Заплащането в БДЖ да е като в "Дженерал мотърс", иска Йордан Недев

Операторът и инфраструктурата от 20 години са полуживи-полуумрели, коментира Йордан Недев, изпълнителен директор на БДЖ

© Цветелина Белутова

Операторът и инфраструктурата от 20 години са полуживи-полуумрели, коментира Йордан Недев, изпълнителен директор на БДЖ



Догодина в БДЖ трябва да се мине към нова система, при която заплащането е за количество извършена работа. Това заяви в интервю пред в. "Стандарт" изпълнителният директор на компанията Йордан Недев. Той уточнява, че няма предвид повече часове, прекарани на работното място. "Ти си заработил днес 100 лв. - ето ти ги. Утре си заработил 20 лв. - получаваш ги. Ако системно заработваш 20 лв., може и да се разделим, а на твоето място може да назначим друг, който да изработва по 100 лв." Недев посочва, че ръководството на железниците не е пионер в тази област и че целта е заплащането е както в "Дженерал Мотърс", "Хюлед Пакърд" и във всички големи фирми по света.


Недев посочва, че е окрилен откакто е отишъл на среща на директорите на железници в съседни държави, където компаниите били на "светлинни години напред". Там е разбрал, че предвиденото в България съкращаване на 2000 железничари е "капка в морето".


На въпрос дали в списъка с 2000 души няма и ценни служители, той отговаря, че със сигурност там има много читави хора и че началниците се опитват да спасят свои близки от съкращаване. Ръководството на компанията се опитвало да ограничи такива прояви, но при тази вълна на съкращения "ще има доста хубави хора, които ще си тръгнат". Крайната цел на реформата е да не остане нито един човек, който не си заработва парите, обяснява Недев.




Според него трябва веднага да се намери общ език с протестиращите, но ако това стане за сметка на връщане на реформата, компанията по думите му ще продължи да съществува някак още година и "ще умре от само себе си" или ще фалира веднага. "Колкото по-бързо приключи стачката, толкова по-бързо ще влезем в релсите", пояснява шефът на БДЖ.


Той разказва, че при посещението си в депо "Надежда" вчера е научил повече за проблемите на служителите отколкото от синдикатите. Те са имали и "доста смислени идеи" за подобярване събирането на приходи от билети. "Хубавото е, че по повечето от мерките, които те предложиха за оцеляване на БДЖ, ние вече работим", казва Недев.


На въпрос дали компанията може да се справи със ситуацията без помощ отвън, директорът й коментира: "Сигурно може да се мисли да ни помогнат американците или китайците, които да ни налеят едни милиард. И тъй като ние го оценяваме като много ниско вероятно, решихме да вземем нещата в свои ръце."


От думите му става ясно, че за момента алтернативата за създаване на нова компания не изглежда по-жизнена отколкото това, което се прави. Освен това пътническите превози могат да останат само държавно предприятие заради по-различния маркетинг и зависимостта от потока хора, докато при товарните превози има успешни примери вече и в България от навлизане на частни компании.
"Нашата идея за реформа не е толкова шокова, колкото би бил фалитът", мотивира се Йордан Недев. Той припомня, че и в другите държави това е бизнес, който се дотира от държавата, но не и в "условията на тотална мъгла и изтичане на средства. Операторът и инфраструктурата от 20 години са полуживи-полуумрели".


В отговор на въпрос кой ще поеме отговорността за реформата и стачката, Недев казва: "Кой да поеме удара от реформата? Със сигурност няма да са рибарите в Бургас или пък ловците на рапани в Северно море... Управлението на БДЖ ще поеме отговорността."


Според него през януари се очаква да е факт електронната продажба на билети.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (81)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    kirsner
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  2. 2 Профил на Mechanosaurus
    Mechanosaurus
    Рейтинг: 551 Неутрално

    и ме цалта, Хюлед Пакърд, опитвало да ограници

  3. 3 Профил на exit13
    exit13
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Ама ти сега ще ги караш да работят ли ееееееееее.

  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1192 Неутрално

    Айдеееее ЖП-то, оправихте се, заплати, като в "Дженерал мотърс" А. Обаче, ако цените на билетите и цените за превоз на товари станат, като в Америка - майка ни жална.

  5. 5 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Интелигентен човек.

    Пожелавам му успех.

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  6. 6 Профил на Хейтъромразец
    Хейтъромразец
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Оооо, докъде я докарахме ! "Дневник" да цитира официоза "Стандарт" .
    Е, значи работата е на изуй-гащи тотално.

  7. 7 Профил на permanent
    permanent
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Ами извинявайте, ама как да не подкрепиш такова разбиране за която и да е компания.
    Вижданията на синдикатите в този конфликт са точно комунистически и наистина нямат никаква идея как да се промени състоянието на компанията.
    Изборът е между нищоправене и опит да се направи нещо. Аз повече пари за БДЖ нямам.

  8. 8 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1791 Неутрално

    Човека умно говори. Дано наистина да има идеи за развитието на железницата и да успее да ги реализира.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  9. 9
    kihano
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  10. 10 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#7] от "permanent":

    Написал си глупост понеже не познаваш нито състоянието на БДЖ нито исканията на железничарите. Виж линка от предният ми пост. Ръководството на БДЖ е от некъдърници спуснати отгоре които вършат само идиотщини. Ако ще се прави оздравяване трябва да се прави умно, а те не могат или просто понижават цената за бъдешия частен копувач.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  11. 11 Профил на permanent
    permanent
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#10] от "kihano":

    Точно ти четох линка!

    Само че, това точно доказва моето мнение. Съгласен съм, че има проблеми, които са изброени.
    Не се купуват машини? - С какво?
    Можело да се плати от държавата? - Има ли смисъл да коментирам, че ЕС веднага ще наложи наказателна процедура?
    Хората нямали дрехи? Нямало високи заплати? - ами като не си ги изкарват кой е виновен?

  12. 12 Профил на Zdravko Z.
    Zdravko Z.
    Рейтинг: 728 Неутрално

    Аз само да кажа, че покрай работата си съм виждал толкова случай в които разни служители на БДЖ получават огромни бонуси под формата на дизелово гориво от влаковите композиции, че си мисля, че на тях отдавна не им трябват заплати, те само на тези бонуси да карат, пак ще са им големи заплатите!
    Да не говорим за това, колко много желязо и други мат'ряли има по пунктовете в Г. Оряховица все с ЖП произход.

  13. 13 Профил на red_rose
    red_rose
    Рейтинг: 1141 Неутрално

    Интересно, как ще се прецени кой заработва 20 лв днеска и 100 лв? Колко заработва машинистът, карайки 12 часа влак, пълен с пътници? А кондукторът, който проверява билетите и често се сблъсква с нахални гратисчии? А стрелочникът, който обръща стрелките или ревизор вагони, който проверява влаковете, така че, те да се движат читави по жп линиите? Как по-точно ще ги изчисли тия пари уважаемият Недев? Той знае ли, че примерно русенска бригада, която кара влака от Русе до Димитровград работи цяла нощ, на другия ден уж "почива", ама в Димитровград в нещо като общежитие, като си носи храна за три дни, а на следващата нощ отново е на работа, за да върне влака, пак пълен с пътници, в Русе? Вие, писалите по-горе, като толкова му се възхищавате на тоя, колко според вас изработват тези жп работници? И каква почивка имат? А това, че не знаят що е празник, защото според графика си, трябва да работят и на Коледа, и на Нова година, и на национални празници? Това да не е производствено предприятие, дето да си седнал на конвейера и да имаш норма колко бройки да произведеш днес за смяната си? Ама че тъпо изказване!

    Да пишеш на български с латиница е като да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е красиво!
  14. 14 Профил на kirsner
    kirsner
    Рейтинг: 877 Неутрално

    #2, и аз не можах да разкодирам някои култови пасажи в статията като "..и ме цалта..", дано някой от "Дневник" се сети да ги редактира.

  15. 15 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Реформа е дума, която се използва за други неща в държавното управление. Те правят план за преструктуриране, който е спасителен план в условия на несъстоятелност. А са в несъстоятелност, защото не могат да плащат по задълженията, които имат и не могат да издържат една постоянно губеща компания. Те трябва да обяснят на синдикатите и на обществеността, че са принудени да приложат този план. И всъщност собственика сам отива към тази процедура, която е защитна, преди да се отиде към фалит. На практика плана е за намаляване на разходите, за намаляване на дейности, за постигане на платежоспособност.

  16. 16 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 666 Неутрално

    [quote#13:"red_rose"]А кондукторът, който проверява билетите и често се сблъсква с нахални гратисчии?[/quote]
    За какви нахални гратисчии говориш? Ако кондукторът не може да се справи с тях, да поиска охрана? Във Франция кондукторите са придружени от охранители, но нашите не искат. Там е далаверата им.

  17. 17 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 652 Неутрално

    До коментар [#1] от "kirsner":

    Верно, че е доста тъп. Но и нагъл.

    "Ти си заработил днес 100 лв. - ето ти ги. " Така обясняваха комунистическите политработници.

    Но нали сменихме системата. Сега, който може да заработи 100 лв. или 1000 лв. или колкото и да е,става предприемач. Останалите стават наемни работници, които получават заплата, докато изпълняват трудовите си задължения. А за резултата на фирмата отговарят шефовете. Доста тъпо е министър да възлага отговорността за заработеното на работниците.

    На 11.07. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
  18. 18 Профил на борко
    борко
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    "Догодина в БДЖ трябва да се мине към нова система, при която заплащането е за количество извършена работа" - Това добре, но как ще стане това? Напр. за стрелочници, кондуктори и т.н. Ще изчисляват колко стрелки е преместил днес и колко билета е перфорирал ли?

    If you want to kiss the sky, better learn how to kneel.
  19. 19 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 965 Неутрално

    умни приказки. Дано успее.

  20. 20 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#13] от "red_rose":

    Виж сега, това че ти не можеш да оцениш и остойностиш тези неща не значи, че няма хора, които могат. Не знам как се прецени, че си най-големият експерт по железници та говориш с такава абсолютност и даваш мнения за други хора, които най-вероятно имат много повече икономически познания от теб.
    И в случая недей да говориш точно за машинистите, защото там съм сигурен, че ще бъдат най-малко съкращенията. Ще си идат разните офисни плъхове, които влак виждат само по телевизията, ама иначе са големите експерти по железниците. Трябва да забравите тия комунистически съотношения 1:1 на реални хора, които работят и администрация във вид на счетоводители, касиери, секретари и т.н. В нормалните фирми в зависимост от дейността на фирмата и интензивността на финансовите операции има 2-3 счетоводителя на стотина души персонал. А, хайде на бас, че в БДЖ са поне 10 на сто и от тях пак 2-3 опъват каиша, а другита са на шефовете жените, децата, внуците и т.н. роднини и познати, които нищо не правят, а взимат големи заплати и бонуси. Като се махнат тия паразити ще има доста повече пари за хората, които реално работят и както обясняваш са дежурни по празници и пътуват по нощите.

  21. 21 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#13] от "red_rose":

    не мога да схвана логиката. В БГ им закони, който казват кой колко получава за инзвънреден труд (прзаници, над 8 часа и тн). Ако в една държавна фирма не се спазва, то къде? Да не говорим за още многото професии, които се грижат и за мен по време на празници.
    Точно този човек надали е виновен за състоянието на общежитието в Димитровград. Състоянието му е трагично каквото и на влаковете. Но задайте си въпроса защо БДЖ е това състояние и кой е виновен.

  22. 22 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#15] от "merkel":

    Ти кажи защо няма реформа в държавната администрация - въпреки лъжите и обещанията на Дянков, се оказа че администрацията се е увеличила. След толкова рязане, явно след това е имало назначаване на наши хора - парашутисти. Същи като недоразумението Йордан Недев. Не го знам още ли търси врагът в леглото си както говореше в първите дни на поста. Иначе човека е тотално далеч от железниците, дойде за да бъде куклата на конци на Владимиров. Реално игрите са на кукловода му.

  23. 23 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    Я някой има ли нформация какъв е тоя и как е попаднал шеф на БДЖ? Управлявал ли нещо от такъв маща преди и в такава криза? Изобщо пак ли е класическо държавно назначение?

  24. 24 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Работил бил в някаква консултантска фирма и от там се познава с Владимиров, който си го издейства за изпълнителен директор.

  25. 25 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    И аз искам да съм приказно богат, да летя с хеликоптер над именията си в южна Франция, да обядвам в Монако, после да пазарувам в Ню Йорк, след което да се излежавам в Баха, ама не мога. Човек се съборазява с реалността инак го наричат луд.
    А реалността е че БДЖ си е една нереформирана структура която не може да изкарва пари за собствената си издръжка дори с помощта на държавата.
    Ми като не могат - да освобождават релсите. Я как държавните таксита като ги няма да не сме я закършили? И без БДЖ ще се оправим, а по-добре без тях вместо чрез данъците си да ги хрантутим некви тунеядци и лежачи.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  26. 26 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#11] от "permanent":

    Да ама са купували мотриси от сименс и някакви вагони вместо да ремонтират налични и да купят техника за поддръжка на релсите от които зависи ниската скорост на влаковете - един от основните проблеми. Сиреч, пари не само няма но и когато има се разпределят неправилно, което е лош мениджмънт.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  27. 27 Профил на permanent
    permanent
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#26] от "kihano":

    Хайде да видим Дойче Бан като купуват чисто нови влакове, инвестират във високоскоростни пътища и всякакви технологии защо не са на хала на БДЖ?
    Не е проблема в покупките на активи, а в нищоправещите, които има шанс да си тръгнат при едно преструктуриране на персонала. Дори 1/2 работещи на 1/2 нищоправещи да си отидат пак е добре.
    Проблема на всички в БДЖ без изключение, е че живеят в миналото - преди 1989. Още по-големият проблем е, че и синдикатите са такива и подклаждат простите хора да изразяват недоволството си по глупав за всеки интелигентен човек начин. Не може да протестираш, като основното ти искане е да не се променя нищо във фалиращата компания!

  28. 28 Профил на Chievo
    Chievo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#13] от "red_rose":

    Има си начини да се разбере, кой колко работи. Това, че ти не знаеш как, нищо не означава.

    И трябва да се установят печелившите маршрути, и да се работи с тях. Социалната роля на железниците трябва да се сведе до минимум. Аз лично, като данъкоплатец, не съм съгласен да спонсорирам билетчета по 2 лв. Да се направят цени съобразно разходите.

    А относно бригадата Русе - Димитровград, защо синдикатите не се занимават с такива случаи, каквато им е работата, а вместо това подскачат някой да не им пипне търтеите, плащащи членски внос?

    Относно работата по празници - има си регламентирана законова надбавка за това. Който не е доволен - да не се захваща да работи на смени.

  29. 29 Профил на Спеакер
    Спеакер
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Много ми е чудно при положение, че се краде като за последно и има съвестни служители, сливи ли имат в устата да се осветлят далаверите една по една.

  30. 30 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#12] от "Zdravko Z.":

    С тия заплати - толкова!!

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  31. 31 Профил на Solingen007
    Solingen007
    Рейтинг: 551 Неутрално

    иронията на човека ме кефи максимално.
    отлично решение да се вкара външен на фирмата човек, за да не страда от зависимости.
    тия затова сега газ пикаят. а колко са зле не е истина. вече никой не се вози на влак освен цигани, пенсионери, такива дет имат право на намаления и супер бедните, котио нямат кола или пари за билетче за рейса.
    иначе мръсотия, студ, смрад, мангали и стари вагони - ето това е БДЖ сега

  32. 32 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Тоя смешко изобщо няма образователен ценз да се захваща с тази компания, но виновен е не той, а идиотите които са го назначили за шеф на БДЖ.

    икономист - неграмотник с диплома
  33. 33 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#15] от "merkel":

    Ти откъде имаш речите на Иван костов? Това той го каза дума по дума сутринта по телевизията? И що не пишеш, че е мнение на Костоф.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  34. 34 Профил на Philip
    Philip
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Всъщност, спорът е безмислен. БДЖ наистина живее в миналото (както и МВР, меж другото), наистина има служители, които трябва да се съкратят. Но също така, тази компания винаги се е отличавала с некадърния си и крадлив мениджмънт. Защо никой не търси истниските причини за състоянието на БДЖ? Защо никой не отваря дума за далаверата с вагоните, от която само Валентин Моллов излезе на печалба? Защо никой не говори за фирмите на Васил Божков - Черепа, които системно източваха БДЖ? За мен е ясно - никой не скача срещу спонсорите си...Така че, сегашните действия на ръководството на БДЖ е просто финалната сцена от една трагикомедия. Железниците ще бъдат умишлено фалирани, цената ще я платят данъкоплатците, а "бившите" работодатели на Йордан Недев ще бъдат консултанти по сделката...
    Ще се създаде нова държавна компания, която ще бъде приватизирана я от Черепа, я от ТИМ.
    И отново целокупното електорат ще се чуди, защо, аджеба, руча жабетата!

    PHILIP
  35. 35 Профил на bg
    bg
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Електронна система за билетопродажба от януари, а кога ще направят така, че да няма гратисчии.

  36. 36 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#27] от "permanent":

    Демагогия демагогия демагогия. Некъдърното управление винаги се оправдава с "мързеливи" и нищоправещи низшестоящи. Но факта си е факт. През 89та некъдърните взеха властта и собствеността. И с годините идват все по-некъдърни и все по-некъдърни и все по-напомпани и арогантни. Така че накрая ще се стигне до бой!

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  37. 37 Профил на permanent
    permanent
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#36] от "kihano":

    Аз не съм от управлението на БДЖ и слава Богу!

    И не разбирам - свършиха ти смислените доводи ли, какво ли, та врътна на общи приказки?

  38. 38 Профил на Чоко
    Чоко
    Рейтинг: 551 Весело

    The absence of alternatives clears the mind marvelously.
    Henry Kissinger

    Proud to be anonymous!!!
  39. 39 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Човекът предлага доста разумни неща.
    Дано и действията му да са на ниво, така че компанията да избегне фалита!
    Без клиента Кремиковци ситуацията е коренно различна и е време вече всички да го разберем - БДЖ и да оцелее няма как да остане в този си вид - и като техника и като персонал.

  40. 40 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#27] от "permanent":

    [quote#27:"permanent"]Проблема на всички в БДЖ без изключение, е че живеят в миналото - преди 1989.[/quote]

    Това смислен довод ли е, та да ти отговарям със смислени доводи?

    [quote#27:"permanent"]Не може да протестираш, като основното ти искане е да не се променя нищо във фалиращата компания! [/quote]

    Това ли разбра от линка който уж прочете? Те ти говорят за липса на хора точно и то точно в диагностиката на жп мрежата и сигурността, той се хванал за вечната тема - "нищоправещите". Те ти говорят за лошо управление на оскъдните ресурси, той сравянява с Дойче Бан. На дойче бан оскъдни ли са му ресурсите? Това дето са направили с купуването на мотриси и вагони е все едно с последните си пари да си купиш луксозна тенжера, когато котлона ти е изгорял. А очевидно трябва да платиш за ремонт на котлона и ако останат пари тогава луксозни тенджери. Такива неща правят учените момченца икономистчета парашутистчета. Само за толкова им стига акъла. Железничарите са прави, че БДЖ трябва да се оглави от човек преминал през системата на БДЖ, който знае какво трябва и как се прави.

    Та не аз съм този, комуто са свършили аргументите, а ти си този, който просто не иска да ги приеме и повтаря популярни, но недоказуеми и неверни мантри. При тези условия каквото и да ти кажа, пак ще си знаеш своето, така че няма какво да говорим.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  41. 41 Профил на mik2
    mik2
    Рейтинг: 1146 Неутрално

    До коментар [#38] от "Джони Браво": Има алтернатива и тя е да започнат да мислят с главите си, а не само да ходят на работа и да се тюхкат 8 часа на ден. Можеха досега да оптимизират превозите, да наложат терминали за товарене на тежките камиони през България..и още ред други, за които властта няма "топки", за да ги стори. Най-лесното е да кажеш - няма алтернатива и хайде да вадим калъчката

  42. 42 Профил на ak62
    ak62
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А някой знае ли колко ли се краде в железницата ? От обикновените шофьорчета, зареждащи частните си коли и отчитащи парите с фактурки, до началника на поделение, който направо се размазва от корупция.Абе прокуратура няма ли в тази държава, или само чакаме сигнали...........

  43. 43 Профил на Master of Puppets
    Master of Puppets
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    Абе днеска да не е ден на идиотите? Единия призовава хората да си купуват дрехи и обувки, че да ходят на работа (!!!), другия пък ще въвежда заплащане на резултат в държавния ЖП превозвач... И като как по-точно ще се определя този резултат? Единственият начин, за който аз се сещам, е повече работни часове, което пак противоречи на тезата на великия мениджър.

    "Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams"
  44. 44 Профил на Master of Puppets
    Master of Puppets
    Рейтинг: 1087 Весело

    [quote#36:"kihano"]През 89та некъдърните взеха властта и собствеността.[/quote]

    Верно? Че са некадърни, некадърни са, но те тая власт са си я имали и преди 89. Както се казва, със стари к.рви нов бардак не се прави.

    "Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams"
  45. 45 Профил на ak62
    ak62
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Да бе, вярно.Всички на линията строй се ! Хахаха, смешковци.

  46. 46 Профил на ivanj
    ivanj
    Рейтинг: 442 Неутрално

    май желанието на гербовците е фалит на БДЖ-че така да се покрият далаверите на приятелите на Гоце и Боце- Людмил Стойков с далаверата по изкупуване на вагони за скраб за смешни пари, фирмата АRVEX AG на Моллов доставчик на рециклирани вагони по 800 000 евро единия,закупени за без пари в Германия и много други

  47. 47 Профил на permanent
    permanent
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#40] от "kihano":

    Мислех да не отговарям, но все пак:

    Смислен е доводът, защото определя начин на мислене и отношение към света, парите и начина на живот.
    Мотрисите сименс са единственото хубаво нещо, налично в БДЖ. Не се прави бизнес с влакове от втората световна, просто защото никой не ги ползва - както и в момента.
    Четох коментара, чийто линк публикува, но това не пречи да имам мнение, различно от тяхното.
    Не съм съгласен човек, който не разбира от корпоративно управление и финанси, но разбира от точене на нафта и кражба на желязо да управлява която и да е компания. Просто не се справят и това е видно.
    Не смятам, че мерките, които се взимат в момента и според мен са правилни, но закъснели имат нещо общо с това, което е правено преди. За това казвам, че няма никаква нова идея в публикуваното в линка, а само мрънкане.
    Мрънкане от типа дайте да дадем. Ама няма повече...

  48. 48 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1366 Неутрално
  49. 49 Профил на .
    .
    Рейтинг: 951 Неутрално

    [quote#1:"kirsner"]А бе тоя Й.Недев изглежда рядък глупак като му четеш изказванията! [/quote]
    Не е, това е новият политико-мутренски стил- да си показваш простотията нагло

  50. 50 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 714 Неутрално

    [quote#47:"permanent"]Не съм съгласен човек, който не разбира от корпоративно управление и финанси, но разбира от точене на нафта и кражба на желязо да управлява която и да е компания. [/quote]

    Точно хората дето "разбират от корпоративно управление и финанси" докараха България до това смешно състояние. Главния смешник - Дянков. Щото дипломите си могат да ги хвърлят на боклука. Претенциите им нямат покритие. Минали са курс на индоктриниране и обезчовечаване. Затова резултатите са такива и у нас и по света.
    Това за точенето на нафта е манипулация. Откъде знаеш кой точно колко нафта откъде е откраднал и дали предпочитаните от синдикатите хора имат нещо общо с това? Не знаеш. Тогава?
    А, и още за мотрисите. Едно от нещата което "разбиращите" научават е преклонението пред лъскавкото. Лъскавкото е основното, може да не става, може да нямаш средства за него, но важното е да е лъскавко. Може дори да не работи, нека да е лъскавко, да се види, че и ние сме в авропата. А че може да фалираш заради лъскавкото няма значение. Е с такива доводи корпорации могат да се управляват на запад, но не и тук.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  51. 51 Профил на LifeGiving
    LifeGiving
    Рейтинг: 559 Любопитно

    "Заплащането в БДЖ да е като в "Дженерал мотърс", иска Йордан Недев" ААААХАХАХАХАХАХА,Е ТОЯ БАТЕ МЕ СРИНА,ПАДНАХ СЪС СТОЛА....Сега сериозо....Абе "Дженерал мотърс" доколкото знам произвеждат, не обслужват... когато БДЖ започне да произвежда влакове, тогава може да се помисли за 10% увеличение на заплатите...но само толкова ,че като знам какво ще е качеството на произведената стока, мани-мани...

  52. 52 Профил на ivoapostolov
    ivoapostolov
    Рейтинг: 442 Любопитно

    Любопитно ми е, защо не стачкуваха кондукторите, когато се правеха, че не забелязват гратисчиите, или когато вземаха на половината на цената на билета, но без да дават билет?
    Тогава защо не стачкуваха и те и машинистите и стрелочниците?

  53. 53 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2765 Неутрално

    Изобще не сте наясно. Право говори човека - заплащането според редултатите.
    И много лесно може да стане. Дават влаковете под наем и всеки си кара където иска по релсите да събира пътници и товари.
    Закачаш 3 пътнически и 5 товарни въгона и търкулл по релсите.
    Тръгваш от София за Бургас през Пловдив, в Ямбол чуваш че имало голяма циганска сватба в Сливен и на Зимница връщаш малко обратно да прибереш клиентелата - в товарните вагони на половин цена. Ако изпревариш оня през подбалканската за Бургас направо бинго. В Бургас делкаш хилядарките с екипа и после обратно.
    Трябва да се сложат пломбирани електомери от новите на всеки локомотив да не краднат ток и си плащат в края на месеца колкото са изхарчили.
    За стрелочници и жп инфраструктура се плаща кеш на всяка спирка срещу касова бележка и ДДС фактура.
    Ако си нямал пътници и не си събрал достатъчно кесиш на трети глух коловоз докато се напълниш влака.
    Напълно по пазарните принципи можеш да понамалиш цените и обереш клиентите.

  54. 54 Профил на .
    .
    Рейтинг: 951 Неутрално

    Добра идея, може даже и другият транспорт да конкурираш - пълниш влака с "магистралки" и чиячи на стъкла, и се паркираш на някой оживен прелез в пиков час. За час правиш пачка срещу 25 процента

  55. 55 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2765 Неутрално

    До коментар [#54] от ".":
    Става.
    За това ще ти трябва и един спален вагон в композицията.
    Дано са останали още от ония с печките на кюмюр.
    8 купета по 2 легла в купе бая ще докарат ако кондукторките ти са оправни.

  56. 56 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 768 Неутрално

    "Ти си заработил днес 100 лв. - ето ти ги. Утре си заработил 20 лв. - получаваш ги. Ако системно заработваш 20 лв., може и да се разделим, а на твоето място може да назначим друг, който да изработва по 100 лв."

    Никъде няма в ЕС такива неща.
    В Американската джунгла може и да има, но ние сме в ЕС и в Европа. Объркал е къде живее, и се намира.
    По същият принцип да определи и НЕГОВАТА СИ заплата. И да каже, въпреки че БДЖ е пред фалит, каква заплата получава, и дали тя НАИСТИНА съответства на резултатите от работата му, както това ИСКА за другите.

    Щом иска толкова да прилича на Америкос, поне да сложи връзка, и да не изглежда така неглиже. Ако го бяхте снимали и с краката върху бюрото, "а ля Америка", може би щеше да изглежда повече "пич".

  57. 57 Профил на daria_vip
    daria_vip
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Заплащане като в дженерал морърс смях
    Този нещастник кой го сложи че то калина илиева беше в пъти по висококвалифицирана от този циркаджия
    Аз също искам баба ми да е главен инженер в Интел ама не става
    Искали ,Желаели ,предлагали ..........
    боже .,кога ще разберете че скоро ама съвсем скоро вие какво искате , желаете .......ще са абсолютно ирелевантни понятия?

  58. 58 Профил на d2kr
    d2kr
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Хенри Форд е казал на спужителите си горе –долу следното: Не ме интересува колко сте учили и колко сте работили, интересува ме какво сте свършили. Умно е наистина, но по тази логика над половината държава трябва да се съкрати. И би било добре, но няма как да стане. В железницата има работа здрава, има и службички, нека изчистят излишните, но да представят програма за модернизация. Иначе в Африка няма железници, ако натам сме се запътили, нека го заявят ясно и открито.
    http://www.webcafe.bg/id_1515004894_Rastat_no_ne_stareyat
    Колкото до господина, не го познавам, сигурно е интелигентен и образован, но какво разбира от железници и каква съпричастност има.

    "Чашата е пълна поне наполовина" - казал оптимистът. "Чашата е пълна само наполовина" - казал песимистът. "В чашата има отрова" - казал реалистът."
  59. 59 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1261 Неутрално

    тоя приказва пълни глупости, явно е от ГЕРБ

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  60. 60 Профил на NewRe
    NewRe
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Лондонско мекере. По-скоро да си ходи!

  61. 61 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 661 Неутрално

    Този прилича на Боби Турбото. Дали взима 6 хиили марки?

  62. 62 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 595 Неутрално

    До коментар [#58] от "d2kr":

    Ето за това иде реч: Хенри Форд не само го е казал, но го е и осъществил. Пуснал е производството на конвейр. Създал е условие за работа, за повишаване на производителността, създал е организация,...
    Тук сега ще създаваме организация като в ДжЕл, като в ХюПа. Аз ли не разбирам, или тези фирми нямат нищо общо с дейността на БДЖ. По тази логика аз казвам на Недев: има и по-продуктивни структури от изброените, които работят с огромни печалби - например Мафията. Е, вземете тяхната структура и действайте.
    Ако искат да въведат принципа на заплащане в ДЕ, трябва да въведат тяхната структура и всичко, свързано с това. Как ще го изпълнят следващата година идея нямам, нека да споделят.
    Относно мотрисите Сименс: не знам дали са единственото хубаво нещо в БДЖ, но ако някой знае, да сподели колко печеливша тази инвестиция, с колко процента са се вдигнали пътуващите по линиите, обслужвани от тези мотриси, с тези темпове на печалба по тези линии за колко време могат да се изплатят подобни инвестиции. Може и друго да споделят.
    На тези, за които историята на България започва с 1989 ще кажа, че преди тази сакрална година в БДЖ, както и в момента, са в сила едни разпоредби и правилници, които датират от времето на Барон Хирш. И те продължават да изпълняват важна функция, въпреки всичко. БДЖ наистина се нуждае от реформа, от преструктуриране, и то сериозно. от модернизиране. Това с икономии не става. А за момента не сме наясно какъв е плана за Реформа в БДЖ, който се налага с такива неимоверни усилия.

  63. 63 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 442 Разстроено

    До коментар [#16] от "shumkar":

    От филанкишията ли да поиска охрана, бря... Да не живеете на друга планета. Гледам и не вярвам на очите си. Човек за човека е станал ВЪЛК.
    Едни други се топим и ядем. Егати нацията сме. Не заслужаваме НИЩО. Само си завиждаме, мразим и ненавиждаме.
    Истинските виновни се хилят в някое топло местенце и чакат наградата си на финала.
    Не се срамувам да кажа че съм работил в БДЖ и хич не ми е било леко, както и на колегите. Оценявам труда им и исканията им. Тук проблема е на ТИКВИТЕ и преходните правителства. Те сега се опитват да гепят що е останало, настройвайки ни един срещу друг и гледайки сеира ни.
    Така е във всички отрасли.
    Какво бяха виновни работниците на Кремиковци, тези на Химко, на Циментовите заводи и тн и тн...

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  64. 64 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 666 Неутрално

    До коментар [#63] от "Tuco":
    Никому не желая злото приятелю, наистина! Но не съм аз виновен, че БДЖ са губещи, и се дотират с моите данъци. А повярвай ми, едно ООД с 5 служители общо внасяме в ДБ, НОИ и т.н. над 50 000 лв. годишно! Никой не го е грижа за нашата фирма, оправяме се.
    Какъв е този страх от приватизацията? Че няма вече да се краде ли?

  65. 65 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 768 Неутрално

    [quote#64:"shumkar"]Но не съм аз виновен, че БДЖ са губещи, и се дотират с моите данъци. [/quote]
    А за какво според теб трябва да се използват твоите данъци? за подкупи, за фирмите "обръчи" на турчина Доган?
    За какво друго, ако не за модерна вътрешна инфраструктура трябва да се използват твоите данъци?

  66. 66 Профил на forumer
    forumer
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Тоя на кой свят живее? Какви са тия утопични глупости, които дрънка?

  67. 67 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 442 Любопитно

    До коментар [#64] от "shumkar":

    Според теб кой е виновен, служителите или началниците им ръководени от правителството... Време е вече да излезе истината наяве, нали?

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  68. 68 Профил на d2kr
    d2kr
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#62] от "sbk":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    "Чашата е пълна поне наполовина" - казал оптимистът. "Чашата е пълна само наполовина" - казал песимистът. "В чашата има отрова" - казал реалистът."
  69. 69 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 771 Неутрално

    Не може да не говори за заводите на ГМ във китай и "работниците" на HP в колцентровете в индия. Само това може да е. Щото ситуацията ще е "заработваш 6,87 на ден, ето ти ги. Заработваш 15 лв на ден, ето ти 6,87 а останалите отиват другаде."

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  70. 70 Профил на Ченкете
    Ченкете
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Разделяй и владей!

    Де го тоя УЖ пребитият на Магистрала Тракия Пауновски? Ако всички журналисти на КАПИTAЛ са такива измамници - мерси ви за форума!
  71. 71 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 442 Любопитно

    До коментар [#64] от "shumkar":

    Не, братле, просто Герберастите не им пука за държавата. Те винаги ще се оправдаят с миналото правителство, а сега ги интересува само лапачката. Това е.

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  72. 72 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    До коментар [#5] от "NPaine":

    и аз му пожелавам успех но за интелигентноста ще видим - звучи ми като празни приказки. Най-вероятно подготвят приватизация-източване схимичка.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  73. 73 Профил на полет над КУКУвиче гнездо
    полет над КУКУвиче гнездо
    Рейтинг: 497 Любопитно


    Това означава ли, че както УСА спасиха ГМ(2009), така и РБ трябва да спаси БДЖ?

    „По- голямата част от хората са прекалено мързеливи, за да достигнат сами до истината; те се задоволяват с първото попаднало им авторитетно мнение.“ Тукидид
  74. 74 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 666 Неутрално

    [quote#65:"panzerino"]За какво друго, ако не за модерна вътрешна инфраструктура трябва да се използват твоите данъци?[/quote]
    Модерната инфраструктура няма нищо общо с дотациите на едно губещо предприятие!

  75. 75 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 1366 Весело

    Пътя към ада винаги е постлан с добри идеи...

    الرجل الكبير
  76. 76 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 755 Неутрално

    До коментар [#13] от "red_rose":

    Наистина нещата са такива,но къде са синдикатите да притиснат ръководството,тези служители да имат нормален хотел,нормална ресторантска храна на договорена разумна цена ?

  77. 77 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 755 Неутрално

    До коментар [#35] от "bg":

    Сигурно когато преградят пероните и по този начин,хора без билети и карти да нямат достъп до влаковете.

  78. 78 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 702 Неутрално

    От коментарите дотук, май само Червената роза има представа от работата в железниците. ... А за този Недев - очевАдно е, че познанията му за ЖП транспорт са от влакчета, с които си е играл като малък - ниже глупост след глупост. ... Като споменава Дженерал мотърс - лечно той колко години стаж има в ПРОИЗВОДСТВЕНО предприятие с поне 100 човека ??? ... Внедряване на нов продук, планиране, натоварване на оборудването, отчитане на работата, "Lean manufacturing" ... колко от тези дейности е практикувал в цеха сред машините ??? , Но затова пък знае какво е "дебит", "кредит", "либор", "хеджиране" ... особено полезни знания за да чертаеш стратегии за ЖП транспорта. ... Също като един друг "компютърен специалист" дето си мислеше, че разбира от пътища ...

  79. 79 Профил на Mechanosaurus
    Mechanosaurus
    Рейтинг: 551 Весело

    До коментар [#9] от "kihano":

    Вчера старозагорски синдикалист каза, че един от консултантите на БДЖ, продаван като "западна фирма", била фирма на тоя манекен регистрирана в Лондон. Като всеки нормален българин веднага повярвах, докато не се убедя че е лъжа, за мене това е истината!

  80. 80 Профил на gr8success
    gr8success
    Рейтинг: 8 Неутрално

    той говори за Piece-rate pay или пей фор пърформанс

    "Piece-rate pay gives a payment for each item produced – it is therefore the easiest way for a business to ensure that employees are paid for the amount of work they do. Piece-rate pay is also sometimes referred to as a “payment by results system”."

    само че тук не говорим за произведени банички или кифлички, за да изброим колко са произведени, аз за съвсем различен сектор, как си го представя това този момък...
    това няма как да стане в този сектор с малки изключения напр. на чистачите им се плаща на почистен вагон, но не виждам как ще платиш на машиниста, билето-продавачката, диспечера за свършена работа - това си пълни глупости

  81. 81 Профил на gr8success
    gr8success
    Рейтинг: 8 Весело

    Само Костов може да оправи кашата





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK