Иван Костов предложи БДЖ да бъде спасено с приватизация

Иван Костов

© Анелия Николова

Иван Костов



В условията на несъстоятелност БДЖ може да бъде спасено чрез приватизация. Тази теза представи в интервю за БНТ лидерът на ДСБ Иван Костов.


Реална реформа в един спасителен план би било държавата да отиде към приватизация на дейности, свързани с железопътния транспорт, но това е вече политическо решение, заяви Костов. Според него приватизацията не е нещо страшно и в случая с БДЖ е възможност дружеството да бъде спасено. Този, който го купува, в процеса на приватизация може да плати такава цена, че да поеме много малко от пасивите на дружеството. Той може да започне в някакъв смисъл на чисто. Това е смисълът на приватизацията, то не е нещо страшно, обясни Костов.


Той даде пример с подобна ситуация през 1997 г, когато 76 големи предприятия от социалистическата индустрия били в подобно състояние. "Трябваше да се избира - или да бъдат фалирани, или да се отиде към приватизация. Ние избрахме да приватизираме и знаете каква цена сме платили след това. Но огромната част от тях - 73, останаха и са жизнеспособни", заяви още лидерът на ДСБ, който през 1997 г. беше министър-председател.




Сега ще разберат точно какво е било тогава, защото тогава много хора не разбираха и не знаеха какво означава несъстоятелност. Сега и ръководството на БДЖ не е съвсем наясно. Постепенно всички ще разберат какво е точно състоянието на едно предприятие, изпадащо в несъстоятелност в условията на пазарна икономика, обясни тезата си Иван Костов.


Според него позицията на ръководството на БДЖ не е правилна, защото то не било наясно в каква процедура се намира. Те говорят, че правят реформи. Те не правят реформи, а план за преструктуриране, което е спасителен план в условия на несъстоятелност. Те трябва да обяснят на синдикатите и на обществеността, че са принудени да го приложат, защото това е защитни процедура, преди да се отиде към фалит, заяви лидерът на ДСБ.


Заедно с това той смята, че ръководството на БДЖ има право да се бои, че всеки момент кредиторите могат да го обявят в несъстоятелност, да повикат синдик и да наложат още по-суров план.


В същото време и синдикатите са прави да се съмняват, че една част от средствата са откраднати, но те трябва да знаят, че не може държавата да покрие загубите, защото срещу България ще започне наказателна процедура за помощ на дружество, припомни лидерът на ДСБ.


Според него ГЕРБ трудно провежда реформи, защото управлява с политическо малцинство. Тъкмо заради това управляващите се опитват да заменят политическия консенсус с преговори с работодателите и синдикатите. Но както виждате, и така не се получава, обобщи Костов неуспешните преговори между правителството и социалните партньори, свързани с пенсионните промени.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (340)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kableshkov
    kableshkov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Ето го човекът, нека ги назове предприятията, че нещо не се вижда да работят, може би освен неговия събрат Киро.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на pompi33
    pompi33
    Рейтинг: 406 Неутрално

    Ето една добра идея на господин Костов. Сегашните управници може да го използват за тези неща, защото той е врял и кипял в тези работи и е по - подготвен от тях.

  4. 4 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 754 Весело

    Иван Костов предложи БДЖ да бъде спасено с приватизация
    -----------------------------------------------

    За 2лв,и то не да ги даде,ами да ги вземе тоя път

  5. 5 Профил на hammer
    hammer
    Рейтинг: 488 Весело

    Костов да направи приватизацията на БДЖ.За едно евро.

    И левите,и десните фанатици са вредни.Но са безвредни в сравнение с гербаджиите.
  6. 6 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    За левче да не е говорил с ГАД ЗЕЕВИ или както се казваш оня от Балкан

  7. 7 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1159 Неутрално
  8. 8 Профил на bravo
    bravo
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Като Балкан ли?

    Българските политици не са раждани - те са изходени.
  9. 9 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 808 Неутрално

    кратко точно ясно браво на костов

  10. 10 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Публичната сфера съществува заради хората, а не обратното - хората да съществуват заради издържането от бюджета

    Социалната държава в европейските страни фалира, не трябва да си правим илюзии за това, а да се предприемат незабавни реформи!

    Липсват реформи, а не липсват банкрутирали министри!

    Тежки промени трябва да се направят в няколко сфери, защото трябва да се отрази големият демографският процес на свиване на населението. Не може с един и същи бюджет да се оправяш от 1998 година насам, отсече Иван Костов. Според него има промяна на възрастовия състав на населението, което дава мощни отражения върху публичните сектори като здравеопазване, образование, МВР. Хората стават по-малко и нуждата да бъдат обслужвани намалява.

  11. 11 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 1174 Весело

    Иван Костов - приватизатор номер 1 за всички времена в република България!

  12. 12 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    БДЖ ще обяви фалит. Въпроса е кога и после кой как ще го приватизира.

  13. 13 Профил на ivo_mutafchiev
    ivo_mutafchiev
    Рейтинг: 474 Весело

    Хааааааааааахахахаха! ПРИВАТИЗАЦИЯ - това ли било разковничето?!? Какво ще правим с "Д"то по средата тогава? Питам: Защо не се заздрави предприятието с реформа и така да си остане Държавно и печелившо? Или няма кадърни държавни служители или мераците на някого да лапне предприятието пред фалит, се засилват.

  14. 14 Профил на agata_kristi
    agata_kristi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#6] от "bta":

    Не, като Булгартабак, чиято приватизация е за рекордите на Гинес. За един ден!
    Повтарям: За един ден!

  15. 15 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 2647 Неутрално

    Проблемът е, че никой няма да купи "в пакет" предприятие с 800 милиона дългове. Будали като Гад Зееви не се намират под път и над път.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  16. 16 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Te, че ще го приватизират е ясно-всичко в момента е една игра...но първо Герб искат да си усвоят едни европейски пари и после едни комисионни и консултантски... А иначе за останалите - 100 лева еднопосочен билет София-Варна чука на вратата...

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  17. 17 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 969 Неутрално

    Хубаво е напомнил КОстов, че сегашният план за съкращения е бил на бюрото на Боко преди година и половина, но тогава не го е одобрил... Защо тогава не, а сега да? Питайте Него-боко!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  18. 18 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 1341 Весело

    Този път съм съгласен с Костов...САМО ДА НЕ Е ПРИВАТИЗАЦИЯ ПО КОСТОВСКИ...

    الرجل الكبير
  19. 19 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1341 Весело

    [quote#8:"bravo"]Като Балкан ли?[/quote]

    Точно като БГА '' Балкан '' е в скрит фалит източени под зоркия поглед на всички синдикални членове.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  20. 20 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    Нашите управляващи не могат да разберат, че капитализма значи реформи. Които да оздравят системата, да я обновят, защото всеки модел се изчерпва - нищо не е вечно! Хубав/лош - Костов правеше реформи. По негово време БВП се удвои. След него се влачим по корем, защото управляващите постоянно отлагат непопулярните промените. Сега и Б.Б. - а се представя за десен!? А всъщност е популист като Берлускони....

  21. 21 Профил на agata_kristi
    agata_kristi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#13:"ivo_mutafchiev"]Питам: Защо не се заздрави предприятието с реформа и така да си остане Държавно и печелившо?[/quote]

    Мда...този див копнеж по Филипините и нафталинен соц.

    Държавното предприятие има 800 млн. дългове, краде се 15 години на входа и изхода от Черепи Тимаджии и прочие мутренски олигарси - пък той пак лелее надеждата за соц-държавно-печелившо. Оксиморон е това, уважаеми!

  22. 22 Профил на apollo
    apollo
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Добре беше млъкнал другарю Костов.Както винаги разчиташ на късата памет на българите.Само за БГА "Балкан" отдавна трябваше да си в затвора.

  23. 23 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Да де, да . Чак ся се присетихте да ги приватизирате железниците, когато здраво ги източиха и с години висяха на гърба на данъкоплатеца ...... Ама май и тва беше целта де . Както Кремиковци, както Булгартабак, така и те да бъдат продадени за 4 копейки, и задължително на ''наши'' хора ......Тая схема все още се врътка с успех пред мат'ряла .......

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  24. 24 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#10] от "merkel":

    От всичките ти цитати няма един, в който да има и два грама мозък.

    "Липсват реформи, а не липсват банкрутирали министри! "

    Кой министър е бакрутирал - Цецо ли?


    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  25. 25 Профил на Лодка в гората
    Лодка в гората
    Рейтинг: 1079 Неутрално

    Дяволът отново чете Евангелието!

  26. 26 Профил на exit13
    exit13
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Виж тука Иванчо Костов и голям специалист.

  27. 27 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#14] от "agata_kristi":

    е да де ама там взеха някой лев ,а от тука ще вземат оня ,а пък и с тея синдикати пак ще фалираи всичко за скрап

  28. 28 Профил на agata_kristi
    agata_kristi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#22] от "apollo":

    Ще си правят компания с Бойко - той ще е за Булгатабак и БДЖ.

  29. 29 Профил на hammer
    hammer
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Уважаеми костовисти,със сигурност вашиият идол направи добри неща за България.Няма да ги изброявам,но откровено смятам така.Но в областта на приватизацията позволи и спомогна да се извърши пладнешки грабеж.

    И левите,и десните фанатици са вредни.Но са безвредни в сравнение с гербаджиите.
  30. 30 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 656 Любопитно

    На мене знаете ли кое ми е смешно...че Европа дава 3 милиарда евро за ремонтиране на отсечката София-Видин..хаха Това са пари които ще се изплатят точно на...кукуво лято... И после да не се учудвате, че Европа фалира...чиновниците в Брюксел са като чумата..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  31. 31 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    За какъв ... ни е железница, като си имаме метро и магистрали?

  32. 32 Профил на exit13
    exit13
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#12] от "gesch18":

    Нали за това е тази стачка,синдикатите работят за някого.За кого ще се разбере по късно.

  33. 33 Профил на partakesh
    partakesh
    Рейтинг: 434 Неутрално

    От провалени политици акъл не щем!

  34. 34 Профил на agata_kristi
    agata_kristi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#27:"bta"]е да де ама там взеха някой лев ,а от тука ще вземат оня ,а пък и с тея синдикати пак ще фалираи всичко за скрап [/quote]

    Харесва ми този двойнствен морал.

    1. За Балкан също взеха 150 00 долара "някой лев" ито за 75% от капитала.
    2. Балкан е пред фалит Булгатабак е печелившо
    3. За БТ взеха 100 млн. лева, а дружеството вкарва 1 млрд лв. акциз в хазната.

    Още сравнения на лицемерните гербаджии?

  35. 35 Профил на agata_kristi
    agata_kristi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    150 000 долара - да се чете

  36. 36 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Надин се минаха, трябваше да играят за БДЖ в него има повече желязо и мед за скраб.

    икономист - неграмотник с диплома
  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  38. 38 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    Топофикация- София също е губещо предприятие. Защо не я приватизират?

  39. 39 Профил на dilmun
    dilmun
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Иване, когато твоите вагони - цистерни пътуваха за Сърбия и не се връщаха, що тогава не се сети за приватизация. Ти повлече крак на тая опорочена схема за източване на държавните предприятия и до ден днешен всички след теб това правят. Сега като е вече опоскано, айде да го дадем за жълти стотинки. Смях!

  40. 40 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 754 Весело

    Има още едно решение - ликвидация.

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  42. 42 Профил на Dreamer69
    Dreamer69
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Държавата винаги е била най-лошият собственик - натрупване на много дългове, лоша и тромава организация, услуги с много ниско качество, крадене и присвояване от определени лица и т.н. Подкрепям Костов, че частична или пълна приватизация може да е много удачно решение, въпросът е в детайлите.
    Тази държавна компания е неадекватна за времето си, прилича ми на динозавър с глинени крака. Лично като потребител не съм избирал тяхна услуга от 7-8 години - автобусният транспорт е много по-бърз, с добро качество и по-чести транспортни връзки. Време е железниците да влязат в крак с времената, така всички ние ще спечелим като потребители. А държавата ще спести пари от наливане и ще може да вдигне пенсиите, и така да подпомогне много хора, които са в окаяно положение.

    Величието не е в това да не падаш, а да ставаш всеки път, когато си паднал. Конфуций
  43. 43 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#21] от "agata_kristi":

    Освен, че се краде на входа и на изхода се краде отдолу - от към релсите и нафтата и отгоре от към цените на билетите, чрез които правителствата си правят социална политика.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  44. 44 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#13] от "ivo_mutafchiev":

    ДСК държавна ли е ? Кибик...

    Eff U Greta
  45. 45 Профил на mi6osp
    mi6osp
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Костов само прави публично достояние на част от целта на поредното национално предателство. Коментирал съм го по-рано: " Мдааа, интересно дали все пак някой ще постави въпроса за националното предателство с унищожаването, удушването, на БДЖ от сегашното правителство /http://lubamanolova.info/analizi/2011/2270-dyankov-kade-sa-milionite-na-bdzh / и създаването на частен транспортен монопол на фирмите от автомобилния транспорт, най-големите от които са на политици от ДПС и създадени с турски капитали?
    В картинката идеално се вписват както решителната предизборна подкрепа на Доган - "Аз разпределям парите в държавата!" и "Искам само една целувка!", така и това неистово строене на магистрали от продажни наши политици...

    Ликвидирането на БДЖ заради установяване на контролиран от чужда държава частен монопол на автотранспортни фирми е национално предателство.
    Съдбата на БДЖ е ясна- ще я изфалират и понеже няма държава без железница, ще бъде създадена нова., частна и с чужди /турски капитали.
    Историята с БГА Балкан се повтаря! "http://www.dnevnik.bg/pazari/2011/11/23/1210257_sindikatite_i_rukovodstvoto_na_bdj_-_na_neprimirimi/?ref=id#comment-27

    Само да припомним, че костов приватизира предприятия за 130 000 000 000 за свръхскромната сума от 25 000 000 000, и че само няколко процента от "спасените " по този начин още работят, но в изключителна полза не на българската държава.

    Когато някой е глупав,то е за дълго!
  46. 46 Профил на БамБам
    БамБам
    Рейтинг: 488 Гневно
  47. 47 Профил на зограф
    зограф
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Този "умник", след като разпродаде цяла държава за жълти стотинки, най-добре ще е да си трае. Няма в нашата история друг политик, така безскрупулно ощетил народа и вместо да търка наровете в затвора, той се позволява да дава акъл.

  48. 48 Профил на bandyuga
    bandyuga
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Костов е нужен на управлението на тази страна.Толкова е ясно,а в същото време,предвид това за кого гласува масата хора,е толкова невъзможно.
    Неосъщественият втори мандат на Костов-несправедливост в резултат на недъзите на демокрацията,а именно-лесно манипулируеми избиратели.

  49. 49 Профил на Петър Манолов
    Петър Манолов
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Б, като БДЖ, из „Глаголически азбучник”.
    БДЖ, BDZ; както и да го напишете „сънно релситевъв мрака” пак ще тракат „БеДеЖе! БеДеЖе! БеДеЖе!” Тази ритмика може да прати пренатоварените психики на СПГ (Световната Политическа Гадост) в лудница, защото съдържа три омразни слова; България, Държава и Желязо!
    Така както преди време, с няколко форумни слова, предпазихме един зам. министър председател от неволно национално предателство – притопляне продажбата на здравопазването, нека сега, пак от ДНЕВНИК, нажежим ж.п. релсите и предпазим друг зам. министър председател от неволно нацинално предателство ─ продажбата на БДЖ!
    Защото, представете си, че от 01. 01. 2012 петролът се вдигне на 1 000 юана за барел! Тогава, по прословутите магистрали ще могат да препускат само високи гости от НАТО, ЕС и шефовете на Лукоил, а бъдещите собственици на релсите може да определят цената на билета Бургас – София по жив бъбрек за отиване и връщане!
    Какво са подготвяли 20 години богатите външни инвеститори чрез мекерета и крадливи безхаберници? Приватизиране на БДЖ! Добре, но нека министър Москов назначи независими експерти от Китай, Иран и Северна Корея, които да изчислят БДЖ като скрап в CNY (китайски юани)!
    Гръцките железници са губени с много узо, сиртакета, възгласи „опа-а-а!”и планини чирепи от порцеланови чинии, а нашите железничари мишкуваха в мотрисните резервори да си топлят децата! Боже, Боже, колко кукувщини има още по земята.

    Петър Манолов-безсребреник
  50. 50 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 701 Любопитно

    Най-много да го купи някоя руска офшорка...

  51. 51 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 702 Неутрално

    Най сетне изплюха камъчето-приватизация.БДЖ тази изключетелна организация съществуваща още от освобождението ни гордият символ на държавност устояла на различни режими и преломни моменти на войни и кризи днес е поставена на колене.Политическата върхущка от некадърници заела високи постове в държавата бавно умъртвяват всичко което диша и се движи.

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  52. 52 Профил на прашинка
    прашинка
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#13] от "ivo_mutafchiev":
    [quote#13:"ivo_mutafchiev"]Какво ще правим с "Д"то по средата тогава?[/quote]
    Каквото направихме с "Д"-то в началото на ДСК. Остава си там като нищо неозначаваща абревиатура.

    Иначе И. Костов явно иска да не е единственият оплюван за приватизация на държавен превозвач. Иска да накисне и други.

    Красотата ще спаси света. А злобата ще закопае форумците на "Дневник".
  53. 53 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Обикновена аритметика - възможностите са само и единствено:
    1. Българските овце продължават да бъдат стригани
    2. БДЖ фалира и отива на скраб
    3. БДЖ фалиа и отива на приватизация
    Среден път няма.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  54. 54 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Защо синдикатите не закупят БДЖ и да покажат на българите как се управляват железните линии.И как се пазят от набезите на метало-консуматорите...Стига са плашили с " не мирни средства" на стачкуване!...

  55. 55 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#42] от "Dreamer69":

    Аплаузи! Колко просто и гениално! Приватизация!

    А не пропускате ли да кажете нещо драги, и вие и другаря Костов. Не пропускате ли да кажете, че компанията, частна или държавна няма как да се издържа при цена на пътуването София Варно 30 лева. Не пропускате ли да кажете, че ако някой се навие да купи БДЖ, той ще поиска да се въведат екотакси за автопревозвачите и да се вдигнат цените на винетките за да се осигури конкурентност на БДЖ транспорта при по-високи цени на превозите.

    А иначе - Да. Като за бля-бля пред баба Пена и дедо Пешо върви, само че и те започнаха да се досещат, че туй нящо с приватизацият не баш, както както ни го разправия партай геносетата.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  56. 56 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    До коментар [#11] от "Wornoxmaniak": Тази и следващата година има вероятност бате ти Борисов да стане приватизатор номер 1. По неволя, с нежелание и с отвръщение Не го ли направи ще фалира държавата, направи ли го, ще последва съдбата на Костов... Е, може и да мине по-леко, времената са други, пък и ние ще помагаме
    С днешното си исказване Костов всъщност подкрепя приватизацията на "Товарни превози". Трябва да сте доволни.
    А дали ще е за лев или евро, ще реши това правителство.
    Моят съвет е внимателно да осмислиш всяка думичка казана от Костов по този въпрос.
    Вероятно ще си спомниш, че тия неща аз го говоря от доста време тук

  57. 57 Профил на poshbook
    poshbook
    Рейтинг: 381 Гневно

    Костов е голям специалист по приватизациите. След неговите приватизации БГ се превърна в бананова република.

  58. 58 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1125 Весело

    Хахахаха! Костов и приватизация! Тоя дето хариза Кремиковци за 1 лев или дето разби Балкан? Или дето продаде Нефтохим за 200млн.? Ако бяхме нормална държава отдавна да са му изгнили костите след обесването!

  59. 59 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    има една обединена българска банка, която отдавна не е българска, същото ще стане и с БДЖ нито ще са български нито ще са държавни апропо, то и държава няма така че всичко си е в реда на нещата

    Тиква под наем.
  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  61. 61 Профил на 1_bulgarin
    1_bulgarin
    Рейтинг: 480 Неутрално

    БРАВО ВАНЬО.
    Продаваме го за 1 долар и готово.И отива при Балкан и Кремиковци

  62. 62 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    До коментар [#57] от "poshbook":
    всички костовисти са на амбразурата, щом излезе статия за вожда им

    Тиква под наем.
  63. 63 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Много възмутени, много нещо.

    Другари, влезте в сайта на Агенцията за приватизация и вижте, че приватизационна процедура вече е започнала по отношение на БДЖ Товарни превози.

    Освен това, не разбирам възмущението ви към Костов, който приватизира (не знам дали по най-добрия начин) буквално фалирали държавни предприятия. Сега Любимия Вожд приватизира печелившия Булгартабак за жълти стотинки, но негодуващи няма.

    Това двоен стандарт ли е, розови очилца на очите ли, или просто си лаете по Костов, понеже е единствеият премиер, който си вършеше работата (и я свърши - измъкна България от колапса, създаден от комунетата), без да обръща внимание на популизъм, създаване на зрелища за народеца и други такива (влизащи в първа графа на преоритетите на сегашното ни Слънце)?

  64. 64 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    До коментар [#55] от "tribiri":
    Пътнически превози могат да бъдат субсидирани в известна степен. Забраната засяга товарни превози. По цял свят публичния транспорт се дотира в една или друга форма. Например плащането от бюджета на всички привилегии, безплатни или намалени цени за пенсионери, инвалиди, студенти, е напълно приемлива форма в рамките на ЕС

  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  66. 66 Профил на agata_kristi
    agata_kristi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#56:"Дамян"]По неволя, с нежелание и с отвръщение Не го ли направи ще фалира държавата, направи ли го, ще последва съдбата на Костов... [/quote]

    Това малко е омагьосан кръг, но е факт. Бат ти Бойко обаче е заел разкрачено положение - хем приватизира, хем други накисва.

    Някой в публичното пространство да свързва директно Борисов иприватизацията на Булгартабак, така както Костов с Балкан?

    Протестиращите срещу приватизацията на Балкан викаха Долу Костов, а протестиращите срещу приватизацията на Булгартабак викаха долу Трайчо, въпреки, че Трайчо публично беше против.

    Тове е голямата разлика: Иван Костов управляваше в условията на някаква действаща демокрация, защитавана и от самия него и във връждебна медийна среда овладяна от ДС - офицери като Тошев.

    Борисов действа в условията на полу-авторитаризъм със слагачески, несвободни зависими икономически и финансово медии, които му се подмазват, пренасочват и размиват отговорностите, когато са в Бойков ущърб.

    Иван Костов има смелост да нарича нещата с истинските имена, Бойко иска само да слуша красивите лъжи и хвалебствия за своята персона и няма грам държавническа смелост.

    А метриала се вързва....

  67. 67 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    До коментар [#55] от "tribiri": Привилегированото положение на пътническия жп транспорт спрямо автобусния може да се мотивира с екологични и други ползи. В ЕС дават мило и драго да качат повечко хора на публичен транспорт. И като качат пътуванията от 25% на 27% се бият в гърдите и го имат за голям успех

  68. 68 Профил на soave
    soave
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Гледах интервюто с Костов. Логично и подредено мислене, обснован в аргументите си. Приватизация вместо фалит е правилното решение. Най-голямото нещастие за България - корупцията, съсипва такива структури като БДЖ и Топлофикация. Липсва добро управление, повсеместно разхищение. Частната инициатива винаги е била по-печеливша за самата организация. Разбира се, не ми е безразлично в чии ръце ще попаднат, но това е друга тема. В конкретната статия Костов е напълно прав.

    "Лъжата е обиколила половината свят преди истината да има възможност да си обуе гащите." Уинстън Чърчил
  69. 69 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    У нас не може да има адекватно държавно предприятие в момента. Не и докато държавата се управлява на принципа на родово общинския строй. Не и докато държаните служители се назначават на принципа "ритаме мачле заедно" и "тоя ми е роднина". В момента на такива служби резидират неупелите в часната сфера връзкари и най- големите мазници и нагаждачи но без никакви качества. Просто обществото ни не е дорасло за такова нещо, а точно пък родово милиционерския строй на ГЕРБ и безкрайната им скамейка от цецки и фиодоски е последното нещо което може да предложи адекватно решение на този проблем.

  70. 70 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Костов е добър макроиномист, като и този път преценката му е точна.
    "В същото време и синдикатите са прави да се съмняват, че една част от средствата са откраднати, но те трябва да знаят, че не може държавата да покрие загубите, защото срещу България ще започне наказателна процедура за помощ на дружество, припомни лидерът на ДСБ".
    Това пък дано бъде прочетено от синдикатите...
    А Герб ще трябва да приложат много и различни непопулярни мерки, за да се омекоти ефектът на кризата.
    Просто нямат избор!

  71. 71 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    До коментар [#59] от "ИММ": Има едно предприятие, казва се Аурубис, отдавна не е българско, но е второто по големина дружество в България, след Лукойл Нефтохим. Ето ви най-добрият пример за приватизиране на закъсало предприятие. Примери такива бол...

  72. 72 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    До коментар [#1] от "kableshkov":

    Списъка го има за всеки, който не предпочита да си чеше езика, вместо да се вземе в ръце: http://www.capital.bg/250944

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  73. 73 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 656 Любопитно

    До коментар [#37] от "partakesh":

    Ами то никой нормален не може да разбере как "подаряването" на държавната собственост за жълти стотинки и срещу тлъсти комисионни за едни и същи мутри е твоят капитализъм.. Аз пък си мислех, че капитализмът е повече частна инициатива и изграждане на нещо ново..а не кражбата и възползването от наследството на "гадния комунизъм"..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  74. 74 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    До коментар [#62] от "ИММ": Лично аз се радвам, че Костов говори като мен Може да е погледнал тук в блога

  75. 75 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#64] от "Дамян":

    Съгласен съм, че могат. Само че трябва да обяснят целата истина. Какво ще се случи - колко ще поскъпне ЖП транспорта, колко ще продължат да плащат като дотации на ЖП транспорта, колко ще поскъпнат винетките, ще се вдигнат ли допълнително акцизите върху горивата за да се осигури конкурентноспособност на ЖП транспорта ...
    Трбява да си пионерче закърмено с вярата в утрешния ден, за да си представяш, че без такива неща може да се случи една приватизация.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  76. 76 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    А всичките празнодумци пак няма да осъзнаят разликата между реформи и преструктуриране, защото някой ще им свърши работата, а те само ще мрънкат. Просто има хора, които няма да оставят България без железници, и има други хора, които ще опищят света, каквото и да се случи. Такъв е живота.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  77. 77 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    До коментар [#73] от "ostin22": Имаш предвид подаряването на Плама Плевен на Евроком или Елкабел на Мултигруп? Или приватизацията на Соди Девня от Солвей? Виж кои години и при кого са се случили тези събития и при кого.

  78. 78 Профил на legalize_it
    legalize_it
    Рейтинг: 427 Неутрално

    ако се стигне до там(което няма да ме очуди) ... дано НЕ го дадат на някой евреи или руснаци ... най-добре ще е да ги дадат на някой с добър опит в тази сфера например японци...

  79. 79 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    Разбира се, че БДЖ ще бъдат приватизирани. При това, не защото го е казал Костов, напротив, казаното от него е разписано отдавна, въпросът е само кога и от кого. След като държавата се предаде по вода и въздух, ясно беше, че ще последва сваляне на гащите и по релси. Така че, не бойте се от приватизацията, треперете от приватизатора - справка "Кремиковци". Следват пощите, после се продължава със 100%-на приватизация на държавния поземлен фонд и т.н., докато се стигне до ядрената енергетика. За ганчовците ще останат гета, бидонвили и конкуренцията с уличните песове по кофите за смет. Някой може да каже, че картината е черна. Е, не познавате явно алчността на управляващите. Не е грешка, те са и приватизаторите. Така е било, така е, така ще бъде.

  80. 80 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    До коментар [#56] от "Дамян":

    Като излезем от сферата на майтапите, мога да ти кажа че Боцко нищо не разбира от БДЖ, но за сметка на това екипът му има визия.
    По притеснителното е друго.

    [quote#56:"Дамян"] Е, може и да мине по-леко, времената са други, пък и ние ще помагаме [/quote]

    Точно това изказване. Ще помагате за какво?
    Винаги съм твърдял, че проблемът в 20-годишният преход на странната ни са кражбите. Защото през това време ако са откраднати 100 милиарда, то общите щети са за 300 милиарда ако не и повече, дори 500. Изобщо когато е на разсипия щетите не могат да изчисляват. Пример - Химко-Враца дето някога е държало 5% от световното производство на торове или пък Булгаргеомин.
    Та, това "и ние ще помагаме" как да го разбирам? Че ще помагате Бойко Борисов да падне от власт и в управлението да се върне социалистическо правителство и за 5-ти път доказано да досъсипе България. Или "и ние ще помагаме" - нещо като коалиция в следващото правителство за да вървим нагоре.

  81. 81 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    До коментар [#75] от "tribiri": Сега пък ти си прав Акцизите ни върху горивата са сред най-ниските в ЕС. Да ги вдигнат но след като пуснат поне един модерен скоростен влак с чисти тоалетни и безплатен интеренет вътре в купетата, не в тоалетните.

  82. 82 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 541 Гневно

    До коментар [#68] от "soave":

    Стига сте писали глупости в нормалните държави без мутро приватизация фалиралите даже и частни фирми се изкупуват от ДЪЖАВАТА изкарват се на печалба и се продават справки РЕНО ПЕЖО и още други . Като приватизираха енергоразпределителните дружества , да не сте цъфнали... само загуби държавата а се чефят чешките пенсионери с печалбата от България

  83. 83
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  84. 84 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#81] от "Дамян":

    Ами точно това е! Ако не сложат всичко, Бате Ваньо, както сега им обяснява как трябва да се приватизира БДЖ, после ни лук ял, ни лук мирисал, ще вземе да обяснява как лошото правителство вдига цената на бензина и винетките, ама ще пропусне да каже, че това си е директно следствие от неговото предложение.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  85. 85 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    До коментар [#80] от "Wornoxmaniak":
    Ще помагаме е неточен израз. Искам да кажа, че в текущата ситуация десните би трябвало да подкрепат правителството на ГЕРБ във всички негови "десни" начинания. В случая - приватизация на товарни превози. Темата от вчера - либерализация на енергийния пазар. Още неспоменати теми - приватизация на Марица Изток 2, Мини Марица Изток и АЕЦ Козлодуй под някаква форма... По пенсионната реформа - да, увеличаване на възрастта за пенсиониране, но преди това реформа в пенсионните условия в МВР и МНО. И др. такива.
    А дали от тази реформи ГЕРБ ще загуби следващите избори... ами божа рабата. Важното е да не се губи време и да се върви напред.

  86. 86 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 541 Гневно

    До коментар [#80] от "Wornoxmaniak":

    Смях визия в милиционер и брат му . Нилой уважаващ се специалист на може да се остави да бъде командван от пожарникар всички са Калинки и за 2 години го показаха..

  87. 87 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 914 Неутрално

    [quote#80:"Wornoxmaniak"]ако са откраднати 100 милиарда, то общите щети са за 300[/quote]

    Моята формула е 1:10:100.

    Ако на един чиновник му намалиш заплатат с 1 лев, той ще открадне 10 и ще нанесе вреди за 100.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  88. 88 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    Предлагам облог коя ще е следващата структура, която ще изпадне в несъстоятелност и ще трябва скоропостижно да се приватизира. Аз залагам на Топлофикация София или на Булгаргаз. Мисля, че ще пожертват топлото, за да спасят Булгаргаз.

  89. 89 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    [quote#51:"омбре"]БДЖ тази изключетелна организация съществуваща още от освобождението ни гордият символ на държавност [/quote]
    Беднякът няма право да бъде горд. Пенсии или гордост - избирайте сами.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  90. 90 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    До коментар [#85] от "Дамян":


    [quote#85:"Дамян"]А дали от тази реформи ГЕРБ ще загуби следващите избори...[/quote]

    Естествено че ще загуби, но това са осъзнати загуби и затова Борисов тръбеше, че на България и трябва силна десница, иначе нито ще се направят тези реформи (нали трябва ГЕРБ някой да ги ръчка, та да може Боцко после да си натиска депутатите) дето изброяваш нито ще се направят някакви реални реформи, а мисълта ще бъде основно как да изглежда следващото Народно събрание. Но с оглед овчедушието точно в СДС на Мартин Димитров, нямам основание и надежда за решителност, за това което посочваш да бъде направено в бъдеще.

  91. 91 Профил на Присмехулник
    Присмехулник
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Рядко прост е матрялът, както личи от голяма част от по-горните коментари. Каква реформа, кви 5 лева бе? Имаш неплатежоспособност, имаш свръхзадълженост, имаш и кредитори, които могат да правят, каквото решат, защото са напълно в правото си да съборят тоя малоумен и тотално окраден мастодонт. Мина времето на социалните държави, ЕС е на ръба заради социални политики. Държавата няма място там, където вече се е провалила. Оздравителен план, приватизация и съкращения му е майката, ама плебса знае само на Сергея пропагандата - Костов го направи с Балкан...

    Ето го цялото интервю, за тези, които помнят и мислят:

    http://bnt.bg/bg/news/view/64839/

    Hang on tightly, let go lightly
  92. 92 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    До коментар [#54] от "hinin37": Синдикатите ще източат всиката нафта от локомотивите и ще си бият шута. Може и да направят смесено предприятие с мургавите ни събратя за оползотворяване за жицата и желязото

  93. 93 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Иван Костов ми е чел поста от оня ден, с многото минуси

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  94. 94 Профил на Riker
    Riker
    Рейтинг: 460 Весело

    До коментар [#3] от "pompi33":

    Смешен коментар.
    В какво е врял. Другаря Костов пробута "западащите" предприятия на безценица като разбира се преди това ги докара почти до фалит. Продаде ги на хората, срещу които обещаваше, че ще се бори, Т. Е. БИВШИТЕ КОМУНИСТИ.

    Страшни умения е придобил и доста може да е полезен.

  95. 95 Профил на pompi33
    pompi33
    Рейтинг: 406 Неутрално

    До коментар [#38] от "yavooor":

    Защото ще си навлече гнева на 1200000 избиратели в София. А БДЖ обслужва повече селяните, не е жизнено важна за столичаните както е метрото.

  96. 96 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Чета постингите и ви се чудя, не искаме от нашите пари да се дава на БДЖ, но не искаме и да се продава.
    Един лев, 5 лева, пазарна икономика, кой колкото даде.
    А не мислите за милионите дългове

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  97. 97 Профил на pompi33
    pompi33
    Рейтинг: 406 Неутрално

    До коментар [#94] от "Riker":

    Много повече се е занимавал с такава дейност от герберите, а и умствения багаж му е повече от тях. А какво ви е страх толкова от комунистите, нали и те са хора. В България преди всички бяха комунисти, сега всички станаха демократи.

  98. 98 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    До коментар [#94] от "Riker":Е не... почти до фалит предприятият бяха докарани от правителството на Виденов. Със схемите ''наши ЧАСТНИ фирми" на входа и на изхода. И понеже предприятията по тази схема бяха много бързо издоени, започнаха да им отпускат безогледно кредити, та фалираха и банковата система. Мащабите на краденето през периода 1995-1997-ма може да се сравни само с краденето на външния дълг през периода 1985-1989 г. Следващото крадене по време на приватизацията е несравнимо по-малко мда... сами казвате - 10%
    Забележи! След всяко голямо крадене следва голяма криза След приватизацията криза нямаше. Страната тръгна нагоре.

  99. 99 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1341 Весело

    Иван явно тайно чете постовете на чичо си Андрей, както това беше едно време...
    ..............
    СДС, 14 ное, 2011
    "Освен това един приватизиран БДЖ ще внася пари в бюджета, без да взима.
    Сега е точно обратното. Парите на БДЖ бяха източени от Черепченцито с двата пръста, а ощетените сме ние - данъкоплатците.
    Ние сме спонсорите на Божо Двата пръста.
    Ми , не искам . Да го правят частен и да не го мислим повече."

    nemo malus felix, minime corruptor.
  100. 100 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    До коментар [#94] от "Riker":
    И това за безценицата също не е вярно. Към кешовите постъпления тряба да се прибават занулените инвестиционни бонове от масовата приватизация и от реституционните закони. Освен това трябва да се прибават и занулените брейдита като погасяване на част от външния ни дълг.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK