як коментар

    http://dzver.com/blog/?p=2188

    Няма никаква причина 1000 тона влак с 10 човека екипаж и още 20 по гарите да работят, за да превозят 50 пътника на ден с пенсионерски карти. Стачката се обяснява със социални причини – 50-те пътника губят социална връзка, а 30-те служителя губят работата си.

    Ето моето решение.

    Вместо стачка в БДЖ, да вдигнат стачка пред Лукойл или Шел, с която да настояват за карти за безплатно гориво за пенсионери. Шествие до ЛАДА България, за да осигури безплатни леки коли за тези, които нямат. 30-те човека, дето ще останат без работа да бъдат разпределени в Лукойл, щото все пак ще изземат целия бизнес на железниците. Ще има повече работа и за безполезни номенклатурчици като шефовете на синдикатите – те ще трябва да управляват държавата и да организират задължителни благодарствени манифестации. После ще забранят стачките, щото вече всички проблеми са решени и няма нужда от повече стачки.

    http://dzver.com/blog/?p=2188

  9. 9 Профил на anonimen
    anonimen
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Единствените нелегитимни сте вие! Аз не си спомнял да съм ви избирал за мои представители!!!!

  10. 10 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 778 Неутрално

    [quote#1:"Само Левски"]Не може държавата да издържат субекти, които вървят срещу нея.
    [/quote]

    Не може, я!
    И всеки, който не е гласувал за управляващата партия, три месеца ангария на строежа на магистралите!
    Ще вървите срещу държавата, а! Маскари!

    Цензуриран от "Икономедиа"
  11. 11 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Единственото решение е РЕФЕРЕНДУМ!!!!
    В САЩ при избори има поне 45-50 въпроса на които американците отговарят с ДА ИЛИ НЕ! В един референдум има 50 въпроса на които данъкоплатците отговарят с За или против! В САЩ например отговарят от за или против гей браковете за данъците и примерно дали данъкоплатците да субсидират отбор от НБА в оклахома!

    Например за или против добива на газ шистов газ нефт и злато!
    За и против за субсидиране на БДЖ с 200 милиона лева всяка година!
    За или против за сублсидиране на интернет инфраструктура и икономика с висока добавена стойност вместо дотиране на БДЖ и т.н.

  12. 12 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 675 Разстроено

    Снимката кърти стадиони..Това да не са артисти от спектакъла на неизвестна театрална трупа ?Стига лъжи стига циркове стига буря в чаша вода... така в лъжи и манипулации пропиляхме вече 20 години,

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  13. 13 Профил на Hristo Hristov
    Hristo Hristov
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Е ясно е вече, че синдикатите не искат да сътрудничат, а се държат като малко разглезени дечица, които са свикнали да получават всичко и само да се цупят. Не искаха Дянков, бил лош и не ги разбирал, искат Бойко Борисов. Сега отиде Бойко Борисов и той лош и той не ги разбира. Ясно е, че за тях легитимно ще бъде само заседание, в което всичките им искания се приемат.

    www.economistbg.com/
  14. 14 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 778 Неутрално

    КАКВА Е ТАЯ ТРИСТАНКА И КОЙ Е ГЛАСУВАЛ ЗА ТРЕНЧЕВ И КОМПАНИЯ?????????????????

    НЯМА ТАКОВА ЧУДО НИКЪДЕ ПО СВЕТА! ХОРАТА ГЛАСУВАТ ЗА ПАРТИИ КОИТО НОСЯТ ОТГОВОРНОСТТА И ОТИВАТ НА ИЗБОРИ НЕ ЗА СИНДИКАТИ! СИНДИКАТИТЕ ДОКАРАХА КРЕМИКОВЦИ ДО 3 МИЛИАРДА ДЪЛГОВЕ!

  15. 15 Профил на xx00xx
    xx00xx
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#10] от "1951":

    Какво общо виждате в това кой за коя партия е гласувал с това, че една фирма е натрупала огромни задължения и продължава да ги трупа, а в същото време не иска да се реформира? Все пак повечето от нас искаха да живеем в пазарна икономика, а при пазарната икономика държавата не е длъжна да осигурява работа на хората още по малко в губещи предприятия....

  16. 16 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1291 Весело

    Синдикатите обявиха днешното заседание на тристранката за нелегитимно :)))))))))))
    ...............
    Айде бе ..Тези не знаят ли , че всяка среща със 'слънцето", с ИПОН и СИК е задължително легитимна ?? Какво искат ?? Свидетелство за съдимост ли на мутрата ??? Не са ли вече убедени във 'величието" му ???
    Министърът "московски , "сибирски ,"ленинградски , "волго-донски ," беше 'разписАл на Боко - какво да говори , а тези - не искали да слушат ??!!???
    Къде е Цв. - да ги арестува ??? И после - без адвокати , по неговата си "линия " ????

    BIG AL
  17. 17 Профил на moreto
    moreto
    Рейтинг: 572 Весело

    До коментар [#12] от "омбре":

    Тез на снимката чакат "началника" от горе да дойде и да разплете възела. Ама да внимават, Той да не слезе и да ги разгони със наръч мълнии, че ще е голям майтап.

  18. 18 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    двустранки, тристранки - дрън-дрън.

    властта в абсурдистан е вече еднолична, всички други са публика.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  19. 19 Профил на 077888888888
    077888888888
    Рейтинг: 624 Весело

    до ХММ № 3

    И аз това се чудя.
    Възможни са 2 отговора:

    1. Видял е паяк на тавана, който ха-ха да се спусне на умната глава на Димитров пред него.

    2. Мъчи се да си спомни указанията дадени му от ОНОГОВА
    (Да се свети името МУ) С шланга де..

    Да изгоним паплачта ГРОБ и спасим Родината.
  20. 20 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    "Синдикатите считат днешната среща на националния съвет за тристранно сътрудничество за нелегитимна."

    С нелегални синдикати - нелегални срещи...Толкова години мълчаха и за БДЖ и за "Кремиковци" и още и още....Стотици хиляди останаха без работа по време на прехода,а те сега се сетиха да защитават работниците!!!Никой не им се връзва!Дори и в БДЖ стачката не е повсеместна,както се видя!

  21. 21 Профил на izumena
    izumena
    Рейтинг: 418 Гневно

    Точно така, александър-матросовците са на правителствената амбразура. Само ще ги помоля да си погледнат календара-не е 1956, а 2011, мястото не е лагерът Скравена, а ЕС. Доколкото си спомням, по соц-а беше недопустимо да лаеш срещу правителството и да стачкуваш, защото изменяш на партията. Това го имаше само в гадния буржоазен Запад-там стачкуваха и демонстрираха. Защо ли си мисля, че малко неща са различни оттогава?! (нека цъкането на минусите започне сега!!!)

  22. 22 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3520 Весело

    [quote#3:"xmm"]Абе тотю къде гледа?[/quote]

    Забравил си какво се е случило завчера.
    Помниш ли за "жълтия картон"?

    Е, гледа към Него - да не му извади поредния картон

  23. 23 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    [quote#20:"popovski31"]С нелегални синдикати[/quote]
    Да се чете "С нелегитимни синдикати"

  24. 24 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1291 Весело

    Да , всички единодушно подкрепяме идеите бокови :
    1 милиард лева- да не останат безработни около 30000-лелки в МВР-то..На един полицай - една лелка,се пада , потомствена , с 20 заплати обезщетение :))
    Плановете на стоичков - за нови стадиони - са по- важни :) Този във Враждебна , започва със строежа - след Нова година :)
    НУЛАТА приход от данък печалба /корпоративен/ на ЛУК -ойл е подробност, за компира..:)
    Но пък в ИПОН - няма безработица..Те знаят КОГО да охраняват:)
    Когато няма партии, които да свалят от власт МУТРЕНСКИТЕ недоразумения , поне синдикати да има :) Все пак те бяха първи и в Полша ..)))

    BIG AL
  25. 25 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    докато черепа спокойно източваше железниците чрез фирма "ЖП инфраструктура" всичко беше ОК. докато пламен стоянов източваше пряко кремиковци, а чрез кремиковци косвено и бдж пак всичко беше ОК.

    обаче сега, когато лапачката намаля и единствен начин за печалба остана приватизацията и свиването на разходите, изведнъж властта се сети за тази икономическа язва и посегна с брадвата към работещите, вместо да удари по крадливите началници и свързаните лица, чрез които десетилетия беше източвано и разбивано бдж за да бъде докарано до днешния окаян вид.

    поуката - от работа не се става богат, а гърбат. и герб не обича гърбатите, защото от тях лесна и бърза далвера няма. герб обича и пази богатите, които значт да се отплатят с "дарение" в тежък за бойко момент.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  26. 26 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3520 Весело

    Ха-хааа!

    Усетили са се, че се опитват да използват за прикритие самото им отиване на срещата.
    Пък после - Боце с другаре си има медии, а те си нямат.
    И по талавизуръ ще кажат на мат'ряла, че ... след срещата със синдикатите правителството внесе поправката ...
    Ходи после обяснявай, че нямаш сестра ...

    Ама мъжко дупе веднъж се ...
    На Боцко и колектив все по-трудно ще им минават номерата

  27. 27 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#15] от "xx00xx":

    В мига, в който някой започне да ръси спокойно лафове от типа, че "който стачкува върви срещу държавата" започва да става ясно, че за 20 години просто сме направили един завой на 360 градуса и пак сме си там, от където тръгнахме.

    За БДЖ няма надежда. Щом една транспортна фирма започне да затваря линии, така просто си ускорява края. Идеята е ясна, печелившите товарни превози се дават на наши хора, пътническите превози практически се закриват и остават само линии от типа София - Варна и стискаме палци след 2014 г. ЕС да даде някой лев за да купим влак стрела. А ако успее, то дано и някой наш човек да намаже покрай това...

    Не е чак толкова късно за истински реформи в БДЖ, но се съмнявам, че в България някой има визията и умствения капацитет да го направи...

    Цензуриран от "Икономедиа"
  28. 28 Профил на Strygalldwir
    Strygalldwir
    Рейтинг: 723 Неутрално

    Аз, като български гражданин и данъкоплатец, обявявам така наречените синдикати за нелегитимни.

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  29. 29 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    До коментар [#2] от "merkel":

    Вие уважаема (и), с колко дотирате БДЖ? Защото такива, които най-много са настоени на вълна анти, точно те са най-неизрядни!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  30. 30 Профил на xx00xx
    xx00xx
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#27:"1951"] Щом една транспортна фирма започне да затваря линии, така просто си ускорява края. [/quote]

    Напротив - точно това е реформата и оптимизацията на една фирма. Закриват се губещите звена. За товарни превози съм съгласен да са отделно от пътнически защото няма логика едното да дърпа другото на зад, но друг е въпроса, че най вероятно "наши" момчета ще ги прилапат....

  31. 31 Профил на uzur
    uzur
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Вечерта на 23.11 правителството промени неформалната среща в официално заседание на тристранния съвет.
    Синдикатите получиха официална покана за извънредно заседание на тристранката и заявиха, че те няма да участват в него.
    Изглежда се усъмниха,че им се готви капан; ако на заседанието се обсъждат промените във възрастта за пенсия,тези промени вече не могат да се атакуват в съда.
    http://yphalachev.blogspot.com/2011/11/blog-post_3097.html

  32. 32 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#13] от "Hristo Hristov":

    синдикатите у нас имат много кусури, и те произлизат от греха на тяхното зачатие - създадени са от държавата, по време когато тя е била единствен работодател. т.е. те са свикнали да ги назначава и повишава не работника, който представляват, а работодателя.

    освен това често си позволяват да се месят в политиката.

    но имат и едно достойнство - никога не пропускат да скочат в защита на своите членове.

    независимо, че интереса на техните членове, може да е в ущърб на общото благо, те го защитават, както всяка партия и фирма гледа своя интерес дори той да е в разрез с интереса на другите.

    та кой е виновен на българина, че сме толкова разединени и всеки няколко хиляди човека, които успеят да се обединят, почват да пренаписват дневния ред на държавата?!

    и какво са виновни точно железничарите за провалената пенсионна реформа?! много по-спарведливо щеше да бъде да се режат пенсии и пенсионни бонуси на нищоправещите меверейци, но тях секирата ги подмина бързо и лесно.

    и сега пак за "лоши" ни пробуват честни трудови хора, и се разделяме и караме помежду си, а цецовите паразити пак ще са добре угоени и осигурени.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  33. 33 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    в съседната тема лоши са лекарите.

    тук са лоши железничарите.

    чакам скоро тема колко са лоши учителите.

    накрая - колко е некадърен и мързелив по принцип българския трудещ се.

    за да се разбере - единсвените продуктивни и добри са милиционерите!

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  34. 34 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#30] от "xx00xx":

    Принципно си прав, но навсякъде преди да се реже се пробва да се излекува. Тоест първо пробваш да оптимизираш линията и ако не става, тогава закриваш.
    В случая с БДЖ от години се вижда как печеливши линии не се развиват, а губещите не се оптимизират. Нощните влакове са винаги лудница, но не прикачат допълнителни вагони. В същото време някаква смешна линия като село Пичковци - село Дойно Уйно се обслужва от влак с три-четири вагони и в него има 20 човека.
    Никой не си мръдна пръста да оправи истински БДЖ. Дори и тази власт.

    Цензуриран от "Икономедиа"
  35. 35 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Толкова се говори за източване на БДЖ, а няма санционирани за случилото се

  36. 36 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 521 Весело

    До коментар [#28] от "Николай Цолев":

    А пък аз те обявявам за гражданин на мутрите

  37. 37 Профил на xx00xx
    xx00xx
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#34] от "1951":

    Държавата ако искаше истински да помогне на железницата трябваше да направи както във Франция, Великобритания или Германия - там не можеш за по дълги разстояния примерно от Хамбург до Мюнхен или до Дортмуд да отидеш с автобус....можеш единствено с желзница. Това е единствения изход, но за жалост явно автобусните фирми имат силно лоби и си плащат на когото и колкото трябва...

  38. 38 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 521 Весело

    До коментар [#10] от "1951":

    То магистралите свършиха пари няма няма и да има да си чувал нещо са неизплатените заплати на работниците там .Имаше иху докато опукат резерва и сега мълчат и ще мълчат още много с приказки работа не се върши само се произвеждат резервни части за човека от Асвалт Ефенди ...

  39. 39 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Ето го цитата на деня от сайта на БТВ от един колега:

    Подкрепям стачката, защото тя спомага за по-бързият фалит на БДЖ.

  40. 40 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Аз четох в конституцията дали пише да има в държавата такъв орган наречен "тристранка" ама не видях такъв.
    Ерго, всички негови решения са нелегитимни с пожелателен характер.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  41. 41 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 521 Гневно

    До коментар [#14] от "merkel":

    И ДА ВИКАШ И ДА НЕ ВИКАШ ОТГОВОРНОСТ ОТ БЪЛГАРСКА ПАРТИЯ ДО СЕГА НЕ Е ИМАЛО ОЩЕ ПО МАЛКО ОТ ГЕРБ т.е. отговорност от милиционер

  42. 42 Профил на ivanj
    ivanj
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#3] от "xmm": тотю гледа в господа-бог-слънце-борисов

  43. 43 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 778 Неутрално

    [quote#37:"xx00xx"]Това е единствения изход, но за жалост явно автобусните фирми имат силно лоби и си плащат на когото и колкото трябва... [/quote]

    Всички големи фирми за автобусни превози са пряко или косвено свързани с ДПС. Да споменем само "Юниън Ивкони"...

    Цензуриран от "Икономедиа"
  44. 44 Профил на uriah
    uriah
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#40] от "Десен":

    "Аз четох в конституцията дали пише да има в държавата такъв орган наречен "тристранка" ама не видях такъв. ..."

    Със същия успех можеш да продължиш да търсиш и във Винету, Пипи дългото чорапче и Карсон, който живееше на покрива...



  45. 45 Профил на svoboda1
    svoboda1
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Къде беше Бунев, когато бившите шефове на БДЖ платиха над 16 млн. евро за 30 архаични спални вагона от Германия, а получиха само 12 самоходни гробници, от които сега се движат само 3?
    Защо не сезираха веднага прокуратурата, а мълчаха
    като риби
    Защо след като не иска да се съкратят 2500 служители и 150 влака, Бунев не предложи алтернативен вариант за спасение на БДЖ? Като осигури, да речем, допълнително 10 млн. тона товари и 5 млн. пътници годишно? Да, лесно е да се краде от железницата и да се получава заплата, която ти плаща цялото общество под формата на субсидия! Но да се предложи работещ вариант за стабилизиране на компанията, явно не е лесно! В крайна сметка ако Бунев беше добър синдикалист, нямаше вече 600 железничари да се съгласят да избягат и от него, и от любимата му железница срещу 6 заплати накуп, нали?!
    Да беше само Бунев - на гръб да го носиш! Но какви ги вършат големите синдикални централи? Плашат с национална стачка на 30 ноември, уж защото вдигали пенсионната възраст. Че къде бяха КНСБ и "Подкрепа", когато възрастта за пенсиониране скочи от 55 и 60 съответно на 60 и 63 години? Как защитиха своите членове? Да не би след голямата стачка учителите и родното образование да цъфнаха и вързаха?! Не - само броят на синдикалните деца, учещи в чужбина, се увеличи. Вдигна се и капиталът на фирмите, чиито конци дърпат синдикални босове.
    Да, пълен синдикален рекет! Чийто масраф плаща цялото общество, а печелят само синдикалните босове. Въпросът е докога ще ги търпим.

  46. 46 Профил на Strygalldwir
    Strygalldwir
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До коментар [#36] от "bokko":

    Дай да се запознаем първо?

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  47. 47 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Бойко сега плаща цената за отложени трудни решения. Не можеш да се каресаш на всички. Или ще върви надясно и ще го намразят синдикатите, или ще върви наляво и ще си загуби по-свестните министри и по-умните поддръжнижи.

  48. 48 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    За БДЖ фалит, ликвидация и разпродажба. Не може да издържаме такива неефективни структури останали от комунизма. Да се раздадат линиите на частни фирми. Частника си гледа интереса, в държавното само връзкари и хрантутници и ние после да им плащаме субсидия. Това е пълно безобразие.

    http://www.youtube.com/watch?v=QuBy3BzCXwg
  49. 49 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1356 Весело

    До коментар [#40] от "Десен":

    Е, в конституциятане не пише, ама в Конвенциите на МОТ го пише. И в Договора за ЕС го пише, и в Регламентите на ЕС го пише...
    Въобще, шибана история. Напуснахме СИВ, Варшавския и групата на Северна Корея и Куба, а там такива неща - йок. И се нахакахме при тези главанаци от Евросъюза, дето се лигавят с разни синдикати.
    А си бе едно хубаво. Синдикати ли, индустриален диалог, трипартизъм, преговори..
    Бе я яжте тоягата и на къра...

    Ecrasez l’infâme
  50. 50 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Глупости, няма такова нещо.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  51. 51 Профил на uriah
    uriah
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#45] от "svoboda1":

    За Бунев не знам, ама ми е интересно да ми отговориш на ВАШИЯ любим сталинистки въпрос :
    Къде беше ТИ докато крадоха комунистите?

  52. 52 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Приветствам редакционната политика на дневничарите които престанаха да наричат предлаганите две мерки в пенсионното осигуряване пенсионна реформа и замениха неправилния термин с "пенсионните промени". Браво!

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  53. 53 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2398 Неутрално

    До коментар [#40] от "Десен":

    в Кодекса на Труда пише...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  54. 54 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 825 Неутрално

    До коментар [#33] от "Pavlik Morozov":

    днес прочетох, че през 2010 бюджетът на МВР е актуализиран колко пъти мислите - цели 72 пъти. Това ако не си е също чиста проба източване на държавни пари ! (за да се слушаме по телефоните най-вероятно)....

  55. 55 Профил на ehrgeiz
    ehrgeiz
    Рейтинг: 470 Неутрално

    нЕма оправия

    На жив човек никога не можеш да помогнеш.
  56. 56 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2224 Неутрално

    До коментар [#7] от "ямболия":

    Май не разбирате, че БДЖ изпълняваше социална дейност.

    Държавата субсидира БДЖ, а то субсидира циганите и бабите и дядовците по селата, като ги вози за без пари.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  57. 57 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1356 Неутрално

    До коментар [#50] от "Десен":

    Дял Х от Лисабонския договор
    Социална политика
    чл.151 и следващи.
    http://www.europe.bg/upload/docs/FXAC08115BGC_002.pdf

    Трябваше да обявим война на Ким... Тогава тези щуротии нямаше да ги има.

    Ecrasez l’infâme
  58. 58 Профил на outside
    outside
    Рейтинг: 676 Любопитно

    До коментар [#1] от "Само Левски":
    Ми преди 22 години тези дето вървяха срещу държавата им бяха приготвили лагери.
    Пак ли там искате да ни закарате комунистчета такива с комунистчета.

  59. 59 Профил на mind_twist
    mind_twist
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Чисто и просто политическа стачка ппаряв синдикатите. Заедно с БСП - обсужват интереси на задколистни интригаснти и завоалирано подвеждат и изполват хората в мръсните си политически игри.

  60. 60 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 858 Неутрално

    До коментар [#56] от "tribiri":

    Няма такова нещо като социални дейности ! Някой плаща сметката обикновени сме всички ние ! Политиците замаскират ограбването на данъкоплатците под ""социални дейности" или "социална отговорност" - такива понятия не съществуват !

  61. 61 Профил на uriah
    uriah
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#59] от "mind_twist":

    "Чисто и просто политическа стачка ппаряв синдикатите".

    Ако беше политическа щеше да се организира преди изборите, когато ГЕРБ се сниши и не каза какво крие в ръкава след 23 октомври.

    Бе, няма ли кой да му подари на този олигрофен един календар да види коя година сме сега?

  62. 62 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2224 Неутрално

    До коментар [#60] от "ямболия":

    Може!
    Какво например е безплатното образование?
    Трябва ли тези, които нямат деца да плащат по-малко данъци защото не се харчат пари за образованието на тяхните деца.
    Какво е безплатното медицинско обслужване за децата?
    Що ли питам! Няма такова нещо!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  63. 63 Профил на uriah
    uriah
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#60] от "ямболия":

    Ми като няма предложи на Министерски съвет да закрие Министерството на труда и социалната политика. То освен,че няма социална политики , няма и труд вече, та имаш пълните основания за това. А теб за награда ще те пратим евродепутат в Брюксел. Там имат и от двете.

  64. 64 Профил на svoboda1
    svoboda1
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#51] от "uriah":

    Аз бях на площада и протестирах, а ти къде беше ?!

  65. 65 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 858 Неутрално

    До коментар [#62] от "tribiri":

    Айде бе ? Как ще е безплатно образованието ? От чий джоб излизат парите , т'ва че правителството не ти бърка директно от джоба , а ги разпределя , не означава друго !

  66. 66 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1291 Гневно


    - Мачкай Сéдéнката Дянков !!!
    Матрейяла никога няма да е доволен.


    Кой ги е избрал
    тези синдикални Мутри
    и въобще някой гласувал ли е за тях ??!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  67. 67 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 624 Неутрално

    [quote#66:"barcelonski"]

    - Мачкай Сéдéнката Дянков !!! [/quote]


    Българи, помнете!

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  68. 68 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1291 Любопитно


    - ТРЕНЧЕВ, КНСБ-то > ГОУ ТУ МАЛЯКИЯ !!!!

    СОЦ'ЯЛЕН ДИАЛОГ ..... соц'ялен президент, соц'ялна държава >

    - Мачкай хрантутниците Дянков - влизаш в Историята !!!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  69. 69 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1291 Неутрално




    Изгони Синдикатите - спаси България.




    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  70. 70 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1291 Весело



    - ДА СИ "ХОДАТ" В ГЪРЦИЯ !!!!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  72. 72 Профил на darkwing
    darkwing
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Що за глупости? Ние парламентарна република ли сме или синдикално- работодателска?
    Къв е тоя сопол дето ще иска депутати да не може да правят предложения за нормативни промени без той да им ги одобри?
    Аман от измишляци ....

  73. 73 Профил на райничка цветкова
    райничка цветкова
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#68] от "barcelonski":То добре,че Рапоня не е мутра.Да бе,да.

  74. 74 Профил на Carmina BULGARANA
    Carmina BULGARANA
    Рейтинг: 572 Неутрално

    ДНЕС ЕДИН ПЕНСИОНЕР ОГЛЕЖДАЙКИ СЕ - КАЗА НА УХОТО ДРУГ ПЕНСИОНЕР: "ТОВА НЕ Е НИКАКЪВ ГЕНОЦИД!" ДРУГИЯТ ПЕНСИОНЕР ЗАПИТА: "ЗАЩО?" "ЗАЩОТО СЕ ИЗВЪРШВА ЧРЕЗ ЛЕГАЛНИ МЕТОДИ." "ЕЙ ТОВА СЕ НАРИЧА - ЧИСТА РАБОТА!" - УДИВИ СЕ ПЪРВИЯТ.

    ЛОЯЛНОСТТА Е ДВУПОСОЧНА УЛИЦА!
  75. 75 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1439 Неутрално

    До коментар [#1] от "Само Левски":Ти нешо бъркаш що е то държава. Правителствата се сменят, синдикатите остават. Точно те са държавата.

  76. 76 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1439 Неутрално

    До коментар [#7] от "ямболия": Вашата е лесна. Като ви спряха влака за Елхово извадихте каруците. Нали сте селяни.

  77. 77 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1439 Неутрално

    До коментар [#8] от "the_sceptic":Пенсионерите не пътуват всеки ден, а работниците. И вместо влак се пуска мотриса, както едно време, ама трябва циганите да си плащат билетите на касата , а не в джоба на кондуктора.

  78. 78 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1439 Неутрално

    До коментар [#13] от "Hristo Hristov":Що ? Ти ги мислиш за добри ли ? Аз се чудих кой ги избра за държавни ръководители. И Дянков и Бойко по един калъп са правени . Синдикатите само си губят времето с тях.

  79. 79 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1439 Неутрално

    До коментар [#48] от "Симо":Много ти е плитка паметта. Железниците не са останали от комунизма , дори не от фашизма , а са още от турско време.

  80. 80 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    Аз напълно подкрепям стачниците и тези,които ще бъдат уволнени,защото те не са виновни за това състояние на железниците.Виновните ще си останат на топлите местенца,които заемат...

  81. 81 Профил на Monika LOVEinsky
    Monika LOVEinsky
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Подкрепям синдикатите. Мисля, че за първи път действията им са правилни и отговорни. Дано устоят на натиска.

  82. 82 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1086 Разстроено

    Ми те,пенсионерите са си все висящи - стъпват на сигурно единствено в "оня свят"....(((

  83. 83 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    До коментар [#1] от "Само Левски":

    Що е държава? Синдикатите кого представляват? По-добре си смени ника - не удобно е да се цъкат минуси на името на национален герой . Извинявай, нищо лично .

  84. 84 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2224 Неутрално

    До коментар [#65] от "ямболия":

    Ами май ще трябва да си потърсиш дефиниция на понятието социална дейност и тогава да се опитаме да коментираме на един и същи език.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK